Εντολή “Κεραμέως” στο ΙΕΠ να ετοιμαστεί το “πολλαπλό Βιβλίο”

Η θεσμοθέτηση του πολλαπλού βιβλίου είναι ενταγμένη στο συνολικό κυβερνητικό σχέδιο του 2021 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

11/01/2021

Ενημερώθηκε: 20/06/2021, 07:47

Άκουσε το άρθρο

Τρέχουν και δεν φτάνουν στο ΙΕΠ, μετά την   εντολή της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, παράλληλα με την κατάρτιση των νέων Προγραμμάτων  Σπουδών να  “δουλέψουν” και το  πολλαπλό σχολικό εγχειρίδιο και των πολλαπλών ψηφιακών πηγών.

Η θεσμοθέτηση του  πολλαπλού  βιβλίου είναι ενταγμένη στο συνολικό κυβερνητικό σχέδιο  του 2021 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το πολλαπλό βιβλίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το  σχολικό έτος 2021-22.

Απώτερος στόχος είναι μια συμπεριληπτική, βιωματική μαθησιακή προσέγγιση και η καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων των μαθητών.

Στο  λογαριασμό του  ΙΕΠ, έχει εγκριθεί , μέσω ΕΣΠΑ,κονδύλι 22 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα, έχουν προβλεφθεί:

Α. 17,8 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών Προγραμμάτων  Σπουδών στη Γενική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αναλογικά προκύπτει ότι θα κοστίσει το κάθε αναλυτικό πρόγραμμα περίπου 39.000 ευρώ.

Β. 4,4 εκ ευρώ για τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επί των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Αναλογικά ο κάθε εκπαιδευτικός για την επιμόρφωσή του θα κοστίσει 27 ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΙΕΠ έως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται:

Α) τα νέα προγράμματα,

Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Με την αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών, (σ.σ. τα περισσότερα εκ των οποίων παραμένουν τα ίδια εδώ και δυο δεκαετίες)  επιδιώκεται οι μαθητές να εισέλθουν  σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος.

Ωρολόγια Προγράμματα και αναθέσεις

Α. Τα Ωρολόγια Προγράμματα θα  εξετασθούν, τόσο  βάσει των  νέων Προγραμμάτων  Προγράμματα Σπουδών  που θα εκπονηθούν από το ΙΕΠ, όσο και από το περιεχόμενο και τις  θεματικές ενότητες που θα καλύπτουν.

Β. Βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών που θα εκπονηθούν, θα καθοριστούν και οι αντίστοιχες νέες αναθέσεις των μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών.

Οδηγία

Η οδηγία που έχει δοθεί είναι:

  1.     Τα Προγράμματα  πρέπει να είναι σύντομα και κατανοητά. Παράλληλα,   να αφήνουν ανοιχτούς χώρους δράσης στους/στις εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν στη διαμόρφωση της διδασκόμενης ύλης ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών/τριών και τις κοινωνικές συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί η σχολική μονάδα και επιλέγονται οι διδακτικές πρακτικές.
  2.     Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις μεταβατικές τάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, καθώς με βάση τα ισχύοντα παρατηρείται χάσμα τόσο στις μαθησιακές απαιτήσεις όσο και στη μεθοδολογία διδασκαλίας από τη μία βαθμίδα στην άλλη.

Σχόλια (18)

Ένα βιβλίο με πολλαπλή βιβλιογραφία
|

Λογικό είναι στην υποχρεωτική εκπαίδευση να υπάρχει ένα κοινό ενιαίο βιβλίο θεωρίας που να καλύπτει πλήρως την ύλη αλλά οι καθηγητές και οι μαθητές να έχουν στη διάθεση τους πληθώρα βιβλιογραφικών πηγών και ψηφιακού υλικού (εργασίες εμπέδωσης και διαγωνίσματα επανάληψης, προτάσεις δραστηριοτήτων, προσαρμοσμένη επιστημονική βιβλιογραφία κ.α.), ώστε να εμπλουτίζονται τα μάθηματα σύμφωνα με την πρόοδο και τα ενδιαφέροντα της τάξης.

