Placeholder

Τηλεκπαίδευση

Κλειδωμένες ηλεκτρονικές τάξεις στο Webex – Πότε μπορεί μία ηλεκτρονική αίθουσα να επιτρέπει ελεύθερη πρόσβαση

Δημοσίευση: 04/12/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για λόγους ασφαλείας οι ηλεκτρονικές αίθουσες στο  Webex meetings (όχι στο events) είναι κλειδωμένες.  Ξεκινούν και παραμένουν κλειδωμένες ακόμη και αν ο εκπαιδευτικός ξεκλειδώσει την αίθουσά του μέσα από την εφαρμογή.

Στη παρακάτω εικόνα βλέπουμε σε ποιο σημείο μπορεί κάποιος host να πατήσει κλείδωμα ή ξεκλείδωμα της ηλεκτρονικής αίθουσας μέσω της εφαρμογής Cisco Webex meetings (Επιλογή Meeting->Unlock Meeting). Στην πραγματικότητα όμως το ξεκλείδωμα αυτό δεν έχει αποτέλεσμα στις εξ ορισμού αίθουσες των εκπαιδευτικών. Αυτό σημαίνει ότι πάντα όποιος  θέλει να συμμετάσχει στην αίθουσα θα περιμένει στο lobby και θα απαιτείται η έγκριση (admit) από τον host για να μπει στην αίθουσα. Αυτό ισχύει για όλους ακόμη για όσους χρησιμοποιούν τηλέφωνο.  Αν κάποιος προσπαθήσει να μπει τηλεφωνικά αρχικά θα μπει στο lobby όπως όλοι.

Ο λόγος για το παραπάνω είναι η αποφυγή ανεπιθύμητων συμμετεχόντων στην ηλεκτρονική αίθουσα.

Ξεκλείδωτη ηλεκτρονική αίθουσα μπορεί να δημιουργήσει ένας εκπαιδευτικός μόνο για scheduled (προγραμματισμένα) meetings.
Scheduled meeting μπορεί να δημιουργήσει ένας εκπαιδευτικός, αφού συνδεθεί μέσω του https://webex.sch.gr  και στην συνέχεια πατήσει το "Schedule".

Για να είναι ξεκλείδωτη θα πρέπει στην οθόνη δημιουργίας της αίθουσας να πατήσει την επιλογή 'Show advanced options' και στην ενότητα "Scheduling options" στην επιλογή 'Unlocked meetings" να επιλέξει το 'Guests can join the meeting'.

Και για ένα scheduled meeting που έχει την παραπάνω ρύθμιση, αρχικά η αίθουσα είναι κλειδωμένη. Όμως σε αυτήν ο εκπαιδευτικός μπορεί να την ξεκλειδώσει από την εφαρμογή Cisco Webex meetings (Επιλογή Meeting->Unlock Meeting) και να επιτρέπει την άμεση συμμετοχή στην  ηλεκτρονική αίθουσα όλων δίχως την έγκρισή του. 

Σημειώνουμε ότι η χρήση unlocked meeting δεν συνιστάται.

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Σχόλια (20)

 
Πειραματικός
08 Δεκ 2020 16:22

@ασεπίτης
Απόφαση συλλόγου ήταν να ξεκλειδώνουμε τις αίθουσες μετά την έναρξη του μαθήματος, ώστε να μη χρειάζεται να διακόπτεται το μάθημα κάθε φορά που κάποιος μαθητής αναγκάζεται να μπαινοβγαίνει λόγω χαμηλής ποιότητας σύνδεσης. Και δεν είναι σπάνιο αυτό το φαινόμενο! Εσύ αλήθεια στις εποχές που ζούμε θεωρείς ότι αρμόζει να ειρωνεύεσαι; Πάντως το πτυχίο σου δεν κινδυνεύει... Αντίγραφα έχουμε πάρει όλοι. Τα πρωτότυπα φυλάσσονται στις γραμματείες!

 
Εύη
07 Δεκ 2020 23:07

Αντώνη, την άνοιξη, στα sceduled κάναμε εισαγωγή των e-mail μόνο για να τους σταλεί από το σύστημα ενημερωτικό e-mail που περιείχε τον σύνδεσμο. Εάν κάποιος προωθούσε τον σύνδεσμο σε άλλον, τότε έμπαινε και ο άλλος.
Δεν ξέρω εάν έχει αλλάξει τώρα κάτι.

 
antonis
06 Δεκ 2020 21:35

Εχω δημιουργήσει scheduled μαθήματα. Για να λειτουργήσουν ομως χρειάζεται να προκαθορίσω τους συμμετέχοντες εισάγοντας τα mαil τους , αλλιώς δεν δέχεται κανέναν....εκτος κι αν κάνω κάτι λάθος εγώ

 
Master chef 35+ έτη στα τηγάνια
06 Δεκ 2020 15:53

Μέχρι να τα κάνει όλα αυτά ο εκπαιδευτικός, ο Μποτρίνι έχει φτιάξει αστακομακαρονάδα + μπουγιαμπέσα + λαγό στιφάδο και πίνει κι ένα κρασί ενδιάμεσα.

