Placeholder

Τηλεκπαίδευση

Economist: Απροσδόκητο το ελληνικό άλμα στην τηλεκπαίδευση

«Σοβαρή» χαρακτηρίζει τη Ν. Κεραμέως η Βρετανική εφημερίδα
Δημοσίευση: 09/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για “απροσδόκητο το ελληνικό άλμα στην τηλεκπαίδευση”, κάνει λόγο η  Βρετανική εφημερίδα Economist, σε εκτενές ρεπορτάζ της με τίτλο «Τα laptops είναι σε ετοιμότητα».

«Το δεύτερο lockdown της χώρας το Νοέμβριο (που αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 11 Ιανουαρίου) έχει κινητοποιήσει ένα απροσδόκητο άλμα σε έναν σημαντικό τομέα, αυτόν της τηλεκπαίδευσης», τονίζεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας.

Επίσης γίνεται αναφορά πως το ελληνικό υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να πέσει στα “βαθιά” της τηλεκπαίδευσης, λόγω της πανδημίας:

«Σύμφωνα με νέο νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν πλέον να πραγματοποιούν όλα τα μαθήματα διαδικτυακά, από το Νηπιαγωγείο έως την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο. Τον Μάρτιο, όταν η εξάπλωση του κορωνοϊού οδήγησε στην αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων σε όλη τη χώρα, οι καθηγητές πχ μαθηματικών και θετικών επιστημών προχώρησαν απρόσκοπτα στη μεταφορά των μαθημάτων σε διαδικτυακή μορφή», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Η Βρετανική εφημερίδα χαρακτηρίζει   «σοβαρή»  την  Ελληνίδα υπουργό Παιδείας  Νίκη Κεραμέως,της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη.

Παράλληλα η εφημερίδα φιλοξενεί στο ρεπορτάζ της απόψεις “μάχιμων” εκπαιδευτικών:

"Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια. Τα παιδιά αισθάνονται άνετα επειδή μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τον δάσκαλό τους ως συνήθως. Συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών πρώιμης μάθησης, να παίζουν παιχνίδια και να μαθαίνουν τραγούδια"   δηλώνει η εκπαιδευτικός   Στέλλα Μπούρα.

 Επίσης η εκπαιδευτικός Ελένη Χατζή τονίζει: "Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι.Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Greece ranks at or near the bottom of the eu class on digitisation, whether you measure it by high-speed internet connections, ownership of laptops and tablets, or online shopping. The government’s digital-transformation “bible”, a scheme to catch up with European peers by 2025, which includes 400 separate projects, is months behind schedule. Yet the country’s second lockdown in November (now set to last until at least January 11th) has spurred an unexpected leap forward in one important area: distance learning.

Under a new law passed in the summer, schoolteachers can be required to hold all classes online, from pre-school nurseries to sixth forms preparing for university-entrance exams. When the spread of coronavirus shut down schools across the country in March, maths and science teachers had little difficulty moving lessons online. But some history and literature specialists without digital skills refused to co-operate.

“Now distance learning is mandatory and a new curriculum is being rolled out online,” says Niki Kerameus, the no-nonsense education minister in the right-of-centre government of Kyriakos Mitsotakis, which took office in 2019 after four years of rule by the radical left-wing Syriza party. Teachers who fail to show up for an online class face disciplinary action.

Ms Kerameus, a high-flying New York lawyer before she entered politics, says that Greek schools had only 4,500 portable devices when the government came to power last year. Now more than 90,000 tablets and laptops have been handed out, paid for by eu funds, local government and private donations. Cisco, a telecoms-equipment company, set up a Webex platform which can provide simultaneous access for the country’s 1.4m pupils and 180,000 teachers. Teachers have attended online training sessions; some began Facebook groups to provide continuous tech support. Even when normal life resumes in classrooms, digital learning will remain a big part of the syllabus, Ms Kerameus says.

