ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές/esos: 21 ερωτήσεις- απαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις “Κεραμέως”

Τα ονόματα των επιτυχόντων του Α Μηχανογραφικού θα εκδοθούν το αργότερο της πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου και όλες οι διαδικασίες με τα αποτελέσματα του Β Μηχανογραφικού θα ολοκληρωθούν τη τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου
Δημοσίευση: 16/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ, ετοίμασε 21 ερωτήσεις- απαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις  που ανακοίνωσε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οι υποψήφιοι μπορούν να  θέσουν  στο esos τα δικά τους ερωτήματα, προκειμένου  να  τα  απαντήσουμε.

1. Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις  για τον αριθμό μείωσης εισακτέων  δεν υπάρχουν ακόμη, αν και μετα βεβαιότητος μπορούμε να πούμε ότι τις κενές θέσεις , μετά και τα αποτελέσματα του Β' Μηχανογραφικού, θα τις μετράμε σε χιλιάδες και όχι σε εκατοντάδες.

2. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

3. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα.

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

4. Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την βάση εισαγωγής;

Κάθε τμήμα θα ορίσει ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

5. Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Θα τεθεί μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που δεν θα είναι κάτω του 80%  και ανώτατο του 120% επί του Μέσου όρου..

6.Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

7. Ποια θα είναι η απόκλιση του συντελεστή που θα ορίζουν τα τμήματα από  τη μέση επίδοση των μαθητών ανά  Επιστημονικό Πεδίο;

Ακόμη δεν έχει οριστεί καθώς βρίσκεται υπό διαβούλευση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Πρυτάνεων.

8. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Οι υποψήφιοι σ αυτή  τη φάση θα έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν μέχρι 10- 15 τμήματα. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει ορισθεί ακόμη.

9. Τα αποτελέσματα πότε θα εκδοθούν ;

Τα αποτελέσματα  του Α΄Μηχανογραφικού θα εκδοθούν τέλη Ιουλίου ή το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.Παράλληλα θα ανακοινωθούν οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει για να μπουν στο Β' Μηχανογραφικό.

10. Είναι βέβαιο; και γιατί τα προηγούμενα χρόνια τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν τέλη Αυγούστου;

Το υπουργείο Παιδείας μπορούσε να εκδώσει τα αποτελέσματα τέλη Ιουλίου, αλλά λόγω των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών υπήρχε αυτή η καθυστέρηση.

Αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας έχει συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του πολίτη και Άμυνας, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων και των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα προκύπτει ότι τα αποτελέσματα μπορούν να εκδοθούν το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.

11. Το δεύτερο Μηχανογραφικό πότε θα συμπληρωθεί;

Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού θα δοθεί μία προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το Β Μηχανογραφικό.

12. Το Β΄ Μηχανογραφικό ποια τμήματα θα έχει;

Θα έχει μόνο τα τμήματα που έχουν μείνει κενές θέσεις από τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού. Για παράδειγμα   εάν δεν μείνουν κενές θέσεις στη Νομική ή Ιατρική Αθήνας Ι  από τα αποτελέσματα που θα εκδοθούν του Α Μηχανογραφικού , τότε αυτά τα τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν στο Β΄ Μηχανογραφικό.

13. Το Β’ Μηχανογραφικό ποιοι θα έχουν δικαίωμα να το συμπληρώσουν;

Δικαίωμα συμπλήρωσης του Β Μηχανογραφικού έχουν μόνο όσοι δεν εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων του Α Μηχανογραφικού.

14. Πόσα τμήματα μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό; Οι βάσεις εισαγωγής θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό ή θα αλλάξουν;

Όσα τμήματα  θέλει μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β Μηχανογραφικο . Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.Οσον αφορά τις βάσεις αυτές δεν αλλάζουν . θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό.

15. Πότε θα εκδοθούν τα αποτελέσματα του Β Μηχανογραφικού;

Εκτιμάται ότι θα εκδοθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

16. Ένα τμήμα κάθε πότε μπορεί να αλλάζει το συντελεστή για τη διαμόρφωση της βάσης;

Αυτή η δυνατότητα θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από τεκμηριωμένη αιτιολογική  έκθεση.

