Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Υπουργικό Συμβούλιο: Η Ν. Κεραμέως παρουσιάζει το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και την ίδρυση Σώματος Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος

Αναμένεται να δοθεί το “πράσινο φως” και να τεθεί το Σχέδιο Νόμου σε δημόσια διαβούλευση
Δημοσίευση: 22/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο θα συνεδριάσει διαδικτυακά σήμερα  Τρίτη, στις 11 το πρωί,υπο τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη,  θα παρουσιάσει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως  το Σχέδιο Νόμου, που αφορά:

Α. Τις αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Β. Την ασφάλεια στα ΑΕΙ

Τα μέλη του υπουργικού Συμβουλίου αναμένεται να δώσουν το “πράσινο φως” στην υπουργό Παιδείας, προκειμένου τις επόμενες ημέρες να θέσει το Σχέδιο Νόμου σε δημόσια διαβούλευση  και με το άνοιγμα της Βουλής, στις 11 Ιανουαρίου, να το καταθέσει, προς ψήφιση.

Ειδικότερα η προτάσεις της Ν. Κεραμέως, έχουν ως εξής:

Προτάσεις για αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ενίσχυση ακαδημαϊκών προϋποθέσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων – Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Στόχοι:

  •     διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών,
  •     ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ – για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
  •     θωράκιση του κύρους των πανεπιστημιακών σπουδών,
  •     θωράκιση της βάσης εισαγωγής από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων,
  •     μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου.

Διαδικασία εισαγωγής σε δύο φάσεις - για μεγαλύτερη έμφαση στην εκφρασμένη προτίμηση των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακό Τμήμα εισαγωγής.

Φάση Α: συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα).

Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α.

Στόχος: η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών.

Να σημειωθεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

2.Προτάσεις σχετικά με την ασφάλεια στα ΑΕΙ

Σε συνέχεια της ψήφισης στη Βουλή, τον Αύγουστο 2019, της αποκατάστασης του ασύλου στην πραγματική του έννοια, προτάθηκε η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων μας με τα ακόλουθα μέτρα:

  •     σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, η οποία θα αποτελείται από αξιωματικούς και ειδικούς φρουρούς της Ελληνικής Αστυνομίας,
  •     σύσταση δομών και διεύρυνση μέτρων ασφαλείας στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπως συστήματα ελεγχόμενης εισόδου,
  •     ενίσχυση διατάξεων πειθαρχικού και ποινικού δικαίου, και θέσπιση ολοκληρωμένου πλαισίου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Στόχος:

    Η βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.

Σχόλια (13)

 
Απορία
22 Δεκ 2020 12:06

Τί χρειάζεται η β φάση του μηχανογραφικού? Οι μαθητές και τα Λύκεια θα παίζουν τζόκερ όλο το καλοκαίρι, χωρίς κανένα λόγο.
Να μπει η βάση και να μειωθούν κάπως οι επιλογές σε ένα και μοναδικό μηχανογραφικο.
Οι 2 φάσεις κάνουν τη διαδικασία πολύ σύνθετη, χρονοβόρα και τυχαία ή άτυχη για τους μετριοκαλούς υποψηφίους που θα μείνουν έξω από καλούτσικες σχολές, στις οποίες θα έχουν μπει κατώτεροι υποψήφιοι.
ΑΠΛΑ ένα μηχανογραφικό με περιορισμένες προτιμήσεις (σίγουρα πάνω από 20 και κάτω από 50) με ανακοινωμένη την ελάχιστη βάση.

 
ναι στο ποσοστό αλλά μαζί με οριζόντια μείωση εισακτέων 20%
22 Δεκ 2020 11:53

Η οριζόντια μείωση εισακτέων κατά 20% θεραπεύει:
α) το πρόβλημα των μεταγραφών στα Τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων, που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν το 70%-120% λόγω πολύ υψηλών βάσεων,
β) κόβει όλους του εξεταζόμενους με βαθμολογία μικρότερη από 6,
γ) προξενεί μετακύλιση εισακτέων η οποία θα αναδείξει ποια Τμήματα έχουν πραγματικά ζήτηση και ποια μοιραία θα κλείσουν λόγω μη απορρόφησης εισακτέων.

