Οι θέσεις της Συνόδου Πρυτάνεων για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις ως προς τον αριθμό των εισακτέων τους από το νέο σύστημα εισαγωγής για λόγους που δεν συνδέονται με τις ακαδημαϊκές ή ερευνητικές τους επιδόσεις, αλλά με την γεωγραφική- δημογραφική ενδοχώρα τους

20/01/2021

Ενημερώθηκε: 20/01/2021, 12:31

Άκουσε το άρθρο

Τις θέσεις, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην   έκτακτη συνεδρίαση της Δευτέρας, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας , επί του Σχεδίου Νόμου  για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων, ανακοίνωσε σήμερα η Σύνοδος των Πρυτάνεων.

Ελάχιστη  Βάση  Εισαγωγής

Ως προς το θέμα του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια,  εκφράστηκαν διάφορες απόψεις και υπήρξε σύγκλιση στα ακόλουθα ζητήματα:

•    Το νέο σύστημα και ιδιαίτερα η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής συνεπάγεται μια σημαντική μείωση του συνολικού αριθμού των μαθητών/τριών που εισάγονται στα ΑΕΙ

•    Η Πολιτεία οφείλει να προνοήσει για τις εναλλακτικές μορφές υψηλού επιπέδου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τους νέους και τις νέες που δε θα έχουν τη δυνατότητα φοίτησης στα δημόσια ΑΕΙ. Ζητείται μέριμνα και μέτρα στήριξης ώστε να καλυφθεί αυτή η πρόνοια.

•    Τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις ως προς τον αριθμό των εισακτέων τους από το νέο σύστημα εισαγωγής για λόγους που δεν συνδέονται με τις ακαδημαϊκές ή ερευνητικές τους επιδόσεις, αλλά με την γεωγραφική και την δημογραφική ενδοχώρα τους. Εκφράστηκε ιδιαίτερη ανησυχία για τη βιωσιμότητα μεγάλου αριθμού Τμημάτων των Περιφερειακών Ιδρυμάτων. Είναι απαραίτητο να υπάρξει μέριμνα για αυτό, ιδιαίτερα μάλιστα για Πανεπιστήμια η ίδρυση των οποίων συνδέθηκε με συγκεκριμένους εθνικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς

•    Η χρηματοδότηση των Περιφερειακών Πανεπιστημίων πρέπει να αποσυνδεθεί από το ζήτημα του αριθμού εισακτέων.

•       Το παρόν αλλά και το προτεινόμενο εξεταστικό σύστημα δεν καλύπτει τις ακαδημαϊκές ανάγκες και τις γνωστικές προϋποθέσεις των Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Απαιτείται η εισαγωγή νέων ή παλαιών γνωστικών αντικειμένων που να ανταποκρίνονται σε αυτό τον σκοπό. Για να επιτευχθεί η ποιοτική αναβάθμιση της φοίτησης, τα τμήματα και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα θα πρέπει να έχουν άποψη τόσο για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων, όσο και τον αριθμό και το περιεχόμενο των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθήματων εισαγωγής στα ΑΕΙ.

•    Τονίστηκε ότι, για να λειτουργήσει θετικά το νέο σύστημα εισαγωγής, χρειάζεται αλλαγή και του συστήματος μετεγγραφών, ώστε να μην επιβαρύνονται με υπερβολικούς αριθμούς φοιτητών/τριών τα κεντρικά πανεπιστήμια, ενώ θα μένουν κενές πολλές θέσεις σε αντίστοιχα τμήματα άλλων πανεπιστημίων.

Επιβολή ανώτατου ορίου φοίτησης

Ως προς την επιβολή ανώτατου ορίου φοίτησης, εκφράστηκαν πολλές επιφυλάξεις με γνώμονα την άποψη ότι, η διαγραφή φοιτητών/φοιτητριών δεν μπορεί να είναι μια οριζόντια διοικητική πράξη, καθώς η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο (π.χ. εξειδίκευση διατάξεων για εργαζόμενους φοιτητές, μερική φοίτηση, εκτίμηση περιπτώσεων παράτασης).

Τονίστηκε επίσης, η διοικητική πολυπλοκότητα της υλοποίησης ενός τέτοιου οριζόντιου μέτρου.

