Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

N. Κεραμέως : Ενιαίο ψηφοδέλτιο στις φοιτητικές εκλογές-Κλείσιμο πανεπιστημιακών τμημάτων

Γίνεται μια συνολική προσπάθεια ανάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη και ήδη το ζήτημα των τμημάτων, είναι υπό εξέταση σε συνεργασία με την Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 25/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για το νέο νόμο πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια το οποίο θα φέρει αλλαγές στο σύστημα διοίκησης, στα προγράμματα σπουδών και στη λειτουργία τους μίλησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 και τον Άρη Πορτοσάλτε. Μεταξύ άλλων, ο νόμος πλαίσιο θα περιλαμβάνει ρύθμιση για ενιαίο ψηφοδέλτιο στις φοιτητικές εκλογές αλλά και για μεγαλύτερη απελευθέρωση της σύμπραξης των Πανεπιστημίων με ιδιωτικούς φορείς.

Βάση εισαγωγής

Η Ν. Κεραμέως τόνισε ότι οι αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση έχουν στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών αλλά και την ενίσχυση των προϋποθέσεων για ακαδημαϊκές εισαγωγές στα Πανεπιστήμια. Για να γίνει αυτό, δίνονται εξουσίες στα πανεπιστήμια να ορίζουν την ελάχιστη βάση εισόδου αλλά και να να ορίζουν αυξημένο συντελεστή σε συγκεκριμένο μάθημα.

Όταν κάποιος εισάγεται με βαθμό 1 ή 2, είπε η υπουργός τον κοροϊδεύουμε όλοι μαζί σχετικά με τις πιθανότητες που έχει να φοιτήσει και να αποφοιτήσει, ενώ παράλληλα κοροϊδεύουμε τον συμφοιτητή του που πάσχισε για να εισαχθεί αλλά και τον Έλληνα φορολογούμενο. Ανέφερε ότι αποφασίστηκε να μην οριστεί ως βάση εισαγωγής ένας απόλυτος αριθμός που σχετίζεται άμεσα με δύσκολα θέματα που μπορεί να πέσουν κάποια χρονιά, αλλά ένα ποσοστό.

Για το κλείσιμο τμημάτων που θα είναι ολιγομελή, η Ν. Κεραμέως απάντησε ότι γίνεται μια συνολική προσπάθεια ανάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη και ήδη το ζήτημα των τμημάτων, είναι υπό εξέταση σε συνεργασία με την Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την υπουργό  τα τμήματα είναι περίπου 460 σε όλη τη χώρα και υπάρχουν αλληλοκαλύψεις μεταξύ τμημάτων.

Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι πως δίνεται η δυνατότητα για πρώτη φορά στους υποψήφιους να υποβάλλουν παράλληλο μηχανογραφικό εγγραφής σε δημόσιο ΙΕΚ. «Είναι πολλοί οι δρόμοι της εκπαιδευτικής ανέλιξης», πρόσθεσε και εξήγησε πως πρώτα ψηφίστηκε ο νόμος που ενισχύει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στη χώρα που έρχεται πιο κοντά στις ανάγκες της αγοράς.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στη δραστική μείωση του αριθμού των σχολών που θα μπορούν να δηλώνουν στα μηχανογραφικά τους οι υποψήφιοι από το καλοκαίρι του 2022. Με το υπάρχον σύστημα και ανάλογα το επιστημονικό πεδίο ένας υποψήφιος μπορεί να δηλώσει ακόμη και 260 τμήματα. Ο αριθμός αυτός θα μειωθεί σε 15 έως 20 προκειμένου οι επιλογές να είναι συνειδητές και να αναβαθμιστεί συνολικά το επίπεδο των σπουδών.

