Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπογράφηκαν τα master του Παν. Δυτ. Αττικής

Ποιες Γνωμοδοτήσεις εκκρεμούν από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 08/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπογράφηκε και στάλθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση για την   χορήγηση  Ιntegrated master για πέντε πενταετή τμήματα του  Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Αυτό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, στη σημερινή συνάντηση με τον Πρύτανη του ΠΑΔΑ Παναγιώτη Καλδή.

Πρόκειται για τα εξής    πενταετή τμήματα   της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ:

  1. Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών
  2. Τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής
  3. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών
  4. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
  5. Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Ο υφυπουργός Παιδείας επανέλαβε επίσης τη  δέσμευση του υπουργείου για  άμεση και οριστική με νομοθετική ρύθμιση διευθέτηση του ζητήματος των  μελών ΔΕΠ (Λέκτορες Εφαρμογών) που διορίσθηκαν βάσει δικαστικών αποφάσεων.

Ο Πρύτανης  του ΠΑΔΑ ευχαρίστησε τον υφυπουργό για την υποστήριξή του στην ταχεία ανάπτυξη του Ιδρύματος. Τον ενημέρωσε για τη σημερινή φυσιογνωμία του ΠΑΔΑ και τις προοπτικές του, τις δραστηριότητες σχετικά με την εκπαίδευση, την έρευνα, την κοινωνία και το περιβάλλον, την πρόσφατη - για πρώτη φορά - αξιολόγηση του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, ανέφερε εκκρεμότητες, όπως και ανάγκες σε υποδομές, προσωπικό και χρηματοδότηση.  

Ο υφυπουργός εξέφρασε την πρόθεσή του για τη διευθέτησή τους στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του.

Εκκρεμούν οι Γνωμοδοτήσεις

Στο μεταξύ  εκκρεμούν οι Γνωμοδοτήσεις για τα ακόλουθα τμήματα :  

Του Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής :

  1. Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής
  2. Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής
  3. Πολιτικών Μηχανικών

Του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος  

  1. Μηχανολόγων Μηχανικών,
  2. Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής,
  3. Πολιτικών Μηχανικών,
  4. Μηχανικών Πληροφορικής, Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνιών,
  5. Μηχανικών Περιβάλλοντος,
  6. Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης και
  7. Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων της Σχολής Μηχανικών.

Του Μεσογειακού  Πανεπιστημίου Κρήτης

  1.  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών,
  2.  Ηλεκτρονικών Μηχανικών και
  3.  Μηχανολόγων Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  1.  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
  2. Μηχανολόγων Μηχανικών
  3. Πολιτικών Μηχανικών

Τα 69 τμήματα που αναγνωρίζονται ως integrated master

Μέχρι σήμερα χορηγήθηκαν  integrated master στα ακόλουθα 67 τμήματα:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3. ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
  4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2.     ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3.     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4.     ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5.     ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6.     ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1.     ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2.     ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.     AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  7.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8.     ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9.     ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1.     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.     ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  4.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8.     ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1.     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.     ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9.     ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.      ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
  11.      ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5.     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.     ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  7.     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.     ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ
  2.     ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

 ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1.     ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

Σχόλια (33)

 
@Η ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
02 Ιαν 2021 01:34

Πλήρης σύγχυση και παραπληροφόρηση. Το επίπεδο σπουδών στις σχολές μηχανικώντου ΠΑΔΑ είναι ισάξιο με όλα τα πολυτεχνεία (εαν όχι καλύτερο από ορισμένα περιφερειακά) οπως άλλωστε πιστοποιεί η εξωτερική αξιολόγηση τη ΕΘΑΕΕ την οποία βέβαια αγνοείται, όπως βέβαια και το πλούσιο ερευνητικό έργο. Όσον αφορά τις βάσεις εισαγωγής ένα απλό google search θα σας ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο γιατί η παραπληροφόρηση σας είναι απαράδεκτη.