Πολύ σωστή η παρατήρηση ότι σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας, με χρονικό περιορισμό στη μελέτη και αυξημένη πίεση, οι μαθητές και οι φοιτητές δεν μπορούν να διασπούν τη συγκέντρωσή τους σε περισσότερες από 2 ή 3 πηγές σε κάθε μάθημα - καταντάει αντιπαιδαγωγική υπερβολή. Δεν είναι τα 14χρονα παιδιά υποψήφιοι διδάκτορες ώστε να μελετούν πενήντα ξεχωριστές εργασίες για το κάθε μάθημα.

Καλό είναι να έχουμε αίσθηση της πραγματικότητας για το 90% των μαθητών που αξίζουν να έχουν καθοδήγηση με βάση σύγχρονα και καλοσχεδιασμένα βιβλία στο Δημόσιο Σχολείο αντί να αφήνονται να πελαγοδρομούν μόνοι τους σε "πολλαπλά συγγράμματα".

ΠΑΠΑΣ
|

Πολλαπλό βιβλίο στη βασική εκπαίδευση.....ένα παραμύθι τριάντα χρόνων με στόχο τα χρήματα από το ΕΣΠΑ....!!!
Ένα και καλό για τη βασική εκπαίδευση.....!!!
Όλα τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια έχουν φτιάξει δικά τους βιβλία.
Διαλέξτε ένα και Αφήστε τα παραμύθια της Χαλιμάς.....!!!
Ένα βιβλίο και καλό.....γιατί τα πολλά και άχρηστα είναι για απορρόφηση κονδυλίων, φαγοπότι τυπογραφείων και τελικά .....χαρτάκια για τα γήπεδα.....!!!
Και επειδή το ζήσαμε εν μέρει στο πανεπιστήμιο......ακόμη και εκεί οι ΦΟΙΤΗΤΕΣ από ένα κυρίως διαβάζουν .....αλλά στα ΑΕΙ έχει κάποιο νόημα.....στη βασική εκπαίδευση.....είναι από τα μεγαλύτερα....θεωρητικά παραμύθια όσων λένε ότι ασχολούνται με την εκπαίδευση ......ΑΛΛΑ ΣΕ ΤΑΞΗ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΙΑ......!!!

Εξαγγελίες για πολλαπλό βιβλίο
|

Τα βιβλία και τα ωρολόγια προγράμματα πρέπει να εκσυγχρονιστούν με συνδρομή νέων εκπαιδευτικών έως 45 ετών, με εμπειρία διδασκαλίας, που έχουν επαφή με τα παιδιά και βλέπουν το μέλλον στην εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματα θα κριθούν μόλις παρουσιαστούν τα παραδοτέα, δηλαδή μετά τον Σεπτέμβριο του 2021.

Μαρια
|

Χρειαζομαστε εκπαιδευτικους που εχουν ορεξη...τους εχετε "ρουφηξει" , τους πετατε το καροτο και τρεχουν οι ανθρωποι να κανουν αυτο που εσεις νομιζετε οτι ειναι "αριστο".Χρειαζομαστε ανοιχτο κοινωνικο σχολειο με προοπτικες και οχι σχολειο εξετασιοκεντρικο! Χρειαζομαστε οξυγονο ολοι! Οσο για το ΙΕΠ, υποστελεχωμενο και δυσλειτουργικο για τετοιο εγχειρημα! Ολα αυτα επρεπε να γινουν απο εκπαιδευτικους που ειναι μεσα στις ταξεις, απο τον εκπαιδευτικο σε περιοχες με Ρομα, σε ιδιωτικα σχολεια, σε ειδικα σχολεια, σε ακριτικες και αστικες περιοχες! Τοτε θα ειχε νοημα για ολους! Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ...ΟΧΙ Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ...

χαζομάρες της αποτυχημένης
|

απαράδεκτα βιβλία που χρυσοπληρώσαμε. πολλαπλά βιβλία χρησιμοποιούμε ξέρεις... και σημειώσεις δίνουμε . ένα βιβλίο αναφοράς δεν μπορεί να υπάρξει. παραδείγματα από τα φιλολογικά : μια χαρά η γραμματική , θέλει μόνο συμπλήρωμα με σχήματα λόγου αναλυτικά. δηλ τι άλλη γραμματική σχολικής χρήσης να γραφτεί; αρχαία: τραγικά βιβλία για χρόνια, εγκληματική η διδασκαλία τους. έχετε έτοιμα τα παλιά εξαιρετικά. δεν ακούτε κανέναν, μας λιβανίζετε με το ΙΕΠ (αυτό που επιμόρφωσε ντε στην εξ αποστάσεως). σανό και άγιος ο θεός...

