Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Μέσα στην εβδομάδα σε διαβούλευση το Σ/Ν για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες
Δημοσίευση: 04/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μέσα στην εβδομάδα- εκτός απροόπτου-  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα  Προστασίας των Πανεπιστημίων .

Στόχος της υπουργού Παιδείας είναι το Σχέδιο Νόμου να κατατεθεί, προς συζήτηση και ψήφιση, στη Βουλή το τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη.

Το esos προκειμένου να βοηθήσει τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ και τους φοιτητές ετοίμασε   ερωτήσεις- απαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και το  ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ .

Ειδικότερα:

ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ

1. Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις  για τον αριθμό μείωσης εισακτέων  δεν υπάρχουν ακόμη, αν και μετα βεβαιότητος μπορούμε να πούμε ότι τις κενές θέσεις , μετά και τα αποτελέσματα του Β' Μηχανογραφικού, θα τις μετράμε σε χιλιάδες και όχι σε εκατοντάδες.

2. Πως θα προκύπτει η βάση εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ;

Η ελάχιστη  βάση εισαγωγής  θα ορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

3. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα;

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.

4. Ποιο θα είναι το κριτήριο, προκειμένου ένα τμήμα να ορίσει την βάση εισαγωγής;

Κάθε τμήμα θα ορίσει ένα συντελεστή  επί του Μέσου Όρου  των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου.

5. Θα μπορεί το τμήμα να ορίζει αυθαίρετα όποιον συντελεστή επιθυμεί;

Οχι. Θα τεθεί μία απόκλιση από το Μέσο Όρο  των μέσων βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων του Επιστημονικού Πεδίου, που δεν θα είναι κάτω του 80%  και ανώτατο του 120% επί του Μέσου όρου..

6.Μπορεί να δοθεί ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα εάν η μέση επίδοση των μαθητών σε ένα Επιστημονικό Πεδίο είναι ο βαθμός 12 τότε η ακριβής βάση εισαγωγής θα εξαρτάται από το συντελεστή που έχει θέση το τμήμα . Εάν έχει θέση συντελεστή 100%, τότε η βάση θα είναι 12 , εάν έχει θέση συντελεστή 80% τότε η βάση θα είναι 9,6, εάν έχει θέσει συντελεστή 110% ο βάση θα είναι 13,20.

Εάν ένα Επιστημονικό Πεδίο  έχει μέση επίδοση των μαθητών 10 και ένα  τμήμα ορίσει συντελεστή 80% η βάση θα διαμορφωθεί στο 8.

7. Ποια θα είναι η απόκλιση του συντελεστή που θα ορίζουν τα τμήματα από  τη μέση επίδοση των μαθητών ανά  Επιστημονικό Πεδίο;

Ακόμη δεν έχει οριστεί καθώς βρίσκεται υπό διαβούλευση μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των Πρυτάνεων.

8. Πότε οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν  το Α’ Μηχανογραφικό και πόσα τμήματα θα μπορούν να δηλώσουν;

Το Α Μηχανογραφικό θα συμπληρωθεί από το σύνολο των υποψηφίων κανονικά τη χρονική περίοδο που ορίστηκε και πέρσι. Οι υποψήφιοι σ αυτή  τη φάση θα έχουν δικαίωμα να συμπληρώσουν μέχρι 10- 15 τμήματα. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει ορισθεί ακόμη.

9. Τα αποτελέσματα πότε θα εκδοθούν ;

Τα αποτελέσματα  του Α΄Μηχανογραφικού θα εκδοθούν τέλη Ιουλίου ή το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.Παράλληλα θα ανακοινωθούν οι κενές θέσεις που έχουν προκύψει για να μπουν στο Β' Μηχανογραφικό.

10. Είναι βέβαιο; και γιατί τα προηγούμενα χρόνια τα αποτελέσματα ανακοινώνονταν τέλη Αυγούστου;

Το υπουργείο Παιδείας μπορούσε να εκδώσει τα αποτελέσματα τέλη Ιουλίου, αλλά λόγω των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών υπήρχε αυτή η καθυστέρηση.