Πειθαρχικός κώδικας

Ως προς τον πειθαρχικό κώδικα, ζητήθηκε η αποδέσμευση αυτού του ζητήματος από ένα νομοσχέδιο που αφορά ζητήματα  εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, φύλαξης, ασφάλειας και ανώτατου ορίου φοίτησης.

Τονίστηκε ότι, ζητήματα πειθαρχικού κανονιστικού πλαισίου αφορούν το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων και προτάθηκε η εισαγωγή   πειθαρχικών διατάξεων για τους  φοιτητές στον Εσωτερικό Κανονισμό των ιδρυμάτων.

Αναφέρθηκε επίσης ότι, οι όποιες πειθαρχικές διατάξεις δεν μπορεί να αφορούν πρωταρχικά ή αποκλειστικά το φοιτητικό μόνο σώμα.

Πανεπιστημιακή αστυνομία

Ως προς τα ζητήματα φύλαξης και ασφάλειας των Πανεπιστημίων, η Σύνοδος Πρυτάνεων αναφέρθηκε σε προηγούμενες σχετικές συζητήσεις της και αποδέχτηκε τις αποφάσεις Συγκλήτων των Πανεπιστημίων.

Τα μέλη της Συνόδου Πρυτάνεων δεσμεύτηκαν να αποστείλουν στο ΥΠΑΙΘ προτάσεις σχετικές με τα άρθρα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (18)

φορολογούμενος
|

Δεν εκπλήσσομαι από την αντίδραση. Είναι δύσκολο να αποδεχτούμε ότι δε πρέπει να υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές, βαθμό εισαγωγής 3 και φαινόμενα βανδαλισμού ατιμώρητα. Δεν υπήρξε αντίδραση όταν ιδρύονταν τμήματα χωρίς υποδομές εν μία νυκτί με ένα ΦΕΚ όμως. Εκεί γιατί δεν μιλούσαν για την ποιότητα σπουδών; Α εκεί αυξάνονταν οι φοιτητές; Ποιος συντηρεί όλα τα ιδρύματα; Ο Έλληνας φορολογούμενος μήπως; Δεν μπορεί πλέον.

Νέοι ερευνητές προκύπτουν από τους φοιτητές
|

Πουθενά στον κόσμο τα πανεπιστήμια δεν αντιμετωπίζονται αποκλειστικά σαν "ιδρύματα παραγωγής γνώσης", δηλαδή ερευνητικά ινστιτούτα. Ο αριθμός και οι επιδόσεις των νέων φοιτητών αποτελούν κριτήρια χρηματοδότησης άρα και επιβίωσης. Αυτό είναι και το λογικό, αλλιώς είναι σαν να δεχόμαστε ότι μετά το 2000 δε γεννήθηκε κανείς άξιος να συμμετέχει στις μελλοντικές ερευνητικές δραστηριότητες...

Άρα δεν μπορεί κάποια πανεπιστήμια να εκπαιδεύουν φοιτητές και συγχρόνως να απασχολούν ερευνητές ενώ κάποια άλλα θα κάνουν μόνο ένα από τα δύο. Χρειάζεται ισορροπία και ορισμένα πανεπιστήμια (πχ. ΔΠΘ, Παν. Ιωαννίνων, Παν. Κρήτης, Παν. Θεσσαλίας, Παν. Πατρών) έχουν καλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

Πολίτης
|

Όλες οι ειδικότητες που αναφέρατε περιέχονται στο μηχανογραφικό. Ούτε γυαλιά μυωπίας, όπως είπατε, δεν μπορείς να φτιάξεις χωρίς πανεπιστημιακό πτυχίο στην Ελλάδα. Οπότε το ίδιο λέμε. Δεν γίνεται όλες οι ειδικότητες να περνούν από το πανεπιστήμιο. Κι από την άλλη τα κολλέγια να αποτελούν τον "άλλο δρόμο". Δεν γίνεται να μειώνεις εισακτέους και τμήματα και να μην πειράζεις ειδικότητες. Τότε δημιουργείς ελίτ και παρακατιανούς. Τις ταξινομήσεις δηλαδή που ΔΕΝ ισχύουν στο εξωτερικό.

