Η νέα μειωμένη εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Μειωμένη κατά 20-30% η Εξεταστέα Ύλη

08/01/2021

Ενημερώθηκε: 09/01/2021, 19:17

Άκουσε το άρθρο

Μείωση της εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2020-2021 αποφάσισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την υπουργική απόφαση για ΓΕ.Λ  

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την υπουργική απόφαση  για ΕΠΑ.Λ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ 

Μειωμένη κατά 20-30% η Εξεταστέα Ύλη

Μειωμένη κατά 20-30%, σε σχέση με την αρχική, είναι η νέα Εξεταστέα Ύλη που ανακοινώθηκε σήμερα από το υπουργείο Παιδείας.

Το ποσοστό μείωσης της εξεταστέας ύλης θεωρείται μεγάλο,συγκρίνοντας με τη μείωση που έγινε το περασμένο σχολικό έτος, δεδομένου ότι  η χρονική διάρκεια της τηλεκπαίδευσης  μέχρι σήμερα είναι μικρότερη, σε σχέση με πέρσι.

Στα Μαθηματικά παρατηρείται μείωση της ύλης κατά 30% και σε όγκο γίνεται σχεδόν ίδια με πέρσι, με μια ανεπαίσθετη αύξηση.

Στη Χημεία η ύλη είναι μειωμένη περίπου 20 με 25%.

Στη Φυσική μειώθηκε  κατά 25% και σε όγκο γίνεται ίδια με πέρσι.

Κατά 25% μειώθηκε η ύλη και στη Βιολογία. Υπάρχει ένα Κεφάλαιο επιπλέον σε σχέση με πέρσι.

Στα Αρχαία Ελληνικά από το Διδαγμένο  αφαιρείται το 25 με 30%. Η ύλη είναι ίδια με πέρσι.

Στο μάθημα  Αρχές Οικονομικής Θεωρίας μειώθηκε η ύλη κατά 25-30%. Υπάρχει ένα Κεφάλαιο επιπλέον από πέρσι.

Στην Κοινωνιολογία η ύλη μειώθηκε κατά 25%. Ο όγκος της ύλης γίνεται ίδιος με πέρσι.

Στην Ιστορία αφαιρέθηκε περίπου το 15% της ύλης.Αφαιρέθηκαν μόλις 22 σελίδες σε σύνολο 160, ενώ πέρσι είχαν βγάλει κοντά 50.

Στο μάθημα της Πληροφορικής η ύλη μειώνεται κατά 30% και διαμορφώνεται στα περσινά επίπεδα.

Η υπουργός αιτήθηκε από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να εισηγηθεί συγκεκριμένες περικοπές της ύλης των μαθημάτων γενικής παιδείας, μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού και μαθημάτων ειδικότητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η συνεχιζόμενη πανδημία στην εκπαίδευση.

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τονίζει σε ανακοινωθέν,  βρίσκεται κοντά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και σε διαρκή συνεννόηση με τους ειδικούς, ώστε να επιτευχθεί ο διττός στόχος: η διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας και ταυτόχρονα η απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η μείωση της ύλης   είναι    αναλογική   σε όλα τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα στην Γ' τάξη του συνόλου των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας, σύμφωνα με την πρόοδο που είχε πραγματοποιηθεί στη διδασκαλία της ύλης .

Συγκεκριμένα η  μείωση της ύλης είναι βασισμένη στην ύλη που έχει διδαχθεί στα Λύκεια, με βάσει τις δηλώσεις που κλήθηκαν κι έκαναν οι καθηγητές έως  16-12-2020.

