Τι ισχύει για τα ωριαία διαγωνίσματα στα Γυμνάσια και Λύκεια

Επειδή το τετράμηνο λήγει στις 20 Ιανουαρίου κι ενδεχομένως στο Γυμνάσιο σε κάποια μαθήματα να μην έχουν γίνει τα διαγωνίσματα,λόγω της τηλεκπαίδεσης, κρίνεται αναγκαίο άμεσα το υπουργείο Παιδείας, να λάβει σχετικές αποφάσεις

11/01/2021

Ενημερώθηκε: 11/01/2021, 07:36

Άκουσε το άρθρο

Για τα ωριαία διαγωνίσματα του Α τετραμήνου  , ενώ για τα Γυμνάσια ο σχετικός νόμος του υπουργείου Παιδείας  προβλέπει την υποχρεωτική πραγματοποίηση τους μέσα στο Α' τετράμηνο αντίθετα στο Λύκειο δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές να τα μεταφέρουν στο δεύτερο τετράμηνο αν για λόγους αντικειμενικούς δεν    πραγματοποιηθούν .

Επειδή το τετράμηνο λήγει στις 20 Ιανουαρίου κι ενδεχομένως στο Γυμνάσιο σε κάποια μαθήματα να μην έχουν γίνει τα διαγωνίσματα,λόγω της τηλεκπαίδεσης, κρίνεται αναγκαίο   άμεσα το υπουργείο Παιδείας, να λάβει σχετικές αποφάσεις, προκειμένου  οι καθηγητές να μπορέσουν να εκδώσουν τις βαθμολογίες του Α' τετραμήνου.

Ειδικότερα:

Τι ισχύει για τα Λύκεια

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία. Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β ́ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Τι ισχύει για τα Γυμνάσια

1. Διδασκόμενα μαθήματα  - Ομάδες μαθημάτων

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:

α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

Ομάδα Α′

αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.

αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.

αγ) Ιστορία.

αδ) Μαθηματικά.

αε) Φυσική.

αστ) Βιολογία.

αζ) Αγγλικά.

β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

Ομάδα Β′

βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.

ββ) Χημεία.

βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

βδ) Θρησκευτικά.

βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.

βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.

βζ) Οικιακή Οικονομία.

γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει μαθήματα ως εξής:

γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.

γβ) Φυσική Αγωγή.».

2. Ωριαίες Γραπτές δοκιμασίες

Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′  ( των παραπάνω περιπτώσεων α και β, αντίστοιχα),  διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου.

Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ μπορεί να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων.

Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ (Μουσική-Καλλιτεχνικά-Φυσική Αγωγή) δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

Σχόλια (19)

LG
|

Τι παει να πει ο διαβασμενος δεν φοβαται? Τα παιδια υποφερουν με μια τεραστια υλη, υπαρχουν παιδια με μαθησιακα κτλ και ολα αυτα με τηλεκπαιδευση.
Η υποχρεωτικη εκπαιδευση του γυμνασιου δεν ειναι για τους αριστους! ειναι για ολους! παρολα αυτα με ελλειπη σχεδιασμο, εχει γινει για οσους αντεχουν και οσους εχουν να πληρωνουν φροντηστηρια!

Gabriela Vallianatou
|

Δηλαδή από σήμερα 13 Ιαν, που αποφάσισε το υπουργείο, μέχρι τις 20 Ιαν που τελειώνει το α τετράμηνο θα πρέπει τα παιδιά γυμνασίων να γράψουν διαγωνίσματα σε τουλάχιστον 16 μαθήματα, για την Γ' τάξη πχ. Ωραία!

M
|

Πραγματικα θελω να γνωρισω τον Μ απο πανω που μιλαει για το διαβασμενο μαθητη που δε φοβαται "Γιατί υπερβάλλετε; Όποιος μαθαίνει για να μαθαίνει ούτε διαγωνίσματα φοβάται ούτε εξετάσεις. Όταν ξέρεις κάτι το ξέρεις! " και τα υπολοιπα.

Πραγματικα τετοιοι ανθρωποι με τοσο απλοϊκη σκεψη, απιστευτα αφελη λαθη στο συλλογισμο τους, που μαλιστα νομιζουν οτι μιλανε και λογικα με φερνουν στα ορια μου οσον αφορα την ψυχραιμια μου. Μιλαμε για βαθια ακαταμαχητη ανοησια. Απο πού να ξεκινησεις να τους εξηγησεις 1-1 αναλυτικα σε καθε λεξη ποσο εκτος λογικης βρισκονται.