 
παγιδευμένοι μαθητές και γονείς
22 Δεκ 2020 11:45

είναι δυνατόν αντί να γίνεται απλή η διαδικασία να γίνεται δύσκολη.
'Ένα μηχανογραφικό, όχι 2.
Υποστηρίζω και εγώ τις λιγότερες επιλογές, δεν είναι κάτι δύσκολο.
Αν μένουν κενές θέσεις είναι επειδή δεν έχουν ζήτηση και τα Πανεπιστήμια πρέπει να αλλάζουν αντικείμενα σπουδών.

 
foros1
22 Δεκ 2020 09:20

Το διπλό μηχανογραφικό είναι η μεγαλύτερη αδικία για τους καλούς και σε ορισμένες περιπτώσεις για τους πολύ καλούς μαθητές.
Βάζει τον παράγοντα τύχη μέσα στις επιλογές και όχι την αξιοκρατία.
Τι άλλο όμως θα μπορούσε να περιμένει κάποιος από ηγεσία που ποτέ δεν ένιωσε την πίεση των πανελλαδικών εξετάσεων.

 
Μαμά
22 Δεκ 2020 00:48

Απορώ όλος ο κόσμος αντιδρά και η Κεραμεως απτόητη, ο δε Πρωθυπουργός απών. Απογοήτευση τελευταία φορά που υποστηρίζω αυτή την παράταξη.

 
dimitis
21 Δεκ 2020 21:39

Σε όλες τις χώρες της ΕΕ λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα με συγκεκριμένους στόχους και σκοπούς, στην χώρα μας σύρεται πίσω από τα ιδιωτικά και επιχειρηματικά συμφέροντα. Το ψωμί παιδεία ελευθερία έχει καταστρατηγηθεί και το εκπαιδευτικό μας σύστημα εμπορευματοποιήθηκε.

 
Κλείσιμο τμημάτων
21 Δεκ 2020 19:43

Παρακαλούμε το υπουργείο να προβεί σε ανακοίνωσει περί των δημοσιεύσεων που θέτουν την κατάργηση κοντά 50 τμημάτων ( 10% του συνόλου των τμημάτων) όπως εφημερίδες και ιστοσελίδες εκπαιδευτικού τύπου συζητάνε εκτενώς, δίχως όμως να γνωρίζουν πλήρως το νομοσχέδιο Αθηνά Νο2.
Παρακαλούμε και το esos να μελετήσει και να αναζητήσει μέσω έγγυρων πηγών τι πρόκειται να γίνει και ο ονομαστικός κατάλογος των τμημάτων που θα προχωρήσουν σε κατάργηση.

 
Φοιτητής
21 Δεκ 2020 19:38

Σχετικά με το νομοσχέδιο Αθηνά Νο2 και την κατάργηση τμημάτων, πότε θα ενημερωθούν οι εκάστοτε φοιτητές; Το υπουργείο έχει διαμηνύσει αρκετές φορές ότι τμήματα τα οποία υπάρχουν ήδη σε μεγαλύτερες πόλεις πρέπει να κλείσουν ( πχ τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών σε Καβάλα, Λαμία και Καστοριά), αλλά η βόμβα αυτή δεν φαίνεται να έχει επαναληφθεί και κανένας δεν γνωρίζει με σιγουριά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι φοιτητές των τμημάτων θα βρεθούν για άλλη μια φορά προ εκπλήξεως!

