Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Τηλεκπαίδευση, τηλεδιαγωνίσματα και τηλεπροβλήματα

Έξι ερωτήματα προς το υπουργείο Παιδείας
Δημοσίευση: 20/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημήτριος Δημητρόπουλος
Δρ Φιλολογίας
Διευθυντής Ραλλείου Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά 

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε και συνεχίζεται με πολλές ιδιαιτερότητες και δυσκολίες. Ο κορωνοϊός έχει τις συνέπειές του και στην εκπαίδευση.

Στην αρχή ήταν ο φόβος της μετάδοσης του ιού στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στις οικογένειές τους. Η εκ των πραγμάτων συνύπαρξη πολλών παιδιών (ακόμα και 27) σε μικρές αίθουσες αποτέλεσε πηγή κινδύνου για τα παιδιά αλλά κυρίως για τους εκπαιδευτικούς, των οποίων ο μέσος όρος ηλικίας είναι περίπου τα 50 έτη (πολλοί εξ αυτών είναι άνω των 60 με βεβαρυμένη υγεία).

Στη συνέχεια, με την αύξηση των κρουσμάτων του  κορωνοϊού, ήλθε ως αναγκαία συνέπεια η τηλεκπαίδευση, η οποία –τηρουμένων των αναλογιών- έχει αρκετά θετικά, δεν εξασφαλίζει όμως ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση για τους μαθητές των κατώτερων οικονομικών και κοινωνικών στρωμάτων (λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού, σύνδεσης στο διαδίκτυο κ.ο.κ.). Υπό τις παρούσες όμως συνθήκες είναι μια λύση που, κατά το μάλλον ή ήττον, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κρατήσουν την επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία.

Πριν από λίγες ημέρες (στις 9/12) το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε μια εγκύκλιο (κατόπιν προτάσεως του ΙΕΠ), με την οποία οι εκπαιδευτικοί «ενθαρρύνονται …. για τη διενέργεια εξετάσεων με ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης». Πράγματι η ωριαία γραπτή εξέταση είναι ένας παγιωμένος τρόπος αξιολόγησης του μαθητή, ωστόσο υπό τις παρούσες ιδιάζουσες συνθήκες που ζούμε δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστος.

Το υπουργείο προτείνει κάποιους τρόπους ώστε να αποφευχθεί η τηλε-αντιγραφή, ωστόσο τίθενται τα εξής ερωτήματα:

1. Πώς θα γράψουν διαγώνισμα μαθητές από οικονομικά ασθενείς οικογένειες που δεν έχουν υπολογιστή ή tablet;

2. Αν παρόλα αυτά έχουν κινητό σύγχρονης τεχνολογίας, είναι εύκολο να γράψουν τις απαντήσεις των θεμάτων στην οθόνη του κινητού;

3. Έχουν όλα τα παιδιά σύνδεση στο διαδίκτυο;

4. Είναι βέβαιο ότι κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν θα υπάρξει κάποια στιγμή διακοπή της σύνδεσης στο διαδίκτυο;

5. Πώς ένας εκπαιδευτικός είναι σίγουρος ότι τα παραπάνω προβλήματα ισχύουν και δεν τα επικαλείται ο μαθητής απλά για να γλυτώσει την εξέταση;

6. Πώς θα διασφαλιστεί ότι κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν είναι κοντά στον μαθητή ο γονέας ή κάποιος φροντιστής, ο οποίος με κάποιο τρόπο θα του δώσει τις απαντήσεις των θεμάτων;

Α priori λοιπόν και εκ των πραγμάτων η αξιοπιστία της διαδικασίας εξέτασης πλήττεται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθίσταται δυσχερής.

Συνεπώς μήπως το υπουργείο πρέπει να λάβει όλα αυτά υπόψη; Άλλωστε η αξιολόγηση των μαθητών είναι πολυπαραγοντική. Ο εκπαιδευτικός λαμβάνει υπόψη τη συνολική παρουσία του μαθητή, το ενδιαφέρον του, την προφορική εξέταση, την απάντηση ασκήσεων και εργασιών. Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία, υπάρχει η δυνατότητα να τεθούν διαγωνίσματα. Ακόμα και μια παράταση του τετραμήνου θα μπορούσε να γίνει. Ή, στην εσχάτη των περιπτώσεων, αν αργήσουμε να επανέλθουμε στις σχολικές αίθουσες, ας δοθεί ένας συνολικός βαθμός στο τέλος της χρονιάς όταν θα έχει τεθεί και το διαγώνισμα. Άλλωστε στο τέλος, ούτως ή άλλως, υπάρχουν και οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις.

Νομίζω το μείζον είναι να προχωρήσει –έστω και μακρόθεν- η μαθησιακή διαδικασία και να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Και δοθείσης της ευκαιρίας, να λάβουμε υπόψη μας ότι όταν επιστρέψουμε στις σχολικές αίθουσες ο κίνδυνος θα είναι πολύ μεγάλος γιατί ο καιρός δεν είναι πλέον σύμμαχος. Φανταστείτε μια αίθουσα με 27 παιδιά, με ανοιχτά παράθυρα (όπως ορίζει η εγκύκλιος του ΕΟΔΥ) και έξω να βρέχει ή να έχει πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γλυτώσουμε από τον κορωνοϊό, δεν είναι σίγουρο όμως ότι κάποιοι δεν θα βρεθούν στο νοσοκομείο από άλλη αιτία….!

