Υπό εξέταση τα πανεπιστημιακά τμήματα εάν πληρούν κριτήρια βιωσιμότητας και σκοπιμότητας

13/01/2021

Ενημερώθηκε: 14/01/2021, 07:20

Άκουσε το άρθρο

Υπό εξέταση είναι από την ΕΘΑΑΕ τα πανεπιστημιακά τμήματα εάν πραγματικά πληρούν  κριτήρια βιωσιμότητας και  σκοπιμότητας, δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε σχετική ερώτηση  , στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου.

Δημοσιογράφος: Φέτος στο Μηχανογραφικό Δελτίο  θα υπάρχει ο ίδιος αριθμός  τμημάτων , όπως και πέρσι ή θα γίνουν κάποιες αλλαγές;

Υπ. Παιδείας: Ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας είναι υπό εξέταση  και συνεπώς σε συνεργασία με  την ΕΘΑΑΕ (πρώην ΑΔΙΠ) προβαίνουμε  στην εξέταση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Δεν έχω κάτι περαιτέρω   επ αυτού. Πάντως σε κάθε περίπτωση  προφανώς και αποτελεί προτεραιότητα  του υπ. Παιδείας και της Κυβέρνησης  να εξετάσει σε τι βαθμό  πανεπιστημιακά τμήματα πραγματικά πληρούν  κριτήρια βιωσιμότητας  σκοπιμότητας και υπηρετούν  πραγματικά τις ανάγκες  της χώρας. Όλα αυτά  τα βλέπουμε από κοινού με την ΕΘΑΑΕ και συνεπώς όταν έχουμε κάτι επ αυτού  θα σας ενημερώσουμε.

Σχόλια (21)

@Επανασχεδιασμός δομής των ΑΕΙ
|

Πες μου φίλε σχολιαστή, με τι κριτήρια θα κλείσουν οι σχολές μηχανικών οι οποίες έχουν ιστορία ( θα μιλήσω για την δική μου) 20+ ετών στην ανώτατη εκπαίδευση (χωρίς να υπολογίσω την πορεία της μετεξέλιξης από την ανώτερη, στην ανώτατη); Ενδεικτικά και μόνο λέω ότι, αν ο γνώμονας με τον οποίο κλείσουν οι σχολές είναι η βάση, θα πω απλά ότι ο μέσος όρος του τμήματός μου τα τελευταία 5 χρόνια ρίχνει 14 πολυτεχνικά τμήματα. Θα κλείσουν βάσει του αριθμού μελών ΔΕΠ; Αφού, το υπουργείο το ορίζει αυτό.
Εγώ είμαι υπέρ της θέσης σου, γιατί και οι συνθήκες στο τμήμα μου και κατ' επέκταση στο ίδρυμα όπου ανήκει είναι πολύ κακές, δεν είμαι κάθετος πάνω σε αυτό που λες.. Ωστόσο, αυτό που μας κρατά "ζωντανούς" (όσοι κι αν είμαστε τέλος πάντων, δεν είναι όλο το τμήμα σίγουρα) είναι το μεράκι που δείχνουμε για την επιστήμη και τον κλάδο που επιλέξαμε. Εκεί τι; Απλά θα μας κλείσουν; Ας έχει. Τουλάχιστον όμως, να μας συγχωνεύσουν με κάποιο ομοειδές τμήμα, μη μας πουν τώρα τζάμπα διαβάζατε, πάρτε το πτυχίο/ δίπλωμά σας από ένα καταργημένο τμήμα...

Ίδρυση Νομικής Σχολής
|

Η ίδρυση άλλων 4 Νομικών Σχολών στην Ελλάδα επιβάλλεται κυρίως για λόγους ακαδημαϊκού πλουραλισμού και ολοκλήρωσης - δεν μπορεί να λειτουργεί επί δεκαετίες το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ή το Πανεπιστήμιο Κρήτης και να αδυνατούν να προσφέρουν σπουδές σε ΟΛΑ τα βασικά γνωστικά αντικείμενα.

