Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Υποστήριξη και εποπτεία των Ψυχολόγων-ΕΕΠ κλάδου ΠΕ23 που έχουν τοποθετηθεί στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά το σχολικό έτος 2020-2021

Δημοσίευση: 14/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ομάδα Εποπτών-Ψυχολόγων του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (Σ.Ε.Ψ.) για την υποστήριξη και εποπτεία του έργου των Ψυχολόγων - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδου ΠΕ23 που στελεχώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.», με στόχο την ενίσχυση και στήριξη του ρόλου τους στη σχολική κοινότητα, έχει ήδη συγκροτηθεί, υπενθυμίζει το υπουργείο Παιδείας με έγγραφο που απέστειλε προς όλους τους Διευθυντές των ΕΠΑΛ.

Για την υλοποίηση των προβλεπομένων, στη σχετική απόφαση   κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021, τονίζεται στο έγγραφο,   είναι αναγκαίο να διαμορφωθεί το πλαίσιο συνεργασίας της Ομάδας Εποπτών-Ψυχολόγων με τα μέλη του Ε.Ε.Π. κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων που υπηρετούν στα ΕΠΑ.Λ. Ως εκ τούτου, μέλος της Ομάδας θα απευθυνθεί τις προσεχείς ημέρες τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. στα οποία έχει αναλάβει υπηρεσία Ψυχολόγος Κλάδου ΠΕ23.

Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους  Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ να συμβάλουν στο έργο της Ομάδας Εποπτών του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, διευκολύνοντας την επικοινωνία του υπεύθυνου για τη σχολική τους μονάδα Επόπτη με τον Ψυχολόγο κλάδου ΠΕ23 που έχει τοποθετηθεί σε αυτή.

Η Ομάδα Εποπτών-Ψυχολόγων αποτελείται από τους:

1. Γιώτσα Άρτεμις του Ζήση,   Ψυχολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Συστημική ψυχοθεραπεύτρια.

2. Λαγάκου Ευδοκία του Γεωργίου,  Σχολική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας.

3. Παπαγιάννη Άννα του Θεοδώρου,  Ψυχολόγος.

4. Τοδούλου Μίνα του Μιχαήλ,  Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας και Ομάδας.

5. Γιουκάκης Γεώργιος του Θωμά,  Κλινικός Ψυχολόγος Υγείας, Ψυχαναλυτής Ομάδας.

6. Βλασσά Νένα - Λεμονιά του Βασιλείου,   Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Ψυχοδραματίστρια.

7. Μπελέκου Παρασκευή του Παναγιώτη,   Κλινική Ψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια.

8. Νικολάου Μαρία του Ιωάννη,   Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Ψυχοδραματίστρια.

9. Γαλιατσάτου Ρεβέκκα του Κωνσταντίνου,   Σχολική Ψυχολόγος.

10. Λαμπίδη Άννα του Χαραλάμπους,   Κοινωνική Ψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια.

Έργο του/της «Επόπτη/τριας - Ψυχολόγου», μέλους της Ομάδας Εποπτών - Ψυχολόγων, είναι η υποστήριξη και εποπτεία του έργου των Ψυχολόγων - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ. όλης της χώρας, στο πλαίσιο επέκτασης της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.», με στόχο την ενίσχυση και στήριξη του ρόλου τους στη σχολική κοινότητα.

Το πλαίσιο εποπτείας έχει τον χαρακτήρα συμβουλευτικής μεταξύ ομολόγων / ομοτίμων. Είναι μια διαδικασία όπου η παρεχόμενη στήριξη και καθοδήγηση διασφαλίζει την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων μέσω της διεύρυνσης της οπτικής και της εμβάθυνσης στην κάθε περίπτωση.

Ο/Η «Επόπτης/τρια Ψυχολόγος», δεν υποκαθιστά τον εποπτευόμενο στο έργο του. Στηρίζει, συμβουλεύει, προτείνει, αλλά η ευθύνη υλοποίησης παραμένει στον/ στην Ψυχολόγο - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνει την συγκεκριμένη σχολική μονάδα.

Το έργο του/της «Επόπτη/τριας - Ψυχολόγου» συνίσταται ειδικότερα στις εξής αρμοδιότητες:

α. Υποστηρίζει συμβουλευτικά τους/τις Ψυχολόγους - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ., στο έργο τους, με στόχο τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την ενθάρρυνση σχέσεων συνεργασίας και ουσιαστικής επικοινωνίας στη σχολική κοινότητα μεταξύ καθηγητών, μαθητών και των οικογενειών τους.