Επί της ουσίας, νομίζω ότι η όποια τηλεκπαίδευση, θα έχει το όποιο νόημα και τα όποια αποτελέσματα, μόνο όταν τα μέσα-εργαλεία της γίνουν εύκολα, γρήγορα, πρακτικά, προσιτά και "ασφαλή" για όλους. Εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Ας θυμηθούμε πχ, πόσο πιο δύσκολη και με περιορισμένες δυνατότητες ήταν η χρήση και η λειτουργία ενός pc πριν από 30 χρόνια και πόσο πιο πρακτική, προσιτή και αποτελεσματική είναι σήμερα.

Τέλος, ακόμη κι αν τα κομπιούτερ μπορέσουν κάποια στιγμή να παρέχουν εκπαίδευση, ΔΕΝ μπορούν να προσφέρουν παιδεία. Και το υπουργείο, παιδείας λέγεται ακόμα. Όχι εκπαίδευσης.

 
@Κάθε 30 λεπτά;
06 Δεκ 2020 15:51

Στο δημόσιο σχολείο δε μας παρέχεται η δυνατότητα εναλλακτικής πλατφόρμας και όπως επισημαίνουμε οι περισσότεροι δυστυχώς χωρίς log in μέσω Π.Σ.Δ η πλατφόρμα δε μας προστατεύει μαθητές και καθηγητές επαρκώς ... Ακόμα και η υποτιθέμενη δυνατότητα για έλεγχο των μικροφώνων ή του chat δε λειτουργεί επαρκώς και την κάμερά του ο κάθε μαθητής μπορεί και την ενεργοποιεί όσες φορές θέλει... Το περιστατικό που αναφέρατε, δεν το είχα ακούσει...Τι να προλάβει να κάνει ο εκπαιδευτικός σε μια τέτοια περίπτωση! Στην προσπάθειά μας να προστατευτούμε τόσο οι ίδιοι όσο και οι μαθητές μας ... αυτοσχεδιάζουμε κι απλά ελπίζουμε να μη μας τύχει!

 
Κάθε 30 λεπτά;
06 Δεκ 2020 12:56

Διαβάζω τις λύσεις που προτείνετε. Καλές, εφικτές αλλά .... χρονοβόρες. σε 30λεπτο μάθημα στο δημοτικό θα χαθούν τουλάχιστον τα πρώτα λεπτά, και με βάση το γεγονός πως μετά από κάθε ώρα υπάρχει διάλειμμα, ουσιαστικά συνολικά είναι 25 λεπτά, σχεδόν μια ώρα τηλεκπαίδευσης χαμένη. Σε άλλα συστήματα , π.χ. teams micorosft, μόνο με username και password μπορεί να μπει ο μαθητής. Δεν χρειάζεται να διακόψει ο εκπαιδευτικός ούτε καν να ασχοληθεί ποιος μπήκε επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να μπει κάποιος "άσχετος". Όσο για την κάμερα, ως γονέας, δεν επιτρέπω με τίποτα να έχουν τα παιδιά μου ανοιχτή κάμερα. Ακόμη και να ανακαλύψουν αν κάποιος κατέγραψε και ποιος είναι αυτός, το κακό θα έχει γίνει. Πέρυσι, σε γυμνάσιο της Πεύκης μπήκε μαθητής με απίστευτο υβρεολόγιο προς την καθηγήτρια και με ανοιχτή κάμερα "παρουσίασε" την ευαίσθητη περιοχή του. Ποιος προστάτεψε τα υπόλοιπα παιδιά; Ήταν αδύνατο να το αποφύγει η καθηγήτρια. Επομένως καλύτερα υποχρεωτικά κλειστές οι κάμερες των παιδιών, ίσως να έπρεπε και το σύστημα να απαγορεύει να ανοίξουν

 
@Θύμιος @ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ 35+ ΕΤΗ
06 Δεκ 2020 10:13