Νίκος Παπαβασιλείου
|

Μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι έχει ξεχαστεί η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου πριν από 18 χρόνια, κατά την περίοδο της μεταρρύθμισης Αρσένη, καθώς και τους λόγους για τους οποίους η «καινοτομία» αυτή κράτησε έναν μόλις χρόνο.

Με απόφαση των καθηγητών, κάθε σχολείο είχε διαλέξει ένα βιβλίο από τα 4 που είχαν εγκριθεί ανά μάθημα, το πρόβλημα όμως που δημιουργήθηκε ήταν ότι το περιεχόμενο διέφερε από βιβλίο σε βιβλίο. Αυτό δεν δημιουργούσε φυσικά πρόβλημα στις προαγωγικές εξετάσεις, στις πανελλήνιες όμως η κατάσταση ήταν τραγική γιατί η εξεταστική επιτροπή έπρεπε να βάλει θέματα που μπορούσαν να απαντηθούν με βάση και τα 4 βιβλία. Δύσκολα τα πράγματα, οι φροντιστηριακές τάξεις δεν μπορούσαν να δουλέψουν κανονικά γιατί σπάνια τα παιδιά είχαν το ίδιο βιβλίο και οι μόνοι που μπορούσαν να προετοιμαστούν σωστά ήταν αυτοί που έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα.

Καλό θα ήταν, η κυρία Κεραμέως να ακούσει και μερικές εισηγήσεις από ανθρώπους που είχαν εμπειρία της εποχής εκείνης. Η μέση εκπαίδευση δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσει ξανά τέτοιου είδους προβλήματα

Αντωνία
|

Πλάκα έχουν μερικοί. Μια τόσο ευχάριστη είδηση και για την αντιπολίτευση κάνουν σαν να τρελοί.

Kαθηγητής
|

Για όσους δεν ξέρουν και ακούν ΙΕΠ και φαντάζονται δεκάδες επιστήμονες, ανά ειδικότητα, πάνω από τα τραπέζια να εργάζονται πυρετωδώς για το καλό της εκπαίδευσης, να τους πληροφορήσω ότι το ΙΕΠ έχει ελάχιστους ανθρώπους για να δουλέψουν, π.χ. έναν φυσικό, έναν χημικό κτλ. οι οποίοι πολλές φορές είναι χρόνια μακριά από την εκπαίδευση. Ποιον να καθοδηγήσουν και τι να δημιουργήσουν;

ΝΔ δε θέλατε;
|

Πολλαπλή ανικανότητα.

Joan M.
|

Πολλαπλό βιβλίο χωρίς αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής κάθε σχολικής μονάδας και κυρίως του δικτύου πρόσβασης στις πηγές, όπου θα παραπέμπει αυτό, είναι τουλάχιστον άτοπο, για να μην πω προσβολή στη φιλοτιμία και την επαγγελματική ευσυνειδησία όσων κληθούν να το εφαρμόσουν. Δεν είναι δυνατόν να
"οδεύουμε στην πρώτη γραμμή πυρός με ασφαιρα "... ήρεμα μιλώντας πάντοτε!!!

