Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υπ. Παιδείας: 14 καίρια ερωτήματα για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις Α Τσίπρα στην τηλεδιάσκεψη με τους Πρυτάνεις

Εξακολουθεί να πιστεύει το «δόγμα Γαβρόγλου», σύμφωνα με το οποίο το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;
Δημοσίευση: 19/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ανακοίνωση με  14   ερωτήματα για τον ΣΥΡΙΖΑ, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας , απαντώντας στις δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα    στην τηλεδιάσκεψη   με τους Πρυτάνεις των ΑΕΙ.

Ειδικότερα τα ερωτήματα έχουν ως  εξής:

1.    Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας υποψήφιοι με βαθμολογία 1 ή 2 στα 20 στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως συνέβαινε στη βάση ρυθμίσεων που η Κυβέρνησή του είχε νομοθετήσει;

2.    Αν ναι, πώς ακριβώς εξυπηρετείται α) ο ίδιος ο εισαχθείς φοιτητής και ποιες οι προοπτικές αποφοίτησής του και μετέπειτα επαγγελματικής του αποκατάστασης, β) οι συμφοιτητές του που αγωνίστηκαν για να εισαχθούν με υψηλότερες επιδόσεις στο εν λόγω ΑΕΙ και το επίπεδο σπουδών, γ) ο Έλληνας φορολογούμενος;

3.    Συμφωνεί να εισάγεται υποψήφιος στη 200η επιλογή του, να μην αποφοιτά ποτέ και να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου παρεμφερούς επίδοσης που έχει επιλέξει το τμήμα αυτό σε υψηλή επιλογή;

4.    Εξακολουθεί να πιστεύει ότι πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι όσο πιο συγκεντρωτικό γίνεται, οι εξουσίες στον Υπουργό αυξανόμενες και οι αρμοδιότητες των ΑΕΙ μειούμενες; Διαφωνεί με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Πανεπιστήμια, που γίνεται για πρώτη φορά σε θέματα όπως ο καθορισμός των βάσεων εισαγωγής και των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων;

5.    Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι, ενδεικτικά το 2018, η Ελλάδα ήταν τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των αποφοίτων κατ’ έτος, με μόλις 9% αποφοίτους κατ’ έτος, όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 24%;

6.    Συμφωνεί με το να τεθεί ένα χρονικό όριο στη φοίτηση ή επιμένει ψηφοθηρικά στους «αιώνιους φοιτητές», εμπαίζοντας πρωτίστως τους ίδιους;

7.    Συμφωνεί με την ελεγχόμενη είσοδο, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε τόσα πανεπιστήμια διεθνώς;

8.    Εξακολουθεί να πιστεύει το «δόγμα Γαβρόγλου», σύμφωνα με το οποίο το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;  

9.    Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι τα μέλη της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δεν θα είναι οπλισμένα;

10.    Γνωρίζει και παραπληροφορεί ή αγνοεί ότι αποδόθηκαν στα ΑΕΙ μόλις πριν από μερικούς μήνες περισσότερες από 550 θέσεις μελών ΔΕΠ;

11.    Συμφωνεί να υπάρχει η εναλλακτική της επαγγελματικής κατάρτισης για τους νέους μας ή όχι;

12.    Γνωρίζει ότι περίπου ένας στους τέσσερις καταρτιζομένους στα ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος ΑΕΙ, που επιλέγει την επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να βρει διέξοδο από την ανεργία;

13.    Πώς ακριβώς ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας, όταν αναβαθμίζεται το ακαδημαϊκό περιβάλλον των δημόσιων ΑΕΙ και επιχειρείται η εξυγίανσή του από νοσηρά φαινόμενα; Όταν προβλέπεται για πρώτη φορά, η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ;

14.    Εν τέλει, ποιον ακριβώς εξυπηρετεί η απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου που ο ίδιος φαίνεται να επιδιώκει, με τη μη θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής, με την διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας, ανάμεσα σε άλλα;

"Ρητορικά τα ερωτήματα, ασφαλώς, καθώς δεν περιμένουμε δυστυχώς καμία εύλογη απάντηση" καταλήγει η ανακοίνωση-απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

Σχόλια (8)

 
Νίκος Γαρδέλης
15 Φεβ 2021 20:24

1. Προς Τ.Γ.Κ . Οταν ένας πολιτικός Θεσμός ασχολείται με τις αποφάσεις του Υπουργείου και υπόσχεται ανατροπές νομίζω οτι δικαιούται το Υπουργείο να του απαντήσει. Πολιτική ηγεσία έχει το Υπουργείο, όχι υπηρεσιακή.
2. Προς "Πολλά λόγια ουσία μηδέν" . Διαφωνώ αγαπητέ μου φίλε. Είναι εξαιρετική και αποτελεσματική. Το έργο της φαίνεται από τις αντιδράσεις. Είναι πολύ καταρτισμένη και δεν αποτελεί μετριότητα. Έχει κάνει πολλά σε λιγότερο από δύο χρόνια και θα κάνει ακόμη αρκετά. Είναι πολύ εργατική. Δεν μένει στο ¨δεν βαριέσαι...¨.