17. Πόσο θα επηρεάσουν οι παραπάνω αλλαγές  των σημερινών μαθητών  στην προετοιμασία  για τις Πανελλαδικές εξετάσεις;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

18. Οι επιτυχόντες με το Β'   Μηχανογραφικό  θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα  των που θα είναι  στα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού κι ενδεχομένως να μην ειναι στο Β' Μηχανογραφικό;

Το ερώτημα το θέσαμε στο υπουργείο Παιδείας και η απάντηση που λάβαμε είναι "Φυσικά και θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής ανεξάρτητα εάν η εισαγωγή  του υποψηφίου έγινε με το Β Μηχανογραφικό".

19. Ο ανώτατος  αριθμός εισακτέων θα παραμείνει ίδιος με πέρσι;

Από πρόπερσι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προααναγγείλει μείωση του αριθμού εισακτέων. Πέρσι δεν έκανε μείωση εισακτέων, λόγω της πανδημίας .  Για φέτος, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί  μείωση του αριθμού θέσεων , παρότι η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ρωτήθηκε από το esos  στην τελευταία Συνέντευξη Τύπου, στις 23 Νοεμβρίου.

20. Για ένα τμήμα  που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία πως θα υπολογίζεται η βάση εισαγωγής της?

Είναι ένα  από τα θέματα που συζητείται ήδη με τους Πρυτάνεις.

21. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν .

 

Σχόλια (63)

 
Μαρια
21 Δεκ 2020 14:16

Τι γίνεται με τις υψηλόβαθμες σχολες? Ποια θα είναι η βάση Π.χ στην ιατρική ή νομική που απέχουν κατά πολύ από τον Μ.Ο? Και τον ανώτατο συντελεστή να βάλουν επί τον Μ.Ο. ! Πόσοι και ποιοι θα μπαίνουν?

 
Δάσκαλος
21 Δεκ 2020 00:10

Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εδώ και 20 έτη κι ως γονιός, έχοντας στην πλάτη μου 50 συναπτά χρονάκια κι εμπειρία συμμετοχής σε 3 Πανελλήνιες ή Πανελλαδικές γραπτές εξετάσεις, ένα πράγμα έχω να δηλώσω: Όλοι οι Υπουργοί Παιδείας που πέρασαν τα τελευταία 40 χρόνια από τη δύσμοιρη χώρα μας ασχολήθηκαν διακαώς με τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ. Προετοίμαζαν και προετοιμάζουν γενιές και γενιές μαθητών για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Κατέστρεψαν και καταστρέφουν αθώες παιδικές ψυχές από το δημοτικό έως και το Λύκειο και για ποιο λόγο; Για να τους προετοιμάσουμε (επί 12 έτη) για τις περιβόητες Πανελλήνιες εξετάσεις. Πόσοι θα περάσουν, πώς θα περάσουν, θα γράψουν σε 9, σε 4, σε 6, σε 126 μαθήματα... Θα έχει βαρύτητα το Α, το Β, το Γ μάθημα... Όλο αυτό το τερατούργημα που δημιούργησαν και μας καλούν να συμμετέχουμε ως εκπαιδευτικοί, το ονομάζουνε Παιδεία!!! Εγώ παρόλο που λέω πως είμαι παιδαγωγός, ντρέπομαι για την κατάντια μου/μας. Έγινα εκπαιδευτικός και τώρα πλέον ένας κοινός (ιερο)εξεταστής! Εσείς κυρία υπουργέ;

 
Αμερόληπτος
19 Δεκ 2020 11:51

Τελικά επιβεβαιώνει το κάθε επόμενος υπουργός παιδείας (;) χειρότερος από τον προηγούμενο. Η νυν αποτελεί κακέκτυπο του Γαβρόγλου που ήταν κακέκτυπι του Φίλη που ήταν κακέκτυποο... Κ. λ. π. Με τέτοιες αλχημείες θα ανεβάσετε τη βάση εισαγωγής στα πρώην ΤΕΙ νυν ΑΤΕΙ, κα Κεραμέως; Θα ανεβάσετε το 5 σε 8 και κάτι έγινε!

