Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Σε διαβούλευση, μέσα στην εβδομάδα το Σ/Ν για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες
Δημοσίευση: 28/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το αργότερο μέχρι την Παρασκευή, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα  Προστασίας των Πανεπιστημίων .

Στόχος της υπουργού Παιδείας είναι το Σχέδιο Νόμου να κατατεθεί, προς συζήτηση και ψήφιση, στη Βουλή το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη.

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ και τους φοιτητές ετοίμασε   ερωτήσεις- απαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το  ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ .

Ειδικότερα:

ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ

Οι υποψήφιοι μπορούν να  θέσουν  στο esos τα δικά τους ερωτήματα, προκειμένου  να  τα  απαντήσουμε.

1. Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις  για τον αριθμό μείωσης εισακτέων  δεν υπάρχουν ακόμη, αν και μετα βεβαιότητος μπορούμε να πούμε ότι τις κενές θέσεις , μετά και τα αποτελέσματα του Β' Μηχανογραφικού, θα τις μετράμε σε χιλιάδες και όχι σε εκατοντάδες.

2. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

3. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα;

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

4. Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την βάση εισαγωγής;

Κάθε τμήμα θα ορίσει ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

5. Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Θα τεθεί μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που δεν θα είναι κάτω του 80%  και ανώτατο του 120% επί του Μέσου όρου..

6.Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

7. Ποια θα είναι η απόκλιση του συντελεστή που θα ορίζουν τα τμήματα από  τη μέση επίδοση των μαθητών ανά  Επιστημονικό Πεδίο;

Ακόμη δεν έχει οριστεί καθώς βρίσκεται υπό διαβούλευση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Πρυτάνεων.

8. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Οι υποψήφιοι σ αυτή  τη φάση θα έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν μέχρι 10- 15 τμήματα. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει ορισθεί ακόμη.

9. Τα αποτελέσματα πότε θα εκδοθούν ;

Τα αποτελέσματα  του Α΄Μηχανογραφικού θα εκδοθούν τέλη Ιουλίου ή το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.Παράλληλα θα ανακοινωθούν οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει για να μπουν στο Β' Μηχανογραφικό.

10. Είναι βέβαιο; και γιατί τα προηγούμενα χρόνια τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν τέλη Αυγούστου;

Το υπουργείο Παιδείας μπορούσε να εκδώσει τα αποτελέσματα τέλη Ιουλίου, αλλά λόγω των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών υπήρχε αυτή η καθυστέρηση.

Αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας έχει συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του πολίτη και Άμυνας, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων και των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα προκύπτει ότι τα αποτελέσματα μπορούν να εκδοθούν το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.

11. Το δεύτερο Μηχανογραφικό πότε θα συμπληρωθεί;

Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού θα δοθεί μία προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το Β Μηχανογραφικό.

12. Το Β΄ Μηχανογραφικό ποια τμήματα θα έχει;

Θα έχει μόνο τα τμήματα που έχουν μείνει κενές θέσεις από τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού. Για παράδειγμα   εάν δεν μείνουν κενές θέσεις στη Νομική ή Ιατρική Αθήνας Ι  από τα αποτελέσματα που θα εκδοθούν του Α Μηχανογραφικού , τότε αυτά τα τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν στο Β΄ Μηχανογραφικό.

13. Το Β’ Μηχανογραφικό ποιοι θα έχουν δικαίωμα να το συμπληρώσουν;

Δικαίωμα συμπλήρωσης του Β Μηχανογραφικού έχουν μόνο όσοι δεν εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων του Α Μηχανογραφικού.

14. Πόσα τμήματα μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό; Οι βάσεις εισαγωγής θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό ή θα αλλάξουν;

Όσα τμήματα  θέλει μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικο . Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.Οσον αφορά τις βάσεις αυτές δεν αλλάζουν . θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό.

15. Πότε θα εκδοθούν τα αποτελέσματα του Β΄ Μηχανογραφικού;

Εκτιμάται ότι θα εκδοθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

16. Ένα τμήμα κάθε πότε μπορεί να αλλάζει το συντελεστή για τη διαμόρφωση της βάσης;

Αυτή η δυνατότητα θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από τεκμηριωμένη αιτιολογική  έκθεση.

17. Πόσο θα επηρεάσουν οι παραπάνω αλλαγές  των σημερινών μαθητών  στην προετοιμασία  για τις Πανελλαδικές εξετάσεις;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

18. Οι επιτυχόντες με το Β'   Μηχανογραφικό  θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα  των που θα είναι  στα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού κι ενδεχομένως να μην ειναι στο Β' Μηχανογραφικό;

Το ερώτημα το θέσαμε στο υπουργείο Παιδείας και η απάντηση που λάβαμε είναι "Φυσικά και θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής ανεξάρτητα εάν η εισαγωγή  του υποψηφίου έγινε με το Β Μηχανογραφικό".

