Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Στο μάτι του κυκλώνα* η αύξηση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 15/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Του Θέμη Κοτσιφάκη, πρώην προέδρου της ΟΛΜΕ και Συμβούλου του πρώην υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου

Με επανειλημμένες ενέργειες και νομοθετικές πρωτοβουλίες η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να απομειώσει την αυξητική τάση του μαθητικού δυναμικού που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Συγκεκριμένα, ως αποτέλεσμα των θετικών για την επαγγελματική εκπαίδευση μεταρρυθμίσεων της περιόδου διακυβέρνησης 2015-2019, το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ, συγκρίνοντας τα σχολικά έτη 2017-18 και 2020-21, αυξήθηκε κατά 25% (από 86.824 μαθητές και μαθήτριες το 2017-18 σε 108.118 το 2020-21).  Παράλληλα, αυξήθηκε και η αναλογία του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού των Λυκείων από 28,2% το 2017-18 σε 34,6% το 2020-21, ως αποτέλεσμα επιλογής των μαθητών/-τριών και όχι λόγω επιβολής ενός σκληρού εξεταστικού συστήματος στα ΓΕΛ, όπως έγινε το 2000.

Προφανώς αυτή η ανοδική πορεία του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ δεν αρέσει καθόλου στη σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Παρά τις περί του αντιθέτου διακηρύξεις, η κυβέρνηση λαμβάνει ή σχεδιάζει να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που θα πλήξουν τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχουν τα  ΕΠΑΛ, σε όφελος κυρίως της πρόωρης κατάρτισης και των ιδιωτών.

Ας δούμε αυτά τα μέτρα συγκεκριμένα:

1.    Με το νομοσχέδιο που δόθηκε για διαβούλευση το Μάϊο του 2020, επιχειρήθηκε να τεθεί ηλικιακό όριο στις εγγραφές των ΕΠΑΛ, καθώς και απαγόρευση εγγραφών των αποφοίτων λυκείου για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Η διάταξη αυτή αποσύρθηκε από το τελικό κείμενο του νόμου, κάτω από τη γενική κατακραυγή.

2.    Με το νέο ν. 4673/20, θεσμοθετήθηκαν οι μεταγυμνασιακές Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), που αντικειμενικά θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά  στα ΕΠΑΛ, τόσο από πλευράς μαθητικού δυναμικού, όσο και από την πιθανή μεταφορά ειδικοτήτων από τα ΕΠΑΛ στις ΕΣΚ.

3.    Θεσμοθετήθηκε με το ν. 4692/20 η τράπεζα θεμάτων σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα όλων των Λυκείων, άρα και στα ΕΠΑΛ. Ήδη, ακόμη και σε συνθήκες πανδημίας, το ΥΠΑΙΘ επιμένει με σχετική Υ.Α. (ΦΕΚ 4786/30-10-20) να υλοποιήσει από τη φετινή χρονιά για την Α΄ τάξη αυτή τη διάταξη, προβλέποντας μάλιστα και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Η αύξηση της δυσκολίας στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ (όπως και των ΓΕΛ) θα οδηγήσει ένα μέρος του μαθητικού δυναμικού προς την έξοδο από τις λυκειακές σπουδές, για να «πέσουν στην αγκαλιά» της πρόωρης κατάρτισης και της ανήλικης μαθητείας των ΕΣΚ, αφού όχι μόνο δεν έχουν ληφθεί  σοβαρά κι αποτελεσματικά αντισταθμιστικά μέτρα υποστήριξης των πιο αδύναμων μαθητών, αλλά και υπονομεύεται συστηματικά η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία σε Γλώσσα και Μαθηματικά, που πραγματοποιείται από το 2018 στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ)» στην Α΄ τάξη.