Ελεγχόμενη είσοδος – Ειδικό σώμα αστυνομίας

Σχετικά με την ασφάλεια των πανεπιστημίων, τόνισε ότι η ελεγχόμενη είσοδος που θα περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την παραβατικότητα και πως δεν σημαίνει ότι τα Πανεπιστήμια κλείνουν την πόρτα τους στην κοινωνία. Για την ειδική ομάδα προστασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, τόνισε ότι στόχος της είναι να αντιμετωπίσει την συστηματική παραβατικότητα που εντοπίζεται σε ορισμένα πανεπιστήμια για να σταματήσουν πράξεις βίας και ανομίας.

Στην κριτική ότι αυτό το ειδικό σώμα αστυνομικών θα έπρεπε να υπάγεται στον Πρύτανη, η υπουργός απάντησε πως ό,τι έχει να κανει με παραβατικότητα, συνιστά κρατική εξουσία, μονοπώλιο της δημόσιας τάξης και πως δεν είναι δουλειά του πρύτανη να ελέγχει κατά πόσο οι αστυνομικοί πιάνουν κάποιον που κανει εμπόριο ναρκωτικών.

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (8)

 
Πληροφορική
26 Ιαν 2021 17:11

τζιζ...... είναι συμβουλή να μην το ανοίξουμε, όπως και πολλά άλλα

 
Συνάφεια
26 Ιαν 2021 16:28

Για την συνάφεια των εξεταζόμενων μαθημάτων με το αντικείμενο των τμημάτων θα τολμήσετε κάτι κ. Κεραμέως; Τα μισά τμήματα του πεδίου των Θετικών Σπουδών έχουν ισχυρή συνάφεια με την επιστήμη της Πληροφορικής, όχι με την επιστήμη της Χημείας.

 
Αναδιάρθρωση των σπουδών στα ΑΕΙ
26 Ιαν 2021 15:44

Σωστό μέτρο η μείωση των επιλογών των υποψηφίων σε 15 ή 20, καθώς δεν μπορεί να εισάγονται φοιτητές που έχουν δηλώσει 40 τμήματα ΑΕΙ σχεδόν στην τύχη, με την ελπίδα να περάσουν κάπου. Διορθώνει την ανισορροπία από την πλευρά των φοιτητών αλλά δεν αρκεί για να βελτιώσει συνολικά το σύστημα της Τριτοβάθμιας.

Εκείνο που επείγει είναι η συνολική αναδιάρθρωση των σπουδών στα ΑΕΙ, με συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και σχολών, ώστε να παραμείνουν βιώσιμα και ισχυρά ΑΕΙ, με δυνατότητα αναπτυξιακής προοπτικής.

https://www.esos.gr/arthra/71290/panepistimiakoi-daskaloi-posdep-tria-na...

 
Μαρια
25 Ιαν 2021 18:53

Αλλαγές που γίνονται στη μέση της χρονιάς μόνο αναστάτωση και ανασφάλεια φέρνουν.Δυστυχως η κυβερνηση συμπεριφερεται με αναλγησια στα παιδια της Γ Λυκειου εν μεσω πανδημιας. Το στρες και η καταθλιψη κανουν θραυση. Γιατι δεν αφηνει τις αλλαγες που θελει για πιο φυσιολογικες περιοδους? Τους βαζει τρικλοποδιες με αλλαγη στους ορους εισαγωγης και περικοπη των εισακτεων λιγους μηνες πριν τις εξετασεις και κυριως σε μια ιδιαιτερη περιοδο που ζουμε ολοι μας. Φυσικα και τα επιρρεαζει τα παιδια, ψυχολογικα. Η πιεση που ασκει η υπουργος ειναι τεραστια. Το αγχος που ζουν εχει εκτοξευθει στα ουρανια. Αν η κυβέρνηση θεωρεί σωστή την λήψη των μέτρων αυτών, ας την πραγματοποιήσει όταν με το καλό τελείωσει η κρίση της πανδημίας και επιστρέψουμε στην κανονικότητά μας. Κανενα ενδιαφερον για τις οικογενειες που εχουν χασει τις εργασιες τους ή ειναι σε αναστολη και τα παιδια τους αναγκαστικα σταματησαν το φροντιστηριο. Ετσι πρεπει να συμπεριφερεται μια κυβερνηση στα φτωχα κοινωνικα στρωματα εν μεσω πανδημίας;

