Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σήμερα: Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων παρουσία της πολιτικής ηγεσίας

Τρίτη: Συνάντηση με Α. Τσίπρα, Ν. Φίλη και Κ. Γαβρόγλου
Δημοσίευση: 18/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Έκτακτη διαδικτυακή  Σύνοδο θα πραγματοποιήσουν οι Πρυτάνεις  σήμερα Δευτέρα, στις 5 το απόγευμα, παρουσία της υπουργού Ν. Κεραμέως και του υφυπουργού, αρμόδιου για τα ΑΕΙ Α. Συρίγου, προκειμένου να  διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους επί του Σχεδίου Νόμου  για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων, που φέρει τον  τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Παράλληλα μετά από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ έχει προγραμματιστεί για αύριο  Τρίτη στις 12 το μεσημέρι, διαδικτυακή συνάντηση των Πρυτάνεων  με τον  Α. Τσίπρα, τον τομεάρχη παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη και τον   Κώστα Γαβρόγλου.

Στην έκτακτη Σύνοδο οι Πρυτάνεις, ο καθένας ξεχωριστά,  θα τοποθετηθούν επί:

  • της σύστασης  Σώματος Προστασίας των ΑΕΙ , το οποίο θα είναι υπό της εποπτεία της Ελληνικής Αστυνομίας.
  • της θεσμοθέτησης ανώτατου ορίου φοίτησης των φοιτητών, και
  •  την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν:

Α. Οι τοποθετήσεις των Πρυτάνεων των ακριτικών Πανεπιστημίων επί της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ, και,

Β. Οι τοποθετήσεις των Πρυτάνεων του ΕΚΠΑ, του ΕΜΠ, του ΑΠΘ και του ΠΑΔΑ επί της σύστασης  Σώματος Προστασίας των ΑΕΙ , το οποίο θα είναι υπό της εποπτεία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η Σύγκλητος του ΟΠΑ ήδη έχει ταχθεί υπέρ του Σώματος Προστασίας των ΑΕΙ (δείτε εδώ), ενώ του Πανεπιστημίου Πατρών  κατά (Δείτε εδώ)

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη με ανακοίνωση έκανε λόγο για “αναβίωση του Σπουδαστικού της Ασφάλειας” σχετικά με το Σώμα  Προστασίας των ΑΕΙ και για “λιγότερους  και πιο συστημικά επιλεγμένους νέους και νέες στα Πανεπιστήμια” όσον αφορά την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ (Δείτε εδώ).

Σχόλια (12)

