Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Έτος μεταρρυθμίσεων για την παιδεία το 2021

Ολες οι ριζικές αλλαγές και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 02/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ως έτος των μεταρρυθμίσεων για την παιδεία που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, μπορεί να χαρακτηριστεί το 2021, καθώς η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στοχεύει μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες να προωθήσει στη Βουλή σειρά Σχεδίων Νόμων :

  1. Για την θεσμοθέτησης της βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ.
  2. Για την θεσμοθέτησης ανώτατου ορίου φοίτησης στα ΑΕΙ .
  3. Για την τοποθέτησης Σωμάτων Προστασίας  και Ασφάλειας των ΑΕΙ.
  4. Για τον ΔΟΑΤΑΠ .
  5. Την αξιολόγηση την εκπαιδευτικών.
  6. Τη λειτουργία των ΑΕΙ με νέο νόμο πλαίσιο.
  7. Για τις Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου (Στελέχη Εκπαίδευσης).
  8. Για την καθιέρωση του  πολλαπλού  βιβλίου στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

 
Επίσης μέσα στο 2021:

Α. Θα επεκταθεί σε όλα τα Νηπιαγωγεία το μάθημα  δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα. Ηδη εφαρμόζεται πιλοτικά σε   πενήντα οκτώ (58) Νηπιαγωγεία της χώρας.

Β. Θα διατεθεί κονδύλι 17,8 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών Προγραμμάτων  Σπουδών στη Γενική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση και 4,4 εκ ευρώ για τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επί των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Διαβάστε εδώ αναλυτικα)

Γ. Θα διοριστούν 5.250 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  (σ.σ. προβλέπεται να διοριστούν επιπλέον 5.250    το σχολικό έτος 2021-22.

Δ. Τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ μπαίνουν σε νέα βάση λειτουργίας  με το νέο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που ψηφίστηκε στη Βουλή.

Ειδικότερα:

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα  η υπουργός Παιδείας   θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα  Προστασίας των Πανεπιστημίων .

Πατήστε εδώ για να διαβάστε τι θα ισχύσει για την βάση εισαγωγής

Πατήστε εδώ για να δείτε τι θα ισχύσει για το ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ

ΔΟΑΤΑΠ

θα ακολουθήσει η κατάρτιση νέου   νόμου  για τη λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ, που θα στοχεύει:

Πρώτον: Στην πάταξη του φαινομένου να περιμένουν οι πτυχιούχοι μήνες ή χρόνια για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών τους.

Δεύτερον: Αναγνώριση των πτυχίων βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Τρίτον: Αυστηροποίηση των προϋποθέσεων αναγνώρισης των τίτλων σπουδών.

Την “γεύση” του τι θα περιλαμβάνει ο νέος νόμος την έδωσε στη Βουλή ο Ορέστης Καλογήρου.

Απευθυνόμενος στους Βουλευτές είπε:

"Τα  αγορασμένα πτυχία είναι μια πληγή σε όλο τον κόσμο -αν θέλετε- ακόμη και στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη δεν είναι μόνο αγορασμένα πτυχία, είναι αγορασμένες μεταπτυχιακές εργασίες, φοιτητικές εργασίες -5 σελίδες κάποιος θέλει- να παραδώσει στον καθηγητή, για να πάρει μια μονάδα στο μάθημα και μπορεί να δώσει 50 € σε κάποιον να του τη φτιάξει. Είναι μια πληγή ακαδημαϊκή σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στην Ελλάδα".

Αξιολόγηση-Δομές Εκπαίδευσης

Το τρίτο  Σχέδιο Νόμου θα αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις Δομές Εκπαίδευσης και τις διαδικασίες νέων κρίσεων στελεχών εκπαίδευσης. Στο νόμο αυτό θα προβλέπεται επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου και την κατάργηση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Εργου.

Κεντρικό ρόλο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα παίξουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι για τους οποίους γίνονται εισηγήσεις να αλλάξει ο τίτλος τους.

Διαβάστε εδώ το Σχέδιο Νόμου που είχε ετοιμάσει η ποιλιτική ηγεσία του υπιουργείου Παιδείας την περασμένη 'Ανοιξη αλλά λόγω της πανδημίας το είχε βάλει στο "συρτάρι".

Για την αξιολόγηση συζητείται να παίξουν σημαντικό ρόλο μια σειρά αντικειμενικών παραγόντων, όπως  αξιολόγηση των μαθητών, ερωτηματολόγια κλπ.

Νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ

Ο  νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, θα περιλαμβάνει   μεταξύ άλλων:

  • την επαναφορά διάταξης του νόμου 4009/11, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε ένα τμήμα να παρέχει  περισσότερα Προγράμματα Σπουδών  σε συνεργασία  με άλλα τμήματα ή ακόμα και με τμήματα άλλων Πανεπιστημίων,
  • κριτήρια  αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη, βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και πραγματικών αναγκών της χώρας,
  • αλλαγή του τρόπου διοίκησης των ΑΕΙ, με το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης θέσης εξωπανεπιστημιακού , ο οποίος θα τοποθετείται με ανοικτό διαγωνισμό,
  • επαναφορά  των Συμβουλίων διοίκησης , με τροποποιημένες τις αρμοδιότητες που προέβλεπε ο νόμος 4009/11

Δημιουργία  τμημάτων τριετούς φοίτησης

Το υπουργείο παιδείας δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα "κατεβάσει" μεμονωμένο Σχέδιο Νόμου , ή θα εντάξει διατάξεις σε άλλο Σχέδιο Νόμο τη δημιουργία τμημάτων  τριετούς φοίτησης , μετά την κατάργηση των διετών που είχε θεσμοθετήσει ο πρώην υπουργός Κ. Γαβρόγλου, ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας,με νέο νόμο, που  θα   προωθηθεί στη Βουλή, με τροπολογία ή να ενταχθεί στο νέο νόμο  πλαίσιο.

Με   τα τμήματα αυτά το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει "με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια":

  • Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της χαμηλής βάσης που έχουν, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,
  •  Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.

Πολλαπλό βιβλίο

Ένα απο τα παραπάνω νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και τη θέσπιση του  πολλαπλού βιβλίου για τους μαθητές των σχολείων , προκειμένου, όπως ήδη έχει δηλώσει η Ν. Κεραμέως,  τα παιδιά να έχουν να συνδυάσουν πολλές πήγες για να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να μην εστιάζουν στη σελίδα 5 μέχρι τη σελίδα 7 στο κάθε μάθημα.

 

 

 

 

Σχόλια (44)

 
ΝΒ
04 Ιαν 2021 11:28

Έτος μεταρρυθμίσεων το 2021 για να συμπληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις του 2020, οι οποίες ακολούθησαν τις μεταρρυθμίσεις του 2019, και οι οποίες μεταρρύθμισαν τις μεταρρυθμίσεις του 2018, χωρίς να πειράξουν όμως τις μεταρρυθμίσεις του 2017 .....
....
...
και συνέχισαν τις τις μεταρρυθμίσεις του 1980 που λειτούργησαν συμπληρωματικά με τις μεταρρυθμίσεις του 1979....
....
μέχρι να φτάσουμε στις μεταρρυθμίσεις του Καποδίστρια.

 
ΔΕΠ
04 Ιαν 2021 10:38

Στην Ελλάδα κάθε έτος - ή το πολύ κάθε δεύτερο έτος - είναι "έτος μεταρυθμίσεσων στην Παιδεία". Είναι φαιδρό. Και δε συμβαίνει σε καμια άλλη χώρα ο κάθε υπουργός και "μεταρύθμιση". Το ότι οι "μεταρυθμίσεις" έρχονται τόσο συχνά αποδεικνύει περίτρανα - ασχέτως κομματικής προτίμησης - ότι πρόκειται για αυτοσχεδιασμούς και για ικανοποίηση διάφορων "ενδιαφερόμενων" ομάδων στο χώρο, χωρίς κανένα μακροπρόθεσμο όραμα (αφού και ο επόμενος υπουργός θα τα "αλλάξει όλα", οπότε τι νόημα θα είχε).

Η Ελλάδα χρειάζεται μια Συνταγματική αναθεώρηση όπου στο σύνταγμά μας θα μπει ακόμη ένα άρθρο: ότι αλλαγές στους νόμους περι Παιδείας θα γίνονται μια φορά στα 10 χρόνια, όχι συχνότερα.