Σχόλια (38)

 
HΡΑ*
27 Δεκ 2020 09:38

@ Dario Moutso

¨"...Αν δεν αλλάξει ριζικά η εκπαίδευση Αν δεν μπει ο παράγοντας ομοιότητα Αν δεν μπει ο παράγοντας χρόνος ...
" ..Έτσι είναι η ανθρώπινη φύση..." Για κάντο μας λιανά αυτό;

Λοιπόν, φίλε, σταμάτα να πετάς τη μπάλα μία στη Lady Άντζελα και μία στην ανθρώπινη φύση" και μίλα συγκεκριμένα και χειροπιαστά. Τ ι εννοείς πάλι με τον παράγοντα "ομοιότητα" και- ξανά μανά- με τον παράγοντα "χρόνο"; Κι εγώ είμαι υπέρ των αλλαγών όχι γενικώς και αορίστως της "εκπαίδευσης", αλλά του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του. Αλλά αυτό προϋποθέτει ριζικές αλλαγές στο Ά λ λ ο σύστημα to M ε γ ά λ ο (δεν το κατονομάζω γιατί θα αρχίσεις να βγάζεις "σπυράκια" χρονιάρες μέρες...: πανδημία, Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά , Θεοφάνεια..) . Μετά τις γιορτές τα ξαναλέμε ...

 
Dario Moutso
26 Δεκ 2020 21:10

@ΗΡΑ*

1. Το ότι το παιχνίδι είναι χαμένο και από πριν ξεπουλημένο (από ποιους και γιατί δεν είναι του παρόντος, αλλά λίγο πολύ όλοι ξέρουμε) είναι διαπίστωση κι όχι θέση.

2. Η ερώτηση είναι απλή. Είναι σωστή η διαπίστωση ή όχι; Εάν όχι τότε καλά πάει το παιχνίδι, Αν ναι τότε πρέπει να σκεφτούμε πως θα γίνει να το αλλάξουμε αν και από ελάχιστα έως τίποτα μπορούμε να κάνουμε (διαπίστωση και αυτό).

3. Γνωρίζω πολύ καλά ότι θα μπορούσες να γράψεις όχι μόνο 8 αλλά 18, 118 σελίδες και να παραθέσεις επιχειρήματα επί επιχειρημάτων βασισμένα σε μελέτες επί μελετών (έχεις πολύ καλές γνώσεις), αλλά όπως σου έχω ξαναγράψει καλή η θεωρία καλές και οι μελέτες (και πρέπει να γίνονται) αλλά έχουν ένα πρόβλημα.. Δεν υπολογίζουν ότι ο άνθρωπος είναι τόσο μα τόσο πολύπλοκος και αλλάζει από στιγμή σε στιγμή που δεν είναι δυνατόν να τον κάνεις μοντέλο (ειδικά εκπαιδευτικό) Χιλιάδες μεταβλητές αλλάζουν τιμή (είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα) κάθε στιγμή.

Αν δεν αλλάξει ριζικά η εκπαίδευση Αν δεν μπει ο παράγοντας ομοιότητα Αν δεν μπει ο παράγοντας χρόνος αν.. αν .. αν.. τότε θα σε παραπέμψω στους στίχους ενός στιχουργού με το ψευδώνυμο Φοίβος ο οποίος έγραψε ένα άσμα το οποίο δεν τραγουδήθηκε από κάποια γνωστή σοπράνο σε κάποια όπερα ή έστω ποιοτική τραγουδίστρια αλλά από την Lady Άντζελα

Έχτιζα παλάτια, με νερό και άμμο
έπιασ’ η βροχή και τα ‘ριξε όλα χάμω

(και αυτό διαπίστωση είναι)

 
ΗΡΑ*
26 Δεκ 2020 08:45

Στη μνήμη ενός μάστορα της δια ζώσης διδασκαλίας...

Στις αρχές της Άνοιξης του 1932 μια ομάδα φοιτητών πήρε την πρωτοβουλία να οργανώσει μια σειρά μαθημάτων με αντικείμενο : θεωρία και πρακτική της επιστημονικής μελέτης, με ομιλητή το Δημήτρη Γληνό. Η " Φοιτητική συντροφιά " - αυτό ήταν το όνομα της ομάδας φοιτητών - έκανε πολλές ενέργειες και παραστάσεις στις τότε αστυνομικές αρχές για να τής δοθεί άδεια να πραγματοποιήσει αυτά τα μαθήματα σε μια αίθουσα της Αθήνας. Αδύνατον ! Ιδού η απάντηση του τότε διευθυντή της αστυνομίας Β... προς την επιτροπή των φοιτητών : " Είμαι πρόθυμος να δώσω άδεια συγκέντρωσης στο κομμουνιστικό κόμμα, μα όχι στη "Φοιτητική συντροφιά για τα μαθήματα του Γληνού. Παρά ταύτα ο Δημήτρης Γληνός δεν έπαψε να καθοδηγεί τους φοιτητές σε παράνομες μικρές συγκεντρώσεις σε συνοικιακά φοιτητικά φτωχόσπιτα της Αθήνας, σε απόκεντρα καφενεία και σε ημιπαράνομες εκδρομές.
Αλησμόνητη έμεινε στους φοιτητές και σπουδαστές της Αθήνας η εκδρομή της "Φοιτητικής συντροφιάς" στον Αη - Γιάννη τον Καρέα τη Μεγάλη Παρασκευή του 1932, όπου πήγε και μίλησε ο Γληνός. Σε μια όμορφη πλαγιά του Υμηττού, στο προαύλιο μπροστά στην είσοδο της εκκλησιάς του Άη - Γιάννη, οι φοιτητές και σπουδαστές της Αθήνας, καθισμένοι γύρω τριγύρω στο δάσκαλό τους, παρουσίαζαν μια βιβλική σκηνή που θύμιζε σκηνές από τις διδαχές του αποστόλου Παύλου...
Ο Δημήτρης Γληνός, ο συντάκτης του ιστορικού " Τι είναι και τι θέλει το ΕΑΜ", πέθανε τα χαράματα της 26ης Δεκεμβρίου 1943.

