Placeholder

ΜΑΘΗΤΕΣ

Υποχωρεί ο αριθμός των σχολείων με κρούσματα Κορωνοϊού- (Συνεχής Ενημέρωση από το esos)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Η ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-1
Δημοσίευση: 24/02/2021
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μικρή υποχώρηση σημείωσε σήμερα,σε σχέση με προχθές Δευτέρα,  ο αριθμός των σχολείων που έκλεισε  λόγω κρουσμάτων Κορωνοϊού.

Ειδικότερα

  •     σε πλήρη αναστολή βρίσκονται 67 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  (από 74 τη Δευτέρα), και
  •     σε  μερική αναστολή (σε επίπεδο ενός ή περισσότερων τμημάτων)   βρίσκονται 160 σχολεία (από 173 τη Δευτέρα) .

Σχολικές μονάδες (πλήρης αναστολή): 0,7060%, Τμήματα (μερική αναστολή): 0,2894%.Δεν περιλαμβάνονται σχολεία σε υποχρεωτική αναστολή λόγω lockdown

Πατήστε εδώ για να δείτε τη "λίστα" με όλα τα σχολεία

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΧΑΡΤΗΣ

Μέχρι  και τη Δευτέρα 1η Μαρτίου στις 6 το πρωί, προβλέπονται τρεις κατηγορίες λειτουργίας σχολείων, λόγω  αυξημένου κνδύνου  διασποράς του κορωνοϊού COVID-19:

Α. Η πρώτη κατηγορία αφορά της περιοχές που βρίσκονται  στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου και προβλέπεται:  

α.Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για Λύκεια (και Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις)

β. Δια ζώσης εκπαίδευση για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια.

Πρόκειται για τις περιοχές:

  • η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου της Περιφέρει- ας Κρήτης,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας εξαιρουμένων των Δήμων Ανδρίτσαινας-Κρεστένων και Αρχαίας Ολυμπίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  • οι Δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,
  • οι Δήμοι Τεμπών και Αγιάς της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
  • ο Δήμος Πύδνας - Κολινδρού της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας,
  • ο Δήμος Καρπάθου της Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου - Ηρωϊκής Νήσου Κάσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
  • ο Δήμος Ηρακλείου της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης,
  • οι Δήμοι Κορινθίων και Νεμέας της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου,
  • ο Δήμος Άργους-Μυκηνών της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και
  • ο Δήμος Ζίτσας της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου.

Β.  Η δεύτερη κατηγορία αφορά της περιοχές που βρίσκονται  στο  επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου και προβλέπεται:  

α. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων:

Πρόκειται για τις περιοχές:

  •  η Περιφέρεια Αττικής,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εξαιρουμένου του Δήμου Σκύρου,
  • ο Δήμος Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
  • ο Δήμος Μυκόνου της Περιφερειακής Ενότητας Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου  (στον συγκεκριμένο Δήμο δια ζώσης εκπαίδευση σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά), και,
  • ο Δήμος Κορδελιού - Ευόσμου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Γ. Στις λοιπές περιοχές της Επικράτειας , που βρίσκονται το επίπεδο επιτήρησης λειτουργούν  δια ζώσης Νηπιαγωγεία, Δημοτικά,  Γυμνάσια και Λύκεια.

Σημειώνεται ότι  τα σχολεία ειδικής αγωγής λειτουργούν κανονικά δια ζώσης και σε όλες της “κόκκινες” περιοχές.

Όλες οι άλλες εκπαιδευτικές δομές (όπως Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης) παραμένουν   σε εξ αποστάσεως λειτουργία.

Με σκοπό την αποφυγή διασποράς του ιού SARS-CoV-2, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας,  θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τον συχνό και συστηματικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, ως ακολούθως:

1. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους.

2. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών.

3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.

4. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων.

5. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, πχ κρεμασμένες αφίσες κ.λπ.

6. Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.

7. Σε περίπτωση λειτουργίας κλιματισμού όλα τα υφιστάμενα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού θα πρέπει να ρυθμιστούν στο μέγιστο ποσοστό εισαγωγής νωπού αέρα. Το άνοιγμα των παραθύρων συνιστάται για τη βέλτιστη ανανέωση του εσωτερικού αέρα. Για τη χρήση συστημάτων κλιματισμού υπενθυμίζονται και οι συστάσεις των (α) και (β) σχετ. εγκυκλίων.

8. Εάν υφίστανται πόρτες πυρασφάλειας, αυτές θα πρέπει να παραμένουν κλειστές, να μην αξιοποιούνται ως ανοίγματα για τον αερισμό του κτιρίου και να χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται από το σχέδιο πυρασφάλειας του κτιρίου.

9. Για λόγους αποφυγής της διασποράς του ιού τονίζονται τα ακόλουθα:

  • Το άνοιγμα αποκλειστικά των εσωτερικών θυρών των αιθουσών θα πρέπει να αποφεύγεται καθώς υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς αερολυμάτων από τη μία αίθουσα στην άλλη μέσω των διαδρόμων. Για το λόγο αυτό απαιτείται και το παράλληλο άνοιγμα των παραθύρων και της εσωτερικής πόρτας της αίθουσας.
  • Το άνοιγμα των παραθύρων αποκλειστικά σε θέση ανάκλισης δεν εξασφαλίζει τον επαρκή αερισμό της αίθουσας, ακόμη κι αν διατηρούνται σε αυτή τη θέση καθ’
  • όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Σε κάθε περίπτωση, και για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, οι συστάσεις της παρούσας θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το σύνολο των συστάσεων για την προστασία από την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS CoV-2 (. υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας κλπ).