Ειδικότερα  η πρώτη φάση δήλωσης της δειδαχθείσας ύλης έχει ήδη γίνει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη και για τις επόμενες τέσσερις φάσεις έχουν δοθεί οι ακόλουθες προθεσμίες:

  •              27-01-2021,
  •              24-02-2021,
  •              24-03-2021 και
  •              12-05-2021

Σχόλια (20)

Maria
|

Εγώ δεν έχω καταλάβει τίποτα με την περικοπή στην Ιστορία και την Κοινωνιολογία. Έχει αφαιρεθεί ή όχι το κεφ. 4 της Κοινωνιολογίας; Στην Ιστορία στο κεφ. ΙΙΙ έχει αφαιρεθεί το Β ή το Γ τελικά; Ήμαρτον Κα Κεραμέως λυπηθείτε μας τα κακόμοιρα! Ας ελέγχονται πιο σχολαστικά και πιο προσεκτικά τα όσα θα εκτυπωθούν στα ΦΕΚ αλλιώς ταλαιπωρούμαστε.

Χριστίνα
|

Αυτό θεωρείται ''περικοπή'' της ύλης κ. Καραμέως; Μήπως θέλετε να ενισχύσεται τα ελληνικά κολλέγια; Δεν έχετε βρει λύσεις για τα παιδιά τα οποία θα αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα τόσο με τις οικογένειες τους τόσο και με τον εγκλισμό που βιώνουμε όλοι μας εν όψη πανδημίας; Ντροπή σας.. Μόνο ντροπή.. Δε μπορώ να περιγράψω σε λίγες γραμμές πόσο απογοητευμένη είμαι από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας σκεφτούμε όλοι ότι ενώ είμαστε στην Ευρωπαική Ένωση είμαστε οι μόνοι που δίνουμε πανελλαδικές!!!! Ελπίζω μετά εσείς να πληρώσετε τους ψυχολόγους των παιδιών.

Βασιλική Λαζάρου
|

Η περικοπή της ύλης στην Ιστορία είναι μηδαμινή, μόνο 22 σελίδες σε σύνολο 160 σελίδων. Πέρσι ως τον Μάρτιο τα περισσότερα σχολεία είχαν καλύψει τη ύλη, αφού βεβαίως το μάθημα ήταν και δια ζώσης. Φέτος έχουν δεν έχουν κάνει 6 εβδομάδες σχολείο. Προσθέτω εδώ ότι η τελεκπαίδευση έχει δυσκολέψει σε μεγάλο βαθμό τόσο τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όσο και τα παιδιά που βρίσκονται στο Φάσμα.
Η ύλη πρέπει να περιοριστεί περαιτέρω. Αλλά ποιος έχασε τη ενσυναίσθηση του για να την βρει η καθόλα αναίσθητη υπουργός;

Τραγικό
|

Όλοι χαίρονται που θα... ανέβουν οι βάσεις, αφού είναι ο ίδιος αριθμός εισακτέων άσχετα με την ύλη.

Eγκάθετος
|

Mπράβο για τη νέα μειωμένη εξεταστέα ύλη στη Βιολογία !

Περιορισμένη
|

Αυτή τη μείωση της ύλης θα ήθελε και για τα δικά της παιδια η κα Κεραμεως ;
Έχει έρθει να παρακολουθήσει τι γίνεται και πως εξελίσσεται η μέρα σε ένα σπίτι περιορισμένων ; Γιατί αυτό είμαστε...περιορισμένοι!!
Έχουν καταντήσει ζόμπι τα παιδιά μας ..μπροστά σε έναν υπολογιστη..με νεύρα ..με κακή διάθεση ..με κοινωνική απομόνωση λόγω του ιού ..με .με..με..
Πόσο αυτή η κυρία θα απέδιδε στην θέση τους αν ήταν; Με ποια ψυχολογία θα δώσει πανελλαδικές το δικό μου παιδί..όταν εγώ είμαι άνεργη και ζούμε με τα ελάχιστα που απομένουν από το μισθό του πατέρα του;
Κύρια μου..δεν είναι μόνο οι πανελλαδικές και τα προγράμματα σας..είναι και οι περιορισμένες πλεον ζωές μας που συνηγορούν αρνητικά σε ολο αυτό...
Το παιδί μου θα εξεταστεί με τους φυσικά αδύνατους..έχετε μεριμνήσει γιαυτα τα παιδιά; Έχετε δεχθεί ότι υπάρχουν και αυτά τα παιδιά που παθαίνουν κρίσεις πανικού...που τις νύχτες πετάγονται στον ύπνο τους ποθ νιώθουν ανεπαρκή πολλές φορές πάρολου που διαβάζουν και θέλουν να είναι αποτελεσματικά...και να πετύχουν; Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να μεγαλώνεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες και πόσο πιο δυσκολη του φαίνεται η διαδικασία των πανελλαδικών;
Μειωστε και αλλο την ύλη...δώστε ευκαιρία και σε αυτά τα παιδιά να επιτύχουν...

