Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ένας μάλλον νέος και ασφαλέστερος τρόπος τηλεξέτασης

Δημοσίευση: 13/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Πλατάρος Μαθηματικός

Εισαγωγικά να ξεκαθαρίσουμε ότι διαφωνούμε πλήρως με τους Συμβούλους της υφυπουργού που υπέδειξαν αυτόν τον κεραυνό εν αιθρία των πρόχειρων διαγωνισμάτων Α΄ Τετραμήνου. Μπορεί να ξέρουν κάτι παραπάνω που δεν το ξέρουμε εμείς.  Αν στα ΑΕΙ με το εξειδικευμένο και με απόλυτη τεχνογνωσία προσωπικό γίνεται αυτό που γίνεται, εμείς, ως κλάδος, δεν πρέπει να γελοιοποιηθούμε επ΄ ουδενί  και αυτό είναι το μοναδικό κίνητρο για το παρόν σημείωμα.

Το προέτεινα ήδη ως εναλλακτική και στον Σύλλογό μου, το προτείνω και εδώ, για πλήρη εκμετάλλευση της ανάδρασης, καθολικά, ιδίως από τους εμπειρότατους  εδώ συναδέλφους.

Αυτό που εγώ θα κάνω στο δικό μου μάθημα, μιας και θεωρούμαι «έμπειρος» ως επιμορφωτής Β΄, θα είναι η σύνταξη τεστ από τις «φόρμες Google»  με έμφαση  σε ερωτήσεις «σύντομης απάντησης» ( «γράψτε ένα παράδειγμα…») και εύκολες ερωτήσεις «κρίσης» (=«γιατί….» ) Στέλνω τον σύνδεσμο στο chat, ανοίγουν οι κάμερες  και αρχίζει ο χρόνος.  Έχω κόψει και το τσατ μεταξύ των μαθητών.  Μέχρι εδώ. Αυτό θα κάνω και ας έχει τρύπες ανοικτές σε δολίευση. (sms, τηλέφωνα κοκ)  Εννοείται ότι θα υπάρχει και πρωτόκολλο ενεργειών για ό,τι τεχνικό πρόβλημα συμβεί σε κάποιους (εξέταση σε άλλο χρόνο, με άλλους όρους)  Ο χαρακτηρισμός «ως προαπαιτούμενης» της ερώτησης πριν προχωρήσει παρακάτω  είναι ένα κλειδί ασφαλείας. Όχι βεβαίως απόλυτο.

Ωστόσο υπάρχει και εναλλακτική καλύτερη:

1)    Εξαιρετικά πιο ασφαλής

2)    Κατάλληλη για όποιους δεν έχουν εξοικειωθεί με το εργαλείο «φόρμα Google»

O τρόπος έγκειται στον παλιό Ακαδημαϊκό τρόπο εξέτασης «Υπαγορεύω  ένα  1ο ερώτημα σε  1 λεπτό  και έχετε 3 λεπτά για απάντηση…..Τέλος χρόνου…Εκφωνώ 2ο ερώτημα για 1 λεπτό και έχετε 3 λεπτά για απάντηση…κ.ο.κ.

Απλώς το παραπάνω θα γίνει εξ αποστάσεως με κάποιες δικλείδες ασφαλείας.

Πώς προτείνουμε να γίνει:

Α) Ο Εκπαιδευτικός έχει ένα έγγραφο Word  με 8-10  σελίδες, όσες και οι ερωτήσεις του, με μία ερώτηση /σελίδα, με πολύ μεγάλα γράμματα (π.χ. Νο 36)  . (Όσοι έχουν ευχέρεια ας το βάλλουν σε αρχείο power point)

Β) Προβάλλει την ερώτηση στην οθόνη. Αντιγράφει και επικολλά την ερώτηση στο chat και την υπαγορεύει φωνητικά αργά.  Τις ερωτήσεις τις γράφουν υποχρεωτικά και οι μαθητές, με στυλό. ( 20 δευτερόλεπτα η εκφώνηση και 1 λεπτό για αντιγραφή)

Γ) Έχετε 3 λεπτά να απαντήσετε…..(χρόνος) κάτω τα μολύβια , 2η ερώτηση….»

Δ) Η κόλλα απαντήσεων είναι μια διπλή κόλλα  με 4 σελίδες, που απαντάμε στην 2η  και 3η  σελίδα μόνο ενώ οι άλλες είναι κενές. Ο λόγος είναι για να μπορεί να φωτογραφηθεί σε μοναδική φωτογραφία, αφού οι μαθητές δεν έχουν δεξιότητα να χρησιμοποιήσουν τα λογισμικά σάρωσης πολλαπλών σελίδων που κάνουν τις διαδοχικές φωτογραφίες .pdf αρχείο. (Δεν προτείνω χρήση του λογισμικού, ας είναι «απλό», ούτε την χρήση δύο φωτογραφιών, ας είναι «απλούστατο» )

Ε) Αποστολή της μοναδικής φωτογραφίας στο μέηλ του εκπαιδευτικού.

ΣΤ) Το πρωτόκολλο εξέτασης θα αποσταλεί στους γονείς και τα παιδιά, δηλ. πώς θα γίνει λεπτομερώς. Τι θα γίνει σε όσους παρουσιαστούν τεχνικά προβλήματα.  

Ο χρόνος αποστολής του αρχείου, πρέπει να είναι άμεσος. Εκεί έγκειται η όλη ασφάλεια.

Η «σάρωση» του χειρογράφου, μπορεί να γίνει με φωτογραφία από κινητό, με φωτογραφία από ταμπλέτα, με φωτογραφία από κάμερα επιτραπέζιου, με κλασικό σαρωτή. Ο χρόνος αποστολής της φωτογραφίας, πρέπει να είναι κάτω από 5 λεπτά για να γίνει αποδεκτό το μέηλ. Από την άλλη, το μέηλ του καθηγητή, αν είναι λ.χ. gmail έχει καλώς . Αν είναι sch.gr  που φιλοξενείται στο gmail. Ενημερώνεται κάθε μισή ώρα και θέλει ειδική πρόσβαση να ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο. Εκτός δηλαδή από την κλασική  «ανανέωση περιεχομένου» που κάνουμε στα διάφορα παράθυρα.

