Placeholder

ΤΡ/ΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Τράπεζα Θεμάτων: Ορίστηκε Επιτροπή με πρόεδρο τον Γ. Καλκάνη για να επιλέξει τους Συντονιστές

Ως Συντονιστές θα επιλεγούν μέλη ΔΕΠ και Ειδικοί Επιστήμονες, Στελέχη Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Δημοσίευση: 11/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιτροπή, τα μέλη της οποίας  θα αναλάβουν το έργο της   αξιολόγησης των αιτήσεων  για τη συγκρότηση της  Επιστημονικής Ομάδας Επιλογής Θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων, ανά γνωστικό αντικείμενο, συγκρότησε η διοίκηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής  Πολιτικής.

Η επιτροπή έχει ως  εξής:

  • Καλκάνης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής, Πρόεδρος,
  • Πήλιουρας Παναγιώτης, Σύμβουλος Α’ του ΙΕΠ, Αναπληρωτής Πρόεδρος

Τακτικα μέλη

  • Σπανός Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Παπασταυρίδης
  • Σταύρος, Ομότιμος Καθηγητής

Αναπληρωματικά μέλη

  • Μπίστα Πολυξένη, Σύμβουλος Α’ του ΙΕΠ και
  • Πετροπούλου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́ του ΙΕΠ

Η Επιστημονική Ομάδα Επιλογής Θεμάτων   θα λαμβάνει τις κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, καθώς και στα κριτήρια και στις παραμέτρους που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι Ειδικές Επιστημονικές Ομάδες (Θεματοδότες/ Αξιολογητές) των εξεταζόμενων μαθημάτων για τη διεκπεραίωση του έργου τους.

 Στην Επιστημονική Ομάδα Επιλογής Θεμάτων συμμετέχουν (ως Συντονιστές) Μέλη ΔΕΠ και Ειδικοί Επιστήμονες, Στελέχη Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής, κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Σχόλια (19)

 
Γιώργος
14 Δεκ 2020 17:50

Όταν ξεκινάς τη βελτίωση της εκπαίδευσης αρχίζοντας από αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών στο λύκειο, είναι σαν να ξεκινάς τη βελτίωση στον αθλητισμό ορίζοντας τους κανόνες και τα παράβολα συμμετοχής, για τους αγώνες βετεράνων αθλητών.

 
Μαρια
14 Δεκ 2020 11:12

Καλημέρα. Διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια τα οποία δεν γνωρίζω αν προέρχονται από καθηγητές λυκείου που εργάζονται σε σχολική τάξη η σε φροντιστήριο, θέλω να τους ρωτήσω και να μου απαντήσει κάποιος. Τα σχολικά βιβλία προσφέρουν την γνώση η όχι. Αν ναι γιατί τα θέματα να είναι από την ΤΘ.;. Γιατί πολλοί αναρωτιουνται για την διαφορά βαθμολογίας αφού αυτή στις πανελλήνιες μπαίνει από αδιδακτη ύλη;. Η δυσκολία των θεμάτων της τράπεζας υπονοεί ότι τα παιδιά πρέπει να πάνε σε φροντιστήριο;.. Γιατί οι καθηγητές των σχολείων δεν διδάσκουν μόνο από την τρ. Θεμ.;. Μήπως κάτι μας έχει ξεφύγει σαν κοινωνία; μήπως τα θέματα των διαγωνισμών να γράφονται από καθηγητές λυκείου που έχουν πείρα σε εφήβους και και στο τι γνωρίζουν; έχουν ανοίξει τα σχολικα βιβλία για να δουν τον όγκο της ύλης; γνωρίζουν ότι πρέπει να βάζουν θέματα στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών και όχι με βάση όσων γνωρίζουν εκείνοι; περιμένω απαντήσεις γιατί είμαι μητέρα αγοριού β λυκείου. Ευχαριστώ και καλές γιορτές.

 
Δημόσιο Σχολείο 21ου αιώνα
14 Δεκ 2020 02:35

Η τράπεζα έτοιμων θεμάτων το μόνο που θα επιτύχει είναι ενίσχυση των φροντιστηρίων. Δεν είναι αντικειμενική η τράπεζα θεμάτων, διευρύνει τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών που έχουν πρόσβαση σε επιπλέον παροχές ενισχυτικής διδασκαλίας.

Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα χρειάζεται νέο μόνιμο προσωπικό και ενίσχυση δομών, νέα βιβλία και σύγχρονα ωρολόγια προγράμματα και κυρίως σχέδιο για διεύρυνση της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει και το Λύκειο μέχρι το 2030.

Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2020 πρέπει να φοιτήσουν στην Προσχολική Αγωγή και σε 12χρονη Ενιαία Γενική Εκπαίδευση, με κύκλους σπουδών που να καλύπτουν όλα τα μαθήματα.

Αυτό είναι το Δημόσιο Σχολείο του 21ου αιώνα, όχι ένα "παρωχημένο" εξεταστικό κέντρο αδιαφανούς οριζόντιας αξιολόγησης με έτοιμες ασκήσεις.

Προφανώς άνθρωποι ηλικίας άνω των 60 ετών αδύνατον να σχεδιάσουν αποτελεσματικά το μέλλον της νέας γενιάς.

 
Νίκος
13 Δεκ 2020 20:30

Επιτέλους, οι κατάλληλοι άνθρωποι στην κατάλληλη θέση!! Έμπειροι εκπαιδευτικοί, με μεγάλη προσφορά στην διδασκαλία και κυρίως στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Καθηγητές Πανεπιστημίου, και στελέχη του ΙΕΠ, όπως παντού στην Ευρώπη και σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, που να σχεδιάζουν την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες και να παίρνουν αποφάσεις που στοχεύουν στο μέλλον. Όχι συνδικαλιστές και κομματικά στελέχη και όχι στελέχη του τομέα στον οποίο απευθύνεται η όποια δαιδικασία (καθηγητές δευτεροβάθμιας πχ) αλλά ανώτερης, για να υπάρχει κύρος και αξιοπιστία.
Η τράπεζα θεμάτων είναι ένα βήμα στον 21ο αώνα και μας πάει μακριά από το παρωχημένο και ξεπερασμένο σύστημα εκπαίδευσης που σχεδιάστηκε στα μέσα του 20ου αιώνα και ταλαιπωρεί ακόμα τα παιδιά μας. Άντε να δούμε μια ελπίδα για το αύριο των παιδιών μας.

 
Ποιοτική Γενική Εκπαίδευση
13 Δεκ 2020 17:11

Χρειάζονται μάχιμοι και έμπειροι εκπαιδευτικοί, ηλικίας έως 50 ετών, ώστε να καταλάβουν τη γενιά των μαθητών Λυκείου στην οποία απευθύνονται.

Καταρχάς, πρέπει τα μαθήματα Γυμνασίου και Λυκείου να αποκτήσουν επιπλέον βιβλίο ασκήσεων επανάληψης και εργασιών, ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν όλοι οι μαθητές χωρίς φροντιστηριακή εκπαίδευση. Να αναδιοργανωθεί η ενισχυτική διδασκαλία στην απογευματινή ζώνη. Λύσεις υπάρχουν, που θα είναι λογικές και χωρίς επιπλέον κόστος.

Στόχος δεν είναι να γράφουν όλοι 18 στα 20 αλλά να μη γράφει σχεδόν κανείς κάτω από 8 στα 20. Αντιθέτως, το μόνο που έχουμε καταφέρει είναι να διευρύνουμε το χάσμα: Περίπου οι μισοί τελειόφοιτοι Λυκείου έχουν βαθμούς Πανελλαδικών πάνω από 10, και από αυτούς το 1/3 γράφει πάνω από 14, όμως υπάρχει και 1/4 μαθητών που σε όλες τις τάξεις του Λυκείου γράφει κάτω από τη βάση.

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δε διορθώνει αυτό το απαράδεκτο ποσοστό σχολικής αποτυχίας, το οποίο πρέπει να μειωθεί σε κάτω από 10% στα επόμενα χρόνια εάν θέλουμε να έχουμε πραγματικά ποιοτική Δημόσια Υποχρεωτική Γενική Εκπαίδευση.