 
Άναρχη λειτουργία 400 τμημάτων ΑΕΙ
18 Δεκ 2020 17:39

Τα τμήματα ζητούν μείωση διότι αναγκαστικά δέχονται υπεράριθμους φοιτητές μέσω μετεγγραφών. Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα 400 διάσπαρτα τμήματα είναι διπλό: Σε πολλά περιφερειακά τμήματα από τους 200+ εισακτέους οι 100 κάνουν αίτηση μετεγγραφής και έτσι επιβαρύνονται δυσανάλογα ορισμένα τμήματα στο κέντρο, ενώ περίπου άλλοι 50 εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Από την άλλη, έχουν δημιουργηθεί πολλές ομοειδείς σχολές στις ίδιες περιοχές, με κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων (πχ. διπλά ή τριπλά τμήματα Μηχανικών, Πληροφορικής, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οικονομικών) - τα πρωην ΤΕΙ απλώς εντάχθηκαν διοικητικά χωρίς να γίνουν συνενώσεις τμημάτων και μεταφορά προσωπικού.

Υπάρχουν ΑΕΙ με σχολές και τμήματα σε 4 ή 5 πόλεις και νησιά, από την άλλη στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη ιδρύθηκαν τρία νέα Πανεπιστήμια. Δεν ευθύνονται οι απόφοιτοι Λυκείου για αυτές τις λανθασμένες αποφάσεις.

Πρέπει ο αριθμός εισακτέων στα κεντρικά τμήματα να κυμαίνεται από 150 έως 180, ενώ στα περιφερειακά από 120 έως 140. Με την αναδιοργάνωση των σχολών ΑΕΙ σε 10 Πανεπιστήμια θα μπορούν να προσφερθούν υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο εγκατάλειψης των σπουδών.

Σε καμία όμως περίπτωση δεν είναι λογική μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ (ποσοστιαία) μείωση των θέσεων εισακτέων, κάτι που θα αδικούσε πολλούς αποφοίτους Λυκείου με βαθμολογίες από 12 έως 15, στερώντας τους την ευκαιρία να σπουδάσουν, χωρίς στην ουσία να διορθώνει τις στρεβλώσεις του ακαδημαϊκού χάρτη όπως αυτός δημιουργήθηκε από το 1975 μέχρι σήμερα.

Χρειάζεται εθνικό σχέδιο ώστε να δημιουργηθούν περίπου 200 βιώσιμα περιφερειακά και κεντρικά τμήματα, με ποιότητα σπουδών και έρευνας. Αντιθέτως, μικροπολιτική είναι να επιμένουμε στην ίδια δυσλειτουργική ακαδημαϊκή δομή συντηρώντας τοπικιστικά και συντεχνιακά συμφέροντα.

 
Πτυχιούχοι στην ΕΕ το 2030
18 Δεκ 2020 17:27

Αναφορικά με την αύξηση των πτυχιούχων, αν δείτε τα δεδομένα (Εκθέσεις ΟΟΣΑ 2019, Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2020) σε όλη την Ευρώπη παρατηρείται υπερδιπλασιασμός των αποφοίτων ΑΕΙ και μάλιστα σε πολλές χώρες (Ολλανδία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Σουηδία, Ισπανία) το ποσοστό πλησιάζει ή ξεπερνάει το 50% των νέων ηλικίας κάτω των 30 ετών.

Δεν μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην επενδύσει στη διεύρυνση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, απλώς αυτό πρέπει να γίνει με σωστά δομημένες Πανεπιστημιακές Σχολές.

@ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΙΩΣΗ
18 Δεκ 2020 16:35

Συγκρίνετε επίσης τον αριθμό εισακτέων στα ίδια τα Τμήματα την εποχή των δεσμών με το αντίστοιχο σημερινό αριθμό και θα δείτε ότι έχει υπερδιπλασιαστεί! Γι' αυτό και το τεράστιο πρόβλημα με τον ετήσιο αριθμό αποφοίτων που παρεμπιπτόντως είναι το χαμηλότερο στην Ε.Ε.

 
Observator
18 Δεκ 2020 17:18

Η ετοιμασία για τις εξετάσεις δεν επηρεάζει την εφαρμογή του συστήματος. Μάλιστα όσο καλύτερα πάνε οι διαγωνιζόμενοι τόσο πιο ψηλά μπαίνει ο κόφτης διότι αυξάνεται ο μέσος όρος των βαθμολογιών ενώ όσο πιο χαμηλά γράφουν τόσο πιο πολλοί εισάγονται διότι ο μέσος όρος θα είναι χαμηλός. Είναι εντυπωσιακό σύστημα αυτό. Ξέρουμε πολύ καλά ότι το σύστημα στηρίζεται στις σχολές υψηλής ζήτησης όπου υπάρχει ανταγωνισμός και παράγονται υψηλές βαθμολογίες.