Πόσα Πανεπιστήμια στην Πορτογαλία, την Τσεχία, την Αυστρία ή την Ολλανδία προσφέρουν σπουδές Νομικής; Σίγουρα περισσότερα από τρία, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις Ιατρικές, τις Φυσικομαθηματικές, τις Οικονομικές και τις Πολυτεχνικές Σχολές στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη.

Στις νέες σχολές Νομικής θα γίνει ανακατανομή του συνολικού αριθμού προσφερόμενων θέσεων κάτι που θα αναβαθμίσει και την ποιότητα μαθημάτων (πχ. από 400 εισακτέους στο ΕΚΠΑ και ΑΠΘ οι θέσεις θα μειωθούν σε 180, ενώ στα περιφερειακά τμήματα θα είναι 120). Αναμενόμενο ότι με αυτό τον τρόπο θα ανακοπεί η εκροή εκατοντάδων Ελλήνων φοιτητών προς Ιταλία, Κύπρο και άλλες χώρες του εξωτερικού και θα αυξηθούν οι θέσεις για νέους επιστήμονες σε βιώσιμες σχολές με ισχυρό ακαδημαϊκό προσανατολισμό και όχι σε τμήματα χωρίς επιστημονικά θεμέλια που στήθηκαν ευκαιριακά.

Ακαδημαϊκή οργάνωση στα Δημόσια ΑΕΙ στην Ελλάδα
|

Πρέπει στα ΑΕΙ να οργανωθούν με ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ προσανατολισμό τμήματα με τουλάχιστον 50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ που θα καλύπτουν τα βασικά γνωστικά αντικείμενα (πχ. Νομική, Ιατρική, Μηχανική, Επιστήμες κ.α.) και στη συνέχεια μέσω αυτών να οργανωθούν διατμηματικά και δι-ιδρυματικά μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (3 εξαμήνων), όπου μπορούν να γίνονται συνδυασμοί αντικειμένων (πχ. Βιοπληροφορική ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Δεδομένων)

Οι πειραματισμοί χωρίς σχέδιο δεν έχουν θέση στη Δημόσια Εκπαίδευση, δεν είναι τα προγράμματα σπουδών κάτι σαν τις συνταγές μαγειρικής, που τις δοκιμάζουμε χωρίς κόστος στο σπίτι μας για να εξετάσουμε την ποιότητά τους στην πράξη.

Η υπερβολική εξειδίκευση στο πρώτο στάδιο των σπουδών (πτυχίο ή δίπλωμα) δεν ωφελεί ούτε τους φοιτητές/αποφοίτους ούτε την ακαδημαϊκή οργάνωση των σχολών (έρευνα και διδασκαλία), καθώς οδηγεί σε κατακερματισμό των επιστημών. Δεν έχουν κανένα λόγω ύπαρξης *τετραετείς* σπουδές τύπου Εφαρμογές Πληροφορικής ή Μηχανικής ή Διοίκησης σε κάποιο αντικείμενο που θα μπορούσαν να αποτελούν κατευθύνσεις σπουδών που θα επιλέγουν οι φοιτητές στο βασικό πτυχίο τους εντός ενιαίων τμημάτων.

Στην Ελλάδα ειδικά, είναι φανερό πως πάρα πολλά τμήματα με "υβριδικά" και "καινοτομικά" προγράμματα ιδρύθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες χάρη σε ευρωπαϊκές επιδοτήσεις μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν συντεχνιακά και τοπικιστικά συμφέροντα σε κάθε πόλη, σε κέντρο και περιφέρεια. Κανένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, καμία ακαδημαϊκή συνοχή σχολών, καμία προοπτική ανάπτυξης των επαγγελματικών κλάδων τα τελευταία 40 χρόνια - μόνο δημιουργία πλασματικών θέσεων εισακτέων και χιλιάδες θέσεις μετεγγραφών.

@ Αρθούρος
16 Ιαν 2021 11:50

Όταν κάτι είναι νέο, πώς το καταργείς, αφού δεν το δοκίμασες; Άρα, υπάρχει πολιτική απόφαση γιά εξοικονόμηση πόρων και τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες.

