Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Η αξιολόγηση των μαθητών θα “αντανακλά” στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης

Με τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της ΑΔΙΠΠΔΕ
Δημοσίευση: 05/12/2020
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Έξυπνη” πλατφόρμα ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αποτελέσει ένα από τα βασικά εργαλεία των εκπαιδευτικών , των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων.

 Ειδικότερα στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση προβλέπεται  η  ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) τόσο ως προς τη συγκέντρωση δεδομένων όσο και ως προς την ανάλυσή τους.

Θα αναπτυχθεί Ολοκληρωμένου Πληροφοριακό Σύστημα στο οποίο θα γίνεται η συστηματική καταχώρηση των δεδομένων της αξιολόγησης μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων και εκπαιδευτικού έργου .

Επίσης θα γίνεται  η επεξεργασία των δεδομένων και της εσωτερικής και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών καθώς και των στελεχών εκπαίδευσης.

Στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας  είναι να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό “πυλώνα”  του νέου "οικοδομήματος" αξιολόγησης των εκπαιδευτικών .

Η ανησυχία που επικρατεί στην πολιτική ηγεσία είναι ότι:

Α. Στα Δημοτικά δεν τηρείται η κλίμακα βαθμολογίας από 5 έως 10.

Β. Στα Γυμνάσια και Λύκεια τα “άριστα” δίνονται με το “τσουβάλι” , καθώς 1 στους 3 μαθητές έχει Μέσο Όρο Βαθμολογίας από 18,5 έως 20.

Έτσι στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, είναι   να αποκατασταθεί η αντικειμενική βαθμολογία των μαθητών και οι απόφοιτοι Λυκείου να έχουν στα χέρια τους ένα ισχυρό “Εθνικό Απολυτήριο”  με το ακόλουθο σχέδιο:

Η Τράπεζα Θεμάτων που προβλέπεται να εφαρμοστεί από φέτος   στην Α Λυκείου, θα  αποτελέσει εργαλείο  σύγκρισης  μεταξύ προφορικής και γραπτής βαθμολογίας.

Εξετάσεις θα διενεργούνται σε όλα τα μαθήματα.

Οι νέοι “Σχολικοί Σύμβουλοι” με διαφορετική ονομασία και διαφορετικό καθηκοντολόγιο, θα αναλάβουν το ρόλο αυτής της αξιολόγησης και οι εκπαιδευτικοί που  θα κριθούν “μετεξεταστέοι”  εκείνων δηλαδή που οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές  θα απέχουν σημαντικά (σ.σ. θα μπουν κριτήρια)  από τις βαθμολογίες που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι  στις γραπτές εξετάσεις θα “παραπέμπονται” σε συγκεκριμένη επιμόρφωση .

Θυμίζουμε ότι πριν δεκαετίες όταν υπήρχαν τα εξατάξια Γυμνάσια  ο Γυμνασιάρχης καλούσε στο γραφείο  για “άτυπη” απολογία τον  καθηγητή όταν διαπίστωνε ότι υπήρχε απόσταση των γραπτών των μαθητών με τις προφορικές βαθμολογίες.Αυτό σήμερα δεν συμβαίνει.

Στα Δημοτικά αναζητείται τρόπος για επαναφορά της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να εφαρμόζεται οι κλίμακα από 5 έως 10. Υπάρχουν πολλές σκέψεις , μεταξύ των οποίων ένα είδους γραπτής αξιολόγησης των μαθητών , στις τρεις τελευταίες τάξεις,  υπό την καθοδήγηση των “Σχολικών Συμβούλων”.

Αριστούχοι στο Λύκειο- Στο “βυθό” οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ

Μοναδικό  φαινόμενο στην Ευρώπη αποτελεί το γεγονός, ότι:

Α. Ένας στους τρεις μαθητές έχει αριστεύσει το περασμένο σχολικό έτος στα Γυμνάσια και  Λύκεια και μάλιστα το υπουργείο Παιδείας τον περασμένο Οκτώβριο   απένειμε   βραβεία “αριστείας”, υπογεγραμμένα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (σ.σ. η βράβευση γίνεται κάθε χρόνο με νόμο του π. υπουργού Κ. Γαβρόγλου).

Β. Αντίθετα στις Πανελλαδικές οι βαθμολογίες των   μαθητών  “καταποντίζονται” με αποτέλεσμα οι βάσεις εισαγωγής σε ένα μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών τμημάτων,  να πιάνουν “πάτο”.

Στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις κάτω των 10.000 μορίων βρέθηκε το 42 % των τμημάτων.

Το φαινόμενο να εισάγονται υποψήφιοι με βαθμό κάτω από τη βάση του “10” θα περιοριστεί, με την καθιέρωση, από το υπουργείο Παιδείας,  βάσης σε ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα από τα τμήματα υποδοχής.

Το περασμένο σχολικό έτος της πανδημίας, ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια αυξήθηκε κατά 45.300 , αγγίζοντας τις  227.100 (σε σύνολο μαθητών 680.000) από 181.790 που ήταν πρόπερσι.