 
ΗΡΑ*
25 Δεκ 2020 11:09

@ Dario Moutso
Άφησα συνειδητά τον παράγοντα "χρόνος" έξω από από τη συζήτησή μας στο τελευταίο σχόλιό μου για δύο λόγους : α) Με ενδιέφερε κυρίως η δ ι κ ή
σ ο υ θέση " ... το παιχνίδι είναι στημένο και φυσικά χαμένο". Όπως συνειδητά επέλεξα τους ακόλουθους συγκεκριμένους στίχους από το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη

"...αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου..."

Αν τους "κουβανείς", τότε με μαθηματική ακρίβεια το παιχνίδι είναι χαμένο από χέρι, ήδη από το Σεπτέμβρη άντε το αργότερο τον Οκτώβριο, για ορισμένους μαθητές, επικαλούμενος τόν καθοριστικής σημασίας για σένα παράγοντα "χρόνος". Οπότε αφού δεν υπάρχει χρόνος να ασχοληθεί κανείς Κ Α Ι
μ' αυτούς τους μαθητές είτε χαριστικά τούς πάμε στην επόμενη τάξη είτε τούς αφήνουμε στην ίδια τάξη. ΄Ετσι από το σαρανταπεντάλεπτο της μιας διδακτικής ώρας φτάνουμε στο 12μηνης διάρκειας ολόκληρο έτος . " Χρόνος" και το ένα "χρόνος" και το άλλο, ε;
β) Αν συμπεριελάμβανα ΚΑΙ τον παράγοντα "χρόνος" στην κουβέντα μας, έπρεπε το σχόλιό μου να επεκταθεί στις 7 - 8 σελίδες. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν δέχομαι ούτε χαριστικά να τούς πάμε αγράμματους στην επόμενη τάξη ούτε να επαναλάβουν την τάξη, πάλι χωρίς να κάνουμε τίποτα και δος το πάλι απ' την αρχή...Τι συγκεκριμένα θα μπορούσαμε να κάνουμε; Και επειδή διαρκώς με "τσιγκλάς", ελπίζω κάποια στιγμή να τα ξαναπούμε... Και μη σκεφτείς ότι αποφεύγω τη συζήτηση...

 
ΗΡΑ*
25 Δεκ 2020 11:07

@ Dario Moutso
Άφησα συνειδητά τον παράγοντα "χρόνος" έξω από από τη συζήτησή μας στο τελευταίο σχόλιό μου για δύο λόγους : α) Με ενδιέφερε κυρίως η δ ι κ ή
σ ο υ θέση " ... το παιχνίδι είναι στημένο και φυσικά χαμένο". Όπως συνειδητά επέλεξα τους ακόλουθους συγκεκριμένους στίχους από το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη

"...αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου..."

Αν τους "κουβανείς", τότε με μαθηματική ακρίβεια το παιχνίδι είναι χαμένο από χέρι, ήδη από το Σεπτέμβρη άντε το αργότερο τον Οκτώβριο, για ορισμένους μαθητές, επικαλούμενος τόν καθοριστικής σημασίας για σένα παράγοντα "χρόνος". Οπότε αφού δεν υπάρχει χρόνος να ασχοληθεί κανείς Κ Α Ι
μ' αυτούς τους μαθητές είτε χαριστικά τούς πάμε στην επόμενη τάξη είτε τούς αφήνουμε στην ίδια τάξη. ΄Ετσι από το σαρανταπεντάλεπτο της μιας διδακτικής ώρας φτάνουμε στο 12μηνης διάρκειας ολόκληρο έτος . " Χρόνος" και το ένα "χρόνος" και το άλλο, ε;
β) Αν συμπεριελάμβανα ΚΑΙ τον παράγοντα "χρόνος" στην κουβέντα μας, έπρεπε το σχόλιό μου να επεκταθεί στις 7 - 8 σελίδες. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν δέχομαι ούτε χαριστικά να τούς πάμε αγράμματους στην επόμενη τάξη ούτε να επαναλάβουν την τάξη, πάλι χωρίς να κάνουμε τίποτα και δος το πάλι απ' την αρχή...Τι συγκεκριμένα θα μπορούσαμε να κάνουμε; Και επειδή διαρκώς με "τσιγκλάς", ελπίζω κάποια στιγμή να τα ξαναπούμε... Και μη σκεφτείς ότι αποφεύγω τη συζήτηση...

 
Dario Moutso
23 Δεκ 2020 23:40

@HΡΑ*

Αγαπητέ συνάδελφε, διάβασες όσα έγραψα, αλλά σου διέφυγε (;) η ποιο σημαντική παράμετρος: Ο χρόνος.

