Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

esos: Δέκα ερωτήσεις- απαντήσεις για τους “αιώνιους” φοιτητές και το ανώτατο όριο φοίτησης για τους νεοεισακτέους

Οι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν επιπλέον Ν + ½Ν
Δημοσίευση: 13/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το esos, μετά την ανακοίνωση του Σχεδίου Νόμου από την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, προκειμένου να βοηθήσει τους φοιτητές ετοίμασε δέκα ερωτήσεις- απαντήσεις για το ανώτατο όριο φοίτησης .

1. Ποιο  θα είναι το ανώτατο όριο φοίτησης;

1. Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου με ελάχιστη διάρκεια οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα για την απονομή του τίτλου σπουδών, είναι ο χρόνος αυτός, προσαυξημένος κατά τέσσερα (4) ακαδημαϊκά  εξάμηνα. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών των οποίων ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα, η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, προσαυξημένος κατά έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

2. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Για παράδειγμα, όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 4 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 2.

Όπου η ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι 6 έτη, το όριο φοίτησης επεκτείνεται κατά 3.

3. Αυτό σημαίνει ότι θα δούμε διαγραφές φοιτητών ;

Αυτό σημαίνει ότι μετά το ανώτατο όριο φοίτησης Ν + ½Ν, οι φοιτητές θα διαγράφονται από το Πανεπιστήμιο.

4. Οι διαγραφές αφορούν και τους ήδη φοιτούντες στα ελληνικά Πανεπιστήμια;

Η ρύθμιση θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη φοιτούντες   υπάρχει μεταβατική διάταξη η οποία προβλέπει:Ειδικώς τα παραπάνω  ισχύουν  για τους φοιτητές που εισάγονται στα Α.Ε.Ι. από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και ύστερα. Για τους φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στα Α.Ε.Ι. κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ο υπολογισμός της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης  εκκινεί από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022".

5. Τι σημαίνει αυτή η διάταξη;

Ρωτήσαμε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τι ακριβώς σημαίνει αυτή η διάταξη και μας απάντησε ότι οι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν επιπλέον Ν + ½Ν.

6. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Εάν ένας ήδη εγγεγραμμένος φοιτητής έχει ήδη 10 χρόνια σε ένα  τμήμα τετραετές , έχει δικαίωμα φοίτησης άλλα 6 χρόνια, δηλαδή συνολικά 16 χρόνια.

7. Εάν ένας φοιτητής έχει αντικειμενικούς λόγους που δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση των σπουδών στον χρόνο που προβλέπει η παραπάνω ρύθμιση, θα διαγραφεί;

Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές μερικής φοίτησης, ύστερα από αίτησή τους που εγκρίνεται από την κοσμητεία της σχολής. Ο Οργανισμός ορίζει τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τη διαδικασία γ , καθώς και τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τη διαδικασία διευκόλυνσης της φοίτησης των φοιτητών με αναπηρία.

8. Τι ισχύει για τους φοιτητές που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης;

Για τους φοιτητές που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης κάθε εξάμηνο στο οποίο φοιτούν υπό το καθεστώς αυτό, προσμετράται ως μισό ακαδημαϊκό εξάμηνο.

9. Οι φοιτητές   μπορούν να τη διακόψουν τη φοίτηση τους;

Οι φοιτητές μπορούν, ύστερα από αίτηση τους προς την κοσμητεία της σχολής τους, να διακόψουν τη φοίτησή τους. Με τον Οργανισμό του ιδρύματος καθορίζονται η διαδικασία διαπίστωσης της διακοπής της φοίτησης, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση και ο μέγιστος χρόνος της διακοπής.

10. Τι δικαιολογητικά χρειάζονται;
 
 Με τον Οργανισμό καθορίζονται η διαδικασία και τα αναγκαία δικαιολογητικά για την κατ` εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης   για λόγους εργασίας, σοβαρούς λόγους υγείας ή άλλο σπουδαίο λόγο. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται κατά τον χρόνο διακοπής της φοίτησης, εκτός αν η διακοπή οφείλεται σε αποδεδειγμένους λόγους υγείας ή σε λόγους ανωτέρας βίας.

