ΙΕΚ: Μέχρι 5% επί του αριθμού εισακτέων μπορούν τα Πανεπιστήμια με κατακτήριες αποφοίτους από τα ΙΕΚ

Εναπόκειται στην ευχέρεια της κάθε Συγκλήτου, να αποδεχθεί ή όχι την εισαγωγή αποφοίτων ΙΕΚ στα ΑΕΙ

21/12/2020

Ενημερώθηκε: 22/12/2020, 08:03

Άκουσε το άρθρο

Εναπόκειται στην ευχέρεια της κάθε Συγκλήτου, να αποδεχθεί ή όχι την εισαγωγή αποφοίτων ΙΕΚ στα ΑΕΙ και να αποφασίσει όλα τα περαιτέρω της εφαρμογής της νομοθετικής ρύθμισης.  να αποφασίσει δηλαδή το ποσοστό, που μπορεί να κυμαίνεται από 0% έως 5%, επί του αριθμού εισακτέων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε στη Σύνοδο των Πρυτάνεων η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Αυτό σημαίνει ότι εάν σε ΄να τμήμα ο αριθμός των εισακτέων  ήταν 100 , τότε το τμήμα μπορεί να δεχθεί από τα ΙΕΚ, με κατατακτήριες εξετάσεις,  μέχρι 5 αποφοίτους.

Ειδικότερα με νέα  διάταξη που περιλαμβάνεται στο νέο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ισχύουν τα εξής:

1. Απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας, που ύστερα από επιτυχή εξέταση πιστοποίησης αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης κατέχουν Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή ισότιμο τίτλο, δύνανται να κατατάσσονται σε τμήματα Α.Ε.Ι. συναφούς ειδικότητας με αυτήν του ανωτέρω διπλώματος.

2. Οι ως άνω κάτοχοι Διπλώματος Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, προ της εγγραφής τους στο Ι.Ε.Κ. πρέπει απαραιτήτως να είναι και κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου.

3. Η επιλογή των υποψήφιων για κατάταξη αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις, που διενεργούνται με την επιμέλεια του Α.Ε.Ι. κατά τον ίδιο χρόνο και τόπο με τις κατατακτήριες εξετάσεις του άρθρου 15 του ν. 3404/2005 (Α ́ 260) και αφορούν εξέταση με θέματα ανάπτυξης σε τρία (3) μαθήματα του προ- γράμματος σπουδών του τμήματος υποδοχής. Στην επιλογή των υποψηφίων με εξετάσεις πρέπει να διασφαλίζονται η διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας. Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων που εξετάζονται. Στη σειρά αυτήν περιλαμβάνονται όσοι έχουν συγκεντρώσει συνολική βαθμολογία τουλάχιστον τριάντα (30) μονάδες και με την προϋπόθεση ότι έχουν συγκεντρώσει δέκα (10) μονάδες τουλάχιστον σε καθένα από τα τρία (3) μαθήματα. Η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό.

4. Με απόφαση της Συνέλευσης του τμήματος υποδοχής, οι υποψήφιοι που κατατάσσονται μπορούν να απαλλαγούν, ύστερα από αίτησή τους, της υποχρέωσης εγγραφής και παρακολούθησης της διδασκαλίας των μαθημάτων προγράμματος σπουδών, υποχρεωτικών και υποχρεωτικής ή ελεύθερης επιλογής, το περιεχόμενο των οποίων είχαν διδαχθεί πλήρως ή επαρκώς στην ειδικότητα Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας προέλευσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να απαλλαγούν από την υποχρέωση εξέτασης σε αυτά, σύμφω- να με τα οριζόμενα στο πρόγραμμα σπουδών. Από την υποχρέωση εξέτασης εξαιρούνται τα μαθήματα, στα ο- ποία εξετάσθηκαν για την κατάταξή τους.

5. Οι κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας διέπονται αποκλειστικά από τις διατάξεις του παρόντος. Δεν εφαρμόζονται το άρθρο 15 του ν. 3404/2005 και η υπό στοιχεία Φ2/121871/Β3/3.11.2005 απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β ́ 1517).