Εξαιρετικό το παράδειγμα με το εκκρεμές, αλλά ....... Όταν (και για όσο χρόνο) το εκκρεμές είναι σε ένα σημείο τα άλλα δεν υφίστανται. Με την δική μου οπτική "κλέβω" από τα "νεκρά" "σημεία" η περιοχές διότι η συχνότητα του εκκρεμούς είναι πολύ μικρή και ο χρόνος πολύ περιορισμένος.

Το ότι δεν υπάρχει ομοιογένεια σε μια τάξη το γνωρίζουμε. Αυτό που είπα είναι ότι θα έπρεπε να υπήρχε έτσι ώστε όλοι να πάρουν το μέγιστο από την εκπαιδευτική διαδικασία ασχέτως που το μέγιστο δεν θα είναι κοινό για όλους.

Το ότι σε "τρομάζει" αυτό που έγραψα "το παιχνίδι είναι στημένο" αναμενόμενο είναι. Τις περισσότερες φορές η αλήθεια είναι "τρομακτική".

Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι τόσο εσύ όσο και ένα μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων δεν κάνετε ότι είναι δυνατόν και ακόμα παραπάνω (με όποια λάθη, ατέλειες, ελλείψεις) για τους μαθητές σας. Δυστυχώς όμως οι μαθητές σας θα πάρουν ένα μικρό κλάσμα από ότι θα μπορούσατε να τους δώσετε. Δεν φταίτε εσείς γι αυτό. Αυτή είναι τόσο η Ελληνική όσο και η παγκόσμια (λιγότερο ή περισσότερο) πραγματικότητα-εκπαιδευτικό σύστημα.

Και μια και μου πρότεινες να διαβάσω την Ιθάκη του Καβάφη ή ακόμα καλύτερα να την διπλο η και τριπλο-διαβάσω (αρκετά άκομψο-σκωπτικό εκ μέρους σου....) να σου πω ότι είναι υπερεκτιμημένο και δυστυχώς από πολλούς παρερμηνευμένο αλλά αυτή είναι η δικιά μου άποψη.

 
HΡΑ*
23 Δεκ 2020 18:55

@ Dario Moutso , @ Legend, @ MG, @ maria

@Dario Moutso γράφει ( απευθυνόμενος προς τον ΗΡΑ* ) : " ...ξεχνάς μια παράμετρο η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην τάξη. Η ανομοιογένεια, και για να γίνω κατανοητός. Έχεις μια τάξη 20 μαθητών 3 άριστοι 6 καλοί, 7 μέτριοι και 4 κακοί. Με ποιους θα δουλέψεις.Όποια ομάδα και να επιλέξεις το παιχνίδι είναι στημένο και φυσικά χαμένο..."

Αγαπητέ μου, Ουαί, κι αλίμονό μου, αν θεωρούσα εκ των προτέρων " το παιχνίδι ... στημένο και φυσικά χαμένο" ! Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά : Αν είναι ένα πράγμα που ΔΕΝ ξέχασα ποτε απ' όταν πρωτομπήκα σε σχολική τάξη μέχρι που αφυπηρέτησα είναι τούτο : την αυτονόητη και δεδομένη ανομοιογένεια - εννοείται ως προς το επίπεδο γνώσεων και επιδόσεων - του μαθητικού πληθυσμού κάθε σχολικής τάξης. Ειλικρινά εκπλήσσομαι που θέτεις ένα τέτοιο ζητημα ! Δεν υπάρχουν ομοιογενείς σχολικές τάξεις , πώς το λένε ;
Όπως δεν υπάρχουν, τουλάχιστο στο λεξιλόγιό μου, "κακοί" μαθητές. Μαθητές και μαθήτριες με συγκεκριμένες και διαπιστωμένες αδυναμίες στο Α ή το Β γνωστικό αντικείμενο " ναι ", αλλά όχι "κακοί". Ποτέ ! Ακολούθως με ρωτάς "με ποιους θα δουλέψεις." Εννοείται με ό λ ο υ ς, αυτονοήτως με ό λ ο υ ς !
Πιο συγκεκριμένα : Θεωρώ ότι ένας εκπαιδευτικός οφείλει να ακολουθεί έναν τέτοιο προσανατολισμό στις πρακτικές του που θα λαμβάνουν υπόψη το γνωστικό επίπεδο - τις ιδιαιτερότητες και το ρυθμό μάθησης ε ν ό ς
ε κ ά σ τ ο υ μαθητή αλλά και του σ υ ν ό λ ο υ της τάξης.
Θα παρομοίαζα έναν τέτοιο προσανατολισμό δράσης με τις ταλαντεύσεις ενός εκκρεμούς που διανύει α ε ν ά ω ς το ίδιο μήκος του τόξου. Να φανταστούμε στο ένα άκρο του τόξου τον πρώτο - και στον αντίποδά του τον πιο αδύναμο μαθητή της τάξης με το εκπαιδευτικό να "αιωρείται" πότε προς τη μια και πότε προς την άλλη κατεύθυνση ανάλογα με τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τους εκάστοτε επιδιωκόμενος μαθησιακούς στόχους.
Είναι προφανές ότι όταν ένας εκπαιδευτικός προσανατολίζεται προς το " μέσο μαθητή" το μήκος του διανυόμενου τόξου είναι κατά πολύ μικρότερο και έχει ως συνέπεια να αδικούνται οι πολύ καλοί μαθητές και να εγκαταλείπονται στην τύχη τους οι αδύνατοι.
Αλλά, φίλε μου, το να θεωρείς εκ των προτέρων "το παιχνίδι στημένο και χαμένο" δε με βρίσκει σύμφωνο, για να μην πω με τρομάζει, γιατί δεν συνάδει με τον εκπαιδευτικό - ΚΑΙ παιδαγωγό που θέλει να λέγεται επαγγελματίας...
Σε ό,τι με αφορά ποτέ, μα ποτέ δε σκέφτηκα έτσι. Προφανώς και βίωσα και αποτυχίες, και μια και δυο και δεκα- δυό φορές, αλλά να μην προσπαθήσω τουλάχιστο; Πάντα ! Γιατί "πάντα στο νου μου είχα την Ιθάκη" Θα σου συνιστούσα μάλιστα να διαβάσεις και μια και δυο και δεκα -δυο φορές το ποίημα αυτό - ένα από τα ελάχιστα ποιήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας που έχει και διαχρονική ισχύ - του μεγάλου Κ.Π. Καβάφη : Ιδού μικρό δείγμα του:

