“Επαναστατικές” αλλαγές “Κεραμέως” στις Πανελλαδικές (δύο Μηχανογραφικά) με ομόφωνο “ναι” των Πρυτάνεων όλων των Πανεπιστημίων της χώρας

Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

15/12/2020

Άκουσε το άρθρο

"Επαναστατικές” αλλαγές, που στόχο έχουν το χτύπημα των “καρκινωμάτων”  του ισχύοντος συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με τη ομόφωνη σύμφωνη  γνώμη  των Πρυτάνεων όλων των Πανεπιστημίων της χώρας, θα εφαρμοστούν από τις επικείμενες Πανελλαδικές που θα διαγωνιστούν οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Γ Λυκείου.

Οι  αλλαγές που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων,και θα προωθηθούν σύντομα , προς ψήφιση, στη Βουλή, προβλέπουν δύο Μηχανογραφικά  και ελάχιστη  βάση εισαγωγής:

Α. Το πρώτο Μηχανογραφικό  θα το συμπληρώνουν όλοι οι υποψήφιοι,χωρίς να εξαιρείται κανείς,  αλλά σε περιορισμένο αριθμό τμημάτων επιλογής, 10 έως 15 από το ίδιο Επιστημονικό Πεδίο.

Β. Παράλληλα θεσμοθετείται ελάχιστη  βάση εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Για παράδειγμα το τμήμα Φιλοσοφικής θα βάλει ως βάση εισαγωγής ένα ποσοστό  επί του μέσου  όρου  των επιδόσεων των υποψηφίων στο πεδίο    των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Γ.  Όταν βγουν τα αποτελέσματα , αμέσως θα κληθούν να συμπληρώσουν δεύτερο μηχανογραφικό για τις θέσεις που έχουν μείνει κενές , μόνο  οι υποψήφιοι που δεν πέρασαν σε καμία Σχολή.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, μέχρι σήμερα μόνο το 57% των υποψηφίων εισάγονταν  σε τμήμα  των πέντε πρώτων επιλογών.   

Το σκεπτικό της Νίκη Κεραμέως και της 11μελούς  Επιτροπής “σοφών” θεωρούν ότι   αυτό το σύστημα:

  • Ενθαρρύνειτου υποψηφίους να κάνουν συνειδητές επιλογές
  • Μειώνειτον αριθμό των επιτυχόντων σε τυχαίες και μη επιθυμητές σχολές
  • Αυξάνεισημαντικά τις πιθανότητες οι υποψήφιοι να εισάγονται στα τμήματα που πραγματικά επιθυμούν να φοιτήσουν.
  • Μειώνειτη ανάγκη μετεγγραφών
  • Μειώνει το ποσοστό μη ολοκλήρωσης των σπουδών στα τμήματα εισαγωγής
  • Αναβαθμίζει την ποιότητα σπουδών

 Η Επιτροπή των “σοφών” εκτίμησε ότι η εμπειρία της οριζόντιας βάσης εισαγωγής του 10 , όπως εφαρμόστηκε στο παρελθόν δεν είχε θετικά αποτελέσματα , καθώς :

- Έμπαιναν ευκολότερα θέματα
-Τα γραπτά βαθμολογούνταν με μεγαλύτερη επιείκεια , και
-Συνοστίζονταν οι υποψήφιοι γύρω από τη βάση.

Δεν επηρεάζεται   η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές

Από το υπουργείο παιδείας ανακοινώθηκε ότι:

  • Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις.
  •  Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

Προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων: Θεραπεύει προβληματικές καταστάσεις

Με τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης δίνει ουσιαστικό ρόλο στα Πανεπιστήμια να να διαμορφώνουν το  ακαδημαϊκό τους προφίλ.

Ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων , Πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παππαιωάννου σχολιάζοντας στο  esos τις προτεινόμενες αλλαγές είπε τα εξής:

“Είναι ένα σύστημα   εισαγωγής το οποίο  προσπαθεί να θεραπεύει προβληματικές καταστάσεις του παρελθόντος, σχετικά με τις βάσεις εισαγωγής σε διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής δίνεται για πρώτη φορά στα τμήματα των Πανεπιστημίων  η  δυνατότητα  να καθορίζουν  τη βάση  και στους υποψηφίους  σε μεγάλο βαθμό  το τι και σε ποια περιοχή θα σπουδάσουν.  Πιθανόν να  μειωθεί ο αριθμός των απαιτούμενων μετεγγραφών ενώ παράλληλα θα υπάρχει   βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας στα αμφιθέατρα εξαιτίας  της   ομοιογενούς κατανομής των φοιτητών ανά τμήμα”.  