 
Μέσος όρος 5 όχι σε ένα μάθημα
25 Ιαν 2021 14:56

Λιγότερα από 5.000 μόρια σημαίνει ότι πιθανότατα ο υποψήφιος έγραψε σε ΟΛΑ τα μαθήματα πολύ πιο κάτω από τη βάση. Επίσης, δε σημαίνει πχ. ότι η Έκθεση ή η Φυσική δεν είναι σημαντική για σπουδές Μαθηματικών - είναι μια αξιολόγηση της γενικής ικανότητας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις.

πχ. Για το 2020, αφού δεν υπήρχαν συντελεστές βαρύτητας, ακόμα και με μια χαμηλή βαθμολογία (15, 12, 4, 3) στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα τα συνολικά μόρια σε αυτή την περίπτωση θα ήταν 9.000.

(φοιτητών σε πανεπιστήμια όπως σε αυτό που φοιτούσα που είχαν γράψει σε δύο μαθήματα πάνω από τη βάση και στα άλλα δύο κάτω από 5 κατά τις εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια)

@ Χρήστος
25 Ιαν 2021 10:37

Η αναφορά σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου σε ένα μάθημα έγραψαν 19 και σε ένα άλλο μόλις 9, δεν αλλάζει τα γενικά στατιστικά δεδομένα της σχολικής αποτυχίας, όπου ένα ποσοστό περίπου 15% των μαθητών γράφει άσχημα σε όλα τα μαθήματα.

Σε κάθε εξέταση υπάρχει η πιθανότητα οι υποψήφιοι να έχουν μια ατυχία και σε ένα μάθημα να γράψουν κάτω από τη βάση - όμως αν στα υπόλοιπα έχουν γράψει καλά θα έχουν συγκεντρώσει σίγουρα πάνω από 10.000 μόρια.

Με τα δεδομένα του 2020, πάνω από το 80% των υποψηφίων έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 7.000 μόρια.

https://www.esos.gr/arthra/68599/statistika-stoiheia-morion-panelladikon...

 
Δημήτρης
25 Ιαν 2021 14:48

Θα φέρει,δηλαδή,ρυθμίσεις-άρθρα στη Βουλή,χωρίς προηγουμένως να τα έχει θέσει σε διαβούλευση;
Το μισό νομοσχέδιο έβαλε σε διαβούλευση;
Τι είδους πρακτική είναι αυτή;
Ντροπή για τον τρόπο,που νομοθετεί.

 
Σκεπτομενη
25 Ιαν 2021 11:14

Και επισης εαν γινεται μεσα στις αλλαγες να συμπεριληφθει η ψηφος ολων των βαθμιδων διδασκοντων στις Πρυτανικες εκλογες. Να μην ψηφιζουν μονο τα μελη ΔΕΠ για το Πρυτανικο Σωμα.

 
Χρήστος
25 Ιαν 2021 10:37

<<Όταν κάποιος εισάγεται με βαθμό 1 ή 2 τον κοροϊδεύουμε όλοι μαζί σχετικά με τις πιθανότητες που έχει να φοιτήσει και να αποφοιτήσει>>!!!!! Κακώς τον κοροϊδεύετε και όλοι μαζί μάλιστα, γιατί υπάρχουν χαρακτηριστικά παραδείγματα φοιτητών σε πανεπιστήμια όπως σε αυτό που φοιτούσα που είχαν γράψει σε δύο μαθήματα πάνω από τη βάση και στα άλλα δύο κάτω από 5 κατά τις εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια που και φοίτησαν κανονικά και χρηματικές υποτροφίες πήραν από το ΙΚΥ λόγω των επιδόσεων τους και πήραν και πτυχιο με βαθμό 9,5 και πάνω με άριστα το 10.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.