Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύσκεψη 2,5 ωρών Ν. Κεραμέως, Α. Συρίγου, Κ. Παπακώστα και μελών του Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης της ΝΔ

Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ: “Παρά τις αντιρρήσεις που εκφράζονται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, η παρέμβαση της Κυβέρνησης βρίσκεται σε πλήρη ώσμωση με την κοινωνία και ικανοποιεί τη μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας”
Δημοσίευση: 23/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Διαδικτυακή σύσκεψη 2,5 ωρών είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας (Ν. Κεραμέως-Α Συρίγος με την Βουλευτή Τρικάλων Κατερίνα Παπακώστα και τα μέλη του Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης της ΝΔ, σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων.

Το Σχέδιο Νόμου αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση, στη Βουλή μέχρι το τέλος της  άλλης εβδομάδας.

Εισηγήτρια της ΝΔ επί του Σχεδίου Νόμου , στη Βουλή θα είναι η  Βουλευτής Τρικάλων Κατερίνα Παπακώστα , από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Ν. Φίλης ή η Μ. Τζούφη και αγορητές των άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης οι τομεάρχες παιδείας.

Ο  Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ  Γιώργος Στεργίου  , που συμμετείχε στη σύσκεψη, σχετικά με τις αντιδράσεις   επί του Σχεδίου Νόμου απαντά με λόγια της  Μάργκαρετ Θάτσερ: “Δεν χρειάζεται να συμφωνείς με κάποιον για να βρεις κοινό έδαφος”, και σημειώνει:

"Παρά τις αντιρρήσεις που εκφράζονται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, η παρέμβαση της Κυβέρνησης βρίσκεται σε πλήρη ώσμωση με την κοινωνία και ικανοποιεί τη μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας, των φοιτητών, του διοικητικού προσωπικού και των καθηγητών, που θέλουν ιδρύματα ασφαλή και υψηλό επίπεδο σπουδών".

Σχόλια (22)

 
Καμία λογική σε οριζόντιες μειώσεις
25 Ιαν 2021 13:28

Το να μειωθούν οι θέσεις εισακτέων στο ΠανΠατρών ή το ΠανΙωαννίνων δε συνεπάγεται "αυτόματη" αύξηση των φοιτητών και αποφοίτων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ή το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, αυτό επιτέλους πρέπει να γίνει κατανοητό.

Ούτε η μείωση των προπτυχιακών φοιτητών θα πείσει καθηγητές και ερευνητές να σταδιοδρομήσουν στα περιφερειακά ιδρύματα - εδώ και χρόνια εγκαταλείπουν τις πιο μικρές σχολές στα ΑΕΙ, με λίγους συγκριτικά φοιτητές, για τις κεντρικές, που είναι κατά κανόνα πολυπληθέστερες.

Απλώς κάποιοι δε θα σπουδάσουν στην Πάτρα ή τα Ιωάννινα ενώ έχουν την επιθυμία (επιλογή μηχανογραφικού) και τις απαραίτητες γνώσεις από το σχολείο (βαθμολογία γραπτών εισιτήριων εξετάσεων). Δηλαδή, άλλη μια αδικία χωρίς κανένα όφελος για την κοινωνία.

 
Επιλογές φοιτητών και οργάνωση των ΑΕΙ
25 Ιαν 2021 13:21

Τα τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν είναι υποδεέστερα από εκείνα των ΤΕΙ στις δύο μεγάλες πόλεις, παρότι συνήθως έχουν χαμηλότερη βάση εισαγωγής.

Το θέμα συνεπώς δεν είναι να "κλείσουν" τμήματα επειδή πλέον στέρεψε η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΠΕΑΕΚ Ι και ΙΙ), αλλά να αποφασίσει το ελληνικό κράτος βάσει ποιου σχεδίου θα δημιουργηθούν στα ΑΕΙ οργανωμένες σχολές, με ΠΠΣ και ΠΜΣ, καθώς και ερευνητικές δραστηριότητες.

Αυτός είναι ο ρόλος της ΕΘΑΑΕ όχι η αξιολόγηση μεμονωμένων σχολών, οι οποίες μπορεί να πληρούν κάποια ακαδημαϊκά κριτήρια (πχ. πρόγραμμα σπουδών, τυπικά προσόντα μελών ΔΕΠ) αλλά χωρίς να ενταγμένες σε ένα λειτουργικό ίδρυμα καταλήγουν δυσλειτουργικές.