4.    Με το ν. 4673/20 θεσμοθετείται η «πρόσβαση» των αποφοίτων ΙΕΚ στα ΑΕΙ με «κατατακτήριες» εξετάσεις. Με αυτή τη διαδικασία θα επιχειρηθεί  αφενός να πληγεί το δημόσιο πανεπιστήμιο με την «ισοτίμηση» των ακαδημαϊκών σπουδών με την κατάρτιση και αφετέρου να δοθεί ένα διαφημιστικό ατού στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Να σημειώσουμε ότι η δυνατότητα αυτή μπορεί στην πράξη να είναι στην πράξη εικονική, αφού όπως δήλωσε η ίδια η Υπουργός στους πρυτάνεις το ποσοστό μπορεί να είναι από 0-5% !! Παράλληλα, αφαιρείται το «αποκλειστικό» της δυνατότητας που είχαν μόνο οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ έναντι των ΙΕΚ, δηλ. η δυνατότητα που είχε ο απόφοιτος του ΓΕΛ να γραφτεί για την απόκτηση ειδικότητας στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ και να οδηγηθεί από εκεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των ειδικών Πανελλαδικών εξετάσεων. Να θυμίσουμε ότι τα ΙΕΚ ως ινστιτούτα αρχικής κατάρτισης με το δικό τους σημαντικό ρόλο στο σύστημα της ΕΕΚ, μέχρι το ν.4673/20 ανήκαν από την ίδρυσή τους στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.

5.    Η καθιέρωση της βαθμολογικής βάσης στις εισαγωγικές εξετάσεις  (νέο νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘ) και με δεδομένο το γεγονός ότι ο συντελεστής της βάσης που θα θέτουν οι πανεπιστημιακές σχολές προβλέπεται να είναι κοινός για τους αποφοίτους ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, θα πλήξει αρκετά και τα ΕΠΑΛ, ίσως και περισσότερο από τα ΓΕΛ σε ορισμένους τομείς όπου υπήρχαν χαμηλότερες βάσεις. Είναι δεδομένο πως οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα μειωθούν, άρα τα ΕΠΑΛ θα χάσουν και από αυτό το λόγο μαθητικό δυναμικό.

6.    Με το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ, που τέθηκε σε διαβούλευση, θεσμοθετείται η κατάθεση παράλληλου μηχανογραφικού για τα ΙΕΚ από τους/τις υποψηφίους. Γίνεται προσπάθεια με αυτό να «χρυσωθεί το χάπι» του αποκλεισμού των υποψηφίων από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και να μην οδηγούνται οι απόφοιτοι των ΓΕΛ σε εγγραφή στα ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας, αφού επιχειρείται με το μηχανογραφικό να δοθεί  εντύπωση στους απόφοιτους ότι πρόκειται για σπουδές που «μοιάζουν σαν τριτοβάθμια». Κι αν δεν περάσουν στα δημόσια λόγω χαμηλότερου βαθμού απολυτηρίου, υπάρχουν και τα ιδιωτικά (ΙΕΚ, κολέγια). Εκεί  η βάση υπολογίζεται σε ευρώ…

7.    Με το νέο νομοσχέδιο, επίσης, προωθείται ο ουσιαστικός αποκλεισμός από την πρόσβαση στα ΑΕΙ υποψηφίων από τα Εσπερινά Λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) με τη θεσμοθέτηση κοινής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανάμεσα σε ημερήσια και εσπερινά σχολεία!! Η «άνθηση» κυρίως των εσπερινών ΕΠΑΛ την προηγούμενη περίοδο, τα οποία αύξησαν το μαθητικό τους δυναμικό από 20.679 το σχολ. έτος 2017-18 σε 28.739 το 2020-21 (αύξηση 39%) τίθεται και εδώ στο στόχαστρο.

8.    Τέλος, η δημιουργία των πρότυπων ΕΠΑΛ, της πιθανής διόγκωσής τους  σε μαθητικό δυναμικό έναντι των υπολοίπων σε κάθε νομό που πιθανά γι΄ αυτό το λόγο θα συρρικνωθούν ή θα κλείσουν, αλλά και η ανακατανομή των ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ, ΕΣΚ, ΙΕΚ, που επίσης προβλέπει ο νέος νόμος 4673/20, θα οδηγήσουν αντικειμενικά στη μείωση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ.

Δεν θα έλεγα ότι είναι και λίγα αυτά τα μέτρα για να μειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στα ΕΠΑΛ. Ό,τι δεν κατάφερε η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο Μαΐου του 2020, με τη διάταξη του ηλικιακού και θεσμικού κόφτη εγγραφών, επιχειρεί να το καταφέρει με τις παραπάνω διατάξεις.

