Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Ερώτηση στη Βουλή για την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημοσίευση: 21/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1.    Πότε θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας την οριστική εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων;

2.    Πώς θα διαχειριστεί  το θέμα της ύλης;

3.    Πώς θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί από την προηγούμενη σχολική χρονιά και που έχουν διευρυνθεί περαιτέρω φέτος;

4.    Ο σχεδιασμός του υπουργείου  περιλαμβάνει τυχόν αλλαγές ή τροποποιήσεις στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η τηλεκπαίδευση και οι εισηγήσεις των Ειδικών ΔΕΝ επιτρέψουν την επαναλειτουργία των σχολείων στις αρχές Ιανουαρίου;

Στα παραπάνω ερωτήματα καλείται να απαντήσει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη Βουλή, μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσε η τομεάρχης παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, στην οποία τονίζει ταεξής:

  • Με το άνοιγμα των σχολείων να εκτιμάται ότι θα γίνει εντός Ιανουαρίου, ανάλογα πάντα με τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, τις εισηγήσεις των Ειδικών και το ενδεχόμενο ενός τρίτου κύματος πανδημίας, και με την τηλεκπαίδευση να μετρά σχεδόν δυο μήνες,  η αγωνία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, ειδικά των υποψηφίων για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, εντείνεται. Στο δύσκολο αυτό πλαίσιο προστέθηκε και η ανασφάλεια που προκάλεσε η πρόταση του Υπουργείου σας στην πρόσφατη Σύνοδο των Πρυτάνεων για καθιέρωση βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ από τη φετινή χρονιά και την ξαφνική ανατροπή των δεδομένων για τους υποψηφίους. Η φετινή χρονιά όπως και η περσινή δεν είναι μια κανονική σχολική χρονιά, ενώ η εκπαιδευτική διαδικασία δεν έχει κυλήσει ομαλά. Στις δύσκολες αυτές συνθήκες ειδικά οι μαθητές της Γ’ Λυκείου σήμερα δεν γνωρίζουν ακόμη την ύλη πάνω στην οποία θα εξεταστούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
  • Ενώ σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο αναφέρει ότι η φετινή ύλη θα είναι η ίδια με την ύλη της προηγούμενης χρονιάς, ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια σχετική απόφαση. Πέρσι, το κλείσιμο των σχολείων στις αρχές Μαρτίου ήρθε σε μια περίοδο που το μεγαλύτερο μέρος της ύλης είχε καλυφθεί. Η τηλεκπαίδευση μόλις είχε ξεκινήσει και τα όποια κενά δημιουργήθηκαν καλύφθηκαν με το άνοιγμα των σχολείων τον Μάιο. Φέτος, όμως, η διακοπή της διά ζώσης διδασκαλίας, βρήκε τους μαθητές στη μέση του πρώτου τετραμήνου και για πρώτη φορά στο σύνολό τους, συνέχισαν την εκπαιδευτική διαδικασία σε συνθήκες ψηφιακού μαθήματος.
  • Σε πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.:169431/Δ2/14.12.2020) σχετικά με την ηλεκτρονική παρακολούθηση και τον συντονισμό της ύλης των μαθημάτων της Γ΄ τάξης Λυκείου επισημαίνεται ότι «Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα – διδακτέα ύλη κάθε μαθήματος που εξετάζεται πανελλαδικά πρέπει να ολοκληρωθεί». Η τηλεκπαίδευση όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία, όπως συχνά επισημαίνει και η ίδια η κα Υπουργός. Για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου η χρονιά εξελίσσεται πολύ δυσκολότερα από τους υπόλοιπους μαθητές, δεδομένου ότι πολλοί μαθητές έχουν έρθει από τη Β’ Λυκείου με ήδη παγιωμένα κενά μετά από το περσινό δίμηνο lockdown.
  • Σε συνέντευξή σας σε ημερήσια εφημερίδα είχατε δηλώσει ότι το Υπουργείο δεν θα διστάσει να προσαρμόσει πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας αν αυτό κριθεί απαραίτητο και ότι είστε σε συνεχή επικοινωνία με το ΙΕΠ. Είναι ένδειξη ελάχιστου σεβασμού όλων μας απέναντι στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και της τεράστιας προσπάθειας που καταβάλλουν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, η έγκαιρη γνωστοποίηση της εξεταστέας ύλης.

Σχόλια (6)

 
@ Μ
22 Δεκ 2020 14:21

Είστε σίγουρη/σίγουρος ότι ζείτε στην Ελλάδα;

 
ΠΕ86 σε φροντιστηριο μεσης εκπαίδευσης.
22 Δεκ 2020 12:03

@Τασουλα

Εάν δεν αστειεύεστε, τότε προφανώς κάτι άλλο συμβαίνει...