Ο παραπάνω τρόπος προτείνεται ως έχων ελάχιστες προαπαιτούμενες δεξιότητες από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Πρέπει οι εκπαιδευτικοί που είναι ανυποψίαστοι, όσοι ακόμα είναι, να καταλάβουν, ότι η δολίευση κάθε είδους εξ αποστάσεως εξέτασης, γίνεται με φωτογραφία οθόνης υπολογιστή (πλήκτρο print screen ή φωτο από κινητό)  , αποστολής στον λύτη, και άμεσης απάντησης με sms , messenger , viber  κ.ο.κ.

Επομένως :

Η τεχνογνωσία λήψης φωτογραφίας οθόνης είναι εμπεδωμένη δεξιότητα  από μέρους όλων των μαθητών. Ένας από τους εναλλακτικούς υπάρχοντες τρόπους  για το κινητό είναι ο εξής:

Προετοιμαζόμεστε για  το σημείο του σταυρού, ενώνοντας τα τρία ακροδάκτυλα και πάμε να σταυρώσουμε την οθόνη του κινητού. Μόλις κάνουμε το  κατακόρυφο σύρσιμο από πάνω προς τα κάτω  κατά μήκος της οθόνης του κινητού, η φωτογραφία έχει ήδη ληφθεί. Δεν χρειάζεται η οριζόντια κίνηση , αλλά πρέπει να την κάνουμε κι αυτήν επικουρικά, για να μας διαφυλάξει ο Θεός από πιθανό διασυρμό ως κλάδο.

Σχόλια (36)

 
Σχέδιο για την εκπαίδευση
16 Δεκ 2020 16:43

Ας μην κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το ψηφιακό χαλί: Πρέπει το κράτος να καταρτίσει ένα σχέδιο για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης την επόμενη δεκαετία και αυτό δε γίνεται χωρίς διορισμούς νέων εκπαιδευτικών και ανανέωση της δομής του συστήματος.

Οι προηγούμενοι έγιναν διευθυντές Γυμνασίου και Λυκείου στα 40 τους αλλά οι σημερινοί εκπαιδευτικοί 35-45, με μεταπτυχιακά και πάνω από δέκα χρόνια διδασκαλίας, χρειάζονται δήθεν περισσότερη "εμπειρία".

Ασχολούμαστε με ταμπλέτες και γραφίδες και ηλεκτρονικά διαγωνίσματα αντί να εστιάσουμε στα *νέα βιβλία* και τα *νέα ωρολόγια προγράμματα* για Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Μεγάλο το πλήγμα για τη φετινή χρονιά, ειδικά για τα παιδιά που δεν έχουν την οικογενειακή άνεση για παραπάνω παροχές, όμως τα σχολεία θα ανοίξουν από τον Ιανουάριο και δεν πρέπει οι επόμενες χρονιές να περάσουν ανεκμετάλλευτες.

 
Περί επιμορφώσεων ΤΠΕ
16 Δεκ 2020 16:30

Ας διοριστούν νέοι εκπαιδευτικοί, που έχουν παρακολουθήσει τα σχετικά μαθήματα στη σχολή τους και ενδεχομένως έχουν μεταπτυχιακό σε Ψηφιακές Τεχνολογίες.

Το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να ασχολείται διαρκώς με το να επιμορφώνει εκπαιδευτικούς ηλικίας 55, 58 ή 62 ετών. Αυτά τα προγράμματα είχαν νόημα μέχρι το 2000, τώρα δε θα αλλάξουν τον τρόπο που κάνουν μάθημα άνθρωποι που ήδη διδάσκουν τρεις δεκαετίες.

 
Νέα γενιά λειτουργών στη Δημόσια Εκπαίδευση
16 Δεκ 2020 04:20

Δεν μπορούμε διαρκώς να βασιζόμαστε στο παρελθόν, η απόκτηση εμπειρίας έρχεται οργανικά μέσω από την ανάληψη ευθυνών και η νέα γενιά εκπαιδευτικών μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλίες για ένα νέο Σχολείο.

Οι νέοι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποκτήσουν θέση στο σχολείο και να αρχίσουν να προσφέρουν - τι είδους επιμόρφωση χρειάζεται ένας δάσκαλος ηλικίας 28 ετών που απέκτησε πτυχίο πριν 6 χρόνια και πριν 1 έτος ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό, ενώ παρακολουθεί σεμινάρια και ημερίδες και εργάζεται ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος; Εκείνο που χρειάζεται είναι η επαφή με τη σχολική τάξη σε ένα οργανωμένο και αναβαθμισμένο περιβάλλον, ώστε να προσφέρει όσα έχει αποκομίσει από τις ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ σπουδές και την ενασχόλησή του.

Το όραμα των ανθρώπων της δεκαετίας του 1970-1980 έγινε πραγματικότητα, το 1995, το 2000, το 2005. Ας μην αναμασάμε διαρκώς τα ίδια και τα ίδια, φαντάζουν αστεία τυπικά προγράμματα επιμόρφωσης σε ΤΠΕ όταν εδώ και μια δεκαετία υπάρχουν διαθέσιμα MOOCs και αναρίθμητα ελεύθερα διαδικτυακά βοηθήματα, όταν ο Η/Υ, το Web και το κινητό τηλέφωνο είναι στην καθημερινότητά μας εδώ και 20+ χρόνια. Τώρα είναι η σειρά των επόμενων, να αξιοποιήσουν ό,τι έχουν μάθει - και ας μην ξεχνάμε το βασικό, χρειάζονται νέο ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό τα σχολεία μας.

 
Ο χρόνος η μόνη μοναδικότητα
16 Δεκ 2020 00:45

Τα σχολεία δεν έκλεισαν σε καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτό ήταν το τεράστιο λάθος από το ελληνικό κράτος που επιβλήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας.