Αυτές τις ημέρες το υπουργείο Παιδείας έχει συνεχή διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία Προστασίας του πολίτη και Άμυνας, προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες έκδοσης των αποτελεσμάτων και των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα προκύπτει ότι τα αποτελέσματα μπορούν να εκδοθούν το αργότερο την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου.

11. Το δεύτερο Μηχανογραφικό πότε θα συμπληρωθεί;

Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού θα δοθεί μία προθεσμία δέκα ημερών προκειμένου οι υποψήφιοι να συμπληρώσουν το Β Μηχανογραφικό.

12. Το Β΄ Μηχανογραφικό ποια τμήματα θα έχει;

Θα έχει μόνο τα τμήματα που έχουν μείνει κενές θέσεις από τα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού. Για παράδειγμα   εάν δεν μείνουν κενές θέσεις στη Νομική ή Ιατρική Αθήνας Ι  από τα αποτελέσματα που θα εκδοθούν του Α Μηχανογραφικού , τότε αυτά τα τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν στο Β΄ Μηχανογραφικό.

13. Το Β’ Μηχανογραφικό ποιοι θα έχουν δικαίωμα να το συμπληρώσουν;

Δικαίωμα συμπλήρωσης του Β Μηχανογραφικού έχουν μόνο όσοι δεν εισήχθησαν σε κάποιο τμήμα κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων του Α Μηχανογραφικού.

14. Πόσα τμήματα μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικό; Οι βάσεις εισαγωγής θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό ή θα αλλάξουν;

Όσα τμήματα  θέλει μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος στο Β΄ Μηχανογραφικο . Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.Οσον αφορά τις βάσεις αυτές δεν αλλάζουν . θα είναι οι ίδιες με το Α Μηχανογραφικό.

15. Πότε θα εκδοθούν τα αποτελέσματα του Β΄ Μηχανογραφικού;

Εκτιμάται ότι θα εκδοθούν την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου.

16. Ένα τμήμα κάθε πότε μπορεί να αλλάζει το συντελεστή για τη διαμόρφωση της βάσης;

Αυτή η δυνατότητα θα δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύεται από τεκμηριωμένη αιτιολογική  έκθεση.

17. Πόσο θα επηρεάσουν οι παραπάνω αλλαγές  των σημερινών μαθητών  στην προετοιμασία  για τις Πανελλαδικές εξετάσεις;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.

18. Οι επιτυχόντες με το Β'   Μηχανογραφικό  θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε αντίστοιχο τμήμα  των που θα είναι  στα αποτελέσματα του Α Μηχανογραφικού κι ενδεχομένως να μην ειναι στο Β' Μηχανογραφικό;

Το ερώτημα το θέσαμε στο υπουργείο Παιδείας και η απάντηση που λάβαμε είναι "Φυσικά και θα μπορούν να κάνουν αίτηση μετεγγραφής ανεξάρτητα εάν η εισαγωγή  του υποψηφίου έγινε με το Β Μηχανογραφικό".

19. Ο ανώτατος  αριθμός εισακτέων θα παραμείνει ίδιος με πέρσι;

Από πρόπερσι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προααναγγείλει μείωση του αριθμού εισακτέων. Πέρσι δεν έκανε μείωση εισακτέων, λόγω της πανδημίας .  Για φέτος, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί  μείωση του αριθμού θέσεων , παρότι η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ρωτήθηκε από το esos  στην τελευταία Συνέντευξη Τύπου, στις 23 Νοεμβρίου.

20. Για ένα τμήμα  που βρίσκεται σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία πως θα υπολογίζεται η βάση εισαγωγής της?

Είναι ένα  από τα θέματα που συζητείται ήδη με τους Πρυτάνεις.

21. Οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα θα αλλάξουν;

Οχι,  οι Συντελεστές Βαρύτητας (Δείτε εδώ) παραμένουν ως έχουν .

ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ

1. Ποιο  θα είναι το ανώτατο όριο φοίτησης;

Ανώτατο όριο φοίτησης θα είναι  το Ν + ½Ν, (όπου Ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών)για τους φοιτητές στα ελληνικά Πανεπιστήμια

2. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.

Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.

3. Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε διαγραφές φοιτητών ;

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

4. Οι διαγραφές αφορούν και τους ήδη φοιτούντες στα ελληνικά Πανεπιστήμια;

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες θα υπάρξουν μεταβατικές προβλέψεις.

5. Τι σημαίνει μεταβατικές προβλέψεις;

Μπορεί για παράδειγμα  γι αυτές τις κατηγορίες φοιτητών να δοθεί ένα επιπλέον χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση των σπουδών πριν γίνει η διαγραφή.

6. Εάν ένας φοιτητής έχει αντικειμενικούς λόγους που δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση των σπουδών στον χρόνο που προβλέπει η παραπάνω ρύθμιση, θα διαγραφεί;

Ο νέος νόμος θα προβλέπει εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης, για σοβαρούς λόγους υγείας ή για άλλους εξαιρετικούς λόγους.

Σχόλια (22)

 
Ρυθμός αποφοίτησης εισακτέων
31 Ιαν 2021 02:26

Οι φοιτητές δεν αποφοιτούν ομοιόμορφα από τα τμήματα που έχουν εισαχθεί, γίνονται αλλαγές στον πληθυσμό στο δεύτερο ή τρίτο έτος σπουδών λόγω μετεγγραφών ή εγκατάλειψης.

Επομένως, μείωση 1/3 των θέσεων δε θα ευνοήσει ούτε τους φοιτητές που πάλι θα αυξηθούν λόγω μετεγγραφών τουλάχιστον ούτε εκείνους που θα μείνουν εκτός και δεν έχουν δυνατότητα να σπουδάσουν εκτός τόπου κατοικίας ούτε τελικά τα περιφερειακά/κεντρικά τμήματα που έχουν δομηθεί με λάθος τρόπο.

@ Μείωση μέγιστου αριθμού εισακτέων Τμημάτων έως 28%
05 Ιαν 2021 08:10

Αδικούνται ΟΛΟΙ οι φοιτητές που επιλέγουν ένα Α τμήμα για το οποίο μπορεί να είχαν οριακή βαθμολογία εισαγωγής (πχ. 14/20) αλλά σε κάθε περίπτωση ξεκάθαρα υψηλότερη από τη βάση ενός Β τμήματος (πχ. 7/20) - το οποίο μπορεί και να μην επιθυμούν να δηλώσουν.

Διπλή αδικία αν τελικά αυξηθούν οι φοιτητές ανά έτος μέσω μετεγγραφών υποψηφίων που έγραψαν 9 στα 20.

Γιατί να τιμωρηθούν συλλογικά όλοι επειδή τις προηγούμενες δεκαετίες ιδρύθηκαν τμήματα χωρίς σχέδιο με βάση συντεχνιακά συμφέροντα; Επιτέλους, να σταματήσουν "τα παιχνίδια" στην πλάτη των νέων και των οικογενειών τους.

https://www.esos.gr/arthra/71376/yf-paideias-kathomaste-kai-paizoyme-opo...