19. Ο ανώτατος  αριθμός εισακτέων θα παραμείνει ίδιος με πέρσι;

Από πρόπερσι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προααναγγείλει μείωση του αριθμού εισακτέων. Πέρσι δεν έκανε μείωση εισακτέων, λόγω της πανδημίας .  Για φέτος, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί  μείωση του αριθμού θέσεων , παρότι η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ρωτήθηκε από το esos  στην τελευταία Συνέντευξη Τύπου, στις 23 Νοεμβρίου.

20. Για ένα τμήμα  που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία πως θα υπολογίζεται η βάση εισαγωγής της?

Είναι ένα  από τα θέματα που συζητείται ήδη με τους Πρυτάνεις.

21. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν .

ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ

1. Ποιο  θα είναι το ανώτατο όριο φοίτησης;

Ανώτατο όριο φοίτησης θα είναι  το Ν + ½Ν, (όπου Ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών)για τους φοιτητές στα ελληνικά Πανεπιστήμια

2. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.

Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.

3. Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε διαγραφές φοιτητών ;

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

4. Οι διαγραφές αφορούν και τους ήδη φοιτούντες στα ελληνικά Πανεπιστήμια;

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν μεταβατικές προβλέψεις.

5. Τι σημαίνει μεταβατικές προβλέψεις;

Μπορεί για παράδειγμα  γι αυτές τις κατηγορίες φοιτητών να δοθεί ένα επιπλέον χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση των σπουδών πριν γίνει η διαγραφή.

6. Εάν ένας φοιτητής έχει αντικειμενικούς λόγους που δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση των σπουδών στον χρόνο που προβλέπει η παραπάνω ρύθμιση, θα διαγραφεί;

Ο νέος νόμος θα προβλέπει εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης, για σοβαρούς λόγους υγείας ή για άλλους εξαιρετικούς λόγους.

Σχόλια (39)

 
@Γιώργος Κ.
30 Δεκ 2020 23:02

Φιλε μου μη σε πιάνει πανικος. Δεν θα χρειαστείς την βοήθεια κανενός ειδικού. Έχω πληροφορίες από μέσα ότι θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για τους ήδη φοιτητές καθώς σε διευκολύνσεις σε όσους δουλεύουν. Το έχει πει επίσημα η κεραμεως το ξέρω και εγώ από εσωτερική πληροφοριση. Μην ανησυχείς και εγώ στην ίδια μοίρα με εσένα ειμαι. Ξεκίνησα για δεύτερο πτυχίο στην ίδια ηλικία με εσένα και χρωστάω παραπάνω από σένα. Παρ' όλα αυτά ειμαι υπέρ της διαγραφής των αιωνίων φοιτητών που βλάπτουν το κύρος των ΑΕΙ και επιβαρύνουν τα εργαστήρια και τρώνε θέσεις για πρακτική άσκηση. Εγώ δεν αγχώνομαι καθόλου. Θυμήσου πως νομοθέτησε το ίδιο κόμμα την προηγούμενη φορά που κυβέρνησε. Στα βασικά ζητήματα ο νόμος θα είναι copy paste από τον ίδιο νόμο που φτιάχτηκε επί Σαμαρά

 
Γιώργος Κ.
30 Δεκ 2020 12:40

Έχω ξεκινήσει στα 33 μου ξανά το πανεπιστήμιο. Χρωστάω 24 μαθήματα για πτυχίο. Πέρυσι χρωστούσα 36. Ελπίζω να μην αρχίσω τα χάπια. Το άγχος έχει φτάσει σε απίστευτα επίπεδα αναμένοντας τις αποφάσεις. Ελπίζω να μη χρειαστώ βοήθεια ειδικού. Θέλω να τελειώσω! Θα με αφήσουν;

 
Πάρης Γιάννιος
30 Δεκ 2020 10:46

Καλό θα ήταν να θεσπιστεί ένα όριο 2Ν. Υπάρχουν σχολές αντικειμενικά δύσκολες κι ως να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών ή η φιλοσοφία των διδασκόντων είναι ένα καλό όριο. Οι ήδη εγγεγραμμένοι-"αιώνιοι", καλό θα ήταν να λάβουν ένα καλό χρονικό διάστημα τύπου Ν προς αποφοίτηση έτσι ώστε ακόμα κι αν αποφασίσουν να τελειώσουν τις σπουδές να έχουν ένα άνετο διάστημα να επανέλθουν στην όλη διαδικασία. Το νόημα δεν είναι να αποχωρούν φοιτητές μέσω διαγραφών αλλά μέσω αποφοίτησης.

 
Αριθμός αποφοίτων όχι εγγεγραμμένων
30 Δεκ 2020 03:45

Τα ΑΕΙ και το υπουργείο γνωρίζουν ποιο είναι το πραγματικό δυναμικό των σχολών από τα στοιχεία αποφοίτησης κάθε χρόνο, που πλέον συλλέγονται κεντρικά από τις ΜΟΔΙΠ των ιδρυμάτων, και με ανάλογο τρόπο κατανέμει τη χρηματόδοτηση.