Επίσης συνιστάται  η μεταφορά και η παραλαβή παιδιών από / προς το σχολείο να γίνεται κατά το δυνατόν από ένα σταθερό πρόσωπο αναφοράς ή ένα άτομο της κατοικίας του παιδιού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  Η  ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του (Παράρτημα 2).

Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση α/ του Διευθυντή της οικείας Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β/ του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του.

Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.

Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschool η πληροφορία για την αναστολή αυτή.

Συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

  •     πυρετός
  •     βήχας

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  •     δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
  •     μυαλγίες
  •     ρίγος
  •     πονοκέφαλος
  •     καταβολή δυνάμεων
  •     δυσκαταποσία
  •     απώλεια γεύσης ή/και οσμής
  •     ναυτία / έμετος
  •     κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19

Ένα τουλάχιστον από τα παρακάτω συμπτώματα:

Περίοδος μεταδοτικότητας

Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό  48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).

Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ.

Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

  •     Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •     Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •     [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
  •     Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
  •     Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
  •     Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
  •     Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.

Σχόλια (171)

 
Νίκος Τ.
08 Φεβ 2021 21:42

Πρέπει να εισακουστεί η φωνή της μεγάλης μερίδας των γονέων, κλείστε τα σχολεία, είναι ξεκάθαρο ότι συνεισφέρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στη διάδοση του ιού. Έχουμε 2 περιστατικά στον ευρύτερο κύκλο μας, εντός Αττικής, όπου τα παιδιά Γυμνασίου μετέφεραν κ κόλλησαν τον ιό στους πατεράδες τους, εργαζόμενους εξ αποστάσεως από το σπίτι. Μην περιμένετε άλλο, αφήστε τους πολέμιους της τηλεκπαιδευσης στην άκρη και ενισχύστε τα παιδιά που έχουν ανάγκη άμεσα με τον εξοπλισμό που απαιτείται!

 
Μαρία ΠΕ70
08 Φεβ 2021 21:17

@Αφροδίτη
Είμαι δασκάλα και σε καταλαβαίνω απόλυτα. Είμαστε όλοι φοβισμένοι. Ή έστω οι περισσότεροι. Δεν ξέρουμε από πού να φυλαχτούμε. Τα παιδιά κουράζονται με τις μάσκες. Τα ανοιχτά παράθυρα δεν είναι λύση μέσα στον χειμώνα. Φοβόμαστε για μας, για τα παιδιά που έχουν στην οικογένεια τους ευπαθή άτομα , αλλά και για τις δικές μας οικογένειες. Δεν υπάρχει καμία ασφάλεια στο σχολείο. Κανένα σοβαρό μέτρο προστασίας. Κάθε μέρα κάνουμε τον σταυρό μας και πάμε. Αλλά είναι σχολείο αυτό μέσα σε τέτοιο κλίμα ανασφάλειας και φόβου? Η τηλεκπαιδευση δεν είναι τέλεια, αλλά τουλάχιστον προσφέρει ασφάλεια. Κι όταν με το καλό εμβολιαστούμε θα γυρίσουμε σε αυτό που ξέρουμε και αγαπάμε.

 
ΑΦΡΟΔΙΤΗ
08 Φεβ 2021 20:59

Ξερετε οτι το παιδι μου μετα απο κρουσμα στην ταξη του δεν θελει να ξαναπαει; Ξερετε οτι ηταν το διπλανο του παιδακι; Ξερετε οτι το βραδυ δεν κοιμαται και το πρωι κλαιει; Ξερετε οτι ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΣΑΣ ΓΙΝΕΤΕ; ΕΛΕΟΣ...ηδη πληρωνω ακριβα τη δημοσια εκπαιδευση σε ψυχοθεραπευτρια...δεν νομιζω οτι θα θελατε να βλεπει εφιαλτες το παιδι σας, ουτε να κατουριεται πανω του, ουτε να μισησει το ωραιοτερο αγαθο που του προσφερεται...κι ομως...ακομη κι αν δεν δημοσιευσετε το σχολιο εγω τα ειπα

 
Ανοιχτά σχολεία όλοι θέλουν
08 Φεβ 2021 20:37

Με μία προϋπόθεση. Να μην κινδυνεύει κανείς!
Με πρώτο ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην προστασία της ζωής!!!
Πιέσεις να ασκηθούν από παντού για ΜΕΤΡΑ -όχι ημίμετρα- στα σχολεία (ζητούνται από τους εκπαιδευτικούς ήδη από το καλοκαίρι).
Όλη η κοινωνία να πιέσει (έπρεπε ήδη να είχε γίνει). Γιατί φθάνουμε στην άνοιξη. Δεν υπάρχει χρόνος..

 
Μα πότε;;; Ποτέ μήπως;;
08 Φεβ 2021 20:27

Πότε θα παρθούν μέτρα; Όταν τελειώσει η σχολική χρονιά ή όταν λήξει η πανδημία;
Δεν συζητά η πολιτεία για αραίωση τμημάτων.
Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ζητούν μέτρα εδώ και πολλούς μήνες για να είναι τα σχολεία ανοιχτά, και ασφαλή τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί. Έχουν γίνει συλλαλητήρια με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, και ζητούν μέτρα για να προστατευτούν.
Δεν έγινε όμως κάτι. Και πέρασε η μισή χρονιά. Οι ελπίδες εξανεμίζονται και η πανδημία χειροτερεύει.
Κανείς δεν θέλει κλειστά σχολεία όταν υπάρχει πραγματική ασφάλεια. Σπάσιμο τμημάτων, άμεσα εμβολιασμοί εκπαιδευτικών, συν τα υπόλοιπα μέτρα και δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Πουθενά στην επικράτεια δεν επιτρέπεται να συνωστίζονται τόσα άτομα σε τόσο μικρούς χώρους! Το έχουν πει και δημόσια γιατροί και ζητάνε το λόγο που γίνεται αυτό στα σχολεία και επιτρέπεται η δια ζώσης..
Οι εκπαιδευτικοί πάνε σε πολύ επικίνδυνους χώρους να εργασθούν οι οποίοι μπορούν να γίνουν ακίνδυνοι με σοβαρά μέτρα.
Πως να νοιώθουν άραγε;
Υ.Γ. Η τηλεκπαίδευση είναι εξουθενωτική για τους εκπαιδευτικούς, δεν προτιμάται, αλλά..

