Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού εξαμήνου στο ΕΜΠ

Δημοσίευση: 31/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

To χειμερινό εκπαιδευτικό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ολοκληρώνεται σε συνθήκες πανδημίας και περιοριστικών μέτρων και, με τα τρέχοντα δεδομένα, η επικείμενη εξεταστική περίοδος θα διεξαχθεί υπό τις ίδιες συνθήκες και συνεπώς με εξ αποστάσεως διαδικασίες.

Σύμφωνα με το Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο, η εξεταστική περίοδος των προπτυχιακών μαθημάτων καλύπτει το διάστημα 18/1-12/2, 2021. Όλες οι Σχολές του ΕΜΠ, όπως σε όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, διαμορφώνουν πρόγραμμα εξ αποστάσεως εξετάσεων (και των πτυχιακών) σε όλα τα προπτυχιακά μαθήματα και τα μαθήματα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Τα προγράμματα των εξετάσεων θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα. Η εξέταση σε κάθε μάθημα θα καθοριστεί από τους διδάσκοντες σύμφωνα με τους γενικούς κανόνες που είχαν ισχύσει προηγουμένως και με μέριμνα για απρόσκοπτη συμμετοχή των φοιτητών.

Σε κάθε Σχολή θα γίνουν όσες τροποποιήσεις του Ακαδημαϊκού Ημερολογίου χρειάζονται,  περιορισμένης έκτασης, προκειμένου  να αντιμετωπιστούν ανάγκες που έχουν προκύψει λόγω των έκτακτων συνθηκών. Ενδεικτικά:

1) Θα γίνει μικρή επιμήκυνση της διδακτικής περιόδου για την κάλυψη εκκρεμοτήτων κυρίως σε εξ αποστάσεως εργαστηριακές ασκήσεις και των όποιων καθυστερήσεων στην εκκίνηση του χειμερινού εξαμήνου. 2) Θα αυξηθεί κατά μία εβδομάδα η διάρκεια της εξεταστικής περιόδου εξ αιτίας των αυξημένων χρονικών απαιτήσεων των εξ αποστάσεως εξετάσεων. 3) Θα μετακινηθεί για μικρό διάστημα η εξέταση των διπλωματικών εργασιών για να ολοκληρωθούν όσες έχουν πειραματικό μέρος, σε συνδυασμό με ειδική πρόβλεψη για πρόσβαση και εντατική εργασία των επί διπλώματι φοιτητών στα εργαστήρια.

Οι Συγκλητικές Επιτροπές Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών θα εξετάσουν και θα εισηγηθούν διεξοδικά  επιμέρους ρυθμίσεις/τροποποιήσεις προκειμένου να εγκριθούν από τη Σύγκλητο, αν χρειαστεί.

Τα μαθησιακά και λειτουργικά μειονεκτήματα που συνοδεύουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά και τα πλεονεκτήματα, οι δυνατότητες και οι προοπτικές της,  έχουν διαπιστωθεί μέσα από την εμπειρία του τελευταίου χρόνου, και αποτιμώνται πλέον ποσοτικά και ποιοτικά. Στα προβλήματα προστίθεται η σημαντική καθυστέρηση στη διάθεση βιβλίων και συγγραμμάτων αν και η υποκατάστασή τους  από το ψηφιακό υλικό της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλε-διδασκαλίας καλύπτει εν μέρει τις βασικές ανάγκες.  

Οι εξ αποστάσεως εξετάσεις δημιουργούν σοβαρές δυσκολίες για εξεταστές και εξεταζόμενους και δοκιμάζουν την ακεραιότητα της εξεταστικής διαδικασίας. Με επίγνωση της  κατ’ οικονομία υποκατάστασης των δια ζώσης εκπαιδευτικών διαδικασιών, με ρεαλισμό, αποφασιστικότητα, αλληλοκατανόηση, συνεργασία και μεγάλη προσπάθεια, διδάσκοντες και φοιτητές θα αντιμετωπίσουμε τις αντιξοότητες.  Η νέα πολύπλευρη εμπειρία που αποκτήσαμε, που είναι κοινή με της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κοινότητας, αναδεικνύει προκλήσεις και θα αποδειχθεί πολύτιμη.

Εύχομαι υγεία και δύναμη σε όλους για τη νέα χρονιά. Με τη βοήθεια του εμβολιασμού, της ατομικής ευθύνης και της συλλογικής ωριμότητας ας προσβλέπουμε με αισιοδοξία σε ανανεωμένη κανονικότητα.