Ετσι τον περασμένο Οκτώβριο απο το υπουργείο Παιδείας παρέλαβε  βραβείο “αριστείας”  ένας στους τρεις  μαθητές.

Η “κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων οφείλεται στο γεγονός της   μη πραγματοποίησης γραπτών εξετάσεων, λόγω της πανδημίας,  με αποτέλεσμα ο Γενικός Μέσος Όρος βαθμολογίας του κάθε μαθητή να έχει   βασιστεί στα προφορικά (σ.σ. οι προφορικές βαθμολογίες είναι συνήθως υψηλότερες από τις γραπτές.οπότε όπως αναμένετο είναι υψηλότερες από ό,τι συνήθως.

Βραβεία προόδου

Ο αριθμός των μαθητών που θα πάρει βραβεία προόδου αυξήθηκε στις 53.180 από 51.250  πρόπερσι.

Οι έπαινοι

Αντίθετα  οι έπαινοι μειώθηκαν  στις 12.570 από 15.320 πρόπερσι.

Οι έπαινοι προσωπικής βελτίωσης μειώθηκαν λόγω της μειωμένης σχολικής περιόδου.    

Οι ειδικοί έπαινοι        

Οι ειδικοί έπαινοι εμφάνισαν μικρή μείωση, διότι δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι σχολικές δραστηριότητες που θα αναδείκνυαν αλληλεγγύη και κοινωνική προσφορά.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (60)

 
nikolaos pitsaris
09 Δεκ 2020 18:57

Κατάργηση της προφορικής βαθμολογίας για Γυμνάσιο, λύκειο και ΕΠΑΛ. Τετράμηνο με 15 εβδομάδες μάθημα και τρεις εβδομάδες γραπτές εξετάσεις τύπου πανελληνίων

 
Οι βαθμοί καταστρέφουν το σχολείο
09 Δεκ 2020 14:09

@ Εκπαιδευτικός Χ
Ακριβώς!!! Δεν χρειάζονται βαθμοί στην υποχρεωτική εκπαίδευση!!! Μόνο προβλήματα δημιουργούν και δεν προσφέρουν καμία βοήθεια. Τους βαθμούς τους ζητουν μόνο οι ανασφαλείς εκπαιδευτικοί...

 
Legend
07 Δεκ 2020 23:21

Γιατί σας ενοχλεί η πραγματικότητα; Δεν είναι όλοι για πανεπιστημιακές σπουδές και δεν χρειάζονται κιόλας τόσοι επιστήμονες. Ίσως παρεξηγήσατε το «γράμματα». Παιδί ανθρώπων που έβγαλαν ένα δημοτικό είμαι, όπου όμως έμαθαν πολύ βασικά πράγματα και ξεχωρίζουν στη γραφή τους και στην κατανόηση όσων διαβάζουν από σύγχρονους νέους με απολυτήριο Λυκείου ή ακόμη και από φιλολόγους (δεν εκπλήσσει αν δει κανείς με τι βαθμούς εισάγονται τα τελευταία χρόνια). Αυτό είναι κατάντια! Και έχουν ευθύνη οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί εξίσου. Είναι αλήθεια επίσης πως οι γονείς αισθάνονται το σχολείο και το φροντιστήριο/ ιδιαίτερο ως πάρκινγκ για τα παιδιά τους. Και δεν τους κατηγορώ, αφού δύσκολα συνδυάζεται η επαγγελματική ζωή με τη γονεικότητα. Όσον αφορά το ελάχιστο ποσοστό επιτυχιών από παιδιά που δεν πηγαίνουν σε φροντιστήριο, η εξήγηση είναι μία: όλοι το πρακολουθούν, αλλά αποδεικνύει αυτό την αναγκαιότητά του; Τι θα συνέβαινε αν δεν παρακολουθούσαν; Τα τελευταία χρόνια πηγαίνουν ήδη από το δημοτικό τα περισσότερα παιδιά. Το αποτέλεσμα; Στο τέλος της κατάταξης στο pisa, εισαγωγή σε πανεπιστημιακές σχολές με 3 και άλλα τέτοια ντροπιαστικά! Η εποχή απαιτεί νέες αρετές: κριτική σκέψη, συνεργατικότητα, προσαρμοστικότητα, αυτοσυγκέντρωση κοντά στις άλλες. Σε κανένο ιδιαίτερο ή φροντιστήριο δεν μπορούν να αποκτηθούν. Μόνο στην τάξη με ενεργούς μαθητές. Πώς να ναι όμως ενεργοί οι μαθητές που 12 ώρες τη μέρα ακούν τα ίδια και τα ίδια χωρίς να τα «δουλεύουν» μόνοι τους; Ας μην πήγαινε κανένα παιδί σε φροντιστήριο, τις ίδιες επιτυχίες θα είχαμε! Γιατί οι άριστοι απλώς είναι ανασφαλείς. Πάλι άριστοι θα ήταν και χωρίς τον φροντιστή τους. Τώρα όμως είναι εύκολη λεία για τους μεγαλοιδιαιτερατζήδες! Πάνω τους στήνουν τη φάμπρικα. Όταν πετυχαίνουν ευθύνεται το φροντιστήριο όταν αποτυγχάνουν το σχολείο. Είναι μεγάλο το θέμα. Ναι, η M.G. δίνει μια καλή λύση: εξετάσεις πανελλήνιες μόνο για την απόλυση. Σωστό! Να ξέρουμε τι έμαθαν τα παιδιά τελικά. Αλλά αν δεν έμαθαν ανάγνωση και γραφή να παραμένουν στο δημοτικό. Δεν διορθώνονται αυτά παρακάτω. Ένα παιδί μετράει τα άστρα... στην εποχή μας έχουν «φρακάρει» από τις πολλές ευκαιρίες τα παιδιά κι όχι από το αντίθετο. Τέλος, στο ελληνικό σύστημα αδικούνται πάντα οι άριστοι. Και μόνο αυτοί. Όταν μπαίνουν αβέρτα 20άρια ο πραγματικά άριστος μονάχα αδικείται.