 
Δημήτρης
05 Ιαν 2021 15:23

βάση εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ μία απλή αίτηση (με τη συνδρομή βεβαίως) για τα ιδιωτικά
κατά τα άλλα δεν είναι αβανταδόροι των ιδιωτικών κολεγίων

 
Ανάγκη μείωσης μέγιστου αριθμού εισακτέων Τμημάτων έως 28%
05 Ιαν 2021 08:10

@Ανακατανομή τμημάτων όχι εισακτέων
Το είπες και μόνος σου, από τις περίπου 70000 εισακτέων ΜΟΝΟ περί τις 50000 αποφοιτούν κάθε χρόνο.
Ακόμη και με οριζόντια μείωση εισακτέων στο 28% δεν επιρρεάζονται καθόλου
παρά μόνο ευεγερτούνται τόσο τα τμήματα όσο και οι φοιτητές που όντως είναι ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Πρέπει να αποτραπεί επιτέλους η τεράστια σπατάλη πόρων, χρόνου και οικογενειακών εισοδημάτων για το πολύ μεγάλο ποσοστό φοιτητών που δεν είναι ικανοί να ανταπεξέλθουν στις σπουδές τους
ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΕΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Τα υπόλοιπα είναι η γνωστή μικροπολιτική που έφερε την ανώτατη εκπαίδευση εκεί που είναι σήμερα.

 
Διαγραφές αιωνίων φοιτητών μέχρι το 2025
04 Ιαν 2021 22:20

Δείτε τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (2019) Το 90% των εγγεγραμμένων φοιτητών είναι κάτω των 30 ετών, άρα σίγουρα δεν είναι αιώνιοι. Αντίστοιχα, το 80% των αποφοίτων είναι νεότεροι των 30 ετών, ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό αν συνυπολογίσουμε όσους έκαναν εγγραφή πιο αργά ή παρακολουθούν μια δεύτερη σχολή.

Η πλειονότητα των "αιώνιων" φοιτητών δεν εμφανίζονται σε εξεταστικές πολύ περισσότερο σε εργαστήρια ή φρονιστήρια. Είναι απλώς αποθηκευμένα ονόματα και αριθμοί μητρώου στις Γραμματείες.

Τα Πανεπιστήμια και το Υπουργείο προφανώς γνωρίζουν από τον αριθμό των αποφοίτων ανά έτος ποια είναι η πραγματική δυναμική των τμημάτων και αντίστοιχα κατανέμουν την χρηματοδότηση και τους ανθρώπινους πόρους. Δε γίνονται όλα εντελώς τυχαία, το κράτος έχει στοιχεία ασχέτως αν δε δημοσιοποιούνται.

Όλες οι ΜΟΔΙΠ και η ΑΔΙΠ (νυν ΕΘΕΕΑ) έχουν συγκεντρώσει δεδομένα την τελευταία δεκαετία και σύμφωνα με αυτά καθορίζονται όλες οι παράμετροι στις νομοθετικές πρωτοβουλίες (πχ. βάση εισαγωγής, όριο φοίτησης). Εφόσον το Υπουργείο γνωρίζει πλέον ότι η πλειονότητα των φοιτητών ολοκληρώνει τις σπουδές τις με 1 ή το πολύ 2 έτη καθυστέρησης ένα χρονικό όριο (ν+ν/2) δε θα την επηρεάσει.

Ας μην υπερβάλλουμε, η λύση είναι απλή: Ας δημιουργηθεί ένα Μητρώο Ανενεργών Φοιτητών και όσοι δεν έχουν συμμετοχή σε εξεταστικές περιόδους την τελευταία τριετία ας τοποθετηθούν εκεί. Μέχρι το 2025 ας γίνει εκκαθάριση των καταλόγων από φοιτητές που έχουν έτος εγγραφής πριν το 2015 και ας μπει όριο φοίτησης (2ν). Δε χρειάζεται ένταση και πανικός χωρίς λόγο.

Αυτά τα μέτρα όμως δεν αλλάζουν την ποιότητα διδασκαλίας και έρευνας στα ελληνικά ΑΕΙ - απαιτούνται πολύ μεγαλύτερες τομές από τη διαγραφή 20.000 ονομάτων από έναν ηλεκτρονικό κατάλογο, σε αντίθεση με όσα λανθασμένα ισχυρίζονται.

