Placeholder

Είστε εδώ

ΚΟΛΕΓΙΑ

Ιδιοκτήτες Κολλεγίων: Ευρωπαϊκή Ένωση a la carte δεν νοείται

Δημοσίευση: 30/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αποτελεί θεμέλιο λίθο της ασφάλειας δικαίου οι εκάστοτε πολιτικοί και προπαντός Υπουργοί μιας Κυβέρνησης να γνωρίζουν, να κατανοούν και να συμμορφώνονται στις προβλέψεις του Ενωσιακού Δικαίου και των Διεθνών Συνθηκών και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτά για την Ελληνική Δημοκρατία.

Με χαρά και ικανοποίηση παρατηρούμε,  ίσως για πρώτη φορά τα τελευταία 12 χρόνια, μια Υπουργό Παιδείας που δείχνει να κατανοεί με σαφήνεια τις ως άνω προβλέψεις και υποχρεώσεις και δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα της λειτουργίας των Κολλεγίων ως ευκαιρία ικανοποίησης κομματικού ακροατηρίου.

Είναι απολύτως σαφές πως Ευρωπαϊκή Ένωση a la carte δεν νοείται.

Ως εκ τούτου, ενημερώνουμε άπαντες, γνωρίζοντες και μη, ότι:

1.    Τα Κολλέγια ελέγχονται και αδειοδοτούνται από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας με το αυστηρότερο νομικό πλαίσιο που υφίσταται σήμερα για αδειοδότηση οποιασδήποτε μορφής εκπαιδευτικής δομής, δημόσιας ή ιδιωτικής.

➢    Σύμφωνα με αυτό, τα Κολλέγια έχουν κτιριακές υποδομές με όλες τις απαραίτητες άδειες χρήσης και ασφάλειας του κοινού, χαρακτηριστικά που δυστυχώς δεν συναντά κανείς σε πολλές περιπτώσεις δημοσίων φορέων.

➢    Σύμφωνα με αυτό, τα Κολλέγια ελέγχονται για τα Προγράμματα Σπουδών που προσφέρουν στην Ελλάδα, υποβάλλοντας για κάθε Πρόγραμμα στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, πλήρη φάκελο με συμβάσεις, δομή προγράμματος, εγκρίσεις κατόπιν ελέγχου διασφάλισης ποιότητας του συνεργαζόμενου Πανεπιστημίου κτλ.

➢    Σύμφωνα με αυτό, τα Κολλέγια ελέγχονται για το Ακαδημαϊκό Προσωπικό τους και υποβάλλουν στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας Βεβαιώσεις του εκάστοτε συνεργαζόμενου Πανεπιστήμιου ότι το προσωπικό έχει εγκριθεί για να διδάξει στο πρόγραμμα σπουδών όχι μόνο στο Κολλέγιο αλλά και στη βάση του Πανεπιστημίου!

➢    Σύμφωνα με αυτό, τα Κολλέγια ελέγχονται διαρκώς για τις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους έναντι του κράτους.

➢    Σύμφωνα με αυτό, τα Κολλέγια ελέγχονται διαρκώς και την πλήρη τήρηση των προβλέψεων αδειοδότησης τους και μάλιστα πολύ πιο συχνά – κατά μέσο όρο – από τα 2 έτη που προβλέπει η νομοθεσία!

➢    Και όλα τα ανωτέρω, χωρίς να δικαιούνται ή να λαμβάνουν την οποιαδήποτε οικονομική ενίσχυση και άρα χωρίς να επιβαρύνουν με οποιονδήποτε τρόπο τον Προϋπολογισμό της χώρας.

2.    Τα Κολλέγια ελέγχονται συστηματικά από τα συνεργαζόμενα με αυτά αναγνωρισμένα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια τόσο σε επίπεδο της εκάστοτε Σχολής του Πανεπιστημίου που προσφέρει το πρόγραμμα στην Ελλάδα, σε πολλές περιπτώσεις από Εξωτερικούς Εξεταστές (Πανεπιστημιακούς άλλων Πανεπιστημίων), αλλά προπαντός από τα Τμήματα Διασφάλισης Ποιότητας του κάθε Πανεπιστημίου τα οποία λογοδοτούν στις αρμόδιες Υπηρεσίες Διασφάλισης Ποιότητας του κράτους στο οποίο εδρεύει το Πανεπιστήμιο. Ελέγχονται αυστηρά και συστηματικά, μεταξύ άλλων, για το περιεχόμενο και την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, για το επίπεδο του εκπαιδευτικού προσωπικού, για την διαδικασία βαθμολόγησης/αξιολόγησης, για τις διαδικασίες διαχείρισης παραπόνων & πειθαρχικών περιπτώσεων, για τις διαδικασίες αξιολόγησης των προγραμμάτων και της εμπειρίας φοίτησης, για την αξιολόγηση και επιλογή ενδιαφερομένων, για τις διαφημιστικές τους καμπάνιες, για τα οικονομοτεχνικά τους στοιχεία, για το νομικό καθεστώς λειτουργίας τους, για τις παροχές και τις εγκαταστάσεις τους και πολλά άλλα. Το ως άνω σύστημα ελέγχου και αξιολόγησης είναι αυτό που επιτρέπει την απονομή του τίτλου σπουδών από το ίδιο το Πανεπιστήμιο!

