Μπαίνει ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ για τους φοιτητές

Τι δείχνει έκθεση του υπουργείου Παιδείας

22/12/2020

Ενημερώθηκε: 22/12/2020, 17:19

Άκουσε το άρθρο

Ανώτατο όριο φοίτησης το Ν + ½Ν, (όπου Ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών)για τους φοιτητές στα ελληνικά Πανεπιστήμια, εισηγήθηκε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως σήμερα στο υπουργικό και έλαβε τη “πράσινο φως” για τη “δρομολόγηση, της σχετικής ρύθμισης.

Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.

Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν μεταβατικές προβλέψεις.

Εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης, για σοβαρούς λόγους υγείας ή για άλλους εξαιρετικούς λόγους.

Οπως τόνισε η υπουργός Παιδείας στο υπουργικό Συμβούλιο “ με τη ρύθμιση αυτή Θωρακίζεται, έτσι, έτι περαιτέρω το κύρος και το επίπεδο των σπουδών, βελτιώνεται ο ρυθμός αποφοίτησης (που αυτή τη στιγμή είναι ο χαμηλότερος στην ΕΕ) και ενσωματώνεται γρηγορότερα το ανθρώπινο δυναμικό στην αγορά εργασίας”.

 Έκθεση του υπουργείου Παιδείας

Σε έκθεση του υπουργείου Παιδείας για τις αδυναμίες και τα θετικά και ισχυρά σημεία των Πανεπιστημίων , διατυπώνονται οι ακόλουθες διαπιστώσεις:

 

Σχόλια (58)

ΔΕΠ
|

Μερικά σχόλια: 1) συμφωνώ με τα εξέταστρα για φοιτητές μετά το ν+1/2ν αλλά αντιβαίνουν καταφανώς το Σύνταγμα (δωρεάν παιδεία). Όσο δεν γίνεται αναθεώρηση, τόσο διάφορες λογικές λύσεις σαν κι αυτή δεν θα μπορούν να υλοποιηθούν. 2) Σε όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου που υπάρχει δυνατότητα απεριόριστης φοίτησης (πχ Γαλλία και Ιταλία), υπάρχουν και δίδακτρα/εξέταστρα. Οπότε οι "αιώνιοι" πληρώνουν για το δικαίωμα να είναι φοιτητές. Αυτό που γίνεται στην μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι να σταματούν οι φοιτητές από μόνοι τους να εγγράφονται για να μην πληρώνουν το χιλιάρικο κάθε έτος. 2) Οι "αιώνιοι" φοιτητές δημιουργούν πρακτικά προβλήματα. Μερικά από αυτά είναι: α)Στο εργαστήριο του μαθήματός μου, υπάρχουν φοιτητές 12-13 έτους που καταναλώνουν ακριβό υλικό έχοντας πάρει το εργαστήριο στο παρελθόν 2-3 φορές χωρίς επιτυχία, β) ο τρόπος μέτρησης των παγκόσμιων πανεπιστημιακών αξιολογήσεων λαμβάνει υπ' όψη το ποσοστό ολοκλήρωσης σπουδών και αυτό κάνει τα Ελληνικά Πανεπιστήμια να βυθίζονται σχετικά. Αυτό έχει ως συνεπακόλουθο αποτέλεσμα να έρχονται λιγότερες δωρεές και συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Ελάχιστες εταιρίες επενδύουν σοβαρά σε πανεπιστήμια από τη θέση 200 και κάτω στο QS Ranking για παράδειγμα. Ακόμα χειρότερα, οι μεγάλες παγκοσμιοποιημένες πολυεθνικές όταν προσλαμβάνουν προσωπικό απ' όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αυτά τα rankings, με αποτέλεσμα απόφοιτοι Ελληνικών πανεπιστημίων να έχουν μεγαλύτερες δυσκολίες να προσληφθούν σε σχέση αποφοίτους από μέτρια ιδρύματα της Βρετανίας για παράδειγμα. Το γνωρίζω αυτό από πρώτο χέρι λόγω των εκατοντάδων συστατικών επιστολών που έχω γράψει τα 12 χρόνια μου σε Βρετανικά Πανεπιστήμια αλλά και τα 18 χρόνια μου σε Ελληνικά. Πολύ συχνά υπάρχει η ερώτηση του ranking του πανεπιστημίου στις φόρμες....