Ο αριθμός των φοιτητών αποτελεί ένα κριτήριο αλλά προφανώς δεν είναι το μοναδικό. Επιπλέον, έχουν γίνει αξιολογήσεις από την ΑΔΙΠ και αναφέρουν μια σειρά άλλων σημαντικών προβλημάτων πέρα από την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των σπουδών: την έλλειψη φοιτητικής μέριμνας, την εισαγωγή φοιτητών χωρίς το κατάλληλο γνωστικό υπόβαθρο σε προγράμματα που δεν αποτελούν επιλογή τους, την έλλειψη σεμιναρίων και φροντιστηρίων, τα προβλήματα στην δομή των Οδηγών Σπουδών, την αδυναμία στην προσέλκυση και διατήρηση νέων ερευνητών και καθηγητών κ.α.

Οι σπουδές ξεκινούν από το Α' Έτος, πρέπει από την αρχή να προσφέρεται δίκτυο υποστήριξης προς τους φοιτητές.

@ Dario Moutso
29 Δεκ 2020 22:07

Δεν μπορεί ένα Πανεπιστήμιο το 2021 να έχει εγγεγραμμένους έστω και λίγες εκατοντάδες φοιτητές που δεν ξέρει τι ακριβώς κάνουν στις σπουδές τους και δεν έχουν εμφανιστεί ούτε σε μαθήματα ούτε σε εξετάσεις την τελευταία τριετία.

Τα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ (2018) δείχνουν ότι 90% των αποφοίτων είναι κάτω των 30 ετών, άρα σίγουρα δεν είναι αιώνιοι. Αν συνυπολογίσουμε και όσους είναι mature students και απλώς παίρνουν ένα δεύτερο πτυχίο, οι "αιώνιοι" είναι ελάχιστο μέρος στο συνολικό πληθυσμό.

Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε 10-20 χρόνια στην Ευρώπη θα έχει γίνει όπως η φοίτηση στη Δευτεροβάθμια, τα ΑΕΙ πρέπει να αναδιοργανωθούν και να εκσυγχρονιστούν.

 
Πανεπιστήμια
29 Δεκ 2020 23:39

Κοιτάξτε κάτι. Οι αιώνιοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν το κράτος. Από το 13ο
εξάμηνο και άνω, δεν δικαιούνται δωρεάν συγγράμματα, δωρεάν φοιτητική
εστία και δωρεάν σίτιση, δηλαδή φαγητό στην φοιτητική λέσχη. Γι' αυτό
τον λόγο, τόσα χρόνια δεν διαγράφονται οι αιώνιοι φοιτητές. Από την άλλη,
όμως θα ήταν καλό να διαγράφονται μετά από κάποια χρόνια, διότι
επιβαρύνουν τα εργαστήρια.

Αν για παράδειγμα οι αιώνιοι φοιτητές δεν
έχουν παρακολουθήσει κάποια εργαστήρια, αυξάνονται τα τμήματα των
εργαστηρίων. Επίσης, μειώνουν το κύρος των πανεπιστημίων.
Το καλό είναι ότι οι αιώνιοι φοιτητές είναι λίγοι.

Επίσης, η λέξη αιώνιος χρησιμοποιείται μεταφορικώς. Στην κυριολεξία
αιώνιος σημαίνει εκατοντάδες χρόνια. Άρα, στην πραγματικότητα αιώνιος
φοιτητής αποκαλείται κάποιος που σπουδάζει πάνω 100 χρόνια, πράγμα
το οποίο δεν γίνεται. Εμείς, απλά το αποκαλούμε μεταφορικά. Καλά είναι
να το αποκαλούμε κυριολεκτικά, δηλαδή να λέμε οι φοιτητές που καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Να μην τους αποκαλούμε αιώνιους φοιτητές.

Τέλος, να γράψω ότι συμφωνώ στο να διαγράφονται οι φοιτητές οι οποίοι
καθυστερούν τις σπουδές τους, για να αναγκάζονται να διαβάζουν πιο συχνά
και έτσι θα τελειώνουν πιο σύντομα τις σπουδές τους επειδή θα φοβούνται
να μην τους διαγράψουν. Όχι όμως το Ν + 1/2Ν. Θα είναι καλύτερο το Ν + Ν.

 
Dario Moutso
29 Δεκ 2020 22:07

Δεν γνωρίζω τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Αν παίζει ρόλο ο αριθμός των φοιτητών τότε ΝΑΙ κάτι πρέπει να γίνει με τους λεγόμενους "αιώνιους φοιτητές" Όσοι για τους δικούς τους λόγους δεν πάρουν το πτυχίο τους σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα που θα τους ορίσει το κράτος πρέπει να διαγραφούν. Αυτά για τους "παλαιούς" Για τους νέους τώρα. το n+0.5n είναι ένας καλός χρόνος για να πάρεις το πτυχίο (το διάβασμα είναι δουλειά και μάλιστα σκληρή δεν έχει οκτάωρα και αργίες, όποιος δεν την μπορεί να μην την κάνει) . Αν δεν το πάρεις να διαγραφείς σημαίνει ότι δεν διάβασες. Τώρα εδώ πολλοί θα πείτε. Τι θα γίνει με τους φοιτητές που εργάζονται που έχουν προβλήματα υγείας κλπ κλπ. Γι αυτούς θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη. Για όσο χρόνο υπάρχει το "πρόβλημα" ας είναι ανενεργοί, το οποίο πρακτικά σημαίνει να μην επιχορηγείτε γι αυτούς το ΑΕΙ, και ας τελειώσουν όταν εκλείψουν τα προβλήματα πάντα με όριο το n+0.5n (πχ η σχολή σου είναι 4 χρόνια έχεις κάνει τα 2 δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα για 5 χρόνια. Έχεις ακόμα 4 χρόνια να τελειώσεις τις σπουδές σου, αν σε αυτά τα 4 χρόνια που σου μένουν δημιουργήθηκε πάλι πρόβλημα ισχύει το ίδιο)