Όπου υπάρχουν τμήματα με εξαιρετικά χαμηλή βάση, πχ. κάτω από 7.000 μόρια, ας δοθεί λύση με τη δημιουργία ΕΝΙΑΙΩΝ σχολών όπου αυτά θα αποτελούν κατευθύνσεις σπουδών:

Για παράδειγμα, τα τμήματα Μηχανικών Χωροταξίας, Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής (ΤΕΙ), τα παρεμφερή τμήματα Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού, Ηλεκτρολόγων, Μηχανικών Πληροφορικής (ΤΕΙ), τα δεκάδες τμήματα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων κοκ.

Και στα Πανεπιστήμια, δεν είναι λογικό ένα ξεχωριστό τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο Ηράκλειο ακριβώς δίπλα στο κανονικό τμήμα Μαθηματικών - ας γίνει κατεύθυνση εντός του ενιαίου τμήματος.

Ούτε πάλι έχει κάποιο νόημα να ιδρυθούν νέα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών σε Λαμία και Καστοριά ως μετεξέλιξη τμημάτων πρώην ΤΕΙ.

Τέλος, υπάρχει κι ένα Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στα Ψαχνά Ευβοίας, παντελώς αποκομμένο από τη Σχολή Επιστημών του ΕΚΠΑ... Είναι δυνατόν ποτέ αυτό να γίνει ελκυστική επιλογή για καθηγητές ή ερευνητές;

Η οριζόντια μείωση εισακτέων δε θα αλλάξει αυτές τα εμφανή προβλήματα στα Προγράμματα Σπουδών που προκύπτουν από τις λανθασμένες αποφάσεις για τη διεύρυνση των ΑΕΙ.

 
Ορθολογική αναδιοργάνωση ΑΕΙ
25 Ιαν 2021 13:18

Όλες οι περιφερειακές σχολές μπορούν να δεχθούν τριψήφιο αριθμό εισακτέων εντός λογικών ορίων (120 έως 150) αρκεί να διαθέτουν τουλάχιστον 50 ΜΟΝΙΜΑ μέλη ΔΕΠ: Κατά αυτόν τον τρόπο, με συνολικά 600 φοιτητές (150 ανά έτος επί τέσσερα έτη φοίτησης), η αναλογία είναι καθηγητών:φοιτητών είναι 1/12.

Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ φοιτητών/αποφοίτων με το σημερινό καθεστώς δεν είναι ίδιος σε όλα τα τμήματα και φυσικά σχετίζεται με τη βάση εισαγωγής αλλά και τις μετεγγραφές. Η αναλογία αποφοίτησης μεταβάλλεται, καθώς πάνω από 10.000 πρωτοετείς φοιτητές μετακινούνται σε διαφορετικά ΑΕΙ τα προηγούμενα χρόνια.

Επομένως, οι φοιτητές δεν αποφοιτούν ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ από τις σχολές στις οποίες έχουν κατανεμηθεί αρχικά οι θέσεις εισακτέων, άρα η οριζόντια μείωση θέσεων στα ΑΕΙ είναι αναποτελεσματικό εκτός από άδικο μέτρο.

Ένας υποψήφιος που έγραψε 13/20 αν δεν εισαχθεί στις πρώτες προτιμήσεις του (θέση 1η έως 6η στο μηχανογραφικό δελτίο) το πιο πιθανό είναι να μην συνεχίσει πραγματικά τις σπουδές σε κάποια από τις υπόλοιπες επιλογές του. Ισως αποφασίσει να δώσει ξανά Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως γινόταν επί εποχής Δεσμών, όταν οι θέσεις ήταν μειωμένες και εισάγοντα 1 στους 6 - δεν μπορούμε να γυρίσουμε τριάντα χρόνια πίσω, όταν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το 50% των νέων είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίου.

Χρειάζονται πολύ πιο ουσιαστικές αλλαγές, όχι να μειώνονται συνολικά οι εγγεγραμμένοι φοιτητές προκειμένου να αυξάνεται με τεχνητό τρόπο η βάση εισαγωγής.