Γιατί δεν σχολιάζεται το γεγονός ότι σε καμία άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν παρατηρείται τόσο άνιση ηλικιακή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού; Δηλαδή, οι σημερινοί εκπαιδευτικοί ηλικίας 30, 40 έως 50 ετών στερούνται εμπειρίας και γνώσεων σε σχέση με τους παλαιότερους;... Οι "παλιοί" που διορίστηκαν τη δεκαετία του '80 και του '90 σε ποια ηλικία ανέλαβαν καθήκοντα στελεχών; Τι άλλαξε από τότε και δεν υπάρχει εξέλιξη και φυσικά εναλλαγή σε θέσεις ευθύνης;

Γράφονται πολλά, αλλά λίγα επί της ουσίας: Δεν μπορούν στελέχη που έχουν διαφορά τεσσάρων και πλέον δεκαετιών από τους σημερινούς μαθητές να καθορίσουν την εκπαιδευτική πολιτική για το 2030.

Η επιμόρφωση είναι απαραίτητη όμως δεν καλύπτει τις ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ που πάντοτε επηρεάζονται από τις εξελίξεις της εποχής. Υπάρχει διαφορά στα Πανεπιστήμια στον 21ο αιώνα - οι σημερινοί απόφοιτοι, που γεννήθηκαν μετά το 1980, δεν έχουν ανάγκη επιμόρφωσης, μεγάλωσαν με αυτές τις τεχνολογίες διαθέσιμες κατά τη διάρκεια των σχολικών και πανεπιστημιακών σπουδών τους.

Η φθορά του χρόνου είναι αναπόφευκτη, δεν υπάρχει άπειρος χρόνος και όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι κάποτε έρχεται η ώρα της αποχώρησης. Στο εξωτερικό πάντοτε δίνονται ευκαιρίες σε νέους, κατόπιν αξιολόγησης που συνδυάζουν ΓΝΩΣΕΙΣ και ΕΜΠΕΙΡΙΑ και ΑΝΤΟΧΕΣ, δε λειτουργούν με λογικές ανακύκλωσης προσώπων σε ένα σύστημα που καταρρέει.

Μόνο ως αστείο μπορούν να εκληφθούν "φουτουριστικές" αναφορές σε singularity όταν δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχειώδες Ψηφιακό Αποθετήριο Πρότυπων Μαθημάτων και το υπουργείο αδυνατεί να εξασφαλίσει τους πόρους ώστε για ένα εξάμηνο τα σχολεία να λειτουργήσουν με 15μελη τμήματα σε διδασκαλία εκ περιτροπής.

 
Δον Κιχώτης
15 Δεκ 2020 21:15

Αλλεπάλληλες στραβοκλωτσιές και ντρίμπλες επί του αυτού σημείου!
Αντί να συζητάμε για τις αναγκαίες παρεμβάσεις - αλλαγές που πρέπει να γίνουν, ώστε αυτό που κατ΄ευφημισμόν ονομάζουμε «εξ αποστάσεως διδασκαλία», να αποκτήσει κάποια συγκεκριμένα θετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αληθινής διδασκαλίας, βλέπουμε προσπάθειες να δοθεί κύρος στο άκυρο, μέσω μιας αξιολόγησης που θέλουμε να θυμίζει την έγκυρη της τάξης, για να πούμε μετά, τι; Περιμένω εναγωνίως να διαβάσω μία έγκυρη απάντηση!

 
ΗΡΑ*
15 Δεκ 2020 14:30

@ Πλατάρος Γιάννης

Αγαπητέ κ. Πλατάρε, εν τάχει μερικές διευκρινίσεις και επισημάνσεις :

- Ναι, συνταξιούχος εκπαιδευτικός (σχολ. σύμβουλος ΠΕ) αλλά όχι αδρανής στα όσα συμβαίνουν γύρω μου και ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας.
- Μη συγχέεται τα ρήματα "κρίνω" και "επικρίνω". Ασκώ κριτική στις θέσεις και απόψεις που συχνά διατυπώνει ο κ. Πλατάρος στα σχόλιά του και ουδέποτε επικρίνω ενέργειες ή συμπεριφορές του κ. Πλατάρου. Εξ αυτού και το γεγονός ότι σε κανένα σχόλιό μου δεν θα βρείτε χαρακτηρισμούς για το πρόσωπο του κ. Πλατάρου.
- Αφετηρία και βασικό πλαίσιο αναφοράς των όσων εδώ - και όχι μόνο, συχνά εκφράζω είναι το Σύνταγμα της πατρίδας μας και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (τουλάχιστον) για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ( Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις κ.λπ).
- Στηρίζω και υποστηρίζω τα πάγια και δίκαια αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων της Πρωτο- και Δευτεροβάθμιας Εκπαιδευσης ( ΔΟΕ και ΟΛΜΕ), πτυχές των οποίων συχνά διαχέονται στα σχόλιά μου. Εξυπακούεται ότι σ' αυτά συμπεριλαμβάνοντα και εκείνα για την ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων της πανδημίας.
- Ειδικά για την περίοδο της πανδημίας, επικροτώ και επαυξάνω τό από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ λεχθέν για την τηλεκπαίδευση το προηγούμενο σχολ. έτος και το ποίο συνίσται στα εξής :
«η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο» και ότι «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης»(ερανισμένο από τη χθεσινή ανάρτηση της ΟΛΜΕ εδώ στο esos).

 
λουκακος
15 Δεκ 2020 12:18

ελεος!!!!!! τιποτα αλλο!!!! μονο ελεος!!!!!!!!!!!! ελεος λεμε!!!!!!!