Το ίδιο ισχύει και γιά άλλα τμήματα με νέο αντικείμενο όπως Μουσειολογίας κ' Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος κ' Νέων Τεχνολογιών, Μηχανικών Βιοϊατρικής, Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Γεωργία, Συστημάτων Ενέργειας, Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής, Πολιτισμού & Αγροτικού Τουρισμού κλπ. τα οποία είτε προέκυψαν από τα ΑΤΕΙ είτε είναι νεοϊδρυθέντα.

μιναρονομική και @αρθούρο
|

ενδιαφέροντα τα στοιχεία σου και αποκαλυπτικά , ωστόσο κάποιος μπορεί να πει ότι είναι άλλα τα δεδομένα στις άλλες χώρες και σε αυτό η απάντηση είναι ότι για την Ελλάδα η νομική στην Πάτρα είναι απαραίτητη (για ισομέρεια βορρά-νότου, για το γεγονός ότι είναι κοντά στην αθήνα , άρα θα προσελκύσει ΄πολύ εύκολα υψηλού επιπέδου μέλη ΔΕΠ - ευκολία στην πρόσβαση αλλά και εξαιρετική ποιότητα ζωής , για όποιον ξέρει), όπως επίσης και ο εξορθολογισμός-συμμάζεμα-κατάργηση πλέιστων σχολών και πανεπιστημίων . ξαναματαλέω : η νομικη πάτρας θα είχε από την πρώτη χρονιά βάση ίσως μετά την αθήνα, δεν έχει νόημα να ενισχυθούν πανεπιστήμια σε νησιά, δεν προτιμώνται γενικώς (παρά από απελπισμένους ή υποψηφίους φοιτητές ή διδακτορες που επιθυμουν διακαώς να πάνε σε άλλο πανεπιστήμιο κεντρικό), δεν είναι τρόπος ενίσχυσης επαρχίας-παραμεθορίου η τριτοβάθμια. αυτά τα απλά και λογικά - που δεν γίνονται στο μπαχαλιστάν. εμπρος για τη διασπορά σχολών σε καθε ραχούλα

@Αρθούρος
|

Ωραία τα στοιχεία σας, αλλά ο αριθμός των τμημάτων δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν δεν μας αναφέρετε τον αριθμό των εισακτέων. Γιατί δεν τον αναφέρετε? Μήπως χαλάει το αφήγημά σας?
Γιατί ένα δικό μας τμήμα Νομικής ισοδυναμεί με 4-5 τμήματα άλλων χωρών αν λάβουμε υπόψη τους εισακτέους + μεταγραφές.
Τα στοιχεία αυτά έχετε το θάρρος να τα δημοσιοποιήσετε?

Αρθούρος
|

Περί της μείωσης των τμημάτων:
Σε όλους εκείνους που επιχειρηματολογούν γιά μείωση των τμημάτων, να υπενθυμίσω ότι η κα Κεραμέως κατάργησε ήδη τα 37 τμήματα με πρωτοκορυφαία την 4η Νομική Πατρών. Επειδή μερικοί δεν έχουν καταλάβει τί έκανε επειδή τα επιχειρήματά της είναι υπεκφυγές, παραπέμπω στα επόμενα:
Γίνεται σύγκριση με όλες τις χώρες της Ε.Ε. που έχουν πληθυσμό από 9,75 εκατομμύρια μέχρι 11,7 εκατομμύρια κατοίκους και επίσης με κάποιες χώρες εκτός Ε.Ε. οι οποίες βρίσκονται στην Ασία και την Αφρική. Όλες οι χώρες σχηματίζουν ένα κύκλο με κέντρο την Ελλάδα. Η σύγκριση αφορά το πόσα τμήματα Νομικής έχει η καθεμιά. Προφανώς, όπως καταλαβαίνετε, η σύγκριση αφορά ίδια πληθυσμιακά μεγέθη κι όχι ανόμοια και οι χώρες μπαίνουν σε αλφαβητική σειρά.
1. Αζερμπαϊτζάν: Πληθυσμός:10,1 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:3
2. Βέλγιο: Πληθυσμός: 11,5 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:5.
3. Ελλάδα. Πληθυσμός: 10,75 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:3
4. Ιορδανία. Πληθυσμός: 10,6 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:15!
5. Ουγγαρία. Πληθυσμός: 9,75 εκατομμύρια, Τμήματα Νομικής:6
6. Πορτογαλία. Πληθυσμός: 10,3 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:6
7. Σουηδία. Πληθυσμός: 10,25 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής: 6
8. Τσεχία. Πληθυσμός: 10,7 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής:6
9. Τυνησία. Πληθυσμός: 11,71 εκατομμύρια. Τμήματα Νομικής: 5
Η απογραφή του πληθυσμού είναι με βάση τα στοιχεία του 2011 και από τις 9 χώρες με τον ίδιο περίπου πληθυσμό η Ελλάδα συγκρίνεται μόνο με το Αζερμπαϊτζάν σε αριθμό Νομικών Σχολών. Αυτά τα στοιχεία είναι αδιάσειστα και αποκαλυπτικά του ψεύδους και της υποκρισίας γιά το αν χρειάζεται ή όχι 4η Νομική στη χώρα, αδιάφορο το πού θα γίνει.
Το ίδιο ισχύει και γιά άλλα τμήματα με νέο αντικείμενο όπως Μουσειολογίας κ' Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος κ' Νέων Τεχνολογιών, Μηχανικών Βιοϊατρικής, Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Γεωργία, Συστημάτων Ενέργειας, Μουσικής Τεχνολογίας & Ακουστικής, Πολιτισμού & Αγροτικού Τουρισμού κλπ. τα οποία είτε προέκυψαν από τα ΑΤΕΙ είτε είναι νεοϊδρυθέντα. Όταν κάτι είναι νέο, πώς το καταργείς, αφού δεν το δοκίμασες; Άρα, υπάρχει πολιτική απόφαση γιά εξοικονόμηση πόρων και τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες.