Schools shut down again in November after a second coronavirus wave hit Greece. The new online teaching system went live two days later. When a chaotic first session triggered a social-media storm of protests from angry parents, glitches were quickly smoothed out. “We’re feeling very encouraged,” says Eleni Hatzi, deputy head of a secondary school that serves Greece’s Muslim minority in Thrace, an impoverished region close to the border with Turkey. “We have a record number of students taking university entrance this year and they have many new resources because of the digital programme.”

A pilot pre-school programme for four- to six-year-olds launched in 2019 in Larisa, in central Greece, can now continue digitally with the help of parents, despite the lockdown. Stella Boura, who runs it, says her pupils are enjoying distance learning. “They feel comfortable because they can interact with their teacher as usual. They’re keeping up with early-learning English classes, shopping games and singing.”

Ms Kerameus admits that her task of keeping education on track during the pandemic was made easier because of Greece’s old-fashioned centralised school system. At present the education ministry keeps a tight grip on everything, from details of the curriculum to timetables and even school excursions. “Our aim is to decentralise the system,” she says. “But right now [the old system] has actually been a help.” ■

https://www.economist.com/europe/2021/01/09/the-lockdown-has-helped-gree...

Σχόλια (21)

 
Ψηφιακό Σχολείο 2030
11 Ιαν 2021 15:56

Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα - πρέπει να εξελιχθεί σε εργαλείο, με παραγωγή πρότυπων Ψηφιακών Μαθηματών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό προϋποθέτει οργάνωση τουλάχιστον 24 μηνών, δε γίνεται βιαστικά μοιράζοντας ταμπλέτες και περιμένοντας οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα όπως και πριν σε μαθητές παντελώς απροετοίμαστους.

Μην ποιούμε την ανάγκη φιλοτιμία: υπό αυτές τις συνθήκες μόνο ως ελλιπές υποκατάστατο λειτουργεί η σύνδεση των μαθητών μέσω ιδιωτικών πλατφόρμων για μερικές ώρες κάθε ημέρα, χωρίς ασύγχρονη διδασκαλία και χωρίς δυνατότητα εποπτείας σε φροντιστηριακά τμήματα για εργασίας και απορίες.

Ένα άρθρο που έχει γραφεί παραθέτοντας απόψεις και αριθμητικά στοιχεία χωρίς να έχει συλλέξει πληροφορίες για τις αντικειμενικές δυσκολίες στις συνθήκες διδασκαλίας στην "απομακρυσμένη" τάξη των ελληνικών σχολείων δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα.

Η αναβάθμιση της Εκπαίδευσης την επόμενη δεκαετία χρειάζεται σχέδιο και προετοιμασία, όχι βιαστικές κινήσεις και επικοινωνιακά τεχνάσματα.

 
Μαθητής Α λυκείου
10 Ιαν 2021 10:49

Η ποιο σοβαρή υπουργο με καταντησε στο να είμαι αγχωμένος 24/7 για το ΑΝ θα περάσω με την τράπεζα θεμάτων και ξέρει καθόλου ότι το σύστημα τηλεκπαίδευσης είναι ελαττωματικό;

 
Δια βίου τηλεόραση
10 Ιαν 2021 01:53

ΝΑΙ στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.Το ''ζουμί είναι'' ότι η Βρετανική εφημερίδα χαρακτηρίζει «σοβαρή» την Ελληνίδα υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως,της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη.

Εγκάθετος

 
Σόλων
10 Ιαν 2021 00:13

Ποιος σοβαρός δε θα είχε ήδη παραιτηθεί;

 
Vasog
09 Ιαν 2021 23:17

Η τηλεκπαίδευση είναι εργαλείο.Ας μην ξεχνιόμαστε.Ολοι εμείς , εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές παλεύουμε μόνοι μας.Το υπουργείο και η υπουργός απουσιάζουν και οι απουσίες καταχωρίζονται και προσμετρώνται.

 
και η σκάφη σκάφη
09 Ιαν 2021 22:00

Το άλμα το έκαναν οι εκπαιδευτικοί χωρίς επιμόρφωση με μόνο όπλο το φιλότιμο και την αγάπη για τους μαθητές τους. Και ήταν άλμα στο άγνωστο.