Η απόδοση integrated master εξισώνει πλήρως τα ακαδημαικά δικαίωματα του απόφοιτου του ΠΑΔΑ με όλων των άλλων πολυτεχνικών σχολών (πχ ΕΜΠ), ενώ οι διαδικασίες για το ΤΕΕ και τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα βρίσκονται εν εξελίξει βάση του σχετικού νόμου Γαβρόγλου που η ΝΔ δεν άλλαξε και δια στόματος τόσο του κ Διγαλάκη , όσο και του κ Καραμανλή δεσμεύτηκαν δημόσια να εφαρμόσουν, όπως και πράττουν μέχρι σήμερα το integrated master ήταν άλλωστε προαπαιτούμενο, όπως και έγινε.

Κάποιοι συγκεκριμένοι παρωχημένοι κύκλοι του ΤΕΕ προέβαλαν ως δικαιολογία οτι το πρόγραμμά σπουδών ήταν 4 χρόνια και χωρίς integrated master τώρα όμως που είναι 5χρόνια Πανεπιστήμιο με 300ECTS και integrated master και τόσο πλούσιο διδακτικό και ερευνητικό έργο δεν υπάρχει δικαιολογία. Άλλωστε, βάση του νόμου δεν είναι εξαρτάται αποκλειστικά από αυτούς. Ενώ οι νέες και προοδευτικές φωνές στο ΤΕΕ όλο και πληθαίνουν.

 
Η ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
16 Δεκ 2020 10:34

Να ξεκινήσω από τη βασική πεποίθησή μου κι αυτή είναι πως το ΤΕΕ δεν θα αποδεχθεί την εγγραφή των αποφοίτων του ΠΑΔΑ , όσες ενστάσεις και προσφυγές κι αν κάνουν. Μία μεθόδευση της προηγούμενης κυβέρνησης και του ιδεοληπτικού Γαβρόγλου, οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση , όπου μαθητές που μπήκαν με 10000 και κάτω μόρια στο ΠΑΔΑ (κι αυτό γιατί βρισκεται στην Αθήνα) και με ισοπεδωτικές βάσεις στα περιφερειακα πρώην ΤΕΙ , να αξιώνουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους διπλωματούχους σχολών με κύρος κι εμπειρία δεκαετιών. Και μην διαβάσω πως δεν έχει σημασία με πόσα μόρια μπήκες αρκεί να σκιστείς στο διάβασμα στη σχολή , γιατί σχολή με σχολή διαφέρει. Εν ολίγοις όσο εύκολα μπαίνεις τόσο εύκολα τελειώνεις αυτές τις σχολές και το λέω μετα λόγου γνώσεως , πιστέψτε με.
Πρέπει να γίνει μια γενική αναδιάρθρωση στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση για να σώσουμε ότι σώζεται πριν γίνει η πλήρης απαξίωση και μας βρει έτοιμους το τσουνάμι της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Το ΤΕΕ δεν πρέπει να ενδώσει και είμαι σίγουρη πως δεν θα το κάνει κι αυτό για το καλό, πάνω απ' όλα , της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης!!!!

 
@Ενίσχυση περιφερειακών πανεπιστημίων
10 Δεκ 2020 22:02

Η Αττική έχει μια ιδιαιτερότητα καθώς σε αυτήν ζει ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας, συνεπώς εννοείται πως πρέπει να υπάρχει η πλειοψηφία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, φοιτητών κλπ. Είναι εντελώς παράλογο να αναγκάζονται οικογένειες να στέλνουν με θυσίες τα παιδία τους στην επαρχία σε σχολές μάλιστα με χειρότερες υποδομές.

Χίλιες φορές το παιδί που ζει στην Αθήνα να παέι στο ΠΑΔΑ παρά π.χ στην Κοζάνη με χειρότερες υποδομές και καθηγητές και μακριά από το σπίτι του. Το φαινόμενο με τόσες σχολές σε όλη την επικράτεια έχει αναλυθεί ενδελεχώς και αποτελεί μεγάλο αγκάθι στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και για αυτο άλλωστε και το υπουργείο θα προχωρήσει με το νέο νομοσχέδιο σε κλείσιμο ή συγχωνεύσεις περιφεριακών τμημάτων.

