ΕΜΕ: Ανησυχίες για την ποιότητα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης σε συνθήκες πανδημίας

Όχι στην επιβολή της τράπεζας θεμάτων ή τον κεντρικό καθορισμό εξεταστέας ύλης και τρόπου διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων

13/01/2021

Άκουσε το άρθρο

H διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών μπορεί να εμπνεύσει, αλλά και να αποθαρρύνει, να προσελκύσει το ενδιαφέρον, αλλά και να απομακρύνει σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού από τους στόχους της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς να διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης της κατανόησης των μαθηματικών εννοιών και τεχνικών, ώστε να επανέρχεται για να βελτιώνει την μάθηση για όλες και όλους.  

Την επισήμανση αυτή κάνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία, και υπογραμμίζει τα εξής:

Πολλαπλές συνέπειες: Το γεγονός της λειτουργικής αξιοποίησης και ενσωματωμένης χρήσης των Μαθηματικών και σε άλλα γνωστικά πεδία, επομένως οι πολλαπλές συνέπειες που ενδέχεται να επιφέρουν τυχόν ελλιπείς ή λανθασμένες κατανοήσεις των Μαθηματικών, καθιστά επιτακτική την αυξημένη προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύει το υπουργείο και το ΙΕΠ σε κάθε εκπαιδευτική απόφαση που μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα και αποτελεσματικότητα της μαθηματικής εκπαίδευσης στο ρευστό πλαίσιο της πανδημικής περιόδου.

Οχι στην Τράπεζα Θεμάτων: Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε τους αρμόδιους παράγοντες να απομακρύνουν σκέψεις για περαιτέρω επιβάρυνση του εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα των σχολικών μαθηματικών, όπως με την επιβολή της τράπεζας θεμάτων ή τον κεντρικό καθορισμό εξεταστέας ύλης και τρόπου διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων.

Πρόταση: Προτείνουμε την διεύρυνση της ευθύνης των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας στην εξεταστική διαδικασία, ώστε σε συνεργασία με τους περιφερειακούς συντονιστές εκπαιδευτικού σχεδιασμού να προσαρμόζονται στις παιδαγωγικές και τεχνολογικές δυνατότητες των σχολικών κοινοτήτων.

Μαζική απομάκρυνση από την μαθηματική διδασκαλία και μάθηση: Η επιβολή παρεμβάσεων στο μαθηματικό περιεχόμενο, στις μεθόδους διδασκαλίας και τις εξεταστικές διαδικασίες  ενεργοποιεί δυστυχώς απρόβλεπτους αμυντικούς μηχανισμούς που στις εξ αποστάσεως συνθήκες ενδέχεται να οδηγήσει σε μαζική απομάκρυνση από την μαθηματική διδασκαλία και μάθηση με ολέθριες αρνητικές συνέπειες στην καλλιέργεια της ελεύθερης σκέψης και της δημιουργικής επινόησης των μαθητριών και μαθητών, στη κριτική ένταξη των νέων στην κοινωνική και οικονομική ζωή.   

Ενίσχυση των  αδύναμων κρίκων: Χρειάζεται συνεχής επικοινωνία με την εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα, ευέλικτη προσαρμογή σε τοπικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας και μόνιμη μέριμνα για τη συνοχή των σχολικών κοινοτήτων με ενίσχυση των πιο αδύναμων κρίκων τους.

Πρωτοβουλίες της ΕΜΕ: Η ΕΜΕ προγραμματίζει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε συνεργασία με τα Παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα, για την  κατανόηση της σημασίας των Μαθηματικών στην ανάγνωση πολύπλοκων φαινομένων και την λήψη αποφάσεων στην πανδημική κρίση, για τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των μαθητών και μαθητριών σε μια ποιοτική και αποτελεσματική Μαθηματική Εκπαίδευση, χωρίς φραγμούς και αποκλεισμούς.

Σχόλια (6)

Εκπαιδευτικός
|

Να αντιδρούσε νωρίτερα η ΕΜΕ, με προτάσεις υλοποίησης...
Ας είναι.....
Ας κάνει ένα πλάνο τώρα....
Ας παρέμβει και ας προτείνει ένα πλάνο ώστε να μην έρχονται τα παιδιά στο Γυμνάσιο με ανύπαρκτες μαθηματικές βάσεις: για δημιουργικές δεξιότητες ούτε λόγος....

nik
|

Aoριστίες και μια ωραία έκθεση ιδεών... tragic...

Αποστόλης(πατέρας μαθητή Λυκείου και οχι μόνο)
|

Βλέπω με χαρά οτι οι αντιδράσεις απέναντι σε αυτούς που θέλουν να διαλύσουν την παιδεία γίνονται ολο και περισσότερες.Ήρθε η ώρα να κάνουμε πράξεις τις αντιδράσεις μας.Γονείς και εκπαιδευτικοί να ενωθούμε για να τα καταφέρουμε.Το χρωστάμε στα παιδιά μας.

Στου κουφού την πόρτα....
|

Μια χαρά τα λέτε αλλά στου κουφού την πόρτα.....
Κακώς παίρνονται αποφάσεις από τον κάθε υπουργό και την κάθε κυβέρνηση, οι οποίες μάλιστα αλλάζουν από κάθε νέα κυβέρνηση και κάθε νέο υπουργό
Οι αποφάσεις θα έπρεπε να παίρνονται από διακομματική επιτροπή , με συμμετοχή εκπαιδευτικών , γονέων και άλλων φορέων και ορίζοντα τουλάχιστον 10ετίας με μήνη δυνατότητα διορθωτικών αλλαγών και συνεχείς αξιολογήσεις
Αυτά να θέλαμε να είμαστε σοβαρό κράτος με σοβαρή εκπαίδευση
Είναι δικαιολογία ότι ο κόσμος μας ψήφισε για το πρόγραμμά μας ,γιατι καταρχήν δεν το διάβασε και επιπλέον και τους προηγούμενους τους ψήφισε κιας είχαν διαφορετικό πρόγραμμα
Σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων εδώ επιμένει να την εφαρμόσει εν μέσω πανδημίας και τόσων προβλημάτων αν είναι δυνατον !

Μητέρα μαθήτριας Α Λυκείου
|

Επιτέλους !!!
Ελπίζω και εύχομαι να εισακουστουν οι προτάσεις των ειδικών στα μαθηματικά.!!!
Αυτή δεν είναι η σημαία του Υπουργείου?
"Ακούμε τους ειδικούς "
Για να δούμε....

Νίκος
|

Όπως πάντα ξύλινη γλώσσα και αοριστίες. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω την ανακοίνωση και προσπαθώ να καταλάβω το νόημα, τι προσφέρει ρε παιδί μου στη κοινότητα, μια ουσιαστική πρόταση. "Προτείνουμε την διεύρυνση της ευθύνης των εκπαιδευτικών....", άντε προσδιόρισε τι εννοούν οι συνάδελφοι. "Ενίσχυση των αδύναμων κρίκων...", μάλιστα, ξεκάθαροι. Κατήφορος. Λυπάμαι για την ΕΜΕ και τα χρήματα που πληρώνω (από συνήθεια μάλλον) για να συνεισφέρω.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