 
Εκπαιδευτικός
08 Φεβ 2021 20:12

Κλείστε τα πια!
Όσοι εναντιώνονται στην τηλεκπαίδευση δεν ξέρουν και δεν ενδιαφέρονται για το τι τραβάμε καθημερινά.
ΚΙ όταν θα φτάσουμε και πάλι στους 100 νεκρούς τη μέρα, θα φταίνε όλα τ'άλλα εκτός από τα ανοιχτά σχολεία.
Κα Υπουργέ, η ευθύνη δική σας!

 
Ώρα 19:30
08 Φεβ 2021 19:43

425 σχολεία με προβλήματα κρουσμάτων Κορονοιου. Δυστυχώς δεν πάνε καλά τα πράγματα!

 
καθηγητής.
08 Φεβ 2021 19:26

Πάντως όσοι ζητάνε ανοικτά σχολεία, δεν εργάζονται με ανοικτές πόρτες και παράθυρα στο γραφείο τους, μέσα στο καταχείμωνο! Κι ας γνωρίζουν ότι η πλειοψηφία μας είναι άνω των 50 χρόνων! Αυτά για να καταλαβαίνουμε!

 
Μ.Χ
08 Φεβ 2021 19:19

Έλεος πια. Κλείστε τα σχολεία να ησυχάσουμε. Πάρτε μια απόφαση. Τον τρελάνατε τον κόσμο. Την μια μεταδίδεται μέσα στο σχολείο την άλλη δεν μεταδίδεται. Ούτε έτσι ούτε αλλιώς

 
mike
08 Φεβ 2021 14:26

Kαθηγητής Πνευμονολογίας Νίκου Τζανάκη, Ειδικά σε σχέση με τα σχολεία, τα στοιχεία σχετικά με τις μολύνσεις παιδιών 0-17 ετών δείχνουν άμεση συσχέτιση της λειτουργίας των σχολείων με την αύξηση των κρουσμάτων. Παρέθεσε δε την περίπτωση 65 κρουσμάτων σε βρεφικό σταθμό στην Καλλιθέα, τη διασπορά κρουσμάτων σε νηπιαγωγείο στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, τις μολύνσεις σε οδηγό λεωφορείου και εκπαιδευτικούς στην Εύβοια κ.α
Σαρηγιάννης: Τα σχολεία λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής
Τα στοιχεία, εξήγησε, αποδεικνύουν πως όσο μεγαλώνει η διασπορά του ιού στην κοινότητα, τόσο αυξάνεται και ο ρόλος των σχολείων στην αύξηση των μολύνσεων.

 
Τα νούμερα δεν βγαίνουν
08 Φεβ 2021 14:25

Σε σημερινές δηλώσεις η κυρία Μακρή ανέφερε ότι τα κρούσματα σε μαθητές είναι 0,3%, δηλαδή στο 1.300.000 μαθητές 3.900 μαθητές με κρούσματα Κορονοιου. Συγκρίνοντας τα νούμερα του ΕΟΔΥ στις 11/1/2021 υπήρχαν 8498 κρούσματα σε παιδιά από 0-17 ετών και χθες 7/2/2021 10.365 κρούσματα σε παιδιά όπου συμπεριλαμβάνονται βέβαια και βρέφη. Αυτό σημαίνει ότι ή το υπουργείο Παιδείας δίνει λάθος νούμερα ή δίνει τα σωστά και ο ΕΟΔΥ εμφανίζει στις ανακοινώσεις του με τα κρούσματα πολύ λιγότερα κρούσματα από τα πραγματικά!!!! Τα συμπεράσματα δικά σας!

 
Προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας
07 Φεβ 2021 23:25

Μιας και εδώ και μήνες υπήρχαν προβλέψεις για το δεύτερο κύμα Κορονοιου το υπουργείο Παιδείας 1)έπρεπε να μεριμνήσει για την εκ περιτροπής εκπαίδευση των μαθητών με ανοικτά σχολεία που δεν έγινε,2)για την προμήθεια εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης για μαθητές και εκπαιδευτικούς όπου είμαστε στον Φεβρουάριο και δεν έγινε ακόμα, 3) για να υπάρχουν εκπαιδευτικοί για την ενισχυτική διδασκαλία γεγονός που δεν έχει γίνει ακόμα, 4) για να μην σταματήσει η λειτουργία των τμημάτων ένταξης κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης γεγονός που έγινε την τρίτη εβδομάδα του Νοεμβρίου με την αιτιολογία ότι θα χρησιμοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί στην ενισχυτική διδασκαλία η οποία ομως ενισχυτική διδασκαλία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα 5) για τους μαθητές με οικογένειες μέλη των οποίων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες γεγονός που έγινε μετά από 5 μήνες. Τα συμπεράσματα για τον τρόπο που λειτουργεί το υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας δικά σας!!!!!