Θα τους αφήσουμε;

 * κυκλώνας = η εκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ.

Σχόλια (26)

 
Δημήτρης Κ.
20 Ιαν 2021 12:01

Δεν μας είπε βέβαια ότι η αύξηση του μαθητικού προσωπικού των ΕΠΑΛ οφείλεται στην κεκρόπορτα που ανοιξε για πρόσβαση στα πανεπιστήμια με πολύ ευκολότερα μαθήματα σε σχέση με τα ΓΕΛ.Κοινώς πολλοί είδαν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μπούν στην τριτοβάθμια με την ελάχιστη προσπάθεια.Το τραγικό είναι βέβαια ότι παίρνουν θέσεις μαθητών που ακολουθούν τον πολύ πιο απαιτητικό δρόμο της προετοιμασίας με μαθήματα δυσκολότερα μέσω ΓΕΛ.Αποτέλεσμα αυτού και η αδυναμία παρακολούθησης των μαθημάτων στη σχολή λόγω ανύπαρκτου γνωστικού υποβάθρου. Κατάργηση αυτής της κατάπτυστης πρακτικής σήμερα.Αν θες εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, εξετάσεις στην ίδια μαθήματα ανεξάρτητα του σχολείου στο οποίο φοιτείς.

 
Ευρώπη του 2040
18 Ιαν 2021 19:36

Ποιο το όφελος στην Ευρώπη να κάνουν οι 16χρονοι μαθήματα επιπέδου ΙΕΚ; Δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι τα επαγγελματικά Λύκεια θα είναι απαραίτητα στον 21ο αιώνα, όταν σχεδόν όλες οι εργασίες θα απαιτούν διαχείριση αφηρημένων εννοιών και περαιτέρω επιμόρφωση;

Ο 18χρονος απόφοιτος Γενικού Λυκείου μπορεί να επιμορφωθεί σε επαγγελματικά προγράμματα, αντιθέτως δύσκολα ένας 15χρονος απόφοιτος Γυμνασίου θα καλύψει τα μαθησιακά κενά εαν δεν ακολουθήσει το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου.

Χρειάζεται αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και όχι να αποδεχόμαστε μοιρολατρικά πως ένα ποσοστό 20% σχολικής αποτυχίας είναι δεδομένο.

@ Μ
18 Ιαν 2021 16:27

Τα επαλ έχουν συγκεκριμένο ρόλο να επιτελέσουν στην κοινωνία εξίσου σημαντικό με αυτον των γενικών!

 
Μ
18 Ιαν 2021 16:27

Τα επαλ έχουν συγκεκριμένο ρόλο να επιτελέσουν στην κοινωνία εξίσου σημαντικό με αυτον των γενικών! Είναι ακριβά σχολεία τα επαλ και ενισχύονται συνεχώς παρά όσα τρελά συμπεραίνει ο κος Κοτσιφάκης. Κανένα από αυτά τα μέτρα δεν οδηγεί στη συρρίκνωσή τους! Συλλογιστική πορεία λαβύρινθου...

 
Εξεταζόμενα μαθήματα ΕΠΑΛ 2021
18 Ιαν 2021 05:35

Ενδεικτικά σε διάφορες ειδικότητες Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυτικές Μηχανές, Ηλεκτροτεχνία, Δίκτυα Υπολογιστών, Υγιεινή

Αυτά δε συμβαδίζουν με τις γενικές γνώσεις Λυκείου, αλλά αποτελούν ύλη μαθημάτων στα ΙΕΚ. Δεν έχουν θέση επαγγελματικές ειδικότητες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

https://www.esos.gr/arthra/69325/ta-mathimata-poy-tha-exetastoyn-stis-pa...