 
Αρθούρος
19 Ιαν 2021 00:39

Τα περιφερειακά πανεπιστήμια ιδρύθηκαν με καθυστέρηση σχεδόν ενάμιση αιώνα (1837-1964) γιά να αντισταθμίσουν την υδροκέφαλη ανάπτυξη μόνο των δύο πολύ μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας. Από τότε, συνδέθηκαν με τις Περιφέρειες της χώρας μας όπως αυτές διαμορφώθηκαν και συμμετέχουν στο σχεδιασμό ανάπτυξής τους. Δε νοείται περιφέρεια χωρίς πανεπιστήμιο, όπως σήμερα είναι γιά παράδειγμα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Τα Πανεπιστήμια και οι υπόλοιπες Ανώτατες κι Ανώτερες σχολές σήμερα είναι περίπου 54. Προφανώς και πρέπει να μειωθούν ραγδαία και να προσεγγίσουν τον αριθμό των περιφερειών(με εξαιρέσεις: α) το Πανεπιστήμιο Βορειοδυτικής Ελλάδας που θα περιλαμβάνει την Ήπειρο και τα δύο βόρεια νησιά του Ιονίου, β)το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας που θα περιλαμβάνει τη Δυτική Ελλάδα μαζί με τα νησιά του νότιου Ιονίου και γ)το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που θα περιλαμβάνει και το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο)με επιπλέον 2 πανεπιστήμια στην Αττική, 1 στην Κεντρική Μακεδονία, 1 το ΕΑΠ κι ένα το νέο Πανεπιστήμιο με τις συγχωνευμένες σ' αυτό σχολές Δημόσιας Τάξης κι Εθνικής Άμυνας. Σύνολο δηλαδή:16 Πανεπιστήμια. Αυτό πρέπει να γίνει εθνικός στόχος.
Από την άλλη, η κατάργηση αρκετών τμημάτων είναι ασύμφορη και μπορεί να προκαλέσει ακόμα ένα μεταναστευτικό φοιτητικό ρεύμα, χωρίς να μπορεί να προσελκύσει τους επιστήμονες που έχουμε στο εξωτερικό. Η πιό καλή λύση που μπορεί να δοθεί είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων και κυρίως των μετεγγραφών μέχρι και την κατάργησή τους, γιά να υπάρχουν ποιοτικές σπουδές στη χώρα μας.
Τα περιφερειακά τμήματα δεν ισοδυναμούν μόνο με καφετέριες, εστιατόρια, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια. Είναι επίσης ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα, κέντρα καινοτομιών και μπορούν να γίνουν κυψέλες ανάπτυξης επιχειρήσεων, αν ποτέ αποχτήσουμε αυτή την κουλτούρα. Στην προσέλκυση επιστημόνων κι επιχειρηματιών μπορεί να βοηθήσει και το νομοσχέδιο γιά τη φύλαξή τους και την ίδρυση αστυνομικού σώματος γιά ποινικά αδικήματα που τελούνται σ' αυτά.
Τέλος, ακόμα και διπλά και τριπλά τμήματα στην ίδια περιοχή(λεκανοπέδιο Αττικής), αν συμπεριληφθούν σε τρία διαφορετικά πανεπιστήμια, όπως προτείνεται, αποχτούν άλλο χαρακτήρα στα νέα πανεπιστήμια και βοηθούν στην ενδυνάμωση και ανταγωνιστικότητά τους στο εσωτερικό κι εξωτερικό, παρά τώρα που ανήκουν σε μονοθεματικά πανεπιστήμια. Είναι δηλαδή μία πρόκληση γιά κάποιον υπουργό να βάλει όλα αυτά τα σκόρπια πανεπιστήμια, προϊόντα μιάς άλλης εποχής ευμάρειας-που όμως πέρασε- να δουλέψουν γιά την ανάπτυξη της χώρας.

 
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια
18 Ιαν 2021 23:31

Αν δείτε τα στατιστικά στοιχεία 3 στους 4 υποψηφίους συγκέντρωσαν περισσότερα από 11.000 μόρια, σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Το υπουργείο πρέπει να εξετάσει γιατί από τους υπόλοιπους ένα ποσοστό εμφανίζει εξαιρετικά χαμηλές επιδόσεις - έχει διαφορά μια οριακή επίδοση σε ένα μάθημα στο 9 ή 10, που μπορεί να οφείλεται και σε τυχαίους παράγοντες, από μια συνολικά χαμηλή βαθμολογία 4 ή 5, η οποία υποδηλώνει σχολική αποτυχία.

Οι Πανελλαδικές, πέρα από διαγωνισμός εισαγωγής, λειτουργούν και ως απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές. Κάθε χρόνο αποκαλύπτεται ένας μεγάλος αριθμός που ολοκλήρωσαν Γυμνάσιο και Λύκειο χωρίς να μπορούν να αξιολογηθούν στα γραπτά σε εθνικό επίπεδο ούτε με ένα 5/20, δηλαδή, ένα θέμα απλής θεωρίας και άσκησης του σχολικού βιβλίου - αυτό είναι ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ αποτυχία.

https://www.esos.gr/arthra/71135/shedio-nomoy-gia-ti-vasi-eisagogis-sta-...

https://www.esos.gr/arthra/71110/simera-1130-i-paroysiasi-sn-gia-ti-vasi...