 

Σχόλια (23)

 
Σώτος
05 Φεβ 2021 02:06

Σε τι επιβαρύνουν οι αιώνιοι το πανεπιστήμιο; πιάνει χώρου το μητρώο τους στον υπολογιστή της γραμματείας;

 
Πέτρος
26 Ιαν 2021 00:29

Οι διαγραφές των "αιωνίων" φοιτητών είναι ιδεοληψια των λαϊκών δεξιών. Κολλημένα μυαλά, χωρίς επιχειρηματολογια επί της ουσίας, στο που και γιατι επιβαρύνοται τα ΑΕΙ .

 
Κατάλογος «Ανενεργών» φοιτητών ΑΕΙ
15 Ιαν 2021 21:59

Για τους φοιτητές με έτος εγγραφής πριν το 2011 ας δημιουργηθεί κατάλογος ανενεργών και ας ενταχθούν αυτομάτως όσοι δε συμμετέχουν σε εξεταστική περίοδο την τελευταία τριετία.

Αυτοί δε θα υπολογίζονται πλέον ως δυναμικό και μπορεί να διαγραφούν μετά από λίγα χρόνια. Πρακτικά όμως «αιώνιοι» φοιτητές με φυσική παρουσία στα ΑΕΙ είναι λιγότεροι από 30.000 πανελλαδικά, οι υπόλοιποι απλώς παραμένουν εγγεγραμμένοι τυπικά σαν ονόματα στους καταλόγους καθώς οι σχολές δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν έλεγχο και εκκαθάριση μητρώων.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, από τους περίπου 280.000 που έχουν ξεπεράσει τα (ν+2) έτη σπουδών μόλις οι 75.000 έχουν γεννηθεί μετά το 1990. Από τους πτυχιούχους ΑΕΙ κάθε έτος προκύπτει ότι το 90% είναι ηλικίας έως 30 ετών.

Συνεπώς, είναι κατανοητό ότι μόλις 1 στους 4 «αιωνίους» είναι υπαρκτός και ακόμα λιγότεροι όσοι τελικά θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Αυτοί θα μπορούν με απλό αίτημα προς τη Γενική Συνέλευση ας επανέρχονται στους κανονικούς καταλόγους, εφόσον ενδιαφέρονται.

Μόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση των σχολών ΑΕΙ με την απορρόφηση τμημάτων μπορεί να τεθεί ένα ανώτατο όριο φοίτησης σε προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα και να εφαρμοστεί για όλους τους εισακτέους μετά το 2022.

 
Πανεπιστήμια
15 Ιαν 2021 18:28

Συμφωνώ στο να μπει ένα ανώτατο όριο φοίτησης, αλλά όχι αυτό που
προτείνουν. Εγώ προτιμώ το ν + ν. Τα διπλάσια χρόνια σπουδών.
4 + 4, 5 + 5, 6 + 6. Είναι καλύτερα έτσι.

 
Μάριος
15 Ιαν 2021 18:09

Δηλαδή οι παλιοί φοιτητές θα έχουν σε τεταρτοετείς σχολές αν αθροίσουμε τις τρείς εξεταστικές του 2021 θα έχουν σύνολο 21 εξεταστικών για να πάρουν το πτυχίο τους, οι πολυτεχνικές σχολές θα έχουν περιθώριο για να αποφοιτήσουν οι παλαιοί φοιτητές τους 24 εξεταστικές και οι φοιτητές Ιατρικής 27 εξεταστικές αν τα έχω υπολογίσει σωστά, πάντως αν πας στο εξωτερικό και πεις αυτά τα νούμερα θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι γιατί εκεί ο μέγιστος αριθμός εξεταστικών είναι 4 π.χ. Γαλλία ή στην Αυστρία πού είναι τρείς εξεταστικές και μετά περνάς από επιτροπή. Και φυσικά θα έρθει και ο επόμενος υπουργός που θα επαναφέρει τους αιωνίουw και πάει λέγοντας το πράμα.