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάνει μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
.................................................................
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου

Να είσαι πάντα καλά που αραιά και πού μου δίνεις την ευκαιρία να φρεσκάρω το" Είναι μου" ( εννοείται ως δασκάλου) αν και απεχθάνομαι το φαίνεσθαι....

....και ΚΑΛΑ ΧΡΙΖΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !

 
Με τηλεοσυνοπτικές διαδικασίες
23 Δεκ 2020 10:32

Τηλεαξιολόγηση σήμερα για τους μαθητές ---> Τηλεαξιολόγηση αύριο για τους εκπαιδευτικούς....
Άντε κι ένα τηλεΑΣΕΠ σύντομα....

 
Dario Moutso
23 Δεκ 2020 01:16

@ΗΡΑ
Ωραία αυτά που γράφεις, αλλά ξεχνάς μια παράμετρο η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην τάξη. Η ανομοιογένεια, και για να γίνω κατανοητός. Έχεις μια τάξη 20 μαθητών 3 άριστοι 6 καλοί, 7 μέτριοι και 4 κακοί. Με ποιους θα δουλέψεις. Όποια ομάδα και να επιλέξεις το παιχνίδι είναι στημένο και φυσικά χαμένο. Και αν ακόμα έχεις την πρόθεση να δουλέψεις με όλες τις ομάδες ξεχνάς πάλι μια σημαντική παράμετρο. Τον χρόνο. Εδώ ξέρω ότι μπορείς να παραθέσεις μελέτες επί μελετών, αλλά δυστυχώς η πράξη τις διαψεύδει (αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνονται). Πολύ θα ήθελα να ακούσω απόψεις πάνω στην ομοιογένεια-ανομοιογένεια....

@Διαμαρτυρόμενος Καθηγητής
Ακραίο (;) σενάριο: Τα σχολεία ανοίγουν 2 βδομάδες πριν τις εξετάσεις, τι κάνεις με δεδομένο το " το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β" όπως έγραψες... Η απάντηση γνωστή "Ας κόψει το υπουργείο το κεφάλι του, Ας μπει ο γραπτός βαθμός για ΜΟ τετραμήνων κλπ κλπ κλπ

@Ανδρέας
Τι σε παραξενεύει; Έτσι είναι η ανθρώπινη φύση. Απλά λόγω προόδου και political correct (όπως συνηθίζεται- είναι της μόδας τον τελευταίο καιρό) δεν πετάμε πλέον χριστιανούς στα λιοντάρια αλλά βλέπουμε big brother και τα συναφή

@MARIA
Θα ήταν ενδιαφέρον να μας παραθέσεις, έστω και επιγραμματικά, μερικούς τρόπους ατομικής αξιολόγησης εκτός διαγωνίσματος και διασφαλίζουν το αδιάβλητο.

Ερωτήματα και απαντήσεις
Μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως αξιολόγηση; Θεωρητικά ναι
Πρέπει να γίνει εξ αποστάσεως αξιολόγηση; Όχι σ αυτή την φάση. Περιμένουμε.
Πρέπει να ετοιμαστούμε για εξ αποστάσεως αξιολόγηση; Ναι (γι ακραίο σενάριο)

 
Δον Κιχώτης
22 Δεκ 2020 23:36

Η κόρη μου είχε στη Β Λυκείου μία φιλόλογο που την αγαπούσαν αφάνταστα όλοι οι μαθητές του τμήματος. Εγώ την εκτιμούσα για όλα αυτά που μου μετέ-φερε το παιδί μου αλλά και γι΄αυτά που συμπέραινα κατά τη διάρκεια των ενημερωτικών συναντήσεων· η φιλόλογος της κόρης μου ήξερε να διαλέγεται και με μαεστρία τους ενέπλεκε όλους. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας της λειτουργούσε ανύποπτα η διαγνωστική και αποτελεσματικά η διαμορφωτική αξιολόγηση κι όταν ερχόταν η ώρα της τελικής, αυτή ήταν δομημένη με τέτοιον τρόπο που σχεδόν όλοι μπορούσαν να νιώσουν στο τέλος τουλάχιστον μια ικανοποίηση.
Αν ένας καθηγητής μπορεί να διδάξει εξ αποστάσεως και με τα υπάρχοντα μέσα και με την ίδια αποτελεσματικότητα όλους τους μαθητές του, ας προχωρήσει στην αξιολόγησή τους, να τελειώνουμε. Διαφορετικά, ας αφήσει η Πολιτεία τους υπόλοιπους να ακούσουν την ηχογραφημένη φωνή του Χρίστου Τσολάκη για την αποτελεσματική διδασκαλία αλλά και τη μακρινή φωνή του Αλέξανδρου Δελμούζου: «Αν το γνωρίσεις μια φορά το παιδί και το αγαπήσεις, δεν σ΄αφήνει πια να ησυχάσεις».