 
Πτυχιούχος ΤΕΙ
03 Ιαν 2021 23:51

Κυρία Υπουργέ , δυστυχώς καταφέρατε να απογοητεύσετε και τους πιο ένθερμους νεοδημοκράτες . Η απάθεια και η ανυπαρξία πολιτικής στο θέμα της ισοτίμησης των παλαιών πτυχιούχων ΤΕΙ είναι προτοφανής. Αναγνωρίζονται οι πάντες και οι πτυχιούχοι που μετά από πανελλαδικές τελείωσαν ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι αόρατοι για εσάς . Είμαστε εκατοντάδες χιλιάδες και θα σας αγνοήσουμε και εμείς. Καλά εσείς , αλλά και ο πρωθυπουργός δεν βλέπει τίποτα ; Κρίμα πραγματικά διότι παλέψαμε για αυτή την παράταξη πιστεύοντας ότι υπηρετεί το δίκαιο και το σωστό .....

 
Πάρτε το απόφαση
03 Ιαν 2021 21:39

Αυστηροποίηση του ΔΟΑΤΑΠ για τα ξένα πτυχία, αλλά τέλος στα ιδιωτικά κολλέγια στην ελλάδα, εδώ και τώρα. Δεν θα επιτρέψουμε να αναγνωριστούν ποτέ!

 
Συνάδελφος
03 Ιαν 2021 20:12

Είναι προφανές οτι ενεργεί με αλαζονία και δεν ακούει την κοινωνία. Έχει χαθεί η αξιοπιστία, και όλοι πια πιστεύουν οτι εκτελεί εντολές τόσο η υπουργός όσο και η υφυπουργός. Αυτό σημαίνει οτι όλα θα πρέπει να ξαναστηθούν απο την αρχή, ίσως μετά απο εναν εθνικό διάλογο που θα προκύψει λόγω της επερχόμενης διάλυσης.Αν η αντιπολίτευση είναι σοβαρή και επικοδομητική έχουμε ελπίδες.

 
Φιλόλογος
03 Ιαν 2021 18:59

Πάλι τα μπερδέψατε κυρία Κεραμέως.
Το ζήτημα δεν είναι να συνδυάσει ο διδάσκων διαφορετικές πηγές εν ώρα μαθήματος. Αυτό γίνεται έτσι κι αλλιώς από τους ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς. Π.χ. στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας οι μαθητές διαβάζουν τι λέει ο Ηρόδοτος και τι ο Θουκυδίδης για το Κυλώνειον άγος.
Το πολλαπλό βιβλίο σημαίνει ο διδάσκων να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ποιο από τα πολλά εγκεκριμένα από το υπουργείο παιδείας σχολικά βιβλία στο κάθε μάθημα θα διδάξει. Με αυτόν τον τρόπο θα βελτιώνουν οι συγγραφείς συνεχώς τα σχολικά εγχειρίδια ώστε να προτιμηθούν από τους διδάσκοντες. Έτσι θα σπάσει ο φαύλος κύκλος που ταλανίζει την εκπαίδευση: Να έχουμε απαράδεκτα σχολικά βιβλία (γεμάτα λάθη, λογικά χάσματα, ασυναρτησίες) που μένουν απαράλλακτα εδώ και δεκαετίες και τα οποία διδάσκοντες, φροντιστές και διδασκόμενοι αντιμετωπίζουν κάτι σαν το Ευαγγέλιο, γιατί από αυτά βγάζουν το ψωμί τους, ενώ είναι για πέταμα. Το πολλαπλό βιβλίο υπ' αυτήν την έννοια εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες πλην της δικής μας φυσικά. Γιατί κα Κεραμέως κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε;

 
Μέλος ΕΔΙΠ Π.Θ
03 Ιαν 2021 17:54

@Φοιτητής
Αγαπητέ μου κι εγώ στο Π.Θ είμαι καθηγητής και καταλαβαίνω απόλυτα. Θεωρώ δεδομένο οτι θα υπάρξει ειδική πρόνοια για τους υπάρχοντες φοιτητές ώστε να ολοκληρώσουν ομαλά τις σπουδές τους στην πόλη τους. Αναφερόμουν στο τι θα πρέπει γίνει απο εδώ και πέρα, γιατί είναι πλέον προφανές οτι πρέπει να υπάρξει ριζική αναδιάρθρωση του ακαδημαικού χάρτη με μείωση τμημάτων και εισακτέων.

