Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η καταμέτρηση των απουσιών των μαθητών προκαλούν μεγάλη αναστάτωση στα ΕΠΑΛ

Δημοσίευση: 24/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πανούσης Δημήτριος, διευθυντής 15ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 27 της ΥΑ 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 (ΦΕΚ 2005 τεύχος Β 31-5-2019) οι σύλλογοι  διδασκόντων ΕΠΑΛ καλούνται σε συνεδρίαση με τη λήξη του Α΄ τετραμήνου για να χαρακτηρίσουν  ως «μη παρακολουθούντες» τους μαθητές/τριες για τους οποίους  έχει διαπιστωθεί ότι το άθροισμα των απουσιών τους είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση ανεπαρκή.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την τροποποίηση των αναθέσεων εργαστηριακών μαθημάτων (όπου προβλέπεται η ανάθεση σε δύο εκπαιδευτικούς) αλλά και την κατάργηση κάποιων θέσεων υποδιευθυντών.

Τα παραπάνω θα επιφέρουν πολλά προβλήματα στη λειτουργία των ΕΠΑΛ.

Να αναφέρουμε ότι οι μαθητές αυτοί δε χαρακτηρίζονται ως απορριπτόμενοι φοίτησης (κάτι που γίνεται σε όλα τα σχολεία την τελευταία μέρα πραγματοποίησης μαθημάτων) αλλά ως μη παρακολουθούντες.

Φυσικά δεν τους ανακοινώνεται κάποιο αποτέλεσμα φοίτησης και διατηρούν  τη μαθητική ιδιότητα προσερχόμενοι κανονικά στα μαθήματα (έστω και με άτακτο ρυθμό).

Αυτό συνεπάγεται ότι είναι πρόωρη και βιαστική η μη ανάθεση εργαστηριακών μαθημάτων σε δεύτερο εκπαιδευτικό.

Επίσης η κατάργηση του δεύτερου υποδιευθυντή σε σχολεία με αρχικό αριθμό μαθητών πέραν των 270 (τα οποία με τον χαρακτηρισμό των μη παρακολουθούντων έχουν πλέον μικρότερο αριθμό μαθητών) είναι τουλάχιστον άδικη και καταχρηστική.

Οι μαθητές αυτοί συνεχίζουν να είναι στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου, οι υπεύθυνοι τμημάτων συνεχίζουν να τηρούν τον ατομικό τους φάκελο και γενικά όλες τις ενέργειες όπως στους υπόλοιπους μαθητές, μέχρι τον χαρακτηρισμό φοίτησης όλων των μαθητών του σχολείου όπως προαναφέραμε. 

Εδώ να επισημάνουμε ότι μετά τον χαρακτηρισμό φοίτησης στη λήξη του διδακτικού έτους καμία κατάργηση θέσης υποδιευθυντή δεν πραγματοποιείται σε όλα τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης (Γ/σια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) κάτι που είναι προφανώς σωστό.

Γιατί να γίνεται στη μέση της χρονιάς, μόνο στα ΕΠΑΛ, και μάλιστα χωρίς χαρακτηρισμό φοίτησης;

Επιπρόσθετα για τη φετινή σχολική χρονιά ισχύουν τα κατωτέρω:

1.    Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και μέχρι την αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας, αρκετοί μαθητές προσέρχονταν στο γραφείο των καθηγητών αναφέροντας διάφορα συμπτώματα τα οποία θα μπορούσαν να είναι λόγω covid-19 (πυρετό, βήχα, πονόλαιμο κλπ). Αυτών των μαθητών ειδοποιήθηκαν οι γονείς (για τους ανήλικους) και απομακρύνθηκαν από το σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν σταλεί στα σχολεία. Πολλοί από αυτούς παρέμειναν στο σπίτι για μερικές ημέρες και μετά την διεξαγωγή σχετικού τεστ για τον κορωνοϊό με αρνητικό αποτέλεσμα επέστρεψαν στο σχολείο. Ήδη όμως έχουν καταγραφεί δεκάδες απουσίες οι οποίες προσμετρώνται κανονικά. Καθημερινά γινόμαστε δέκτες παραπόνων από γονείς/μαθητές αναφέροντας ότι οι ίδιοι δε θα έμεναν τόσες μέρες σε καραντίνα αλλά αναγκάστηκαν από το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ οπότε οι απουσίες τους δεν πρέπει να προσμετρηθούν. Υπενθυμίζουμε ότι αυτές οι απουσίες δεν προσμετρώνται σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος στο σχετικό τεστ ενώ σε αρνητικό προσμετρώνται.

2.    Σε συμπλήρωση των ανωτέρω έχουμε περιπτώσεις μαθητών οι οποίοι επισκέφθηκαν γειτονικές χώρες και στην επιστροφή τους συστήθηκε να παραμείνουν επί (7) μέρες σε καραντίνα και μετά να επιστρέψουν στο σχολείο παρόλο το τεστ που έκαναν και το οποίο βγήκε αρνητικό. Οι απουσίες αυτές προσμετρώνται οπότε υπάρχουν τα σχετικά παράπονα.

3.    Κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως διδασκαλίας γινόμαστε καθημερινά δέκτες αναφορών από γονείς/μαθητές σχετικά με προβλήματα σύνδεσης μέσω διαδικτύου στην πλατφόρμα webex (κάποιες ημέρες υπάρχουν προβλήματα σύνδεσης λόγω διαδικτύου, κομμένες συνδέσεις λόγω αδυναμίας να πληρώσουν τα σχετικά τέλη και λοιπούς λόγους αδυναμίας σύνδεσης). Οι απουσίες αυτές φυσικά προσμετρώνται κανονικά. Εδώ να σημειώσουμε ότι τέτοιου είδους προβλήματα έχουν αναφερθεί και από εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να μη διεξαχθούν κάποιες ώρες  μαθημάτων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε να μην ισχύσει, τουλάχιστον για φέτος, η διάταξη με την οποία πραγματοποιούνται οι ανωτέρω συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, να μην τροποποιηθούν οι αναθέσεις εργαστηριακών μαθημάτων και να μην πραγματοποιηθεί από τα οικεία ΠΥΣΔΕ καμία κατάργηση θέσης υποδιευθυντή στα ΕΠΑΛ της χώρας.

Σχόλια (5)

 
ΕΜΠΕΙΡΟΣ
24 Ιαν 2021 22:05

Σε περίοδο πανδημίας και με εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τόσα προβλήματα, δεν μπορεί να ισχύει ότι ίσχυε σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.

 
Γιώργος
24 Ιαν 2021 19:52

δίκιο έχει ο Δντης!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.