Υπάρχουν τμήματα όπου οι προσφερόμενες θέσεις είναι 200 αλλά οι 100 πρωτοετείς κάνουν αίτηση μετεγγραφής σε άλλα ΑΕΙ, και τελικά από όσους απομένουν μόνον οι 50 ολοκληρώνουν τις σπουδές τους. Αυτά αν δεν ισχυροποιηθούν σαν προγράμματα σπουδών εντός βιώσιμων Πανεπιστημίων πάλι θα τα εγκαταλείπουν οι φοιτητές, ακόμα και αν οι θέσεις μειωθούν στο μισό.

Από την άλλη, δεν μπορούν να λειτουργούν διπλές σχολές Μηχανικών ή Οικονομικών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο επειδή απλώς εκεί ο γενικός πληθυσμός είναι μεγαλύτερος - οι αντίστοιχες σχολές στα τα ΑΕΙ σε Κρήτη, Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο και Πελοπόννησο μπορούν και πρέπει να αναπτυχθούν με σωστά κριτήρια, προκειμένου να διατηρήσουν τους φοιτητές και το προσωπικό τους.

Εμμονή είναι η συντήρηση των 400 τμημάτων σε 22 ΑΕΙ ως έχουν, με όλες τις στρεβλώσεις που έχουν κληρονομήσει, αντί της ορθολογικής αναδιοργάνωσης ΟΛΩΝ των σχολών μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Είναι σαν να δεχόμαστε ότι ο ακαδημαϊκός χάρτης έχει δομηθεί με αντικειμενικά κριτήρια και να θεωρούμε πως το μόνο πρόβλημα είναι οι υπεράριθμοι φοιτητές...

@ επιτακτική ανάγκη η οριζόντια μείωση εισακτέων
24 Ιαν 2021 22:01

Αυτό το χάλι διορθώνεται μόνο με μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων όλων των τμημάτων σύμφωνα με τις εισηγήσεις των ιδίων. Όλα τα υπόλοιπα είναι η αιώνια μικροπολιτική που έχει φέρει την ανώτατη εκπαίδευση στην ισχύουσα κατάσταση.

 
επιτακτική ανάγκη η οριζόντια μείωση εισακτέων
24 Ιαν 2021 22:01

@ Εθνικό χωροταξικό σχέδιο για Πανεπιστήμια

μόνος αναφέρατε:
"...Από τα στατιστικά στοιχεία (πχ. αριθμός και ηλικία αποφοίτων - περίπου 40.000 κάθε χρόνο, το 90% κάτω των 30 ετών) είναι φανερό ότι δε χρειάζεται μείωση των προσφερόμενων θέσεων στα ΑΕΙ..."

δηλαδή έχουμε σχεδόν 80000 εισακτέους κάθε χρόνο
εκ των οποίων αποφοιτούν μόνο 40000 ανά έτος, δηλαδή μόνο οι μισοί

ΚΑΙ ΠΑΡΑΥΤΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΩΣ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ!!!

Αυτό το χάλι διορθώνεται μόνο με μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων όλων των τμημάτων σύμφωνα με τις εισηγήσεις των ιδίων.

Όλα τα υπόλοιπα είναι η αιώνια μικροπολιτική που έχει φέρει την ανώτατη εκπαίδευση στην ισχύουσα κατάσταση.

 
Εθνικό χωροταξικό σχέδιο για Πανεπιστήμια
24 Ιαν 2021 20:44

Με κριτήρια γεωγραφικά, πληθυσμιακά, αλλά και ακαδημαϊκά, μπορούν το Υπουργείο και η ΕΘΑΑΕ να παρουσιάσουν άμεσα ένα νέο χωροταξικό χάρτη για τις βιώσιμες Πανεπιστημιακές Σχολές.

Προφανώς, δεν επιτρέπεται να διατηρηθούν στην ίδια περιοχή -ή ακόμα και πόλη- πολλαπλά τμήματα ξεχωριστών ΑΕΙ με παρεμφερή τίτλο και κατεύθυνση σπουδών (πχ. ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, ΠΑΔΑ, ΕΜΠ, Πάντειο). Ούτε τμήματα του ίδιου ΑΕΙ διάσπαρτα σε 5 ή 6 κωμοπόλεις και νησιά.