 
HΡΑ*
22 Δεκ 2020 20:24

Στο σύντομο, αλλά μεστό περιεχομένου κείμενό του ο κ. Δημητρόπουλος βάζει τα πράγματα στη θέση τους, τουλάχιστο αυτά που σχετίζονται με τη διαδικασία της εξέτασης των μαθητών/-ριων μέσω διαδικτύου. Με τα έξι (6) ερωτήματα που θέτει καταδεικνύει τη διαβλητότητα της σχετικής διαδικασίας κι αυτή με τη σειρά της μάς προϊδιάζει για το βαθμό αξιοπιστίας της αξιολόγησης που θα ακολουθήσει. Και καταλήγει στο ακόλουθο λογικό συμπέρασμα: "Α priori λοιπόν και εκ των πραγμάτων η αξιοπιστία της διαδικασίας εξέτασης πλήττεται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθίσταται δυσχερής." Σημειωτέον ότι ο κ. Δημητρόπουλος ενεργεί και επιχειρηματολογεί με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Διόλου τυχαίο, λοιπόν, που η πλειονότητα των σχολιαστών παραπάνω επικροτεί τις απόψεις που διατυπώνει ο Δημτρόπουλος... Παρά ταύτα ορισμένοι επιμένουν...
Eπιγραμματικά λίγα λόγια για το δέυτερο σκέλος του συμπεράσματος στο οποίο καταλήγει ο κ. Διευθντής " ...και ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθίσταται δυσχερής."
Ποιος όμως ( πρέπει να) είναι ο ρόλος ενός εκπαιδευτικού ;
Ερμηνεύοντας κριτικά αλλά θετικά και συνθετικά το ρόλο του ένας εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει πλήρη επίγνωση ότι ταυτόχρονα είναι κ α ι μεταδότης γνώσεων κ α ι κοινωνικοποιητής κ α ι παιδαγωγός κ α ι αξιολογητής. Κάθε μονόπλευρος προσανατολισμός προς τη μια από τις παραπάνω διαστάσεις οδηγεί σε στρεβλώσεις και παρερμηνείες.

Ιδιαίτερα οφείλουμε να επισημάνουμε την αναγκαιότητα

- να μην περιορίζεται στην ξερή μετάδοση και συσσώρευση γνώσεων και πληροφοριών στο μαθητή ή τη μαθήτρια αλλά να επιδιώκει τη μεταβίβαση των μηχανισμών της μάθησης. Να μάθει δηλ. στο μαθητή π ώ ς να μαθαίνει και π ώ ς να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά και δημιουργικά τις κεκτημένες γνώσεις.
- παράλληλα να μην ξεχνά ότι είναι και π α ι δ α γ ω γ ό ς. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διατηρεί και να προάγει θετικές διαπροσωπικές σχέσεις με ό λ ο υ ς του μαθητές ανεξαρτήτως των επιδόσεών τους. Σε κάθε περίπτωση κάθε εκπαιδευτικός, είτε το συνειδητοποιεί είτε όχι, με τη στάση του, τις απόψεις του και τη συμπεριφορά του ασκεί επιρροή στο χαρακτήρα και την προσωπικότητα του μαθητή. Ζητούμενο είναι να ασκεί θετική επιρροή στη διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών (του) - εφήβων.
Δικαίως θα αντιτείνει κάποιος : Αυτά , ΗΡΑ*, ισχύουν στη θεωρία και πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα της δια ζώσης διδασκαλίας πόσω μάλλον στην εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Συμφωνώ εν μέρει, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την δια ζώσης διδασκαλίας, ενώ στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης θεωρώ πως
κ α μ ί α από τις παραπάνω διαστάσεις του ρόλου του εκπαιδευτικού δεν λειτουργεί ικανοποιητικά και ως εκ τούτου δεν μπορούμε έτσι αυθαίρετα να ισχυριστούμε ότι οι εκπαιδευτικοί στο ρόλο τους ως αξιολογητές - κατ' εξαίρεση - ανταποκρίθηκαν με επιτυχία ! Εκείνο που διακυβεύεται είναι ο ίδιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύνολό του, γιατί οι μαθητές γνωρίζουν ότι βασική προϋπόθεση της αξιολόγησης κάθε γραπτης εξεταστικής διαδικασίας είναι η διασφάλιση του αδιάβλητου της ίδια της διαδικασίας μέσω της άσκησης της εποπτείας της από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. - αξιολογητή. Κι όταν αυτό το στοιχείο απουσιάζει, ευτελίζεται κάθε αξιολόγηση και γελοιοποιείται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύνολό του.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
22 Δεκ 2020 14:38

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ Κ. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ! ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΣΤΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΑΙΡΕΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ!

 
χχχ
22 Δεκ 2020 03:12

ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ Κ. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ!!