 
@Μαθηματικός
03 Ιαν 2021 17:48

Απάντηση στον: @Μαθηματικός
Συγχωρέστε με ας επαναδιατυπώσω η ΑΣΠΑΙΤΕ αυτή την στιγμή που μιλάμε είναι το μόνο ΑΤΕΙ και όχι Πανεπιστήμιο. Για αυτό άλλωστε στο μηχανογράφικο είναι ξεχωριστά από όλα τα άλλα πανεπιστημιακά τμηματα (παλιά και νέα), ενώ σε όλες τις αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ αναφέρεται ξεχωριστά από τα πανεπιστήμια. Επιπλέον η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι το μόνο ίδρυμα πανελλαδικά που ΔΕΝ έχει το δικαίωμα να διοργανώσει τρίτο κυκλο σπουδων και να αποδώσει διδακτορικά ενώ τα παλιά ΑΤΕΙ που έγιναν πανεπιστήμια με το νόμο που σωστά αναφέρετε μπορουν.
Επομένως η ΑΣΠΑΊΤΕ αυτή την στιγμή παραμένει δυστυχώς το μόνο τεχνολογικό ίδρυμα στην χώρα. Οι απόφοιτοι ΑΣΠΑΊΤΕ είναι κατηγορίας Τ.Ε και όχι Π.Ε όπως είναι τώρα οι απόφοιτοι στα πρώην ΤΕΙ που έγιναν πανεπιστήμια.

 
Φοιτητής
03 Ιαν 2021 16:52

@ Μέλος ΕΔΙΠ Π.Θ

Ωραίες οι συγχωνεύσεις τμημάτων για μείωση τμημάτων και εισακτέων, όπως λέτε, αλλά τι θα γίνει με τα παιδιά που βρισκόμαστε σε τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που άνοιξαν το 2019, π.χ. Φυσικό και Μαθηματικό και ήδη νοικιάζουμε. Αν θέλετε τοσο πολύ να κατεργηθούμε είτε έπρεπε από την αρχή να προβάλλετε αντίσταση στην δημιουργία των τμημάτων είτε να σκεφτείται λογικά την γρήγορη και έγκαιρη ενημέρωση των φοιτητών νέων τμημάτων.
Συγγνώμη αν το ύφος μου είναι ολίγον επιθετικό!

 
Απάντηση στον: @Μαθηματικός 03 Ιαν 2021 14:36
03 Ιαν 2021 16:16

Έχετε κάνει 2 σοβαρά λάθη. Άλλη φορά πληροφορηθεί τε καλύτερα πριν σχολιάσετε.

ΠΡΩΤΟΝ: τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ μέχρι και η κουτσή Μαρία το ξέρει

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 3549

Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για τη δομή και λειτουργία των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Άρθρο 2

Διάρθρωση των Α.Ε.Ι.

1. α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 5 του Συντάγματος, είναι τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
ει

ΔΕΤΕΡΟΝ:, τα ΤΕΙ απέκτησαν δικαίωμα οργάνωσης τρίτου κυκλου σπουδων επί Γαβρογλου κανονικά και με τον νόμο. Δες τα λινκ που έχει το πάντα έγκυρο esos.

https://www.esos.gr/arthra/51076/ypoyrgos-didaktorika-apo-tei-me-kritiria
https://www.esos.gr/arthra/70545/aspaite-oi-kathigites-zitoyn-na-epivlep...

 
@@Μαθηματικός
03 Ιαν 2021 15:46

Εσείς μπερδεύεστε. Η ασπαιτε όπως και όλα τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα (όπως και όλα τα ΤΕΙ) εδώ και ΔΕΚΑΕΤΊΕΣ. Διαβάστε τον νόμο.

Ν. 2916/2001 όπως τροποποιηθηκε και ισχύει

Άρθρο 01 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης- Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και στις κείμενες διατάξεις.

2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς:

α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και

β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».

 
Μέλος ΕΔΙΠ Π.Θ
03 Ιαν 2021 14:59

Με εξαίρεση τον νόμο για τα κολλέγια και τα ΙΕΚ (για τα ΙΕΚ ευτυχώς τα μάζεψε τελευταία στιγμή και θα εξαρτάται από το κάθε πανεπιστήμιο εαν θα δεχθεί αποφοιτους ΙΕΚ) το έργο της κ Κεραμέως θεωρείται θετικό. Εαν ειδικά προχωρησει και η αναδιάρθρωση του ακαδημαικού χάρτη με συγχωνεύσεις και καταργήσεις περιφερειακών τμημάτων, όπως και η ουσιαστική μείωση των εισακτέων μέσω πανελληνίων. Το πρόσημο θα είναι σίγουρα θετικό.