Όσον αφορά τον τίτλο πτυχίου μηχανικών έχει ήδη υπάρξει μεταβολή όσον αφορά τα ακαδημαικά δικαιώματα μιας και με την υπογραφή του Ιntegrated master μετά την αξιολόγηση της ΕΘΑΑΕ και τα 5ετη προγάμματα σπουδών που αποδίδουν 300 ECTS είναι πλέον ΠΛΗΡΩΣ ΙΣΟΤΙΜΑ με τα πολυτεχνικά.

Τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού και το δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ είναι καθοδόν μιας και έχον ήδη ξεκινήσει οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικάσίες (το Ιntegrated master ήταν άλλωστε προαπετούμενο) και έχουν δεσμευθεί με δηλώσεις τους τόσο ο κ Διγαλάκης, όσο και ο κ Καραμανλής αν και σίγουρα θα πάρει αρκετούς μήνες η όλη διαδικασία.

 
φοιτητής ΠαΔΑ
10 Δεκ 2020 11:49

το σωστόν και χάριν έχει

 
Ενίσχυση περιφερειακών πανεπιστημίων
09 Δεκ 2020 22:14

Ακριβώς αυτό θέλουμε να αποφύγουμε, την υπερσυσσώρευση φοιτητών, ερευνητών και καθηγητών σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Αυτές οι περιοχές ήδη έχουν ΑΕΙ με σχολές που λειτουργούν δεκαετίες, έχουν αναγνωρισμένη αξία και καλύπτουν πλήρως τόσο τις προπτυχιακές όσο και τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές.

Εξίσου αξιόλογα είναι τα προγράμματα σε ορισμένα περιφερειακά πανεπιστήμια (πχ. Κρήτη, Ιωάννινα, Πάτρα) που όμως αδικούνται λόγω έλλειψης πόρων, αδυναμία προσέλκυσης φοιτητών και προσωπικού και άναρχη δομή. Επείγον είναι να στηριχθούν τα περιφερειακά ΑΕΙ με ουσιαστικές δράσεις αντί για αποσπασματικές αποφάσεις που απλώς αλλάζουν τον τίτλο του πτυχίου, χωρίς ακαδημαϊκή ή επαγγελματική μεταβολή.

 
Αν δεν έχετε ψωμί, φάτε παντεσπάνι
09 Δεκ 2020 19:19

Όταν σε πολύ λίγα χρόνια ενδεχομένως τα 2/3 των σχολών θα δίνουν integrated master ποιο το νόημα να το έχεις; Ενώ αντίθετα τα...επαγγελματικά δικαιώματα....

 
Σπουδές στην Ελλάδα
09 Δεκ 2020 18:16

Υπάρχουν και σε άλλες χώρες διάφορα είδη πτυχίων (BEng, integrated master) αλλά υπάρχει επίσης και ανεπτυγμένη βιομηχανία που απορροφά τους πτυχιούχους. Στην Ελλάδα είναι απλώς ένας ακαδημαϊκός τίτλος που εξασφαλίζει την εισαγωγή σε διδακτορικό πρόγραμμα χωρίς την ανάγκη εκπόνησης μεταπτυχιακού - όμως έτσι κι αλλιώς 1 στους 3 πτυχιούχους συνεχίζει σε μεταπτυχιακά.

Σε κάποιες χώρες οι σπουδές Μηχανικών διαρκούν 5 έτη, για παράδειγμα στην Ιταλία και την Ισπανία. Εννοείται ότι ο χρόνος σπουδών για το βασικό πτυχίο θα μπορούσε να μειωθεί σε 4 έτη, όπως στη Γερμανία και την Ολλανδία, ενώ και στη Γαλλία ακολουθούν το πρότυπο των τριετών σπουδών για τα υπόλοιπες σχολές.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η πολύ υψηλή ανεργία των νέων πτυχιούχων έως 35 ετών, όχι στην έλλειψη ακαδημαϊκών τίτλων και τυπικών προσόντων.