 
Πλατάρος Γιάννης
15 Δεκ 2020 10:08

@ Ανανέωση διδασκαλίας και ΤΠΕ (συμπληρωματική απάντηση)
Το σύνθημα «νέοι άνθρωποι νέες ιδέες » που χρησιμοποιείτο προ δεκαετιών από όλο το πολιτικό φάσμα και χρησιμοποιείται και τώρα και από εσάς, είναι απολύτως μια χυδαία απλουστευτική αντιεπιστημονική άποψη ωστόσο ευρείας αποδοχής ( ο λαϊκισμός γι αυτό είναι επικίνδυνος)
Η σωστή άποψη , το σωστό σύνθημα είναι «σωστοί άνθρωποι, ευφυείς άνθρωποι, καλοί άνθρωποι, φιλότιμοι άνθρωποι, μορφωμένοι άνθρωποι, επιμορφούμενοι δια βίου άνθρωποι που παρακολουθούν διαρκώς τα τεκταινόμενα»
Όπως έλεγε και ο πολύ μορφωμένος Ανδρέας Παπανδρέου (ασχέτως των όποιων άλλων) «δεν υπάρχει χάσμα γενεών, αλλά μόνο μορφωτικό χάσμα»
Ο χυδαίος Ελληνικός ενδημικός λαϊκισμός έχει κάνει σύνθημα το «ο νέος είναι ωραίος» ενώ παγκοσμίως και διαχρονικώς ξέρουμε για την πολύτιμη σημασία της ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ! Απλώς στην εποχή της εκθετικής αύξησης των γνώσεων και του singularity , της τεχνολογικής μοναδικότητας, ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ, αλλά ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ διαρκής δια βίου επιμόρφωση και κατάρτιση που ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ λόγω του χρονίου μπούλινγκ που έχει κάνει η ΟΛΜΕ σε όλες τις πολιτικές ηγεσίες της εκπαίδευσης...

 
Πλατάρος Γιάννης
15 Δεκ 2020 09:53

@Ανανέωση διδασκαλίας και ΤΠΕ
Οι απόψεις που εκφράζετε, θα μπορούσαν να αποσπάσουν την αποδοχή μιας πλειονότητας της Ελληνικής Κοινωνίας που είναι εθισμένη στην ήσσονα προσπάθεια.
Καθαρά επιστημονικά μιλώντας, έχουμε άλλα δεδομένα παγκοσμίως που είναι τα γνωστά αναμασώμενα την τελευταία γενιά (=25 χρόνια)
Τα ανακυκλούμενα-ανακυλιόμενα και ουδέποτε εφαρμοζόμενα, είναι:
***Διαρκής, δια βίου επιμόρφωση και κατάρτιση.
Καραμέλα παγκόσμια, που εφαρμόζεται αλλού, παντού αλλού, αλλά όχι στην Χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας του κλικ αγουέϋ (=μολών λαβέ)
Στην Χώρα αυτή, όλοι λένε την δια βίου επιμόρφωση και κατάρτιση , την έβαλαν και ως τίτλο στο πολύπαθο υπουργείο μια εποχή που ο κάθε πικραμένος άλλαζε την επωνυμία του για να κάνει «έργο» και ο χρόνος πέρασε κοροϊδευόμενοι αλλήλοις.
Ο ένοχος είναι όμως γνωστός και πανταχού παρών: Ο χυδαίος λαϊκισμός! Απαγορεύεται να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί τα Σαββατοκύριακα ή τα απογεύματα. Το απαγορεύει ο ΟΛΜΕ. Το κράτος που θέλει να απορροφήσει τα σχετικά κονδύλια από ΕΕ, συναινεί σε ΟΛΕΣ τις επιμορφώσεις να έχουν ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Έτσι:
*** Ολες οι επιμορφώσεις ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ.
*** Όλος ο κόσμος σπουδάζει σε προγράμματα εξ αποστάσεως τον ελεύθερο χρόνο του.
Εξασφαλίζεται έτσι η ΣΙΓΗ της ΟΛΜΕ και μπορούν να «απορροφηθούν» τα κονδύλια της επιμόρφωσης.....
ΟΜΩΣ!!!
Μία και μοναδική επιμόρφωση, μία και μοναδικά, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ και ΔΕΝ ....ΕΙΝΑΙ!
Η επιμόρφωση στο ΤΠΕ1 λεγόμενο και ως Α΄Επίπεδο. Η οποία πρέπει να επικαιροποιείται κάθε 10 χρόνια .
Γιατί όμως τόση ΕΠΙΜΟΝΗ και τόση ΕΜΦΑΣΗ;;;
Διότι η ΚΑΛΗ , ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ , ΕΓΚΥΡΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΟ Α΄ΕΠΙΠΕΔΟ, είναι ΟΧΗΜΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΦΥΣΕΩΣ.
***Διότι το κόστος ελαχιστοποιείται , μηδενίζεται σχεδόν.
*** Οι εξ αποστάσεως επιμορφώσεις λ.χ. από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο ή οι εξ αποστάσεως σπουδές μεταπτυχιακές ή προπτυχιακές δεν έχουν κόστος ενοικίου κατοικίας, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΝΕΡΟΥ, κοινοχρήστων, μετακινήσεων και εξτρά τσουκαλιού για μαγείρεμα .
*** Θα μπορούσαν ΟΛΟΙ , ΑΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΛΗ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗ στο Ά ΕΠΙΠΕΔΟ, να σπουδάζουν ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ μια ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ στο ΕΑΠ (ή και αλλού) και να πάρουν ετήσια επιμόρφωση ή και μερική παρακολούθηση μεταπτυχιακού με ολοκλήρωση σε διπλάσιο του κανονικού χρόνο. Και αυτό να παρέχεται ΣΧΕΔΟΝ ΔΩΡΕΑΝ από του Υπουργείο, σε μια εποχή που έχει παρέλθει ο θεσμός της «εκπαιδευτικής άδειας μετ΄αποδοχών» που ευτύχησα να λάβω π.χ. εγώ , αλλά πλέον δεν γίνεται διότι έχουμε χρεοκοπήσει, ας μην την λέμε την λέξη γιατί ηχεί παράξενα.
Ταυτοχρόνως όμως έχουν γίνει κοσμογονικές αλλαγές .
Για να τελειώνουμε:
Προβάλλω ως πανάκεια την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ επιμόρφωση στο Α΄επίπεδο, με πιστοποίηση, κάθε δέκα χρόνια.
Μόλις γίνει αυτό, για όσους δεν το κατέχουν (λίγοι) θα καθιερωθεί η υποχρεωτικότητα για το Β1 και Β2 επίπεδο, αφού πλέον παρέχεται ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ. το απόγευμα, όπως γίνεται και ΤΩΡΑ, αλλά ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και για να μην φωνάζει η ΟΛΜΕ (κατανοητό) οι καθηγητές που θα μετέχουν υποχρεωτικά το απόγευμα σε αυτές τις επιμορφώσεις Β΄επιπέδου, θα έχουν απαλλαγή υποχρεωτικού ωραρίου , πλην μία ώρα εβδομαδιαίως κι ετησίως (να μην χαλάει ο προγραμματισμός) με προσαρμογή των και των προγραμμάτων των Β1 και Β2 σε ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ. (Με προσαρμογή ωρολογίου σε 1 ώρα διδασκαλία/εβδομάδα ή και το πολύ 2 ώρες αν πρέπει να γίνει προσαρμογή)
Έτσι θα πάμε μπροστά ΤΩΡΑ αν έχουμε σοβαρό Κράτος και σοβαρό λαό που απεικονίζεται αναγκαστικά στο Κράτος ας το θεωρεί ως τρίτο πρόσωπο και ξένο, ενώ είναι ο ίδιος του ο εαυτός που πρέπει να αλλά ένα μόνο «κλικ» πράγμα πανδύσκολο , αλλά απολύτως αναγκαίο στους πολύ «περίεργους» αυτούς καιρούς που περνά η ανθρωπότητα.

