Τράπεζα Θεμάτων: Θα κοστίσει 937.912,00 ευρώ

Ποιες εκκρεμότητες (4) υπάρχουν για να εφαρμοστεί από την τρέχουσα σχολική χρονιά

17/12/2020

Ενημερώθηκε: 17/12/2020, 15:01

Άκουσε το άρθρο

Αγώνα δρόμου κάνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να ετοιμαστεί η Τράπεζα θεμάτων, την οποία θα “εγκαινιάσουν” κατά το τρέχον σχολικό έτος οι μαθητές της Α΄ Λυκείου.

Ανώτατη πηγή του υπουργείου Παιδείας επέμενε στο esos ότι η  Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί κανονικά στις προαγωγικές εξετάσεις Μαίου των μαθητών της Α΄ Λυκείου.

Η δημιουργία της Τράπεζας  Θεμάτων ανατέθηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με προϋπολογισμό  937.912,00 €.

Το ποσό  των 360.000 ευρώ  αφορά  την παραγωγή 45.000 θεμάτων

 Το υπόλοιπο ποσό των 577.912 ευρώ  αφορά  τη διαχείριση της Τράπεζα Θεμάτων   και την  αμοιβή των  Συντονιστών

Το έτος 2014 η συνολική δαπάνη που διαχειρίστηκε το ΙΕΠ για να δημιουργήσει 27.000 διαφορετικά ανά τύπο Λυκείου θέματα για δύο τάξεις (Γενικού, Επαγγελματικού, Εκκλησιαστικού και Μουσικού Λυκείου),   ανήλθε στο ποσό των 263.783€  .

Αναλυτικότερα:

Α. Το ποσό των 181,467 € (ποσοστό 69%) τον Επιστημονικό Συντονισμό της δημιουργίας και της λειτουργίας της ΤΘΕΔΔ (Κεντρική Επιτροπή και εκπαιδευτικοί που κατάρτισαν τα θέματα, 250 περίπου επιστήμονες),

Β. Το ποσό  των 74. 480€ (ποσοστό 29%)  αφορούσε τη διοικητική στήριξη (αμοιβές συμβασιούχων) και

Γ. Το ποσό των 7.836 € (ποσοστό 3%) , δαπανήθηκε για  τις μετακινήσεις, τα λειτουργικά κόστη  και τις έμμεσες δαπάνες του Φορέα (τηλέφωνα κ.λπ.).

Εκκρεμότητες

Πρώτη εκκρεμότητα: Ενώ πλησιάζουμε προς την ολοκλήρωση του πρώτου τετρααμήνου εξακολουθεί να εκκρεμεί η έκδοση της υπουργικής απόφασης  , η οποία θα  ρυθμίζει την  οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., τον τρόπο υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των  εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα .

Δεύτερη εκκρεμότητα: Δεν έχει αποσαφηνισθεί, επισήμως, εάν η Τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί  κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, καθώς πρόσφατη δήλωση της υπουργού Ν. Κεραμέως, άφησε ανοικτό το   το ενδεχόμενο αναβολής της Τράπεζας Θεμάτων.

“Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε  πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας,  αν αυτό κριθεί απαραίτητο”  είχε δηλώσει η Ν. Κεραμέως  απαντώντας σε ερώτηση εάν θα εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ Λυκείου.

Τρίτη εκκρεμότητα: Δεν έγινε ακόμη  από το ΙΕΠ η αξιολόγηση  των αιτήσεων  για τη συγκρότηση της  Επιστημονικής Ομάδας Επιλογής Θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων, ανά γνωστικό αντικείμενο.

Η Επιστημονική Ομάδα Επιλογής Θεμάτων   θα λαμβάνει τις κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, καθώς και στα κριτήρια και στις παραμέτρους που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι Ειδικές Επιστημονικές Ομάδες (Θεματοδότες/ Αξιολογητές) των εξεταζόμενων μαθημάτων για τη διεκπεραίωση του έργου τους.