 
ΔΕΠ
15 Ιαν 2021 14:57

Καλά, επιπλέον Ν + ½Ν για τους ήδη υπάρχοντες φοιτητές; Δηλαδή αν πέρασα 5 χρόνια σε μια 4ετή σχολή μου δίνετε άλλα 6 για να πάρω το πτυχίο σε 11 χρονια συνολικά....Μόνο στην Ελλάδα....

ΟΚ, καλύτερο απο το τίποτα που ισχύει τώρα, απλά σε 7 χρόνια που θα γίνει η πρώτη διαγραφή θα έχουν αλλάξει 2 κυβερνήσεις και 4 υπουργοί, ποιος ζει ποιός πεθαίνει. Πολύς ντόρος για το τίποτα;

Όσο για τους σχολιαστές που προβάλουν απίστευτες δικαιολογίες κάθε είδους, αγαπητοί/ές ψάξτε να βρείτε άλλη χώρα στον πλανήτη που μπορείς να γραφτείς φοιτητής και να παραμείνεις ισόβια. Μετά αναρωτηθείτε γιατί.

 
φιλελεύθερος
15 Ιαν 2021 14:26

Στα αρνητικά η απουσία οικονομικής ενίσχυσης των φοιτητών που αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές τους και πρέπει να εργαστούν. Θα μπορούσε να δοθούν χαμηλότοκα δάνεια των οποίων η αποπληρωμή θα άρχιζε μετά την ολοκλήρωση των σπουδών. Στα θετικά η δυνατότητα διακοπής των σπουδών, το καθεστώς μερικής φοίτησης και το μεταβατικό στάδιο για τους ήδη εγγεγραμμένους φοιτητές.

 
Νικολετα
14 Ιαν 2021 16:41

Πουθενά στον πλανήτη το φαινόμενο του αιώνιου φοιτητή παρά μονάχα στην Ελλάδα. Αν θυμηθούμε οίκοι λίγο έως πολύ σε κάποια σχολή είμαστε εγγεγραμμένοι.

 
χαχαχα
14 Ιαν 2021 13:06

Εδώ διαγράφηκαν φοιτητές και μετά ξαναγράφτηκαν και τώρα ''διδάσκουν'' κιόλας. Το συστηματάκι ή αλλάζει όλο ή τα δήθεν μπαλώματα θα ξανα ξηλώνονται.

 
Κώστας
14 Ιαν 2021 10:58

Υπάρχουν φοιτητες με σοβαρές παθήσεις που δίνουν αγώνα την υγεία τους καθημερινά . Αυτά τα παιδιά θα επιβαρυνθούν με ένα επιπλέον άγχος με το ν+2. Ξέρεις τι είναι να κάνεις αιμοικάθαρση ή χημειοθεραπεία μέσα στην εξεταστική? Τουλάχιστον για τα παιδιά αυτά θα έπρεπε να υπάρχει εξαίρεση από τον Νόμο.

 
Υπάρχουν και άλλα συστήματα
14 Ιαν 2021 09:54

όπως π.χ. στο Βέλγιο που αν δεν περάσεις όλα τα μαθήματα του του έτους, απλά τα επαναλαμβάνεις και αν δεν τα περάσεις και δεύτερη φορά διαγράφεσαι απο το Πανεπιστήμιο!

 
Επίσης...
14 Ιαν 2021 09:49

@Μαρία, Η ιδεοληπτική καραμέλα των καλών αιώνιων φοιτητών που πρέπει να παραμείνουν αιώνιοι έχει κουράσει!

 
ΕΡΩΤΗΜΑ
14 Ιαν 2021 09:27

Οι υποψ. διδάκτορες θα λογίζονται ως εργαζόμενοι, ώστε να εντάσσονται στη μερική φοίτηση???