Θύμιος
09 Δεκ 2020 16:34

Υπάρχει σε καμιά άλλη χώρα το "integrated master" ή είναι ελληνική πατέντα για να δικαιολογηθούν τα 5 χρόνια των πολυτεχνικών σχολών; Γιατί αν σε όλη την ευρώπη πέρνεις πτυχίου μηχανικού στα 4 χρόνια, καλύτερα να γίνουν και τα δικά μας τετραετή και μετά όποιος θέλει ας κάνει master.

 
Εθνικό χωροταξικό σχέδιο για ΑΕΙ και πρώην ΤΕΙ
09 Δεκ 2020 16:44

Τα ίδια κριτήρια με την υπόλοιπη χώρα πρέπει να ισχύουν για Αττική και Θεσσαλονική.

Σε καμία περίπτωση μια σχολή με έδρα τις Σέρρες, τα Τρίκαλα, την Κοζάνη ή την Τρίπολη δεν μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό (εσωτερικό αλλά και διεθνές) πλεονέκτημα σε σχέση με ήδη εδραιωμένες σχολές στα Ιωάννινα, την Πάτρα, το Ηράκλειο ή την Ξάνθη.

Η διασπορά σχολών σε 4-5 περιοχές (πόλεις ή ακόμα και νησιά) δημιουργεί ανυπέρβλητο πρόβλημα βιωσιμότητας και λειτουργίας. Οι ανερμάτιστοι πειραματισμοί που εξυπηρετούσαν μόνο συντεχνιακά και τοπικιστικά συμφέροντα από το 1975 μέχρι το 2010 στέρησαν πολύτιμους πόρους και χρόνο ανάπτυξης από την Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση.

Στην Αττική ήδη λειτουργούν ολοκληρωμένα Πανεπιστήμια εδώ και δεκαετίες, τα οποία μπορούν να συνενωθούν άμεσα σε 3 ΑΕΙ (ΕΚΠΑ, ΕΜΠ μαζί με Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, ΟΠΑ μαζί με ΠΑΠΕΙ, Χαροκόπειο, Πάντειο) και τα οποία καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες κάθε γνωστικού αντικειμένου. Το ίδιο και στην Κεντρική Μακεδονία, το ΑΠΘ και ΠΑΠΕΙ είναι ήδη διεθνή ιδρύματα, με ολοκληρωμένα προγράμματα ακαδημαϊκών σπουδών.

Η Αττική σίγουρα δε χρειάζεται ένα ακόμη ΑΕΙ: Ο λανθασμένος σχεδιασμός με τα ΤΕΙ (Αθηνών, Πειραιά, ΑΣΠΑΙΤΕ-ΣΕΛΕΤΕ) ήδη στοίχισε σε φοιτητές και αποφοίτους. Καλό θα ήταν να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια ατελέσφορα πειράματα μετά από 40 χρόνια, με σπουδές δύο ταχυτήτων στις ίδιες περιοχές.

Το μόνο που χρειάζεται είναι η μετεξέλιξη της ΑΣΚΤ σε μια Πανελλαδική Ακαδημία Καλών Τεχνών, με διοικητική ενοποίηση με τις υπόλοιπες Σχολές Καλών Τεχνών, ώστε να ιδρυθούν παραρτήματα σε 8-10 πόλεις σε όλες τις περιφέρειες (Θράκη, Κρήτη, Θεσσαλία, Πελοπόννησο, Ήπειρος και Ιόνιο)

Αρθούρος
09 Δεκ 2020 15:26

Τέλος, η ολοκλήρωση της αναγνώρισης των διπλωμάτων του ΠΑΔΑ, το παγιώνει στο χώρο του λεκανοπεδίου με αποτέλεσμα την αναγνώριση και της ύπαρξής του ως δεύτερο μεγάλο τριτοβάθμιο πόλο στην Αττική.

Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης της Σχολής Δημόσιας Υγείας με την ίδρυση του τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας που εκκρεμεί, της συγχώνευσης με τα 4 τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ που αναμένεται να γίνει, θα εδραιώσει πιό πολύ το ΠΑΔΑ ως μεγάλο Πανεπιστήμιο στη χώρα.

 
Θύμιος
09 Δεκ 2020 16:34

Υπάρχει σε καμιά άλλη χώρα το "integrated master" ή είναι ελληνική πατέντα για να δικαιολογηθούν τα 5 χρόνια των πολυτεχνικών σχολών; Γιατί αν σε όλη την ευρώπη πέρνεις πτυχίου μηχανικού στα 4 χρόνια, καλύτερα να γίνουν και τα δικά μας τετραετή και μετά όποιος θέλει ας κάνει master.

 
Εξορθολογισμός στα ακαδημαϊκά προγράμματα των ΑΕΙ
09 Δεκ 2020 16:29

Εφόσον λειτουργεί ήδη Πολυτεχνική Σχολή ή Πολυτεχνείο στην Κρήτη, τη Θεσσαλία τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, την Αττική και άλλες πόλεις όπου υπάρχουν ΑΕΙ ποιος ο λόγος τα τμήματα των πρώην ΤΕΙ να συνεχίσουν αυτόνομη πορεία;

Δεν προκύπτει κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα από τη διατήρηση 3 ξεχωριστών τμημάτων πχ. Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων στην Κρήτη ή δύο τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών στην Πάτρα. Ομοίως στα τμήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, στόχος μιας μεταρρύθμισης δεν μπορεί να είναι απλώς η αλλαγή της ονομασίας.

Στο ΕΜΠ και το Πανεπιστήμιο Κρήτης ιδρύθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του '90 τμήματα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (και Φυσικών Επιστημών), ενταγμένα εξαρχής στις αντίστοιχες σχολές. Στο ΕΜΠ ήταν η μετεξέλιξη του παλιού Γενικού Τμήματος που λειτουργούσε και σε άλλες Πολυτεχνικές Σχολές. Προφανώς, ΟΛΑ τα τμήματα πρέπει να εξορθολογιστούν και να αποκτήσουν αντιστοιχίες (πχ. τμήματα Μεταλλειολόγων Μηχανικών και τμήματα Ορυκτών Πόρων ή τμήματα Χημικών Μηχανικών και Τμήματα Περιβάλλοντος) - στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης πρέπει να συνενωθούν τόσο πανεπιστημιακά τμήματα όσο και τμήματα των πρώην ΤΕΙ, σε κέντρο και περιφέρεια.

Από τα πρώην ΤΕΙ όμως έχουν προκύψει για περισσότερα από 150 "νέα" πανεπιστημιακά τμήματα κάθε ειδικότητας (Οικονομικών, Υγείας, Πολυτεχνικής Σχολής). Δεν πρόκειται για 5-10 μεμονωμένες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να λυθούν με ιδρυματικές αποφάσεις. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση απαιτεί παρέμβαση του Υπουργείου και σαφές σχέδιο ενσωμάτωσης στις πανεπιστημιακές σχολές.

@Πολυτεχνικες σχολές και Σχολές Μηχανικών
09 Δεκ 2020 09:29

 
@@phd ιατρικης
09 Δεκ 2020 15:47

Φυσικά γιατί ο τίτλος του "καθηγητή" ιατρικής σου δίνει άλλο κύρος και άλλες δυντατότητες οικονομικής εξέλιξης.