 
@ΒΙΚΤΩΡΙΑ
17 Ιαν 2021 11:28

Αγαπητέ/η ΒΙΚΤΩΡΙΑ απαντήστε :
1. Μπορούν να συγκριθούν οι βαθμολογίες ΕΠΑΛ & ΓΕΛ όταν η ύλη των ΕΠΑΛ είναι λιγότερη και απλούστερη ;
2. Μπορούν να συγκριθούν οι βαθμολογίες ΕΠΑΛ & ΓΕΛ όταν η ύλη των ΕΠΑΛ τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων είναι πολύ-πολύ ευκολότερα ;
3. Για ποιο λόγο παρά την λιγότερη ύλη και τα ευκολότερα θέματα πρέπει να έχουν και ειδικό ποσοστό ;

 
Βικτωρία
16 Ιαν 2021 21:06

@Νίκος
Δεν γνωρίζω τι εμπειρία έχετε από ΕΠΑΛ, όπως και εσείς δεν γνωρίζετε τη δική μου εμπειρία. Οπότε αφήστε να ξέρω εγώ τι με συμφέρει και τί όχι...
Ελπίζω πάντως να μη διδάσκετε τώρα σε ΕΠΑΛ, γιατί διακρίνω μια έντονη προκατάληψη απέναντι στους μαθητές των ΕΠΑΛ που τα παιδιά δεν την αξίζουν από τους καθηγητές τους.
Η άποψη ".. όσοι διεκδικούν εισαγωγή στην ίδια σχολή πρέπει να διαγωνίζονται στα ίδια μαθήματα, την ίδια ώρα και με τους ίδιους όρους.." δεν ισχύει ούτε μεταξύ των υποψηφίων του ΓΕΛ, καθώς υπάρχουν κοινές σχολές μεταξύ των πεδίων, οπότε τί ακριβώς λέτε; Εκτός αν εννοείτε πως πρέπει να υπάρχει ένας μόνο τύπος Λυκείου, οπότε συμφωνούμε απόλυτα. Γιατί όταν έχεις 2 τύπους Λυκείων δεν μπορείς να αποκλείσεις τον έναν από την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο.

Όσο για το αν πάσχουν οι (μαθητές) των ΕΠΑΛ στα ανύπαρκτα κλασικά μαθήματα στο πρόγραμμά τους, υπονοείτε ότι φταίνε οι ίδιοι; Οι μαθητές φταίνε για την έλλειψη σχεδίου στην επαγγελματική εκπαίδευση της χώρας; Για το ωρολόγιο πρόγραμμα; Για τα ξεπερασμένα βιβλία; Η ζωή δεν αρχίζει και δεν τελειώνει στα κλασικά μαθήματα αγαπητέ μου. Ένας καλός μαθητής έστω και δύσκολα θα καλύψει τα κενά του και θα προχωρήσει... από όποιο λύκειο και αν προέρχεται. Μην τρέφετε τόσο μίσος για αυτά τα παιδιά, δεν το αξίζουν.

 
Νίκος
16 Ιαν 2021 13:28

@Βικτωρία
Επειδή έχουμε εμπειρία από ΕΠΑΛ, ας μην ανοίξουμε συζήτηση. Δε σας συμφέρει.
Απλά και δημοκρατικά πράγματα: όσοι διεκδικούν εισαγωγή στην ίδια σχολή πρέπει να διαγωνίζονται στα ίδια μαθήματα, την ίδια ώρα και με τους ίδιους όρους.
Κι ας διαβάζετε λίγο καλύτερα τι γράφουν οι σχολιαστές (ελπίζω, δηλαδή, να τους διαβάζετε, γιατί σας έχουν ήδη απαντήσει). Ξέρετε, η παραγραφοποίηση δε γίνεται μόνο για αισθητικούς λόγους. Απλώς επιβεβαιώνετε αυτό που γράφετε: το πόσο πάσχουν οι των ΕΠΑΛ στα ανύπαρκτα κλασικά μαθήματα στο πρόγραμμά τους...