 
Προτεραιότητα στη νέα γενιά
07 Φεβ 2021 23:24

Η ποιότητα ζωής και η εκπαίδευση κάθε παιδιού και εφήβου είναι αδιαπραγμάτευτη σε μια στοιχειωδώς αναπτυγμένη κοινωνία. Δε θα πετάξουμε τα παιδιά της κάθε οικογένειας στον κάλαθο των αχρήστων όταν υπάρχουν δεκάδες εναλλακτικές λύσεις.

Κάποιοι είτε από εμμονή είτε από κακή πληροφόρηση δεν έχουν αίσθηση της άθλιας κατάστασης που επικρατεί διεθνώς στην εκπαίδευση εξ αποστάσεως, όπου και όπως αυτή παρέχεται. Τα πολλά λόγια τελικά είναι φτώχεια. Οποιος ενδιαφέρεται ειλικρινά, ας διαβάσει τις πρωτογενείς πηγές και ας ενημερωθεί.

Γεγονός παραμένει πως κανένα σοβαρό ευρωπαϊκό κράτος δεν "κλείδωσε" τους ανήλικους μαθητές εκτός σχολείων, για τον ίδιο λόγο που δεν επιβλήθηκε γενικός περιορισμός μετακινήσεων στους ευπαθείς και τους άνω των 75 ετών. Είναι μια απάνθρωπη και αδικαιολόγητη μεταχείριση, η οποία στρέφεται ευθέως ενάντια στις οικογένειες, τους εργαζομένους και συνολικά τη νέα γενιά πολιτών.

Περισσότερα θα χάσουμε αν συνεχίσουμε τον παράλογο εγκλεισμό παρά από τα όποια κρούσματα εμφανιστούν στα σχολεία και νηπιαγωγεία.

 
Χ.Λ.
07 Φεβ 2021 22:43

@Πληττονται δυσανάλογα οι πιο αδύναμοι...Ο καθένας μπορεί να ασκεί κριτική εφόσον έχει διαβάσει όλα τα σχόλια που έχουν σταλεί από κάποιον άλλο και όχι διαβάζοντας ένα μεμονωμένο σχόλιο. Επανειλημμένα έχω στείλει προτάσεις σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων στο οποίο άνοιγμα είμαι υπέρ προτάσεις όμως στηριζόμενες στις ανακοινώσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και οι οποίες συμπίπτουν με πολλά σχόλια εκπαιδευτικών και ανθρώπων που γνωρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν μέσα στις τάξεις και στα σχολεία. Το γιατί αυτές οι προτάσεις του ΠΟΥ για τους μαθητές δεν εφαρμόζονται στην Ελλάδα αυτό οφείλει να το απαντήσει το υπουργείο Παιδείας το οποίο είχε αρκετό χρονικό διάστημα το καλοκαίρι για να επιλύσει τα προβλήματα στα σχολεία και να εφαρμόσει στο ακέραιο τα προτεινόμενα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

 
Χρήστος
07 Φεβ 2021 22:26

@Αρμοδια για την ενημέρωση η Επιτροπή...Ο ρόλος των μελών της Επιτροπής είναι να συζητούν στην επιτροπή και να βγάζουν αποφάσεις. Δεν είναι να καλούνται στα τηλεπαραθυρα και να εκφέρουν τη γνώμη τους που πολλές φορές είναι διαφορετική του ενός μέλους της Επιτροπής με το άλλο γιατί αυτό πολλές φορές περισσότερο σύγχυση προκαλεί στους πολίτες! Όσον αφορά τον κύριο Τσιοδρα το αν διαφοροποιείται ή όχι αυτό δεν το γνωρίζουμε μιας και δεν βγαίνει να μιλάει στα κανάλια όπως κάποιοι άλλοι και καλά κάνει και δεν βγαίνει. Όσον αφορά το ότι απέχει από την Επιτροπή δεν το γνωρίζουμε μιας και δεν γνωρίζουμε ποιοί είναι παρόντες όταν συζητά η Επιτροπή και αν απείχε από την Επιτροπή δεν θα εκπροσωπούσε τον ΕΟΔΥ στη συζήτηση στη Βουλή.Οσον αφορά τη πίεση του κόσμου και των εκπαιδευτικών προς το υπουργείο Παιδείας για τη λήψη μέτρων για τα σχολεία έχω προσπαθήσει επανειλημμένα να επικοινωνήσω με το υπουργείο Παιδείας και τηλεφωνικά και μέσω της φόρμας επικοινωνίας προτεινοντας και λύσεις για τα σχολεία και δεν υπάρχει καμία απάντηση!!!!

 
Αρμόδια για την ενημέρωση η Επιτροπή
07 Φεβ 2021 20:33

Η Παπαευαγγέλλου ως καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας συμμετέχει στην επίσημη καθημερινή ενημέρωση ως εκπρόσωπος της Επιτροπής κατέθεσε δημόσια πριν δύο ημέρες την εξής άποψη στην οποία συμφώνησαν για την Εκπαίδευση: Τα παιδιά δεν οδηγούν την πανδημία, την ακολουθούν.

Ελευθερία να καταθέτουν άποψη σωστά έχουν όλοι και οι πολίτες μπορούν να κρίνουν και να αξιολογήσουν: Ο κ. Εξαδάχτυλος είναι Πλαστικός Χειρουργός, ενώ ο κ. Τσιόδρας εδώ και εβδομάδες απέχει.