Νικόλαος
|

Όριο σπουδών από το 2025

Άσε φίλε, έχω απογοητευτεί. Έτσι μου έρχεται να παρατήσω την σχολή μου
και να πάω να σπουδάσω στα ι.ε.κ. Στα ι.ε.κ το διάβασμα είναι λιγότερο και
πιο εύκολα θα βρω κάτι που να μου αρέσει. Άλλωστε, και τα ι.ε.κ χρειάζονται
στην κοινωνία, όπως, επίσης και τα πανεπιστήμια. Τα τ.ε.ι δεν χρειάζονται,
γι' αυτό και καταργήθηκαν.

Νικόλαος
|

Όριο σπουδών από το 2025

Χρόνια πολλά φίλε/η!
Θα σου γράψω την αλήθεια για μένα, γιατί μου αρέσει να λέω κάποια από τα
προσωπικά μου προβλήματα, για να διαβάζω ή να ακούω συμβουλές από
ανθρώπους, οι οποίοι μπορεί να είναι πιο ώριμοι από εμένα.

Στο σχολείο δεν ήμουν καλός μαθητής. Δεν διάβαζα κανένα μάθημα, ούτε στο δημοτικό, ούτε στο γυμνάσιο και ούτε στο λύκειο (πήγαινα σε επαγγελματικό λύκειο). Είχα δώσει όμως πανελλαδικές εξετάσεις και κόπηκα. Στο παρελθόν,
επίσης, είχα περάσει κάποιο πρόβλημα υγείας, από το οποίο θεραπεύτηκα.
Όταν αποφοίτησα από το λύκειο, ήθελα να σπουδάσω στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρόλο που δεν διάβαζα στο σχολείο.

Σκεφτόμουνα και έλεγα: θα πάω στρατό και μετά θα είμαι άνεργος;
Πού θα βρω δουλειά αμέσως; Οπότε, καλύτερα να σπουδάσω.
Δεν ήθελα να σπουδάσω στα ι.ε.κ. Ήθελα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Έκανα μηχανογραφικό με το 5% και πέρασα σε κάποιο τμήμα σε τ.ε.ι.
Παρ' όλα αυτά, δυσκολεύομαι σε αρκετά μαθήματα, (και είναι λογικό φυσικά)
αφού, έχω πολλά κενά σε μαθήματα του σχολείου.

Τώρα σκέφτομαι και λέω: τι τις ήθελες τις σπουδές βλάκα Νίκο, αφού και να εισαχθείς κάπου, θα δυσκολευτείς, διότι δεν διάβαζες στο σχολείο τα συγκεκριμένα μαθήματα (όχι όλα) που είναι χρήσιμα για το συγκεκριμένο τμήμα. Και εσύ πιστεύω όμως θα αναρωτιέσαι το ίδιο για μένα.
Το αρνητικό με μένα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο επάγγελμα που να το αγαπάω πολύ. Υπάρχουν κάποια επαγγέλματα τα οποία δεν τα γουστάρω καθόλου. Υπάρχουν και κάποια επαγγέλματα που δεν ξέρω κατά πόσο θα ήθελα να τα κάνω. Είμαι μπερδεμένος. Είχα την τρέλα να σπουδάσω.

Μακάρι να μπορούσα να γύριζα το χρόνο πίσω για να ξανά πήγαινα σχολείο
και να διάβαζα. Αλλά αυτό δεν γίνεται. Μπορώ όμως και πάλι να μάθω γράμματα, από τo ψηφιακό σχολείο. Υπάρχουν ανεβασμένες όλες οι τάξεις
(δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου) και όλα τα βιβλία.

Το καλό είναι ότι οι γονείς μου δεν με έχουν πιέσει να σπουδάσω, ούτε να
διαβάζω, παρόλο που με έλεγαν να διαβάζω και δεν ήθελα. Αλλά δεν με
πίεσαν, όπως πιέζουν άλλοι γονείς τα παιδιά τους. Επίσης, το καλό είναι
ότι σπουδάζω στην πόλη μου, οπότε δεν νοικιάζω σπίτι για να έχω έξοδα.
Τα βιβλία είναι δωρεάν. Λεφτά έπαιρνα μόνο για το κυλικείο.