Εκπαίδευση σε προπτυχιακό επίπεδο
|

Τα πανεπιστήμια δεν αποτελούν ερευνητικά ινστιτούτα ούτε ακαδημίες, έχουν σαφή εκπαιδευτική αποστολή γι'αυτό και είναι αναγκαίο να υποδέχονται νέους σπουδαστές.

Άλλωστε, χωρίς βασικό πτυχίο και σωστά θεμέλια στις γνώσεις αδύνατον να αναδειχθούν νέοι επιστήμονες στα επόμενα 10 χρόνια. Δεν αποτελεί λύση να σπαταλάμε πόρους και θέσεις εισακτέων και καθηγητών/ερευνητών σε τμήματα που δεν είναι βιώσιμα. Όλα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν με καλύτερο τρόπο σε ισχυρά ΑΕΙ που καλύπτουν όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων.

@ xyz
20 Ιαν 2021 21:48

Κανείς δεν ξεκινάει από το Διδακτορικό Δίπλωμα. Άρα πρέπει όλα τα ακαδημαϊκά ιδρύματα να φροντίζουν για τη συνέχεια και διάδοση της γνώσης - η προπτυχιακή εκπαίδευση δεν αναιρεί την έρευνα, το αντίθετο την υποστηρίζει και τη διευρύνει.

Πάρα πολλά περιφερειακά και κεντρικά πανεπιστήμια έχουν πετύχει καλά αποτελέσματα τόσο στο διδακτικό όσο και στο ερευνητικό έργο, όπως φαίνεται από την πορεία των αποφοίτων τους σε Ελλάδα και εξωτερικό, άρα το ένα δεν αποτελεί αντιστάθμισμα του άλλου. Ας μην ψάχνουμε δικαιολογίες για το γεγονός ότι επί δεκαετίες αφέθηκαν να λειτουργούν δεκάδες σχολές και τμήματα εντελώς άναρχα και χωρίς να υπάρχει συγκροτημένο σχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

xyz
|

Ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια αντιμετωπίζονται σαν αποκλειστικά εκπαιδευτικά κέντρα και όχι ιδρύματα παραγωγής γνώσης (έρευνας). Βιομηχανία στη χώρα θεωρείται ο τουρισμός ...

Μια ορθή εθνική στρατηγική θα πρέπει να επενδύει το δημόσιο χρήμα (τους φόρους μας) για την εξασφάλιση "κρίσιμης μάζας" στην παραγωγής γνώσης. Ο αριθμός των εισακτέων φοιτητών δεν θα αποτελεί κριτήριο επιβίωσης ενός καλού περιφερειακού πανεπιστημίου.

Αν το ξεπεράσουμε αυτό να δείτε πως όλα θα βρουν το δρόμο τους. Δεν θα βλέπαμε διάφορα περιφερειακά ιδρύματα να διεκδικούν να πέφτουν ελεύθερα οι βάσεις στα τάρταρα.

@Πολίτησ
|

>δύο κατηγορίες εργαζόμενων, οι πτυχιούχοι και οι παρακατιανοί

Αν κάνετε μια έρευνα θα δείτε ότι δεν υπάρχει "παρακατιανός" επαγγελματίας στην Ευρώπη και στην Αμερική που δεν έχει πτυχίο τουλάχιστον ανωτέρας εκπαίδευσης. Ο υδραυλικός, ο χασάπης, ο βαφέας έως και ο τσαγκάρης δεν μπορούν να πάρουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος χωρίς αναγνωρισμένο πτυχίο. Στην Ελλάδα όποιος έχει υπολογιστή το παίζει γραφίστας, όποιος έχει κατσαβίδι δηλώνει ηλεκτρολόγος, με άλλα λόγια είμαστε ακόμα η χώρα του "ό,τι δηλώσεις είσαι" (Τσαρούχης αν θυμάμαι καλά).