 
@Μαθηματικός
03 Ιαν 2021 14:36

Η ΑΣΠΑΙΤΕ αγαπητέ μου δεν είναι ΑΕΙ μην μπερδεύεστε, δυστυχώς με ευθύνη του Παιδαγωγικού της τμήματος δεν προχώρησε η συνένωση με το ΠΑΔΑ και έτσι έμεινε το μόνο ΤΕΙ στην χωρά, για αυτό άλλωστε στο μηχανογραφικό δεν είναι μαζί με τα άλλα ΑΕΙ αλλά ούτε μπορεί να διοργανώσει τρίτο κύκλο σπουδών (διδακτορικό) όπως τα άλλα ΑΕΙ αλλά και πρωην ΤΕΙ.

 
2013-2014 σε επανάληψη
03 Ιαν 2021 14:08

"Έτος μεταρρυθμίσεων" και "ριζικές αλλαγές"..... ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΡΑΒΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ.....
Όσο για τους νόμους και τις τροποποιήσεις που πέρασε "νύχτα" (δηλ. με απαγόρευση κυκλοφορίας), θα τα βρει μπροστά της. Και η ίδια και το κόμμα της.

 
anna gutnare
03 Ιαν 2021 13:47

Η χειρότερη υπουργούς ever. Δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της εκπαίδευσης
ούτε αφουγκράζεται τα προβλήματα της. Ένας άνθρωπος χωρίς όραμα που υπακούει πιστά στους κακούς από ότι φαίνεται συμβουλάτορές της. Άπειρη και ανάλγητη σε θέματα εκπαιδευτικών ανθρώπων που έβαλαν πλάτη για να μπορεί να 'καυχάται΄ για το τάχα μεγάλο επίτευγμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Κρίμα γιατί πιστέψαμε σε ένα νέο τρόπο διακυβέρνησης της Πατρίδας μας και όχι στα δικτατορικά καθεστώτα που ζούμε σήμερα.

 
Εξαιρετικές κινήσεις
03 Ιαν 2021 12:56

Ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει παραίτηση-αντικατασταση της Υπουργού διότι πολιτικά θα τρωθεί η κυβέρνηση και αυτό θα φανεί δημοσκοπικά.......Σιγά μην ενδιαφέρει το ΣΥΡΙΖΑ η Δημόσια εκπαίδευση. Είδαμε τα χάλια Φίλη-Γαβρόγλου δεν θα πάρουμε άλλο!

 
Στη σωστή κατεύθυνση
03 Ιαν 2021 11:25

Ψηφιστεί τα και μην ακούτε .....καιροσκόπους. 30 χρόνια στασιμότητας, επιτέλους ας γίνει κάτι θετικό!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
03 Ιαν 2021 10:24

Σας ενδιαφέρει πρώτα η αναγνώριση σπουδών του εξωτερικού και πτυχίων κολεγίων και όχι η κατοχύρωση των πτυχίων των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων; Γιατί προχωρούν με ρυθμό χελώνας οι αναγνωρίσεις των integrated master και η κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων;

 
Κινήσεις πανικού
03 Ιαν 2021 10:07

Προτάσεις που δείχνουν (πάλι) προχειρότητα. Πολλαπλά βιβλία στα δημοτικά, σαν να μην έφτανε η αποτυχία των πολλαπλών συγγραμμάτων στα πανεπιστήμια (που διανέμονται λίγο πριν το τέλος του εξαμήνου).
Χρειάζεται η δημιουργία Βάσης δεδομένων (σε γνωστικά αντικέίμενα όλων των μαθημάτων) που θα περιέχουν πρότυπες παρουσιάσεις για όλες τις ώρες διδασκαλίας. Έτσι 1) εκπαιδεύονται αφενός οι εκπαιδευτικοί στις παρουσιάσεις (έχοντας ετοιμοπαράδοτο, επιστημονικά έγκριτο και σταθερό υλικό) και 2) οι μαθητές-γονείς έχουν ανα πάσα στιγμή πρόσβαση στην ύλη.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες είναι το γεγονός του 21ου αιώνα. Και αυτές οργανώνονται κεντρικά με ισχυρές Βάσεις Δεδομένων, με σύγχρονο και ασφαλές δίκτυο (πχ οπτικές ίνες) στο υπουργείο, τις διευθύνσεις, στα σχολεία και τις εν γένει εκπαιδευτικές δομές.
Αρκετός χρόνος απωλέσθηκε με τις παλινωδίες του υπουργείου, που δρα δίχως σε βάθος σχεδιασμό, και προσπαθεί να ανταποκριθεί στις περιστάσεις με λύσεις της τελευταίας στιγμής. Τα μυαλά και ο ψυχισμός της εκπαιδευτικής και εκπαιδευόμενης κοινότητας δεν μπορούν να ανταποκριθούν άλλο σε προχειρότητες.
Ο κ. πρωθυπουργός πρέπει να επέμβει τώρα, επιλέγοντας ηγετική ομάδα με ικανότητες στην οργάνωση Ψηφιακών υπηρεσιών Εκπαίδευσης (Βάσεις Δεδομένων και Δίκτυο), μήπως και για μια φορά "πιάσουν τόπο" τα κονδύλια που επενδύονται στην Παιδεία.