Τέταρτη εκκρρεμότητα: Τα νέα βιβλία δεν έχουν ετοιμαστεί ακόμη. Εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα από  το επόμενο σχολικό έτος.

Το 50% των θεμάτων θα επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων

Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις , ξεκινώντας  το τρέχον σχολικό έτος από την Α΄Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων θα ορίζονται  για το κάθε μάθημα κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες .

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (17)

Ψυκτικός δαγκωτό
|

@MG
Εγώ πάντως πάω για ψηκτικός, ειδικά τώρα που τα εμβόλια πρέπει να είναι στους -72 βαθμούς.....
Κ. Μητσοτάκης 12 Μαίου 2019 : "Σκέφτομαι όμως και το νέο παιδί στο Περιστέρι που είναι 20 χρόνων και θέλει να πάει σε μια τεχνική σχολή και θέλει να έχει μια καλή επαγγελματική εκπαίδευση για να βρει αύριο δουλειά ως ψυκτικός ή ως ένα παιδί που μπορεί να επισκευάζει ανελκυστήρες".

pakis
|

@MG

Σε άλλη χώρα ζεις έτσι ;

ΠΕ19
|

Για να δούμε πόσο μάθημα έχουν κάνει κανονικά τα περισσότερα σχολεία Β/μιας.
Μέχρι αρχές Οκτώβρη είχαμε καταλήψεις. (μία μέσα μία έξω)
Μέχρι 9 Νοέμβρη Μάθημα (1 μήνας περίπου)
Μετά τηλεκπαίδευση (στη καλύτερη περίπτωση απόδοση 60% του δια ζώσης)
μέχρι τουλάχιστον 8 Ιανουαρίου
Μετά ???
Έστω ότι ανοίγουμε κανονικά (ποιος το πιστεύει αυτό) και έχουμε και λέμε :
Διαγωνίσματα 2 ωριαία μάλιστα !!! στο Β τετράμηνο (κάνοντας ένα πρόχειρο υπολογισμό για την Α Λυκείου (2 μαθηματικά Αρχαία Νέα Ιστορία 3 Φ.Ε 2 Ξ.Γ σύνολο 14 3 ανά εβδομάδα= 5 εβδομάδες ( Πληροφορική, ΚΠΑ, Θρησκευτικά κλπ από 1 περίπου 1.5 εβδομάδα δηλαδή συνολικά 1.5 μήνας μόνο για να γίνουν τα "απαραίτητα" διαγωνίσματα. Φτάσαμε Μάρτιο 1 μήνας μάθημα (περίπου) μετά Πάσχα μετά κάτι ψιλά μάθημα για τις εξετάσεις με Τράπεζα θε(υ)μάτων !!!!!!!
Δηλαδή κάνω τη σούμα
ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ
τον Οκτώβριο 1 μήνα
τον Μάρτιο 1 μήνα
και κάτι χασομέρια από δω και από εκεί άλλο 1 μήνα
Με 3 μήνες (αν όλα πάνε καλά) ΚΑΝΟΝΙΚΟ μάθημα περιμένεις να κάνεις καινοτομίες που την προηγούμενη φορά που εφαρμοστήκαν άλλαξαν το νόμο 5-6 φορές για να μην κοπεί κόσμος !!!
Προσθέσετε ακόμα μείωση εισακτέων με αλλοπρόσαλλές βάσεις (ΟΝ-ΟFF κριτήριο) εισαγωγής δύο μηχανογραφικά !!!! και έξτρα ενδοσχολικές εξετάσεις !!! για τη Γ – Λυκείου.
Και να έχουν έρθει με κενά 2 τουλάχιστον μηνών από πέρυσι !!!!
Συγνώμη αλλά όποιος δεν βλέπει το πρόβλημα απλά εθελοτυφλεί !!!!

