Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ν.Κεραμέως: Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο

«Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων»
Δημοσίευση: 11/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου μάθηση.

«Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο» τόνισε η υπουργός Παιδείας  Νίκη Κεραμέως και σημείωσε: «Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός».

Περιγράφοντας τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, η υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης:

«Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων» είπε η υπουργός.

Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

«Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως.

Όπως εξήγησε η υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».

Ταυτόχρονα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν.

Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.

Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:

«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:

1. η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».

Κλείνοντας, η κα Κεραμέως τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος.»

Σχόλια (10)

 
Διπλωματούχος ΙΕΚ
12 Δεκ 2020 23:53

Το λύκειο (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ) είναι επίπεδο 4, ΕΠΑΛ με μαθητεία+πιστοποίηση (των ΕΠΑΛ) είναι πια στο επίπεδο 5, ενώ τα ΙΕΚ με πιστοποίηση (των ΙΕΚ) είναι πάλι στο 5! Εγώ με ειδικότητα ΙΕΚ στα τρόφιμα και επιτυχή παρακολούθηση >30 μαθήματα και πρακτική και πανελλαδική εξέταση πιστοποίησης ξαφνικά βρέθηκα στο ίδιο επίπεδο με τους προηγούμενους… και για να "αναβαθμιστώ" πρέπει να πάω λένε με πανελλήνιες (ή κατατακτήριες sic) στη γεωπονική τροφίμων και να είμαι στο επίπεδο 7 (integrated master)...

Για ποιο λόγο, λοιπόν, να γεράσω σπουδάζοντας ακόμα 5 έτη, για να κάνω πλήρως το επάγγελμα που ήδη σπούδασα για +3 έτη και ξέρω σήμερα να κάνω; Άρα, όπως λένε και οι παραπάνω σχολιαστές, αναβάθμιση των ΙΕΚ σημαίνει να πάνε στο επίπεδο 6! Άντε με ένα έξτρα εξάμηνο (π.χ. παρακολούθηση 5-6 μαθημάτων ακόμα, όπως έγινε με τους φοιτητές ΤΕΙ που έγιναν πτυχιούχοι πανεπιστημίου)! Μόνο έτσι, αλλιώς καμία αναβάθμιση, που λένε και νομίζουν ότι το πιστέψαμε!

Επίσης, στο άρθρο λέει για τις ΕΣΚ και ίδρυση του επιπέδου 3... μάς δουλεύουν; Δεν υπήρχαν οι ΣΕΚ στο επίπεδο 3; Επειδή το "Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης" το λένε τώρα "Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης" είναι... "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση";

 
αβαβασ
12 Δεκ 2020 20:07

άντε να δούμε με τέτοιο διαμελισμό πόσο ακόμα θα αντέξουν τα ΕΠΑΛ

 
Αναβάθμιση εργαστηρίων ΕΠΑΛ
12 Δεκ 2020 17:20

Αν πραγματικά γίνει θα είναι πολύ σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης γιατί δεν έχει γίνει καθολικά τα τελευταία 20 χρόνια!!!!

 
Θετικές διατάξεις για τα ΕΠΑΛ
12 Δεκ 2020 17:19

Ενίσχυση της μαθητείας σε υποδομές και προσωπικό, αύξηση στο 100% της αποζημίωσης του ανειδίκευτου εργάτη στους μαθητευόμενους, ίδρυση προτύπων ΕΠΑΛ!

 
Χμ
12 Δεκ 2020 14:57

Δεν έχω καταλάβει καλά; Λύκειο επίπεδο 4, ΙΕΚ επίπεδο 5 (με πιστοποίηση).

 
ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΙΕΚ
12 Δεκ 2020 11:19

και με αυτόν τον νόμο τα ΙΕΚ οδηγούνται ανεργία. Σε καμμία των περιπτωσεων δεν αποκτουν επαγγελματικά δικαιώματα. Αν θα πανε πανεπιστήμιο αλλα 4 χρονια + 3,5 ΙΕΚ , καλα 60!!

 
ας τα πει στους άσχετους
11 Δεκ 2020 16:20

της βουλής , όσοι ξέρουν , οι παροικούντες την εκπαίδευσιν , γελάνε και κλαίνε με τα χάλια και τα επικοινωνιακά σόου.

 
συνεχιστε..Κα
11 Δεκ 2020 15:24

Οσο η κα Κεραμέως μιλάει ψευδώς για αναβαθμιση της Κατάρτισης άλλο τόσο θα αποκαλύπτουμε τις ψευτιες της. Τα ΙΕΚ δεν αναβαθμίζονται επ ουδενι, οτι ισχυε θα ισχυει, ανεργια

 
Εκπαιδευτικός λυκείου
11 Δεκ 2020 14:54

Η πορεία της κ. Υπουργού, μέχρι σήμερα, στον ευαίσθητό χώρο της εκπαίδευσης είναι μια συνεχής αποτυχία. Απόρροια των ιδεολογικών εμμονών, της εχθρότητας προς τους εκπαιδευτικούς, της αδυναμίας κατανόησης της αξίας όλων των επιστημών και της προσωπικής της ανεπάρκειας. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι να περιμένουμε για την επαγγελματική εκπαίδευση!

 
Η το κάνει επιτηδες ή δεν καταλαβαινει τι λεει
11 Δεκ 2020 12:16

Και όλα αυτά με επαγγελματικά δικαιώματα λυκειου στα ΙΕΚ ,δηλαδή εμπειρικού.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.