Αλλαγές στα Δημόσια Πανεπιστήμια
|

Συνολικά τα τμήματα μειώθηκαν αυτή τη δεκαετία, μετά και την κατάργηση των ΤΕΙ, από 535 το 2013 σε 422 σήμερα αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να γίνουν μετακινήσεις προσωπικού και να σταματήσουν να λειτουργούν διπλές σχολές στην ίδια περιοχή ή ΑΕΙ με σχολές διάσπαρτες σε πέντε ή έξι περιοχές.

Σαφώς, πρέπει να γίνει αξιολόγηση των διδασκόντων αφού δεν είναι αξιοκρατική η αυτόματη αναβάθμιση σε θέσεις μελών ΔΕΠ. Με τη συνένωση και απορρόφηση τμημάτων θα ολοκληρωθεί πιο εύκολα η διαδικασία ποιοτικού ελέγχου των σπουδών και της έρευνας - αλλά πρέπει πρώτα να καθοριστεί σε πόσα πανεπιστήμια θα λειτουργούν και υπό ποιες συνθήκες. Δεν μπορεί η ζήτηση μόνο να αλλάζει τον ακαδημαϊκό χάρτη.

@Μακης
|

Η θέση που αναφέρετε, πιστεύω με μία αρνητική διάθεση, προκηρύσσεται από το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού, οπότε είναι συναφής. Δεν είναι θέμα ΠΑΔΑ. Συμβαίνει και στα καλύτερα ελληνικά πανεπιστήμια.

Μακης
|

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, πρώην ΤΕΙ Αιγάλεω, προκηρύσσει θέση Αναπληρωτή Καθηγητή με θέμα «Ιταλική Τουριστική Ορολογία και Βιωματικές Προσεγγίσεις Λογοτεχνίας». Αφήνω αυτό εδώ - και ελπίζω να δημοσιευτεί. Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά στο χάρτη της 3-βάθμιας εκπαίδευσης.

@Ακαδημαϊκός Χάρτης 2025
|

Απλώς, δεν μπορεί να κάνει πρόβλεψη κανείς για το 2025 (ούτε καν για το 2022) γιατί κάθε 1 ή 2 χρόνια αλλάζουν οι διατάξεις των νόμων. Ο νόμος Διαμαντοπούλου (που είχε υπερψηφιστεί από τα 2/3 της Βουλής και προέβλεπε πχ τις διαγραφές) μέσα σε 2 με 3 χρόνια καταλύθηκε και ότι ήταν να γίνει σε βάθος χρόνου δεν έγινε. Μάλιστα ισχύουν τα εντελώς αντίθετα τώρα: τα τμήματα αυξήθηκαν, τα ΤΕΙ βαφτίστηκαν πανεπιστήμια, οι φοιτητές δεν διαγράφονται, τα συμβούλια ιδρύματος καταργήθηκαν κλπ.
Στην χώρα αυτή, δεν υπάρχει συνέχεια. Ο ρεαλισμός της είναι η ασυνέχεια, οπότε ας μην ονειροπολούμε για το τι θα ισχύει το 2025.