 
@Όχι οριζόνται μείωση - ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΜΕΙΩΣΗ
18 Δεκ 2020 16:35

Περισσότερα από το 90% των Τμημάτων ζήτησαν σημαντική μείωση εισακτέων, που σε αρκετές περιπτώσεις προσέγγιζε ακόμη και το 50%. Δυστυχώς το υπουργείο υπαναχώρησε.
Συγκρίνετε επίσης τον αριθμό εισακτέων στα ίδια τα Τμήματα την εποχή των δεσμών με το αντίστοιχο σημερινό αριθμό και θα δείτε ότι έχει υπερδιπλασιαστεί!
Γι' αυτό και το τεράστιο πρόβλημα με τον ετήσιο αριθμό αποφοίτων που παρεμπιπτόντως είναι το χαμηλότερο στην Ε.Ε.
Δυστυχώς όμως σας ενδιαφέρει η μικροπολιτική και όχι η ουσία.

 
Για ένα τμήμα που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα πεδία
18 Δεκ 2020 14:28

Η απάντηση που έχει αναρτηθεί δεν είναι η σωστή, ας το διορθώσετε, η σωστή απάντηση είναι: Για τα Τμήματα που εντάσσονται σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα είναι η μικρότερη από τα επιστημονικά πεδία αυτά.

 
Αριθμός προτιμήσεων
18 Δεκ 2020 12:28

Με βάση στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, το 95% όσων πέρασαν το 2020 είχαν συμπεριλάβει το Τμήμα όπου πέρασαν στις πρώτες 25 επιλογές τους!
Άρα πιθανή μικρή μείωση περί το 20 δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα

 
Πε19
18 Δεκ 2020 11:41

Για να δούμε πόσο μάθημα έχουν κάνει κανονικά τα περισσότερα σχολεία Β/μιας.
Μέχρι αρχές Οκτώβρη είχαμε καταλήψεις. (μία μέσα μία έξω)
Μέχρι 9 Νοέμβρη Μάθημα (1 μήνας περίπου)
Μετά τηλεκπαίδευση (στη καλύτερη περίπτωση απόδοση 60% του δια ζώσης)
μέχρι τουλάχιστον 8 Ιανουαρίου
Μετά ???
Έστω ότι ανοίγουμε κανονικά (ποιος το πιστεύει αυτό) και έχουμε και λέμε :
Διαγωνίσματα 2 ωριαία μάλιστα !!! στο Β τετράμηνο (κάνοντας ένα πρόχειρο υπολογισμό για την Α Λυκείου (2 μαθηματικά Αρχαία Νέα Ιστορία 3 Φ.Ε 2 Ξ.Γ σύνολο 14 3 ανά εβδομάδα= 5 εβδομάδες ( Πληροφορική, ΚΠΑ, Θρησκευτικά κλπ από 1 περίπου 1.5 εβδομάδα δηλαδή συνολικά 1.5 μήνας μόνο για να γίνουν τα "απαραίτητα" διαγωνίσματα. Φτάσαμε Μάρτιο 1 μήνας μάθημα (περίπου) μετά Πάσχα μετά κάτι ψιλά μάθημα για τις εξετάσεις με Τράπεζα θε(υ)μάτων !!!!!!!
Δηλαδή κάνω τη σούμα
ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ
τον Οκτώβριο 1 μήνα
τον Μάρτιο 1 μήνα
και κάτι χασομέρια από δω και από εκεί άλλο 1 μήνα
Με 3 μήνες (αν όλα πάνε καλά) ΚΑΝΟΝΙΚΟ μάθημα περιμένεις να κάνεις καινοτομίες που την προηγούμενη φορά που εφαρμοστήκαν άλλαξαν το νόμο 5-6 φορές για να μην κοπεί κόσμος !!!
Προσθέσετε ακόμα μείωση εισακτέων με αλλοπρόσαλλές βάσεις (ΟΝ-ΟFF κριτήριο) εισαγωγής δύο μηχανογραφικά !!!! και έξτρα ενδοσχολικές εξετάσεις !!! για τη Γ – Λυκείου.
Και να έχουν έρθει με κενά 2 τουλάχιστον μηνών από πέρυσι !!!!
Συγνώμη αλλά όποιος δεν βλέπει το πρόβλημα απλά εθελοτυφλεί !!!!
Αν εφαρμόζονταν πέρσι στον προσανατολισμό οικονομίας-πληροφορικής ο μέσος όρος βαθμολογίας (χοντρικά) ήταν 9.5 η ελάχιστη βάση 7.5 περίπου 33% (το 1/3 ) των υποψηφίων δεν θα ήταν επιτυχόντες. Μιλάμε για μείωση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 20% των εισακτέων !!! Δε λέω ότι δεν πρέπει να γίνει αλλά πάρε την ευθύνη και πες στο μαθητή ότι ενώ αν τελείωνε το σχολείο πέρσι φέτος θα ήταν φοιτητής ενώ τώρα δεν θα είναι.