Για αυτό το λόγο στο εξωτερικό τα "παρακατιανά" επαγγέλματα που απαιτούν χειρωνακτική εργασία χρεώνουν 3-5+ φορές παραπάνω από ό,τι εδώ. Γιά τολμήστε στη Γερμανία να φτιάξετε γυαλιά μυωπίας ή να επισκευάσετε βλάβη στο αυτοκίνητο... Ακόμα θυμάμαι τον σχωρεμένο τον πατέρα μου που ερχόταν από Μόναχο για διακοπές με το μισό πορτμπαγκάζ γεμάτο με τα παπούτσια όλης της οικογένειας για επισκευή, γιατί εκεί θα κόστιζαν μια περιουσία.

Οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι ίσως και να μην συμφέρει το παιδί τους να πάρει ένα πτυχίο π.χ. Νομικής ή Μαθηματικών. Ας τα αφήσουν εκείνα να διελέξουν, γνωρίζουν καλύτερα το τί τους αρέσει και το τί τους συμφέρει.

Πολίτης
|

Μπορεί η ελληνική κοινωνία να μην χρειάζεται μόνο πτυχιούχους πανεπιστημίου, όμως πείτε μου τι εναλλακτικές έχει ένας νέος, όταν όλες οι ειδικότητες έχουν μπει στο μηχανογραφικό; Αμφιβάλλει κανείς ότι πάρα πολλοί νέοι, ακόμη και με υψηλές επιδόσεις, θα προτιμούσαν μια πιο "τεχνολογική εξειδίκευση" κι όχι βαρύγδουπους τίτλους σπουδών; Έχουμε καταντήσει εν έτει 2021 να υπάρχουν μόνο δύο κατηγορίες εργαζόμενων, οι πτυχιούχοι και οι παρακατιανοί. Άρα οι σπουδές έχουν καταστεί μονόδρομος για τα παιδιά και τις οικογένειες. Γι' αυτό έχουν δίκιο αυτοί που λένε ότι πληρώνουν φόρους για να μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Το ίδιο λένε και οι Γερμανοί πολίτες, και πράγματι το κράτος τους δίνει επιλογές. Στην Ελλάδα τι; Τα ιδιωτικά κολλέγια; Φτάνει πια.

Προς ''ΟΧΙ, ΔΕΝ πληρώνετε γ'αυτό.''
|

Δεν διαφωνώ ότι υπάρχουν τμήματα που θα έπρεπε να κλείσουν.Αν θέλουν όμως ποιοτικές σπουδές ας κάνουν μια φορά και μια αναβάθμιση στο τι και πως διδάσκονται τα μαθήματα ξεκινώντας από το δημοτικό,γυμνάσιο και λύκειο.Όταν πονάει το δόντι δεν κόβουμε το κεφάλι.Σίγουρα μια κοινωνία δε χρειάζεται μόνο απόφοιτους πανεπιστημίου,αλλά ας το έχουν επιλέξει εκείνοι οι ίδιοι.Όχι να βγαίνει κάθε φορά καινούργιος υπουργός παιδείας που θα αλλάζει μόνο την τριτοβάθμια και θα κάνει πιο δύσκολη την εισαγωγή των παιδιών γιατί έτσι το ονειρεύτηκε για τα δημόσια πανεπιστήμια αλλά για τα ιδιωτικά να μην ισχύουν τα ίδια....Επίσης προσωπικά πιστεύω ότι όλα τα παιδιά θα έπρεπε να σπουδάζουν,η γνώση είναι δύναμη και ο καθένας πρέπει μπορεί να την χρησιμοποιεί όπως ο ίδιος επιθυμεί.

Ορθολογική λύση για τα τμήματα των ΑΕΙ
|

Υπάρχουν πολλά προβλήματα με την εξ αποστάσεως φοίτηση και σίγουρα το ΕΑΠ δεν αποτελεί υπόδειγμα ακαδημαϊκής οργάνωσης, αφού δεν έχει ούτε επαρκές μόνιμο προσωπικό ούτε εκλεγμένη διοίκηση και περιορίζεται σε μία μόνο πόλη (σε αντίθεση με το Open University σε άλλες χώρες). Δεν μπορούν τα περιφερειακά πανεπιστήμια να μην έχουν φυσική παρουσία στις διάφορες γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας, αυτό αυτομάτως υπονομεύει την αποστολή τους.

Φυσικά, δεν αποτελεί λύση οι φοιτητές να κατευθύνονται σε σχολές που δεν έχουν προοπτική ή να επιλέγουν αναγκαστικά τμήματα λόγω έδρας και οικονομικών περιορισμών.

