Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Κ. Μητσοτάκης: Το Σχέδιο Νόμου του υπ. Παιδείας αναβαθμίζει τις σπουδές και την ασφάλεια στα Πανεπιστήμια

Το 30% των εισαγομένων στην ανώτατη εκπαίδευση σήμερα δεν αποφοιτά ποτέ. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με τόλμη και θάρρος
Δημοσίευση: 22/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ειδική αναφορά στο Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας   για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ και την ίδρυση Σώματος Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, έκανε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στην εισαγωγική του ομιλία, στο  σημερινό υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει διαδικτυακά.

Ειδικότερα ο πρωθυπουργός είπε τα εξής :
 
Α.
Το  Σχέδιο Νόμου αναβαθμίζει από τη μία τις σπουδές και  από την άλλη την ασφάλεια στα πανεπιστήμια.

Β. Η καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας. Και εξασφαλίζει ένα στοιχειώδες επίπεδο γνώσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα εξηγήσει ακριβώς η Νίκη πώς θα δουλέψει το καινούργιο σύστημα.

Γ. Και ο πιο μικρός αριθμός επιλεγμένων τμημάτων στα μηχανογραφικά των υποψηφίων κατευθύνει τα νέα παιδιά σε πεδία τα οποία πραγματικά επιθυμούν, αντί σε κάποιο τυχαίο, όπως αρκετά συχνά τους οδηγεί η σημερινή διαδικασία. Θέλω να σας θυμίσω ότι το 30% των εισαγομένων στην ανώτατη εκπαίδευση σήμερα δεν αποφοιτά ποτέ. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με τόλμη και θάρρος.

Δ. Άλλη μία σημαντική μεταρρύθμιση την οποία θα συζητήσουμε σήμερα έρχεται να πλαισιώσει την κατάργηση του αναχρονιστικού πλαισίου για το πανεπιστημιακό άσυλο, εμπεδώνοντας την ομαλή λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Ενισχύονται ποινικές και πειθαρχικές διατάξεις κατά της ανομίας στους χώρους των πανεπιστημίων, οι οποίοι πια θα προστατεύονται με σύγχρονα τεχνικά μέσα. Και ιδρύεται Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος από εκπαιδευμένο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας. Ώστε να θωρακίζεται το άσυλο των ιδεών και της γνώσης από τις επιθέσεις της βίας και του εγκλήματος.

 

Σχόλια (8)

 
Επιστροφή στην Κανονικότητα...των Ιδιωτικών Συμφερόντων
24 Δεκ 2020 16:24

Η τροπολογία της τελευταίας στιγμής, ήρθε χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και εγγράφει χωρίς καμία διαδικασία τους
αποφοίτους των κολλεγίων στα επαγγελματικά επιμελητήρια, παρέχοντάς τους πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα!
Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα τόσο στην αναγνώριση των κολεγίων, όσο και στην αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, αφού προλειαίνει το έδαφος για την εισαγωγή περαιτέρω φίλτρων και κατηγοριοποιήσεων από την απόκτηση του πτυχίου έως την άσκηση του επαγγέλματος, ενώ νομιμοποιεί τον ακόμα μεγαλύτερο κατακερματισμό σε τίτλους σπουδών της ίδιας ειδικότητας.
Είναι στρατηγική επιλογή του ΥΠΑΙΘ να μην αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους πρώην ΤΕΙ, να επιτρέπει την απονομή integrated master από πανεπιστημιακές σπουδές 5ετούς διάρκειας και την ίδια στιγμή οι απόφοιτοι αυτών των Σχολών να έχουν λιγότερα δικαιώματα από εκείνους των κολεγίων! Με τον τρόπο αυτό, το ΥΠΑΙΘ ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την αύξηση της πελατείας των κολλεγίων και συνθέτει ένα περιβάλλον πλήρους ανταγωνισμού για την πρόσβαση στο επάγγελμα ωφελώντας τους εργοδότες που θα έχουν επιπλέον λόγους για μισθολογικές και άλλες διακρίσεις.
Η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας αλλά και απαξίωσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στο ίδιο μήκος κύματος και η νομοθετική ρύθμιση, που ψηφίστηκε, για τη δυνατότητα στους αποφοίτους των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας, να κατατάσσονται σε τμήματα Α.Ε.Ι. με κατατακτήριες εξετάσεις.
Το Υπουργείο θα έπρεπε να γνωρίζει ότι η διαδικασία των κατατακτηρίων είθισται να αφορά σε αποφοίτους που ανήκουν στο ίδιο επίπεδο προσόντων και όχι σε διαφορετικά, όπως προβλέπεται στην εν λόγω διάταξη! Επιπλέον, είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι με τη συγκεκριμένη διάταξη θα ισχύσει η αναγνώριση μαθημάτων, δηλαδή η εξίσωση αντικειμένων των ΙΕΚ με αντίστοιχα του πανεπιστημίου. Μήπως αυτή η φαεινή ιδέα του Υπουργείου εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό της έκθεσης Πισσαρίδη για μετατροπή πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων σε 3ετή προγράμματα και την επαναφορά της συζήτησης για μετατροπή ολόκληρων ιδρυμάτων σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών με στόχευση τη δημιουργία σχολών και πανεπιστημίων δύο ταχυτήτων;