Η συμβουλή που δίνω στον εαυτό μου τώρα είναι: να περάσω τα 30 μαθήματα
που χρωστάω, την πρακτική και την πτυχιακή εργασία τα οποία τα χρωστάω.
Να πάρω το πτυχίο, και ας μην μ' αρέσει αυτό που σπουδάζω.
Αργότερα θα πρέπει να σκεφτώ ποιο επάγγελμα μου αρέσει έστω και λίγο να
κάνω, και αν αυτό το επάγγελμα δεν απαιτεί σπουδές, τότε θα πάω και θα το
κάνω. Αν απαιτεί σπουδές σε ι.ε.κ ή σε πανεπιστήμιο θα πάω να το σπουδάσω.
Αρκεί, να αρχίσω να διαβάζω τα μαθήματα από το ψηφιακό σχολείο.

Συμφωνείς με την συμβουλή μου; Και εσύ μου πρότεινες να διαβάσω για να
πάρω το πτυχίο.

Οbservator
|

Τα ΑΕΙ οπως ειναι δομημένα δεν μπορουν να διαχειριστουν ανώτατο όριο σπουδών. Η κατάταξη των πανεπιστημίων διεθνώς διαμορφώνεται από διάφορους δείκτες ανάμεσα στους οποιους ειναι η αναλογια φοιτητών ανά ΔΕΠ και ο ρυθμος αποφοίτησης. Οταν ο ρυθμος αποφοίτησης ειναι χαμηλός τότε αυξάνεται ο αριθμός των φοιτητών ανά ΔΕΠ, δηλαδη επηρεάζονται δυο δείκτες. Δεν ειναι θέμα κόστους αλλά ζήτημα διαχείρισης πόρων. Πέρα από ολα αυτά το υπουργείο δεν έχει ανοιξει διάλογο για το θέμα αυτο με τα ΑΕΙ. Ετσι και αλλιως μέχρι τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης δεν θα γίνει κάποια διαγραφη.

Λάθος διαγραφές
|

Αφήστε τις διαγραφές των φοιτητών και διαγράψτε κανένα χρέος σε ΔΕΚΟ ΔΟΥ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΙΚΑ-ΜΙΚΑ-ΣΥΚΑ.... Προσγειωθείτε στον πλανήτη γη επιτέλους εσείς οι άριστοι.

Όριο σπουδών από το 2025
|

Ας σταλεί ειδοποίηση σε όσους έχουν έτος εγγραφής 2010 ή παλιότερα και ας κάνουν μια εκκαθάριση των μητρώων οι γραμματείες των πανεπιστημιακών σχολών. Όσοι όμως σπουδαστές συμμετέχουν κανονικά στις εξετάσεις και τα μαθήματα την τελευταία τριετία ας μη διαγραφούν, καθώς έκαναν εγγραφή με το προηγούμενο καθεστώς.

Από το 2025 ας θεσπιστεί το όριο (Ν+1/2Ν) σε όλα τα ΑΕΙ ώστε να μη λιμνάζουν οι νέοι φοιτητές, οι οποίοι θα ξέρουν εξαρχής τις απαιτήσεις. Εξάλλου, οι περισσότεροι φοιτητές τελικά παίρνουν πτυχίο σε ν+2 χρόνια το μέγιστο. Κανείς δε θέλει να σπαταλάει άδικα χρόνο από τη ζωή του.

Χρειάζεται να βελτιωθούν επίσης θέματα φοιτητικής μέριμνας και ποιότητας σπουδών, προκειμένου να διευκολυνθούν οι νέοι. Στο εξωτερικό πάντα υπάρχει βοήθεια και στήριξη από τα πανεπιστήμια, για τις σπουδές και την εύρεση εργασίας.

@ Νικόλαος
24 Δεκ 2020 21:43

Φίλε, καλό είναι να ολοκληρώσεις το πτυχίο σου, έστω και με καθυστέρηση. Μην τα παρατήσεις, κάνε υπομονή, ζήτησε βοήθεια από καθηγητές (πολλοί είναι πρόθυμοι να διευκολύνουν) και βάλε πρόγραμμα να περάσεις τα μαθήματα σε 1-2 χρόνια. Τα έχουν καταφέρει πολλοί, μπορείς κι εσύ.