ΑΝ δεν παίζει ρόλο ο αριθμός στην χρηματοδότηση αφήστε τους γραμμένους 1000 χρόνια, δεν ενοχλεί κανέναν.

Αν κάποιος ξέρει για την χρηματοδότηση των ΑΕΙ με βάση τους εγγεγραμμένους φοιτητές ας μας ενημερώσει, και το ποιο ενδιαφέρον θα είναι να δούμε σε τι ποσοστό χρηματοδοτεί ο αριθμός αυτός.

 
Γεώργιος Τ.
29 Δεκ 2020 20:37

Τα μόρια από τα ειδικά μαθήματα (πχ σχέδιο) θα μετράνε για τον υπολογισμό της βάσης;

 
Υπερβολική αντίδραση για "αιώνιους" φοιτητές
29 Δεκ 2020 19:55

"Αιώνιοι" φοιτητές, που έχουν ξεπεράσει τα 10 ή 12 έτη φοίτησης, είναι ελάχιστοι και οι περισσότεροι είναι ανενεργοί, δηλαδή δεν ασχολούνται πλέον με τις σπουδές. Είναι απλώς 20.000 ονόματα στους καταλόγους που διατηρούν οι γραμματείες των ΑΕΙ, ακόμα κι αν διαγραφούν αύριο καμία ουσιαστική ποιοτική αλλαγή δε θα προκύψει.

Η πιο απλή ρύθμιση είναι να δοθεί περιθώριο ενός έτους σε όσους θέλουν να επικοινωνήσουν με τα Πανεπιστήμια, το πιο πιθανό είναι τελικά να εμφανιστούν λιγότεροι από το 15% του συνόλου.

Το υπουργείο πρέπει να αναβαθμίσει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αυτό απαιτεί αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη και στα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών. Όσο ασχολούμαστε με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ή τους φοιτητές λύση δε δίνεται γιατί το σύστημα στο οποίο εισάγονται παραμένει το ίδιο.

Οξύμωρο να ονομάζουμε "σαρωτικές αλλαγές" ή "μεταρρύθμιση" ένα νομοσχέδιο που δε βελτιώνει σε τίποτα τις συνθήκες εκπαίδευσης για το 90% των μαθητών και φοιτητών

 
Παναγιώτης
29 Δεκ 2020 15:30

Είναι ντροπή να έρχονται τέτοιες σαρωτικές αλλαγές εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης. Ελπίζω να καταλήξει στον κάλαθο των αχρήστων το ν/σ. Και την επόμενη φορά να προσέχουμε τί ψηφίζουμε.

 
Μετακινήσεις φοιτητών σε σχολές
29 Δεκ 2020 14:42

Το κρίσιμο ζήτημα είναι τι γίνεται με τους φοιτητές που "λιμνάζουν" χωρίς οικονομική και άλλη στήριξη όταν βρίσκονται σε κανονικά έτη φοίτησης, εκατοντάδες νέα παιδιά κάθε χρόνο εγκαταλείπουν τις σπουδές τους στο τρίτο ή τέταρτο έτος, χωρίς δυνατότητα ένταξης σε διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών.

Οι περιπτώσεις "αιωνίων" είναι ελάχιστες, πολύ λιγότερες από τους εισακτέους κάθε χρόνο που κατανέμονται σε ΑΕΙ χωρίς κανένα σχεδιασμό: σε πολλά τμήματα εισάγονται 200 αλλά οι 100 κάνουν αίτηση μετεγγραφής και τελικά κάθε χρόνο αποφοιτούν λιγότεροι από 40. Αυτό το προφανές λάθος σχεδιασμού δε θα διορθωθεί απλώς με το να περιμένουμε να συμπληρώσουν οι φοιτητές το ανώτατο όριο φοίτησης και να διαγραφούν.

Πρέπει να υπάρχει στήριξη και βοήθεια σε κάθε έτος σπουδών και γι'αυτό χρειάζονται σωστές αποφάσεις και ενέργειες από τους ακαδημαϊκούς και το υπουργείο.

 
Όριο φοίτησης για εγγεγραμμένους
29 Δεκ 2020 14:38

Από την επόμενη δεκαετία ας τεθεί ανώτατο όριο σπουδών και ας μειωθούν τα μαθήματα για απόκτηση πτυχίου σε 30 ή 35, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη.

