Ανώτατο όριο φοίτησης το Ν + ½Ν, (όπου Ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών)για τους φοιτητές στα ελληνικά Πανεπιστήμια, εισηγήθηκε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σήμερα στο υπουργικό και έλαβε τη “πράσινο φως” για τη “δρομολόγηση, της σχετικής ρύθμισης.
Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.
Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.
Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.
Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν μεταβατικές προβλέψεις.
Εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης, για σοβαρούς λόγους υγείας ή για άλλους εξαιρετικούς λόγους.
Οπως τόνισε η υπουργός Παιδείας στο υπουργικό Συμβούλιο “ με τη ρύθμιση αυτή Θωρακίζεται, έτσι, έτι περαιτέρω το κύρος και το επίπεδο των σπουδών, βελτιώνεται ο ρυθμός αποφοίτησης (που αυτή τη στιγμή είναι ο χαμηλότερος στην ΕΕ) και ενσωματώνεται γρηγορότερα το ανθρώπινο δυναμικό στην αγορά εργασίας”.
Έκθεση του υπουργείου Παιδείας
Σε έκθεση του υπουργείου Παιδείας για τις αδυναμίες και τα θετικά και ισχυρά σημεία των Πανεπιστημίων , διατυπώνονται οι ακόλουθες διαπιστώσεις:
Μερικά σχόλια: 1) συμφωνώ με τα εξέταστρα για φοιτητές μετά το ν+1/2ν αλλά αντιβαίνουν καταφανώς το Σύνταγμα (δωρεάν παιδεία). Όσο δεν γίνεται αναθεώρηση, τόσο διάφορες λογικές λύσεις σαν κι αυτή δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν. 2) Σε όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου που υπάρχει δυνατότητα απεριόριστης φοίτησης (πχ Γαλλία και Ιταλία), υπάρχουν και δίδακτρα/εξέταστρα. Οπότε οι "αιώνιοι" πληρώνουν για το δικαίωμα να είναι φοιτητές. Αυτό που γίνεται στην μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι να σταματούν οι φοιτητές από μόνοι τους να εγγράφονται για να μην πληρώνουν το χιλιάρικο κάθε έτος. 2) Οι "αιώνιοι" φοιτητές δημιουργούν πρακτικά προβλήματα. Μερικά από αυτά είναι: α)Στο εργαστήριο του μαθήματός μου, υπάρχουν φοιτητές 12-13 έτους που καταναλώνουν ακριβό υλικό έχοντας πάρει το εργαστήριο στο παρελθόν 2-3 φορές χωρίς επιτυχία, β) ο τρόπος μέτρησης των παγκόσμιων πανεπιστημιακών αξιολογήσεων λαμβάνει υπ' όψη το ποσοστό ολοκλήρωσης σπουδών και αυτό κάνει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια να βυθίζονται σχετικά. Αυτό έχει ως συνεπακόλουθο αποτέλεσμα να έρχονται λιγότερες δωρεές και συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Ελάχιστες εταιρίες επενδύουν σοβαρά σε πανεπιστήμια από τη θέση 200 και κάτω στο QS Ranking για παράδειγμα. Ακόμα χειρότερα, οι μεγάλες παγκοσμιοποιημένες πολυεθνικές όταν προσλαμβάνουν προσωπικό απ' όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αυτά τα rankings, με αποτέλεσμα απόφοιτοι Ελληνικών πανεπιστημίων να έχουν μεγαλύτερες δυσκολίες να προσληφθούν σε σχέση αποφοίτους από μέτρια ιδρύματα της Βρετανίας για παράδειγμα. Το γνωρίζω αυτό από πρώτο χέρι λόγω των εκατοντάδων συστατικών επιστολών που έχω γράψει τα 12 χρόνια μου σε Βρετανικά Πανεπιστήμια αλλά και τα 18 χρόνια μου σε Ελληνικά. Πολύ συχνά υπάρχει η ερώτηση του ranking του πανεπιστημίου στις φόρμες....