 
Αποδείξεις και ενδείξεις
03 Ιαν 2021 10:01

Η επίθεση που δέχεται η κυρία Υπουργός από τη Αξιωματική και άλλη αντιπολίτευση αποτελεί απόδειξη ότι έχει και την θέληση και τις δυνάμεις να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις, αγνοώντας το προσωπικό πολιτικό κόστος, και σοβαρή ένδειξη ότι κινείται προς την σωστή κατεύθυνση μεταρρυθμίσεων. Αν ο κόσμος δεν είχε πεισθεί για τα ανωτέρω, θα θεωρούσαν την κα. υπουργό ως ένα ποντίκι που βρυχάται, δηλαδή θα την αγνοούσαν παντελώς.

 
Απλά αίσχος
03 Ιαν 2021 09:52

Η πιο ανίκανη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης. Νύχτα θα φύγετε.

 
Apostolos
03 Ιαν 2021 09:31

Πολύ αστείο είναι αυτό που διάβασα για τον ΔΟΑΤΑΠ και την αυστηροποίηση του διότι λέει υπάρχει το φαινόμενο των αγορασμένων εργασιών. Ένα παγκόσμιο φαινόμενο που όμως το Υπουργείο θα βρει τρόπο να το αντιμετωπίσει (στα ξένα πτυχία)!!!

Καλά το Υπουργείο δεν έχει δει ακόμα τα ελληνικά φροντιστήρια και τις αγγελίες που αναλαμβάνουν τις εργασίες των φοιτητών στα Ελληνικά Πανεπιστήμια? Μέχρι διπλωματική μεταπτυχιακού μπορείς να κάνεις.

 
Ανασχηματισμός τώρα
03 Ιαν 2021 09:22

Πολλά και καυτά προβλήματα της Παιδείας ανοίγονται με τις εξαγγελίες αυτές. Η μέχρι τώρα διαχείριση απέδειξε ότι δεν επαρκεί για να διαχειριστεί (πόσο μάλλον να αντιμετωπίσει) τα τρέχοντα ζητήματα. Χρειάζονται άλλα, νέα και ικανά άτομα, με πείρα στους τομείς του υπουργείου για να μην γίνονται διαρκώς άστοχες ενέργειες που καταλήγουν ανεφάρμοστες.
Η γενική αίσθηση είναι ότι μέχρι τώρα γίνονται πειράματα ενώ χρειάζονται έργα σε όλους τους τομείς της παιδείας.

 
Ελένη*
03 Ιαν 2021 06:23

Δεν κάνει τίποτα για να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία αδιαφορώντας για μαθητές και εκπαιδευτικούς στέλνοντάς τους σε πολυπληθή τμήματα "ως πρόβατα επί σφαγή". Καθιερώνει εν μέσω πανδημίας, κακής ψυχολογίας των παιδιών και με την τηλεκπαίδευση που λειτούργησε ως "υποκατάστατο" της εκπαίδευσης, την αποτυχημένη τράπεζα θεμάτων. Αιφνιδιάζει τους ψυχικά καταπονημένους μαθητές της Γ' Λυκείου με αλλαγές στο μέσο της χρονιάς στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση. Κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα και νομοθετεί με αφύσικη σπουδή σαν να να είναι όλα φυσιολογικά, σαν μην τρέχει τίποτα. Σε άλλες εποχές θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε σε κάποια από αυτά και να πούμε μπράβο. Η φετινή χρονιά όμως δεν το επιτρέπει αυτό. Η φετινή χρονιά θα έπρεπε να είναι προσαρμοσμένη στα προβλήματα που δημιούργησε στην εκπαίδευση η πανδημία. Για την υπουργό όμως φαίνεται πως η χρονιά αυτή απλά δεν υπάρχει. Την προσπέρασε.Τι άλλο να πούμε πια.. Απογοήτευση..Κρίμα και πάλι κρίμα..