Φιλόλογος
|

Τι εννοεί το υπουργείο, όταν μιλάει για το πολλαπλό βιβλίο;
Εννοούν ότι ο διδάσκων την ώρα της διδασκαλίας θα αξιοποιεί περισσότερα του ενός βιβλία ή
ότι ο διδάσκων θα έχει την δυνατότητα στο μάθημα που διδάσκει να επιλέξει ποιο βιβλίο θα διδάξει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από έναν κατάλογο εγκεκριμένων σχολικών βιβλίων;
Το πρώτο ήδη εφαρμόζεται από τους ευσυνείδητους καθηγητές.
Το δεύτερο οδηγεί σε βάθος χρόνου στη συγγραφή σωστών σχολικών βιβλίων (Γιατί οι συγγραφείς προκειμένου να επιλεγούν τα βιβλία τους από τους διδάσκοντες τα βελτιώνουν συνεχώς).
Το πρόβλημα είναι ότι τα τωρινά σχολικά βιβλία είναι απίστευτα προχειρογραμμένα (γεμάτα λάθη, ασυναρτησίες). Η αιτία; Ότι τα σχολικά βιβλία γράφτηκαν μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια και ότι δεν υπάρχει το αντίπαλο δέος. Δηλαδή: Στο κάθε μάθημα το διδασκόμενο σχολικό βιβλίο είναι ένα και μοναδικό που οι διδάσκοντες είναι υποχρεωμένοι να το διδάξουν θέλοντας και μη, άρα γιατί οι συγγραφείς τους να μπουν στον κόπο να τα βελτιώσουν; Από κοινωνική ευαισθησία θα μπορούσε να πει κανείς αλλά αυτή βρίσκεται σε τρομακτική υστέρηση. Πέρα από τους φαρισαϊσμούς και τις κορώνες των επαγγελματιών του χώρου.
Τα σχολικά βιβλία πρέπει να ανανεώνονται συνεχώς, να βελτιώνονται διαρκώς. Όχι να μένουν απαράλλακτα όπως γίνεται τώρα επί σειρά ετών. Το πρόβλημα δεν θα λυθεί με την επιμήκυνση του χρόνου συγγραφής. Το πρόβλημα θα λυθεί μόνο με την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου με τον τρόπο που εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη με την εξαίρεση τη δική μας φυσικά.

Τα ίδια και τα ίδια
|

Ειδικά με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία πολύ διασκέδασα. Πολύ απλά θα είναι ένα κανονικό εγχειρίδιο που ο εκπαιδευτικός θα πρέπει μόνος του να διαχειρίζεται σε τάξεις 25 και 30 ατόμων με χαοτικές διαφοροποιήσεις ως προς το γνωστικό επίπεδο και όχι μόνο. Ένα εγχειρίδιο δεν είναι αρκετό για διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Jim
|

Φοβάμαι την προχειρότητα. Γιατί να τρέχουν. Ποιος ο λόγος της βιασύνης. Πάλι θα γεμίσουμε κακογραμμένα βιβλία γεμάτα λάθη.

κολοκύθια τούμπανα
|

ένα σοβαρό βιβλίο δεν μπορεί να γραφεί; σενάρια και προτάσεις και υλικό δεν μπορούν να καταθέσουν σε αποθετήριο ανοιχτό ιεπ και σύμβουλοι; σανό , καλό σανό...

Εκπαιδευτικός
|

Αν τελεσφορήσει, μπράβο στο ΥΠΑΙθ.
Ωστόσο η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι ολόκληρη σχολή από μόνη της: χρειάζεται συγκεκριμένη ομάδα που να έχει φοιτήσει στη μητρική αμερικανική ή αγγλοσαξονική σχολή και ειδική μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Και τμηματικη εισαγωγη στην τάξη, όπως το αμερικανικό μητρικό πρότυπο: λίγες ώρες το μήνα στην αρχή.
Αλλιώς θα δούμε το κακέκτυπο οι διαφημιστικές ή δομιστικές πρακτικές να βαφτίζονται διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Πολλαπλό βιβλίο
|

για να είναι ψηφιακά, να μην μπορούν να διανεμηθούν και να εδραιωθεί οριστικά και αμετάκλητα η τηλεκπαίδευση, χαχαχαχα

Mητέρα
|

Αφού πρόκειται να τα αλλάξετε όλα γιατί θέλετε να εξεταστούν οι φετινοί μαθητές της Α λυκείου με τράπεζα θεμάτων; Πειραματόζωα θα κάνετε τα παιδιά μας τόσο στην υγεία, όσο και στην παιδεία;

Μάκης
|

Συνεχίστε να αλλάζετε τα πάντα κάθε χρόνο.... για να μην μπορεί κανείς να προλάβει να προσαρμοστει πριν την επόμενη ανατροπή. Υπάρχει σχέδιο ή βρήκαμε λεφτά και κάτι πρέπει να κάνουμε; Δε χρειάζονται πολλαπλά βιβλία οι μαθητές του Δημοτικού και Γυμνασίου. Χρειάζονται ΚΑΛΑ βιβλία. Καλογραμμένα. Αυτό κοιτάξτε. Δε γίνεται να έχουμε αυτά τα χάλια σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και να παίζουμε τις κουμπάρες.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