Χρειάζεται ΕΘΝΙΚΟ σχέδιο που να εξυπηρετεί τη γεωγραφία, τον πληθυσμό και τις ανάγκες της Ελλάδας στον 21ο αιώνα: Σχολές στο Βόλο, τα Ιωάννινα, το Ηράκλειο ή την Ξάνθη πρέπει να διατηρηθούν *κατά προτεραιότητα* έναντι σχολών σε Λαμία ή Σέρρες, που είναι πολύ κοντά στα αστικά κέντρα.

Η βάση εισαγωγής θα λαμβάνεται υπόψη μόνο σαν ΑΝΑΓΚΑΙΑ όχι ικανή συνθήκη συγκριτικά με άλλα τμήματα του ίδιου πεδίου: Τμήματα με πολύ χαμηλή βάση (πχ. κάτω από 8.000 μόρια) πρέπει να αναδιαρθρωθούν, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι όλα τα υπόλοιπα τμήματα με υψηλότερη βάση (πχ. πάνω από 10.000 μόρια) πρέπει να διατηρηθούν αυτούσια ως έχουν.

@ Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
24 Ιαν 2021 19:08

Το μοναδικό νησί που πρέπει να έχει έδρα ένα ΑΕΙ είναι η Κρήτη, λόγω της απόστασης από την ενδοχώρα (γεωγραφικό κριτήριο) και του συνολικού αριθμού κατοίκων (πληθυσμιακό κριτήριο).

Αναφορικά με το (ακαδημαϊκό κριτήριο), αυτό θα εκπληρωθεί μέσω της συνένωσης του Πανεπιστημίου με το Πολυτεχνείο Κρήτης και την απορρόφηση σε αυτό των τμημάτων του πρώην ΤΕΙ (νυν ΕΛΜΕΠΑ), με δραστηριότητες σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο.

Ομοίως για τα ΑΕΙ σε Θράκη και Ανατολική Μακεδονία, Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, Ήπεριο, Ιόνιο και ΒΔ Ελλάδα, Πελοπόννησο και ΝΔ Ελλάδα: Δημιουργούνται 5 ισχυρά και βιώσιμα Πανεπιστήμια, με τουλάχιστον 25 τμήματα οργανωμένα σε βασικές Σχολές, που θα έχουν επάρκεια χρηματοδότησης και προσωπικού για τις επόμενες δεκαετίες.

Τα ΑΕΙ εξυπηρετούν πρωτίστως εκπαιδευτική και ερευνητική αποστολή, άρα δεν υπάρχουν "ευαίσθητες" και "ακριτικές" περιοχές - άρα σε Πανεπιστήμια όπως Δυτικής Μακεδονίας, Ιόνιο, Αιγαίο, Πελοποννήσου, και όλα τα πρώην ΤΕΙ πρέπει να αποφασιστεί μεταφορά προσωπικού και θέσεων εισακτέων αντίστοιχων των αποφοίτων σε άλλα περιφερειακά ΑΕΙ.

Από τα στατιστικά στοιχεία (πχ. αριθμός και ηλικία αποφοίτων - περίπου 40.000 κάθε χρόνο, το 90% κάτω των 30 ετών) είναι φανερό ότι δε χρειάζεται μείωση των προσφερόμενων θέσεων στα ΑΕΙ, απλώς καλύτερη κατανομή τους.

 
Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
24 Ιαν 2021 19:08

Ακόμα και μετά το νομοσχέδιο, θα παραμείνει το θέμα-καυτή πατάτα των μη βιώσιμων Τμημάτων σε όλη την Ελλάδα. Το μόνο που έχει πει η κ. Κεραμέως είναι ότι είναι σε εξέλιξη συζήτηση και ανάλυση των δεδομένων μαζί με την ΕΘΑΕΕ. Με ποια κριτήρια κρίνεται ένα Τμήμα μη βιώσιμο ;
Αν η βάση του είναι πολύ χαμηλή ; Πολλά Τμήματα πρώην ΤΕΙ και αρκετά 'παραδοσιακά' Πανεπιστημιακά ανήκουν σε αυτή την κατηγορία
Αν έχουν χαμηλό αριθμό μελών ΔΕΠ ;
Αν οι απόφοιτοι τους έχουν υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας σε αντικείμενα συναφή με το πτυχίο τους ;
Αν υπάρχει στην ίδια ή όμορη γεωγραφική περιοχή Τμήμα συναφούς ή ίδιου αντικειμένου άλλου ΑΕΙ ;
Αν κάποια Τμήματα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αλλά βρίσκονται σε στρατηγικά ευαίσθητες περιοχές (π.χ. Μυτιλήνη, Σάμο, Ρόδο κτλ), πως θα τα χειριστούμε ;