ΥΓ Τα κεφαλαία έχουν το πραγματικό τους νόημα το σημασιολογικό νόημα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή, όντως «φωνάζω»

 
Ανανέωση διδασκαλίας και ΤΠΕ
15 Δεκ 2020 00:52

Ας μας πουν οι σχολιαστές ή ακόμα και ο αρθογράφος σε ποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα έκλεισαν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία από τις αρχές Νοεμβρίου. Ακόμα και σε χώρες που επιβλήθηκαν περιορισμοί τα Σχολεία παρέμειναν ΑΝΟΙΚΤΑ - επιτέλους, να μιλήσουμε ξεκάθαρα ως πολίτες για το ποιες προτεραιότητες έχουμε.

Αναφορικά με τις δεξιότητες, σαφέστατα υπάρχει θέμα όταν ακόμα μιλάμε για (επιμόρφωση) ΤΠΕ το 2021 όμως το πρόβλημα θα λυθεί με φυσιολογικό τρόπο, όταν μέσα στην επόμενη δεκαετία αποχωρήσουν από τις αίθουσες οι εκπαιδευτικοί της παλαιότερης γενιάς - δηλαδή, όσοι έλαβαν πτυχίο πριν τη δεκαετία του '90, όταν και ανανεώθηκαν τα προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ και έγινε ευρεία χρήση λογισμικού σε Η/Υ σε κάθε ειδικότητα.

Διαρκώς επισημαίνεται η ανάγκη για προσλήψεις ΝΕΩΝ μονίμων εκπαιδευτικών και ΝΕΩΝ στελεχών εκπαίδευσης, ηλικίας κάτω των 45 ετών, ώστε να αναζωογονηθεί το σύστημα. Είναι ο μόνος τρόπος και είναι σίγουρο ότι θα έπρεπε να υπάρχει όριο ηλικίας στη θητεία σε αυτές τις θέσεις: Δεν μπορεί να καθορίζει τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής για τα σχολεία του 2030 όποιος δεν έχει επαφή με τη σύγχρονη γενιά μαθητών, η οποία ας θυμίσουμε πως γεννήθηκε μετά το 2010 (διότι κάποιοι φαίνεται να το έχουν ξεχάσει).

Μισός αιώνας απόσταση είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να έχουν βαρύτητα οι όποιες συμβουλές...

 
ένας ταλαιπωρημένος εκπαιδευτικός
14 Δεκ 2020 17:08

Γιάννη Πλαταρέ τα λες πολύ καλά, έτσι πρέπει να γίνεται η εξέταση στις δύσκολες συνθήκες που περνάμε