Νικος
|

@ Δον Κιχώτης
Γιατί ασχολείστε με ένα που δεν το γνωρίζετε; Δεν έχει θέματα η ΠΕ;

φιλελεύθερος
|

Ναι στην τράπεζα θεμάτων αλλά όχι από φέτος. Δεν είμαστε έτοιμοι λόγω πανδημίας. Τα ποσοστά αποτυχίας θα είναι πολύ ψηλά.

HΡΑ*
|

@ MG : " ...Στα Γενικά Λύκεια πρέπει να φοιτούν μόνο όσοι επιδιώκουν σπουδές στις επιστήμες. Μόνο! Μαθητές του 10-13 δεν υπάρχει λόγος να βρίσκονται στα Λύκεια. Να αλλάξει το τοπίο στην τριτοβάθμια και να ξέρει ο καθένας πού ανήκει και τι είναι προς όφελός του, αλλά και προς όφελος της κοινωνίας...."

... «Όι, όι, μάνα μου», «όι, όι, μάνα μου»! Κι εσύ απ' τη σχολή των "αρίστων" απεφοίτησες;

Μπλέξαμε, φίλοι, μπλέξαμε ! Φίλοι κι αδέρφια, μπλέξαμε και θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πώς, διάολε, θα ξεμπλέξουμε...
Αλήθεια, τώρα, ποιο χρώμα σάς έρχεται στο νου διαβάζοντας το παραπάνω σχόλιο;

@MG
|

Άρα με αυτά που λες η χώρα χρειάζεται γύρω στα 10 γενικά λύκεια με καμμιά 500ρια μαθητές το καθένα και όλοι οι άλλοι στα τεχνικά.

Και όλοι αυτοί οι φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι, πού θα πάνε συνάδελφε να κάνουν μάθημα;

Ή θα βάλουμε στα νέα τεχνικά λύκεια από 20 ώρες αρχαία, λατινικά, ολοκληρώματα, θεωρία της σχετικότητας και mRNA;...

Εκπαιδευτικός
|

Μπράβο. Επιτέλους να αρχίσουν να ξεχωρίσουν οι μαθητές που μπορούν ή δεν μπορούν. Και να αναγκαστούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να ζεστάνουμε λίγο την καρέκλα αντι απλά να βάζουμε γελοία θέματα και γελοίους βαθμούς...

1.000.000!!!!!!!!(
|

Για όνομα του Θεού, ένα εκατομμύριο για μια αποτυχία. Αλλα 2 ξόδεψε ο μπακογιαννης..... Με τόσα λεφτά πόσες καθαριστριιες θα προσλαμβανταν; μήπως τα λεφτά μας να πηγαίνουν σε αυτά που είναι χρησιμα για εμάς;

Μητέρα μαθητή Α Λυκείου
|

Δηλαδή το παιδί μου που :
1. Δεν διδάσκεται Χημεία εδώ και 1 μήνα γιατί η Καθηγήτρια είναι σε άδεια ειδικού σκοπού
2. Τις περισσότερες ώρες των αρχαίων η σύνδεση της Καθηγήτριας κόβεται και δεν μπορεί να ξανασυνδεθεί
3. Στα υπόλοιπα μαθήματα που γίνονται εξ αποστάσεως η ύλη προχωράει αργά
4. Μεγάλο μέρος της ώρας χάνεται με ερωτήσεις καθηγητών σε συγκεκριμένα παιδιά , που δεν ακούν , ξαναρωτάνε, πάλι δεν ακούν και πάει λέγοντας

..θα δώσει και τράπεζα θεμάτων στο τέλος , μέσα στο χαμό της πανδημίας;
Νομίζω ότι οι γονείς πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να αρχίσουν τις προσφυγές και τις καταγγελίες. Αρκετά με το "όλα πάνε καλά με την τηλεκπαίδευση".
Τα παιδιά μας έχουν κόκκινα μάτια από τις ατελείωτες ώρες μπροστά στην οθόνη και ενέργεια που δεν μπορούν να την διοχετεύσουν αφού δεν βγαίνουν , δεν έχουν επαφές, δεν γυμνάζονται
Μόνο εκδίκηση βλέπω εδώ , τίποτε άλλο

Δον Κιχώτης
|

- Εσείς στεριές και θάλασσες
τ' αμπέλια κι οι χρυσές ελιές
ακούτε τα χαμπέρια μου
μέσα στα μεσημέρια μου
«Σ' όλους τους τόπους κι αν γυρνώ
μόνον ετούτον αγαπώ!»