 
Μαρια
07 Δεκ 2020 18:46

Καλησπέρα. Διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια και ειδικά αυτά από μερικούς εκπαιδευτικούς, πραγματικά ανυσηχω. Πρώτον, τα θέματα της τράπεζας θεμάτων προεξοφλουν φροντιστήριο, δεύτερον, δεν χρειάζονται διαγωνίσματα σε όλα τα μαθήματα πχ φιλοσοφία, θρησκευτικά και ίσως και σε κάποια άλλα που περισσότερο το μάθημα μέσα στη τάξη πρέπει να γίνεται με διάλογο. Τρίτον, ακόμα και για τις πανελλήνιες, αφού τόσο τους πειράζει μερικούς η διαφορά βαθμολογίας, ας σκεφτούν τι θέματα βάζουν. Αυτά που ξέρουν εκείνοι η αυτά που λογικά διδάσκονται τα παιδιά μέσα στην ταξη; τέταρτον, αν κάποιο παιδί έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του αριστου, χωρίς φροντιστήριο, είναι κακό ο καθηγητής να του δίνει ώθηση να συνεχισει την καλή παρουσία που έχει;. Και τέλος, μήπως πρέπει να ξεφύγει η εκπαίδευση από τον περιορισμό των τόσων διαγωνισματων;. Όλοι εσείς που θέλετε να δυσκολεύετε τα παιδιά, μήπως δρατε τιμωρητικα προς αυτά για ότι εχετε περάσει;. Μήπως, λέω εγώ τώρα, προωθείτε τα φροντιστήρια;. Μηπως να ηρεμήσετε λίγο με τα αναχρονιστικα συστήματα και να δείτε πως θα διδάξετε την ουσία της γνώσης;. Μην νομίζετε ότι με μεγάλο όγκο ύλης τα παιδιά μαθαίνουν. Αντίθετα από γοητεύοντας, εξαντλούνται και στο τέλος επαναστατούν. Όσοι με κακολογησετε για αυτά που έγραψα, δείτε την διαφήμιση γνωστής τηλεφωνίας, με καταξιωμένος επαγγελματίες, τι θυμούνται από τις πανελλήνιες, και θα καταλάβετε. Ελπίζω. Γιατί δείχνει την πραγματικότητα. Ευχαριστω.

 
Ανώνυμος
07 Δεκ 2020 18:27

@legend
Διαφωνώ κάθετα. Πράγματι υπάρχουν μαθητές που πετυχαίνουν υψηλές βαθμολογίες στις πανελλαδικές δίχως εξωσχολική βοήθεια όμως αντιπροσωπεύουν το 0,1% του συνόλου των μαθητών και μπράβο σου αν είσαι σε αυτό το ποσοστό. Από προσωπική εμπειρία (διότι κατάφερα να περάσω σε υψηλόβαθμη σχολή 18+ ) μπορώ να σου πω με βεβαιότητα ότι το φροντιστήριο είναι μονόδρομος για την εισαγωγή σε υψηλόβαθμες σχολές. Ο καθηγητής δεν πρόκειται να σου πει στο σχολείο πως να γράψεις σωστά μια ερμηνευτική στα αρχαία, πως να ξεκλειδώσεις το αδίδακτο κείμενο, πως να αναλύσεις σωστά μια ιστορική πηγή κ.λ.π. Βέβαια θέλει προσοχή και η επιλογή φροντιστηρίου γιατί δεν δουλεύουν όλα συστηματικά, μεθοδικά και οργανωμένα. Αν επιχειρήσεις να κάνεις μια στατιστική έρευνα θα διαπιστώσεις ότι το 99% των αριστούχων στις πανελλήνιες πήγαινε φροντιστήριο και μόνο 1% δεν πήγαινε.

 
Δον Κιχώτης
07 Δεκ 2020 18:23

@ Legend 07 Δεκ 2020 16:05
.....
Δάσκαλος: – Τ’ είν’ αυτό; ρωτάει ο δάσκαλος.
Μέλιος: – Χρήματα.
Δάσκαλος: – Πού τα ‘βρες;
Μέλιος: – Τα κέρδισα.
Δάσκαλος: – Και γιατί τα κουνάς;
Μέλιος: – Είναι για γράμματα. Μα δεν είναι πολλά. Άμα τα κάνω μπόλικα, θα τα φέρω εδώ να μου μάθεις. Μπορεί να γίνει αυτό κυρ-δάσκαλε;
.....