 
Αρθούρος
09 Δεκ 2020 15:26

Προς Πολυτεχνικές Σχολές και Σχολές Μηχανικών:
Ενώ συμφωνώ γενικά με το επιχείρημά σας γιά μη ύπαρξη διπλών σχολών στην υπόλοιπη Ελλάδα, δε συμβαίνει το ίδιο με την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία. Οπωσδήποτε η Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με τα τρία της τμήματα, πρέπει να μεταφερθεί ή στην Καλαμάτα ή στην Τρίπολη. Το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Κρήτη, όπου η ύπαρξη δύο Πολυτεχνικών Σχολών δεν ευνοεί την ύπαρξη ενός ισχυρού πολυτεχνικού πυρήνα γιά την Περιφέρεια που θα είναι η ατμομηχανή λειτουργίας και άλλων τμημάτων. Οι περιφέρειες χρειάζονται αποκεντρωμένα σε πόλεις μεν, αλλά ισχυρά πανεπιστήμια με μοναδικά τμήματα έτσι ώστε να αποφεύγονται οι κεντρομόλες και διασπαστικές δυνάμεις προς το κέντρο.
Στις περιφέρειες όμως Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, κατοικούν συνολικά 5 εκατομμύρια κάτοικοι. Ειδικά στην Κεντρική Μακεδονία, η έδρα της 2ης Πολυτεχνικής Σχολής είναι στις Σέρρες, λειτουργεί δηλαδή ως δεύτερος συγκεντρωτικός πόλος στην περιοχή αυτή εκτός της Θεσσαλονίκης κι αυτό είναι επιθυμητό. Το ίδιο ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό γιά το λεκανοπέδιο όπου μπορούν να συνυπάρξουν μέχρι 2 το πολύ Πολυτεχνικές Σχολές, εξαιτίας και του πολύ μεγάλου πληθυσμού στην Αττική.
Εννοείται ότι δεν πρέπει να υπάρξει, ούτε είναι δυνατό να αντέξει η Αττική και τρίτη Πολυτεχνική Σχολή με την ΑΣΠΑΙΤΕ και αυτή πρέπει κανονικά να συγχωνευθεί στο ΠΑΔΑ.
Τέλος, η ολοκλήρωση της αναγνώρισης των διπλωμάτων του ΠΑΔΑ, το παγιώνει στο χώρο του λεκανοπεδίου με αποτέλεσμα την αναγνώριση και της ύπαρξής του ως δεύτερο μεγάλο τριτοβάθμιο πόλο στην Αττική. Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης της Σχολής Δημόσιας Υγείας με την ίδρυση του τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας που εκκρεμεί, της συγχώνευσης με τα 4 τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ που αναμένεται να γίνει, θα εδραιώσει πιό πολύ το ΠΑΔΑ ως μεγάλο Πανεπιστήμιο στη χώρα.

 
Δεν υπάρχει σταθερή άποψη δυστυχώς
09 Δεκ 2020 14:45

Εφαρμόζεται ο νόμος Γαβρογλου τον οποίο θα καταργούσαν...

 
Τελειόφοιτος ΠΑΔΑ, Μάριος
09 Δεκ 2020 14:34

Ήταν θέμα χρόνου και έγινε πράξη, τώρα το ΤΕΕ θα αναγνωρίσει τους αποφοίτους του ΠΑΔΑ με επαγγελματικά δικαιώματα θέλει δεν θέλει, αλλίως μας βλέπω να φορολογούμαστε αγωγές ευρωπαικών δικαστηρίων, πάλι.