 
απλές απαντήσεις
18 Ιαν 2021 20:01

1) της σύστασης Σώματος Προστασίας των ΑΕΙ , το οποίο θα είναι υπό της εποπτεία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Καλύτερα να λέμε ότι είναι ειδικό σώμα της Αστυνομίας για να καλύψει το έλλειμμα των αστυνομικών να χειριστούν την αυξημένη παραβατικότητα στα συγκεκριμένα ιδρύματα
2) της θεσμοθέτησης ανώτατου ορίου φοίτησης των φοιτητών
Είναι περισσότερο θέμα παρακολούθησης της φοίτησης από το πρώτο έτος...πχ. εφόσον ένας φοιτητής αποτύχει σε 3 μαθήματα στο 1ο εξάμηνο θα πρέπει να διαγράφεται (έτσι για να αναφέρω ένα ακραίο παράδειγμα)...βέβαια με όλες τις κοινωνικές και άλλες ανοχές για συγκεκριμένες περιπτώσεις. Η λογική να είναι ότι ο χρόνος των φοιτητών και τα έξοδα που καταβάλουν είναι πολύτιμα και πρέπει το Πανεπιστήμιο να σταματάει όσους δεν ανταποκρίνονται.
3) την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.
ορθό μέτρο, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν επιστημονικά πεδία που δεν έχουν μεγάλες αποκλίσεις, δείτε τις βάσεις σε ιατρική και σε άλλες σχολές στο πεδίο της υγεία, αλλιώς ας υπάρχει μεγαλύτερο εύρος από τον μέσο όρο αλλά και μια δικλείδα κάτω ορίου (πχ. όχι κάτω από 5 σε κάποιο μάθημα). Η Β φάση θεωρώ ότι δημιουργεί στρεβλώσεις, γιατί θα οδηγήσει σε επιλογές ανάγκης από τους μαθητές που θα αποσκοπούν απλά στην εγγραφή τους στην ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης.

 
Εθνικό σχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
18 Ιαν 2021 19:56

Η Ελλάδα έχει συγκεκριμένους εθνικούς στόχους ως μέλος της ΕΕ, δεν μπορεί να αποφασίσει ότι μειώνει τον αριθμό των φοιτητών χωρίς να προσφέρει στους νέους εναλλακτικές.

Γεγονός είναι ότι σαν χώρα βρισκόμαστε λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην απόκτηση πτυχίων και δεν υπάρχει η πολυτέλεια τα Δημόσια ΑΕΙ να μη δέχονται τουλάχιστον 50.000 πρωτοετείς ανά έτος. Το ζήτημα είναι με ποιο τρόπο θα κατανεμηθούν αυτές οι θέσεις ώστε να μην υπάρχει εγκατάλειψη σπουδών και η διαχείριση της χρηματοδότησης να οδηγεί σε ακαδημαϊκή ανάπτυξη.

 
Διασπορά ακαδημαϊκών μονάδων ΑΕΙ
18 Ιαν 2021 19:50

Να εξετάσουμε καταρχάς αν η Ελλάδα χρειάζεται 22 ΑΕΙ για να καλύψει γεωγραφικά και πληθυσμιακά την προσφορά Ανώτατης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πόσο λογικό είναι λειτουργούν τμήματα και σχολές ΑΕΙ σε 5 ή 6 πόλεις και νησιά; Όλα τα περιφερειακά Πανεπιστήμια (Αιγαίου, Ιόνιο, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, Δυτ. Μακεδονίας, Κρήτης, Πάτρα, Θράκης) έχουν εγγενές μειονέκτημα λόγω της διασποράς των ακαδημαϊκών μονάδων - αυτό πρέπει να διορθωθεί πριν αποφασιστεί η κατανομή θέσεων προσωπικού και ο αριθμός των εισακτέων. Από την άλλη, δεν έχει νόημα η δημιουργία και η διατήρηση διπλών σχολών σε Αττική και Θεσσαλονίκη: Στα μεγάλα αστικά κέντρα πρέπει να παραμείνουν 2 ή 3 πανεπιστήμια και τα τμήματα να ενταχθούν σε αυτά, ώστε να αποδεσμευτούν πόροι για ενίσχυση των νέων περιφερειακών ΑΕΙ.

Συνεπώς, χρειάζονται αναδιάρθρωση και τα 400 τμήματα όχι μόνο τοπικές παρεμβάσεις σε επίπεδο ιδρύματος. Πληθυσμιακά και γεωγραφικά το μόνο νησί που πρέπει να διατηρεί σχολές ΑΕΙ είναι η Κρήτη, κανένα άλλο δεν έχει κρίσιμη μάζα σε αρκετή απόσταση από την ενδοχώρα.

Όπως δεν υπάρχει Πανεπιστήμιο Ευβοίας και όπως καταργήθηκαν τα Παν. Δυτικής Ελλάδας και Στερεάς Ελλάδας έτσι πρέπει να γίνει αλλαγή στον χάρτη με συγχωνεύσεις και απορροφήσεις.