3.    Το σημερινό νομοθετικό πλέγμα ελέγχου των Κολλεγίων, έχει προκύψει ύστερα από τη συμμόρφωση της Ελληνικής Δημοκρατίας τόσο στις επιταγές του Συντάγματος, όσο και στις προβλέψεις του Ενωσιακού Δικαίου.

4.    Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σταθερά και αποφασιστικά στη διασφάλιση του αναφαίρετου Συνταγματικού Δικαιώματος που απορρέει από τα άρθρα 5 και 22 του Συντάγματος και από τα άρθρα 45, 49, και 56 της ΣΛΕΕ για την ισότιμη πρόσβαση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας. Αποφοίτων που αναγνωρίζονται από επαγγελματικά επιμελητήρια παγκοσμίως, με εξαίρεση έως σήμερα τα Ελληνικά.

Ευχόμαστε μια πραγματικά Καλή Χρονιά με υγεία και δημιουργικότητα για όλους τους Έλληνες πολίτες!   

Πανελλήνιας Ένωσης Αναγνωρισμένων Κολλεγίων

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΑΚ

Σχόλια (13)

 
Gia
05 Ιαν 2021 13:43

Θέλετε τα Ελληνικά πτυχία να αναγνωριζονται στο εξωτερικό αλλά δεν θέλετε τα πτυχία του εξωτερικού να αναγνωριζονται στην Ελλάδα. Ελληναρες...

 
Βιλεν
05 Ιαν 2021 13:40

Ο κάθε τμηματάρχης του Υπουργείου Παιδείας ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνει αξιολόγηση τίτλων σπουδών. Πρέπει απλά να εφαρμόσει κατά γράμμα την Ευρωπαϊκή νομοθεσία όπως προσαρτήθηκε στην Ελληνική Νομοθεσία και να αναγνωρίζει τα πτυχία των Πανεπιστημίων. Δεν είναι τυχαίο που ο τμηματάρχης και η υπηρεσία στην οποία προΐστατο, έχουν χάσει άπειρα δικαστήρια επειδή κάνει αξιολόγηση τίτλων σπουδών. Αν κάνετε αξιολόγηση τίτλων σπουδών πρέπει να χορηγείται και την ακαδημαϊκή ισοδυναμία.

 
Αναγνώριση τίτλων σπουδών στην ΕΕ
31 Δεκ 2020 19:13

Δεν υπάρχει αυτόματη αναγνώριση τίτλων σπουδών σε όλη την ΕΕ - τα εκπαιδευτικά συστήματα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των κρατών μελών της ΕΕ, τα οποία μπορούν να εφαρμόζουν τους δικούς τους κανόνες όσον αφορά την αναγνώριση ή μη των τίτλων σπουδών που έχουν αποκτηθεί σε άλλη χώρα.

Παραδείγματα:

Η Κατρίν πήρε το πτυχίο της από γερμανικό πανεπιστήμιο. Στη συνέχεια πήγε στη Γαλλία για μεταπτυχιακές σπουδές, αλλά οι γαλλικές αρχές δεν αναγνώριζαν το πτυχίο της εάν δεν τους προσκόμιζε έγγραφο από γαλλικό πανεπιστήμιο που να πιστοποιεί τον τίτλο σπουδών της.

Μετά από συζητήσεις με το γαλλικό πανεπιστήμιο, κατάφερε να αναγνωρισθεί το πτυχίο της ως ισότιμο με τη γαλλική "licence", έναν τύπο πτυχίου που αποκτάται μετά από τρία μόνον έτη σπουδών και το οποίο θεώρησε κατώτερο των σπουδών που είχε κάνει στη Γερμανία. Ωστόσο, έπρεπε να κάνει για δύο ακόμη χρόνια προπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία προκειμένου να μπορέσει να υποβάλει αίτηση για μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη χώρα αυτή.

Ζητώ να αναγνωρίσει η Ισπανία το πτυχίο μου, το οποίο έχω λάβει από ολλανδικό πανεπιστήμιο. Το ισπανικό Υπουργείο Παιδείας μου ζήτησε να φέρω βεβαίωση ότι το συγκεκριμένο ολλανδικό πανεπιστήμιο ακολουθεί τη διαδικασία της Μπολόνιας. Πίστευα ότι το Παράρτημα Διπλώματος θα ήταν αρκετό, όμως οι ισπανικές αρχές μου δήλωσαν ότι δεν αρκεί.

(τα παραδείγματα είναι από την επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης europa)

 
Πετρος
31 Δεκ 2020 14:52

Αναρτήστε επιτέλους τα ονόματα των διδασκόντων και τα βιογραφικά τους στα κολέγια για να διαπιστώσουμε όλοι τος διάφορες!!!!