 
Το μέτρο είναι αναγκαίο
18 Δεκ 2020 09:54

Ξοδεύονται οι οικογένειες για σπουδές χωρίς αξία,χωρίς δυνατότητες παρακολούθησης ,συμμετοχής και αποφοίτησης από τους φοιτητές, μόνο και μόνο για πολιτικούς λόγους. Κυβερνητικούς κεντρικά ή τοπικούς με τους δημάρχους περιφερειάρχες.Το τι κάνουν αυτοί που τελειώνουν ,που δουλεύουν ,πως και αν χρησιμοποιούν τις γνώσεις ούτε καν συζητιέται. Μετανιωμένοι και απογοητευμένοι παντού αλλά το γιατί δεν μας ενδιαφέρει.Όχι να ερευνηθεί. Καιρός είναι να σεβόμαστε το χρήμα της οικογένειας και τα παιδιά να κατευθύνονται εκεί που μπορούν και τους αρέσει.

 
Βασίλης Π.
18 Δεκ 2020 09:28

Και φυσικά, ένας υποψήφιος που κρίνεται ακατάλληλος για να φοιτήσει σε ένα ΤΕΙ της βαθιάς επαρχίας, θα μπορεί ωραιότατα να σπουδάσει νομική σε κάποιο από τα ιδιωτικά "γιουνιβέρσιτυ" της Αθήνας, πληρώνοντας φυσικά υψηλότατα δίδακτρα. Το μαγικό "αόρατο χέρι της αγοράς" θα τον μετατρέπει αυτομάτως από σκράπα σε άριστο. Κι η αποφοίτηση, σχεδόν σίγουρη: με τον παρά σου...

 
Επιλογές επιτυχόντων υποψηφίων
18 Δεκ 2020 02:25

Κάθε χρόνο ανακοινώνονται τα στατιστικά στοιχεία ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ και μέσα σε αυτά είναι οι επιλογές των υποψηφίων, από 1η έως 6η, και μετά αθροίζονται όλες οι υπόλοιπες.

Υπάρχουν σχολές που διαχρονικά όλοι σχεδόν οι εισακτέοι τις επιλέγουν στις πρώτες θέσεις (1η έως 3η) και, στον αντίποδα, σχολές που λιγότεροι από τους μισούς εισακτέους τις έχουν δηλώσει σαν πρώτη επιλογή (πχ. 20% ή ακόμη και 10%).

Το ζήτημα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά μηχανογραφικά που ξεπερνούν τις 60 ή ακόμα και τις 70 επιλογές, κάτι που είναι παράλογο. Με ποια κριτήρια δηλώνει σχολές ΑΕΙ ένας μαθητής με ΜΟ (5); Έχει νόημα η δήλωση σχολών που κάθε χρόνο έχουν βάση άνω του 15;...

Το Υπουργείο Παιδείας έχει όλα τα δεδομένα, όπως και οι γραμματείες των ΑΕΙ. Θα μπορούσαν να δημοσιευτούν με ένα FOI και όλοι να βγάλουν συμπεράσματα, για το σύνολο των 70.000 αποφοίτων που τελικά εισάγονται.

@ Βικτωρία
17 Δεκ 2020 16:12

Όπως έγραψα: Θα μπορούσαν οι δηλώσεις στο μηχανογραφικό να είναι μέχρι 20 τμήματα ή σχολές, ώστε να δοθεί περισσότερη ελαστικότητα για συνδυασμούς γνωστικών πεδίων.

Το αν είναι 15 ή 20 οι επιλογές μπορεί να συζητηθεί - πάντως, δεν επιτρέπεται να είναι 50. Στο εξωτερικό οι τελειόφοιτοι Λυκείου δεν κάνουν τυφλές αιτήσεις σε δεκάδες πανεπιστήμια, έχουν βοήθεια από το σχολείο και επιλέγουν στοχευμένα κάποια τμήματα, με συνδυασμό βαθμολογίας και ενδιαφερόντων.