Α)Φυσικά και μου έχει συμβεί να δω άγνωστα ονόματα στο Lobby και εννοείται δεν επέτρεψα είσοδο, αλλά ως τρόπος ελέγχου δεν αρκεί.
Β) Υπάρχουν μαθητές μου που δεν έχουν κάμερα, ώστε να τους δω τουλάχιστον κατά την είσοδο (κάποιες φορές φταίει και η σύνδεση μάλλον) , ενώ υπάρχουν και γονείς που δεν επιθυμούν ανοιχτή κάμερα για το παιδί τους
Γ) Η περίπτωση 1 δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην περίπτωσή μου, γιατί τις τελευταίες τουλάχιστον μέρες στην πλατφόρμα δε λειτουργεί σωστά (όπως και πολλά άλλα) το ξετσεκάρισμα του chat μεταξύ των other participants! Επιτρέπει αυθαίρετα η πλατφόρμα το chat μεταξύ τους έπειτα από λίγη ώρα. Καλό είναι να το ξέρετε ότι μόνο μέσω view- manage panels- remove chat πετάτε τελείως ως επιλογή το chat και ξεμπερδεύετε, ο άλλος τρόπος μπλοκάρει κάθε τόσο!
Δ) Το μάθημά μου διαρκεί 30 λεπτά και κάθε μισάωρο έλεγχος παιδί παιδί μέσω chat ή μέσω μικροφώνου (εγώ έτσι ελέγχω) είναι εξαιρετικά χρονοβόρο και πρακτικά ανέφικτο να γίνεται κάθε φορά.
Ε) Σίγουρα δεν κάνουμε στρατιωτική άσκηση, αλλά τα περιστατικά που το chat και η είσοδος προσώπων μη σχετικών με το μάθημα έχει δημιουργήσει θέματα σε σχολεία που συμβαίνει να ξέρω, είναι πολλά για να τα αγνοήσω!
Η είσοδος μέσω Log in στο Π.Σ.Δ θα ήταν μια λύση αλλά ...

 
Προς @Imageneer.
06 Δεκ 2020 09:45

Γιατί πρέπει να διακόψεις το sharing για να κάνεις admit; Δεν είναι αναγκαίο αυτό. Στο δεξί μέρος της οθόνης έχει να εμφανίζεται η λίστα των συμμετεχόντων και κάνεις από εκεί αποδοχή.

 
ασεπίτης
06 Δεκ 2020 09:41

@Imagineer
εσύ συνεχίζεις να κάνεις διαμοιρασμό και αν πας στην κορυφή της οθόνης θα ανοίξει μια επιλογή που αν επιλέξεις ο participant μπορείς να κάνεις admot ΧΩΡΙΣ να διακόψεις τον διαμοιρασμό

Ο Πειραματικός κάνει κοκοκο......δεν απαντά

 
Νίκος
05 Δεκ 2020 22:53

@imagineer: υπάρχει τρόπος να κάνεις admit παραμένοντας στην οθόνη του sharing: απο το μενού που έχει στο πάνω μέρος της οθόνης επιλέγεις "participants" και σου εμφανίζει ένα μικρό popup παράθυρο με τη λίστα συμμετεχόντων. Εκεί μπορείς να κάνεις admit χωρίς να διακοπεί η προβολή.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ 35+ ΕΤΗ
05 Δεκ 2020 20:13

Προφανώς η ταυτοποίηση των μαθητών σε ένα σύγχρονο τηλε-μάθημα Webex, θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική και να γίνεται (σε μια κατάλληλη πύλη εισόδου του ΠΣΔ και) με στοιχεία εισόδου π.χ. αυτά του λογαριασμού τους στο ΠΣΔ (που τα χρησιμοποιούν και στα ασύγχρονα τηλε-μαθήματα της πλατφόρμας " eclass sch ).
Αυτό, δηλαδή, που γίνεται με τους εκπαιδευτικούς.
Επίσης, αυτό που γίνεται πανελλαδικά στην τριτοβάθμια τηλε-εκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη).
Ο λόγος που δεν γίνεται ταυτοποίηση είναι (πιθανότατα) ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αντίστοιχη τεχνική υποδομή στο ΠΣΔ, που να "αντέχει" να ταυτοποιεί κάθε μέρα τους (δεκάδες) χιλιάδες μαθητές που θα προσπαθούν να μπουν σε χιλιάδες ψηφιακές τάξεις περίπου ταυτόχρονα.
Θα "κατέρρεαν" (πάλι!) τα πάντα.
Το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε και με τους εκπαιδευτικούς αρκετές φορές και κάπως το περιόρισαν.
Γι' αυτό αναγκαστικά (προς το παρόν ελπίζω) δεν γίνεται ταυτοποίηση των μαθητών...
********************
Τι μπορούμε να κάνουμε από μόνοι μας με τα δεδομένα που έχουμε τώρα:

Περίπτωση 1:
Τα προφανή:
Ελέγχουμε ονοματεπώνυμο πριν τους κάνουμε "admit", ελέγχουμε συνολικό αριθμό παιδιών τμήματος, μπορούμε να ρωτήσουμε κάτι τον εισερχόμενο είτε να προσπαθήσουμε να τον δούμε [με πιθανότητα να μας πούνε οι άλλοι (ή και ο ίδιος μέσω chat) ότι δεν δουλεύει το μικρόφωνό του είτε η κάμερά του].

Περίπτωση 2:
Ταυτοποίηση μέσω του Αριθμού Μητρώου (ΑΜ) του μαθητή.

2.1)Ενημερώνονται όλοι οι γονείς-κηδεμόνες για τους ΑΜ των παιδιών τους, τους γνωστοποιούν στα παιδιά τους και τους επισημαίνουν ότι απαγορεύεται αυστηρά(!!!) να γνωρίζει άλλος τον ΑΜ τους, παρά μόνο το παιδί και ο γονέας-κηδεμόνας του και ότι ενδέχεται να τους ζητηθεί κατά την είσοδό τους στο τηλε-μάθημα (όχι προφορικά, αλλά μόνο γραπτά μέσω chat).

2.2)Ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί για τους ΑΜ των παιδιών:
Εξαγωγή από το ΠΣ-myschool καταστάσεων ονομάτων-ΑΜ παιδιών (π.χ. με την μορφή αρχείων excel) για όλα τα τμήματα του σχολείου και αποστολή τους σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

2.3)Σε ένα τηλε-μάθημα: αφού εισέλθουμε στην ψηφιακή μας τάξη, "αφαιρούμε το δικαίωμα" (πριν αρχίσουμε να κάνουμε admit) σε όλα τα παιδιά ενός τμήματος "να μιλάνε ιδιωτικά μεταξύ τους και να ανταλλάσουν μηνύματα" (δηλαδή τους απαγορεύουμε το chat μεταξύ τους, οπότε θα επιτρέπεται το chat μόνο μεταξύ παιδιού-εκπαιδευτικού), ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες της "Παρατήρησης...", κάτω από την εικόνα στη σελίδα 27 του
οδηγού Webex:

2.4)Οπότε, εάν θέλουμε να κάνουμε ταυτοποίηση σε κάποιο παιδί, του λέμε (αμέσως μετά το "admit" το δικό μας) να γράψει απλώς στο "chat" (που θα το βλέπουμε μόνο εμείς και το συγκεκριμένο παιδί) το όνομά του (που έτσι κι αλλιώς φαίνεται από προεπιλογή του εργαλείου "chat") και (κυρίως) τον ΑΜ του.

2.5)Συγκρίνουμε όνομα-ΑΜ του chat με τα δικά μας στοιχεία και αναλόγως πράττουμε...

2.6)Εάν τα παραπάνω μας φαίνονται δύσκολα/κουραστικά/χρονοβόρα κλπ (που μπορεί και να μην είναι, εάν εξασκηθούμε) προφανώς καταλήγουμε στην Περίπτωση 1 παραπάνω πάλι...

 
Θύμιος
05 Δεκ 2020 19:06

Μην υπερβάλλουμε, δεν γίνεται στρατιωτική σύσκεψη!
Πρώτον, ο δάσκαλος εγκρίνει την είσοδο του μαθητή. Δεύτερον, μπορεί να πετάξει κάποιον έξω. Τρίτον, πόσοι ξένοι θα θα θέλουν να μπουν στο μάθημα;

 
Σιγά το ασφαλές περιβάλλον!
05 Δεκ 2020 17:05

Κανένας τρόπος να ελέγξουμε ποιος μπαίνει στα room της webex από τη στιγμή που δεν απαιτείται για την είσοδο τουλάχιστον login από τους μαθητές με τους κωδικούς του Π.Σ.Δ! Αν κάποιος πληροφορηθεί το σύνδεσμο ενός εκπαιδευτικού, πράγμα καθόλου δύσκολο, αφού αυτοί κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα ανάμεσα στα παιδιά, είναι εύκολο γνωρίζοντας έστω και ένα όνομα μαθητή της συγκεκριμένης τάξης να μπει.. Αθωράκιστοι τελείως είμαστε εκπαιδευτικοί και μαθητές!