Μαρια
|


Σαν γονιός θα προτείνω τα εξής
Τεστακια κάθε μήνα στο μάθημα της ημέρας, έτσι όλοι θα διαβάζουν.
Να μην ειναι υποχρεωτική η 2η γλώσσα, γαλλικά η γερμανικά και αν οπωσδήποτε πρέπει να την διδάσκουν, ας μην γίνονται σε αυτές τελικά διαγωνίσματα.
Για το μάθημα πληροφορικής, να διδάξουν στα παιδιά απλές εφαρμογές για να δείξουν και στους γονείς την τεχνολογια, αφού όλα πρέπει να τα κάνουμε ηλεκτρονικα, χωρίς τελικό διαγωνισμα,... Έχετε δει το βιβλίο β λυκείου;
Όσα παιδιά εχουν τελειώσει τα αγγλικά και εχουν Πάρει Prof. , να παρακολουθούν το μάθημα, αλλά δεν χρειάζεται με τελικό διαγώνισμα να αποδείξουν ότι γνωρίζουν τη γλώσσα.
Η φιλοσοφία και τα θρησκευτικά να είναι μαθήματα για διάλογο και οχι για παπαγαλια...... Έχετε δει τα σχετικά βιβλία;
Η τράπεζα θεμάτων, θα πρέπει να διδάσκεται στην τάξη, γιατί αλλιώς χρειάζεται φροντιστήριο....... Χρήματα;
Στα μαθήματα που γίνονται διαγωνίσματα η ύλη να είναι αποκλειστικά από τα βιβλία που διαβάζουν. Άγνωστα κείμενα, ας τα εχουν όταν πάνε στις ανάλογες σχολές.
Τα παιδιά διαβάζουν και διαβάζουν πολύ και πολλές ώρες, ας μην τα εξαντλουμε με παραπάνω μαθήματα που θα τα παπαγαλισουν για βαθμό και μετά θα τα ξεχασουν.

μαρια
|

ο μαθητης μεσο τηλεκπαιδευσης δεν βρισκει το κινητρο για να διαβασει διοτι θα εχει ανοιχτο το βιβλιο διπλα και θα δει την απαντηση ή θα αντιγραψει στο διαδικτυακο τεστ, πως θα γραψουν οι μαθητες εξετασεις;;αφου λεει η κεραμεως πως θα γραψουν οι μαθητες και τα δυο διαγωνισματα στο 2ο τετραμηνο αλλα με υλη και του α τετραμηνου και του β τετραμηνου, τοτε ποιος ο λογος οι εξετασεις;;

Καθηγητής
|

Προς ερώτηση
το διάβασα αυτό που λέτε στο Πρώτο Θέμα. Μήπως θα βγει εγκύκλιος; Και τι θα γίνει με όσους έβαλαν ήδη;

Ερώτηση
|

Δεν ισχύει ότι η Κεραμέως είπε σε συνέντευξη την Κυριακή ότι δεν θα γίνουν διαδικτυακά διαγωνίσματα;

Καθηγητής
|

Τελικά θα γράψουν διαδικτυακά διαγωνίσματα οι μαθητές;

Εκπαιδευτικος
|

Δεν μπορούν να γίνουν διαγωνίσματα μέσω webex για Λογοτεχνία ή ΚΠΑ πχ, γτ πρέπει να έχουν κρίση κ ανάπτυξη τα παιδιά!Επιπλέον η αντιγραφή πάει σύννεφο αφού οι μαθητές έχουν ομαδικές συνομιλίες στα άλλα social media κ ανταλλάσουν αυτόματα απαντήσεις! Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστησει τη φυσική παρουσία του καθηγητή! Κάντε στο Γυμνάσιο, ότι κ στο Λύκειο! Μια φορά στα 100 χρόνια συμβαίνει τέτοια πανδημία! Έλεος κύριοι του υπουργείου!

Κόλλια Ηρώ
|

τόσοι μήνες πέρασαν χωρίς καθηγητές κάποια μαθήματα δεν έγιναν καθόλου σ εμάς Β Υγείας είμαι και τώρα μας αλλάζουν κι άλλους καθηγητές!!! Ούτε στην Αφρική η Παιδεία δεν έχει αυτό το επίπεδο!!!
Λες και δεν μπορούν οι εγγραφές και οι μεταθέσεις να γίνονται νωρίς για να υπάρχει οργάνωση...άδειες όμως θέλουν το καλοκαίρι!!! Ευρώπη δεν είμαστε σίγουρα...