Ακαδημαϊκός Χάρτης 2025
|

Το πιο σημαντικό είναι η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ ώστε κάθε σχολή και τμήμα να είναι ενταγμένο σε ένα βιώσιμο σύνολο, που να έχει προοπτική ακαδημαϊκής ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες.

Κάθε Πανεπιστήμιο πρέπει να συνδεθεί με Κέντρο Ερευνών και Τεχνολογικό Πάρκο, ώστε να ενισχυθούν η βασική και εφαρμοσμένη έρευνα καθώς και η προσπάθεια ανάπτυξης καινοτομικών δικτύων επιχειρήσεων.

Σε Αττική αρκεί να παραμείνουν ένα Πανεπιστήμιο, ένα Πολυτεχνείο (διοικητικά ενωμένο με το Γεωπονικό) και ένα Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών. Αντίστοιχα, και στη Θεσσαλονίκη, αρκεί ένα ή το πολύ δύο ΑΕΙ.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα: Πανεπιστήμιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Ηπείρου, Ιονίου και ΒΔ Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ΝΔ Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου.

@ Κάλλιο αργά παρά ποτέ
14 Ιαν 2021 19:05

Αρκεί τα ~150 τμήματα ΑΕΙ που πρέπει να συνενωθούν με άλλα να σταματήσουν να δέχονται εισακτέους από το έτος 2021-2022, δηλαδή να μην εμφανίζονται ως ΕΠΙΛΟΓΕΣ στο μηχανογραφικό δελτίο.

Οι δευτεροετείς προπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν κατ'εξαίρεση να κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε άλλα ομοειδή τμήματα το 2021-2022, ενώ τα υπόλοιπα έτη (3ο, 4ο, τελειόφοιτοι), καθώς και οι μεταπτυχιακοί/διδακτορικοί, θα έχουν περιθώριο 5 ετών ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Το 2025 αυτά τα τμήματα καταργούνται και γίνεται μεταφορά του ακαδημαϊκού και τεχνικού προσωπικού *κατά προτεραιότητα* στα ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ Πανεπιστήμια.

Αν υπάρχουν περιπτώσεις φοιτητών που δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους θα γίνονται δεκτοί με απόφαση Γενικής Συνέλευσης στα νέα ενιαία τμήματα (κατά προτεραιότητα στα περιφερειακά) και θα τους αναγνωρίζονται όσα μαθήματα έχουν κατοχυρώσει - φυσικά, στόχος είναι αυτοί μετά από περιθώριο πενταετίας να είναι ελάχιστοι.

Έτσι, σταματάει το καθεστώς των μετεγγραφών και μετακινήσεων που αποδυναμώνει τα περιφερειακά ΑΕΙ - τα νέα πανεπιστήμια θα έχουν τους απαραίτητους πόρους ώστε να προσφέρουν ποιότητα διδασκαλίας και υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας σε όλους τους νέους φοιτητές μετά το 2025.

"ανεξάρτητη" ΕΘΑΑΕ... πιο γρήγορη κι από το φως!!!
|

1,5 χρόνο και δεν έχουν αξιολογήσει ακόμη τους φακέλους ενσωματωμένων μεταπτυχιακών των νέων 5-ετών τμημάτων...
ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ >400 ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΕ 2-3 ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ!!!
Το Υπουργείο δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα και παρασέρνει μαζί του και την ΕΘΑΑΕ η οποία θα έπρεπε να είναι ανεξάρτητη αλλά.... ΚΡΙΜΑ!