 
Αναμενόμενα αυτά
16 Ιαν 2021 12:27

Ο αρθρογράφος, ως σημαντικός παράγοντας της προηγούμενης διοίκησης, αναμενόμενα προσπαθεί να υπερασπιστεί το έργο του μειώνοντας το έργο των επόμενων.
Θέλουμε πράγματι περισσότερους μαθητές στην επαγγελματική εκπαίδευση ΚΑΙ κατάρτιση, μην το ξεχνάτε το ΚΑΙ. Οι προηγούμενοι αύξησαν τον αριθμό τους με κολπάκια, κλείνοντας το μάτι στους μέτριους μαθητές των ΓΕΛ, τάζοντας ευκολότερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Επίσης, άφησαν έξω την κατάρτιση, καθώς το πολιτικό όφελος προερχόταν κυρίως από τον χώρο της εκπαίδευσης, ενώ η κατάρτιση ανηλίκων ήταν και είναι για αυτούς θέμα ταμπού.
Η κυβέρνηση κάνει βήματα προς την σωστή κατεύθυνση, θα τα καταφέρει όμως, αν και όταν θα φέρει μαθητές για τους σωστούς λόγους, όχι απλά για να δείξει έναν άλλο δρόμο προς το πανεπιστήμιο.

 
ΠΑΝΟΣ
16 Ιαν 2021 10:11

Είχε αυξηθεί το μαθητικό δυναμικό στα ΕΠΑΛ, γιατί από τα ΕΠΑΛ περνούσαν με πολύ χαμηλότερη βάση σε πανεπιστημιακές σχολές απ ότι από τα ΓΕΛ

 
Εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ
16 Ιαν 2021 10:04

Καλά δεν ντρέπεστε καθόλου? Βάλατε στα πανεπιστήμια μαθητές χωρίς να έχουν δώσει Μαθηματικά , Φυσική κατεύθυνσης και τα παιδιά δεν μπορούν να περάσουν ούτε ένα μάθημα. Δεν έχουν καμία πιθανότητα να τελειώσουν. Τους έχετε εγκλωβίσει εκεί για να στηρίξετε το αφήγημά σας. Αίσχος. Θα πρέπει να σταματήσει αυτό το αντισυνταγματικό μέτρο. Επιτέλους να δίνουν όλοι στα ίδια μαθήματα και θέματα. Έχετε ανοίξει 100 πίσω πόρτες για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

 
Μάλιστα
15 Ιαν 2021 23:40

Αφού θα είναι πλέον κοινές οι βάσεις ΓΕΛ - ΕΠΑΛ θα πρέπει να αλλάξει και η κατανομή των θέσεων και να μην είναι μόνο 5% για τα ΕΠΑΛ! Θα πρέπει να ανέβει τουλάχιστον στο 30% σύμφωνα με το μαθητικό δυναμικό!!!!

 
Βικτωρία
15 Ιαν 2021 22:40

ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ)
Νοσηλευτικής ΕΠΑΛ: 18.130 ΓΕΛ: 14.175

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΑΠΘ)
Πληροφορικής ΕΠΑΛ:17.215 ΓΕΛ: 16.800

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ Σχολή Πυροσβεστών (Μόνο για Πολίτες)
ΕΠΑΛ:18.075 ΓΕΛ: 16.850

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ Αστυφυλάκων (Μόνο για Πολίτες)
ΕΠΑΛ:17.070 ΓΕΛ: 13.625

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι συνειδητοποιημένοι και συνήθως από μέτριας προς χαμηλής οικονομικής δυνατότητας οικογένειες. Σχολές σαν αυτή που αναφέρεις δεν τις δηλώνουν γιατί δεν μπορούν να τις υποστηρίξουν οικονομικά, προτιμούν αυτές που ξέρουν πως θα τους οδηγήσουν πιο γρήγορα στην αγορά εργασίας. Το γεγονός πως παιδιά που θέλουν π.χ να γίνουν λογιστές πηγαίνουν στο ΓΕΛ (βάση ΟΠΑ 16.325 για το 95% των θέσεων) αντί να πηγαίνουν στον Τομέα Οικονομίας στο ΕΠΑΛ (βάση ΟΠΑ 12.505 για το 5% των θέσεων) δείχνει την λανθασμένη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας προς την Επαγγελματική εκπαίδευση και τις βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις που υπάρχουν. Δεν είναι θέμα αδικίας, είναι θέμα της ελληνικής οικογένειας που δεν καταδέχεται να στείλει τα παιδιά της στο ΕΠΑΛ.