Τα πανεπιστήμια μπορούν ελέγξουν πόσοι φοιτητές έχουν έτος εγγραφής πριν το 2010 και δε συμμετέχουν σε καμία εξεταστική περίοδο την τελευταία διετία. Αυτοί ας μπουν σε ένα ξεχωριστό μητρώο ώστε να μην υπολογίζονται στον αριθμό των φοιτητών. Μετά το 2030 ας προχωρήσουν σε διαγραφή όσων είναι ανενεργοί, αναφερόμαστε σε ανθρώπους που συνήθως έχουν προχωρήσει στην επαγγελματική ζωή τους και δεν πρόκειται να ασχοληθούν με τις συγκεκριμένες σπουδές.

Δεν επιτρέπεται ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο να μην έχει εικόνα του αριθμού των ενεργών φοιτητών: για όσους έχουν καθυστερήσει ας δοθεί μια παράταση μέχρι το 2025, εφόσον θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θα μπορούσαν να αναγνωριστούν πιστωτικές μονάδες και να συνεχίσουν σε κάποιο άλλο πρόγραμμα σπουδών.

@ Apostolos
29 Δεκ 2020 11:20

Εμένα τον πτυχιούχο ή και τον φοιτητή σε τι θα ωφελήσει η απομάκρυνση των αιώνιων φοιτητών, αφού η πολιτεία δεν κάνει διάκριση μεταξύ πτυχιούχων (όλα τα τμήματα είναι ισότιμα, και πλέον ο βαθμός πτυχίου δεν θα μετράει σύμφωνα με το νέο ΑΣΕΠ) ?

 
Αναβάθμιση των ΑΕΙ μέχρι το 2025
29 Δεκ 2020 14:25

Ο ανασχεδιασμός των ΑΕΙ πρέπει να είναι συνολικός δεν μπορεί να αφορά μόνο μια περιοχή, και τα κριτήρια πρέπει να είναι ενιαία. Όπως δεν επιτρέπεται να υπάρχουν διπλές σχολές σε Αττική και Θεσσαλονίκη, έτσι δεν μπορούν να λειτουργούν 3 ΑΕΙ στην Κρήτη και ομοειδή τμήματα σε Θεσσαλία και Πελοπόννησο, διάσπαρτα σε πέντε πόλεις.

Το υπουργείο Παιδείας πρέπει να διατηρήσει στην Αττική τρία Πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πολυτεχνείο Αθηνών μαζί με Γεωπονικό) και σε αυτές τις σχολές να απορροφηθούν τα τμήματα. Ομοίως, και στη Θεσσαλονίκη, αρκεί ένα ενιαίο ίδρυμα.

Το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό μπορεί να μετακινηθεί και να ενισχύσει τα περιφερειακά Πανεπιστήμια σε Θράκη, Θεσσαλία, Κρήτη, Ήπειρο και Πελοπόννησο. Με περιορισμό των θέσεων εισακτέων σε 180-200 στα κεντρικά και 120-150 στα περιφερειακά τμήματα θα αναβαθμιστεί και η ποιότητα διδασκαλίας, ενώ η καλύτερη κατανομή προσωπικού θα ισχυροποιήσει τις ερευνητικες προσπάθειες. Επιπλέον, πρέπει να οργανωθούν καλυτερα οι υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας ώστε να μην επιβαρύνονται όσοι σπουδάζουν εκτός τόπου κατοικίας.

Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται να λειτουργούν τμήματα με λιγότερο από 40 μόνιμα μέλη ΔΕΠ, σε καμία περιοχή - το κάθε τμήμα πρέπει να μπορεί να οργανώσει προπτυχιακό και μεταπτυχιακό/διδακτορικό κύκλο σπουδών χωρίς να στηρίζεται σε συμβασιούχους για διδασκαλία υποχρεωτικών μαθημάτων.

@ Πάνος
29 Δεκ 2020 09:14

Αν πρέπει να γίνει συμμάζεμα αυτό θα πρέπει να αρχίσει με την Αθήνα, τόσα πολλά Πανεπιστήμια σε μια πόλη με τμήματα τα οποία έχουν ακριβώς το ίδιο αντικείμενο.

 
Δεν μπορεί να υπάρχει αναδρομικότητα σε έναν νόμο
29 Δεκ 2020 13:26

Κρίνοντας από τις μεταβατικές διατάξεις παλαιότερων νόμων με όριο φοίτησης (Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου), για τους ήδη εγγεγραμμένους, 2ν όσοι είναι κάτω από το ν+ν/2, ν/2 για όσους το έχουν ξεπεράσει. Έναρξη ισχύος το επόμενο ακαδημαϊκο έτος από την ψήφιση του νόμου.