Δείτε επίσης τα διαθέσιμα στατιστικά (μόνο για θέσεις 1 έως 6) για το 2019 και το 2020. Ακόμα και σε ομοειδή τμήματα (πχ. Μαθηματικών, Πληροφορικής) εμφανίζονται μεγάλες διαφορές, λόγω γεωγραφικής θέσης, κάτι που πρέπει να επανεξετάσει το υπουργείο γιατί αυτή η ρύθμιση ευνοεί τα κεντρικά ΑΕΙ:

https://www.esos.gr/arthra/69188/statistika-protimiseon-epityhonton-kai-...

https://www.esos.gr/arthra/63906/statistika-protimiseon-epityhonton-kai-...

Εγώ πάντως έχω πολλά παραδείγματα μαθητών που οι επιλογές τους μετά την 20η δεν είναι με βαθμολογία 5, ούτε καν 10. Οποιοσδήποτε αριθμός επιλογών κάτω από 30-35 αδικεί μαθητές που έκαναν μια φιλότιμη προσπάθεια και τους οδηγεί σε μια απίστευτα αγχωτική διαδικασία επιλογής.

 
Όχι οριζόνται μείωση
18 Δεκ 2020 02:05

Η οριζόντια μείωση αδικεί τους μαθητές που έγραψαν καλά, γιατί υπάρχουν τμήματα που το 100% των εισακτέων έχουν βαθμολογία πάνω από 10.

Δηλαδή, το 20% των αποφοίτων με βαθμολογία (0 έως 7) δεν κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλες τις σχολές - πχ. υπάρχουν αρκετά τμήματα που μόνο το 20% των επιτυχόντων έχει γράψει πάνω από 10.

Από την άλλη, δεν μπορούν τμήματα με βάση το (14 ή 15) να μπουν στην ίδια κατηγορία με τμήματα με βάση το (7 ή 8) - είναι μεγάλη η διαφορά ποιότητας αν ένας απόφοιτος δεν έχει καταφέρει να γράψει ούτε τη βάση (: θεωρία και μια απλή άσκηση από το σχολικό βιβλίο)

Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι δεν μπορούν να συντηρούνται 400 τμήματα σε όλη την Ελλάδα, ούτε διπλές σχολές στις μεγάλες πόλεις. Χρειάζεται ισορροπημένο σχέδιο με ακαδημαϊκά κριτήρια για τη λειτουργία βιώσιμων σχολών.

@ μείωση εισακτέων 17%, όσο είναι το ποσοστό βαθμολογιών 0 - 5
17 Δεκ 2020 18:00

Περίπου το 1/6 (17%) του συνόλου των μαθητών έγραψε μεταξύ 0 και 5, ενώ το 1/3 του συνόλου έγραψε κάτω από 10.ν.

@ Αναγκαία η μείωση των εισακτέων στα Τμήματα με υψηλή βάση.
17 Δεκ 2020 17:24

Ενώ τα τμήματα με βάση μεταξύ 6 και 14 μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσοστό 80%-120% για να επιτύχουν τον αριθμό εισακτέων που επιθυμούν προσαρμόζοντας αντίστοιχα την βάση εισαγωγής.

 
ΓΣ
18 Δεκ 2020 00:26

Είναι εξοργιστικό. Τέτοιες αλλαγές δε γίνονται 1) χωρίς μελέτη επιπτώσεων (που είναι αυτή - την έχουν ακούσει ποτέ άραγε;) και 2) χωρίς επαρκή χρόνο. ΔΕΝ είναι δυνατό οι μαθητές της Γ Λυκείου να αρχίζουν τη χρονιά με το σύστημα Χ και στη μέση της χρονιάς να τους λες ότι θα διαγωνιστούν με ένα άλλο Ψ, το οποίο δεν το έχεις και 100% έτοιμο. Αυτή η παράνοια στην Ελλάδα, να αλλάζουμε το σύστημα εισαγωγής - σε μικρό ή μεγάλο βαθμό - σχεδόν *κάθε* χρόνο πρέπει κάποτε να σταματήσει. Δείχνει έλλειψη σοβαρότητας το λιγότερο.