 
ΒΑΣΩ ΜΑΓΓΟΥΦΗ
21 Δεκ 2020 18:43

Οι πραγματικοί αλλά μη ομολογούμενοι στόχοι της νέας ρύθμισης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση :
1)Διασφάλιση ότι θα αυξηθούν τα κέρδη των πάσης φύσεως ιδιωτικών επιχειρήσεων μεταλυκειακής εκπαίδευσης , αφού στην περίπτωσή τους δεν απαιτούνται εξετάσεις και βάση εισαγωγής, παρά μόνο η βούληση και η επιλογή του πελάτη-σπουδαστή.
2)Ψευδαίσθηση ενίσχυσης της αυτονομίας των ΑΕΙ, αφού η χρηματοδότησή τους από το κράτος βαίνει μειούμενη, με το άλλοθι της δήθεν αυτονομίας , που πρακτικά μεταφράζεται ως : στραφείτε στην αγορά για χρηματοδότηση (σε βάρος του διδακτικού και ερευνητικού έργου ;)
3)Ενίσχυση του κύρους και του κύκλου εργασιών των πάσης φύσεως ιδιωτικών επιχειρήσεων μεταλυκειακής εκπαίδευσης , όπου θα στραφούν οι χιλιάδες απόφοιτοι Λυκείου που θα μείνουν εκτός ΑΕΙ , ειδικά τώρα που με άλλη γενναιόδωρη ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ τα πτυχία κολλεγίων και ΑΕΙ εξισώνονται επαγγελματικά και ακαδημαϊκά.
4)Περαιτέρω μείωση των κρατικών δαπανών για το δημόσιο Πανεπιστήμιο μέσω της μείωσης του αριθμού των εισακτέων .
5) Διαστρέβλωση της πραγματικότητας : α) Η βάση εισαγωγής ούτως ή άλλως επηρεάζεται από τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, αφού θα προκύπτει από τον μέσο όρο των μορίων των υποψηφίων ανά επιστημονικό πεδίο με αυξομείωση της τάξεως του 20%. β) Το ποσοστό των φοιτητών που δεν ολοκληρώνουν τις σπουδές τους οφείλεται κυρίως στην οικονομική αδυναμία της ελληνικής οικογένειας και βέβαια στην απουσία κρατικής ενίσχυσης για τους φοιτητές. Τώρα , λοιπόν, η ελληνική οικογένεια θα επιβαρυνθεί και με δαπάνες για τα δίδακτρα της ιδιωτικής σχολής.
Πραγματικά τρομερή πρόοδος !

 
ert
21 Δεκ 2020 18:04

ΦΥΣΙΚΑ θα έχουμε επιλογές στελεχών μέχρι το καλοκαίρι.

 
Γιάννης Παπ
21 Δεκ 2020 17:39

όλες οι ρυθμίσεις γίνονται για να ενισχυθούν τα τμήματα του κέντρου και να κλείσουν τα τμήματα της περιφέρειας. Η πρώτη φάση έχει ως στόχο να καταδείξει ότι δεν δηλώνονται τμήματα τις περιφέρειας. Η δεύτερη φάση έχει ως στόχο να μην μείνει καμία κενή θέση στο κέντρο. Το ανώτατο όριο έχει ως στόχο να αποτρέψει τα τμήματα του κέντρου να βάλουν μεγαλύτερες βάσεις και έτσι να περισσέψουν φοιτητές για την περιφέρεια. Αυτό καλείται εθνικη πολιτική, να ερημώσουν Σάμος, Χίος, Καστοριά, Γρεβενά, Ορεστιάδα κλπ

 
Στράτος
21 Δεκ 2020 17:18

Με τη φόρα που έχει πάρει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μπορεί να δούμε και αλλαγές στελεχών μέχρι το καλοκαίρι!!!
Επόμενο νομοσχέδιο δεν είναι για τις Δομές Εκπαίδευσης, τα στελέχη και την αξιολόγηση;

 
Andrew
21 Δεκ 2020 15:40

"Να σημειωθεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ".
Τι λέμε τώρα? Αλλάζει ο τρόπος δήλωσης, επιλογής και εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, λίγους μήνες πριν τις πανελλαδικές.
Ας το τελειοποιήσουν και να το εφαρμόσουν κάποιο επόμενο έτος. Φέτος δεν γίνεται.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.