Τώρα πια το να έχεις ένα πτυχίο είναι απλώς το πρώτο βήμα. Παράλληλα ψάξε και τι άλλο θέλεις να κάνεις.

@@@@@@
|

Θα μας πεί κάποιος, πόσο μας κοστίζουν σε ευρώ οι αιώνιοι φοιτητές, διότι ο καθένας λέει ότι θέλει. Και αφού αξιολογίσουμε πόσο κοστίζουν τότε να συμφωνίσουμε αν θα τους διαγράφουμε ή όχι. Τέτοιες αποφάσεις δεν τις πέρνουν ούτε στην Βόρεια Κορέα.

Οbservator
|

Ο φοιτητής από ένα σημείο και μετά δεν κοστίζει φαινομενικά αλλά εγγράφεται συνεχώς σε μαθήματα. Χρειάζεται να μπει μια τάξη διαδικαστική αλλά δεν είναι λύση η διαγραφή.

Μάριος
|

Πάντως μετά τη διαγραφή των φοιτητών στο εξωτερικό ο φοιτητής μπορεί να εγγραφεί σε άλλο πανεπιστήμιο χωρίς να χρειαστεί να περάσει από διαδικασία εξετάσεων δυστυχώς όμως εδώ στην Ελλάδα έχουμε αυτό το φιδάκι ''δίνω πανελλήνιες περνάω σε μια σχολή δεν την τελειώνω και διαγράφομαι και αναγκάζομαι να ξαναδώσω πανελλήνιες και να μπώ στο λούκι αυτής της δοκιμασίας''. Μήπως θα πρέπει το Υπουργείο να κοιτάξει να φέρει μια ανάλογη ρύθμιση σαν και αυτή πού ισχύει για τις Στρατιωτικές Σχολές ότι όποιος διαγράφεται για λόγους υγείας εισάγεται στην επόμενη σχολή που έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό του, το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με τα πανεπιστήμια όποιος διαγράφεται από τη σχολή του μετά το Ν+1/2Ν να εισάγεται εφόσον έχει συγκεντρώσει τα απαραίτητα μόρια στην επόμενη σχολή προτίμησής του στο μηχανογραφικό.

Νικόλαος
|

Να σας ρωτήσω κάτι, γιατί θέλω να διαβάσω την γνώμη σας.
Σπουδάζω κάτι το οποίο δεν μου αρέσει ιδιαίτερα σαν επιστήμη.
Το βαριέμαι το διάβασμα. Είμαι στο 8ο έτος (15ο εξάμηνο).
Χρωστάω πολλά μαθήματα. Είχα κάνει μηχανογραφικό δελτίο
με το 10% πριν τρία χρόνια, αλλά δεν πέρασα εκεί που ήθελα.
Όχι ότι αυτό που ήθελα μου άρεζε πολύ, απλώς λίγο περισσότερο
από αυτό που σπουδάζω τώρα. Αξίζει να παρατήσω την σχολή ή καλύτερα
είναι να τελειώσω και να διαβάζω με το ζόρι για να πάρω πτυχίο;
Είμαι μεγάλο εξάμηνο. Μήπως είναι κρίμα να τα παρατήσω.

Wannabe
|

Αστερακι μου θυμισου που ήσουν μεχρι χθες, τι ήσουννα εχθές, ήθελες και φλεξ , ήθελες και φλεξ, που ησουν μεχρι χθες?

Φοιτητής επί πτυχίω
|

Ο "ρυθμός αποφοίτησης" αποτελεί ποιοτικό δείκτη αξιολόγησης ενός ΑΕΙ? Εάν είναι, τότε γιατί προχωρούμε στην... τεχνητή αύξησή του μέσω του εργαλείου της διαγραφής μελών του ιδρύματος, δηλ. φοιτητών?
Δεν θα ήταν προτιμότερο τα ΑΕΙ, για να διορθώσουν το ρυθμό, σε πρώτη φάση να διερευνήσουν τους λόγους που "παράγουν" αιώνιους φοιτητές? Άλλο ΕΚΠΑ & ΑΠΘ, άλλο Χαροκόπειο ή Δυτ. Μακεδονίας.
Είναι αίτια κοινωνικό-οικονομικά? Είναι αποτέλεσμα αντι-παιδαγωγικής συμπεριφοράς ?
Πρόκειται για απόρροια μη λειτουργικής χρήσης των εισαγωγικών εξετάσεων?
Υπάρχουν χρονίζουσες παθογένειες ή νοοτροπίες εντός των ιδρυμάτων?
...μεταξύ άλλων!
Πως μπορεί η... διαγραφή φοιτητών να επιλύσει τα παραπάνω θέματα?