 
τα στελέχη-δομές πότε;
29 Δεκ 2020 12:55

Μάρτιο θα πάμε; έχει πανελλήνιες μετά; ή θα χαρίστε θητεία και παρατάσεις μέχρι το καλοκαίρι; αίσχος

 
ποσόστωση για εισαγωγή στα ΑΕΙ
29 Δεκ 2020 12:48

και για τους φοιτούντες στα προνήπια ΧΤΕΣ ! τα νήπια με integrated master

 
Apostolos
29 Δεκ 2020 11:20

Εμένα τον πτυχιούχο ή και τον φοιτητή σε τι θα ωφελήσει η απομάκρυνση των αιώνιων φοιτητών, αφού η πολιτεία δεν κάνει διάκριση μεταξύ πτυχιούχων (όλα τα τμήματα είναι ισότιμα, και πλέον ο βαθμός πτυχίου δεν θα μετράει σύμφωνα με το νέο ΑΣΕΠ) ?
Αυτό είναι διγλωσσία. Το τυράκι στην φάκα για τα Πανεπιστήμια είναι ότι η μείωση των φοιτητών θα φέρει αναβάθμιση στις διεθνείς κατατάξεις αλλά θα φέρει και δραστική μείωση της χρηματοδότησης που είναι ο πραγματικός στόχος του Υπουργείου (για να μην μιλήσουμε για κατάργηση τμημάτων και ιδρυμάτων)
Μαζί με τους <<αιώνιους>> θα καούν, μεταπτυχιακοί, διδακτορες, λέκτορες ακόμα και επίκουροι, που θα πρέπει πλέον να ετοιμάσουν τα διαβατηριά τους για να βρουν εργασία.
Το θετικό είναι ότι η αναβάθμιση των ελληνικών ΑΕΙ στις κατατάξεις θα βοηθήσει τους πτυχιούχους να βρουν θέση στο εξωτερικό σε ξένα Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.
Είναι μέσα στα πλαίσια της πολιτικής για να επιστρέψουν οι Έλληνες επιστήμονες πίσω στην Ελλάδα!!!

 
Πάνος
29 Δεκ 2020 09:14

Αν πρέπει να γίνει συμμάζεμα αυτό θα πρέπει να αρχίσει με την Αθήνα, τόσα πολλά Πανεπιστήμια σε μια πόλη με τμήματα τα οποία έχουν ακριβώς το ίδιο αντικείμενο. Η πολιτική συσσώρευσης του πληθυσμού και της οικονομίας σε μία πόλη είναι αρρωστημένη, τέτοια πρότυπα υπάρχουν μόνο σε κάποιες τριτοκοσμικές χώρες. Η ισοπεδωτική πολιτική του υπουργείου παιδείας για την περιφέρεια θα έχει δυσβάσταχτες συνέπειες στο μέλλον.

 
Στρεβλώσεις στα ΑΕΙ
29 Δεκ 2020 02:28

Δε χρειάζεται πανικός, ειδικά φέτος τα θέματα εξετάσεων θα είναι σχετικά εύκολα αν κρίνουμε από άλλες χρονιές "κρίσεων".

Με τη βάση εισαγωγής, όσοι έχουν βαθμολογία άνω του 10 δεν αντιμετωπίζουν κίνδυνο να μείνουν εκτός ΑΕΙ - με τα δεδομένα του 2019 αυτοί ήταν το 70% των υποψηφίων. Για όσους μείνουν εκτός θα υπάρχει η 2η κατανομή.

Το θέμα που πρέπει να λυθεί όμως είναι η ύπαρξη δεκάδων τμημάτων σε κάθε νομό της Ελλάδας τα οποία δεν είναι ελκυστικά ούτε για σπουδές ούτε για έρευνα. Οι βάσεις εισαγωγής δεν αλλάζουν τον στρεβλό ακαδημαϊκό χάρτη των ΑΕΙ, αυτό πρέπει να γίνει με απόφαση του υπουργείου.

Για το όριο φοίτησης, οι περισσότεροι παίρνουν πτυχίο μέσα στα προβλεπόμενα Ν+2 έτη που διαρκούν οι παροχές της φοιτητικής ιδιότητας.

Όταν μιλάμε για "αιώνιους" φοιτητές που έχουν ξεπεράσει τα 10 έτη φοίτησης ας μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε συνολικά σε λιγότερους από 30.000 εγγεγραμμένους σε όλα τα ΑΕΙ, αμελητέος αριθμός που δεν επηρεάζει την καθημερινή λειτουργία των ιδρυμάτων.

Ας κάνει μια ρύθμιση το υπουργείο για τους εισακτέους πριν από το 2010, να δοθεί ένα περιθώριο προσαρμογής μέχρι το 2025 και κατόπιν ας τεθούν αυστηρά κριτήρια (πχ. 2Ν έτη μέγιστο όριο διατήρησης φοιτητικής ιδιότητας) και να δημιουργηθούν νέα φοιτητικά μητρώα σε όλες τις πανεπιστημιακές σχολές, διαγράφοντας τους ανενεργούς που έχουν ξεπεράσει τα έτη σπουδών.