 
Επιτέλους συνέλθετε
31 Δεκ 2020 14:25

Εδώ, το βασικό πτυχίο μηχανικού απ το ΜΙΤ δεν αναγνωρίζεται αυτόματα απ το ΔΟΑΤΑΠ και το ΤΕΕ θέλει βεβαίωση ΔΟΑΤΑΠ για τα επαγγελματικά δικαιώματα και μιλάτεε για τα ελληνικά κολλέγια, αυτό θα ήταν σκάνδαλο.

 
bob mastoras
31 Δεκ 2020 13:04

Παραθέτω :
Άρθρο 14
Αντισταθμιστικά μέτρα (Άρθρο 14 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ)
1. Το άρθρο 13 δεν κωλύει την αρμόδια αρχή του άρθρου 54, σε περίπτωση αίτησης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, να απαιτεί από τον αιτούντα την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής επί τρία έτη, κατ’ ανώτατο όριο, ή την υποβολή σε δοκιμασία επάρκειας σε μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις εάν:

α) η εκπαίδευση που έχει λάβει ο αιτών αφορά τομείς γνώσεων ουσιωδώς διαφορετικούς από εκείνους που καλύπτονται από την εκπαίδευση στην Ελλάδα,

β) το νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Ελλάδα περιλαμβάνει μία ή περισσότερες νομοθετικά ρυθμιζόμενες επαγγελματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν υπάρχουν στο αντίστοιχο επάγγελμα στο κράτος μέλος καταγωγής του αιτούντος, και η εκπαίδευση που απαιτείται στην Ελλάδα αφορά τομείς γνώσεων ουσιωδώς διαφορετικούς από εκείνους που καλύπτονται από τη βεβαίωση επάρκειας ή τον τίτλο εκπαίδευσης που διαθέτει ο αιτών.

 
foros1
31 Δεκ 2020 12:17

Όλοι ξέρουμε πως ένας μαθητής μπορεί να γίνει φοιτητής στο Μετσόβιο, το ΕΚΠΑ, το ΑΠΘ, κλπ.
Μπορούν να μας πουν τα κολλέγια με ποιο τρόπο γίνεται η επιλογή των (πρώην) μαθητών που φοιτούν σε αυτά?
Ποιες είναι οι ομοιότητες στην επιλογή με αυτές που εφαρμόζουν τα συνεργαζόμενα με τα κολλέγια αντίστοιχα πανεπιστήμια?

 
Αρθρο 14
31 Δεκ 2020 09:36

Τι ακριβώς λέει κ. Εκπαιδευτικέ το άρθρο 14;;
Λέει για αντισταθμιστικά μέτρα ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ προκύπτει ουσιώδης διαφορά.
Δεν λεει ΠΟΥΘΕΝΑ ότι το κράτος υποδοχής πετάει στα σκουπίδια το πτυχίο ή μεταπτυχιακο κάποιου γιατί απλώς ο τόπος σπουδών είναι κολλέγιο στην Ελλάδα.

 
Εκπαιδευτικός
31 Δεκ 2020 00:58

Η παράγραφος 3 στο άρθρο 14 της κοινοτικής οδηγίας διαψεύδει αυτά που λέτε.
Να δημοσιευθεί η οδηγία και εδώ.
Ντροπή!!

 
Χρήστος
30 Δεκ 2020 23:13

Πολύ καλά κάνει το υπουργείο Παιδείας αλλά δυστυχώς θα την φάνε οί συντεχνίες μακάρι να διαψευστώ

 
Αγγλο-Αμερικανάκια
30 Δεκ 2020 21:09

Πείτε μου σας παρακαλώ, τα κολλέγιά σας, με ποιά ακριβώς πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεργάζονται? Κάντε μας μια λίστα προς ενημέρωση, αν έχετε την καλοσύνη.

 
Χαρης
30 Δεκ 2020 19:34

Ζητάνε τ αυτονόητο επιτέλους τόσα χρόνια κυβερνάνε οι συντεχνίες κάποια στιγμή πρέπει να τηρούνται οι νόμοι δεν είναι λογικό και τα παιδιά Πού σπουδάζουν στα κολέγια να έχουν επαγγελματικα δικαιωματα

 
Ένα παράλληλο σύμπαν
30 Δεκ 2020 19:15

Να προσθέσω ότι τα Κολλέγια στην Ελλάδα (αλλά και το εξωτερικό) δεν φιλοξενούν στους χώρους τους αναρχοαυτόνομα στέκια, δεν διαθέτουν γκράφιτι ή πολιτικές αφίσες στους τοίχους ούτε μέσα ούτε έξω, κλειδώνουν το βράδι και τα σαββατοκύριακα, καταγράφονται τα πάντα με κάμερες και όλες τις ζημιές που τυχόν γίνονται τις πληρώνουν αυτοί που τις κάνουν. Με μια λέξη, πολιτισμός. Αντί λοιπόν να τρώμε πρόστιμα από την ΕΕ δεν είναι καλύτερα να τα εντάξουμε στον ιστό της κοινωνίας, της παραγωγής και της προόδου;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.