@ Νώντας
04 Ιαν 2021 15:14

Η παράθεση ατεκμηρίωτων ισχυρισμών δεν αποτελεί επιχείρημα ή εξήγηση. Έχετε μελετήσει τα αριθμητικά στοιχεία για το πόσοι είναι συνολικά οι φοιτητές που έχουν ξεπεράσει το 12ο έτος φοίτησης (έτσι ορίζει το Υπουργείο του "αιώνιους" φοιτητές); Μάλλον όχι.

Επιτέλους να αρχίσει ΧΤΕΣ η διαγραφή των αιωνίων φοιτητών που βλάπτουν το κύρος των Πανεπιστημιων, επιβαρρύνουν οικονομικά τα εργαστήρια με extra προσωπικό και νέα εργαστηριακά τμήματα, τρώνε θέσεις άλλων φοιτητών που θέλουν να παρακολουθήσουν τα εργαστήρια ή ακόμα χειρότερα τους αναγκάζουν να παρακολουθήσουν το εργαστήριο επόμενο έτος με ό,τι αυτό συνεπάγεται (καθυστέρηση αποφοίτησης, οικονομική επιβάρρυνση κτλ), χαλάνε -σε Ελλάδα και Εξωτερικό- την εικόνα των Πανεπιστημίων στην κοινωνία αλλά και την αγορά εργασίας, βυθίζουν -έστω και λίγο- την κατάταξη των Πανεπιστημίων στο University Ranking.

Σταματήστε την καραμέλα "οι αιώνιοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν το κράτος". Παραπάνω εξήγησα γιατί προκαλούν ζημιά στα Πανεπιστήμια, στο κράτος, στους αποφοίτους που ψάχνουν δουλειά, στους ήδη φοιτούντες κτλ κτλ..

 
Ανακατανομή τμημάτων όχι εισακτέων
04 Ιαν 2021 22:04

Να μειωθούν πρώτα τα Τμήματα και κατόπιν οι θέσεις εισακτέων να προσαρμοστούν στην ετήσια ροή αποφοίτων.

Κάθε χρόνο προσφέρονται 70.000 θέσεις εισακτέων αλλά αποφοιτούν περίπου 50.000 από Πανεπιστήμια και πρώην ΤΕΙ, συχνά από διαφορετικά ιδρύματα από εκείνα που έκαναν εγγραφή ως πρωτοετείς.

Με ποια λογική επομένως θα συνεχίσει να χρηματοδοτείται ένα τμήμα που δέχεται 200+ εισακτέους, εκ των οποίων οι 100 κάνουν αίτηση μετεγγραφής και άλλοι 50 εγκαταλείπουν χωρίς να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους; Γιατί να δεσμεύονται θέσεις προσωπικού και υποδομές σε ομοειδή τμήματα στις ίδιες περιοχές σε κέντρο και περιφέρεια που δεν έχουν λόγο ύπαρξης;

Η κατασπατάληση των διαθέσιμων πόρων οφείλεται στην άναρχη διασπορά Τμημάτων και Σχολών και θα διορθωθεί μόνο με στοχευμένες ενέργειες όχι οριζόνται μέτρα: το Υπουργείο και τα μέλη ΔΕΠ πρέπει να συμφωνήσουν στη διατήρηση 200-250 τμημάτων και σχολών, κατανεμημένα σε πέντε περιφερειακά και πέντε κεντρικά πανεπιστήμια, σε 15-20 πόλεις της Ελλάδας.

Απαιτείται σχεδιασμός όχι οριζόντια τιμωρία και αποκλεισμός των νέων μαθητών, που θα ζήσουν σε μια Ευρώπη όπου το 70% των νέων κάτω των 30 ετών θα έχουν πτυχίο και μεταπτυχιακό μέσα στην επόμενη δεκαετία.
@ Μείωση μέγιστου αριθμού εισακτέων βάσει εισηγήσεων Τμημάτων
04 Ιαν 2021 17:30