Το να βάλεις κάπου τον κόφτη, με βάση τα παραπάνω (και άλλα) κριτήρια είναι από μόνο του μια πολύ δύσκολη εξίσωση. Πρόσθεσε σε αυτή την εξίσωση, μικροπολιτικές πιέσεις από τους βουλευτές κάθε πόλης και κωμόπολης που έχει ΑΕΙ και καταλήγουμε ότι το εγχείρημα είναι τόσο μεγάλο που μόνο με ανανέωση της ψήφου και στην αρχή νέας 4ετίας θα μπορέσει να το προχωρήσει η κυβέρνηση.

 
Πολίτης
24 Ιαν 2021 18:17

Για ποια κοινωνία μιλάτε κύριε γραμματέα? Του 39%? Σαν δεν ντρέπεστε.

 
xyz
24 Ιαν 2021 15:19

Σε μεγάλο βαθμό έχει δίκιο η υπουργός γιατί οι αντιδράσεις Συγκλήτων, Συλλόγων ΔΕΠ κλπ έχουν περισσότερο συντεχνιακό χαρακτήρα και λιγότερο ουσία. Ουσία είναι η υποχρέωση της πολιτείας να χρησιμοποιεί τους φόρους των πολιτών για το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Σήμερα έχουμε μία εντελώς στρεβλή κατάσταση, που προέκυψε από (1) την κατάργηση του ρόλου των ΤΕΙ για μεταλυκειακή επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση, (2) την διά νόμου "πανεπιστημιοποίηση" των ΤΕΙ και διορισμό μελών ΔΕΠ του προσωπικού τους (τα μέλη ΔΕΠ εκλέγονται σε ανοικτές διαδικασίες από σώμα μελών ΔΕΠ), (3) της ανορθολογικής διόγκωσης του αριθμού των εισακτέων (χωρίς διεθνές πρότυπο λόγου διδασκόντων/διδασκομένων) και (4) του χαλαρού πλαισίου για τη χρονιή διάρκεια σπουδών.
Οι διατάξεις αντιμετωπίζουν άμεσα τα (3) και (4), αλλά όχι τα (1) και (2) που ίσως έμμεσα το υπουργείο περιμένει να φανεί εντονώτερα το πρόβλημα στη κοινωνία. Οι θιγόμενοι παίζουν άμυνα και διαβάζουμε διάφορες κοινοτοπίες χωρίς απάντηση στη ουσία.

 
Απλά Μαθηματικά
24 Ιαν 2021 10:47

Να υποθέσω ότι η "μεγάλη πλειοψηφία" αποδοχής του νομοσχεδίου είναι σε πλήρη αντιστοίχιση με τα ποσοστά αποδοχής των θέσεων της Υπουργού σχετικά το δίλημμα " με την Υπουργό ή με την ΔΟΕ/ΟΛΜΕ" ...

 
Κλείσιμο μη βιώσιμων τμημάτων και σχολών ΑΕΙ
24 Ιαν 2021 03:33

Υπερβολή ο χαρακτηρισμός "καταξιωμένα" για τμήματα που η βάση τους ήδη από το 2014 ήταν 8000 μόρια, το 2000 έπεσε στα 4000 (!) μόρια ενώ όλα αυτά τα χρόνια προσφέρουν θέσεις σε μόλις 80 φοιτητές (πχ. Τμήμα Περιβάλλοντος). Προφανώς τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να κλείσουν σαν αυτόνομες μονάδες και να ενταχθούν πρόσθετες θέσεις σε άλλα προγραμμάτα σπουδών.

Αντιθέτως, υπάρχουν σχολές σε ΑΕΙ που το 2014 είχαν βάση εισαγωγής 17000 μόρια ενώ το 2020 η βάση ήταν 14000 μόρια με πάνω από 200 φοιτητές - άρα η πτώση, αν και πιο εμφανής στην περιφέρεια, δεν είναι το ίδιο έντονη για τα τμήματα που έχουν σαφές πρόγραμμα σπουδών.

Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να προσφέρει κάθε χρόνο τουλάχιστον 60.000 θέσεις σε νέους πρωτοετείς αλλά με ορθολογική κατανομή σε δομημένες σχολών.

 
Ρουλέτα δηλώσεων τμημάτων ΑΕΙ
24 Ιαν 2021 01:43

Ο μηχανισμός “ρουλέτας” προτιμήσεων και τελικής εισαγωγής πρέπει με κάποιο τρόπο να περιοριστεί. Οι επιλογές των υποψήφιων φοιτητών πρέπει να γίνουν περισσότερο συνειδητές εφόσον εξασφαλιστεί η ισοτιμία όλων των πτυχίων και η φοιτητική μέριμνα για όσους προέρχονται από χαμηλά οικονομικά στρώματα.

https://www.esos.gr/arthra/68339/meteggrafes-tmimata-dyo-tahytiton-tmima...

 
Ισχυροποίηση των βιώσιμων ΑΕΙ στην περιφέρεια
24 Ιαν 2021 00:43

Μόνη λύση είναι όλα τα περιφερειακά τμήματα να έχουν τουλάχιστον 50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ και επαρκές επικουρικό προσωπικό και να δέχονται από 120 έως 150 εισακτέους κάθε έτος, όπου ΜΟΝΟ το 5% θα έχει δυνατότητα μετεγγραφής.

Το υπουργείο γνωρίζει ότι πχ. τα τμήματα Φυσικής, Μαθηματικών ή Πληροφορικής στην Κρήτη, έχουν χαμηλότερη βάση εισαγωγής λόγω απόστασης από την ενδοχώρα. Η ποιότητα σπουδών και έρευνας αντανακλάται στις επίσημες αξιολογήσεις αλλά και στην εμπειρία των φοιτητών και αποφοίτων (ΔΠΘ, Παν. Κρήτης, Παν. Ιωαννίνων, Παν. Θεσσαλίας).

Με το ισχύον καθεστώς βλέπουμε συχνά ότι οι περιφερειακές σχολές των ΑΕΙ έχουν υψηλότερο αριθμό εισακτέων από τις κεντρικές, κάτι που πιέζει περαιτέρω τις βάσεις τους - μετά γίνεται μεταφορά μέσω του συστήματος των μετεγγραφών, και ανατρέπεται ο αρχικός σχεδιασμός.

Προφανώς τα περιφερειακά ΑΕΙ επιθυμούν να προσελκύσουν υψηλού επιπέδου αποφοίτους Λυκείου με κλίση σπουδών χωρίς παράλληλα να χάσουν την κρίσιμη μάζα ενεργών φοιτητών που θα τους επιτρέψει να διεκδικούν θέσεις προσωπικού και χρηματοδότηση. Δεν μπορεί το 2021 να λειτουργούν τμήματα με 20 καθηγητές για μόνο 40 προπτυχιακούς φοιτητές ανά έτος.

Αυτό είναι ευθύνη του Υπουργείου και της ΕΘΑΑΕ: Μόνο προωθώντας προσεκτικά μελετημένες συνενώσεις μεταξύ ΑΕΙ, λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφικά, πληθυσμιακά αλλά και ακαδημαϊκά κριτήρια, θα ισχυροποιηθούν οι σχολές που τώρα "αιμορραγούν" και θα αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους.

 
Ενιαίο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου
24 Ιαν 2021 00:29

Η οριζόντια μείωση του συνολικού αριθμού εισακτέων τιμωρεί τους φοιτητές για τα διαχρονικά ΛΑΘΗ στον σχεδιασμό των ΑΕΙ.

Οι περισσότερες σχολές στο Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο Κρήτης ακόμα και το 2020 διατήρησαν υψηλή βάση εισαγωγής, μάλιστα το τμήμα Βιολογίας και το τμήμα ΗΜΜΥ απαιτούσαν σχεδόν 16.000 και 15.000 μόρια, αντίστοιχα.

Παραμένει όμως η ανάγκη αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών σε 5-6 τμήματα (πχ. Μηχανικών Ορυκτών Πόρων) και φυσικά η απορρόφηση ΟΛΩΝ των τμημάτων του πρώην ΤΕΙ Κρήτης (ΕΛΜΕΠΑ) από τις νέες σχολές ώστε το νέο ίδρυμα να αναπτυχθεί σε Χανιά, Ηράκλειο και Ρέθυμνο.