Προτάσεις σχετικά με την ασφάλεια στα ΑΕΙ

Η Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας την πρόταση  για την  ενίσχυση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων πρότεινε  ακόλουθα μέτρα:

  • Σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, η οποία θα αποτελείται από αξιωματικούς και ειδικούς φρουρούς της Ελληνικής Αστυνομίας,
  • Σύσταση δομών και διεύρυνση μέτρων ασφαλείας στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπως συστήματα ελεγχόμενης εισόδου,
  • Ενίσχυση διατάξεων πειθαρχικού και ποινικού δικαίου, και θέσπιση ολοκληρωμένου πλαισίου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Στόχος:

  • Η βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.

Επί του θέματος συμφωνήθηκε ότι πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα και ακούστηκαν ποικίλες απόψεις για πρακτικά ζητήματα, οι οποίες συμφωνήθηκε να συζητηθούν εκ νέου στη Σύνοδο Πρυτάνεων την Παρασκευή.

 

Σχόλια (80)

Φοιτητής
|

Συγνώμη αλλά από τις πολές σωστές κατευθύνσεις έχω χάσει την κατεύθυνση :)

Μηχανικός
|

Μειώνει τον αριθμό των εισακτέων στο μισό. Μέσος όρος σημαίνει ότι οι μισοί περίπου υποψήφιοι είναι κάτω του μέσου όρου (η διάμεσος θα σήμαινε ακριβώς αυτό αλλά ας υποθέσουμε ότι έχουμε κανονική κατανομή). Άρα μειώνει τον αριθμό των εισακτέων στο μισό θεωρώντας ότι ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τι είναι ο μέσος όρος και νομίζει ότι έτσι δεν θα έχει πολιτικό κόστος. Αυτό που μάλλον δεν έχει καταλάβει είναι η διαφορά που υπάρχει μεταξύ του να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων χωρίς την ύπαρξη βάσης (όπως ζητάνε όλλα τα ιδρύματα χρόνια τώρα και αγνοούνται) και του να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων μέσω της βάσης. Και στις δύο περιπτώσεις θα είχαμε άνοδο των βάσεων. Στην πρώτη περίπτωση θα είχε πολιτικό όφελος ή τουλάχιστον το ελάχιστο δυνατό πολιτικό κόστος, ενώ στη δεύτερη έχει το μέγιστο πολιτικό κόστος. Το γιατί συμβαίνει αυτό αφήνεται ως άσκηση στην επιτροπή των "σοφών" και στον Αναγνώστη. Το γιατί επιλέγει αυτό που επιλέγει ομολογώ ότι δυσκολεύομαι να το κατανοήσω. Επίσης, κάποια στιγμή θα πρέπει να υπάρξει και αποτίμιση των πολιτικών αποφάσεων. π.χ. Το παλαιότερο σχέδιο "Αθηνά" εξοικονόμισε τελικά χρήματα? Πόσα? Αν οδήγησε σε αύξηση τελικά του κόστους δεν πρέπει να το ξέρουμε? Ποιός πλήρωσε τη διαφορά? Έχει υπολογιστεί ποτέ οικονομετεχνικά πόσο κόστος έχει η λειτουργία ενός τμήματος και πόσο όφελος (οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό κ.τ.λ) . Κάποια στιγμή δηλαδή η λήψη αποφάσεων θα πρέπει να βασίζεται σε δεδομένα αντί αυθαίρετων αντιλήψεων και σε αποδείξεις αντί ισχυρισμών. Δε ζούμε πλέον στο Μεσσαίωνα. Τέλος στο εξωτερικό σπουδάζει κανείς πλέον με λιγότερα χρήματα από ότι στην Ελλάδα και μαθαίνει και μια ξένη γλώσσα. Το τελευταίο πράγμα που παίζει ρόλο στο τι θα σπουδάσει το παιδί του κάθε ενός είναι το υπουργείο παιδείας και τα ΦΕΚ του και αυτό δεν έχει γίνει επίσης ακόμη κατανοητό.

Γιάννης
|

Οι προτεινόμενες ξαφνικές μεταρρυθμίσεις μόνο άσκοπη αναστάτωση μπορούν να προκαλέσουν σε μαθητές και γονείς. Αν θέλει η υπουργός
να κάνει κάτι σωστό για την παιδεία είναι "να φύγει" .