Έχουμε καμιά ιδέα εν τέλει για την ανθρωπογεωγραφία κάθε ιδρύματος? Γιατί τα ΑΕΙ δεν είναι απρόσωπα. Αποτελούνται από Ανθρώπους.

Καλά Χριστούγεννα 2020!

@ποιόν νοιάζει;
|

Έχω δύο πτυχία και τέσσερα μεταπτυχιακά. Κάνω το τρίτο μου πτυχίο και εργάζομαι. Η διαγραφή φοιτητών σε μια χώρα όπως η Ελλάδα όπου δεν υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο υποτροφιών ούτε η δυνατότητα να διακόψεις τις σπουδές σου και να τις ξαναρχίσεις είναι ένδειξη κοινωνικής αναλγησίας. Η ΝΔ καλά θα κάνει να προσέξει γιατί η πρωτιά με μεγάλη διαφορά στις δημοσκοπήσεις είναι εύκολα ανατρέψιμη ακόμα και όταν η αξιωματική αντιπολίτευση είναι ένα κόμμα σαν το Σύριζα.

φιλελεύθερος

@ Η προσφορά των 'αιώνιων' ή 'μή έγκαιρων…
|

αν δεν τρολάρετε, θα σας απαντήσω σοβαρά: αν δεν είχατε δικαίωμα να κάνετε 9 χρονια για το πτυχίο σας, θα κάνατε 9 χρόνια να το πάρετε;

Δημήτρης
|

Το ν+2 υπήρχε.Μήπως κάνω λάθος;Ποια είναι η καινοτομία που το πανηγυρίζουν και καμαρώνουν στην Κυβέρνηση; Βέβαια άλλαξε μορφή. Ν+1/2Ν .Κάτι είναι κι αυτό να συζητάμε!!!!Όλα τα συγχαρητήρια αυτή η Κυβέρνηση θα τα πάρει....

Nikos
|

Δηλαδή ακόμα και αν κάποιος χρωστάει 1 μάθημα θα διαγράφεται? Δεν πρέπει η κάθε περίπτωση να εξετάζεται ξεχωριστά?
Κανονικά, επειδή όλα τα τμήματα δεν έχουν το ίδιο βαθμό δυσκολίας, ούτε τον ίδιο ΜΟ ετών σπουδών, ούτε τον ίδιο αριθμό αιώνιων φοιτητών, να ακολουθηθεί ένα παρόμοιο σύστημα όπως αυτό με την βάση των Πανελληνίων. Να δίδεται πχ περιθώριο 2 ετών από τον ΜΟ των ετών σπουδών του τμήματος.
Δεν είναι το ίδιο δύσκολο πχ ένα τμήμα του Πολυτεχνείου με ένα τμήμα που έχει προκύψει από πρώην ΤΕΙ ή πχ ένα τμήμα με εργαστήρια με ένα θεωρητικό τμήμα.

Αναδιοργάνωση των σπουδών στα ΑΕΙ - Όρια φοίτησης
|

Πρώτα πρέπει να αναδιοργανωθούν τα 450 τμήματα ΑΕΙ, καθώς σε πολλές περιπτώσεις το περιβάλλον δεν ευνοεί την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών. Χρειάζεται ενίσχυση σε φοιτητική μέριμνα, σε διδακτικό προσωπικό, να υπάρχει ένα λογικό όριο στους εισακτέους ανά έτος (όχι πάνω από 150 ή 200, ανάλογα με το αντικείμενο)

Προφανώς, οι περισσότεροι φοιτητές ολοκληρώνουν τις σπουδές τους έστω και με μια μικρή καθυστέρηση μερικών εξαμήνων - σίγουρα οι περισσότεροι φοιτητές αποφοιτούν στα 5 ή 6 έτη.