 
Πλατάρος Γιάννης
14 Δεκ 2020 16:16

@ΗΡΑ Αν θυμάμαι καλώς εσείς ως συνταξιούχος Σχ. Σύμβουλος θεωρείστε καθ΄ύλην αρμόδιος και αριστογείτων θα έλεγε διότι με τιμάτε με τις διαρκείς επικρίσεις σας και με βελτιώνετε.
Εδώ προέτεινα έναν τρόπο εξέτασης που να έχει κάποια επιθυμητά χαρακτηριστικά:
Να είναι νόμιμος (=γραπτές εξετάσεις) χωρίς δεξιότητες προχωρημένες σε εμπείρους, να είναι υλοποιήσιμη και το κυριότερο να είναι έγκυρη.
Έγκυρη ξέρουμε την προφορική, με ανοικτή κάμερα και μικρόφωνα, αλλά δεν είναι νόμιμη ούτε δεοντολογική με τα ανήλικα.
Νόμιμη είναι η γραπτή εξ αποστάσεως, αλλά δεν είναι έγκυρη, διότι δεν υπάρχει επαρκής επιτήρηση.
Σκέφθηκα αυτήν που και προέτεινα, για να ανακαλυφθούν τρύπες από τους έμπειρους συναδέλφους όπως εσείς. Δυστυχώς με επικρίνετε σε προσωπικό επίπεδο και όχι σε επίπεδο άποψης με αποτέλεσμα να μην βελτιώνομαι. Με λέτε και άσχετο, ενώ έχω μεταπτυχιακό και στην αξιολόγηση. (Έχω και καλό βαθμό!)
Κάτι ξέρω...Αλλά και τίποτα να μην ξέρω, αφού βάζω μια πρόταση σε δημόσια κρίση κατακεραυνώστε την με επιχειρήματα. Δεν υπάρχει ένδεια, σας έχω για καταρτισμένο, αφού πάντα με επικρίνετε και για τα ορθογραφικά μου λάθη όταν γράφω από κινητό που δεν έχει ορθογράφο.
Να αντιπροτείνετε έναν δικό σας τρόπο. Να διαλύσετε με επιχειρήματα τον προτενόμενο. Να βρείτε τα ψεγάδια του μικρά ή μεγάλα. Έχεις παρέλθει ανεπιστρεπτί η εποχή του γκουρού αρθρογράφου που έγραφε την σοφή του γνώμη και την έκρινε μόνο ο αρχισυντάκτης. Εγώ εκτίθεμαι επωνύμως και εσύ έχεις το προνόμιο να σχολιάζεις με απόλυτη ελευθερία και ανώνυμα που σου προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία. Επίτηδες γράφουμε εδώ στο esos, αφού για κάποιους λόγους πολιτικής οι θαμώνες εδώ, πέραν του δείκτη ποιότητας ως εκπαιδευτικών, έχουν και αρκετά κλικ παραπάνω ποιότητας, άρα είναι ιδανικό μέρος να δοκιμάσουμε την εγκυρότητα μιας άποψης.
Σε πολιτικό επίπεδο σχολιασμός: (πολιτικό της εκπαίδευσης)
Υπάρχει ο κίνδυνος να πάμε έτσι μέχρι τον Ιούνιο. Πρέπει να ανησυχεί λες μόνο το υπουργείο; Εμείς όχι; Δεν ξέρεις διαχρονικά ότι και το υπουργείο να φταίει εμείς που είμαστε μπροστά εισπράττομε την επικριτική; Δεν ξέρεις ότι πάρα πολλά χρόνια δεν είμαστε στο απυρόβλητο; Τα πανεπιστήμια αυτοδιοίκητο έχουν, ό,τι θέλουν κάνουν με τις εξετάσεις, λογαριασμό δίνουν εσωτερικά. Δεν ανησυχείς που πάει το πρόβλημα να γίνει ημιμόνιμο; Δεν βλέπεις ότι έπαψε να είναι προσωρινό και πρέπει να αντιμετωπισθεί ως μισομόνιμο; Θα χαθεί η χρονιά; Ή μήπως αν πούμε «προάγονται άπαντες» την βάλαμε καθαρή; Εγώ λες δεν ξέρω να κάνω κριτική που οι δεξιότητες Α' και Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ σέρνονται από το 1993 στον κλάδο και δεν πήραν καθολικό χαρακτήρα; Ο νεοδιόριστος του 1993 πήρε σύνταξη (κάποιοι) και πέρασε όλη την θητεία του αρνούμενος να επιμορφωθεί και αυτό θα το πάμε κάτω κάτω στο διηνεκές ; Υπάρχει κάτι που υποχρεώνει τους συναδέλφους μας στο Α΄επίπεδο; ΟΧΙ! Θα το πάμε έτσι κάτω κάτω ;
Η μεγάλη ανάγκη του πετάγματος στην θάλασσα έδειξε ότι οι περισσότεροι έμαθαν να επιπλέουν. Δεν το ήξεραν ότι ο άνθρωπος έτσι κι αλλιώς επιπλέει ως έχων μέση φαινόμενη πυκνότητα μικρότερη του ύδατος. Πρέπει όμως να μάθουν και κολύμπι. Κάνε σωστή κριτική σε παρακαλώ! Δέχομαι και τις συνήθεις επικρίσεις σου, αλλά γράψε και για το θέμα...

 
Ποιότητα στην Παιδεία
14 Δεκ 2020 15:14

Καλό θα είναι να έχουμε συναίσθηση αίσθηση ότι φτάσαμε πια στον 21ο αιώνα, κάποια κριτήρια ποιότητας στην εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτα.

Σε ποια χώρα της Ευρώπης οι μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου αξιολογούνται μέσω εργασιών που υπαγορεύονται φωνητικά ή σκανάρονται από κινητό τηλέφωνο;

Τα διαγωνίσματα και η βαθμολογία τριμήνου είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή και κακώς το συζητάμε. Από τον Μάρτιο έχουμε αποδεχθεί ότι η εκπαίδευση έχει αφεθεί στην μοίρα της και ψάχνουμε τον Δεκέμβριο πώς θα επιβιώσουμε με υποκατάστατα;

Απαράδεκτο να μείνουν κλειστά τα σχολεία μετά τον Ιανουάριο, ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Με πίεση από όλη την κοινωνία να θέσουμε ξανά σωστές προτεραιότητες.

 
Δον Κιχώτης
14 Δεκ 2020 13:52

@ Master chef
Διορθώνω και συνεχίζω:
Το αυτοκίνητο έχει δύο ρόδες, όταν το παραλάβαμε ήταν ξεφούσκωτες και επειδή δεν είχαν μια τρόμπα να μας δώσουν, μας είπαν «φυσήξτε δυνατά και θα κυλήσει». Στη διαδρομή, επειδή φρενάρουμε με το πόδι, τα πατζάκια μας έχουν πάρει φωτιά, αλλά εμείς συνεχίζουμε, όχι γιατί μας δίνουν συγχαρητήρια, αλλά γιατί μέσα μας υπάρχουν τα « δεκατέσσερα παιδιά» του ποιητή που τα έχουμε ταυτίσει με τα δικά μας.
Σχετικά με τον προορισμό, έχω να σου πω πως δεν είναι βέβαιο πως πηγαίνουμε προς τη Θεσσαλονίκη, απλώς πηγαίνουμε...