 
Πέτρος
22 Ιαν 2021 16:25

Όσες αντιδράσεις και να υπάρξουν τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Τα νομοσχέδια για την παιδεία αποτελούν δεσμεύσεις της χώρας προς την ΕΕ. Όποια κυβέρνηση και να ήταν θα το ψήφιζε το νομοσχέδιο και η αντιπολίτευση θα αντιδρούσε. Όλα τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση!!!!!!!!!!!!!!!

 
Πολλά λόγια, ουσία μηδέν
20 Ιαν 2021 20:25

Η αυτού μετριότης, κυρία Υπουργός, τοποθετήθηκε για θέματα άνευ ουσίας. Όπως έχουμε πλέον συνηθίσει, μετά από κάθε υπερφίαλη τοποθέτησή της. Οι μετριότητες, όμως, της πολιτικής έχουν μια και μοναδική "ικανότητα": αναγάγουν ( ή σκοπίμως εστιάζουν, προβάλλουν) επουσιώδη, δευτερεύοντα και μικρά προβλήματα των διαφόρων θεσμών σε θεμελιώδεις αιτίες δυσλειτουργίας. Πολλαπλά τα οφέλη για τους ίδιους, τεράστιο το κόστος για την κοινωνία. Οι μετριότητες μένουν στον αφρό μιας συγκυριακής πολιτικής δημοσιότητας, η κοινωνία και οι νέοι άνθρωποι βασανίζονται διαρκώς από τους παράδοξους πειραματισμούς και τις ιδεοληψίες των εκάστοτε μετριοτήτων.

 
Χρήστος
20 Ιαν 2021 10:18

Συμπληρωματικά στο προηγούμενο μήνυμα μου, το Φυλακτικο Προσωπικό των Πανεπιστημίων διώχθηκε το 2013 από τα Πανεπιστήμια με απόφαση του τότε υπουργού και σημερινού Πρωθυπουργού κυρίου Μητσοτάκη.

 
ANTONIOS
20 Ιαν 2021 09:14

H μοναδική χώρα όπου οι κυβερνώντες νομίζουν ότι είναι αντιπολίτευση και ελέγχουν την εξουσία.

 
Χρήστος
20 Ιαν 2021 02:05

Η υπουργός Παιδείας δεν είναι πολιτικό γραφείο για να υποβάλλει ερωτήματα. Αλλά μια και τα υποβάλλει μπορώ να θέσω και εγώ ερωτήματα.1) Όσον αφορά τη φύλαξη των Πανεπιστημίων υπήρχε ή δεν υπήρχε Φυλακτικο Προσωπικό που ήταν υπάλληλοι των Πανεπιστημίων τους οποίους φρόντισε να βγάλει από τη θέση τους το 2013; Βεβαίως και υπήρχε. 2) Όσον αφορά τους βαθμούς εισαγωγής στα ΑΕΙ ισχύει πάντοτε ο κανόνας ότι αν κάποιος δεν έχει γράψει καλά δεν είναι και καλός μαθητής ή δεν θα γίνει καλός φοιτητής από άποψη επιδόσεων και καλός επιστήμονας στο μέλλον; Όχι βέβαια και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που το επιβεβαιώνουν. Εγώ για παράδειγμα είχα περάσει με βαθμούς 12,10,5 και 2,5 στα τέσσερα μαθήματα σε ΤΕΙ. Κατά τη φοίτηση μου όμως ήμουν πολύ καλός φοιτητής, είχα πάρει και 2 χρηματικές υποτροφίες από το ΙΚΥ λόγω των επιδόσεων μου στα μαθήματα και πήρα πτυχίο με βαθμό 9,7 με άριστα το 10.

 
Χαρης
19 Ιαν 2021 21:01

Συγχαρητήρια στη κυρία υπουργό επιτέλους γίνεται έργο

 
Τ.Γ.Κ.
19 Ιαν 2021 20:17

Θα καταλάβει κάποια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας ότι δεν είναι δουλειά του να βγάζει ανακοινώσεις με ερωτήματα που απευθύνονται σε κόμματα; Υπουργείο Παιδείας είναι, δεν είναι πολιτικό γραφείο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.