 
Γιώργος
13 Δεκ 2020 13:17

Όσο τα προ απαιτούμενα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο δηλαδή τη βαθμολογία αλλά και την ύλη δε τα θέτουν τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ (όπως γίνεται σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης) το πρόβλημα με τις πανελλήνιες θα εξακολουθεί να υπάρχει διότι με το παρών σύστημα των βάσεων δεν έχει αποκλειστική σημασία το πόσο καλά κατέχει κάποιος το αντικείμενο αλλά και το πόσο καλά ή όχι το κατέχουν και οι υπόλοιποι που διαγωνίζονται, με άλλα λόγια μπορεί κάποιος για να περάσει στο πανεπιστήμιο να πρέπει να γράψει π.χ 5 αλλά μπορεί και 19. Και το ερώτημα είναι εάν η βάση σε μία σχολή είναι το 19 αυτός με το 17 ας πούμε δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει? Φυσικά είναι αυτονόητο τι σημαίνει εάν κάποιος γράψει 5 /20. Η βάση του 10 θα ήταν μία λύση διότι εξασφαλίζει το ελάχιστο των γνώσεων που πρέπει να έχει κάποιος το οποίο όμως θα έπρεπε να του εγγυάται και την είσοδο του σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα.

 
Δον Κιχώτης
13 Δεκ 2020 13:08

Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει!
Αφήστε τα γκουρμέ πιάτα με την ελάχιστη τροφή που έχει το ίδιο χρώμα με το τεράστιο πιάτο κι από πάνω μια στάλα άλλου χρώματος που αιωρείται... και δώστε στον πεινασμένο δάσκαλο και καθηγητή ένα σωστό πλούσιο γεύμα με ποιοτική τροφή για να χορτάσει, ώστε να μπορεί να σταθεί στα πόδια του και να ταΐσει με τη σειρά του τα παιδιά του ελληνικού λαού. Δώστε του λοιπόν ένα πρώτο πιάτο που να έχει άριστα σχολικά βιβλία και αξιόλογη στοχευμένη επιμόρφωση, ένα δεύτερο πιάτο με ένα αποτελεσματικό σύστημα ενισχυτικής διδασκαλίας και φροντίστε να εμφανιστούν ξανά οι κατάλληλοι αρχιμάγειρες δίπλα του!... Έλεος πια με τη γκουρμέ γαλλική κουζίνα!

 
Λευτέρης
13 Δεκ 2020 00:49

Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων θα αναβαθμίσει συνολικά το σχολείο και κύρια την καθημερινή διδακτική πράξη. Δημιουργεί υποχρεώσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές, αποτελεί ένα αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης όλων και προσανατολίζει τους μαθητές στο σχολείο. Άργησε, παράλληλα, όμως, χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις, πχ εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σε όλους. Ελπίζω να βάλει ένα τέλος στη σημερινή άθλια κατάσταση, όπου οι φορολογούμενοι πληρώνουν αδρά γι' αυτό το άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα, που δε μορφώνει, αλλά παραμορφώνει!!!

 
HΡΑ*
12 Δεκ 2020 23:39

Το κερασάκι στην τούρτα της άριστα λειτουργούσας τηλεκπαίδευσης, της ... αξιολόγησής της συμπεριλαμβανομένης. Εδώ ταιριάζει η λαϊκή ρήση : Όλα τα 'χει
η Μαριορή ο φερετζές της έλειπε.

 
Μαρια
12 Δεκ 2020 08:50

Καλημέρα. Άλλη Μαρία είμαι. Μητέρα παιδιού β λυκείου. Η τράπεζα θεματων είναι απαράδεκτη. Θέλει φροντιστήριο. Τα θέματα των διαγωνισματων πρέπει να είναι μέσα από τα βιβλία που έχουν. Αλλιώς γιατί τα πληρωνουμε σαν φορολογουμενοι πολίτες. Τα θέματα να είναι συμβατά με ότι διδάσκονται και οχι με αυτά που μερικοί πιστεύουν ότι τα παιδιά γνωρίζουν. Το σχολείο πρέπει να διδάσκει θέματα γενικής παιδείας. Τα παιδιά που θα περάσουν σε σχολές θα μάθουν αυτά που χρειάζονται. Υπάρχουν μαθήματα που θα τους κάνουν φιλισοφους, θεολόγους, προγραμματιστεί ηλ. Υπ. Με αποτέλεσμα να μην ξέρουν να δείξουν σε γονείς που δεν κατέχουν την τεχνολογία πως θα κατεβάσουν μια χρήσιμη εφαρμογή. Πρακτικά μαθήματα γενικής παιδείας να διδάσκονται. Μπορεί να έχω λάθος αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνει η ελληνική οικογένεια. Ευχαριστώ.