 
εκπαιδευτικός
09 Ιαν 2021 21:54

Θυμάται η υπουργός ότι έχει παρατείνει τη θητεία των στελεχών εκπαίδευσης για έναν χρόνο, όταν είχε προαναγγείλει ότι είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες επιλογής τους τον Φεβρουάριο του 2020;;;
Δεν ακούω κουβέντα για το θέμα αυτό και πολύ φοβάμαι -με την πρόφαση του COVID 19- ότι δε θα μείνουμε με τα ίδια στελέχη και για το ερχόμενο σχολικό έτος.
Κυρία Κεραμέως, γνωρίζουμε ότι πνίγεστε στη δουλειά και στις δηλώσεις, αλλά προχωρήστε και αυτό το "ασήμαντο" θέμα.

 
Πλανήτης τηλεόραση-Δια βίου τηλεόραση
09 Ιαν 2021 21:41

Πλανήτης τηλεόραση-Δια βίου τηλεόραση

"Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι.Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα».ΣΩΣΤΟ.

Eγκάθετος

 
Louisa
09 Ιαν 2021 21:07

Επιτυχία θα ήταν αν η κυβέρνηση είχε φροντίσει να έχουν ΟΛΟΙ οι μαθητές πρόσβαση!!! ΔΕΝ το έκανε, ομως!!!!!
Μια "μικρή" λεπτομέρεια, βέβαια ...
Η βρετανοί μπορεί να έχουν "τα χάλια τους", αλλά τουλάχιστον φρόντισαν να δώσουν εξοπλισμό στους μμαθητές πριν κλείσουν τα σχολεία!

 
Γονέας 1
09 Ιαν 2021 19:48

Propaganda στα αγγλικά ...

 
Γεώργιος
09 Ιαν 2021 18:50

Σοβαρούς να χαρακτηρίσει η Βρετανική "εφημερίδα" και ο συντάκτης , τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που κάλυψαν με κόπο, αυτοθυσία και αγάπη για την δουλειά τους, την γύμνια του Υπουργείου και την ανικανότητα του. Ένας χρόνος πέρασε από την εμφάνιση της νόσου και ακόμη δεν ξεκίνησε η εκπαίδευση των δασκάλων για την τηλεδιδασκαλία. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοι επιμορφώνονται μόνοι τους. Είναι παρασάγγες μπροστά από το Υπουργείο τους και την Υπουργό τους.

 
Ήταν δίκαιο έγινε πράξη
09 Ιαν 2021 16:56

Kαλύτερη αντιμετώπιση τόσων δυσκολιών δε θα μπορούμε να έχουμε. Βέβαια μερικοί έχασαν τα κεκτημένα και σε κάποιους δεν αρέσει η επιτυχία. Ε τι να κάνουμε!

 
Εκπαιδευτικός
09 Ιαν 2021 16:21

Promotional article.
Δεν έχουν διαμοιραστει 90000 συσκευές, δεν ανανεώθηκε ούτε μεταβλήθηκε το ΑΠ.
Δεν υπάρχει αντίλογος ούτε fact checking.

 
Εκπαιδευτικός λυκείου
09 Ιαν 2021 15:16

Ένα άρθρο χωρίς κανένα απολύτως νόημα. Γεμάτο ασάφειες, ανακρίβειες...Οπότε αναγκαστικά το χαρακτηρίζεις "προπαγάνδα".
Και οι "συνήγοροι" λένε επίσης κουβέντες ασαφείς και ανακριβείς: "Αισθανόμαστε πολύ εμψυχωμένοι. Φέτος έχουμε αριθμό ρεκόρ από μαθητές οι οποίοι θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει πολλές νέες δεξιότητες χάρη στο ψηφιακό πρόγραμμα».
Τι ακριβώς σημαίνουν αυτά;
Δεν αισθανόμαστε από κανέναν εμψυχωμένοι. Μόνοι μας παλεύουμε καθημερινά χωρίς καμιά εμψύχωση, παρά μόνο την ικανοποίηση της προσπάθειας. Και ο αριθμός ρεκόρ είναι επίσης ανακριβής. Ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αιτήσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όσο για τις... ¨"νέες δεξιότητες" γελάει ο κάθε σχετικός με την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης!!!