 
Χειρότερο είναι αυτό
05 Δεκ 2020 16:03

Αν έχεις τάξη με 10-20 μαθητές δεν υπάρχει πρόβλημα, αν όμως είσαι με περισσότερα άτομα σε άλλη εκδήλωση, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πρέπει συνεχώς κάποιος να κάνει admit τους καθυστερημένους. Οι εκπαιδευτικοί άνετα μπορούσαν και πριν να κλειδώνουν τις αίθουσες, αυτό το πονάει κεφάλι-κόψε κεφάλι δεν αρμόζει στην εποχή και τον πολιτισμό μας

 
εκπαιδευτικός
05 Δεκ 2020 13:50

Όπως σωστά έγραψε παραπάνω ο Φ. Κώστας (04 Δεκ 2020 22:32) θα έπρεπε οι μαθητές να μπαίνουν με login στο Webex.
Αυτό με την προϋπόθεση τα στοιχεία λογαριασμού να είναι αυτά του λογαριασμού του μαθητή στο ΠΣΔ όπως δηλαδή γίνεται και με τους εκπαιδευτικούς ΚΑΙ χωρίς τη δυνατότητα να αλλάζει το εμφανιζόμενο όνομα ο μαθητής. Το αναφέρω αυτό γιατί αυτή τη στιγμή ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που μπαίνουν στο Webex μέσω του λογαριασμού τους στο ΠΣΔ αν θέλουν μπορούν να αλλάξουν το εμφανιζόμενο όνομά τους στο Webex.

Συνοψίζοντας αυτό που χρειάζεται είναι αυθεντικοποίηση των χρηστών (εκπαιδευτικών και μαθητών) μέσω των λογαριασμών τους στο ΠΣΔ και ΧΩΡΙΣ δυνατότητα να αλλάζουν το εμφανιζόμενο όνομα.
Αυτά που γράφω ήδη εφαρμόζονται για την είσοδο στο eclass.

 
ασεπίτης
05 Δεκ 2020 11:00

@Πειραματικός
άμα μου εξηγήσεις τη σκοπιμότητα να ξεκλειδώνεις την αίθουσα αφού ξεκίναγε το μάθημα!!! (όπως περιγράφεις και καμαρώνεις) εγώ θα σκίσω το πτυχίο μου.

 
Imagineer
05 Δεκ 2020 09:13

Προσωπικά δεν με ενοχλεί το "αυτόματο" κλείδωμα της αίθουσας. Αυτό που με ενοχλεί είναι το ότι αν έρθει στο lobby κάποιος ενώ εγώ κάνω share content (πίνακας-video-web browser), πρέπει αναγκαστικά να διακόψω το sharing για να του επιτρέψω την είσοδο.
Υπάρχει (;) ή θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα να μπορεί ο host να κάνει δεκτό ή όχι guest, χωρίς να διακόπτει το sharing.

 
Πειραματικός
05 Δεκ 2020 07:12

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι αυτό άρχισε να ισχύει από την εβδομάδα που πέρασε! Τις πρώτες εβδομάδες μια χαρά ξεκλειδώναμε την αίθουσα αφού είχε αρχίσει το μάθημα...
Και η αλλαγή αυτή περισσότερο μπερδεύει και δυσκολεύει τους μαθητές γιατί θεωρούν ότι υπάρχει πρόβλημα σύνδεσης, πράγμα καθόλου σπάνιο!

 
meteora
05 Δεκ 2020 07:02

Καλημέρα σε όλους...
...Κάθε φορά που ανοίγουμε τον υπολογιστή μας, εμφανίζεται στην οθόνη το -γνωστό σε όλους μας, παράθυρο με τίτλο Cisco WebEx meeting. Για να μη εμφανίζεται αρκεί να ακολουθήσουμε τη διαδρομή :
Στο εν λόγω παράθυρο Cisco WebEx meeting >>> App setting (εικονίδιο γρανάζι ) >>> Preferences >>> καρτέλα General >>> Απο_επιλογή της πρότασης 'start cisco webex meeting desktop app when windows starts'.
Αυτό ήταν !

 
Φ. Κώστας
04 Δεκ 2020 22:32

Η μόνη νομικά έγκυρη και αποτελεσματική λύση θα ήταν να μπαίνουν και τα παιδια με login. Όλα τα άλλα είναι ανούσια για να καλύψουμε το γεγονός ότι δε θέλουμε ουσιαστική ασφάλεια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.