 
Ιωαννης Κωστιδης
29 Δεκ 2020 01:00

Θα γραφουμε επωνυμα και θα διατυπώνουμε την αντίθεσή μας σε κάθε τι που δεν εξυπηρετεί το συμφέρον της καθημαγμένης, από μνημόνια και πανδημίες, Ελληνικής οικογένειας.
Το συγκεκριμένο ΣΝ τίθεται σε καθεστώς "ανοιχτής" διαβούλευσης έχοντας προεξοφληθεί ή καταθεσή του για ψήφιση και η μετέπειτα εφαρμογή του ως έχει. Προσχηματικά χρησιμοποιείται ο όρος "διαβούλευση“.
Θα υποβάλλω, σ'αυτή τη διαβούλευση εγγράφως τις ενστάσεις μου, τις προτάσεις μου κατά άρθρο καθώς και μία προβολή στην επόμενη δεκαετία, των παράπλευρων επιπτώσεων (collateral damages) του παραπάνω πολυνομοσχεδίου, στους υποψηφίους, στις οικογένειες τους, στα ΑΕΙ υποδοχής,στις τοπικές κοινωνίες και στην γενικότερη κατάσταση της νεολαίας μας σε επίπεδο προσδοκιών και επιτευγμάτων-στόχων.
Ας το κάνει η κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ πριν το καταθέσει για διαβούλευση. Ας τρέξουν στο Υπουργείο μια προσομοίωση του νέου συστήματος κι ας ανακοινώσουν τα αποτελέσματα.
Όπως πάντα, βάλαμε και πάλι το άλογο πίσω από το κάρο.
Επαναλαμβάνω, θα μας βρείτε απέναντι. Δεν βλέπουμε αυτό που βλέπουν όλοι αυτοί που συμφώνησαν στις αλλαγές.
Ού γάρ πείσεις, ούδ'ην πείσης.

 
Επαγγελματικό Λύκειο
29 Δεκ 2020 00:27

Οι απόφοιτοι των επαλ γιατί δεν μπορούν να εισαχθούν σε σχολές
αξιωματικών του στρατού, της αστυνομίας, λιμενικού, πυροσβεστικής, κλπ;
Γιατί να τους δίνεται η ευκαιρία να εισάγονται μόνο σε σχολές υπαξιωματικών;
Γιατί όχι και σε σχολές αξιωματικών;

 
ΑΣ ΤΑ ΠΑΙΣΤΕ
28 Δεκ 2020 21:34

@3ετης φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ
Από τους "ενδιαφερόμενους" τρέχει κανένας. Αν δεν βρέξεις μποζινάρι ψάρι δεν τρως....και μετά έρχεται και η κουμπάρα με το κινούμενο......

 
τρέμω τι θα διαβάσω στην διαβούλευση
28 Δεκ 2020 21:32

αυτό που ετοιμάζονται νομοσχέδια από τους ειδικούς, τα στελέχη υπουργείων, λαμπρούς επιστήμονες και έρχονται στην διαβούλευση κάποιες και κάποιοι και αποδομούν όλη την συλλογιστική, βρίσκουν ελλείψεις, παραλήψεις κτλ κτλ δεν μπορώ να το καταλάβω.

Βέβαια το χειρότερο είναι όταν δεν υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή στην διαβούλευση, ώστε να αφεθούν τα σφάλματα να προκύψουν στην εκτέλεση των νόμων, ώστε να φωνάζει ο κόσμος στην συνέχεια.

Σε κάθε περίπτωση ας ετοιμαστούμε για μαζικές εγγραφές σε ξένα πανεπιστήμια, ιδιαίτερα στην Κύπρο...όχι θα κάτσει να σκάσει ο κόσμος.
Τώρα όποιος δεν έχει λεφτά, ας φροντίσει να γράψει 4 εικοσαριά....ουφ...

 
Φοιτητής
28 Δεκ 2020 21:19

Έχει δίκιο ο Απόστολος.

 
Πάμε για raking?
28 Δεκ 2020 20:54

@Νώντας 13:46
- Raking??? Ξεφάντωμα με το διάσημο αλκοολούχο είναι? Σαν να λέμε, πάμε για raking παιδιά?
- Αυτό έφταιγε τόσα χρόνια? Δηλαδή χωρίς τους αιωνίους, αύριο θα είναι Harvard τα πανεπιστήμια?
- Εσείς είστε σίγουρα και άξιος και άριστος και εργατικός και συνεπής. Μπορούμε όμως να έχουμε την ίδια απαίτηση, από όλους τους φοιτητές? Κι όσοι δεν? Στον Καιάδα? Κι ο Ωνάσης έγινε μεγιστάνας από το τίποτα. Μπορούμε όλοι?

Επί της ουσίας :
- Είναι άραγε φυσιολογικό-δημοκρατικό-ηθικό-δίκαιο, να ψηφίζονται νόμοι με τα μύρια όσα ΜΟΝΟ από το ΥΠΑΙΘ, εν μέσω της μεγαλύτερης παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης?
- Διαβούλευση??? Στο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση (δεν στέγνωσε ακόμα το μελάνι), σχεδόν τα ΜΙΣΑ άρθρα, αφορούσαν άλλα θέματα που δεν τέθηκαν ΠΟΤΕ σε διαβούλευση.
- Όσο για τη συζήτηση στη Βουλή, καμιά 15αριά Βουλευτές και 11 φορείς (εξ αποστάσεως). Ή όπως πολύ σωστά γράφει κι ο @Γονιός 18:19, "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται".
- Τέλος, οι συγκεκριμένοι νόμοι και τα άρθρα, δεν αφορούν πχ τις άδειες για τη συλλογή μανιταριών και μαύρης τρούφας. Αφορούν εκατομμύρια κόσμου και το μέλλον του. Ας κάνει λοιπόν το ΥΠΑΙΘ ότι το φωτίσει ο Θεός.... αν έχει....