 
κωστας τσατης
09 Ιαν 2021 12:10

Ας κοιτάξουν πρώτα τα χάλια τους οι Βρετανοί και μετά ας ασχοληθούν με τους άριστους, για να γεμίσουν καμιά σελίδα στις φυλλάδες τους.

 
Loumidis Papagalos
09 Ιαν 2021 12:07

Ένα καφέ πήγα να πιω πρωί-πρωί και να διαβάσω το esos και θα πνιγόμουν ρε παιδιά. Θαυμάσια..... η Economist έχει άρθρο για την παιδεία μας! Τώρα περιμένω κι από τους Financial Times, ένα άρθρο σχετικά με τη θρησκεία και τις εκκλησίες μας. Σε κανένα σχολείο θα πάνε για ρεπορτάζ, να δουν τα "άλματα"?
ΥΓ. Παρακαλώ το αγαπητό esos, να κάνει ένα εκτενές άρθρο για το Brexit και για τον αγαπητό μας Boris....

 
ΠΕ86
09 Ιαν 2021 11:44

Ένα τουλάχιστον ύποπτο άρθρο το οποίο παραβλέπει τον αγώνα που έκαναν και κάνουν οι εκπαιδευτικοί της χώρας, την οικονομική τους επιβάρυνση, την οικονομικη επιβάρυνση των οικογενειών των μαθητών και την παντελή έλλειψη υποδομών από μέρους του υπουργείου.

Ένα άρθρο στο οποίο η υπουργός η οποία θέλει την αποκέντρωση, την ανεξαρτητοποίηση και τη διάλυση της δημόσιας παιδείας στηρίχθηκε στον συγκεντρωτικό χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας.

Μα πάνω από όλα ένα ανυπόγραφο άρθρο,

 
συγχαρητήρια στην υπουργό
09 Ιαν 2021 10:59

κρίμα που δεν έχει απολύσει όλους , αφού μπορεί και τα κάνει όλα μόνη της

 
Ελλη
09 Ιαν 2021 10:45

Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν ένα απίστευτο ρεκόρ με τις ψηφιακές τάξεις . Δε μπορούμε να φανταστούμε ότι θα λειτουργούσε τόσο καλα γιατί δεν υπήρχαν οι υποδομές ένα χρόνο πριν. Άλλαξε εντελώς το σύστημα .

 
Νίκος
09 Ιαν 2021 10:35

Ω θεέ μου! Τέτοια θα διαβάζει η αρχηγός μας και θα την φορτωθεί η καμπούρα μας μέχρι τέλους. Ήθελα να ήξερα αυτοί οι "μαχημοι" εκπαιδευτικοί που αναφέρονται, πού ακριβώς διδάσκουν; Έχουν καμία σχέση με τη σχολική πραγματικότητα; Μήπως διδάσκουν σε τίποτα ιδιωτικά σχολεία πλουσιοπαιδων; Γιατί έτσι κι αλλιώς ο σκοπός της κυρίας αυτής και του αφεντικού της είναι να ισοπεδώσει ότι δημόσιο υπάρχει,να γίνουν όλα ιδιωτικά κι όποιος έχει τον παρά σπουδάζει, οι υπόλοιποι σερβιτόροι κι εργάτες!

 
Κοίτα βρε παιδάκι μου
09 Ιαν 2021 10:28

Το Economist έπρεπε να πάρει την γνώμη των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών της χώρας του. «σε όλα οχι» για να εκφέρει γνώμη φαντάζομαι. είτε αρέσει είτε οχι η Κεραμεως αποδείχτηκε άριστη για αυτο που της ανατέθηκε. Κατάργηση ασύλου, τράπεζα θεμάτων, πανεπιστημιακή αστυνομία, κόψιμο αιωνίων φοιτητών, σπάσιμο του κακώς εννουμενου συνδικαλισμού , ηλεκτρονική ψηφοφορία και ελπίζουμε επιτέλους και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