 
Φοιτητής με προθεσμία...
04 Ιαν 2021 20:52

Μάλλον η κυρία Κεραμέως κρίνει από τα προσωπικά της βιώματα ή από τα όσα βλέπει στον φανταχτερό κύκλο της...
Κυρία μου, δεν έχουν όλοι χορηγό για τις σπουδές τους, οι πιο πολλοί φοιτητές δουλεύουν 8ωρα την ημέρα ή νυκτοκάματα για να μπορέσουν να σπουδάσουν...
Βέβαια μας ζητάς να το αποδείξουμε, θα πάρουμε βεβαίωση για τα φυλλάδια ή τους καφέδες ντιλιβερυ που μοιράζουμε...
Και εκτός αυτού, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και 2,3 καθηγητές στους οποίους περνάμε το 3 με 4 o/o των εξεταζομένων, τέτοιοι υπάρχουν σε κάθε τμήμα, τι θα κάνεις μ αυτούς;
Θα ήθελα πολλά να σου γράψω, αλλά σιγά να μην καταλάβεις...

 
Μας πρήξατε με την ΑΣΠΑΙΤΕ
04 Ιαν 2021 20:39

Για πιο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Μηχανικών μας μιλάτε κύριοι της ΑΣΠΑΙΤΕ;
Γνωρίζετε ότι οι ΠΡΩΤΟΙ, όχι οι τελευταίοι, μπήκαν πέρυσι στα τμήματα σας με 10000 μόρια; Σε σχολή της Αθήνας;
Συγγνώμη αλλα η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν έχει κανέναν λόγο ύπαρξης πλέον.

 
Κωστιδης ιωάννης
04 Ιαν 2021 18:49

Δεν εχετε αναγκη την επανεκλογή σας κ.Κεραμέως.Ορθώς επιλεγήκατε από τον Πρόεδρο του κόμματος για να δρασετε ως καμικάζι,να θυσιάσετε πολιτικά τον εαυτό σας,στον εγχώριο πολιτικό στίβο.Ως άλλη Διαμαντοπούλου ,του Εθνικού απολυτηρίου,bacalaureat,κάποια βαρύγδουπη θέση στην ΕΕ θα βρεθεί για να απαλύνει τον πόνο σας.
Έχουμε γνώση εμείς οι απλοί πολίτες-οπλίτες φύλακες κατά το ακροτελεύτιο άρθρο .
Ντροπή σας

 
Παναγιώτης
04 Ιαν 2021 18:05

Η Κεραμεως μάλλον άκουσε τη συμβουλή της Διαμαντοπουλου, που είπε ότι όταν υπάρχουν κρίσεις είναι κατάλληλη στιγμή για "καινοτομίες".
Η χώρα μαστίζεται από τον κορωνοιο και αυτοί επιμένουν να εξυπηρετησουν συγκεκριμένα συμφέροντα . Αυτό λέγεται καιροσκοπισμος και ανηθικότητα.

 
Συνέχεια του κράτους
04 Ιαν 2021 18:01

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο: "Η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται (...) και, (...) διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών" Και ερωτώ, το κράτος δεν έχει συνέχεια; Δεν οφείλει το ν/2 να ισχύει εφεξής ανεξαρτήτως έτους ή προσμετράται πριν καν ψηφιστεί;

 
Τάκης κ.
04 Ιαν 2021 17:57

Τουλάχιστον ας γίνει ομαλά η μετάβαση. Ας δοθεί ένα περιθώριο σεβαστό και στους "αιώνιους". Ας ταρακουνηθουν κι ας έχουν μια δεύτερη και τελευταία ευκαιρία. Δε διαφωνώ με διαγραφές. Οι φοιτητές να φεύγουν μέσω αποφοίτησης και όχι διαγραφής! Δώσε 3 χρόνια και ταλαιπωρηθουν.