 
Μαρία
14 Ιαν 2021 09:16

Η ιδεοληπτική καραμέλα των κακών αιώνιων φοιτητών που πρέπει να τιμωρηθούν έχει κουράσει. Επιτέλους ας δούμε την ουσία σε όλα τα ζητήματα. Κανένας μετά το Ν+2 δεν έχει τα τρομερά προνόμια του φοιτητή. Στο μόνο πράγμα που έχει επιπτώσεις είναι να "κουράζει" τους καθηγητές με τη διόρθωση των γραπτών του μετά από κάθε εξεταστική.
Την παράμετρο της μεταφοράς της πίεσης στο ακαδημαϊκό προσωπικό την σκέφτηκε κανείς στο υπουργείο? Προφανώς όχι.
Αν κάποιος φοιτητής αφήσει εσκεμμένα λίγα μαθήματα (τα δύσκολα) για το τέλος, θα φτάσει στο 7ο ή 8ο έτος και θα απαιτεί ακόμη και με λευκή κόλα να περάσει, διότι αλλιώς θα πάνε χαμένα 7 ή 8 χρόνια από τη ζωή του. Οι ψυχολογικές και όχι μόνο πιέσεις που θα δέχονται οι καθηγητές για εκπτώσεις τις έχει σκεφτεί κανείς?
Το ελληνικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βασίζεται και πολύ σωστά στην ακαδημαϊκή ελευθερία. Βέβαια αυτό πολλές φορές οδηγεί μεγάλη μερίδα φοιτητών στην παρανόηση του ρόλου τους, οδηγώντας τους σε λάθη στα πρώτα έτη σπουδών τους και κατ’ επέκταση στην παράταση του χρόνου αποφοίτησης.
Αν θέλουμε να εφαρμόσουμε κάποιου είδους κριτήρια, αυτά θα πρέπει να είναι σε ετήσια βάση και όχι στο τέλος και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να οδηγούν σε διαγραφή. Ιδέες υπάρχουν πολλές, αυτιά για να τις ακούσουν δυστυχώς δεν υπάρχουν.

 
Δον Κιχώτης
14 Ιαν 2021 06:37

@ Γιώργος
Άσ’ τον τρελό* στην τρέλα του
και μη τον συνεφέρεις
Τι κρύβει μέσα το μυαλό
ενός τρελού δεν ξέρεις

Μπορεί να βρει στην τρέλα του
αυτά που ’χει ποθήσει
και που δεν αξιώθηκε
να δει και ν’ αποκτήσει

Βρε άσ’ τον τρελό στην τρέλα του
άσ’ τονε στο όνειρό του
Τον κόσμο αυτό σιχάθηκε
κι έφτιαξε ένα δικό του

* με την καλή έννοια

 
@Γιώργος
14 Ιαν 2021 02:43

Να βρείς τον άλλο συνταξιούχο, που πριν απο 50 χρόνια του έφαγε τη θέση και να του το πείς. Μόνο εκείνον αφορά το θέμα.
Σε όλο τον πλανήτη βλέπουμε ειδικές προβλέψεις για ηλικιωμένους για να πάνε να γραφτούν σε πανεπιστήμια, σε όλο τον κόσμο γράφεσαι όπου θές και κάνεις ο,τι σπουδές θές, ακόμα και να πάρεις ένα (ναι, 1) μάθημα στο Πανεπιστήμιο αν θέλεις, επειδή έτσι σου αρέσει ένα αντικείμενο και θές να το παρακολουθήσεις, αλλά στην Ελλάδα θυμηθήκαμε να διαγράψουμε κόσμο. Τώρα που η τάση είναι το αντίθετο. Μια ζωή κόντρα στο ρεύμα, μια ζωή εκτός φάσης η χώρα μας. Όταν έπρεπε να τα κάνει αυτά, ήταν στον κόσμο της. Τώρα που το θυμήθηκε, ο υπόλοιπος κόσμος το έχει προσπεράσει αυτό το θέμα.