Χρειάζεται επομένως να διατηρηθούν και να ενισχυθούν τα Πανεπιστήμια που ήδη λειτουργούν σε Θράκη, Κρήτη, Θεσσαλία, Ήπειρο (Ιωάννινα) και Πελοπόννησο (Πάτρα) που θα μπορούν να υποστηρίξουν τους φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ με σύγχρονες υπηρεσίες και αναβαθμισμένες υποδομές σε 2 ή 3 το πολύ πόλεις.

Η δομή καθορίζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων, όχι το ανάποδο: Έχει τονιστεί επανειλημμένως πως δεν ωφελεί κανέναν νέο φοιτητή ή ερευνητή η πολυδιάσπαση των γνωστικών αντικειμένων και η λειτουργία ξεχωριστών ιδρυμάτων στην ίδια περιοχή. Ας αναδιοργανωθούν οι σχολές και να στελεχωθούν κατά προτεραιότητα, με συγχωνεύσεις τόσο σε κέντρο όσο και περιφέρεια και τότε θα μπορεί να αξιολογηθεί πόσοι φοιτητές επιλέγουν πραγματικά να σπουδάσουν στην Κρήτη, τη Θεσσαλία ή την Θράκη.

@ χωρίς εξετάσεις
20 Ιαν 2021 15:25

@ΔΕΠ
|

Είστε σίγουρα ΔΕΠ; Δεν έχει σημασία το επίπεδο του φοιτητή που εισάγεται σε μία σχολή; Το επίπεδο δεν είναι απόρροια του βαθμού εισαγωγής του; Όταν ένας φοιτητής, εισαχθεί με τρία πιο θα είναι το επίπεδο και η ποιότητα των σπουδών του,θα καταφέρει να αποφοιτήσει, η έννοια σας είναι μόνο να συντηρήσετε της θεσούλες των Υπαλλήλων και της τοπικής αγοράς; Εδώ χρειάζεται ένας έξωορθολογικός σχεδιασμός των πανεπιστημίων και φυσικά πρέπει να κλείσουνε πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια και συναφή τμήματα στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη που οι σχολές τους ή θεραπεύουν το ίδιο αντικείμενο ή είναι για το θεαθήναι απλά να λέμε ότι υπάρχουνε κάποιες σχολές να βολευτούν κάποια άτομα. Ας επεκτείνουμε τα ΔΙΕΚ γιατι αποτελεί ταμπού το να μάθει μια τεχνη για να βιοποριστεί ; Εκεί ο φοιτητής του δύο και το τρία μπορεί και να αποδώσει και να μπει στην αγορά εργασίας, στο πανεπιστήμιο θα μείνει να λιμνάζει μέχρι να πάει 50 ετών,θα δουλεύει ντελίβερι και θα τον ζει η μητέρα του κ ο πατέρας του.

χωρίς εξετάσεις
|

το θέμα της εισαγωγής έχει λυθεί στην Ελλάδα.
Δείτε το παράδειγμα του ΕΑΠ, όπου με απλή αίτηση και απολυτήριο λυκείου μπορείς να μπεις σε οποιοδήποτε τμήμα για να σπουδάσεις με κύρια παράμετρο τον χρόνο της αίτησης.
Οπότε εγώ προβληματίζομαι γιατί οι μαθητές δεν επιλέγουν το ΕΑΠ και αναλώνονται σε ψυχοφθόρες διαδικασίες.
Να θυμίσω ότι η φοίτηση είναι από απόσταση και επιτρέπει την εργασία και την μελέτη σε χρόνο που ορίζει ο φοιτητής.
Μήπως τα περιφερειακά να έχουν την ίδια δυνατότητα??? Έστω και αν βάλουν κάποια κριτήρια εισαγωγής...είναι καιρός να εφαρμοστεί ένα επίκαιρο μοντέλο φοίτησης.

@ΔΕΠ
|

Ο γονέας, και ο κάθε γονέας που πληρώνει άμεσα ή έμμεσα δια της φορολογίας, καλά τα λέει από την πλευρά του... ένα από τα βασικά κριτήρια ποιότητας ενός Τμήματος (όχι το μοναδικό, αλλά από τα σημαντικά!) είναι και το επίπεδο γνώσεων που θα (πρέπει να) έχουν και οι εισακτέοι του!