 
Σοφία
04 Ιαν 2021 17:45

Αναρωτιέμαι για ποιο λόγο υπάρχει βάση εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια, όταν στα ιδιωτικά κολέγια μπαίνεις με μία απλή αίτηση

 
Προς Πάνο
04 Ιαν 2021 17:36

Τα Κολλέγια δεν είναι Κολλέγια αλλά συνεργάζονται με Πανεπιστήμια που δίνουν πτυχία. Επίσης πληρωνουν οι ίδιοι και οχι ο φορολογούμενος. Ούτε τους εξασφαλίζει καποιος ότι θα πάρουν πτυχίο!

 
Ελπίζω να μην υπάρχει θέμα αναδρομικότητας
04 Ιαν 2021 17:32

Είναι τουλάχιστον ν/2 η μεταβατική διάταξη για όσους είναι π.χ. 10 έτος; Χρωστάω διπλωματική & 1 μάθημα

 
Μείωση μέγιστου αριθμού εισακτέων βάσει εισηγήσεων Τμημάτων
04 Ιαν 2021 17:30

Δεν επαρκεί η μικρή μείωση εισακτέων με τη βάση του 80-120% επί της μέσης βαθμολογίας.
Εισακούστε επιτέλους τα Τμήματα και μειώστε το μέγιστο αριθμό εισακτέων ανά Τμήμα,
είτε βάσει των εισηγήσεων των Τμημάτων είτε με οριζόντια μείωση επί του μέγιστου αριθμού εισακτέων που έλαβαν πέρυσι.

Ζητάτε από τα Τμήματα να εκπαιδεύσουν παράλογα πολύ υψηλό αριθμό φοιτητών με επιπτώσεις στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και
κατασπατάληση πόρων σε έκτακτο προσωπικό, αφού οι μόνιμοι δεν επαρκούν, πόροι που θα μπορούσαν να απογειώσουν το εργαστηριακό υπόβαθρο των πανεπιστημίων.

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ
04 Ιαν 2021 17:30

H πρώην ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ νυν ΑΣΠΑΙΤΕ επιτέλους θα αναβαθμιστεί σε Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Μηχανικών ή θα παραμείνει στο τέλμα μετά την Πανεπιστημιοποίηση όλης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης?

 
Πάνος
04 Ιαν 2021 17:18

Γιατί να κόβονται φοιτητές με τις βάσεις όταν οι ίδιοι θα πάρουν πτυχίο με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα από κολέγια που δεν θέτουν βάσεις, ενώ παράλληλα δεν τηρούν ίσως κανένα άλλο ποιοτικό κριτήριο (διδάσκοντες με διδακτορικά, πιστοποιημένα προγράμματα, λιγότερα μαθήματα για τη λήψη πτυχίου κλπ)

 
Υποψήφιος
04 Ιαν 2021 16:42

"Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων." που σημαίνει, είναι αυτονόητο σε όλους, δωράκι - προσφορά πελατων στα κολέγια. Όλοι αυτοί που θα περνούσαν σε ένα Πανεπιστημιακό τμήμα χαμηλής ζήτησης τώρα θα κόψουν το λαιμό τους να πληρώσουν για να φοιτήσουν στο ιδιωτικό κολέγιο. Απλά πράγματα. Ήρθαν να διαλύσουν κάθε τι δημόσιο. Και την Παιδεία.

 
Απόστολος
04 Ιαν 2021 16:26

Καλά αφού περάσαμε εμείς και πήραμε και πτυχίο δεν είναι ανάγκη να περάσουν και άλλοι και μετά να έχουμε ανταγωνισμό. Έτσι μπράβο να μειωθούν οι εισακτέοι και οι απόφοιτοι, και αν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζουμε ξένα πτυχία (τι να πουν αυτά μπροστά στα Πανεπιστήμια μας που θα έχουν βάση μεγαλύτερη του 10 ενώ τα ξένα δεν έχουν καμία?). Να σπουδάζουν μόνο τα παιδιά που μπορούν, να αποκτήσουν τα πτυχία μια αξία (ονομαστική τουλάχιστον).
Εύγε στο Υπουργείο, ζήτω το 1950!!