@ Χρήστος
07 Φεβ 2021 19:26

Δεν υπάρχουν μονάδες στην Επιστήμη ούτε μοναδικές αυθεντίες. Για το ζήτημα των ανοιχτών σχολείων ο κ. Τσιόδρας μέχρι στιγμής δεν έχει διαφοροποιηθεί, ενώ σε άλλα θέματα παλιότερα είχε εκφράσει δυσαρέσκεια για τα διάφορα μέτρα (πχ. για τα γηροκομεία).

Πέρα από αυτό, να καταλάβουμε όλοι ότι η απόφαση για τα Σχολεία σε κάθε χώρα δεν λαμβάνεται μόνο με επιδημιολογικά αλλά και κοινωνικά και πολιτικά κριτήρια:

Εφόσον μια κυβέρνηση δε νιώθει "κοινωνική πίεση" για την ομαλή λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης το κλείσιμο των μονάδων είναι μια προσχηματική ενέργεια που δεν κοστίζει τίποτα -δε βοηθάει και σε τίποτα- και απλώς κατευνάζει προσωρινά τους πολίτες οτι δήθεν λαμβάνονται "αυστηρά" μέτρα προστασίας του πληθυσμού.

 
Αφύσικη κατάσταση
07 Φεβ 2021 19:56

Κάποιοι μιλούν για σχολεία-παρκινγκ παιδιών, όταν εδώ και εβδομάδες οι μαθητές και φοιτητές μένουν εντελώς στάσιμοι στα σπίτια τους μπροστά από οθόνες...

Αυτή η αφύσικη κατάσταση στην Εκπαίδευση πρέπει να σταματήσει. Να μας πουν τι ακριβώς προτείνουν για το 1.5 εκατομμύριο ανήλικων όσοι επιμένουν σε κλειστά σχολεία. Να πάψουμε να πιέζουμε για μέτρα και να αποδεχτούμε μοιρολατρικά έναν χαμένο χρόνο; Να πληρώσουν όσοι είναι κάτω των 45 ετών άλλη μια κρίση για τα επόμενα πέντε χρόνια;

Αν ήταν οι ίδιοι μαθητές και φοιτητές και εργαζόμενοι ή πολύ περισσότερο τα μέτρα αφορούσαν τη δική τους οικογένεια μάλλον θα είχαν άλλη αντιμετώπιση...

 
Χρήστος
07 Φεβ 2021 19:36

@Τα Δημόσια Σχολεία είναι βασική υπηρεσία...Ένα περιστατικό δεν δικαιολογεί ολικό κλείσιμο..Έχω προτείνει επανειλημμένα μέτρα για να μην γίνει ολικό κλείσιμο. Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό ένα περιστατικό δεν ισχύει γιατί ένα περιστατικό έχει επίδραση σε ένα άτομο ή το πολύ σε μια οικογένεια. Εδώ έχουμε ήδη 65 και πλέον κρούσματα που επιδρούν στους εργαζομένους του νηπιοτροφειου και τις οικογένειές τους, στα παιδιά που κολλησαν στο νηπιοτροφειο και τις οικογένειές τους καθώς και στα σχολεία στα οποία φοιτούν αυτά τα παιδιά, τους εργαζόμενους σε αυτά και τις οικογένειές τους. Άλλωστε για αυτό το λόγο αναμένονται αύριο συμπληρωματικά αποτελέσματα των τεστ Κορονοιου για να δουν το τι θα γίνει με τα συγκεκριμένα σχολεία στο Δήμο Καλλιθέας.

 
Πλήττονται δυσανάλογα οι πιο αδύναμοι
07 Φεβ 2021 19:30

Χιλιάδες μαθητές όλων των ηλικιών, από το Δημοτικό έως το Λύκειο, ΔΕΝ έχουν την απαραίτητη βοήθεια από το σπίτι ώστε να επανέλθουν μετά από σχεδόν 12 μήνες διαταραχής της οργανωμένης διδασκαλίας.

Προφανές ότι πιο έντονες είναι οι επιπτώσεις στις πιο φτωχές οικογένειες, εκεί όπου τα παιδιά δεν έχουν ποικιλία εξωσχολικών ερεθισμάτων ώστε να αναπληρώσουν ένα μέρος των κενών μέσα στην οικογένεια.

Γεγονός επίσης είναι ότι τα σχολικά χρόνια επηρεάζουν άμεσα την υγεία και την ευημερία των νέων: Όπως δεν αφήνουμε τους ηλικιωμένους στο δρόμο, έτσι δεν μπορούμε να θυσιάζουμε τη δημόσια εκπαίδευση που για πολλά παιδιά χαμηλών κοινωνικο-οικονομικών τάξεων αποτελεί την μόνη ελπίδα για τα επόμενα χρόνια.

Όπως νοιαζόμαστε για τους ηλικιωμένους έτσι θα νοιαστούμε για τα παιδιά - και ακόμα περισσότερο, αφού είναι το μέλλον για κάθε χώρα.

@ Χ.Λ.
07 Φεβ 2021 16:33

Τα συγχρονα ευρωπαϊκά κράτη εγγυώνται την εκπαίδευση ΟΛΩΝ των παιδιών τους. Αδιανόητο στην Ευρώπη να υποβαθμίζουμε την προοπτική χιλιάδων παιδιών, εφήβων και νέων.

Επιπλέον, πώς είστε τόσο σίγουρος ότι ΟΛΟΙ οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να "φροντίσουν τα παιδιά" τους όταν τα σχολεία δε λειτουργούν επί εβδομάδες στη σειρά;...