 
Διονύσης
21 Δεκ 2020 19:57

Όταν έρχεται η ώρα της εξέτασης λίγα παιδιά γράφουν από μόνα τους. Τα περισσότερα αντιγραφουν. Στέλνουν σε pdf την απάντηση και κάποια στέλνουν το αρχείο με το όνομα του συμμαθητή τους που τούς το έστειλε σκονακι. Τόσο τέλεια. Δεν είναι και τόσο αθώα τα παιδιά που δεν ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο μάθημα.

 
maria
21 Δεκ 2020 19:32

εφόσον τίποτα δεν είναι όπως πριν, γιατί θα πρέπει η αξιολόγηση να παραμείνει ίδια? ας αλλάξουμε επιτέλους νοοτροπία: ψηφίζω αξιολόγηση μέσω webex και e class δεδομένων των συνθηκών, και ας με κράξουνε κάποιοι, το έχω δοκιμάσει με μαθητές, δεν είναι εύκολο για κανέναν, θα το συνηθίσουμε όμως, στα πανεπιστήμια πώς γράφουν δηλαδή? εκεί δεν χαλούν τα συστήματά τους? επίσης κάθε αλλαγή θέλει ένα διάστημα προσαρμογής, δεν γίνεται όλα να λειτουργούν ρολόι από την αρχή. Αν εμείς αντιστεκόμαστε, τότε μην γκρινιάζουμε όταν η εκπαίδευσή μας παραμένη παρωχημένη σε σχέση με άλλες χώρες

 
Ν
21 Δεκ 2020 19:05

...Ζητούν από τους μαθητές να είναι συν τοις αλλοις και ασοι στην χρήση του Η/Υ.Σκαναρισμα, δημιουργία PDF και αποστολή στο e-class με τον χρονο να τρέχει αντίστροφα. Δεν προλαβαινουν και μηδενιζονται.Τρέλα...

 
A.K.
21 Δεκ 2020 16:59

Μιλάς σε ανθρώπους που δεν ακούν, που δεν ξέρουν και κυρίως δε θέλουν να μάθουν. Είναι πολιτικοί παλιάς κακής κοπής που έχουν τόση σχέση με την εκπαίδευση και την κοινωνία, όση ο Μπαμπινιώτης με τον ιππόδρομο.
Είναι ευχάριστο που προσπαθείς -με την τοποθέτησή σου- να σώσεις ό,τι πιστεύεις ότι σώζεται αλλά η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη..
Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι που λέει κι ο ποιητής..

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
21 Δεκ 2020 16:52

Δεν γνωρίζω προσωπικά τον κύριο Διευθυντή, αλλά μου έκανε πολύ καλή εντύπωση ο μεστός του λόγος. Τυχεροί νομίζω είναι οι καθηγητές του. Δυστυχώς και αυτός όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι κάνουν το ίδιο λάθος. Πιστεύουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργείου φανερώνουν άγνοια, εμμονή, εμπάθεια ή εγωπάθεια. Αντίθετα, όλα γίνονται προγραμματισμένα από την αρχή, βάση ενός καλά μελετημένου σχεδίου : Της αποδόμησης του Δημόσιου Σχολείου και της ενίσχυσης του Ιδιωτικού.

 
Ανδρεας
21 Δεκ 2020 16:26

Να προσθέσω επιπλέον.Και τηλεσκουπιδια. Έχουν τρελάνει τη νεολαία με big brother bachelor gntm my style rocks voice που προωθούν κοινωνικά πειραματόζωα και εύκολο χρήμα μέσω του life style. Όλα στημένα και προσπαθούν να μας πείσουν πως ο κόσμος επιλέγει για νικητές άτομα με ψυχολογικά προβλήματα από διαλυμένες οικογένειες.Αποτελεσμα όλη την ώρα μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή κινητού και τηλεόρασης από νωρίς το πρωί ως αργά το βράδυ παθητικοί δεκτές χωρίς άθληση δραστηριότητες νορμαλ σχέσεις.Αυτες και άλλες πολλές οι συνέπειες της καραντίνας που θα φανούν συντομα

 
Γιάννης
21 Δεκ 2020 15:29

Ας μη βιαζόμαστε «ενθαρρύνονται» αναφέρει . Άλλοι ενθαρρύνονται άλλοι όχι. Καλύτερα όμως τα διαγωνίσματα δια ζώσης.

 
HΡΑ*
21 Δεκ 2020 12:52

@ Legend : "...Για το δικό μου παιδί θα ζητούσα επανάληψη της τάξης. Για το δικό σας;" Εσύ,όντας 1000% σίγουρος ότι ούτε "το δικό σου παιδί" κι εγώ τουλάχιστο κατά 75 - 100% πως ούτε "το δικό μου παιδί" ΔΕΝ θα βρεθούν στη δυσάρεστη θέση να επαναλάβουν την τάξη, μπορούμε να λέμε ό,τι θέλουμε και να παριστάνουμε τους αντικειμενικούς κριτές - αξιολογητές. Για να μην μπω στην ουσία της υπόθεσης με : σκοποί / στόχοι. αξιολόγηση/ μοντέλα αξιολόγησης, μάθηση - γνώση/ πληροφορία. δεξιότητες/ ικανότητες - μαθητές/ριες κοινωνικο - οικονομική προέλευση και μορφωτικό επίπεδο των γονιών κ.λπ., κ.λπ..
Αγαπητέ μου, η αξιολόγηση δεν είναι αυτοσκοπός και δεν αφορά μόνο ή ,αν θέλεις, κυρίως τους αρίστους, ενω οι κακοί μαθητές έχουν και μια και δυο και τρεις ευκαιρίες να επαναλάβει την τάξη. Αλήθεια, εσύ κι εγώ που εμφορούμαστε από τέτοιες αντιλήψεις-το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του - τι συγκεκριμένα κάναμε και κατά πόσο εξαντλήσαμε όλες μας τις δυνατότητες ώστε οι μαθητέ/ριες αυτοί/-ες να μην επαναλάβουν την τάξη;