Μαρια
|

Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τα διαγωνίσματα και πως διεξάγονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αν κάποιος γνωρίζει, ας μου απαντήσει, γιατί έχω την υποψία ότι στην Ελλάδα, το διαγώνισμα είναι αυτοσκοπός και η εμμονή σε αυτό ως κύριο μέσο βαθμολόγησης μόνο προβλήματα δημιουργεί ειδικά σε ορισμένα μαθήματα που διδάσκονται.

e
|

Ας αποφασίσει επιτέλους το Υπουργείο τι θέλει να κάνουμε και εμείς όπως πάντα θα υπακούσουμε ως πειθήνια όργανα,αλλά ας αποφασίσει επιτελους!Βάλτε διαγωνίσματα,μη βάζετε διαγωνίσματα...έλεος!Δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι απαξιώνουν και τους συμβούλους που μας επιμόρφωναν ώρες ολόκληρες μια ημέρα πριν κλείσουμε για τις γιορτές;

Μ
|

Γιατί υπερβάλλετε; Όποιος μαθαίνει για να μαθαίνει ούτε διαγωνίσματα φοβάται ούτε εξετάσεις. Όταν ξέρεις κάτι το ξέρεις! Η γραπτή αξιολόγηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διαπιστώσει ο μαθητής σε ποιο σημείο βρίσκεται. Ο καθηγητής δεν χρειάζεται τα διαγωνίσματα για να αξιολογήσει. Η καθημερινή εξέταση και συμμετοχή είναι υπεραρκετή για να διαπιστώσει ο καθηγητής το επίπεδο ενός μαθητή. Τα γραπτά έχουν αξία για τον ίδιο τον μαθητή. Αν αντιγράψει, αν δεν γράψει, αν του το γράψει άλλος μόνο στον εαυτό του κάνει κακό! Δεν κατανοώ την εμμονή γονιών και μαθητών αλλά και κάποιων καθηγητών να δαιμονοποιούν τις αξιολογήσεις. Στις ξένες γλώσσες πληρώνουν για εξετάσεις κάθε λίγο και λιγάκι για να εξασκούνται και στο σχολείο που είναι μέσα στη μαθησιακή διαδικασία θεωρούνται καταπιεστικές! Να χρεώνονται μπας και τις εκτιμήσει ο νεοέλληνας! Μόνο όσα πληρώνει εκτιμά. Να ξέρετε πληρώνουμε όλοι για τη μόρφωσή σας... να ανοίγετε το βιβλίο λοιπόν! Είναι υποχρέωσή σας! Όλων σας!

Δεν είναι εμμονές
|

Είναι συγκροτημένη προσπάθεια απαξίωσης του Δημόσιου σχολείου υπέρ του Ιδιωτικού.

elısavet
|

γιατι δεν καταργουνται οι εξετασεις του ιουνιου εγω στα χρονια μου δεν εγραφα τον ιουνιο δηλαδη τωρα τι κανουν οι ελληνες ανταγωνισμο με τους ξενους?

Κανέλα
|

Αποφασίστε τι θέλετε θα παιδιά δεν είναι μπάλες.

teont05
|

Λύκειο πάω, αγχώνομαι που αγχώνομαι με την τράπεζα θεμάτων, έχω τώρα και εργασίες στο κεφάλι μου που πρέπει να κάνω και διαγωνίσματα. Μακάρι ναμασταν ανοικτά σκευτομαι ώρες ώρες μπας και γράφαμε κάνα βαθμό πάνω απτή βάση, γιατί έτσι που ταχουν κάνει, οι καλοί μαθητές από 10 και κάτω θα περνούν πανελλήνιες!

Μάνος
|

Δεν έχει νόημα να γίνονται τηλεδιαγωνίσματα γιατί αφενός δε θα γράψει κανένας αφετέρου θα αντιγράψει.

Ελενα
|

Δυστυχώς το υπουργείο μας παίρνει πάντα αποφάσεις με μεγάλη καθυστέρηση και αφού έχει γεμίσει με άγχος , μαθητές , καθηγητές , γονείς.
Αφού μας ταλαιπώρησε με τα τηλεδιαγωνισματα , τις εξαγγελίες για άνοιγμα όλων των βαθμίδων στις 11/1 πριν ακόμα συνεδριάσει η επιτροπή, τώρα θα ανακοινώσει κάτι νέο και θα τρέχουμε πάλι.
Δυστυχώς είναι πολύ κατώτεροι των περιστάσεων.
Εμμονές ότι στην εκπαίδευση όλα πάνε καλά, εμμονές με τη τράπεζα θεμάτων , εμμονές με τα διαγωνίσματα, την αξιολόγηση , σαν να μην υπάρχει πανδημία, σαν να είναι οι ζωές μας μέσα στο σπίτι φυσιολογικές.
Ίσως βέβαια να μην είναι εμμονές , αλλά καλά μελετημένες κινήσεις με συγκεκριμένο σκοπό.
Πιστεύω ότι η πτώση της κυβέρνησης έχει άρχισει από το υπουργείο Παιδείας....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