 
Ακαδημαικός υπότροφος Α.Π.Θ
09 Δεκ 2020 13:56

Μια απόφαση που άργησε αδικαιολόγητα πολύ, αλλά τέλος καλό όλα καλά. Πλέον μετά το Ιntegrated master και τα νέα πενταετή προράμματα σπουδών επήλθε πλήρη ακαδημαική εξομοίωση με τις πολυτεχνικές σχολές. Σειρά έχουν τώρα τα υπόλοιπα βήματα που προβλέπονται από τον νόμο για την πλήρη επαγγελματική εξομοίωση.
Κάποιοι δεν καταλαβαίνουν οτι στην Αττική ζει κυριολεκτικά ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας, άρα η ύπαρξη κάποιων διπλών σχολών είναι μονόδρομος και σίγουρα πολύ καλύτερη επιλογή από το να αναγκάζονται οι οικογένειες να στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στην επαρχία σε τμήματα με χειρότερη υλικοτεχνική υποδομή μόνο και μόνο για την τοπική κοινωνία.
Τώρα για κάποια τμήματα της Επαρχίας η λειτουργία διπλών σχολών πρέπει να εξετασθεί η λύση της συγχώνευσης.

 
EΛΜΕΠΑ
09 Δεκ 2020 13:12

Για την Γεωπονική του EΛΜΕΠΑ; Moύγκα στη στρούγκα.

 
Βρες το λάθος
09 Δεκ 2020 10:50

Εν τω μεταξύ απόφοιτος Ιατρικής Σχολής με 10 έτη σπουδών παίρνει απλό πτυχίο και δεν διαμαρτύρεται, ούτε καν ενδιαφέρεται. Γιατί? Μα φυσικά επειδή έχει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα...Όμοια και για τους νομικούς κοκ. Το πιάσαμε το υπονοούμενο?

 
SA
09 Δεκ 2020 10:44

Τα "συγχαρητήρια" στον κ. Γαβρόβλου για τα πεπραγμένα της καταστροφικής του θητείας

 
Παρατηρητης
09 Δεκ 2020 10:41

ποσο πολυ εχετε υποβαθμισει-εξευτελισει την ΑΣΠΑΙΤΕ κυριοι μ ολα αυτα τα καμωματα σας.Ο ορισμος της απαξιωσης ειναι αυτος καταμουτρα για την ιστορια της σχολης τους καθηγητες της τους φοιτητες τις οικογενειες τους.Ντροπη γι ολους τους εμπλεκομενους.Ο χειμαρρος θυμου θα γινει οργη στο τελος.........

 
Jb
09 Δεκ 2020 10:34

Πολύ σωστή και δίκαιη εξέλιξη. Ο νομος Αττικής έχει το μισό πληθυσμό της Ελλάδας. Ποιος ο λόγος να υποφέρουν οικονομικά οικογένειες για να σπουδασουν τα παιδιά τους στην Κοζάνη, στην Ξάνθη, στην Κρήτη με σχεδόν ανύπαρκτο εξοπλισμό στις σχολές μόνο και μόνο για συντηρουνται οι τοπικές κοινωνίες; Αξιόλογη η προσπάθεια του ΠΑΔΑ, πολύ καλές οι υποδομές του,το έργο του και μακάρι να συνεχίσει έτσι και καλύτερα

 
ΣΕΜΦΕ
09 Δεκ 2020 09:51

Επειδη γραφτηκαν ανακριβειες , η σεμφε εχει πλεον εστω και προσωρινα επαγγελματικα δικαιωματα ηλεκτρολογου μηχανικου στο ΤΕΕ...
αν ειναι δυνατον δηλαδη να μιλατε , γελαει ο κοσμος.

 
@Πολυτεχνικες σχολές και Σχολές Μηχανικών
09 Δεκ 2020 09:29

Μπερδεύετε (εσκεμμένα;) τα επαγγελματικά δικαιώματα με τα ακαδημαϊκά.. οι σχολές πλέον είναι ισότιμες ακαδημαϊκά και ήδη τρέχουν οι αντίστοιχες επιτροπές για τα επαγγελματικά.
Η ίδια διαδικασία (περίπου) είχε ακολουθηθεί σε όλες τις νέες πολυτεχνικές σχολές ενώ δεν έχει ευδοκιμήσει (βλ. «μεγάλο» τίτλο αλλά ελάχιστα/μηδενικά επαγγελματικά δικαιώματα) ακόμα στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ!
Εκεί άραγε γιατί κανείς δεν μιλάει αλλά αφήνουμε παιδιά να αγωνίζονται να εισαχθούν και να αποφοιτήσουν με ένα αβέβαιο μέλλον επαγγελματικά;