 
πίεση πρυτάνεων για μείωση μέγιστου αριθμού εισακτέων
18 Ιαν 2021 15:53

Δεν επαρκεί η τρέχουσα νομοθετική ρύθμιση για την ουσιαστική αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης
καθώς απλά περιορίζεται στο να κόψει τις λευκές κόλλες.

Θα πρέπει να συνοδευτεί και με σημαντική μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων για όλα τα τμήματα,
βάσει των εισηγήσεων των ίδιων των τμημάτων.

- θα αυξηθεί η βάση εισαγωγής και το επίπεδο των εισακτέων,
- θα υπάρχουν περισσότερες εκπαιδευτικές απαιτήσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από τους ίδιους του μαθητές ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,
- θα μειωθεί η αναλογία φοιτητών/ΔΕΠ,
- θα αμβλυνθεί το πρόβλημα ενσωμάτωσης φοιτητών από μεταγραφές,
- θα μειωθεί το κόστος ανώτατης εκπαίδευσης των εισακτέων σε ετήσια βάση,
- θα μπορεί να υπάρχει αναδιανομή πόρων που θα ξοδεύονταν για έκτακτο προσωπικό σε πιο ουσιαστικές ανάγκες,
- θα μειωθούν τα έτη φοίτησης και η αναλογία αποφοίτων/εισακτέων,

και όσα τμήματα μετά και τη μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων συνεχίσουν να μην λαμβάνουν εισακτέους απλά θα κλείσουν από μόνα τους.

Απλό, δίκαιο, μα πάνω απ' όλα ουσιαστικό μέτρο για την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, που ανακοινώθηκε σε κάθε τόνο και πήγε να εφαρμοστεί πέρυσι αλλά δυστυχώς υπήρξε υπαναχώρηση την τελευταία στιγμή.

Τολμήστε το και εισακούστε επιτέλους τα Τμήματα ως προς τον μέγιστο αριθμό εισακτέων που μπορούν ποιοτικά να εκπαιδεύσουν.

 
Μάγδα
18 Ιαν 2021 02:10

Για τους φοιτητές που πρέπει να επιστρέψουν στην πόλη που φοιτούν γιατί εκεί έχουν όλα τα συγγράμματα, μιας και ήρθαν για την περίοδο των εορτών στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και εγκλωβίστηκαν εκεί, δεν θα δοθεί λύση????
Ξεκινά η εξεταστική και δεν μπορούν να διαβάσουν τις σημειώσεις τους που τις έχουν στον τόπο σπουδών τους!!! Έλεος πια!!! Δώστε λύση τωωωρααααα!!!

 
Μάγδα
17 Ιαν 2021 19:39

Για τους φοιτητές που πρέπει να επιστρέψουν στην πόλη που φοιτούν γιατί εκεί έχουν όλα τα συγγράμματα, μιας και ήρθαν για την περίοδο των εορτών στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και εγκλωβίστηκαν εκεί, δεν θα δοθεί λύση????
Ξεκινά η εξεταστική και δεν μπορούν να διαβάσουν τις σημειώσεις τους που τις έχουν στον τόπο σπουδών τους!!! Έλεος πια!!! Δώστε λύση τωωωρααααα!!!

 
φιλελεύθερος
16 Ιαν 2021 08:49

O Τσίπρας, ο Φίλης, ο Γαβρόγλου δεν αντιλαμβάνονται ή κάνουν ότι δεν αντιλαμβάνονται τι είναι συνταγματικό και τι όχι. Οι ψηφοφορίες στους συλλόγους διδασκόντων για την ανάδειξη διευθυντών ήταν αντισυνταγματικές. Η βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ, το ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ, και η ομάδα προστασίας των πανεπιστημίων είναι εντός του συνταγματικού πλαισίου. Οι παραπάνω διατάξεις ασφαλώς θα τεθούν στην ετυμηγορία των αρμοδίων δικαστηρίων και είμαι βέβαιος ότι η κυβέρνηση σε περίπτωση που κριθούν αντισυνταγματικές θα συμμορφωθεί.
H ανακοίνωση του Σύρριζα για προσπάθεια αναβίωσης του σπουδαστικού της ασφάλειας έχει σαν στόχο να δυναμιτίσει το πολιτικό κλίμα για λόγους μικροπολιτικούς.