 
MARIA
21 Δεκ 2020 12:39

ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ''ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΒΑΣΑΝΟ'' ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ;ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΙΟ ΟΥΣΙΩΔΗΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΣ;
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ....=ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ...
ΔΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ:ΕΥΡΩΠΗ,ΑΜΕΡΙΚΗ...

 
MG
21 Δεκ 2020 10:52

Αλήθεια; Ποια λογική έχουν όλα αυτά; Νομίζω ότι κάποιοι συνδικαλιστές και κάποιοι διευθυντές επειδή οι ίδιοι δεν δουλεύουν στη webex τουλάχιστον τόσες ώρες όσο εμείς οι απλοί κοινοί θνητοί, πυροβολούν τα πόδια μας. Γίνεται εξαιρετική προσπάθεια στη ββάθμια και οι μαθητές ανταποκρίνονται μια χαρά! Τα ψηφιακά εργαλεία λειτουργούν πολύ καλά και οι μαθητές μας μαθαίνουν γρήγορα προσαρμόζονται εύκολα και αξιοποιούν δυνατότητες του διαδικτύου ίσως για πρώτη φορά για εκπαιδευτικούς σκοπούς!! Αυτά τα επιχειρήματα φανερώνουν την αδυναμία κάποιων να εκτιμήσουν τους μαθητές τους. Για όσους έχουν μονόωρα μαθήματα, μαθητές 500 είναι λογικό να συμβαίνει και στη δια ζώσης. Για όλους τους υπόλοιπους είναι μια ακόμη δικαιολογία. Σαν μαθητούδια που δεν ανοίγουν βιβλίο και δικαιολογούν την άγνοιά τους κατηγορώντας τους δασκάλους τους... ας ωριμάσουμε όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Η αξιολόγηση είναι μια σοβαρή διαδικασία. Το νόημα και τη σοβαρότητα τη δίνουμε εμείς. Όχι η βαθμολογία, αλλά η αξιολόγηση.

 
Κύριε Δημητρόπουλε
21 Δεκ 2020 10:49

μπράβο σας που ευθαρσώς δημοσιεύσατε αυτό που όλοι οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι μαθητές είχαν στο μυαλό τους βάσει κοινής λογικής και ΦΟΒΟΥΝΤΑΝ να γράψουν δημόσια και ενυπόγραφα. Συγχαρητήρια που άξια εκπροσωπείτε εμάς και τη φωνή μας!

 
ανθρωπιά
21 Δεκ 2020 10:44

Μπράβο κύριε Δημητρόπουλε
εδώ στην επαρχία είναι ποιο δύσκολα τα πράγματα ευτυχώς υπάρχουν και άνθρωποι που σκέφτονται τον πλησίον

 
Τεορις
21 Δεκ 2020 10:36

Μόνο γέλωτα προκαλούν οι δήθεν ενστάσεις ορισμένων για διαβλητή, λέει, αξιοπιστία των εξ αποστάσεως διαγωνισμάτων όταν όλοι ξέρουμε τι γίνεται στα διαγωνίσματα στην τάξη και ιδιαίτερα στις μεγαλύτερες βαθμίδες. Αφήστε την στείρα αντιπολίτευση και βοηθήστε να βγει η χώρα από την κρίση. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε.

 
Μπάμπης
21 Δεκ 2020 10:28

Επιτέλους μια άποψη, κατά τη γνώμη μου, σωστή από έναν άνθρωπο που φαίνεται ότι βιώνει στην πράξη κι εκείνος τα θετικά και τα αρνητικά της τηλεεκπαιδευσης.

 
Μαρία
21 Δεκ 2020 09:21

Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τον κ. Δημητροπουλο διευθυντή στη Ραλλειο. Ήθος, γνώση και διαρκής φροντιδα για τα παιδιά μας. Οι απόψεις του με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη.

 
Legend
21 Δεκ 2020 08:47

Η γνώση μάς ενδιαφέρει, αλλά στην αξιολόγηση φαίνεται ποιος έμαθε τι και αν ο εκπαιδευτικός πέτυχε τον σκοπό του!
Οι αξιολογήσεις κρατούν σε εγρήγορση τους μαθητές και οι μαθητές με υψηλούς στόχους δοκιμάζονται. Δεν έχουμε μόνο παιδιά που με το ζόρι περνούν την τάξη τους (δηλαδή τα περνάμε χάριν...) έχουμε και μαθητές που παλεύουν για το καλύτερο, για το τέλειο. Αν τώρα κάποιος μαθητής δεν έμπαινε για τεχνικούς λόγους (που 6η εβδομάδα είμαστε πια!!!) ας μην βαθμολογηθεί. Το πραγματικό πρόβλημα είναι αυτό όμως; Για το δικό λου παιδί θα ζητούσα επανάληψη της τάξης. Για το δικό σας;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.