 
Τασουλα
22 Δεκ 2020 07:32

Είναι νωρίς να μιλάμε για μείωση ύλης. Και στα φροντιστήρια μπροστά στον υπολογιστή είναι. Εκεί δεν μας ενοχλεί?

 
ΑΝΝΑ Σ
21 Δεκ 2020 21:37

Ειμαι γονέας μαθητή Γ Λυκείου. Να τονίσω ότι η κατάσταση που βιώνουμε είναι τραγική. Όλο το πρωί μπροστά στον υπολογιστή. Οι καθηγητές μιλάνε σε μαθητές που δεν βλέπουνε και αντίστροφα. Αλληλεπίδραση καμία απολύτως . Οι μισοί μαθητές κοιμούνται. Όσοι δεν κοιμούνται , βαριούνται! Δυο -τρεις λένε καμια κουβέντα. Διαγωνίσματα ουσιαστικά δεν γράφουν . Το κλειδί για την Γ Λυκείου είναι η εξοικείωση με τις γραπτές δοκιμασίες. Το γεγονός αυτό δεν συνδυασμό ότι δεν γίνεται και διάλογος δίνει την ευχέρεια στο καθηγητή να παραδώσει την ύλη πιο γρήγορα, να " τρέξει". Ακόμη και καθηγητές στο σχολείο του παιδιού μου με χρόνια εμπειρία, διάθεση, πολυ καλό υλικό και χάρισμα μεταδοτικότητας της γνώσης έχουν τελματώσει ! Δεν ξέρουν απο που να πιαστούν οι άνθρωποι !Ετσι όμως κατανόηση της ύλης καμία απολύτως. Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στις πανελλήνιες απαιτεί κατανόηση και παρα πολύ καλή εμπέδωση. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό αν η ύλη προχωρήσει κανονικά? Ποτε θα τελειώσει αυτή η τεράστια ύλη , ποτε θα προλάβουν να την εμπεδώσουν? Και παρακαλώ ας μην βιαστεί να απαντήσει κανείς ότι καθηγητές και υπουργείο ξέρουν ότι όλα ρυθμίζονται στα φροντιστήρια γιατι κι εγω τότε θα πω "κακώς, κάκιστα αν το πιστεύετε κάτι τέτοιο". Στην τάξη του γιου μου , 5 συμμαθητές του δεν κάνουν φροντιστηριο σε 2 απο τα 4 μαθήματα και αντίστοιχες περιπτώσεις αριθμούνται σε όλη τη χώρα. Το φροντιστήριο ούτε πανάκεια είναι , και επιπλέον ειναι ανήθικο να αποτελεί άλλοθι.. Τη βασική εκπαίδευση την παρέχει το σχολείο και οι διδακτικές ώρες του κάθε μαθήματος θα έπρεπε να εκμεταλλεύονται στο έπαρκο προς όφελος των παιδιών. Η ύλη πρέπει οπωσδήποτε να περικοπεί και οι ανακοινώσεις να γίνουν το συντομότερο . Οι μαθητές που μελετούν, προσπαθούν και έχουν στόχους έχουν περιέλθει σε πολυ δυσχερή θέση . Ψυχολογικά και σωματικά ράκη, χωρίς τον παραμικρό τόνο υπερβολής. Σας παρακαλούμε κα Υπουργέ, ακούστε τις εκκλήσεις μας και κυρίως ακούστε και κατανοήστε τα παιδιά μας !

 
Χημικός
21 Δεκ 2020 20:49

Η ύλη της χημείας έχει αυξηθεί πολύ. Στην ουσία έχει προστεθεί σχεδόν όλη η ύλη της κατεύθυνσης Β λυκείου. Η αφομοίωση σε μια χρονιά είναι φυσικά αδύνατη, πόσο μάλλον με τηλεκπαίδευση. Μην ισοπεδώνεται όλα τα μαθήματα και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις. Κάθε μάθημα είναι διαφορετικό όσο αφορά την ύλη δυατυχως.

 
Μ
21 Δεκ 2020 18:02

Να διαβάζουν όλη την ύλη και ό,τι αφαιρεθεί όταν και αν δώρο θα είναι! Η ύλη τα τελευταία χρόνια είναι λίγη ούτως ή άλλως. Δουλεύεται καλά και ο μαθητής που έχει στόχο έχει χρόνο να διαθέσει στη μελέτη του. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά! Έρχονται διακοπές. Ευκαιρία για αφοσίωση στη μελέτη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.