 
Γιώργος
15 Ιαν 2021 21:57

Γιατί να μην είναι ίδια η βάση εισαγωγής στα ημερήσια και εσπερινά; από τη στιγμή μάλιστα που έγιναν 3ετή (όπως τα ημερήσια) και έτσι "τράβηξαν" μαθητικό δυναμικό...

 
@ΒΙΚΤΏΡΙΑ
15 Ιαν 2021 20:47

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
ΓΕΛ ΓΕΝIKH ΣΕΙΡΑ ΗΜ. (ΝΕΟ) 16.470 (ΒΑΘΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ)
ΕΠΑΛ ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΗΜ. 4.635 (ΒΑΘΜΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ)

μάλον εσύ πρέπει να συμβουλευτείς τους πίνακες......

 
ΒΙΚΤΏΡΙΑ
15 Ιαν 2021 17:58

@Νικος
Μήπως να συμβουλευτείτε λίγο τους πίνακες με τις βάσεις εισαγωγής πριν αρχίσετε να μιλάτε για μηδενικές βάσεις; Και να ρίξετε και μια ματιά στην ύλη των ΕΠΑΛ πριν μιλήσετε για μηδενικές γνώσεις; Πέρυσι μαθήτρια μας με πάνω από 15.000 μόρια από τον τομέα υγείας δεν έπιασε καμία σχολή, μιας και οι βάσεις στον συγκεκριμένο τομέα εκτοξεύτηκαν!! Που το είδατε εσείς ότι περνάνε με 1-5 από τα ΕΠΑΛ; Εκτός αν εννοείτε τις σχολές που από το ΓΕΛ περνάς όχι με 5 αλλά με 2!!!
Και όσο για τις μηδενικές γνώσεις, ξεκολλήστε επιτέλους!! Μόνο τα μαθηματικά, η φυσική και τα αρχαία δίνουν μόρφωση κατ' εσάς; Οι μαθητές των ΕΠΑΛ δυσκολεύονται μεν στα κλασικά μαθήματα στις σχολές τους αλλά υπερτερούν σημαντικά στα μαθήματα της ειδικότητας. Όλοι πλέον το γνωρίζουν αυτό.

 
Γιάννης
15 Ιαν 2021 16:47

Γιατί να έχουν μειωμένες βάσεις εισαγωγής για τα ίδια τμήματα ΑΕΙ ; Τι είδους διάκριση είναι αυτή; Μήπως αυξήθηκε ο αριθμός μαθητών γιατί είχαν οι βάσεις εισαγωγής κινήθηκαν από 1-5 ;

 
ΕΕΚ - Αρχικά Εκπαίδευση και μετά Κατάρτιση...
15 Ιαν 2021 16:29

Τα ΙΕΚ πάντως εσείς τα οδηγούσατε στο κλείσιμο...
Με τέτοια λογική οδηγηθήκατε εκτός κυβέρνησης...
Δεν μπορείτε να κρύβεστε από τις επιλογές σας...
Σκεφτόσασταν πάντα μεροληπτικά ...
Η λογική μόνο ΕΠΑΛ σας τύφλωσε ...
Το λογικό είναι εκπαίδευση και μετά εξειδίκευση μέσω κατάρτισης ...
Μετά τα ΕΠΑΛ θα πρέπει να πηγαίνουν στα ΙΕΚ...

 
Σε έχουμε "αφήσει"!!!!!!
15 Ιαν 2021 15:13

Με αυτούς κάτι θα προσπαθήσουμε να κάνουμε, εσένα σίγουρα σε έχουμε "αφήσει" και αν μπορείς κάνε τον κόπο και άφησε μας και εσύ.

 
Νίκος
15 Ιαν 2021 14:37

Καλύτερα να μας πείτε για το τι κάνατε εσείς στα ΕΠΑΛ και φροντίσατε να εισάγονται στα Πολυτεχνεία και τις Σχολές Υγείας από τα ΕΠΑΛ με μηδενικές γνώσεις και ύστερα ασχολείστε με τους άλλους.
Ή μήπως τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια που επί της εποχής σας γιγαντώθηκαν είναι "δημοκρατική κατάκτηση";
Και, φυσικά, για εσάς είναι αδιάφορο ότι εισάγονται σε σχολές χωρίς βάση πλέον ή στα Φυσικομαθηματικά τμήματα με βαθμούς πολικών θερμοκρασιών στα Μαθηματικά και τη Φυσική.
Δεν έχουμε κοντή μνήμη κε Κοτσιφάκη.