εξορθολογισμός
|

είναι καιρός να εξορθολογιστεί η δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση.
Δείτε παραδείγματα Ευρωπαϊκά με συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και αποδοτικότερη αξιοποίηση της χρηματοδότησης. 2-3 Πανεπιστήμια στην Αθήνα είναι αρκετά, 1-2 στην Βόρεια Ελλάδα, 1 στην Κρήτη και Αιγαίο, 1 Κεντρική Ελλάδα, 1 Πελοπόννησος, 1 Δυτική Ελλάδα και Ιόνιο.

Ανάπτυξη παράλληλα της Ανώτερης Εκπαίδευσης στο επίπεδο που χρειάζεται και της αρμόζει, ώστε να αξιοποιηθούν σε δουλειές οι απόφοιτοι.Ενδεχομένως σε αυτό το επίπεδο χωράνε σχολές ποιο κοντά στις τοπικές κοινωνίες σε αντικείμενα που τις αφορούν και μπορούν να παράξουν στην συνέχεια.

Απλά πράγματα....λέω εγώ, έγινε το ένα βήμα με τον Γαβρόγλου, ας γίνει και το επόμενο τώρα για ένα βιώσιμο δημόσιο Πανεπιστήμιο.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ Τμημάτων
|

Θα πρέπει πάση θυσία να γίνουν πολλές συγχωνεύσεις τμημάτων ομοειδών ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου. Το 30% των τμημάτων των Πανεπιστημίων είναι περιττά και θα πρέπει να κλείσουν άμεσα ή κάποια από αυτά να ενταχθούν στην μετά-δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ
|

Μετά πάνω από 2 χρόνια στο υπουργείο τώρα θα διαπιστώσει αν "...τα πανεπιστημιακά τμήματα πραγματικά πληρούν κριτήρια βιωσιμότητας και σκοπιμότητας". Και όταν διαπιστωθεί αυτό, τότε θα προβλέπεται:
1) κατάργηση μόλις αποφοιτήσουν όσοι είναι μέχρι τώρα φοιτητές σε αυτά (δηλαδή σε Ν+Ν/2)?
2) κατάργηση άμεσα με μετακύλιση φοιτητών, προσωπικού και υποδομών στα πλησιέστερα (γεωγραφικά) τμήματα και σχολές?
Το μεν πρώτο φαντάζει να είναι μια ακόμη προεκλογική ανακοίνωση στο κενό, το δε δεύτερο θα πιάσει τόπο προεκλογικά σε όσους συμφέρει να μετακινηθούν από εκεί που βρίσκονται.
Όλα βέβαια ... αξιοκρατικά.

Προς τί οι στρατιές ανέργων πτυχιούχων;
|

Ποια έννοια στις λέξεις "βιωσιμότητα" και "σκοπιμότητα" έχει απομείνει, όταν το ποσοστό των ανέργων πτυχιούχων στη χώρα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο; Αν η κυβέρνηση (και κάθε κυβέρνηση) θέλει βιωσιμότητα και σκοπιμότητα, ας παραγγείλει μια σοβαρή μελέτη σε διεθνή οίκο και είτε να καταργήσει όσα ΑΕΙ δεν συνεισφέρουν θέσεις εργασίας στην αγορά, ή να μειώσει τους εισακτέους π.χ. στους διπλάσιους από όσους χρειάζεται η αγορά κάθε χρόνο σε κάθε ειδικότητα, ούτως ώστε να προσλαμβάνονται οι καλύτεροι.

Επανασχεδιασμός δομής των ΑΕΙ
|

Καμία λογική δεν έχει η λειτουργία 400 τμημάτων σε 50 πόλεις, νησιά και χωριά της Ελλάδας, χρειάζονται συνενώσεις τμημάτων και σχολών και μετακινήσεις προσωπικού και θέσεων εισακτέων. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η κατανομή φοιτητών σε διάσπαρτα και υποστελεχωμένα τμήματα, χωρίς καμία προοπτική, και μετά να αναρωτιόμαστε για την υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών.