Και αυτό αποτιμάται αρκετά καλά και από τη βάση του (συνήθως, στατιστικά, η κρίσιμη μάζα των εισακτέων είναι λίγο πάνω από το βαθμό του τελευταίου).

Το ίδιο γίνεται παγκοσμίως αναλογικά, περί ποιότητας: αλλά τα κριτήρια εισακτέων σε ένα πολύ γνωστό δημόσιο/ιδιωτικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού και άλλα σε ένα... κολλέγιο! (εμείς έχουμε για αυτά τις πανελλήνιες εξετάσεις, δηλαδή διαγωνισμός).

Παράδειγμα: σε τμήμα μαθηματικών, άλλη ποιότητα μαθήματος και εκπαιδευτικής καθημερινότητας αναμένεται σε εισακτέους με 15-20 και άλλη σε εισακτέους με 3-7! Όποιος δεν το "βλέπει", κοροϊδεύει τον εαυτό του! (και όχι μόνο)

Το ότι ως ΔΕΠ δεν "διαμαρτυρήθηκες" για αυτό θεσπίζοντας κάποια όρια και περίμενες την "ετήσια πελατεία σου" ως ό,τι τύχει, ας πρόσεχες...

Εξορθολογισμός των ΑΕΙ
|

Τα πανεπιστήμια έχουν ευθύνη να παρέχουν σωστές βασικές σπουδές ενώ η εξειδίκευση μπορεί να γίνει σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Οι φοιτητές με έτος εισαγωγής πριν το 2011 μπορούν να τεθούν αυτομάτως σε ένα μητρώο Ανενεργών Σπουδαστών, που δε θα υπολογίζονται πλέον στο δυναμικό των πανεπιστημίων, και με απλή αίτηση στη Γραμματεία όσοι το επιθυμούν να επανέρχονται στους κανονικούς καταλόγους.

Μετά το 2025 όσοι παραμένουν ανενεργοί και δεν έχουν παρουσιαστεί σε καμία εξεταστική ας διαγραφούν οριστικά. Οι ενστάσεις μπορούν να τεθούν στην κρίση της Γενικής Συνέλευσης του κάθε Τμήματος. Κατά αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσονται τα δικαιώματα των φοιτητών και συγχρόνως δίνεται άμεση λύση στα λειτουργικά προβλήματα: Δεν είναι δυνατόν ένα σύγχρονο ΑΕΙ να μη γνωρίζει σε ποιο σημείο των σπουδών βρίσκονται όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα προγράμματα που προσφέρονται.

@ ΔΕΠ
20 Ιαν 2021 13:29

Είναι παράλογο όμως να θεωρούμε ότι εκπληρώνεται η ακαδημαϊκή αποστολή ενός Πανεπιστημίου εάν αδυνατεί να προσελκύσει φοιτητές που να μπορούν να ανταποκριθούν στα επιστημονικά αντικείμενα που θεραπεύει.

Ο μαθητής που έγραψε 5 ή 7 σε όλα τα μαθήματα στο Λύκειο πώς μέσα σε τέσσερα χρόνια θα καλύψει τα κενά και επιπλέον θα προσαρμοστεί στις απαιτήσεις για το πτυχίο;

Αναγκαστικά γίνονται εκπτώσεις και αυτό αποτελεί αδικία, αφού οι τίτλοι σπουδών είναι ισότιμοι. Από την άλλη, όταν οι μισοί φοιτητές κάνουν αίτηση μετεγγραφής και από όσους απομένουν μόνο οι μισοί ολοκληρώνουν τις σπουδές τους πάλι η δομή των ΑΕΙ είναι προβληματική - είτε είναι στο κέντρο είτε στην περιφέρεια.