 
Δημήτρης
09 Δεκ 2020 09:25

Ποιο τότε το όφελος του integrated αν δεν επιφερεται μισθολογικη μεταβολή/δεν υπάρχει δηλαδή εργασιακή αναγνώριση;

 
@phd ιατρικης
09 Δεκ 2020 09:09

Το λες για πλάκα, αλλά στην πράξη με δυο χρόνια που σε άλλους κλάδους (πχ μηχανικών) χρειάζονται για ένα απλό MSc στην ιατρική δίνεται όντως PhD! Δες τα διδακτορικα των τελευταίων ετών στο τμήμα ιατρικής ΕΚΠΑ και θα καταλάβεις...

 
Φοιτητής της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε
09 Δεκ 2020 08:53

Με την ΑΣΠΑΙΤΕ πότε θα ασχοληθεί κάποιος;; έχουμε στείλει τόσες επιστολές προς την Υπουργό και κανείς δεν ασχολείται. Θέλουμε συγχώνευση εδώ και τώρα!!

 
Και κλάμα....
09 Δεκ 2020 08:51

σε όσους ισχυρίζονταν ότι Θα ξαναγίνουν τα ΤΕΙ Πανεπιστήμια εφαρμοσμένων...και ΔΕΝ θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα!!!!!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
09 Δεκ 2020 08:12

Με τις αντίστοιχες 5ετείς γεωπονικές σχολές τι γίνεται;

 
Αναμενόμενο
09 Δεκ 2020 07:22

Αναμενόμενη εξέλιξη αφού όσο και αν προσπαθούν κάποιοι πονηροί να υποβιβάσουν το ίδρυμα η ταχεία εξέλιξη του δεν περιορίζεται εύκολα. Ας τα βλέπουν κάποιοι «εκ των έσω» που με τόση σιγουριά μίλαγαν κάποτε για μετατροπή του σε πανεπιστήμιο εφαρμογών, για τη μη έκδοση ενιαίων τίτλων μεταπτυχιακού επιπέδου κτλ επηρεάζοντας υποψήφιους των πανελλαδικών ώστε να δηλώσουν οποιαδήποτε σχολή «διπλωματούχων μηχανικών» εκτός του ΠΑΔΑ! Προς γνώση και συμμόρφωση...

 
Πολυτεχνικές Σχολές και Σχολές Μηχανικών
09 Δεκ 2020 04:03

Πενταετή πτυχία χωρίς αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα είναι άλλη μια παγίδα - ο τίτλος Integrated Master είναι μόνο ακαδημαϊκός, εννοείται πως οι σπουδές παραμένουν στο ίδιο προπτυχιακό επίπεδο. Ακατανόητη η εμμονή των ακαδημαϊκών να δημιουργηθούν διπλές σχολές σε περιοχές και πόλεις όπου ήδη λειτουργούν ομοειδείς σχολές αντί να δοθεί έμφαση στην ισορροπημένη ανάπτυξη, τόσο σε κέντρο όσο και στην περιφέρεια.

Ενισχύονται οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με τη λειτουργία του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου; Έχει νόημα σε Αττική και Θεσσαλονίκη να ιδρύονται νέα πανεπιστήμια, όταν ήδη το ΑΠΘ, το ΕΚΠΑ, το ΟΠΑ, το ΕΜΠ έχουν ιστορία δεκαετιών;

Είναι προς το συμφέρον όλων των φοιτητών να ενισχυθούν τα βιώσιμα περιφερειακά Πανεπιστήμια σε Θράκη, Θεσσαλία, Ιωάννινα, Πάτρα και Κρήτη αντί να προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε συντεχνιακά συμφέροντα.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