Αυτό, για το «Δεν είναι όλοι για γράμματα και πολύ καλώς!!»
Τώρα, για το κείμενο που γράψατε, ομολογώ πως έχω σηκώσει τα χέρια ψηλά εξαιτίας της αριστείας που δηλώνετε στην αρχή του σχολίου σας και περιμένω να δω πώς θα το αξιολογήσουν οι φιλόλογοι που σχολιάζουν εδώ στο esos.

 
Μην αγχώνεστε
07 Δεκ 2020 18:13

Μην αγχώνεστε! Και με 8 ιστορία στο ιστορικό θα περάσει και με 6 μαθηματικά μαθηματικός θα γίνει!

 
M.G.
07 Δεκ 2020 16:48

Legend, πολύ σωστά, συμφωνώ απόλυτα. Δεν ξέρω αν θα βοηθήσει για μια πιο αντικειμενική βαθμολόγηση η παρούσα ρύθμιση, αλλά κάτι πρέπει να αλλάξει. Να αποκτήσει το νόημά της η βαθμολόγηση και η αξιολόγηση, αλλιώς να καταργηθεί εντελώς και να κρίνονται οι μαθητές στο τέλος κάθε βαθμίδας σε εξετάσεις πανελλήνιες. Περιγραφική αξιολόγηση από τους καθηγητές και βαθμολόγηση των γραπτών τους στο τέλος εφ' όλης της ύλης.
Δεν πήγαινα ούτε εγώ φροντιστήιο. Δεν ήμουν άριστη εκτός από μία τάξη στο γυμνάσιο, αλλά στις Πανελλήνιες πέτυχα πολύ υψηλές βαθμολογίες που μου επέτρεψαν να εισαχθώ στη σχολή των ονείρων μου και να γίνω η επαγγελματίας που προσδοκούσα. Αντιθέτως, αρκετοί συμμαθητές μου με πολλές ώρες στα ιδιαίτερα και στα φροντιστήρια, τελικά είτε απέτυχαν είτε δεν κατάφεραν να περάσουν στη σχολή που ήθελαν. Και δεν ήταν ατυχία. Δεν είχαν μάθει να διαβάζουν, να εμπνέονται τις απαντήσεις, αλλά είχαν μάθει να λύνουν ασκήσεις μονάχα υπό καθοδήγηση.
Εκείνοι οι αριστούχοι που ξεχωρίζουν στις όποιες εξετάσεις θα πετύχαιναν με ή χωρίς "πληρωμένα μαθήματα". Λόγω ανασφάλειας παρακολουθούν επιπλέον μαθήματα. Στο σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνεται καλή δουλειά! Υπάρχουν εξαιρετικοί δάσκαλοι και είναι αρκετοί, αν εμείς οι γονείς είμαστε στο πλευρό τους, όχι για "γαληφιές", αλλά για να μορφώσουμε τα παιδιά μας, θα ήταν όλα καλύτερα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλα τα άλλα είναι τέλεια. Αλλά δεν είναι και χάλια όλα. Μην τα εκμηδενίζουμε. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι πολύ καλό σε καλύτερο επίπεδο από πολλά άλλα στην Ευρώπη, αλλά η νοοτροπία μας μάς τραβά κάτω. Μπορούμε να αλλάξουμε και να πάψουμε να λειτουργούμε ως κακομαθημένοι νεόπλουτοι.

 
Legend
07 Δεκ 2020 16:05

Ωε μαθητής που δεν πήγε ούτε για ένα νανοσεκόντ φροντιστήριο και αρίστευσε και ως καθηγητής που έχει κάθε χρόνο κανα δυο αριστούχους στη Γ τάξη που επίσης δεν πάτησαν σε φροντιστήριο ή σε ιδιαίτερο, έχω να πω πως είναι άχρηστα τα καλοπληρωμένα σας μαθήματα. Οι μαθητές παίρνουν καλούς βαθμούς στο γυμνάσιο επειδή πηγαίνουν γραμμένοι, αλλά τις ασκήσεις τους τις έκανε άλλος. Οπότε ως εκεί προσφέρει το καλοπληρωμένο μάθημα το απογευματινό. Το παιδί όμως δεν μαθαίνει. Βολεύεται στην ευκολία και συνεχίζει να μη μαθαίνει, αφού επαινείται κιόλας που δεν έμαθε! Μετά από κάποια χρόνια και με τόσα φροντιστήρια θα γράψει στις πανελλήνιες 0.2 ως 11 το πολύ. Άδικα πλήρωναν... αν διάβαζε μόνο του θα έγραφε καλύτερα ή έστω το ίδιο χωρίς έξοδα! Δεν είναι όλοι για γράμματα και πολύ καλώς!! Ζορίστε τα παιδιά να διαβάζουν μόνα τους, να έχουν απορίες να ζορίζουν τον καθηγητή τους στην τάξη να τους μαθαίνει να τους δουλεύει καλά! Τότε θα μάθουν... κι ας μη σπουδάσουν θα έχουν μάθει βασικότατα πράγματα. Το σπουδαιότερο να κατανοούν τι γίνεται γύρω τους. Η νυχού δηλαδή δεν πρέπει να ξέρει ιστορία, μαθηματικά, φυσικούς νόμους και ποιος ήταν ο Αχιλλέας; Τη θέλουμε αγράμματη και εύκολη; Ξυπνάτε!!! Μόρφωση και παιδεία για όλους. Δουλεύουμε για τη γνώση όχι για τον βαθμό.