- Εμείς διδαχή δεν έχουμε
και τέτοια δεν κατέχουμε
Μήνες πολλούς εφύγαμεν
και δάσκαλον εχάσαμεν.

- Έφυγε το παιδί γι' άλλου
μα εγώ στο κύμα του γιαλού
θεμέλιωσα το σπιτικό
να τ' αποσώσω δεν μπορώ.

- Τέσσερις μήνες χτίζουμε
και τους οχτώ γκρεμίζουμε
και κάθε μέρα στη Βουλή
η λογική έχει χαθεί.

- Όνειρο πόκανα κρυφά
για τα παιδιά π' ανάθρεφα
Ποιος το 'λεγε πως θα τα δω
ολημερίς να κάθονται.

- Εμείς διδαχή δεν έχουμε
και τέτοια δεν κατέχουμε
Τον δάσκαλο αλλάζουνε
με τράπεζα που φτιάχνουνε.

Τ' άκουσε ο ήλιος κι έφριξε, το φως το κόκκινο έριξε, πήραν να καίγονται οι κορφές κι όλες οι πάνω γειτονιές.

- Ωρ'τι 'ναι τούτ' η αποκοτιά
βρε συ Βοριά βρε συ Νοτιά
Πουνέντε και Λεβάντε μου
ένα ραπόρτο κάντε μου.

- Ανάθεμα την ώρα ποιος ορίζει εδώ
το ανάποδο βαφτίζει και το λέει σωστό;

- Η τράπεζα, της τράπεζας, την τράπεζα, ώωω! τράπεζα!
Οι τράπεζες...

- Ήλιε μου, τον δάσκαλο αλλάζουνε με τράπεζες που φτιάχνουνε!
- Όμορφη και παράξενη πατρίδα, ωσάν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα!

MG
|

Είναι πρόοδος να στραφούν οι μαθητές στην τεχνική εκπαίδευση, ώστε να αναβαθμιστεί και να πάρει τη θέση που της αξίζει! Γίνεται σπουδαία δουλειά και όταν η ελληνική οικογένεια αγκαλιάσει το επαλ και δεν το θεωρεί σαν την τελευταία λύση για το άσωτο παιδί της, τότε θα προκόψει η κοινωνία μας συνολικά. Είναι ακριβά σχολεία, με τόσες ειδικότητες και τόσα εργαστήρια και δεν αποδίδουν όσο πρέπει στην κοινωνία, η οποία επενδύει στην τεχνική εκπαίδευση. Ανανέωση των ειδικοτήτων και σύνδεση με την αγορά εργασίας. Επαγγελματικά δικαιώματα και πρακτική εξάσκηση. Πολλοί πτυχιούχοι μετά την σφαλιάρα της ανεργίας αναζήτησαν δεύτερο απολυτήριο στα επαλ. Όταν μεγαλώνει, ωριμάζεις και αξιολογείς διαφορετικά. Στα Γενικά Λύκεια πρέπει να φοιτούν μόνο όσοι επιδιώκουν σπουδές στις επιστήμες. Μόνο! Μαθητές του 10-13 δεν υπάρχει λόγος να βρίσκονται στα Λύκεια. Να αλλάξει το τοπίο στην τριτοβάθμια και να ξέρει ο καθένας πού ανήκει και τι είναι προς όφελός του, αλλά και προς όφελος της κοινωνίας.

Φωνή λογικής
|

Η Κεραμέως:

Α) Προσπαθεί να δυσκολέψει τη ζωή των μέτριων μαθητών έτσι ώστε του χρόνου ή άντε του παρα-χρόνου να οδηγηθούν στην δημόσια και ιδιωτική (κυρίως) τεχνική εκπαίδευση.