 
μελος δεπ
24 Δεκ 2020 12:19

Επιτέλους να προχωρήσουν οι αλλαγές.

 
Φευγας Μενιος
22 Δεκ 2020 18:11

Υποκρισίες! Αυτές οι αλλαγές έχουν στόχο να οδηγηθούν μαθητές στα ιδιωτικά κολέγια.
Γιατί δεν αναρωτιέστε κ. Πρωθυπουργέ και κ. Υπουργέ, γιατί τόσα πολλά παιδιά γράφουν κάτω από τη βάση; Τι μέτρα πήρατε για να δοθεί διέξοδος σε αυτά τα παιδιά;αντί να αναβαθμίσετε, υποβαθμιζετε και τη επαγγελματική εκπαίδευση. Πληροφορήθηκα ότι για την εγγραφή τους στα ΔΙΕΚ, σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο, ο χρήστης θα καταβάλουν εγγραφή οι σπουδαστές. Τι επιλογές δίνετε σε όσους δεν καταφέρνουν να γράψουν πάνω από το μέσο όρο του πεδίου τους; Ή να μη σπουδάσουν ή να εγγραφούν σ ένα ιδιωτικό ΙΕΚ ή Κολέγιο, εφόσον έχουν την οικονομική δυνατότητα. Αλήθεια στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, πώς γίνεται να είναι ικανοί για σπουδές καποιοι και στα δημόσια, οχι;

 
Περιφερειακά Πανεπιστήμια
22 Δεκ 2020 17:14

Δεν μπορεί να υπάρχουν 3 τμήματα πληροφορικής σε 3 διαφορετικές πόλεις, σε 2 διαφορετικές σχολές, σε 2 διαφορετικές περιφέρειες του ίδιου πανεπιστήμιου.

 
ΠΕ 78 80
22 Δεκ 2020 14:11

Κε Πρωθυπουργε λέτε ότι η θέσπιση της βάσης ήταν προεκλ δέσμευση του κόμματος σας και γιαυτό το κάνετε πράξη. Ο εξοβελισμος των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών που δεν ήταν προεκλογική δέσμευση του κόμματος σας, ΓΙΑΤΙ το κάνατε πράξη ???????????

 
παντεσπάνι και στανφορντ
22 Δεκ 2020 13:44

νομίζω μπορούμε να μηδενίσουμε τους αιώνιους φοιτητές με ένα μόνο μέτρο.
Να βάλουμε δίδακτρα στανφορντ στα Ελληνικά ΑΕΙ (αντίστοιχες σπουδές προσφέρουν).
Τέτοιες λύσεις πρότεινε κάποτε και η Μαρία Αντουανέτα όταν της έλεγαν δεν έχει ψωμί ο κόσμος να φάει.