 
Master chef
14 Δεκ 2020 12:23

Μας έδωσαν ένα αυτοκίνητο με τρεις ρόδες και χωρίς φρένα και τώρα μας λένε να πάμε κι ένα ταξιδάκι Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Κι όταν θα τρακάρουμε στην πρώτη στροφή, θα γελοιοποιηθούμε ΕΜΕΙΣ ως κλάδος??? και θα διασυρθούμε ΕΜΕΙΣ ως κλάδος???.....
Και για να μη γίνει αυτό(δηλ. το στραπάτσο), εγώ θα κάνω αυτό, εσύ εκείνο, και ο τρίτος ότι του φανεί του Στεφανή?.....
Και φυσικά θα βρεθούν οι καλοθελητές που θα πουν(το έχουν ήδη πει) : Εσείς φταίτε που είστε άσχετοι και τρακάρατε, ο Σουμάχερ στο Λευκό Πύργο θα επίνε τώρα καφέ....

 
HΡΑ*
14 Δεκ 2020 12:15

Έχετε καταλάβει με ΤΙ ασχολείστε όλη την ώρα ; Με καθαρά τεχνικής φύσεως ζητήματα και "σωστού" χειρισμού των εργαλείων της τηλεκπαίδευσης και ΤΙΠΟΤΑ άλλο. Κι αυτό γιατί; Γιατί έτσι το "επιτάσσει" το εισαγωγικό κείμενο - ο Θεός να το κάνει τέτοιο ! - του κ. Πλατάρου. Και σαν να μην έφτανε το αρχικό κείμενό του,επανέρχεται ξανά και ξανά και ξανά με "ερμηνευτικά" σχόλια. Ο κ. Πλατάρος, αφού ξεμπέρδεψε με τα της τηλεκπαίδευσης και τα οποία συμπυκνώνονται στο μότο " τηλεκπαίδευση και ξερό ψωμί", θέλει " πάση θυσία" να μάς πείσει ότι το όλο ζήτημα της αξιολόγησης συνίσταται στον ορθό χειρισμό των εργαλείων και λοιπών τεχνικών δεξιοτήτων (skills, Fertigkeiten) tων εκπαιδευτικών ( κυρίως) και των μαθητών. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ουσία της αξιολόγησης των μαθητών/ ριών στα διαφορα γνωστικά αντικείμενα; Ουδεμία ! Από πότε θεωρείται αξιόπιστη και έγκυρη πηγή παροχής οδηγιών ο κ. Πλατάρος; Ας σοβαρευτούμε ,επιτέλους !

 
ΑΠΟΡΙΑ
14 Δεκ 2020 10:51

η χρέωση (εφαρμογές εκτός ΠΣΔ) των μαθητών σας αφήνει αδιάφορο?
- σχετικά με την αποστολή εικόνας από κινητό σε μέιλ διδάσκοντα, μην είστε τόσο σίγουρος ότι μπορούν να το υποστηρίξουν όλοι!!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
14 Δεκ 2020 10:12

Γιατί τέτοια φούρια; Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει πως αν δεν είναι εφικτό να γίνει γραπτή εξέταση σε ένα τετράμηνο, μπορούν να γίνουν 2 το επόμενο τετράμηνο. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν σε αυτούς τους απαράδεκτους , ανεφάρμοστους, αντιπαιδαγωγικούς και γελοίους τρόπους e-δοκιμασιών. Αρνηθείτε συνάδελφοι όπως έχετε κάθε δικαίωμα.

 
αφήνω το "χυμένο ηλεκτρονικό μελάνι" και
14 Δεκ 2020 10:02

απαντώ σε "γονείς"; εκπαιδευτικούς; : το εκ περιτροπής το ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί , οι μαθητές (σφόδρα αντίθετος με τις καταλήψεις, ευκολάκι , αν ήθελαν να τις λήξουν, αλλά τα καλόπαιδα τους έκαναν ντρίπλα ζητώντας μεταξύ άλλων το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ) και θα ήταν όλα τώρα καλύτερα. Αλλά ο ΑΜΕΤΡΟΣ εγωισμός του άσχετου ΥΠΑΙΘ έχει αυτά τα αποτελέσματα. Έχουν δίκιο οι γιατροί ότι μεγαλύτερα παιδιά και γονείς βλέπουν το άνοιγμα σχολείων ευκαίρια για καφέ- να τα λέμε και αυτά... Ακούστε πώς σας προετοιμάζουν για ΚΛΕΙΣΤΑ σχολεία και Γενάρη (και βλέπουμε), ξεκάθαρα το ΛΕΝΕ ! Αλλά από κατανόηση κειμένου μηδενικούρα ...

 
@Εκπαιδευτικός β' θμιας ΠΕ86
14 Δεκ 2020 09:58

"των μέχρι τότε εκδομένων τίτλων σπουδών". Και οι δικοί σας τίτλοι σπουδών (Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου) δε φαίνονται και πολύ αξιόπιστοι με τέτοια γλωσσικά μαργαριτάρια.

 
Αγανακτισμένος γονιός
14 Δεκ 2020 09:06

Αρκετά προσωπικά δεδομένα δεν νομίζεται πως έχουν διαρρεύσει... Απαράδεκτο οι κάμερες να είναι ανοικτές σε μικρούς μαθητές και πολύ είναι που τα παιδιά είναι ολόκληρα 7ωρα χωρίς επίβλεψη των γονιών γιατί δουλεύουν. Οι μαθητές δεν φταίνε δεν νομίζεται ότι πολλά κουβαλάνε στο μυαλουδάκι τους ....Απαράδεκτο.

 
Ανοιχτά σχολεία
14 Δεκ 2020 02:26

Ανοιχτά σχολεία, και μάθημα σε τμήματα 10-12 μαθητών σε διπλή ζώνη από τον Ιανουάριο μέχρι την ολοκλήρωση του έτους. Απαράδεκτη η πρακτική των κλειστών σχολείων σε όλη τη χώρα.

Φτάνουν τα πειράματα στα παιδιά Νηπιαγωγείου, Δημοτικού αλλά και Γυμνασίου: Σε όλη την Ευρώπη η Α'βθμια Εκπαίδευση είναι ανοιχτή, ενώ ακόμα και τα παιδιά Γυμνασίου συνεχίζουν κανονικά τα μαθήματά τους παρά τους περιορισμούς στις μετακινήσεις.