Β) Εμμέσως προσπαθεί να μην αφήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς να "χαλαρώσουν" κανονικοποιώντας την τηλε-"εκπαίδευση".

Γ) Παράγει επικοινωνιακό έργο περί "άψογης λειτουργίας του εκπαιδευτικού έργου υπό αντίξοες συνθήκες" το οποίο θα μπορεί να ανακυκλωθεί από τα ΜΜΕ.

*** Ένα ερώτημα πάντως που προκύπτει είναι το:

Γιατί η υπουργός ενώ δηλώνει ότι κάνει ό,τι της λένε οι ειδικοί γιατροί στα περί της ιατρικής δεν κάνει τίποτε απολύτως από αυτά που της λένε οι ειδικοί εκπαιδευτικοί στα περί της εκπαίδευσης;...

pe19
|

Σωστή η τράπεζα θεμάτων αλλά φέτος μήπως έπρεπε να μπει απλά σαν σύσταση
δηλαδή ο εκπαιδευτικός να επιλέγει ο ίδιος το 60% από τη τράπεζα θεμάτων και όχι να επιβάλεται.
ΑΑΑ
Για να μην έχουμε κλάματα (πολλούς μαθητές που έχουν χάσει τη τάξη) το υπουργείο μετράει τη Φυσική αγωγή. 18-19 εκεί 3 στα μαθηματικά 11 μέσος όρος
Φτηνό το κόλπο
Αυτό με το μέσο όρο που έχει κόλλημα !!!

Μαθητής
|

Αναρωτιέμαι αν σκέφτεστε ότι την πρώτη φορά που μπήκε το σύστημα της Τράπεζας θεμάτων έμεινε το 50% των μαθητών. Μετά απο αυτή την αποτυχία ξαναβαζετε την Τράπεζα , σε εποχή πανδημίας και με ενα ελλιπές εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και χρόνια..Για αυτο το λόγο φεύγουμε όλοι οι νέοι στο εξωτερικό και εσείς το μόνο που κάνετε είναι να υπερηφανεύεστε για τους Έλληνες γιατρούς στην Γερμανία.και δεν σκέφτεστε ότι αν οι μισοί από αυτούς έμεναν στην Ελλάδα θα είχαμε άλλη κοινωνία..και στο κάτω κάτω αφού έχουμε σαν χώρα να αντιγράφουμε τις ξένες χώρες και να γίνουμε Ευρωπαίοι ας το κάνουμε σωστά ή να αποκτήσουμε αυτονομία

Αναστασία
|

Πάτε καλά; Θα μείνουμε 4 μήνες κλειστά και αντί να κάνουμε μάθημα όταν ανοίξουμε, θα γράφουμε εξετάσεις; Ξέρετε πόσα παιδιά χάνουν καθημερινά τα μαθήματα; Για δημοσιοποιείστε τη σύγκριση των απουσιών στη Δευτεροβάθμια φέτος και πέρυσι να δούμε τι γίνεται; Ξέρετε πόσα παιδιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ενώ είναι συνδεδεμένα για διάφορους λόγους; Οι Αυτοκράτορες αδιαφορούν για το λαό.

Εκπαιδευτικός
|

Αλλάζετε εκ βαθρων όλα τα βιβλία... καλά κάνετε. Αλλά τι στο καλό θα βαλετε στην τράπεζα θεμάτων; Αφού τα βιβλία δεν έχουν γραφτεί ... Έλεος!!! Λεφτά για πέταμα... Δεν υπάρχει η κοινή λογική; Προγραμματισμο εργασιων δεν κάνετε; Συντονιστής εργασιών δεν υπάρχει; Εντάξει το ειχατε πει οτι θα επανερθει η τράπεζα θεμάτων αλλά οχι πάλι προχειροτητες....αμαν πια ...μια ζωή τα ίδια .... Όλα στο πόδι

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