Ας γίνουν πρώτα από το Υπουργείο και τους ακαδημαϊκούς οι αναγκαίες συγχωνεύσεις και ας μπει ένα όριο σπουδών στους εισακτέους από το 2025 και μετά.

Μέχρι τότε, όσοι φοιτητές έχουν ξεπεράσει τα 2ν έτη φοίτησης και είναι ανενεργοί (δεν συμμετέχουν σε καμία εξεταστική περίοδο) ας μπουν σε ένα ειδικό μητρώο και ας μην υπολογίζονται στην χρηματοδότηση - αυτοί όμως αποτελούν ένα ελάχιστο αριθμό, ίσως και λιγότερο από 10%. Το υπουργείο μπορεί να δημοσιεύσει ακριβώς πόσοι φοιτητές έχουν έτος εισαγωγής πριν το 2010.

Το σίγουρο είναι ότι περισσότεροι από όσους κακώς χαρακτηρίζονται "αιώνιοι" φοιτητές απλώς καθυστερούν για 1 ή 2 έτη μέχρι να περάσουν μερικά δύσκολα μαθήματα ή να κάνουν διπλωματική. Να σταματήσουν οι υπερβολές, ας εστιάσουν στην καλύτερη ποιότητα σπουδών και τα προβλήματα εγκατάλειψης σπουδών θα λυθούν μέσα σε λίγα χρόνια.

Ποιον νοιάζει ;
|

Αυτοί που σχολιάζουν αρνητικά φαντάζομαι είναι αιώνιοι φοιτητές. Ξαφνικά θυμήθηκαν ότι τους περιμένει ένα πτυχίο και έφτασαν στο 16ο η 26ο εξάμηνο και όποτε. Θα το έκαναν αυτό σε ξένο πανεπιστήμιο; Όχι βέβαια αλλά εδώ πορτοκαλεα!

φιλελεύθερος
|

Διδάσκω σε Λύκειο και συγχρόνως σπουδάζω βιολογία. Κάνω το τρίτο μου πτυχίο. Είμαι στο 7 εξάμηνο. Χρωστάω μαθήματα. Δεν επιβαρύνω κανένα. Δεν έχω πάσο, αγοράζω τα βιβλία μου κλπ. Αυτά που μαθαίνω τα χρησιμοποιώ στη τάξη μου. Για ποιο λόγο με απειλή με διαγραφή. Οι "αιώνιοι φοιτητές" είναι μια ετερογενής ομάδα. Σαν τέτοια πρέπει να είναι σεβαστή. Γνωρίζω φοιτητές που εργάζονται και παράλληλα σπουδάζουν. Άλλοι έχουν προβλήματα υγείας. Για ποιο λόγο να τους διαγράψει; Οι "αιώνιοι φοιτητές" δεν αποτελούν πρόβλημα. Η εμμονή της ΝΔ στη διαγραφή των "αιωνίων φοιτητών" είναι λάθος.

Αιώνιος φοιτητής
|

Εγώ είμαι αιώνιος φοιτητής. Εμείς με καθυστέρηση στις σπουδές μας, δεν επιβαρύνουμε το κράτος. Δεν μετράει πια η ακαδημαϊκή ταυτότητα. Δεν
δικαιούμαστε μειωμένες τιμές εισιτηρίων, ούτε δωρεάν βιβλία, ούτε δωρεάν
φοιτητική εστία, ούτε δωρεάν φαγητό στην φοιτητική λέσχη. Επίσης, εγώ
δεν νοικιάζω σπίτι, οπότε δεν επιβαρύνω οικονομικά τους γονείς μου.
Σπουδάζω στην πόλη μου. Σπουδάζω κάτι το οποίο δεν με ενδιαφέρει
ως επάγγελμα (μόνο με ενδιαφέρουν οι γνώσεις κάποιων βιβλίων που
έχω διδαχθεί).