 
Με τηλεκπαίδευση θα γίνουν αυτά;
17 Δεκ 2020 20:56

Τα σχολεία πέρυσι χάσανε τόσα μαθήματα ! Επομένως ήλθαν με κενά φέτος και μετά έγιναν καταλήψεις ! Μετά έγινε κάποιο μάθημα και μετά κλείσαμε και δεν ξέρουμε πότε θα ανοίξουμε ! Θεωρώ ότι η κατάσταση δεν προσφέρεται για μεταρρυθμίσεις.

 
Στέλιος
17 Δεκ 2020 18:07

Με τους συντελεστές των μαθημάτων τι γίνεται; Θα επηρεαστούν ή θα μείνουν ως 1.3 και 0.7 στα μαθήματα βαρύτητας;

 
μείωση εισακτέων 17%, όσο είναι το ποσοστό βαθμολογιών 0 - 5
17 Δεκ 2020 18:00

Περίπου το 1/6 (17%) του συνόλου των μαθητών έγραψε μεταξύ 0 και 5, ενώ το 1/3 του συνόλου έγραψε κάτω από 10.
Μία οριζόντια μείωση του αριθμού εισακτέων σε όλα τα Τμήματα κατά 1/6 σε σχέση με τον περσυνό αριθμό εισακτέων, δηλαδή τόσοι όσοι και οι βαθμολογούμενοι μεταξύ 0 και 5, θα γλιτώσει πολλές οικογένειες από τζάμπα έξοδα.
Τότε θα αποδώσει καλύτερα και το νέο μέτρο με το ποσοστό επί του μέσου όρου επιδόσεων ανά πεδίο μαζί με τα Α και Β μηχανογραφικά,
αυξάνοντας το επίπεδο των εισακτέων και στα μεσαίων βάσεων Τμήματα (10-15), ίσως ακόμη και να αναδείξει και κάποια ελάχιστα εκ των χαμηλών βάσεων (6-9) τμήματα εφόσον τα προτιμήσει σημαντικός αριθμός υποψηφίων.

 
Αναγκαία η μείωση των εισακτέων στα Τμήματα με υψηλή βάση.
17 Δεκ 2020 17:24

Ο μέγιστος αριθμός εισακτέων είναι απελπιστικά υψηλός και κοστίζει τόσο οικονομικά όσο και στην παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης των φοιτητών.
Ενώ τα τμήματα με βάση μεταξύ 6 και 14 μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσοστό 80%-120% για να επιτύχουν τον αριθμό εισακτέων που επιθυμούν προσαρμόζοντας αντίστοιχα την βάση εισαγωγής,
τα Τμήματα με υψηλή βάση π.χ. 15 με 20 ακόμη κι αν θέσουν το ποσοστό στο 120% είναι καταδικασμένα να απορροφήσουν το μέγιστο αριθμό εισακτέων.
Τα Τμήματα με βάση <5 ενδέχεται να λάβουν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων ή και καθόλου εισακτέους.

 
@ Κ.Ν. Σύμφωνα με τα εξαγγελθέντα 2 βάσεις, 1 για κάθε πεδίο
17 Δεκ 2020 17:04

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής εξαγγελθέντα θα υπάρχουν ξεχωριστές βάσεις για κάθε πεδίο
και αντίστοιχα τα τμήματα αυτά θα ορίσουν ξεχωριστά ποσοστά για κάθε διαφορετικό πεδίο.

 
Η βάση καθορίζεται στην Α φάση;
17 Δεκ 2020 16:26

Δηλαδή, αν σε κάποιο αδιάφορο τμήμα, υπάρχει μόνο ένας υποψήφιος που θα το δηλώσει στην Α φάση (γιατί αυτός το θέλει πολύ) και γράψει π.χ. 17000 μόρια, και μείνουν όλες οι υπόλοιπες θέσεις κενές, στη Β φάση πρέπει κάποιος να έχει τουλάχιστον 17000 μόρια για να μπει;

 
Βικτωρία
17 Δεκ 2020 16:12

@ Μέσα στις 10 πρώτες επιλογές
Δεν γνωρίζω αν είσαστε συνάδελφος και αν έχετε ασχοληθεί τα τελευταία χρόνια με την υποβολή μηχανογραφικών στο σχολείο σας. Εγώ πάντως έχω πολλά παραδείγματα μαθητών που οι επιλογές τους μετά την 20η δεν είναι με βαθμολογία 5, ούτε καν 10. Αυτό είναι υπερβολή, όπως υπερβολή είναι και οι 10 επιλογές (σκεφτείτε λίγο πόσα είναι τα τμήματα των σωμάτων ασφαλείας - Στρατός, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό). Οποιοσδήποτε αριθμός επιλογών κάτω από 30-35 αδικεί μαθητές που έκαναν μια φιλότιμη προσπάθεια και τους οδηγεί σε μια απίστευτα αγχωτική διαδικασία επιλογής.