Στο ζήτημα της ακαδημαϊκής αξιολόγησης ένα πρόγραμμα σπουδών όντως μπορεί να έχει λόγο ύπαρξης (πχ. Επιστήμη Υλικών), απλώς πρέπει να ενταχθεί με βιώσιμο τρόπο σε μια Πανεπιστημιακή Σχολή και να μη λειτουργεί αποκομμένο από τα υπόλοιπα τμήματα. Επιπλέον, πρέπει να σταματήσει η συσσώρευση ομοειδών τμημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα - δε χρειάζονται Σχολές Μηχανικών όταν υπάρχουν Πολυτεχνικές Σχολές, ούτε διπλές/τριπλές σχολές Οικονομίας και Διοίκησης με πολλαπλά παρόμοια τμήματα.

Μεταρρύθμιση: Ας ασχοληθεί το υπουργείο με την επανίδρυση των ΑΕΙ, 2 ή 3 σε Αττική και 1 ή 2 σε Θεσσαλονίκη, με όλες τις βασικές σχολές και στην περιφέρεια να παραμείνουν 5 Πανεπιστήμια που θα έχουν δομές σε δύο ή τρεις πόλεις, δηλαδή συνολικά αρκούν 250 τμήματα ΑΕΙ ορθολογικά κατανεμημένα σε 15-20 πόλεις της Ελλάδας.

χαχαχα...
|

κοιτάξτε πως θα το μαζέψει στο μέλλον....αν προλάβει και δεν έχει φύγει...
Λοιπόν κυρίες και κύριοι, όλες και όλοι γνωρίζετε ότι βουλευτές και τοπικοί άρχοντες πιέζουν κάθε τόσο για ίδρυση περιφερειακών τμημάτων και σχολών.
Τώρα λοιπόν με την νέα ρύθμιση που προτείνεται θα μείνουν πολλές σχολές χωρίς φοιτητές, γιατί προφανώς οι μαθητές δεν θα έχουν πιάσει τις βάσεις...
Οπότε ας μάθουν όλοι ότι του χρόνου ακόμα και με το εμβόλιο δεν πρόκειται να δουν φοιτητές ούτε με κυάλια.
Και όχι μόνο αυτό αλλά η κυβέρνηση μέσω ΕΘΑΑΕ θα κλείσει όλα αυτά τα τμήματα σε 1-2 χρόνια.
Αυτά έτσι για να μην μας κοροϊδεύουν οι άριστοι.
Βέβαια θα ρωτήσει κάποιος, γιατί δεν πιάνουν τις βάσεις οι μαθητές. Μια γιατί το άλλο στολίδι του υπουργείου η δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προετοιμάζει σωστά και επαρκώς τους μαθητές.
Δηλαδή η υπουργός είναι υπεύθυνη τόσο για την χαμηλή επίδοση των μαθητών, όσο και για τα θέματα της τριτοβάθμιας που λέει ότι θέλει να λύσει.
Αστειότητες αλλά δεν είναι ώρα για χιούμορ κύριε Μητσοτάκη, ανοίξτε τα μάτια γιατί δεν βλέπω στις πρόωρες εκλογές να συζητάμε τις επιτυχίες της κυβέρνησης αλλά το αδιέξοδο χιλιάδων νέων και την παγίδευση τους.

Υπό εξέταση είστε και εσείς όμως.
|

Εμετρήθεις Νίκη ........

fotis
|

Εξαιρετικο το ακούω.... όταν επι χρόνια δεν υποστηρίζεις την επαρχία αλλα μόνο το κέντρο..... ήρθε η ώρα να τα κλείσουμε γιατι απλά δεν είναι βιώσιμα.
Ας συγκρίνουμε τα ποσα που πεφτουν στην επαρχια και στα κεντρικά πανεπιστήμια! Ας δούμε τι μελη ΔΕΠ υπάρχουν και στους 2 περιπτώσεις.
κοροϊδευόμαστε

Λογιστής
|

Έχουν κλείσει όλα τα επαγγέλματα για να έχουν λόγο ύπαρξης το 90% τμημάτων τα οποία δεν έχουν καν συνάφεια με το επάγγελμα που παίρνου ναν άδεια. Ούτε βέβαια και η κεραμεως θα κάνει κάτι... έφερε ένα νομοσχέδιο για,, την κατάρτιση το οποίο επί του πρακτεω δεν απέφερε κανένα όφελος για τον διπλωματούχο..με αυτό το σκεπτικό όλα γίνονται για τα μάτια του κόσμου

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