Μέλος ΔΕΠ
|

Ερωτήματα>
Ποια είναι τα μέλη της επιτροπής σοφών;
Τα παιδιά τους που θα σπουδάσουν ή έχουν σπουδάσει;
Πως καθορίσθηκε το όριο των 10-15 τμημάτων.
Είναι το ίδιο για όλες τις κατευθύνσεις;
Δεν εξαρτάται από το ανταγωνισμό;
Εάν κάποιο υποψήφιος αποφάσισε να επιλέξει κατεύθυνση με μικρό ανταγωνισμό τώρα τι θα κάνει;
Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΕΠ' ΑΠΕΙΡΟ.
Αυτό δείχνει την ανοησία των εξαγγελιών.

Κωστιδης ιωάννης
|

Οι σχολές και οι απόφοιτοί τους δεν απαξιώνονται επειδή κάποιοι εισήχθησαν με μέσο όρο βαθμολογίας 5 ή 8 .
Απαξιώνονται γιατί δεν υπάρχει θεσμική διασύνδεση τριτοβαθμιας εκπαιδευσης και παραγωγικής διαδικασίας.Ακόμη και τα ΙΕΚ δεν ειναι διασυνδεδεμένα με ΚΑΜΙΑ διαδικασία επαγγελματικής αποκατάστασης.Ποιος ο λόγος να οδηγούν στην εισαγωγή σε ΑΕΙ τη στιγμή πού κανείς δεν κατοχυρώνει ακαδημαϊκό υπόβαθρο επαγγελματικής κατάρτισης ΜΟΝΟ με το πτυχιο του ΙΕΚ;
Η ανεργία απαξιώνει το πτυχίο.Απόδειξη η μαζική μετανάστευση πτυχιούχων σε χώρες του Εξωτερικού κυρίως ΕΕ.Πάνω απο 650.000 σε μια δεκαετία με μονιμη φορολογική κατοικία στο εξωτερικό και περίπου άλλοι τόσοι για εργασια σαιζόν ή με 6μηνο συμβόλαιο ,αναλογα με τη δικαιούμενη βίζα (ΗΠΑ,Αυστραλία,Καναδάς κλπ).
Ας ακουσουμε μία πρόταση της κ.Κεραμέως γι'αυτό.
Το γεγονός ότι το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτεί στην ώρα του ή και καθόλου ΔΕΝ επαναλαμβάνω ΔΕΝ εξαρτάται από το γεγονός οτι εισήλθαν με χαμηλούς βαθμούς αλλά κυρίως με την έλλειψη οικονομικων πόρων( ανεργία,εξαναγκασμός σε εργασία κατά τη διάρκεια των σπουδών για κάλυψη εξόδων που η οικογένεια δεν δύναται να καλύψει κλπ) ,την αλλαγή της άποψης του ατόμου για τη ζωή του λογω ωριμανσης κλπ.
Υπάρχουν αναριθμητοι άνθρωποι ανάμεσα μας ,πολλοί εξ αυτών διάσημοι,που άφησαν σπουδές ιατρικής,νομικής,πολυτεχνείων,φιλολογίαε κλπ προκειμένου να ασχοληθούν με το όνειρό τους.Άρα το 30% των φοιτητών που δεν αποφοιτουν ποτέ, θα συνεχίσει να υπάρχει ανεξαρτητα από αυτό που πιστεύει η κ.Κεραμέως.
Η παγκοσμια πανδημία έφερε απίθανη αναστάτωση στη ζωή του πλανήτη.Η παρούσα φάση ειναι η πλέον ακατάλληλη για να γινει οποιαδήποτε ΩΦΕΛΙΜΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ συζητηση για ένα ΟΛΙΣΤΙΚΟ σχεδιο που θα ξεκινά απο το Δημοτικο και θα καταλήγει στην επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών μας.
Μόνο έτσι θα πρέπει να το βλέπουμε.Η κ.Κεραμέως ξεκινάει από το λιγότερο σημαντικό προσπαθώντας να πείσει την κοινωνία,τους γονεις ,τους υποψηφίους τα ΑΕΙ,κλπ ότι από τη διαδικασία της εισαγωγής πρέπει να ξεκινήσουμε.ΛΑΘΟΣ!!!!!! ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ το ενδιαφέρον όταν έτσι αντιμετωπίζεται.
Αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού την τελευταία στιγμή.Επηρεάζει σαφώς και δυσμενώς οικογένειες και υποψηφίους ,δημιουργώντας υποψίες για τα πραγματικά κίνητρα των ρυθμίσεων.
Ούτως ή άλλως οι περισσοτεροι των αποφοίτων των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ των προηγουμένων ετών μεταναστευσαν για αναζητηση σταδιοδρομίας στην Εσπερία.
Από φέτος θα μεταναστευουνε απο το την αποφοιτηση απο το Λύκειο.
Γρηγορα θα διαπιστώσετε κ.Κεραμέως ότι η Ελληνική νεολαία δεν θα παραμένει ούτε για στράτευση.Η σκεψεις για στράτευση από τα 18 πηγαίνει "περίπατο" από τη στιγμή που 30.000 περίπου λιγοτεροι υποψήφιοι-ες θα εισαχθουν σε βαθος 4 ετίας.
Όπως ακριβώς δεν προκειται να λειτουργήσει η επιστράτευση ,εάν απαιτηθεί,γιατί ο ανθός των επιστημόνων των καλούμενων κλάσεων ζει μόνιμα στο εξωτερικό.
Ποιοι θα επανδρώσουν τις Μονάδες;Οι 50αρηδες και 60αρηδες;
Πειραματισμός ,αποσπασματική αντιμετώπιση,βιασύνη,άγχος για μεταρρύθμιση χωρίς ουσία.
Χαμένος χρόνος ,χειροτερες προοπτικές για τα παιδιά της μέσης Ελληνικής οικογένειας.
Θα μας βρείτε όλους απέναντί σας.
Τώρα στο διαδίκτυο και μετά την καραντίνα ,στην είσοδο του Υπουργείου.Ρωτήστε και τον κ.Αρβανιτόπουλο με το σχέδιο "ΑΘΗΝΑ"