 
Απογευματινή διδασκαλία στα Σχολεία
07 Δεκ 2020 15:12

Υπάρχει η φυσιολογική καμπύλη της μάθησης, υπάρχει όμως και το ανυπέρβλητο εμπόδιο σε έναν ανταγωνιστικό διαγωνισμό όπως είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι μαθητές μπορούν να γράψουν πάνω από 14-15 χωρίς ενισχυτική διδασκαλία. Το ερώτημα είναι γιατί εδώ και τρεις δεκαετίες το υπουργείο δεν έχει στηρίξει τη ζώνη απογευματινής διδασκαλίας και δραστηριοτήτων στα ίδια τα Σχολεία, ενώ τα παιδιά αναγκάζονται να πηγαίνουν σε φροντιστήρια για διάφορες δεξιότητες και δραστηριότητες.

Ας μη λέμε ότι το "ζόρι" είναι καλό όταν υπάρχουν οικογένειες που με δεν έχουν τα μέσα να βοηθήσουν τα παιδιά τους ενώ άλλες περιπτώσεις μετρίων μαθητών έχουν την απαραίτητη βοήθεια και πάλι γράφουν έστω ένα 12 για να εισαχθούν σε μια σχολή πανεπιστημίου.

Μετά από δέκα χρόνια κρίσης, το δημόσιο σχολείο χρειάζεται ενίσχυση, ξεκινώντας από τη διδασκαλία σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, όχι από επιφανειακές αλλαγές σε εξετάσεις και βαθμολόγηση.

 
Πέτρος
07 Δεκ 2020 12:42

Τον καιρό που ο "γυμνασιάρχης" καλούσε τους εκπαιδευτικούς για "απολογία" σχετικά με την επίδοση των μαθητών στα σχολεία υπήρχε νομοθεσία που επέβαλε πειθαρχία.

Τα σχολεία δεν ήταν το σημερινό σκορποχώρι όπου για να αποβάλεις έναν ταραξία μαθητή χρειάζεται επίπονη γραφειοκρατική διαδικασία μηνών για να υλοποιηθεί και στο τέλος δεν γίνεται.

Αλλά ακόμα και τότε σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση των μαθητών δεν υπήρχε.

Και δεν υπήρχε γιατί οι τότε "γυμνασιάρχες" μπορεί να μην είχαν "ντοκτορά" αλλά ήταν έμπειροι εκπαιδευτικοί που γνώριζαν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για άπειρους λόγους.

Αλήθεια ποιοι εισηγούνται στην υπουργό αυτές τις αλχημείες; Έχουν καθόλου πραγματική εκπαιδευτική εμπειρία; Στις τάξεις δηλαδή.

 
ΗΡΑ*
07 Δεκ 2020 12:15

@ Legend

..... μετά και το... πλήρες επιχειρημάτων σχόλιο του ΧΨ για του λόγου σου το "δεν,δεν, δεν, δεν..." αληθές, έχεις κάθε "δικαίωμα" να αισθάνεσαι πλήρως δικαιωμένος...

 
ΟΥΠΣ!!!
07 Δεκ 2020 10:13

ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ? Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΉΞΕΙ ΣΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ, ΔΙΝΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ! ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ!!! ( ΠΟΥ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΣΤΙΓΜΗ? ΑΤΥΧΗ?)...

 
Legend
07 Δεκ 2020 09:34

Δεν θέλουν βοήθεια τα παιδιά! Πώς να βοηθήσεις κάποιον που δεν θέλει να βοηθηθεί; Με το ζόρι να τον βάλουν σε σχολή!!! Πραγματικά με το ζόρι... Δεν ανοίγεις βιβλίο, δεν έχεις καν το βιβλίο, δεν πατάς στην τάξη, αλλά τσουπ βρίσκεσαι σε Τει, ουπς με συγχωρείτε, σε ΑΕΙ!!!
Άσχετα που από το δημοτικό ήδη διπλοπαρακολουθούν τα μαθήματά τους... δεν θέλουν ή βαρέθηκαν ή κουράστηκαν να «εκπαιδεύονται»!! Δεν δεν δεν... μεγάλη η μερίδα των μαθητών που δεν και μεγαλώνει κι άλλο, αφού με ελάχιστη προσπάθεια ή μηδενική προχωρούν και «πετυχαίνουν» μια χαρά!
Αφήστε τα παιδιά μας να μάθουν να μαθαίνουν!!! Να μην κάνουν ούτε μια ώρα φροντιστήριο. Να έχουν την έκπληξη που είναι σημαντική για τον έρωτα της μάθησης! Ακούν τα ίδια και τα ίδια και έχει χαθεί η μαγεία της μάθησης... ο ενθουσιασμός. Νιώθω πραγματικά τυχερός που πήγαινα στην τάξη με προσμονή να μάθω το κάτι καινούριο ενώ οι συμμαθητές μου είχαν ήδη αηδιάσει από τις τόσες φορές που το άκουγαν από τον Ιούνη της προπροηγούμενης χρονιάς. Δεν είναι Παραπαιδεία τα φροντιστήρια είναι ο θάνατος της μάθησης. Ξυπνάτε! Τα παιδιά μπορούν μόνα τους, αν παρακινηθούν και ζοριστούν... ναι το ζόρι κάνει καλό.