Δεν έχουν όλα τα παιδιά στην Ελλάδα πρόσβαση σε βιβλία ή υπολογιστές στο σπίτι τους. Διαβάστε τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας σε Δημόσια Σχολεία, στην οποία μετείχαν 2.548 μαθητές και 963 καθηγητές:

«Η τηλεκπαίδευση αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία. Χαρακτηριστικά, σχεδόν οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με 9 στους 10 καθηγητές.

Από τους μαθητές υπολογιστή είχαν λιγότεροι από τους μισούς (42,7%). Μέσω κινητού συνδεόταν στα μαθήματα το 31% από αυτούς, είτε ελλείψει άλλης συσκευής, είτε επειδή η υπάρχουσα συσκευή δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις των τηλεμαθημάτων.

Όσον αφορά την προμήθεια συσκευών από το σχολείο, μόνο 2 στους 100 μαθητές δανείστηκαν tablet από αυτό. Στους καθηγητές αυτή η αναλογία βελτιώνεται στο 5,8% (laptop και tablet)».

Συμπερασματικά, τα κλειστά επί ΜΗΝΕΣ σχολεία ισοδυναμούν με το να "παρατάμε" ΧΙΛΙΑΔΕΣ μαθητές αβοήθητους, αδιαφορώντας για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες στη ζωή τους.

Κανείς λογικός πολίτης δε συμφωνεί με τέτοιες αυτοκαταστροφικές πρακτικές - αν πάρουμε όλοι ξεκάθαρη θέση υπερ της Δημόσιας Εκπαίδευσης τότε θα αναλάβει και η κυβέρνηση τις ευθύνες τις και δε θα χαθεί η χρονιά.

 
Χρήστος
07 Φεβ 2021 19:26

@Προσφατα επιστημονικά δεδομένα και συστάσεις...Όσο αφορά τον κύριο Τσιοδρα αποτέλεσε εκπρόσωπο του ΕΟΔΥ στη ειδική συνεδρίαση της Βουλής και με αυτό το δεδομένο δεν υπάρχει λόγος να επανατοποθετηθεί και να ξεκαθαρίσει τη θέση του όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων. Άλλωστε οι θέσεις του στην ομιλία στη Βουλή σχετικά με τη μεταδοτικοτητα του ιού στα παιδιά ήταν ξεκάθαρη και μίλησε με στοιχεία,αριθμούς και πίνακες και δεν κλήθηκε για να εκφέρει άποψη για το άνοιγμα ή όχι των σχολείων. Για μένα περισσότερη σύγχυση προκαλούν όταν βγαίνουν πολλοί ειδήμονες και εκφέρουν απόψεις για τα πάντα και χωρίς να έχουν ειδικές γνώσεις.

 
Χ.Λ.
07 Φεβ 2021 16:33

Θυμηθείτε δεν έκλεισαν όλα τα Γηροκομεία στην Ελλάδα επί μήνες επειδή βρέθηκαν σε αυτά εκατοντάδες περιπτώσεις φορέων..Συγκρίνετε δύο τελείως ανόμοια πράγματα. Εκτός από το γεγονός ότι τα Γηροκομεία και τα Ειδικά θεραπευτήρια λειτουργούν με πολύ διαφορετικό τρόπο από τα σχολεία μιας και απαγορεύεται ακόμα εδώ και μήνες η επίσκεψη σε ένα γηροκομουντα ή σε ένα ασθενή και λειτουργούν με πολύ πιο αυστηρά Πρωτοκολλα από ότι τα σχολεία πολύ σημαντικό είναι ότι στα Γηροκομεία υπάρχουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν κανένα στη ζωή ή ζουν εκεί εγκαταλελειμμένοι από δικούς τους ανθρώπους. Αν έκλειναν τα Γηροκομεία δεν υπάρχει μέρος για να φιλοξενηθούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι. Αν τυχόν έκλεινε ένα σχολείο υπάρχουν οι γονείς που θα φροντίσουν για το παιδί τους και όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία επανέρχεται πολύ γρήγορα κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε. Τα γηροκομεία δεν μπορουν να κλείσουν γιατί αν έκλειναν πολλοί άνθρωποι θα κατέληγαν στο δρόμο!

 
Μαρία
07 Φεβ 2021 15:50

Το μόνο που ζητήσαμε οι εκπαιδευτικοι είναι να δουλέψουμε με περισσότερη ασφαλεια. Τα ανοιχτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα και με 25αρια τμήματα δεν είναι λύση. Τι προτείνετε λοιπόν όλοι εσείς που θέλετε ανοιχτά σχολεία, όταν το Υπουργείο αρνείται να κάνει τις συνθήκες εργασίας μας πιο ασφαλείς επειδή δεν θέλει να ξοδέψει χρήματα σε αναπληρωτές ώστε να μικρύνουν τα τμήματα? Προφανώς δεν έχετε τίποτα να προτείνετε. Κι έτσι είμαστε αναγκασμένοι υπό τις πιο δύσκολες συνθήκες να λειτουργούμε δήθεν κανονικά, όταν τίποτα γύρω μας δεν είναι κανονικό. Σε όλες τις υπηρεσίες υπάρχει ανώτατο πλαφόν εισερχομένων και εργαζόμενων στον ίδιο χώρο. Μόνο στον δικό μας χώρο θεωρείται φυσιολογικό να στοιβαζομαστε 25 άτομα σε 25 τμ και 350 στους ίδιους κοινόχρηστους χώρους, από όπου περνάμε σχεδόν όλοι και μάλιστα ποτέ ένας ένας.
Είναι εύκολο να μιλάει κανείς εκ του ασφαλούς.