Νίτσα
|

Γιατί τόση περικοπή. Άρχισαν οι υπερβολές. Καλό είναι να έχουν και κάτι για διάβασμα γιατί μετά θα αρχίσουν δύσκολα τα θέματα.

Ανεπαρκής η περικοπή της ύλης
|

Ανεπαρκής η περικοπή της ύλης.

Ιδιαίτερα στη Φυσική που η ύλη είναι τεράστια η περικοπή είναι αστεία, ιδιαίτερα μάλιστα όταν δεν έχει διδαχτεί δια ζώσης.

Από πότε θεωρείται παραδοτέα και διδακτέα στα σοβαρά η ύλη για πανελλαδικές όταν δεν έχει διδαχτεί δια ζώσης???

Πέρσι οι μαθητές είχαν διδαχτεί κανονικά πολύ μεγαλύτερη ύλη και τώρα αφαιρείται η ίδια ή λιγότερη!!!
Πόσο φάουλ!! Στο μόνο είναι φάουλ το υπ. παιδείας άραγε???

Louisa
|

Ωραία η μείωση της ύλης για τις πανελλήνιες αλλά για τράπεζα θεμάτων, τίποτα;;;
Μήπως ξεχνάει η υπουργός ότι ακόμα υπάρχουν κενά στα σχολεία και ότι υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση;;
Στην Αγγλία, παρόλο που δόθηκε εξοπλισμό στους μαθητές ΠΡΙΝ κλείσουν τα σχολεία, αναβλήθηκαν οι εξετάσεις. Δεν λέω ότι είναι η σωστή επιλογή, αλλά...

Anastasia
|

Σωστή κίνηση, αν και διαφωνώ με την επιλογή των κεφαλαίων ποιυ αφαιρέθηκαν στη Χημεία. Τουλάχιστον όταν ανοίξουμε να ξαναδούμε αυτά που κάναμε/ θα κάνουμε στην καραντίνα. Όμως αν δικαιούται περικοπή η Γ δεν ισχύει το ίδιο και για την Α σε περίπτωση που ισχύσει η Τράπεζα; Ειδικά τα παιδιά της Α στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν έχουν εξωσχολική στήριξη και δεν πρόλαβαν και να προσαρμοστούν στο Λύκειο. Γιατί δεν στέλνουμε στο Υπουργείο την πορεία της ύλης και για την Α; Οι οδηγίες διαχείρισης της ύλης στην Α δεν συνάδουν με τα θέματα της Τράπεζας. Για παράδειγμα, δίνουν μία μόνο ώρα για τη διαλυτότητα. Για να μπορέσουν οι μαθητές μου (αυτοί που ενδιαφέρονται) να απαντούν στις αντίστοιχες ερωτήσεις της Τράπεζας, χρειάζονται 2-3 ώρες. Και το ίδιο ισχύει και για άλλες ενότητες, π.χ. ονοματολογία. Με την τηλεκπαίδευση, πάμε πολύ αργά, γιατί τα παιδιά της Α περιμένουν από το σχολείο, έχουν πολλές ερωτήσεις και οι εξηγήσεις είναι δύσκολες από απόσταση.

φιλελεύθερος
|

Κάνω φυσική και βιολογία προσανατολισμού της Γ τάξης. Θεωρώ τις περικοπές στη Βιολογία υπερβολικές. Η διδασκαλία από απόσταση στο πλαίσιο ενός φροντιστηριακού μαθήματος είναι αποτελεσματική και η ύλη έχει προχωρήσει.