 
ΦΩΤΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
07 Δεκ 2020 09:21

Νόμιζα ότι η αξιολόγηση των μαθητών περιλαμβάνει και την προφορική παρουσία του. Αν κάποιος προσπαθεί όλη τη χρονιά αλλά έχει δυσκολίες (πράγμα συχνό στα μαθηματικά), δεν θα το λάβουμε υπόψη; Δεν θα επιβραβεύσουμε την προσπάθεια; ΕΛΕΟΣ.

 
Μαθητης
07 Δεκ 2020 09:02

Η κυρία Κεραμεως πρέπει να καταλάβει ότι για να βγαίνουν οι άριστοι βαθμοί, το 80% των μαθητών πληρώνει φροντιστηριο κάθε μήνα!

 
Μαθητης
07 Δεκ 2020 09:00

Ντροπή τους! Αντι η κυρία Κεραμεως να ενισχύσει λίγο την κατάσταση στην εκπαίδευση, προτιμά να δυσκολεύει τους μαθητές στο μέγιστο. Περιττό να πω ότι για να βγουν οι βαθμοί που λέει άριστοι, οι μαθητές πηγαίνουν ατελείωτες ώρες σε φροντιστήρια στα οποία οι γονείς δίνουν ένα σκασμό λεφτά

 
Xm
07 Δεκ 2020 02:44

Το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί δικαιολογούν το γεγονός ότι το 1/3 των μαθητών αριστεύει είναι απίστευτο.

 
Εκπαιδευτικός
07 Δεκ 2020 00:49

Όταν από το δημοτικό του βάζεις πέντε, έξι, επτά πώς θα τον πείσεις ότι αξίζει να προσπαθήσει; Θα θέλει να εγκαταλείψει. Ταμπέλες από τα τρυφερά χρόνια. Αίσχος για το υπουργείο, αίσχος και για ορισμένους "εκπαιδευτικούς" που μπαίνουν σε αυτή την λογική. Θα σκίσω τα πτυχία μου.

 
ΧΨ
06 Δεκ 2020 23:14

Όλοι το γνωρίζουν ότι οι βαθμοί είναι πλασματικοί.
Υπάρχει έστω ένας που μπορεί να υποστηρίξει με επιχειρήματα ότι αυτό πρέπει να συνεχιστεί;
Δύο επιλογές υπάρχουν.
1) Να καταργηθεί η προφορική βαθμολογία .
2) Να γίνεται με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά κριτήρια.(Σήμερα ο κάθε καθηγητής μπορεί να βάλει ότι βαθμό θέλει, χωρίς κανέναν έλεγχο)

Αν κάποιος έχει και άλλες επιλογές ειλικρινά θα ήθελα να τις ακούσω.

 
Διεύρυνση υποχρεωτικής εκπαίδευσης
06 Δεκ 2020 22:44

Χρειάζονται νέα ωρολόγια προγράμματα και νέα βιβλία, που να έχουν σχεδιαστεί ώστε να μη μένουν κενά στην ύλη μεταξύ των τάξεων. Να γίνεται αξιολόγηση και κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να δίνεται βοήθεια σε αδύναμους μαθητές πριν τα μαθησιακά προβλήματα γίνουν ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Ένα σημαντικό βήμα θα ήταν να διευρυνθεί η υποχρεωτική εκπαίδευση ώστε να περιλαμβάνει και την Α' Λυκείου, επίσης να αναβαθμιστεί και να επεκταθεί το Γυμνάσιο προκειμένου να διδάσκονται τα παιδιά την ύλη από ειδικευμένους καθηγητές.

Με περιπτωσιολογία δε λύνονται τα προβλήματα, εννοείται ότι πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις στα μαθήματα και στο τέλος της χρονιάς. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε σε εποχές όπου οι μαθητές έκαναν φροντιστήριο ακόμα και στο Γυμνάσιο - μια ισορροπία χρειάζεται.

Ακόμα και μετά από μια δεκαετία κρίσης στην χώρα και την εκπαίδευση το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών στο Λύκειο (περίπου 60%) στις τρεις κατευθύνσεις (Ανθρωπιστικές, Θετικές, Υγείας) έγραψε πάνω από 12 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Άρα η πραγματικότητα δεν είναι τόσο τραγική.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι υπάρχει ένα ποσοστό αποφοίτων Λυκείου περίπου 15-20% που έγραψε κάτω από 7 στα 20 - αυτοί οι μαθητές πρέπει να βοηθηθούν εγκαίρως όλα τα προηγούμενα χρόνια της φοίτησης στα σχολεία.