Το καλό επίσης είναι ότι δεν με ζόρισαν οι γονείς μου να σπουδάσω, ούτε
με επηρέασαν οι γονείς μου να σπουδάσω την συγκεκριμένη επιστήμη,
απλώς εγώ την επέλεξα, από μόνος μου. Τώρα, τι να κάνω, να τα παρατήσω;
Βλακεία θα είναι μετά από τόσα χρόνια σπουδές. Το βαριέμαι το διάβασμα.
Και εγώ δουλεύω λίγες ώρες την ημέρα, αλλά καθυστερώ να πάρω πτυχίο επειδή δεν διαβάζω, όχι λόγο δουλειάς.

Στα πανεπιστήμια χρειάζεται πολύ διάβασμα, σε κουράζει η πολύ ανάλυση.
Αλλά έτσι είναι, ολοκληρωμένη εκπαίδευση, μαθαίνεις τα πάντα για την
επιστήμη. Διαφορετικά, πηγαίνεις στα ι.ε.κ για λιγότερο διάβασμα.

Πανεπιστήμια
|

Το Ν σημαίνει η ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης (π.χ 4 χρόνια). Το 1/2Ν σημαίνει το μισό του Ν, δηλαδή το μισό της ελάχιστης χρονικής διάρκειας φοίτησης. 4 χρόνια σπουδές ως ελάχιστη διάρκεια. Το μισό του 4 είναι το 2, οπότε συνολικά 6 χρόνια σπουδές. Με 5 χρόνια σπουδές, το ανώτατο όριο βγαίνει 7,5 χρόνια, διότι το μισό του 5 είναι το 2,5. Με 6 χρόνια, το ανώτατο όριο βγαίνει 9 χρόνια σπουδές.

Ο νόμος θα ισχύσει για τις προπτυχιακές σπουδές και για εκείνους που δεν
έχουν εισαχθεί ακόμα στα πανεπιστήμια. Για τους ήδη φοιτητές δεν θα γίνει
νόμος και καλά θα είναι να μην γίνει, διότι κάποιοι μπορεί να βρίσκονται στο
10 έτος. Οπότε, το ν + 1/2ν δεν ισχύει για εκείνους επειδή ξεπέρασαν το
σύνολο της μαθηματικής πράξης. Ήθελα πρώτα να κάνω αυτήν την
ανακεφαλαίωση.

Πάντως, διαφωνώ στο ν + 1/2ν. Να δημιουργηθεί ένα ανώτατο όριο φοίτησης,
αλλά όχι αυτό. Προτιμότερο είναι το ν + ν. Δηλαδή, ως ανώτατο όριο τα διπλάσια χρόνια σπουδών. 4 + 4 = 8. 5 + 5 = 10. 6 + 6 = 12.
Για να έχουν ένα περιθώριο παραπάνω οι φοιτητές που δυσκολεύονται
να πάρουν πτυχίο.

Σε όλα τα πολιτισμένα κράτη...
|

...μπορείς όποτε θές να πάς και να γραφτείς σε ένα πανεπιστήμιο και να παρακολουθήσεις μαθήματα, σε κάθε ηλικία. Εδώ, όλη μας η κάψα να διαγράψουμε φοιτητές. Ξεκολλήστε λίγο κύριοι! Τόση ιδεοληψία πια, απο το 1980 η ίδια καραμέλα. Το τείχος έπεσε, η Σοβιετική Ένωση διαλύθηκε, η ανθρωπότητα προχωράει, αλλά εσείς πάτε ταχέως προς τα πίσω...Σας βαριέται ο κόσμος.

maria
|

Οι Αιώνιοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν καθόλου το Πανεπιστημιακό ίδρυμα δεν έχουν καμία παροχή ούτε μειώσεις στα εισιτήρια ούτε βιβλιάριο υγείας κ.λ.π. απλώς είναι γραμμένοι στα κάρτεξ της Σχολής.Εάν και αυτό τους πειράζει τότε μπορεί να ισχύσει η διακοπή σπουδών και να έχει το δικαίωμα ο φοιτητής να συνεχίσει μετά όσα χρόνια θέλει τη φοίτησή του όπως ήταν και παλαιά ο νόμος όταν εγώ ήμουν διοικητικός υπάλληλος στο Α.Π.Θ.