 
ΠΕ19
13 Ιαν 2021 23:39

@Εντυπωσιοθηρία
Συμφωνώ ότι ποιο χαζό και απίθανο !!!
Πολύ απλά περνάνε (από τώρα όχι σε 7 χρόνια) τα Ν+Ν/2 χρόνια ΑΜΕΣΑ 50 € εγγραφή και άλλα τόσα εξέταστρα ανα μάθημα αυξανόμενα κατά 20% ανά εξάμηνο μέχρι τριπλασιασμού τώρα αν ο φοιτητής έχει να πληρώνει κανένα πρόβλημα !!!! ας κάτσει μέχρι να ζεί φοιτητής, χορηγία θα κάνει στο πανεπιστήμιο !!!

 
Nostredame
13 Ιαν 2021 23:31

Πρόβλεψη:
Δεν θα εφαρμοστεί ΠΟΤΕ
6. Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα;
Εάν ένας ήδη εγγεγραμμένος φοιτητής έχει ήδη 10 χρόνια σε ένα τμήμα τετραετές , έχει δικαίωμα φοίτησης άλλα 6 χρόνια, δηλαδή συνολικά 16 χρόνια.

Δηλαδή οι πρώτες Διαγραφές θα γίνουν μετά από 7 Τουλάχιστον Χρόνια. Μέχρι τότε ποιος ζει ποιος πεθαίνει που έλεγε και μια ψυχή (πρώην).

 
'Οριο φοίτησης
13 Ιαν 2021 23:01

Βλέπω σχόλια χωρίς επιχειρήματα, χωρίς καμία βάση ούτε αλήθεια σε όσα γράφουν. Πρώτον εάν θέλει κανείς να δει τους φοιτητές να διαγραφούν μάλλον έχει άμεσο κέρδος από αυτό ή απλά δεν έχει τι να κάνει όλη μέρα και του φταίνε οι "αιώνιοι" φοιτητές. "Επιχειρήματα" του τύπου "δεν υπάρχει στασίδι" ή "το στασίδι το έχει" όπως και το κορυφαίο ψέμα "Συνταξιούχος είναι ακόμη εγγεγραμμένος σε σχολή" είναι αστεία. Εάν αφιερώνατε τον ίδιο χρόνο που σπαταλάτε για να γράφετε σχόλια μέσα στην χολή για τον οποιονδήποτε, να ενημερωθείτε θα γνωρίζατε ότι οι φοιτητές διαγράφονται από την σχολή τους εάν δεν κάνουν δήλωση μαθημάτων, έστω και κενή, κάθε εξάμηνο, για δύο συναπτά εξάμηνα. Τώρα εάν κάποιος είναι 70 χρονών και θυμάται μέσα σε όλα να κάνει δήλωση μία δύο φορές τον χρόνο μπράβο του.

 
Τακης
13 Ιαν 2021 21:32

Ευτυχως 7ο ετος εδω, ειχα πεθανει απ την αγωνια..

 
Παναγιώτης
13 Ιαν 2021 19:20

Δηλαδή όποιος έχει περάσε σε ΑΕΙ ι πριν 15 χρόνια, έχει άλλα 6 χρόνια αρχής γενομένης από το 2021-2022. Είναι σίγουρο αυτό?

 
Εντυπωσιοθηρία
13 Ιαν 2021 19:08

Εργαζόμενος φοιτητής στο πολυτεχνείο δικαιούται ακόμα 11 χρόνια από του χρόνου για να ολοκληρώσει, αν εν τω μεταξύ δεν έχει καταργηθεί η διάταξη. Δηλαδή ν+3x2 (ως μερικής φοίτησης) + εξαιρέσεις του οργανισμού του ιδρύματος. Τα όρια φοίτησης είναι για λόγους εντυπώσεων και μόνο. Ας βάζανε τέλος επανεγγραφής καλύτερα χωρίς όριο σπουδών.

 
Γιώργος
13 Ιαν 2021 18:40

Ο πατέρας , συνταξιούχος, είναι εγγεγραμμένος φοιτητής . Μέχρι τώρα δεν διεγράφη αλλά είναι στους καταλόγους. Δε ξέρω αν δικαιούται και φοιτητική ταυτότητα αλλά το στασίδι το έχει.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