 
"Αγορασμένα πτυχία"
03 Ιαν 2021 04:15

Είναι προφανές πως οι αγορασμένες εργασίες στα προπτυχιακά τμήματα είναι μια μεγάλη πληγή λόγω του μεγέθους του προβλήματος και της μαζικής προπτυχιακής εκπαίδευσης που καθιστά ανέφικτο τον έλεγχο. Στα μεταπτυχιακά το πρόβλημα δεν είναι τόσο διαδεδομένο και πολύ πιο εύκολο να εντοπιστεί.

 
μέλος δεπ
03 Ιαν 2021 02:50

Μπράβο προχωρήστε! Ο κόσμος έχει καταλάβει την αναγκαιότητα όλων των παραπάνω τον 21ο αιώνα. Είναι η τελευταία μας ευκαιρία!

 
χαχαχα
03 Ιαν 2021 01:58

με τα χίλια πάει πάνω σε τοίχο ! όλο λόγια και από ουσία μπάχαλο. συνεχίστε τη διάλυση αντάξιες συνεχίστριες του γαβρόγλου, άξιες . από μπούρου μπούρου και εφέ άλλο τίποτα

 
ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
03 Ιαν 2021 01:57

Τους επιθεωρητές να φέρετε! Να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς όπως στη χούντα ! Μην κάνετε μισές δουλειές!

 
Φοιτητής
03 Ιαν 2021 00:51

Πολλές από τις αλλαγές δεν είναι προς λάθος κατεύθυνση, αλλά γίνονται σε λάθος χρόνο. Καλύτερα θα ήταν να πραγματοποιούνταν από του χρόνου, λόγω της κατάστασης που βιώνουμε με τον ιό! Παρ' όλα αυτά, ένα μεγάλο θέμα έχει ήδη προκύψει για το σχεδιασμό από μέρους του υπουργείου της αναδιάταξης του Ακαδημαϊκού Χάρτη, βάση του σχεδίου θα περικοπούν τμήματα σε ποσοστό 10%, δηλαδή από τα 414 τμήμα ΑΕΙ που υπάρχουν στην Ελλάδα θα περικοπούν τα 41.
Αν και η αναδιάταξη του Ακαδημαϊκού Χάρτη είναι μια μελανή σελίδα της ιστορίας της χώρας μας, εντούτοις συμφωνώ απερίφραστα ότι η χώρα δεν χρειάζεται επιπλέον τμήματα Γεωπονίας, Πληροφορικής και Μηχανικών όταν τα ήδη παλαιά είναι υπεράριθμα. Όμως, δεν μπορώ να κρύψω και την δική μου αγωνία όπου ως φοιτητής που έδωσε πανελλήνιες το 2019 συμπλήρωσα το μηχανογραφικό ακόμη και με σχολές καινούργιες ( π.χ. Αεροδιαστημική Επιστήμη και Τεχνολογία αλλά και Φυσικό Λαμίας), καθώς εντυπωσιάστηκα από τα μαθήματα και τους νέους τομείς που παρείχαν ( Φυσικό Λαμίας με την συνεργασία του με το πρώτο Ελληνικό Ραδιοτηλεσκόπιο και την Αεροδιαστημική ως το μοναδικό τμήμα τέτοιου τομέα στην χώρα).
Για να συντομεύω τον λόγο μου, θα ήθελα απλά να εκφράσω τον καίριο προβληματισμό μου σχετικά με το τι θα απογίνουν τα καινούργια τμήματα στα οποία εισηχθήκαμε και με υψηλή βαθμολογία πέρσι, όπως επίσης αν το κράτος θα μεριμνήσει να ενημερωθούμε εγκαίρως για να ξενικοιάσουμε και να ψάξουμε από το καλοκαίρι σε καινούργιες πόλεις σπίτια, εφόσον μεταφερθούμε σε άλλο τμήμα ίδιο της χώρας ή μεταφερθούν τα τμήματα μας σε άλλη πόλη. Πιστεύω όλοι δικαιούνται μια απάντηση και σίγουρα η κ. Κεραμέως ως άνθρωπος προπάντων θα μας ενημερώσει έγκαιρα για το εύλογο ερώτημα.
Σας Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.