τέως σχολικός σύμβουλος

Μίνα
|

Στα Ειδικά μαθήματα δεν θα γίνει περικοπή της ύλης;

.
|

Δεν θεωρείται μεγάλο το ποσοστό της μείωσης αφού μέχρι 16/12 πόση ύλη πρόλαβαν να καλύψουν; Ίσα ίσα, σιγά τη μείωση που κάνανε. Θα έπρεπε να ήταν της τάξης 30 με 40% γιατί κόπηκε πολύ πιό πριν από πέρσι που ήταν 20 με 30% (πχ στα μαθηματικά περσι ηταν εκτος και τα 2.8 2.9 2.10)

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Δεν καταλαβαίνω την επισήμανση του αρθρογράφου στη φράση "...δεδομένου ότι η χρονική διάρκεια της τηλεκπαίδευσης μέχρι σήμερα είναι μικρότερη, σε σχέση με πέρσι...". Πώς προκύπτει κάτι τέτοιο; Την άνοιξη τα λύκεια ήταν κλειστά από 11 Μαρτίου μέχρι 10 Μαΐου, δηλαδή ενάμιση μήνα, εφόσον μεσολάβησαν και οι διακοπές του Πάσχα. Τώρα είναι κλειστά από 9 Νοεμβρίου, άρα έχουμε ήδη συμπληρώσει ενάμιση μήνα και είναι άγνωστο ακόμη πότε θα ξανανοίξουν!
Συνεπώς είναι εντελώς λανθασμένη αυτή η επισήμανση, στην οποία μάλιστα βασίζεται το πλαστό επιχείρημα ότι δήθεν έχει γίνει μεγάλη μείωση της ύλης, ενώ είναι περίπου βέβαιο ότι θα υπάρξει αργότερα και νέα περικοπή!
Νομίζω πως το μόνο σχόλιο που αρμόζει στο όλο θέμα είναι πως δε νοείται ότι έχει διδαχθεί ύλη πανελλαδικών εξετάσεων μέσω τηλεκπαίδευσης κι επομένως στην πραγματικότητα οι μαθητές της γ' λυκείου έχουν κάνει σωστό μάθημα ως τώρα μόλις ενάμιση μήνα, ενώ βρισκόμαστε ήδη στο μέσον της σχολικής χρονιάς!!!

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
|

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Η ΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑ 30% ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ. ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 20 ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΕ ΣΥΝΟΛΟ 200 ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΕΛΙΔΩΝ ΥΛΗΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ 4 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ (ΜΑ ΤΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ) 20 ΣΕΛΙΔΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ Ο ΟΓΚΟΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ.
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ,ΧΗΜΕΙΑ,ΕΚΘΕΣΗ ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΟΤΙ ΠΕΤΥΧΕ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ; ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΤΗΚΑΝ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ 4o.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ!!!!!

Γονιός
|

Νομίζω παράγινε με την περικοπή. Τι θα δώσουν τελικά;

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

πάλι τα έκαναν τα μαγικά τους διαβάστε το τελευταίο κομμάτι για το ΑΕΠΠ αυτά που αναφέρει στο βιβλίο 2020-2021 είναι μέσα ή έξω γιατί εγώ καταλαβαίνω ως συνέχεια της από πάνω πρότασης είναι ΕΞΩ!!!!

Μαθήτρια
|

Η περικοπή της ύλης όσον αφορά το μαθημα της βιολογίας ειναι υπεραρκετή σε σημειο που δεν θεωρείται απαραίτητο

μαθητής
|

περαιτέρω περικοπή είναι υπερβολή. Είναι αρκετή η μείωση.

Νίκος
|

Ορθή επιλογή.
Ας ελπίσουμε ότι θα ανοίξουν τα σχολεία για τη Γ' Λυκείου, τουλάχιστον, ειδάλλως υπάρχει πιθανότητα να απαιτηθεί εκ νέου περικοπή της ύλης.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