Επιτακτική ανάγκη ο ανασχεδιασμός του Ακαδημαϊκού Χάρτη που φυσικά δεν μπορεί να στηρίζεται μόνο στις επιλογές των υποψηφίων - αλλά είναι και παραλογισμός να συντηρούνται διάσπαρτες σχολές που δεν ευνοούν την εκπαιδευτική και ερευνητική λειτουργία. Δεν είναι μόνο οι φοιτητές που εγκαταλείπουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια, είναι και τα μέλη ΔΕΠ και αυτό πρέπει να τονιστεί: Πρέπει να διατηρηθούν 5 βιώσιμα και ισχυρά ΑΕΙ που να μπορούν να αναπτυχθούν σαν ιδρύματα στην περιφέρεια.

"Για να εισάγονται στα πανεπιστήμια πληρώνω"
|

ΟΧΙ, ΔΕΝ πληρώνετε γ'αυτό.
(1) ΔΕΝ χρειάζεται μια κοινωνία μόνο αποφοίτους Πανεπιστημίου.
(2) ΔΕΝ έχουν λόγο ύπαρξης κάποια από τα Τμήματα που τώρα φοβουνται και διαμαρτύρονται, αλλά όταν ξεφύτρωναν για να εξυπηρετήσουν οποιεσδήποτε άλλες ανάγκες εκτός από τις ακαδημαίκές, δεν έλεγαν τίποτα (τα μέλη ΔΕΠ βρήκαν θέσεις, αυξήθηκαν και οι θέσεις για φοιτητές, η τοπική κοινωνία βρήκε πελάτες, όλοι χαρούμενοι). Οτιδήποτε άλλο είναι υποκριτικό.
(3) Τα έχουν πει όλα αυτά πολλοί και πολλές φορές. ΔΕΝ ακούμε διότι ΔΕν μας συμφέρει. ΑΥΤΟΙ είμαστε ως γονεις, ΔΕΠ, φορολογούμενοι, ψηφοφόροι.

Παλαμάκιας
|

Δηλαδή αν ένα τμήμα της περιφέρειας έχει εξαιρετικά μέλη ΔΕΠ με αξιοσημείωτο ερευνητικό έργο πρέπει να κλείσει για να μείνουν καμια 10αριά τμήματα ίδιου αντικειμένου μέσα ή πέριξ της Αττικής που μπορεί να έχουν μέλη ΔΕΠ χαμηλότερης ποιότητας.

ΔΕΠ
|

Κύριε Γονέα,
Από πότε η ποιότητα ενός Πανεπιστημιακού τμήματος αποτιμάται από τους βαθμούς εισαγωγής των φοιτητών; Πόσο άσχετος είστε το γνωρίζετε;

Γονέας
|

Ναι! Να ΕΧΟΥΝ επιπτώσεις τα τμήματα της επαρχίας όπου έμπαινες με βαθμούς στον πάτο! Τι θέλετε, με τεχνητό τρόπο να τα συντηρούμε; Αν είναι δυνατόν! Κάποτε πρέπει να κλείνουν και τμήματα όταν οι μόνοι μαθητές που τα προτιμούν έχουν απαράδεκτα χαμηλούς βαθμούς. Που λέει ότι είναι όλοι οι μαθητές ταγμένοι να πάρουν πανεπιστημιακό πτυχίο; Αν οι μόνοι εισακτέοι που προτιμούν ένα τμήμα έχουν βαθμό 3,4,5 γιατί πρέπει ο φορολογούμενος να συντηρεί αυτή την κατάσταση; Ας δοθεί ένα περιθώριο να καταλαβουν τα τμήματα με χαμηλή ζήτηση ότι δεν μπορείς να λειτουργείς έτσι και να προσαρμοστούν. Και αν δε μπορούν να προσαρμοστούν να κλεισουν για να πάνε αυτοί οι πόροι σε άλλα, καλύτερα.

Αθηνά
|

''Η Πολιτεία οφείλει να προνοήσει για τις εναλλακτικές μορφές υψηλού επιπέδου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τους νέους και τις νέες που δε θα έχουν τη δυνατότητα φοίτησης στα δημόσια ΑΕΙ. Ζητείται μέριμνα και μέτρα στήριξης ώστε να καλυφθεί αυτή η πρόνοια''. Εγώ όμως δεν φορολογούμαι να τις εναλλακτικές μορφές-πρόνοια που προσφερθούν στα παιδιά μου,για να εισάγονται στα πανεπιστήμια πληρώνω........

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