Σχόλια (11)

Διαγωνισμός εισαγωγής για τα ΑΕΙ
|

Οι συνθήκες εκπαίδευσης έχουν αλλάξει, αλίμονο αν στο 2021 κρίνουμε με βάση εκπαιδευτικά μοντέλα του 19ου αιώνα. Καμία σχέση το Gymnasium του τότε με το σημερινά σχολεία.

Πλεόν η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια προσφέρονται στο 99% του πληθυσμού όμως το θέμα είναι να υπάρχει ΠΟΙΟΤΙΚΗ αναβάθμιση. Αδιανόητο να μην μπορούν όλα τα παιδιά να γράψουν έστω ένα 10/20 σε όλα τα βασικά μαθήματα μετά από 12 έτη φοίτησης στο σχολείο.

@ ΚΤ
27 Δεκ 2020 19:38

Δεν είναι θέμα αριστείας, εμφανίζεται ένα ποσοστό 15-20% τελειόφοιτων Λυκείου με βαθμολογίες πολύ χαμηλές (4 ή 5 στα 20) που μόνο με τους προφορικούς βαθμούς έχουν λάβει το απολυτήριο.

Αυτό είναι ξεκάθαρη αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού και μόνο οι ερωτήσεις πάνω στη θεωρία του βιβλίου είναι πέντε μονάδες στο τελικό διαγώνισμα.

Ας δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως όλοι οι υποψήφιοι που διαγωνίζονται. Κάποτε όμως να ασχοληθούμε τι γίνεται τα προηγούμενα 6 χρόνια στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, πριν τις εξετάσεις για να μη χρειάζονται ειδικές ρυθμίσεις.

ΚΤ
|

Διαβάστε την βιογραφία του Αϊνστάιν ΔΕΝ πέτυχε με την πρώτη στο πανεπιστήμιο (αν και αρίστευσε στα μαθηματικά και φυσική) Μετά την αποτυχία του έκανε ένα χρόνο στο Argovian cantonal school (gymnasium) και μετά έδωσε εξετάσεις από εκεί και πέρασε στο Πανεπιστήμιο.
Είναι κακία να μην δίνει το σύστημα δεύτερη ευκαιρία στα παιδιά.

Ρητορική ερώτηση
|

Πόσο % χωράει ένα Τμήμα ΑΕΙ; 100? 150? 200? Καταντά γελοίο το καθεστώς με τις ειδικές κατηγορίες. Είναι άδικο. ΕΝΑ είναι το κριτήριο. Οι εισαγωγικές εξετάσεις. Στα ίδια θέματα, όλοι. Από κει και πέρα, κάθε παραθυράκι αδικεί ένα παιδί το οποίο μέσω των εισαγωγικών θα μπορούσε να περάσει και τον αφήσαμε έξω. Εξηγώ:
Αν ένα τμήμα δέχεται 100 άτομα στο μηχανογραφικό, μετά αρχίζουμε 10% ειδικές κατηγορίες, 5% απο ΙΕΚ, 10% απο κάτι άλλο, συν κοινωνικές ομάδες συν μεταγραφές (έχει τυχει αυτές - οι μεταγραφές - να είναι και 30% των εισακτέων του μηχανογραφικού - μιλάω με στοιχεία).

Άρα το τμήμα δεν έχει χωρητικότητα 100, έχει χωρητικότητα 150 ή παραπάνω. Και αυτές τις 150 θέσεις τις κατανέμουμε, κρατώντας "καβάντζα" 50 π.χ. από αυτές για μαθητές οι οποίοι ήταν χειρότεροι από άλλους την ώρα των εισαγωγικών εξετάσεων, αλλά μέσα απο τα παραθυράκια θα περάσουν.
Οποιος θέλει να περάσει θα πρέπει να είναι καλύτερος απο τους άλλους που έμειναν απ΄έξω. Όχι επειδή ανήκει σε ειδική ομάδα να έχει διαφορετική μεταχείρηση.
Αν το κράτος θέλει να πριμοδοτήσει συγκεκριμένες ομάδες, ας τις βοηθήσει με εφόδια ΠΡΙΝ την ώρα των εξετάσεων για να τα πάνε καλύτερα εκεί. Αλλά από τις εξετάσεις και μετά η επιλογή πρέπει να είναι "τυφλή".