 
Έφη Στ.
06 Δεκ 2020 22:17

Πισωγυρίσματα!!! Έλεος... Μήπως να βρεθεί κάποιος τρόπος να αξιολογούνται με κάποια τεστ τα παιδια κατά τη διάρκεια της χρονιάς και όχι με εξετάσεις ψυχοφθορες??? Λέω... μήπως???

 
Αριστεία, όχι αστεία
06 Δεκ 2020 22:09

@ Κ Μ
Για πες μας τι κάνεις εσύ και άσε τη συνάδελφό σου.
ΥΓ τέτοιες λεπτομέρειες πως τις ξέρεις;
Είχες το τμήμα παλιότερα;

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΚΜ
06 Δεκ 2020 21:10

Δεν ξέρω αν είναι καλό μέτρο να εξετάζονται γραπτώς τα παιδιά του δημοτικού, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να μπει ένα όριο. Συνάδελφος που έχει έκτη τάξη λέει ότι θα βάλει σε όλους τους μαθητές της 10. Από τους 12 μαθητές της οι δύο διαβάζουν υποφερτα και οι υπόλοιποι συλλαβιστα και με πολύ δυσκολία. Δεν μπορώ να φανταστώ τι κάνουν στα μαθηματικά. Πάντως η συνάδελφος για να έχει ήσυχο το κεφαλάκι της από τους γονείς θα στείλει τους μαθητές της στο γυμνάσιο όλους με δεκάρια. Και δεν είναι η μοναδική.

 
Γιάννης
06 Δεκ 2020 18:19

Τους ψηφίσατε!
Λουστείτε τους τώρα...

 
Μάχιμος εκπαιδευτικός
06 Δεκ 2020 15:57

Στις "ανησυχίες" λοιπόν της πολιτικής ηγεσίας η απάντηση είναι: ΕΔΩ ΓΕΛΑΝΕ!!!
Η πολιτική ηγεσία μάλλον ζούσε σε άαααλλο πλανήτη τις τελευταίες δεκαετίες!!!
Δεν γνωρίζει λοιπόν η πολιτική ηγεσία, ότι η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ!!!!!!
Ως προς την αξιολόγηση των μαθητών: (κάποια ελάχιστα)
Ποιος αποφάσισε την κατάργηση της κλίμακας 1- 5 στα Δημοτικά και απαγόρευσε την επανάληψη φοίτησης στην ίδια τάξη;;;
Ποιός αποφάσισε την προαγωγή στο Λύκειο με 9, 5 μέσον όρο ανεξαρτήτως επι μέρους βαθμολογιών και σε συνδυασμό με άλλες "εμπνευσένες" επιλογές να έχουμε απόφοιτους Λυκείων, που δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομά τους;;
Και το ΚΟΡΥΦΑΙΟ των τελευταίων χρόνων:
ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΚ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ!!!!
Γιατί να μπει στον κόπο ο μαθητής να προσπαθήσει;;
Το επόμενο βήμα ποιο θα είναι;;; Να στέλνουμε τα απολυτήρια στα σπίτια με το ταχυδρομείο;;

Ως προς το προς το περιεχόμενο σπουδών:(παλι κάποια από τα ελάχιστα):
-Υποβίβαση της γλώσσας (με σημαντικότατο ρόλο μεταξύ άλλων και η επιλογή του μονοτονικού... και όχι μόνο)!
-Κατάργηση διδασκαλίας της γραμματικής ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ, αλλά επολογή νεοδιδακτικών μεθόδων, αποτυχημένων στην πράξη εκ του αποτελέσματος... Δηλαδή πως εξηγείται ότι οι νέοι αποδεικνύονται ΤΡΑΓΙΚΑ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΟΙ σε σχέση με παλιότερες γεννιές;; Μήπως οι παλιότεροι ήταν πιο έξυπνοι;;; όχι βέβαια...
Και δεδομένου ότι η γλώσσα είναι το εργαλείο κατανόησης όλων των άλλων αντικειμένων γενικά "Πήρε ο στραβός κατήφορο"!!!!

Αν θέλουν λοιπόν να εξυγιάνουν την Παιδεία, και μακάρι να γίνει, ας ξεκινήσουν από τους εαυτούς τους...
Και ας κάνουν την αρχή με αυτούς, που νομοθετούν, ή επιλέγουν προγράμματα σπουδών, γιατί έχει αποδειχθεί ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΜΑΧΙΜΗ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ!! Εκτός και αν εσκεμμένα στέλνουν στο βούρκο την εκπάιδευση! Αυτό θα ήταν το απευκταίο σενάριο...