Στη συνέχεια, μπορεί να γίνει ενοποίηση και μεταφορά των σχολών του Παν. Αιγαίου σε αυτές της Κρήτης. Πολύ εύκολα και με αυξημένο όφελος για την ελληνική κοινωνία που επενδύει στην εκπαίδευση των νέων...

@ Μειωση εισακτεων στα τμηματα με >13000 μορια
23 Ιαν 2021 15:46

Αυτοσκοπός δεν είναι η διατήρηση σχολών ενός ΑΕΙ σε 4 ή 6 νησιά (Ρόδος, Λήμνος, Σάμος, Σύρος, Χίος, Λέσβος - Πανεπιστήμιο Αιγαίου / Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Κεφαλονιά - Ιόνιο Πανεπιστήμιο) ή τριών ΑΕΙ σε ένα (Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο και πρώην ΤΕΙ Κρήτης) - προέχει η μόρφωση των φοιτητών του 2021 όχι τα αιτήματα των καθηγητών.

https://www.esos.gr/arthra/71293/syllogos-dep-elmepa-eimaste-rizika-anti...

https://www.esos.gr/arthra/71288/stasi-ergasias-apo-toys-didaskontes-toy...

 
Μετεγγραφές και πλασματικές θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ
24 Ιαν 2021 00:17

Συλλογική αδικία η αυξομείωση θέσεων εισακτεών να γίνεται χωρίς να έχει διορθωθεί ο ακαδημαϊκός χάρτης: Οι χιλιάδες αιτήσεις μετεγγραφών οφείλονται πρωτίστως στην στρεβλή χωροταξική και ακαδημαϊκή δομή των σχολών και των τμημάτων και όχι στις επιλογές των φοιτητών.

Πρέπει τα περιφερειακά πανεπιστήμια να αποκτήσουν τη δυνατότητα να παρέχουν υπηρεσίες μέριμνας στους φοιτητές ώστε να επιλέγονται με βάση τα προγράμματα σπουδών που προσφέρουν.

Ούτε είναι λογικό να συντηρούνται πλασματικές θέσεις εισακτέων σε περιφερειακά ΑΕΙ, με εισαγωγή 200 φοιτητών σε τμήματα που αποφοιτούν μόλις 50 κάθε έτος, καθώς οι υπόλοιποι είτε μετακινούνται είτε εγκαταλείπουν, ούτε μπορεί να καθοριστεί από τη ζήτηση των φοιτητών η φυσιογνωμία των ΑΕΙ. Η ύπαρξη μιας σχολής Κοινωνικών Επιστημών στην Κρήτη ή τη Θράκη είναι αναγκαία και πρέπει τα τμήματα να προσφέρουν βασικά πτυχία και να έχουν αντιστοιχία με τα κεντρικά.

@ Apostolos
23 Ιαν 2021 19:43

Υπάρχουν διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία (από το Υπουργείο Παιδείας) που δικαιολογούν το ανώτατο όριο επιλογών:

1) Το 67% των *υποψηφίων* δηλώνει μέχρι 25 προτιμήσεις, ενώ το 95% των *επιτυχόντων* εισάγεται στις 25 πρώτες προτιμήσεις του στο μηχανογραφικό δελτίο.

2) Στα τμήματα με βαθμολογία άνω των 12.000 μορίων περίπου το 80% των επιτυχόντων τα έχει δηλώσει από 1η έως 10η επιλογή.

Άρα οι μόνο οι υποψήφιοι με οριακή/χαμηλή βαθμολογία, που έχουν συγκεντρώσει από τον ΜΟ κάθε πεδίου (11.000 ή λιγότερα μόρια), θα χρειαστεί να κάνουν στρατηγική επιλογή και να αφήσουν εκτός μηχανογραφικού δελτίου τις παραδοσιακά υψηλόβαθμες σχολές που απαιτούν βαθμούς πάνω από 17.

Εξάλλου, όπως έχουν διαμορφωθεί τα Επιστημονικά Πεδία οι επιλογές των υποψηφίων είναι περιορισμένες και δεν μπορούν να δηλώσουν πχ. Σχολές Πολιτικών Μηχανικών και Σχολές Οικονομικών. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με μεγαλύτερη ελευθερία επιλογής των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Λύκειο.