Και φτού κι απ την αρχή
|

Αντε σιγά σιγά τα ΙΕΚ θα γίνουν ΤΕΙ

Κατερίνα
|

Πότε θα γινουν οι έγραφες;

Ερωτηση
|

Με τους εχοντες την κρατικη πιστοποιηση απο το 1995 τι θα γινει;

ΞΑΝΘΟΣ
|

Να αποφασίσει η πολιτεία και όχι άλλα όργανα.....!!! Τι νόημα έχει ένας νόμος όταν τον κάνεις ανενεργό στην πράξη.
Θέλει η πολιτεία οι απόφοιτοι ΙΕΚ να μπορούν να πηγαίνουν στα ΑΕΙ ή δεν θέλει;
Αυτή αποφασίζει .....διαφορετικά .....πετάμε την μπάλα στην κερκίδα.....!!!
Υπουργέ......φτιάξε και άλλους νόμους .....με αυτή τη λογική.....ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ.....ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ......ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ.....!!!

λάθος ή σωστό??
|

υπάρχει κενό σε αποφοίτους τεχνολογικών κατευθύνσεων, που θα γίνει χειρότερο αν όλοι πάνε στο Πανεπιστήμιο.

μην δίνεται λανθασμένες εντυπώσεις, δεν είναι 'όλοι για Πανεπιστήμιο, δεν μαθαίνεις τα πάντα στο Πανεπιστήμιο, δεν υπάρχουν δουλειές μόνο για όσους έχουν 2 διδακτορικά.

Panos
|

Ενώ η σύγκλητος με 1,5 και πάνω τους καλοδέχεται...να μπορούν να λειτουργούν και να μην κλείνουν σχολές...φοβούνται όλοι την ανεργία.

Θόδωρος
|

Αξιότιμη κυρία Κεραμέως
έχω 23 χρόνια εκπαιδευτικός και κάτοχος πτυχίου, master, phd κλπ. Από αγάπη προς το αντικείμενο τελείωσα με υποτροφία και ένα ΙΕΚ ηλεκτρονικών υπολογιστών πολύ νέος. Από τότε μέχρι τώρα περιμένω να αναγνωριστεί κάπως ο διετής κόπος που κατέβαλλα για την ολοκλήρωση του IEK και τη λήψη της κρατικής πιστοποίησης .
Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας αυτή η οποία λύνει ένα πρόβλημα που ταλάνιζε χρόνια την ίδια την υπόσταση των ΙΕΚ. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ανοικτά σε όλους Πανεπιστήμια στην Ευρώπη και να διυλίζουμε στην Ελλάδα τον κώνωπα στην περίπτωση των ΙΕΚ. Έχω τρία παιδιά φοιτητές ( Μηχανικό-Γεωπόνο-Χημικό) που εισήχθησαν με Πανελλήνιες και πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθούν. Σταδιακά λοιπόν είναι ένα βήμα προς την κατεύθυνση αυτή του ανοίγματος της μόρφωσης στην κοινωνία. Αυτός που θέλει και μπορεί θα σπουδάσει θέλουμε δεν θέλουμε εμείς. Εάν κάθε υπουργός παιδείας έλυνε ένα από τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης πολύ σύντομα θα είμασταν Φιλανδία. Πρέπει να έχουμε το σθένος να παραδεχτούμε ότι είναι μία ενέργεια προς τη σωστή κατεύθυνση.

περαστε πρωτα το ΙΕΚ και μετα τα ευκολα
|

Ναι τώρα θα τρέξουμε σφαίρα να πάμε στα ΑΕΙ, μην συνωστίζεστε ρε παιδιά, αυριο πάλι

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