Ειδικότερα υποστηρίζει συμβουλευτικά τους Ψυχολόγους - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ., στους τομείς:

αα. Υποστήριξη και εκπαίδευση του/της «Συμβούλου-Καθηγητή» σε τεχνικές συνέντευξης, ενεργητική ακρόαση και βασικές αρχές επικοινωνίας και ομαδικής συνεργασίας. Παροχή εξειδικευμένων οδηγιών και κατευθύνσεων και ευαισθητοποίηση σε θέματα δυναμικής της ομάδας - τάξης και διαχείρισης δύσκολων θεμάτων που αφορούν σχέσεις και επικοινωνία μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

αβ. Ευαισθητοποίηση των γονέων σε θέματα που αφορούν τη ζωή και τις σχέσεις του παιδιού μέσα στη σχολική κοινότητα.

β. Ενθαρρύνει τους/τις Ψυχολόγους - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ., να δημιουργήσουν ένα δίκτυο υπηρεσιών υποστήριξης των μελών της σχολικής κοινότητας, σε περιπτώσεις που απαιτείται ειδική διαχείριση ή/και παραπομπή στους αρμόδιους οργανισμούς και φορείς (π.χ. περιπτώσεις όπου κρίνεται αναγκαία η ψυχοθεραπευτική αντιμετώπιση ή διαπιστώνεται χρήση ουσιών κ.λπ.).

γ. Καθοδηγεί τους/τις Ψυχολόγους - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, στη διαχείριση ατομικών περιστατικών μαθητών/τριων καθώς και όσων έχουν παραπεμφθεί σε δομές ψυχικής υγείας, με στόχο την ομαλή ένταξή τους στην ομάδα/τάξη και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.

δ. Στηρίζει και καθοδηγεί τους/τις Ψυχολόγους - Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδου ΠΕ23, που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ., σε θέματα που εγείρονται από την επικοινωνία τους με τους/τις μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά κυρίως τη ζωή τους στο πλαίσιο του σχολείου.

Η στήριξη - εποπτεία πραγματοποιείται ανά δίμηνο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Οι Ψυχολόγοι Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδου ΠΕ23 που στελεχώνουν τα ΕΠΑ.Λ., χωρίζονται σε ομάδες εποπτείας ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) με δυνατότητα διεύρυνσης του αριθμού των ομάδων, ανάλογα με τον αριθμό σχολικών μονάδων (ΕΠΑ.Λ.) που υπάγονται σε κάθε Π.Δ.Ε. Κάθε ομάδα εποπτείας δε θα πρέπει να ξεπερνά τα τριάντα (30) άτομα.

Οι συνεδρίες Εποπτείας, ομαδικές ή/και ατομικές, πραγματοποιούνται είτε στα ιδιόκτητα γραφεία του Σ.Ε.Ψ., είτε με τηλεδιάσκεψη καθώς και με μετάβαση των «Εποπτών - Ψυχολόγων» στις έδρες των Π.Δ.Ε.

 

Σχόλια (1)

 
Αδριανός
15 Δεκ 2020 11:17

Είναι παράξενη η συνέχιση της στρέβλωσης!
Στα ΠΕΚΕΣ που συντονίζουν και εποπτεύουν τα ΚΕΣΥ έχει ανατεθεί η επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών μονάδων. Η ελληνική Πολιτεία δε, δαπανά τη δεδομένη χρονική στιγμή τεράστια ποσά στελέχωσης τους, με τα ΚΕΣΥ να έχουν πληθώρα ψυχολόγων και διεπιστημονικών μονάδων.
Είναι παράξενο που εκ νέου αποδίδεται η εποπτεία των ψυχολόγων των ΕΠΑΛ σε έναν σύλλογο και όχι στους ανωτέρω. Προσοχή πρόκειται για έναν σύλλογο από τους πολλούς. Δεν πρόκειται καν για μια Ομοσπονδία συλλόγων. Δεν πρόκειται καν για την αναγνωρισμένη ΠΟΣΕΕΠΕΑ.
Επιπλέον, αποτελεί στρέβλωση η ανάθεση εποπτείας σχολικών ψυχολόγων σε κλινικούς ψυχολόγους!
Το πλέον κρίσιμο όμως είναι ότι τα σχολεία μας έχουν ανάγκη της σχολικής ψυχολογίας και των ανθρώπων της, οι οποίοι πρέπει να είναι άμεσα διασυνδεδεμένοι με το υπόλοιπο σύστημα υποστήριξης (ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ) κάτι που εντελώς διαφεύγει!
Σε άλλη περίπτωση, σαν αυτή, απλά δημιουργούμε δομές, παράλληλες ή και συγκρουόμενες, χωρίς ευθύνη αποτελέσματος και μέλλον.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.