αντιδραστικός
|

δεν είναι και τόσο επαναστατικές, δεν είναι καν ουσιαστικές, για αυτό και το βασικό επιχείρημα των όσων τις υπερασπίζονται είναι το πλήθος των επιλογών σήμερα.
Ε, λοιπόν ας δοθούν 30 επιλογές στους υποψηφίους ΜΕΤΑ τις εξετάσεις...
Δεν χωρά σε κριτική η ρύθμιση για το μηχανογραφικό είναι στην ουσία τόσο επαναναστατική όσο οι πρασινες και κόκκινες σχολές του Γαβρόγλου.
Η διαφορά είναι ότι αυτός το ήξερε ότι θα δε εφαρμοστούν οι περιφερειακές πανελλαδικές .... εσεις;;

HΡΑ*
|

@ Legend (17 Δεκ 2020 09:37)

" Γνώναι τα βέλτιστα και ερμηνεύσαι αυτά"

Νεοφιλελευθερισμός + αριστεία κι όποιος αντέξει ! Με την "πλέμπα" θα ασχολούμαστε τώρα....Υπάρχουν κι άλλες "δουλειές" = δουλείες. Κάποιοι θα πρέπει να τίς κάνουν κι αυτές...

Ευρωπαϊκή προοπτική για τη νέα γενιά
|

Ακριβώς επειδή ζούμε πλέον στον 21ο αιώνα η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι απαραίτητη για τους νέους, που θα πρέπει να εργαστούν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στην Ευρώπη

Δεν αρκεί πλέον ένα απολυτήριο Λυκείου, χρειάζεται και εξειδίκευση και αυτή δεν μπορεί να γίνει μόνο μέσω σεμιναρίων. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες έχει αυξηθεί το ποσοστό των πτυχιούχων και σε πολλές οι νέοι κάτω των 34 ετών έχουν μεταπτυχιακό τίτλο σε ποσοστό άνω του 40%.

Άρα προφανώς είναι σημαντικό για την κοινωνία να σπουδάζουν σωστά οι νέοι, είτε σε Πανεπιστήμια είτε σε ΙΕΚ, και να μη λέμε ότι δεν έχει σημασία. Σε 15-20 χρόνια ένας άνθρωπος 40 ετών χωρίς τυπικά προσόντα πώς θα μπορέσει να εργαστεί;

@ Οι κανόνες του παιχνιδιού
17 Δεκ 2020 07:05

Μαρία
|

Ναι γιατί να μην σπουδάζουν όλοι, κάποτε αρκούσε το δημοτικό για να καταλαβαίνεις τον κόσμο γύρω σου, μετά το λύκειο και τώρα το πανεπιστήμιο.
Επειδή κάποιος μπαίνει στο πανεπιστήμιο δεν συμβαίνει κάτι κακό αλλά του δίνουμε την ευκαιρία να πετύχει κάτι. Το πανεπιστήμιο πρέπει να αξιολογεί σωστά και να δίνει πτυχίο σε όσους το αξίζουν. Τι κοινωνία μπορούμε να έχουμε σήμερα με ανθρώπους που δεν έχουν μορφωθεί και δεν κατανοούν έστω και λίγο την γνώση που έχουμε κατακτήσει ως άνθρωποι.