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
16 Ιαν 2021 08:44

Για τα νέα 5ετή γεωπονικά τμήματα υπάρχει απάντηση απο το ΥΠΑΙΘ πότε θα αξιολογηθούν οι φάκελοι των integrated master; Γιατί καθυστερεί η αξιολόγηση;

 
Να γίνει δημόσια η σύσκεψη της Τρίτης
16 Ιαν 2021 07:05

Τα θέματα της Παιδείας δεν είναι διαβαθμισμένα ούτε άκρως απόρρητα. Είναι χιλιάδες τα μέλη ΔΕΠ και το προσωπικό, εκατοντάδες χιλιάδες οι φοιτητές και άλλοι τόσοι οι ενδιαφερόμενοι μαθητές, των οποίων το μέλλον εξαρτάται άμεσα από το σχέδιο νόμου. Όπως όλα είναι φανερά όταν συζητούνται στην δημοκρατική μας Βουλή, εκτός ίσως των θεμάτων εθνικής ασφάλειας, έτσι και αυτή η διαδικτυακή συνάντηση της Τρίτης θα έπρεπε να είναι δημόσια, ούτως ώστε:

α) Να ακούσουμε τις προσωπικές απόψεις των Πρυτάνεων κάθε ιδρύματος (και όχι μόνο των Συγκλήτων κατά πλειοψηφία) και όλων των κομμάτων επί της ουσίας , πριν το νομοσχέδιο τεθεί σε ψηφοφορία (όπου θα επικρατήσουν κυρίως οι πολιτικές αντιπαραθέσεις με αριθμητικά και οικονομικά κριτήρια). Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να επιλέξουμε ποιο είναι το ασφαλέστερο ΑΕΙ για να στείλουμε τα παιδιά μας, καθόσον είναι φανερό ότι τα ιδρύματα έχουν διϊστάμενες απόψεις.

β) Να αποκτήσει το θέμα την δημοσιότητα που του αξίζει, παραμερίζοντας προσωρινά τα εφήμερα προβλήματα με τα οποία ασχολούνται κυρίως τα ΜΜΕ και τα οποία κάποτε θα τελειώσουν μετά το τέλος της πανδημίας. Πρέπει να ενημερωθούμε ιδίοις όμμασι, πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και το μέλλον της χώρας.

Προτείνουμε λοιπόν η σύσκεψη αυτή να συμπεριλάβει όλους τους Πρυτάνεις (έστω όλους των μεγάλων ΑΕΙ), να καταγραφεί και να αναρτηθεί στο διαδίκτυο όπως ακριβώς δημοσιεύονται όλα τα σημαντικά θέματα στη Διαύγεια.

 
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
15 Ιαν 2021 23:13

Πρέπει να μας πει αυτή η κυβέρνηση αν θέλει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ή όχι.
Ένας ένας οι καθηγητές φεύγουν για τα κεντρικά Πανεπιστήμια ενώ με τις συνεχείς αλλαγές και το προσφυγικό στα τρία από τα έξι νησιά οι μαθητές το επιλέγουν μόνο για να πάρουν στην συνέχεια μετεγγραφή.
Τελευταία με τις ρυθμίσεις όπου ακόμα και η συνεχώς μειούμενη χρηματοδότηση θα κόβεται και θα δίνεται στα κεντρικά Πανεπιστήμια (με έσοδα από κλειροδοτήματα και ίδιους πόρους) αν κάποιος αδιάφορος δείκτης της ΕΘΑΑΕ πέσει μια χρονιά, η πορεία φαντάζει προδιαγεγραμμένη.
Θα περίμενε κανείς την αντίδραση της Συγκλήτου, την αντίδραση του Πρύτανη, την αντίδραση των φοιτητών, αλλά επικρατεί σιωπή. Μάλλον με κάτι άλλο ασχολούνται όλοι αυτοί έχοντας εξασφαλίσει την θέση τους, αλλά καταγράφεται αυτή η στάση και οδηγεί στον μαρασμό ενός δυναμικού και παραγωγικού χώρου στο Αιγαίο.
Εκτιμώ ότι την επόμενη διετία το Πανεπιστήμιο θα αποτελεί παράρτημα (αν θα υπάρχει) άλλου ιδρύματος (πχ. Παν. Κρήτης)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