Εν΄ολίγης θέλω να πω ότι παρατηρώ την δουλειά του συγκεκριμένου υπουργείου τα τελευταία χρόνια και θεωρώ ότι απουσιάζει παντελώς το όραμα και η ικανότητα σχεδιασμού πέρα από το κλασικό και αποσπασματικό copy&paste.

Γενικά γονείς και μαθητές που δεν έχουν την οικονομική άνεση θα πληρώσουν για χρόνια τις επιλογές της κυβέρνησης, σε φροντιστήρια, ΙΕΚ, κολέγια κτλ κτλ...με αμφίβολα επαγγελματικά δικαιώματα.

 
Είστε αφελείς
22 Δεκ 2020 13:29

όσοι νομίζετε ότι όλες αυτές οι ενέργειες φανερώνουν άγνοια, εμμονή, εμπάθεια ή εγωπάθεια. Αντίθετα, όλα γίνονται προγραμματισμένα από την αρχή, βάση ενός καλά μελετημένου σχεδίου : Της αποδόμησης του Δημόσιου Σχολείου και της ενίσχυσης του Ιδιωτικού.

 
Γιάννης Παπ
22 Δεκ 2020 13:05

Τραγική η πολιτική σας κ. Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα,
α) το πρόβλημα των φοιτητών δεν λύνετε με τέτοιους πειραματισμούς, λιμνάζοντες φοιτητές έχουν και τα τμήματα με υψηλές βάσεις.
β) οι απόφοιτοι των κολλεγίων που πλέον έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα πως πιστοποιούν τις γνώσεις τους πριν γίνουν δεκτοί στα κολλέγια; μάλλον υπάρχουν προνομιούχοι αρκεί να έχουν και να πληρώνουν
γ) δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση των σπουδών, αλήθεια ξέρετε τί σημαίνει αναβάθμιση ; oι πανελλήνιες πιθανώς να καταδεικνύουν πρόβλημα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ίσως και στην πρωτοβάθμια, ενώ εσείς περιορίζετε την τριτοβάθμια τη στιγμή μάλιστα που οι επίσημες στατιστικές του OECD δείχνουν ότι η χώρα μας έχει ποσοστιαία μικρότερο αριθμό πτυχιούχων από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ
δ) θα κλείσετε τμήματα στην περιφέρεια με μόνο κριτήριο τη γεωγραφία, καθώς αυτό είναι το βασικό κριτήριο με το οποίο επιλέγουν οι μαθητές. Η πολιτική αυτή θα επιφέρει θα έχει αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στην οικονομική, αλλά και στην κοινωνική ζωή στην περιφέρεια
ε) αν πραγματικά θέλατε ορθολογικά να περιορίσετε την έκταση της τριτοβάθμιας θα αρχίζατε από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που έχουν πολύ μεγάλο αριθμό ακριβώς ίδιων τμημάτων
ζ) το επιχείρημα ότι τα παιδιά με αυτό το σύστημα θα επιλέγουν και θα φοιτούν στα τμήματα που πραγματικά θέλουν δεν έχει καμία βάση, και με το ισχύουν σύστημα τα παιδιά βάζουν τις προτεραιότητες τους με την ίδια ακριβώς λογική, το γεγονός ότι περιορίζονται οι επιλογές απλώς αναβάλει την δυνατότητα επιλογής των υπολοίπων τμημάτων στη δεύτερη φάση. Ο σκοπός του σχεδίου είναι να καταδείξει ότι η περιφέρεια δεν αποτελεί πρώτη επιλογή για να ακολουθήσει η συγχώνευση των τμημάτων της περιφέρειας
η) σε μια Ευρώπη που το ζητούμενο είναι η δια βίου εκπαίδευση, η πολιτική σας θα αφήσει αμόρφωτους δεκαοχτάρηδες. Το αντίθετο έπρεπε να κάνετε, να δίνετε κίνητρα για μόρφωση και σπουδές

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