Mαρια
|

Και με δυσκολια να μπαινουν στο Πανεπιστημιο και να βγαινουν. Ουτε μεριμνα για τους εργαζομενους φοιτητες. Εαν θελεις κατι πολυ, το καταφερνεις. Ειδικα οταν εισαι νεος και οχι αρρωστος. Φτανουν τα χαιδεματα σε ολους. Συμβαινει αυτο 70 χρονια τωρα σε ολους τους τομεις.

Πολίτης
|

Δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση του κράτους από τους "αιώνιους" φοιτητές. Μόνο για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Μπορούν απλά να μην έχουν το πάσο. Δηλαδή τι εννοείτε; Αυτοί που τελειώνουν κανονικά είναι καλύτεροι, ακόμη κι αν έχουν χαμηλότερους βαθμούς? Γνωρίζω πρώην "αιώνιο" φοιτητή που σήμερα διαπρέπει ως γιατρός σε Ελλάδα και εξωτερικό. Όλοι μας γνωρίζουμε. Το υπουργείο όχι; Ιδεοληψίες, αλαζονεία και σοβαροφάνεια. Απλά.

όταν χάνει κανείς
|

προνόμια (πάσο, δωρεάν βιβλία σε περίπτωση αλλαγής , δωμάτιο σε εστία) , είναι γελοία η ρύθμιση . να το κάνουν 10 χρόνια; κάποιοι αλλάζουν πορεία αργά , κοπίασαν. εδώ βάζει τους άσχετους των ΙΕΚ μέσα. Με τη μείωση των επιλογών (20-25, όχι όσα λένε), τον εξορθλολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη και πλαφόν σε αριθμό ανά τμήμα+βάση εισαγωγής ανά τμήματα όλα θα στρώσουν. Άλλα είναι τα προβλήματα.

Απορία
|

Η αιώνια εγγραφή και το αιώνιο στασίδι στα πανεπιστήμια τέλος. Τις προάλλες ένας συνάδελφος που βγήκε στη σύνταξη μου έλεγε ότι είναι ακόμη φοιτητής στο παντειο και σκέφτεται να επισκεφθεί το ίδρυμα τώρα στη σύνταξη να δει τι γίνεται. Αλήθεια του ανανεώνουν την εγγραφή τόσες δεκαετίες;

ΠΕ19
|

Το μικρότερο πρόβλημα των ΑΕΙ είναι οι "αιώνιοι" Φοιτητές ?
Οκ δεν είναι καλό για κανένα να έχουμε φοιτητή στο 13 έτος αλλά ποιον βλάπτει περισσότερο πέρα από τον εαυτό του (φυσικά δεν μιλάμε για παράνομες ενέργειες που αυτές πρέπει να τιμωρούνται).
Από τη στιγμή που από το 5ο έτος και μετά ο φοιτητής δεν έχει προνόμια (ούτε καν πάσο) τι πρόβλημα δημιουργεί ?
Λύση
μετά τα Ν+Ν/2 χρόνια η εγγραφή στο μάθημα 20€ και άλλα τόσα εξέταστρα (όσα και στο Mathesis). Αν χρωστάει εργαστήρια το να καθορίζει το ποσό το τμήμα. Μια χαρά ευκαιρία να βγάζει κάτι και το πανεπιστήμιο. Γιατί όχι με την πάροδο των ετών να αυξάνονται τα δίδακτρα-εξέταστρα πχ 20-50-100-200€. Αν θέλει κάποιος να τελειώσει τη σχολή που έχει εισαχθεί και δεν ήταν σωστός στις υποχρεώσεις του στην ώρα του να πληρώσει. Τα χρήματα αυτά να δίνονται ως υποτροφίες στους καλύτερους φοιτητές του τμήματος. Έτσι οι μη συνεπείς θα επιβραβεύουν του καλούς.

Η αλήθεια πονάει!!
|

Η παθογένεια των Ελληνικών Α.Ε.Ι. και η απαξίωση των τίτλων σπουδών έγκειται στο οτι "άνοιξε" τόσο η πρόσβαση όσο και η ¨έξοδος¨! Ξέχασαν πολλοί οτι τά ἀγαθά κόποις κτῶνται!!!

Γεωργια
|

Γνωριζεται αν θα ισχυσει απο νεο ακαδημαικο ετος για τουα αιωνιου φοιτητες ή απο την αρχή του 2021??

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