Σε έγγραφο το οποίο λάβαμε (Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων) από την Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ/μιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με ημερομηνία 20-01-2021 και θέμα: Απάντηση εγγράφου, διαβάζουμε:
«Απαντώντας στο από 23-12-2020 έγγραφό σας και στα θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητες της υπηρεσίας μας σας γνωρίζουμε ότι σχετικά με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας ισχύουν τα εξής:
• Το άρθρο 9 του ν. 4692/19 (Α ́ 111).
• Η με αριθμ. 173678/ΓΔ4/22-12-2020 Υ.Α. (Β ́ 5787) με θέμα: «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)».
• Η με αριθμ. 125708/Δ2/21-09-2020 Υ.Α. (Β ́ 4177) με θέμα: «Ομάδες και κλάδοι μαθημάτων, τρόπος και χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης, ορισμός και υποχρεώσεις επιτηρητών, υποχρεώσεις μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τρόπος διατύπωσης των θεμάτων, βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, αναβαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Γενικού Λυκείου, τρόπος φύλαξης των γραπτών και κάθε άλλο σχετικό θέμα».
• Η με αριθμ. 125735/Δ2/21-09-2020 Υ.Α. (Β ́ 4178) με θέμα: «Καθορισμός εξεταστέας ύλης για τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις για το έτος σχολικό έτος 2020-21», διόρθωση σφάλματος στο ΦΕΚ Β ́ 4255/30-09-2020.»
Με λίγα λόγια κι όπως ο κοινός μας νους καταλαβαίνει, η απάντηση του υπουργείου στο υπόμνημά μας για την καθυστέρηση στην πρόσληψη εκπαιδευτικών, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών για το πρώτο τετράμηνο και την τελική γραπτή εξέτασή τους στην λήξη του σχολικού έτους με θέματα τα οποία θα αντλούνται από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας - σε περίοδο πανδημίας και με τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να παραμένουν κλειστά - είναι:
«Έτσι είναι ο νόμος. Τί να κάνουμε; Πρέπει να τον εφαρμόσουμε.»
Μόνο που οι γονείς ζητάμε πολιτικές αποφάσεις και ανάλογες απαντήσεις από τους πολιτικούς προϊστάμενους του υπουργείου και όχι υπηρεσιακά ενημερωτικά έγγραφα.
Η δημόσια απάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων είναι η ακόλουθη:
Νόμος για μας είναι το δίκιο των παιδιών μας.
Κι επειδή οι γονείς έχουμε μάθει να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας, δηλώνουμε πως θα αγωνιστούμε να μην εφαρμοστούν οι άδικοι νόμοι και να μην επιβληθούν νέοι!
Νόμος είναι το δικαίωμα στην δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια, ισότιμα παρεχόμενη εκπαίδευση χωρίς φραγμούς!
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αδικαιολόγητη είναι η μανία σας κατά της τράπεζας. Είναι προς το συμφέρον των παιδιών (εκείνων βέβαια που νοιάζονται για τη μόρφωσή τους) η ύπαρξη ενός τρόπου μερικής έστω διασφάλισης ολοκλήρωσης της ύλης με ρυθμό. Το λύκειο δεν είναι υποχρεωτικό. Τα παιδιά έχουν επιλέξει τον τύπο σχολείου τους γιατί έχουν συγκεκριμένους στόχους. Επιβοηθούνται αυτοί από την ύπαρξη τράπεζας θεμάτων. Μην πανικοβάλεστε και μην τρομοκρατήστε από τους πολιτικάντηδες που βρήκαν έναν εύκολο τρόπο παίζοντας με τις τύχες των παιδιών να αντιπολιτευτούν, μην έχοντας ουσιαστικές προτάσεις για τίποτα! Οι καθηγητές οφείλουν να παραδίσουν την ύλη οι μαθητές να μελετούν, τα θέματα κατά 50% προέρχονται από την τράπεζα και θα φανερώσει την επιτυχή ή μη απορρόφηση βασικών γνώσεων σε μια έκταση ύλης. Δεν κινδυνεύει καμιά γενιά με αφανισμό από αυτήν! Λογικευτείτε! Μαθητής και καθηγητής όταν συνεργάζονται για τον κοινό σκοπό δεν φοβούνται τίποτα. Τα παιδιά που δεν ανοίγουν βιβλίο δεν περίμεναν την τράπεζα για να γράψουν ένα 2 χαριστικά. Ψυχραιμία και στοχοπροσήλωση! Υπάρχει μέριμνα για τα μαθήματα που δεν διδάχτηκαν επαρκώς λόγω ελλειψης καθηγητή. Αυτό είναι το πρόβλημα: υπάρχει καθηγητής σε κάθε σχολείο για κάθε αντικείμενο πρώτης γραμμής; Οι προσλήψεις αναπληρωτών ήταν πάρα πολλές. Αλλά αρκετοί με άδειες άνευ λόγου αφού τα σχολεία έμειναν κλειστά 3 μήνες δεν προσέφεραν υπηρεσίες. Η παιδεία τέλος δεν είναι δωρεάν, έχει κόστος στις πλάτες όλων μας. Για αυτό ο καθένας που την απολαμβάνει πρέπει να τη σέβεται! Αυτιά και μάτια ανοιχτά!!