 
Μάριος
28 Δεκ 2020 20:41

Πάντως σωστά πρέπει να μπει βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια άλλα έχουμε δει πολλά όλα αυτά τα χρόνια. Σε πολυτεχνικές σχολές έχουμε δει να μπαίνουν υποψήφιοι με 5 αυτό πού ακόμα όμως δεν έχουμε δει είναι να μπαίνουν υποψήφιοι στις Νομικές Σχολές και στις Ιατρικές Σχολές με 6,7 και με 8 και βέβαια ούτε πρόκειται να το δούμε ποτέ καθώς αυτές οι σχολές έχουν κλειστό αριθμό εισακτέων και στις ειδικές κατηγορίες άλλα και στην εισαγωγή με το 90% των θέσεων εισακτέων και πάνω απ' όλα κρατούν ψηλά τον πήχη στις προτιμήσεις των υποψηφίων. Αν βλέπαμε σε αυτές τις σχολές τέτοια φαινόμενα με χαμηλές βάσεις τότε θα μιλάγαμε για ολοκληρωτική καταστροφή και απαξίωση στο Νομικό αλλά και στο Ιατρικό επάγγελμα.

 
Κλαίω
28 Δεκ 2020 20:28

είναι αντιληπτός ο πανικός σε γονείς και μαθητές, τα πειραματόζωα της φετινής χρονιάς.
Από ότι καταλαβαίνω θα μείνουν χιλιάδες θέσεις κενές στα ιδρύματα, άρα χιλιάδες φοιτητές χωρίς δυνατότητα δωρεάν δημόσιας παιδείας.
Που θα πάνε όλες και όλοι αυτοί....στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια ή στα Ιδιωτικά ΙΕΚ ώστε να μπουν αργότερα στο Πανεπιστήμιο.

Αλήθεια απορώ με την σιωπή των Δημόσιων Πανεπιστημίων, έρμαια πολιτικών σκοπιμοτήτων.

Ο Πρωθυπουργός πιστεύω θα το αντιληφθεί και δεν θα θελήσει κοντά στις επόμενες εκλογές να θυσιαστεί με μια τόσο άστοχη επιλογή.....

 
BLAST
28 Δεκ 2020 19:10

Στο πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής που κολλάει ο υψηλότερος συντελεστής να είναι σε ένα δευτερεύον μάθημα (Μαθηματικά) και όχι στα βασικά μαθήματα του πεδίου, δηλαδή στην Οικονομία και στην Πληροφορική;

 
Γονιός
28 Δεκ 2020 18:19

Αυτό το επιχείρημα ότι δεν αλλάζει τίποτα για όσους θα δώσουν τώρα πανελλήνιες είναι κορυφαίο. Δηλαδή κα Κεραμέως αν ένα μήνα πριν τις εκλογές τις έδρες της Βουλής από 300 τις κάνουν 200 δεν αλλάζει τίποτα στην προεκλογικό σας αγώνα;
Αυτούς τους 20.000 νέους που θα αφήσετε έξω από τα Πανεπιστήμια τι θα τους κάνετε; Μέσα στην πανδημία, με όλο τον κόσμο κλεισμένο στα σπίτια και κυρίως τα νέα παιδιά, με τεράστιο ψυχολογικό βάρος από όλα αυτά που ζούμε, εσείς επιλέγετε να μειώσετε τους εισακτέους. Κάνετε πλήρη εφαρμογή της παροιμίας "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται"

 
Μάριος Μ.
28 Δεκ 2020 16:44

Και να ρωτήσω κάτι κύριοι; Δηλαδή εγώ αν εργάζομαι σε μια οποια δουλειά κι αποφασισω στα 40 να πάρω το πτυχίο για πολλούς λόγους, τι βάρος προσθέτω στο ελληνικό πανεπιστήμιο; Μπορεί να το θέλω για χόμπι να ξανασχοληθω ή για να πάρω κάτι παραπάνω στη δουλειά μου. Τι βάρος προσθέτω; Τι έξοδα; Πώς επιβαρύνω; Τα νούμερα; Οι αριθμοί και είναι το πρόβλημα; Τα θεωρητικά στοιχεία είναι η πραγματικότητα; Και οι νεκροί του Πολυτεχνείου; Γιατί ως ένα βαθμό για αυτό δεν υπάρχει όριο και υπάρχει βκαι άσυλο. Προδοσία...

 
TASOS
28 Δεκ 2020 16:08

Αυτο το πραγμα με τη διαβούλευση ενω στο τελος ψηφιζεται ως εχει οτιδηποτε ,γιατι μπορουν αφου τους δωσαμε το δικαιωμα ας μας γινει μαθημα

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