 
Ας ξεκινήσουμε από το αυτονόητο
04 Ιαν 2021 15:49

Αυτό είναι πολύ καλό. Επιτέλους δε θα δούμε τη λευκή κόλλα ως εισαγωγή τα πανεπιστήμια! Δε θα δούμε αιώνιους φοιτητές να να βρίσκονται μονιμα εγγεγραμμένοι αλλά στην ουσία παθητικοί, μόνο ως ονόματα. Πουθενά στον κόσμο αυτή η πρωτοτυπία.

 
Νώντας
04 Ιαν 2021 15:14

Το είπα και θα το ξαναλέω μέχρι να δω οι μεταρρυθμίσεις να γίνονται πράξη. Ελπίζω η Υπουργός ή κάποιος σύμβουλος της να το δει.

Κανείς δεν αγιάζει στον τόπο του. Όσοι έκαναν μεταρρυθμίσεις, μαυρίστηκαν στην κάλπη. Τέτοιος λαός είμαστε διστυχώς και είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Κυρία Κεραμέως, προχώρα και ΤΌΛΜΗΣΕ όλα αυτά, αν θέλεις να γράψεις ιστορία. Δεν έχεις ανάγκη να είσαι αρεστή στους ψηφορόρους της ΝΔ. Δεν έχεις ανάγκη την επανεκλογή σου ως βουλευτής, έχεις εξασφαλισμένη βουλευτική σύνταξη (έστω και μειωμένη) και πασίγνωστο δικηγορικό γραφείο με όνομα και πελατεία.

Επιτέλους να αρχίσει ΧΤΕΣ η διαγραφή των αιωνίων φοιτητών που βλάπτουν το κύρος των Πανεπιστημιων, επιβαρρύνουν οικονομικά τα εργαστήρια με extra προσωπικό και νέα εργαστηριακά τμήματα, τρώνε θέσεις άλλων φοιτητών που θέλουν να παρακολουθήσουν τα εργαστήρια ή ακόμα χειρότερα τους αναγκάζουν να παρακολουθήσουν το εργαστήριο επόμενο έτος με ό,τι αυτό συνεπάγεται (καθυστέρηση αποφοίτησης, οικονομική επιβάρρυνση κτλ), χαλάνε -σε Ελλάδα και Εξωτερικό- την εικόνα των Πανεπιστημίων στην κοινωνία αλλά και την αγορά εργασίας, βυθίζουν -έστω και λίγο- την κατάταξη των Πανεπιστημίων στο University Ranking.

Σταματήστε την καραμέλα "οι αιώνιοι φοιτητές δεν επιβαρύνουν το κράτος". Παραπάνω εξήγησα γιατί προκαλούν ζημιά στα Πανεπιστήμια, στο κράτος, στους αποφοίτους που ψάχνουν δουλειά, στους ήδη φοιτούντες κτλ κτλ...

Από έναν πρώην φοιτητή που δούλευε καθημερινά 10ωρο και πενθήμερη εργασία: πριν, κατά την διάρκεια και μετά τις σπουδές του, ολοκλήρωσε τις σπουδές του σε 5 χρόνια αποφοιτώντας 3ος μεταξύ 70+ αποφοίτων.

 
γλουπ!! Ν + Ν/2
04 Ιαν 2021 15:13

"... εξαιρέσεις θα υπάρξουν για περιπτώσεις εργασίας/μερικής φοίτησης..."

Από πότε υπάρχει μερική φοίτηση στα Ελληνικά Πανεπιστήμια;

Πώς είναι εφικτό οι φοιτητές που δουλεύουν για τα προς το ζην ως επί το πλείστον ανασφάλιστοι, να μπορούν να στοιχειοθετήσουν την εργασιακή τους απασχόληση για να εξαιρεθούν;
Κα υπουργέ, αυτά που είδατε εκεί που σπουδάσατε, δεν έχουν εφαρμογή στην Ελλάδα ξέρετε ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.