συντονισμένα προς Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο
|

μια ακόμα κίνηση προς την κατεύθυνση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και ΙΕΚ.
Η αναγνώριση των κολλεγίων και η δυνατότητα μέσω ΙΕΚ της εισαγωγής σε ΑΕΙ, σε συνδυασμό με την δυσκολία που προτείνεται από το Υπουργείο στην εισαγωγή μέσω πανελληνίων στέλνει τον κόσμο στον ιδιωτικό τομέα.
Ο κάθε γονιός θα επενδύσει σε ιδιωτικά ΑΕΙ, στο σπίτι του, δεν θα ασχοληθεί με Πανελλαδικές πλέον, τα περιφερειακά θα μαραζώσουν, τα ΔΕΠ θα φύγουν για να δουλέψουν στα ιδιωτικά, ακόμα και τα κεντρικά ΑΕΙ θα έχουν επιπτώσεις σε αρκετές σχολές.
Το πλήγμα θα είναι μεγαλύτερο στο μέλλον όταν οι απόφοιτοι των ιδιωτικών ΑΕΙ θα παίρνουν θέσεις στην αγορά και θα διεισδύουν περισσότερα στις επιλογές της κοινωνίας.
Η κατάληξη θα είναι ο μαρασμός της δημόσιας δωρεάν παιδείας, όπως διαφαίνεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια με την άνθηση των ιδιωτικών σχολείων και την κατάπτωση των δημόσιων υποδομών.
Σύντομα όλο θα καλούνται να πληρώνουν τις σπουδές τους, και καθώς λεφτά δεν υπάρχουν, οι σπουδές θα δανειοδοτούνται από το νηπιαγωγείο.

Ε. Α.
|

Με τις κοινές σχολές τι θα γίνει, πως θα αντιμετωπίσουν οι αδικίες;

oresivios
|

Χωρίς διάλογο με τους ενδιαφερόμενους και πετώντας εκτός πανεπιστημίων όσους οικονομικά έχουν μέτρια και κάτω υποστήριξη. Αν οι μαθητές βγουν στον δρόμο θα επικαλεστείτε την πανδημία και θα στείλετε τα ματ. Αλήθεια αυτά θα ισχύσουν και για τη εγγραφή σε ιδιωτικά κολέγια και πανεπιστήμια;;; βάσεις εισαγωγής στα δημόσια μόνο γιατί όχι στα ιδιωτικά;; Μια ταξική πολιτική ιδιαιτέρως τοξική.

Legend
|

Μετεγγραφή έπρεπε να δικαιούνται όχι μόνο όσοι έχουν οικονομικά προβλήματα, αλλά όσοι ταυτόχρονα είναι καλοί φοιτητές! Δεν ξέρω αν θα πετύχει... είναι ξεφτίλα να εισάγονται υποψήφιοι με βαθμούς 1,2,3! Υπάρχουν και άλλε επιλογές. Επίσης, πολύ σωστά μπορεί κανείς να δώσει όσες φορές θέλει και όποτε θέλει πανελλήνιες!! Κανένα άγχος... ηρεμήστε και απολαύστε τη μάθηση!!

Ηλίας
|

Μέχρι τώρα είχαμε τους "λοιμωξιολόγους"... από τον Μάιο βλέπω να έχουμε και τους "πανελληνιολόγους"...

Πρόσθεσαν πολυπλοκότητα σε ένα ήδη πολύπλοκο σύστημα και πιστεύουν πως έτσι θα λυθούν τα βασικά προβλήματα. ΟΚ!

Οι κανόνες του παιχνιδιού
|

Την εποχή που δίναμε εισαγωγικές εξετάσεις (1976) κανένας μας δεν ενδιαφερόταν αν το σύστημα ήταν δίκαιο ή άδικο. Πιστεύω ότι και οι επόμενες φουρνιές το ίδιο έκαναν - εξάλλου οι αλγόριθμοι εισαγωγής, όποιοι και αν είναι αυτοί, και με οποιαδήποτε κυβέρνηση, εφόσον ισχύουν για όλους, κανείς δεν είχε πρόβλημα. Αυτοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού, τέλος.

Επιπλέον, πολλοί από όσους δεν πήραν πτυχίο, κατέληξαν να έχουν εισόδημα πολύ μεγαλύτερο από τις στρατιές των ανέργων πτυχιούχων. Πιστεύω ότι πολλοί από αυτούς μονολογούν "Θεέ μου, ευτυχώς που δεν μπήκα σε σχολή, θα είχα χάσει 5-6 χρόνια από τη ζωή μου και θα ήμουν τώρα άνεργος".

Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι με ποιο τρόπο μπαίνεις ή δεν μπαίνεις σε σχολή, αλλά σε ποιο κόσμο έρχεσαι να ζήσεις όταν βγαίνεις με το πτυχίο στο χέρι. Στην έξοδο πληρώνεται το εισητήριο. Συνεπώς, όσο δεν προγραμματίζονται οι ανάγκες της χώρας σε ειδικότητες και επαγγέλματα, τα πανεπιστήμια θα εξακολουθούν να είναι ένα τεράστιο πάρκινγκ, όπου η ελπίδα της χώρας θα συνωστίζεται για 5-6 χρόνια νομίζοντας ότι έλυσε το πρόβλημα της ζωής της (και οι γονείς θα είναι ήσυχοι νομίζοντας ότι έκαναν το καθήκον τους).

Καιρός να αλλάξουμε μυαλά, να αλλάξουμε εθνική στρατηγική, δεν ζούμε πλέον στις δεκαετίες του '60 και του '70 με το όνειρο του διορισμού στο Δημόσιο.

Μαθήτρια γ λυκείου
|

Αυτή κοιμάται το βράδυ και το πρωί αυτά που είδε στον ύπνο της τα κάνει πράξη
Αυτή το βράδυ κοιμάται και το πρωί κάνει πράξη ότι ειδε στον ύπνο της

Νικόλαος
|

Το λογικότερο και δικαιότερο σύστημα εισαγωγής θα ήταν:

Η κάθε σχολή να ανακοινώνει:
α) πόσους φοιτητές μπορεί να δεχθεί
β) ποια θα είναι τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι υποψήφιοι για εισαχθούν σε αυτή
γ) ποια θα είναι η βάση εισαγωγής

Οι υποψήφιοι να επιλέγουν:
α) ποια μαθήματα θα εξεταστούν (σε σχέση με τις σχολές που επιθυμούν)
β) ποιες σχολές επιθυμούν (χωρίς περιορισμούς επιστημονικού πεδίου)
γ) οι υποψήφιοι θα μπορούν να κρατήσουν τη βαθμολογία μικρού αριθμού μαθημάτων για τα 2 επόμενα χρόνια.

Το Υπουργείο να αναλάβει:
α) να διεξάγει αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα
β) να ανακοινώνει τις βαθμολογίες ανά υποψήφιο και ανά μάθημα
γ) να ανακοινώνει τους επιτυχόντες και τους επιλαχόντες ανά σχολή
δ) να οριστικοποιεί τους επιτυχόντες
ε) να ανακατανέμει τους επιλαχόντες αφού οριστικοποιηθούν οι επιτυχόντες.

Τα υπόλοιπα είναι αλχημείες χωρίς με ύποπτους σκοπούς. Όσο για την άποψη ορισμένων ότι πρέπει να εμποδίζονται οι σπουδές είναι απλά εκτός πραγματικότητας εκτός αν νομίζουν ότι θα πρέπει να απαγορευτούν και οι σπουδές στο εξωτερικό.

Το σχολείο να ξαναβρεί το κύρος του
|

όταν το σχολείο ξαναβρεί το κύρος του, όταν σταματήσει η παραπαιδεία, τότε θα αντιληφθούμε ότι δεν θα χρειαζόμαστε όλη αυτή την πολυπλοκότητα....αλλά πως να γίνει αυτό όταν το ίδιο πανεπιστήμιο προσδιορίζει σχολές σαν καθηγητικές (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί κτλ κτλ), όταν έχουμε πλήθος τμημάτων για νηπιαγωγούς και δασκάλους, δηλώνοντας σαν μόνη απασχόληση την διδασκαλία, απολύτως τίποτα παραγωγικό.
Κλείστε τις καθηγητικές σχολές, ανοίξτε επιστήμη και έρευνα...και άμα χρειάζεστε κάποιον καθηγητή αφού τον προσλάβετε, κάντε του σεμινάρια στο υπουργείο να μάθει τα παιδαγωγικά.

απλά πράγματα :
|

μείωση περιττών σχολών ΚΑΙ πανεπιστημίων ΑΜΕΣΑ , μείωση εισακτέων , βάση σε ένα μάθημα βασικό και σε μέσο όρο ανά σχολή , όσοι περάσουν πέρασαν , όσες θέσεις μεινουν κενές θα μείνουν, κατάργηση μετεγγραφών (και τότε δεν υπάρχει θέμα με περιορισμό των επιλογών, ας δηλώνουν 30 : πας όπου δηλώσεις, αν δεν μπορείς να περάσεις ή να παρακολουθήσεις , απλώς δεν πας πέρα από όσους θα δικαιούνται φοιτητική εστία - με οργάνωση καλύτερη , δικλίδες ασφαλείας και ποιότητας με νέες περισσότερες εστίες για χαμηλά εισοδήματα)