 
Εκπαιδευτικός β' θμιας ΠΕ86
13 Δεκ 2020 23:24

"στη θεωρία, θεωρία και πράξη είναι το ίδιο, στην πράξη όμως δεν είναι"
(γνωστό διεθνές γνωμικό)

Εν ολίγοις, με το που συνειδητοποιήσουν οι γονείς ότι σοβαρά το υπουργείο επιθυμεί την τηλε-βαθμολόγηση των παιδιών τους θα βρεθούν χίλιοι-μύριοι τρόποι παράκαμψης της αξιοπιστίας της διαδικασίας.

Υπάρχουν μέθοδοι τηλε-αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται με επιτυχία σε ξένα και ελληνικά πανεπιστήμια αλλά απαιτούν υποδομές που δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή η β' θμια εκπαίδευση.

Προσωπική εκτίμηση:
Ακόμα και αυτές οι μέθοδοι όμως μπορεί στο μέλλον να αποδειχτούν αναξιόπιστες με ο,τι αυτό θα συνεπάγεται στην αξιοπιστία των μέχρι τότε εκδομένων τίτλων σπουδών των πανεπιστημίων αυτών.

 
Νικη Ράπτη
13 Δεκ 2020 21:52

Συμφωνώ με κ.Βαρελά
Να επιστρέψουν επιτέλους τα παιδιά μισά μισά με το εκ περιτροπής μοντέλο της άνοιξης και θα τα προλάβουμε όλα...
Μπορούν την ημέρα που θα είναι σπίτι να έχουν περισσότερη δουλειά από το συνηθισμένο!
Και σε προκαθορισμένο χρόνο θα αξιολογηθούν με διαγωνίσματα, όπως τα ξέρουμε στο σχολείο 10 10 σε κάθε τάξη με επιτήρηση ,πλήρη θέματα κλπ

 
Άποψη
13 Δεκ 2020 21:18

Αξιότιμε κύριε Πλάταρε, αντιγράφοντας την εγκύκλιο:

"Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να αξιοποιούν τα εργαλεία «Ασκήσεις» και «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη (e- class)."

Δεν αναφέρει κάπου ότι υποχρεώνει κάποιον να ακολουθεί τα άνω.

 
Φ. Κώστας
13 Δεκ 2020 20:12

Το βασικό σου λάθος είναι ότι προσπαθείς να φτιάξεις μια αξιολόγηση για την οποία δεν ενδιαφέρεται ποτέ κανένας, ούτε για εκπαιδευτικούς ούτε για μαθητές.

Τι ενδιαφέρει τους μαθητές η σωστή αξιολόγηση αφού στο τέλος όλοι θα μπουν στα πανεπιστήμια και σχεδόν όλοι θα βγουν άνεργοι μετά.

Τι ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς από τη στιγμή που δεν εξαρτάται ο μισθός τους από αυτήν.

Κοινώς, χάσιμο χρόνου.

 
Πλατάρος Γιάννης
13 Δεκ 2020 19:50

Να σχολιάσω επί πλέον, ότι υπάρχουν θέματα σαν τα παρακάτω:
Ένας μαθητής μπαίνει από κινητό για ήχο και από επιτραπέζιο Η/υ για εικόνα.
Άλλος μοιράζεται το μοναδικό τάμπλετ με τον αδελφό του.
Άλλος δεν έχε μικρόφωνο, διότι ο υπολογιστής του, απλώς δεν έχει.
Άλλος δεν έχει κάμερα ομοίως.
Πρέπει εθιμικά να γίνει επανάληψη για «διαγώνισμα με προειδοποίηση»
Αν γίνει διαγώνισμα «χωρίς προειδοποίηση» είναι στο μάθημα της ημέρας.
Μια ισορροπιστική λύση που φαίνεται να επικρατεί, είναι:
Να γίνουν «επαναληπτικές ανακεφαλαιώσεις» ΤΩΡΑ και να μπουν τα διαγωνίσματα αμέσως με την επιστροφή στο Σχολείο (με την αισιόδοξη προοπτική της επιστροφής) και η λήξη του τετραμήνου να μην γίνει επισήμως στις 20, αλλά ανεπισήμως στις 29 και να ολοκληρωθούν τα 5/7 των «πρόχειρων τετραμήνου» και να μπει ο βαθμός τετραμήνου στα υπόλοιπα που δεν θα προλάβουν (εκτός αν σταλθεί επίσημη παράταση από
α) συνολική συμμετοχή του μαθητή
β) εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,
γ) συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές
δ) ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).
Επειδή όμως ίσως πάμε και Ιούνιο , ως κλάδος πρέπει να βρούμε αξιόπιστες εναλλακτικές για το δικό μας καλώς εννοούμενο συμφέρον, το επαγγελματικό.

 
Πλατάρος Γιάννης
13 Δεκ 2020 19:29

Για να μην παρεξηγηθώ, η φωτογραφία οθόνης από κινητό βγαίνει με κίνηση από πάνω προς τα κάτω τριών δακτύλων παραλλήλως. Αν τα ενώσετε καλά μάλλον δεν θα βγει η φωτογραφία , όπως γράφω «ποιητική αδεία» στο τέλος του σημειώματος

 
ΠΕ03
13 Δεκ 2020 19:29

Εξίσου καλό εργαλείο είναι το microsoft forms με το οποίο έκανα μέχρι τώρα από ένα τεστ σε κάθε τμήμα που έχω και λειτούργησε αρκετά ικανοποιητικά - υπήρχε μια διασπορά στην βαθμολογία (παρ' όλο που είχαν τις κάμερες κλειστές!). Βέβαια πριν το τεστ τους είχα βάλει άλλα δύο για εξάσκηση (σαν εργασία στο σπίτι) προκειμένου να εξοικειωθούν με την διαδικασία. Το επόμενο τεστ θα είναι με ανοιχτές τις κάμερες.

 
αντιδραστικός
13 Δεκ 2020 19:08

αν δεν έχουμε κάτι να γράψουμε σοβαρό, καλύτερα να μην χαλάμε ηλεκτρονικό μελάνι

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