 
Ανήσυχος εκπαιδευτικός
06 Δεκ 2020 15:36

@ΕΤΣΙ
Κύριε "Έτσι", τι προσπαθείτε να πείτε μ' αυτόν τον κάθετο και απόλυτο τόνο; Νομίζετε ότι οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου είναι ανεπαρκείς και αδημονείτε να τους εκπαραθυρώσετε με το "έτσι θέλω" και με απειλητικές αξιολογήσεις;
Για να σας ρωτήσω λοιπόν: Περνάει απ' το μυαλό σας ότι σ' αυτούς τους εκπαιδευτικούς οφείλεται ότι ακόμη ανασαίνει το δημόσιο σχολείο; Σ' αυτούς αποκλειστικά, καθώς είναι εγκατελειμμένοι στην τύχη τους από τους πάντες κι έχουν κι από πάνω αυτόν τον ανόητο κοινωνικό αυτοματισμό! Και μιας και διανύουμε περίοδο πανδημίας, περνάει απ' το μυαλό σας πώς θα λειτουργούσε η τηλεκπαίδευση, για την οποία κανείς δεν εκπαιδεύτηκε, αν αυτοί οι εκπαιδευτικοί με μια απίστευτη συνέπεια και με το παροιμιώδες τους φιλότιμο δεν τη στήριζαν και δεν την έκαναν να λειτουργεί κανονικά, την ώρα που το υπουργείο δεν έδειξε την παραμικρή μέριμνα για εκπαίδευση και εξοπλισμό; Κρίμα να λέτε τόσο ανεύθυνες κορώνες.
Η αξιολόγηση θα πρέπει να εφαρμοστεί ασφαλώς και στον εκπαιδευτικό χώρο, αλλά δεν είναι η στιγμή για τέτοιες κινήσεις και κυρίως η αξιολόγηση δεν πρέπει να μπαίνει στο παιχνίδι ως απειλή, αλλά ως ευκαιρία για βελτίωση των εκπαιδευτικών συνθηκών. Και δυστυχώς είμαστε ακόμη μακριά από αυτή τη στιγμή...

 
Εκπαιδευτικός ΑΒ
06 Δεκ 2020 14:49

Κάποιες διευκρινίσεις για τους βαθμούς. Πράγματι υπάρχει πάντα διαφορά προς τα κάτω ανάμεσα στους σχολικούς βαθμούς και τους βαθμούς των πανελληνίων εξετάσεων. Παραδόξως, είναι κάτι το αναμενόμενο και το δικαιολογημένο, που θα προσπαθήσω να εξηγήσω παρακάτω.
Οι σχολικοί βαθμοί κρίνουν το βαθμό της καλής προσαρμογής και ανταπόκρισης του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον, με όσα ερεθίσματα και όση κινητοποίηση παίρνει απ' αυτό και με βάση πάντα τα προσωπικά-οικογενειακά-κοινωνικά του δεδομένα.
Ο εκπαιδευτικός είναι ο διαμεσολαβητής ανάμεσα στις γνώσεις, τις πληροφορίες και τις δεξιότητες που προωθεί το σχολικό περιβάλλον και το μαθητή με όλα τα δικά του δεδομένα και χαρακτηριστικά. Ακριβώς επειδή είναι διαμεσολαβητής και όχι διεκπεραιωτής, αυτός διδάσκει και ο ίδιος αξιολογεί, με βάση τα κριτήρια που έχει διαμορφώσει στα πλαίσια της δικής του επαγγελματικής προσαρμογής.
Ας το αποδεχθούμε ότι η διδασκαλία και η απόκτηση της γνώσης γίνεται μέσα από την ανθρώπινη σχέση της διαπαιδαγώγισης μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Αυτά τα δυο είναι τα ζητούμενα ιδιαίτερα στις ημέρες της πανδημίας και της απομόνωσης !
Οι πανελλήνιες εξετάσεις από την άλλη, είναι ο μοναδικός ίσως στη χώρα μας έγκυρος και αδιάβλητος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ που δικαιολογημένα εξετάζει απρόσωπα τις γνώσεις του υποψήφιου απόφοιτου και όχι του μαθητή Λυκείου.
Από την άλλη, η ύλη της Γ΄Λυκείου είναι πανεπιστημιακού επιπέδου και αιφνιδιάζει τους μαθητές. Δεν συμφωνώ να υποβιβαστεί, ούτε να μειωθεί, όμως οι μαθητές δικαιολογημένα χρειάζονται ένα ακόμη έτος λυκειακών ή μεταλυκειακών σπουδών.
Είναι διατεθειμένη η πολιτεία να τους το προσφέρει, ώστε να προλάβουν να ωριμάσουν μαθησιακά ; Τότε θα έχουμε πιο καλούς βαθμούς πανελληνίων εξετάσεων και καλύτερους πρωτοετείς φοιτητές. Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο
και όχι το ύψος της μεζούρας για τη βάση του 10, ή του 8, ή του 12 !
Τι έχει να προσφέρει στη μαθησιακή και γενικότερη ωρίμανση των μαθητών η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων ; Ας μπει κάποιος στον κόπο να μας το εξηγήσει.

 
ΝΔ δε θέλατε;
06 Δεκ 2020 13:40

Μα τι ψηφίσατε συναδελφοι;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