απλά ανοησία
|

η διαδικασία χρειάζεται απλοποίηση, δεν χρειαζόμαστε τον λαβύρινθο με έναν εικονικό Μινώταυρο για να έρχεται ο κάθε υπουργός ως άλλη Αριάδνη να μας κατευθύνει στην έξοδο.
Η συγκεκριμένη πρόταση είναι απλά ανόητη, με την κυριολεξία της λέξης.
Για μένα είναι ξεκάθαρα ο δούρειος ίππος στην ηγεσία του υπουργείου, και λυπάμαι που δεν το καταλαβαίνουν...

Ολιγόλογος
|

Ένα ακόμα μέτρο της συγκεκριμένης υπουργού Παιδείας με ξεκάθαρο στόχο την ενίσχυση της ιδιωτικής παιδείας και των κολλεγίων.
Αλλά δεν θα προλάβει να το εφαρμόσει.

Γιώργος
|

Η αλλαγή στον τρόπο που θα γίνει η επιλογή των σχολών δεν έχει καμία σχέση με τις ίδιες τις εξετάσεις. Οι εξετάσεις θα γίνουν με τον ίδιο τρόπο που ξέρουν ήδη τα παιδιά. Αυτά που γράφονται για αιφνιδιασμό τελευταία στιγμή είναι εντελώς αβάσιμα.

εδώ και τώρα οι δικηγόροι
|

να ασκήσουν δίωξη και ό,τι προβλέπεται, γιατί η δήλωση σχολών θα μετατραπεί σε κυνήγι μαντικών προβλέψεων και λοταρίας, αντιβαίνει στις ίσες ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ και ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ πρόσβασης σε κάθε τμήμα, παρακάμπτει την αντικειμενικότητα διά της βαθμολογίας από τις πανελλαδικές εξετάσεις και μόνον, ενώ υπάρχει και κίνδυνος εισαγωγής ημετέρων από τις τρύπες του διάτρητου αυτού συστήματος.
Δεν μπορεί να υπάρχει περιορισμός στην δήλωση, κάποιοι θα εισάγονται σε καλές σχολές με λιγότερα μόρια, παίρνοντας την σειρά άλλων που προηγούνται στα μόρια.
Έτσι όπως πάτε, θα κάνετε και πανελλαδικές εξ αποστάσεως.

ΠΕ86
|

@ΠΕ19
Για κάθε παράδειγμα υπάρχει και "αντι-παράδειγμα" ..
Ένα υποψήφιος από την Κρήτη χωρίς δυνατότητα να φύγει μακριά από το νησί του , χάνει για λίγα μόρια το Βιολογικό Κρήτης, και στην θέση του έρχεται ο υποψήφιος του παραδείγματός σου από την Θεσσαλονίκη, ο οποίος απλά κάνει εγγραφή, δεν παρακολουθεί καθόλου, και την επόμενη χρονιά ξαναδίνει εξετάσεις.. Ποιος είναι ο αδικημένος?
Χωρίς να θέλω να υποστηρίξω τις επικείμενες αλλαγές, αλλά όσον αφορά τις εξετάσεις, όποιος γράφει καλά θα περάσει εκεί που θέλει, όποιος δεν τα καταφέρει θα πάει σε δευτερο-τρίτες επιλογές...Από την στιγμή που το μηχανογραφικό συμπληρώνεται μετά την ανάρτηση των βαθμολογιών, ας εξεταστούν οι υποψήφιοι και στην ορθή κρίση...
Δεν θα εμπιστευόμουν την ιατρική γνωμάτευση κάποιου που ενώ έγραψε 17 , "σπατάλησε" μια επιλογή διαλέγοντας την Ιατρική Αθήνας..

Νίκος
|

Μάλιστα! Και γιατί 10 ή 15 σχολές; Γιατί όχι 1 σχολή;
Με ποια ακριβώς λογική ρε πανέξυπνοι του Υπουργείου;
Δηλαδή τι ακριβώς να προλάβεις με 15 τμήματα να επιλέξεις; Πόλεις ; Σχολές ;
Τι να πρωτοδιαλεπξεις;
Παίζετε με την αγωνία των παιδιών μας;
Επτσι στα ξαφνικά και μουλωχτά;
Να μην περάσει αυτό!!!’

Διονύσης
|

Το νέο σύστημα σε καιρό κρίσης προσπαθεί να αναγκάσει τα ιδρύματα να βάλουν τη βάση ψηλότερα ώστε να αφήσει παιδιά έξω για την αγορά των κολλεγίων.. Για να μην χρεωθεί τη μείωση η κυβέρνηση!