Ο Πρύτανης

Ανδρέας Γ. Μπουντουβής

Σχόλια (6)

 
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
04 Ιαν 2021 17:57

@ΠΡΩΤΟΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠ και @10 ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ

Παρακαλώ σκεφτείτε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που περνούν πρωτοετείς από τα χέρια των καθηγητών τους ενώ είναι η πρώτη φορά που οι πρωτοετείς εκτίθενται στις συνθήκες της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και ειδικά του ΕΜΠ. Συνεπώς, είναι διακαιολογημένο οι πρωτοετείς να νοιώθουν τη διαφορά και μερικά να τους φαίνονται "βουνό" αλλά να είναι σίγουροι ότι είναι σε χέρια έμπειρων και υπεύθυνων ανθρώπων. Αλλωστε στις σπουδές, όπως και στη ζωή, έχει μεγάλη αξία να τα καταφέρνει κανείς στα δύσκολα και όχι να εγκατελείπει στις πρώτες δυσκολίες, δεδομένου και ότι ο αγώνας να φτάσει μέχρι το ΕΜΠ ήταν μεγάλος.

 
ΠΡΩΤΟΕΤΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠ
04 Ιαν 2021 12:00

ΕΝΑΣ ΠΡΩΤΟΕΤΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ΄
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ....

 
10 ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠ (ΗΛΕΚΡΟΛΟΓΩΝ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ, Κ.Α.)
04 Ιαν 2021 11:51

ΒΕΒΑΙΩΣ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΛΟΓΩ ΥΨΗΛΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΑΡΧΊΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ 'Α'
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΥΤΗ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ 19 ΚΑΙ 20 ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ-ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΔΕΙΤΕ ΤΟ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠ!!!!

 
ΔΕΠ ΕΜΠ
03 Ιαν 2021 14:52

@ ΓΟΝΕΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΕΤΗ

Υπάρχει κατανόηση και, τουλάχιστον στη σχολή μου, κάνουμε περισσότερη ύλη από συνήθως και με μεγαλύτερη ευαισθησία για τις συνθήκες. Αυτό όμως που βλέπω περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά είναι η αδυναμία των φοιτητών/τριών να αρχίσουν την _αυτοδύναμη_ μάθησή τους, κάτι που απαιτείται από το πανεπιστήμιο. Γονείς που κλαίγονται και παρακαλούν για επιείκεια και φροντιστηριακό εύπεπτο μάθημα είναι αυτό ακριβώς που ΔΕΝ χρειάζεται ένας νέος και μια νέα που προσπαθεί να βρει βηματισμό για να μάθει να λειτουργεί ως επιστήμων.

 
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
03 Ιαν 2021 01:05

@ΓΟΝΕΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΕΤΗ
Εϊναι δουλειά μας να βοηθήσουμε τους φοιτητές και περισσότερο τους πρωτοετείς. Δεν τους "μπουκώνουμε" με πολλά. Αυτό που αλλάζει από το λύκειο στο πανεπιστήμιο είναι ότι το μάθημα δεν είναι φροντιστήριο αλλά διάλεξη. Ετσι πρέπει να είναι αλλά δεν είναι πάντα... Στη διάλεξη δεν τους δίνεις μασημένο φαγητό ούτε τους βάζεις τη γνώση σε "κουτάκια" ούτε ο σκοπός είναι να τους μάθεις ρετσέτες. Τους βάζεις στην ουσία του θέματος που διδάσκεις κάθε φορά αλλά τους κάνεις και μερικά παραδείγματα εμπέδωσης της κύριας θεωρίας και βέβαια επικοινωνείς μαζί τους αν και τα ακροατήρια των πρωτοετών, είτε στην τηλεδιδασκαλία είτε στο πραγματικό αμφιθέατρο, είναι μεγάλα. Αυτή η αλλαγή είναι κυρίως που δυσκολεύει ακόμη και τους καλούς μαθητές του λυκείου που γίνονται πρωτοετείς και όχι η συσσώρευση ύλης. Δεν είναι σωστό αυτό που λέτε "να μη θεωρούν (οι καθηγητές) τίποτα δεδομένο" Σκεφτείτε το... Δεν έχουν όλοι οι φοιτητές τα ίδια κενά και γι' αυτό ο καθηγητής πρέπει να κρατήσει κάποια ισορροπία έτσι ωστε να μη χάσουν το ενδιαφέρον τους αυτοί που έχουν υψηλότερο επίπεδο. Οπως να σκεφτείτε ότι μια εξοικείωση των πρωτοετών με την τηλεκπαίδευση υπάρχει από την περσινή χρονιά στο λύκειο.

 
ΓΟΝΕΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΕΤΗ
02 Ιαν 2021 19:03

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΜΠ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ,ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤ ΟΨΙΝ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΣ , ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΛΥΚΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΟΥΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΤΙ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΑΒΕΙ ΑΥΤΟ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥΣ.
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ "Α'' ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΟ, ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΘΕΤΟΥΝ ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ. ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΣΣΩΡΕΥΕΤΕ ΥΛΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.