 
Ζήτημα θεώρησης και ιεράρχησης προτεραιοτήτων
07 Φεβ 2021 14:21

Ας κατανοήσουν όλοι πως τα Σχολεία και τα Πανεπιστήμια είναι απαραίτητα στον 21ο αιώνα σε μια οργανωμένη ευρωπαϊκή χώρα.
Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ σε μια οργανωμένη ευρωπαϊκή χώρα στον 21ο αιώνα.

Αν συμφωνήσουμε ως κοινωνία σε αυτή την απλή παραδοχή ΜΟΝΟ τότε το κράτος θα αναλάβει αντίστοιχο σχέδιο δράσης προς τη σωστή κατεύθυνση που υποδεικνύουν οι ειδικοί επιστήμονες.

Η κοινωνία, δηλαδή εμείς ως πολίτες, πρέπει να θέσουμε το πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου και να εμμείνουμε στις προτεραιότητές μας:

Αν δηλώσουμε παντού και σε όλους τους τόνους ότι είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ πχ. αυτά τα 21 παιδιά και όλα τα υπόλοιπα να επανέλθουν στο σχολείο τους με δια ζώσης διδασκαλία, τότε θα πιεστεί η κυβέρνηση να εγκρίνει κονδύλια προς το Υπουργείο Παιδείας για πρόσληψη αναπληρωτών, για φροντιστηριακά τμήματα, για αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού κ.ο.κ.

Αντιθέτως, όταν συλλογικά υποτιμούμε και απαξιώνουμε τη Δημόσια Παιδεία ως δευτερεύουσα -"και τι πειράζει, δεν έπαθαν τίποτα τα παιδιά..." και άλλα παρεμφερή σχόλια που διακινούνται- είναι πολύ εύκολο τα κρατικά μέτρα να επεκταθούν σε ολική αναστολή της λειτουργίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης επί μεγάλο χρονικό διάστημα.

@Ανοικτά Σχολεία και Πανεπιστήμια όπως στην Ευρώπη
06 Φεβ 2021 23:46

Στην Ευρώπη οι κυβερνήσεις δε διανοούνται να κλείσουν τα σχολεία ή να αποκλείσουν τους φοιτητές επί μήνες από τα πανεπιστήμια ακριβώς επειδή υπάρχουν οι σωστές προτεραιότητες σε κράτος και κοινωνία - θα ήταν εξωφρενικά ακραίο μέτρο.

Στην Ελλάδα, όταν τον Ιανουάριο άρχισαν οι αντιδράσεις, πολλά μέτρα για τη λειτουργία της αγοράς επανεξετάστηκαν ενώ άλλα ακυρώθηκαν.

Πόσο λογικό είναι να μην υπάρχει τουλάχιστον ΙΔΙΑΣ ΕΝΤΑΣΗΣ αίτημα για ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; Τι δείχνει αυτό για την ελληνική κοινωνία και όλους τους πολίτες της;

 
Τα Δημόσια Σχολεία είναι ΒΑΣΙΚΗ υπηρεσία
07 Φεβ 2021 14:06

Θυμηθείτε, δεν έκλεισαν ΟΛΑ τα γηροκομεία σε ΟΛΗ την Ελλάδα επί ΜΗΝΕΣ επειδή βρέθηκαν σε αυτά εκατοντάδες περιπτώσεις φορέων.

Είναι τα σχολεία λιγότερο απαραίτητα από το γηροκομεία για το μέλλον μιας κοινωνίας;...

@ Χρήστος
07 Φεβ 2021 09:16

Μια περίπτωση δε δικαιολογεί ΟΛΙΚΟ κλείσιμο, αυτό δεν είναι επιστημονική μέθοδος αλλά κράτος πανικού.

Κανείς δε λέει "όλα ανοιχτά" ή "τα παιδιά δεν μεταφέρουν τον ιο".

Πάντοτε όμως συνυπολογίζουμε τη συνολική κατάσταση. Τα ΑΡΝΗΤΙΚΑ των κλειστών σχολείων είναι ΤΑΞΗΣ ΜΕΓΕΘΟΥΣ μεγαλύτερα για την κοινωνία από τη συμβολή τους στη διασπορά της νόσου.

Είναι στέρηση μιας ΒΑΣΙΚΗΣ υπηρεσίας, αυτό πρέπει να το κατανοήσουν όλοι.

Αυτή η παραδοχή ως αφετηρία θα μας δείξει τον δρόμο της ενδεδειγμένης δράσης - αντιθέτως, στην περίπτωση που αυτό δε γίνει αντιληπτό, όλοι θα επαναπαυτούν με το "εύκολο" λουκέτο στις σχολικές μονάδες, όπως έγινε τον Νοέμβριο.

 
Πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα και συστάσεις
07 Φεβ 2021 13:58

Η δήλωση της ΒΠαπαευαγγέλου, που είναι επίσης καθηγήτρια Παιδικής Λοιμωξιολογίας στο ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής, ήταν σαφέστατη: Τα σχολεία ακολουθούν και αντανακλούν, δεν οδηγούν τη νόσο.

Αυτό συμβαδίζει πλήρως με τις νέες συστάσεις από τον WHO: Το κλείσιμο των μονάδων πρέπει να είναι το τελευταίο μέτρο καθώς επιφέρει πολλαπλάσια ζημία στην κοινότητα.

@ Χρήστος
06 Φεβ 2021 22:54

Ο ίδιος ο κ. Τσιόδρας παραδέχτηκε τον Οκτώβριο ότι διαρκώς μαθαίνουμε, ακόμη και οι επιστήμονες: «Δεν ήρθα εδώ να σας μιλήσω για φόβο αλλά να σας μιλήσω για ελευθερία. Δεν είμαι δάσκαλος ούτε και καθηγητής, αλλά ένας μαθητής και μαθαίνω μαζί σας για τη πανδημία»...