ANTONIOS
|

Η υπουργός που δήλωνε όταν ήταν αντιπολίτευση, ότι θα άρχιζε την μεταρρύθμιση από το νηπιαγωγείο με σταθερά βήματα, επιχειρεί να κάνει αλλαγές στη μέση της χρονιάς στη Γ΄Λυκείου, επαναφέροντας μια διάταξη του νόμου Γαβρόγλου, τον οποίο κατάργησε μόλις ανέλαβε τη θέση της.

Lazarus
|

Φάτε αριστεία , από πορφυρογέννητους , που δε δούλεψαν μία φορά στη ζωή τους και δεν ξέρουν τι συμβαίνει στην πραγματική οικονομία και το τι σφαγή γίνεται στην κοινωνία. Η πλάκα είναι ,ότι το 2019 ,τους ψήφισαν κάποιοι ως σωτήρες ,φωνάζοντας ''ωσαννά'' και τώρα ,αυτοί οι ίδιοι που ορίζονταν ως μεσαία τάξη ,είναι οι ίδιοι που πλήττονται ,κλείνοντας τα μαγαζιά τους ,χωρίς να δίνεται δεύτερη ευκαιρία στα παιδιά τους ,χωρίς να υπάρχει αύριο στη ζωή τους.Η φτωχοποίηση και η περιθωριοποίηση τους χτυπά ήδη την πόρτα.Κύριοι,καθήστε αναπαυτικά στον καναπέ σας και δείτε όλο το έργο με την ησυχία σας. Περιμένατε από κυβέρνηση Μητσοτάκη ,να έχει αναστολές. Η γνωστική απαξίωση περιμένει τα παιδιά μας και τα συσσίτια ,σας (και μας) περιμένουν.Καλή αντάμωση στα γουναράδικα.

ΠΕ19
|

Το προηγούμενο παράδειγμά μου ανάποδα
Ο υποψήφιος γράφει 17 και θέλει πάλι τις σχολές που ανάφερα πριν ( Ιατρικής (7) Οδοντιατρικής (2) Κτηνιατρικής (2) Φαρμακευτικής (3) και Βιολογικού (4) Στρατιωτικές (4) ) δηλώνει τις 7 Ιατρικές, τις 4 Στρατιωτικές, τις 2 Οδοντιατρική1 και 1 Κτηνιατρική και από 1 Βιολογικό και Χημικό στη Λαμία δεν πιάνει κανένα από τα πρώτα και περνάει στη Λαμία Μένουν όμως άδειες θέσεις στο Βιολογικό Κρήτης τις οποίες δεν μπορεί να διεκδικήσει και εν τέλει εισάγεται υποψήφιος με λιγότερα μόρια !!
Δίκαιο !!!! πολύ εεεε Μήπως μπορεί να αλλάξει και δικαστικά ? ? ? νομικός δεν είμαι αλλά ……

ΧΨ
|

Οι αλλαγές αυτές είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Συγχαρητήρια στην Υπουργό που τολμάει να πει τα πράγματά με το αληθινό τους όνομα.
Και να βάλει τέλος σε μια τραγελαφική κατάσταση που δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο,
να εισάγονται φοιτητές σε πανεπιστημιακά τμήματα με Μ.Ο. κάτω από 1 μονάδα.
Αρκετά με τους δήθεν προοδευτικούς που τους ενοχλεί π.χ. ο περιορισμένος αριθμός τμημάτων-σχολών που μπορεί να δηλώσει κάποιος αλλά δεν τους ενοχλεί η γενικότερη υποβάθμιση της Ανώτατης Παιδείας όταν εισάγονται φοιτητές με Μ.Ο. 1 μονάδα
Να μην σχολιάσω το παραμύθι ότι θα τα μάθουν όλα στο Πανεπιστήμιο.
Δεν κάνουν όλοι για όλα. Θεωρώ ότι είναι και μάλιστα πολύ καταξιωμένος και όποιος τελειώνει μια τεχνική σχολή και γίνεται καλός τεχνίτης.
Το υπάρχον σύστημα οδηγεί όλους τους νέους στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και στην συνέχεια το μεγαλύτερο μέρος στην ανεργία.
Η πολιτική ηγεσία οφείλει να πάρει τις σωστές αποφάσεις έστω και αν πρόσκαιρα δυσαρεστήσει μερικούς. Έχει καθήκον απέναντι στις νέες γενιές.
Να μην κάνει πίσω η κυβέρνηση σε αντιδραστικές φωνές (που αυτοαποκαλούνται προοδευτικές).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