 
ΕΛΕΝΗ
15 Ιαν 2021 12:57

Το μάτι του κυκλώνα είναι ο χώρος όπου επικρατεί νηνεμία. Προφανώς ο συγγραφέας αγνοεί την ερμηνεία της φράσης....

 
Νικος
15 Ιαν 2021 12:15

Απορώ πως επιμένει να κρίνονται για την ίδια σχολή οι υποψήφιοι με διαφορετικά μέτρα και σταθμά. Κάποιος από το ΓΕΛ να χρειάζεται 17 μέσο όρο βαθμολογία για και ένας από το ΕΠΑΛ 7 για την ίδια σχολή.

 
ENEOS
15 Ιαν 2021 11:20

Εμπρός ! Νέοι αγώνες για να ξαναγίνει σύμβουλος !

 
Μα καλά....
15 Ιαν 2021 11:08

Όλα ενα θα θα ...Και σε προηγούμενη τοποθέτηση πριν λίγους μήνες πάλι ένα θα θα...και δεν έγινε τίποτα!!!!
1. Κακώς δεν μπήκε όριο εγγραφών στα ΕΠΑΛ έστω σταω23-24 έτη.

 
Ερτ
15 Ιαν 2021 11:01

Που υπηρετεί ο κύριος και τι σπουδές έχει ώστε να είναι (πρώην) Σύμβουλος Υπουργού;

 
καπλάνι
15 Ιαν 2021 10:54

σωστά τα λέτε αγαπητέ αλλά πιο πολύ κάνετε αντιπολιτευτική προπαγάνδα αντί να σκεφτείτε πραγματικά που έχει οδηγηθεί πλέον η αγορά εργασίας. Τα ΙΕΚ είναι το νέο εργαλείο εξειδίκευσης σε συγκεκριμένους τομείς ειδικοτήτων και εκεί πρέπει να προσανατολιστείτε, ώστε πέρα από τα λόγια του υπουργείου να γίνουν και έργα για την συνολική αναβάθμιση του εργαστηριακού εξοπλισμού και του πεδίου σπουδών, με ενημερωμένα προγράμματα και απόλυτο συγχρονισμό με την βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα. Τα ΕΠΑΛ δε θα χάσουν δυναμικό γιατί πλέον οι υποψήφιοι είναι ενημερωμένοι και αναζητούν εξειδίκευση από μικρή ηλικία οπότε έτσι ανοίγει ο δρόμος προς επαγγελματική ωρίμανση από πιο μικρές ηλικίες με τα ΕΣΚ που όμως δεν μας ενημέρωσε το υπουργείο αν έχει δώσει συνέχεια μετά την αποφοίτηση για συνέχεια σπουδών η αν θα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή με τα επαλ. Οσο για τον ηλικιακό προσδιορισμό και αυτό είναι καλό στα πρωινά γιατί κυρίως φοιτούν παιδάκια αγοράκια και κοριτσάκια ανήλικα και δεν μπορεί να γίνει μάθημα και κοινωνικοποίηση σε σχολικό περιβάλλον ενός 14 χρονών με έναν 45 χρονών οπότε αυτό θα έπρεπε να το επικροτείτε παρά να το δυσφημείτε. Το νέο σύστημα είναι σε καλό δρόμο και για την αναβάθμιση των πτυχίων και απολυτηρίων γενικών και επαλ . Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται γιατί η αγορά στην εποχή μας τρέχει με ταχύτητες φωτός και για αυτο πολύ δύσκολα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις και κρίσεις στοχευμένες .

 
ANTONIOS
15 Ιαν 2021 10:12

Οι συνάδελφοι που ψήφισαν ΝΔ στις εκλογές δεν είναι λίγοι. Θα τα βρουν μπροστά τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.