Παραμένει όμως λογική ρύθμιση ένας υποψήφιος να μη δηλώνει 40 ή 50 τμήματα (!) στο μηχανογραφικό δελτίο. Αυτό το κάνουν συνήθως απόφοιτοι με χαμηλή βαθμολογία, ελπίζοντας "να περάσουν κάπου" μόνο για να αποκτήσουν τη φοιτητική ιδιότητα συχνά χωρίς καν να έχουν σκοπό να σπουδάσουν στο αντικείμενο.

 
Channel μου μύρισε?
23 Ιαν 2021 22:18

@διαβούλευση
Πόσο πετυχημένο! Τόση ώσμωση που.... όζει πια! Αμ το άλλο με τη Θάτσερ? Είμαστε πολύ μπροστά λέμε.

 
Μητέρα
23 Ιαν 2021 21:08

κ. Παπακώστα, κ.Τζούφη, επειδή είστε ευαισθητοποιημένες σε θέματα ειδικής αγωγής, λάβετε υπόψη να εισηγηθείτε την ένταξη των μαθητών με asperger
στο 5% πρόσβαση στην τριτοβάθμια χωρις εξετάσεις.

 
εκπαιδευτίκος
23 Ιαν 2021 20:41

Εκ το πρότυπο να μη το τιμήσουμε.

 
διαβούλευση
23 Ιαν 2021 20:05

ε άμα υπάρχει ώσμωση...

 
Apostolos
23 Ιαν 2021 19:43

@Μειωση εισακτεων και στα τμηματα με >13000 μορια

Μην ξεχνάμε ότι η θέσπιση της βάσης δεν είναι η μόνη αλλαγή που γίνεται. Πλέον οι υποψήφιοι δεν θα έχουν άπειρες επιλογές σχολών αλλά μόνο 20. Αυτό θα ανεβάσει κάπως τις μεσαίες σχολές αφού ακόμα και οι υψηλόβαθμοι υποψήφιοι θα προτιμήσουν να επιλέξουν μια σχολή που είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα τους ακόμα και αν περυσι ήταν πιο χαμηλά στις βαθμολογίες. Ο ψυχολογικός παράγοντας είναι απρόβλεπτος.

 
Μειωση εισακτεων και στα τμηματα με >13000 μορια
23 Ιαν 2021 15:46

Η ποσοστοση 80%-120% επί της Ε.Β.Ε. αναμένεται να λειτουργήσει ευεργετικά για τα Τμήματα με βάση μεταξύ 9000-13000 μόρια καθώς θα εξορθολογισουν τον αριθμό εισακτέων τους.

Από τη μικρή μετακύληση που θα προκύψει, όσα Τμηματα με βαση 6000-9000 μορια εχουν σαφη γνωστικα αντικειμενα θα επιβιωσουν καθως θα προσελκύσουν αρκετούς καλύτερους φοιτητές.

Τα Τμήματα με <6000 μόρια δύσκολα θα επιβιώσουν, εκ των οποίων πολλά είναι παλιά καταξιωμένα πανεπιστημιακά Τμήματα, κυρίως νησιωτικά (Αιγαίο, Κρήτη).

Τα Τμήματα με >13000 μόρια θα συνεχίσουν να λαμβάνουν υπέρμετρα πολλούς εισακτέους και να επιβαρύνονται επιπρόσθετα με τις μεταγραφές.

Όλα αυτά εξορθολογίζονται πολύ εύκολα και με μηδενικό κόστος (οικονομικό και πολιτικό) με την μείωση του μέγιστου αριθμού εισακτέων σε όλα τα Τμήματα.

 
Ότι να ναι
23 Ιαν 2021 13:44

Κι εγώ που έλεγα ότι τα μέλη της ΝΔ θα δουν αντικειμενικά το θέμα χωρις κομματικές παρωπίδες.. μάλλον ζω σε κάποια άλλη χώρα σωστά;

 
Εκπαιδευτικός
23 Ιαν 2021 11:48

Το Πανεπιστήμιο και όχι το κόμμα είναι ο θεσμικός συνομιλητής.
Τα Πανεπιστήμια έχουν εκφράσει δημοσίως τις θέσεις και τις προτάσεις τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