Δεν υπάρχουν μοναδικές αυθεντίες και θέσφατα στην Επιστήμη. Ας θυμηθούμε ότι την άνοιξη υπήρχαν επιφυλάξεις σε σχέση με τη χρήση της μάσκας. Αλλάζουν τα δεδομένα, αλλάζουν και οι απόψεις - το αντίθετο είναι το παράλογο.

ΟΛΑ τα νέα δεδομένα και οι πρόσφατες μελέτες συνηγορούν ΥΠΕΡ της λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων. Αν θέλει μπορεί να τοποθετηθεί εκ νέου, δηλαδή *μέσα στο 2021*, ο κ. Τσιόδρας σχετικά με αυτά και να ξεκαθαρίσει τη θέση του.

Μέχρι τότε, το πιο λογικό είναι να εμπιστευτούμε την εκπρόσωπο της Επιτροπής, έναν από τους στενούς συνεργάτες του στον ΕΟΔΥ και τελικά τους αρμόδιους επιστήμονες στον WHO.

Λάθη γίνονται διαρκώς αλλά δεν μπορούμε να βαδίζουμε στην αυτοκαταστροφή της κοινωνίας, με ακραία οριζόντια μέτρα σε εντελώς λάθος χρόνο, χωρίς σοβαρή επιτήρηση της κατάστασης.

Εύκολο να ζητούν διάφοροι "να κλείσουν τα σχολεία", αλλά η πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για τα παιδιά που θα ζήσουν το 2021, το 2022, το 2023.

 
Χρήστος
07 Φεβ 2021 09:16

@Λειτουργια σχολείων το 2021...Καλύτερη απόδειξη από όλους τους λοιμοξιολογους που επικαλείστε είναι η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων στα σχολεία στη πράξη και οι συνέπειες εφαρμογής τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που έγινε στο Πρότυπο Νηπιοτροφειο Καλλιθέας όπου πριν 2 ημέρες βρέθηκαν 1 εργαζόμενος και 4 νήπια με Κορονοιο. Σημειωτέον ότι τα νήπια πηγαίνουν σε σχολεία της περιοχής. Μετά από ιχνηλάτηση των στενών επαφών και μέσα σε δύο ημέρες βρέθηκαν θετικοί 8 εργαζόμενοι στο νηπιοτροφειο, 30 νήπια και συνολικά 65 κρουσματα μαζί με τις στενές επαφές αριθμός που συνεχώς αυξάνεται μιας και ο ιός από τα νήπια μεταδόθηκε και στα σχολεία που πηγαίνουν.

 
@Ανοικτά Σχολεία και Πανεπιστήμια όπως στην Ευρώπη
06 Φεβ 2021 23:46

Συμφωνώ με όλα όσα λες. Σου ξεφεύγει όμως μια πολύ πολύ πολύ μικρή λεπτομέρεια... : Δεν έρχεσαι από το σχολείο μου να σε βάλω να διδάσκεις σε μία από τις πολλές αίθουσές μας με 21 μαθητές σε 20τμ. ;;;; Άμα θέλεις σου στέλνω και την κάτοψη του σχεδίου, για να την δεις με τα ματάκια σου και μετά να τη στείλεις και στους Γάλλους και στους Ισπανούς και σ' όλους τους ευρωπαίους που επικαλείσαι, για .... αποθήκη!!!

 
Χρήστος
06 Φεβ 2021 22:54

@Λειτουργια σχολείων το 2021...Ο σχολιασμός μου βασίζεται στην ομιλία του κυρίου Τσιοδρα εξέχοντος ιατρού και επιστημονος στη Βουλή και σε όσα είπε στην ειδική συνεδρίαση για τη πανδημία. Εκτός αν δεν θεωρείτε τον κύριο Τσιοδρα εξέχοντα επιστήμονα με ειδικές γνώσεις στην επιδημιολογία.

 
Λειτουργία σχολείων το 2021
06 Φεβ 2021 21:50

«Εισηγηθήκαμε να μην τροποποιηθεί η λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα παιδιά δεν οδηγούν την πανδημία, αλλά την ακολουθούν»

Την επιδημιολογική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα παρουσίασε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου (06 Φεβρουαρίου 2021).

Άσχετα με την κυβερνητική πολιτική διαχείρισης στην Ελλάδα, διεθνώς τα σχολεία έχουν μελετηθεί και έχει τεκμηριωθεί ότι ΔΕΝ επιβαρύνουν σημαντικά το ιικό φορτίο σε μια κοινότητα.

Να θέσουμε το πρόβλημα στη σωστή του διάσταση αντί να καταφεύγουμε στην πιο εύκολη και δυστυχώς αναποτελεσματική λύση του κλεισίματος.

Μπορείτε εύκολα να αναζητήσετε τις πρόσφατες σχετικές δηλώσεις των εκπροσώπων του WHO, καθώς και Ελλήνων λοιμωξιολόγων (όχι καθηγητών άλλης ειδικότητας).

@Διασπορα πανικού
05 Φεβ 2021 19:22

@ Χρήστος
05 Φεβ 2021 19:00

 
Μαρία
06 Φεβ 2021 09:31

@Χρήστος
Φυσικά κι έχετε δίκιο. Άλλωστε το πρώτο πράγμα που κάνει μια κυβέρνηση που θέλει να μείνει πολύ καιρό στην εξουσία, είναι να πάρει τα ΜΜΕ με το μέρος της. Και η συγκεκριμένη το είχε κάνει πριν ακόμη βγει.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