 
Εleni
12 Δεκ 2020 06:02

Μόνο και μόνο που αυτές τς συνθήκες τις θεωρεί εν μέσω πανδημίας εμμένει στην τράπεζα θεμάτων, δείχνει για μια ακόνη φορά πόσο μακριά είναι από την πραγματικότητα!

 
Με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω...
11 Δεκ 2020 23:45

Γιατί υποκρίνονται ότι όλα λειτουργούν σαν να μην συμβαίνει τίποτα; Γιατί ανακυκλώνονται τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα, που πλέον είναι οι μισοί ομότιμοι;

 
ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΕΡΟΥΝ
11 Δεκ 2020 20:02

Βάλτε ανθρώπους που ξέρουν από σχολική ύλη εχουν εμπειρία από σχολεία, από θέματα όχι πανεπιστημιακούς θα τα θαλασώσουν και πάλι!

 
Μνήμη χρυσόψαρου
11 Δεκ 2020 19:50

ΕΚΤΟΣ ΤΌΠΟΥ... ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΑΝΕΤΑΙ, ΒΑΡΚΟΥΛΕΣ ΑΡΜΕΝΊΖΟΥΝΕ...

 
Μητέρα
11 Δεκ 2020 18:08

Μην εφαρμόσετε την τράπεζα θεμάτων! Θα πετάξετε τα παιδιά μας έξω από τα λύκεια. Έχετε καλυφθεί πίσω από την τηλεκπαιδευση, που δεν προσφέρει γνώση, απλά συντηρεί την ετοιμότητα των μαθητών... Μιλάμε για μαθητές Α Λυκείου που ουσιαστικά έχουν να κάνουν μάθημα από το Μάρτιο! Που δεν διδάχτηκαν όλη την ύλη σε μαθηματικά και γλώσσα, που έχουν κενά, που ζουν πρωτόγνωρη κατάσταση. Ας μην γίνει αυτό που θέλει το υπουργείο, ότι δήθεν πάνε όλα στον αυτόματο..και οι εκπαιδευτικοί μην τρέξετε κατ' ευθείαν να εφαρμόσετε διαγωνίσματα, τεστ, τράπεζες...

 
Dikaios
11 Δεκ 2020 17:21

Τα σχολικά βιβλία είναι μία πανάξια τράπεζα θεμάτων. Μία καλή επιλογή θεμάτων από τα σχολικά βιβλία όλων των μαθημάτων, θα ήταν η καλύτερη επιλογή. Οι πανεπιστημιακοί δεν έχουν καμία δουλειά με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όπου έβαλαν το χέρι τους τα έκαναν θάλασσα. Όσο για το κόστος; Ελάχιστο!!!!!!!!

 
Ελένη
11 Δεκ 2020 16:46

Αν αναφέρεται στην φετινή χρονιά απλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Ενσυναίσθηση καμία !!!
Για όλους τους άλλους τομείς της κοινωνίας υπάρχει πανδημία, στην εκπαίδευση πηγαίνουν όλα καλά
Δεν είναι τυχαίο που η πλειονότητα γονιών,μαθητών,εκπαιδευτικών την έχουν κατατάξει στην χειρότερη υπουργό παιδείας ......
Με τον Ιερώνυμο συνεννοούνται για το άνοιγμα των Εκκλησιών , για την λειτουργία των σχολείων όμως - διαγωνίσματα , βαθμοί, εξετάσεις - δεν συζητάνε με κανένα.

 
Νίκος
11 Δεκ 2020 14:37

Με απέραντη εκτίμηση στον ομότιμο καθηγητή κ. Σπανό , με τον οποίο είχα συνεργαστεί σε διάφορες φάσεις των σπουδών μου, η σύνθεση μιας επιτροπής απαρτιζόμενης σχεδόν στο σύνολό της από ομότιμους καθηγητές θεωρώ πως είναι κατ' ελάχιστον ατυχής!

 
MARIA
11 Δεκ 2020 13:40

ΠΟΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ;ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΑΜΑΤΑ ΗΧΟΥ ΣΤΗ WEBEX!!!KANEIΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ!!! ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ!!ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΟΥΝ;ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ;ΕΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ!!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.