@Ονόματα δε λέμε
Έχετε δίκιο, αλλά αυτός ο κίνδυνος υπάρχει με οποιοδήποτε τρόπο εισαγωγής και έχει να κάνει δυστυχώς με μη μετρήσιμες παραμέτρους (η κυριότερη των οποίων είναι η μεγαλομανία της αθάνατης ελληνικής οικογένειας)!

Ούτε η βάση εισαγωγής είναι λάθος ούτε ο (λογικός) περιορισμός των επιλογών. Το θέμα είναι ο σκοπός για τον οποίο θέλεις να τα εφαρμόσεις: είναι για να εξορθολογίσεις το σύστημα ή για να απελπίσεις τους υποψήφιους μαθητές και να τους κατευθύνεις κάπου αλλού; (οέο;)

 
Ανδρεας
17 Δεκ 2020 16:10

Ελπιζουμε να πρυτανευσει η κοινή λογική και αν αυτές οι δυσνόητες αλλαγές ψηφισθούν, να ισχύσουν από το 2022 και μετά. Δεν επιτρέπεται να εφαρμοστούν στα φετινά "πειραματόζωα", λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις και μετά από 2 σχολικά έτη καραντίνας και τηλεαπαίδευσης. Ισως τίθεται και νομικό ζήτημα.

 
Μαντάρα τα κανετε πάλι
17 Δεκ 2020 15:54

Ποιοι σοφοί εγκέφαλοι πάλι θα πάρουν τέτοια αντικοινωνικά και αντιδημοκρατικά μέτρα??

 
Δημήτρης
17 Δεκ 2020 13:45

ενώ έχουμε χαμηλότερο ποσοστό πτυχιούχων σε σχέση με το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ προωθείται η περεταίρω μείωσή τους , λάθος πολιτική. Θα καταλάβαινα μια πολιτική με στόχο να αυξηθεί το επίπεδο στη δευτεροβάθμια ή και την πρωτοβάθμια, αλλά να μειώνεις τον αριθμό των εισακτέων για να βελτιώσεις τα υποτιθέμενα προβλήματα των άλλων βαθμίδων είναι εκτός των άλλων άρρωστο. Ας κάνει το ίδιο και στη δευτεροβάθμια, να μειώσει τους απόφοιτους δευτεροβάθμιας μήπως και ανεβάσει το επίπεδο στην πρωτοβάθμια.

 
Κ.Ν.
17 Δεκ 2020 13:35

Ερώτηση:
Για μια σχολή που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδιά πως θα υπολογίζεται η βάση εισαγωγής της?

 
E. A.
17 Δεκ 2020 13:21

Με τις κοινές σχολές τι θα γίνει;
Θα αδικηθουν οι υποψήφιοι;
Ποια μέριμνα θα ληφθεί ώστε να μην υπάρξουν αδικίες;

 
Αναστασία
17 Δεκ 2020 11:43

Έστω μαθητής του πεδίου επιστημών Υγείας με 16.000 μόρια. Οι βάσεις που θα καθοριστούν από το μέσο όρο του αφήνουν το δικαίωμα να δηλώσει πλήθος σχολών. Από Φαρμακευτική μέχρι Διαιτολογία. Να ρισκάρει με βάση τα προγνωστικά; Να βάλει 5-6 υψηλόβαθμες σχολές και μετά τις χαμηλόβαθμες; Ή να βάλει με βάση τα προγνωστικά των εφημερίδων; Γιατρός δεν γίνεται. Να μη γίνει τίποτα άλλο; Θα μείνουν παιδιά απ' έξω με 15.000 μόρια και θα είναι στις σχολές άλλα με 12.000 μόρια. Εκτός κι αν επισκεφθούν καφετζούδες. Μεγάλη επιτυχία. Μπράβο σας!

 
Bic
17 Δεκ 2020 11:05

Ο μέσος όρος στο μάθημα σχετιζομενο άμεσα με τον κύκλο σπουδών της σχολής ας πούμε ειναι κατανοητό. ( η επίδοση στο αοθ για τις οικονομικές σχολες). Για τα υπολοιπα μαθηματα γιατι?

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.