Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Υψηλό το επίπεδο της ελληνικής εκπαίδευσης σύμφωνα με επιφανείς Έλληνες του εξωτερικού

Δημοσίευση: 25/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσαν η Γενική Γραμματεία Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών με τίτλο  «Ενδυναμώνοντας τις γέφυρες ανάμεσα στα ελληνικά πανεπιστήμια και τον Ελληνισμό της Διασποράς» και την οποία παρακολούθησαν χιλιάδες Έλληνες από 69 χώρες του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, η οποία διοργανώθηκε με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαίδευσης και τη συμπλήρωση διακοσίων χρόνων από την έναρξη της Επανάστασης του 1821, επιφανείς Έλληνες του εξωτερικού και αξιωματούχοι της κυβέρνησης υπογράμμισαν το υψηλό επίπεδο της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και την πληθώρα επιλογών στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα που προσφέρουν τα ελληνικά πανεπιστήμια σε ομογενείς αλλά και ξένους πολίτες.

Κατά την έναρξη της ημερίδας η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, τόνισε ότι «...τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν πολλά να προσφέρουν στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα μέσα από συνεργασίες, ανταλλαγή φοιτητών, εκπαιδευτικών, ερευνητών, διπλά και κοινά προγράμματα σπουδών. Καλούμε όσους ζουν στο εξωτερικό, ημεδαπούς ή αλλοδαπούς, να επιλέξουν την Ελλάδα για τις σπουδές τους. Απευθύνω ιδιαίτερο κάλεσμα στους Έλληνες της Διασποράς, για έναν ακόμη λόγο. Γιατί για εσάς, η Ελλάδα δεν είναι μία ξένη χώρα, είναι πατρίδα σας, και θα είναι μεγάλη μας χαρά να μπορέσουμε να σας προσφέρουμε υψηλού επιπέδου τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό, Κωνσταντίνος Βλάσης, ανέφερε ότι η Ελλάδα, η χώρα που γέννησε την Φιλοσοφία, τις Επιστήμες και τον Πολιτισμό φιλοδοξεί να καταλάβει κομβική θέση στον παγκόσμιο εκπαιδευτικό χάρτη. Σε αυτήν την προσπάθεια ισχυρό σύμμαχο αποτελούν οι απανταχού Έλληνες, οι οποίοι διψούν για Ελλάδα. Ειδικότερα σήμερα, προσφέρεται στη νέα γενιά ομογενών η δυνατότητα να παρακολουθήσουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου, αλλά και να γνωρίσουν από κοντά την ελληνική γλώσσα και κουλτούρα. Αυτή η διαδικασία θα έχει πολλαπλά οφέλη για την χώρα μας, αλλά και για τους ίδιους τους ομογενείς, οι οποίοι θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια για την μετέπειτα πορεία τους, έχοντας, παράλληλα, ανακαλύψει και τις ρίζες τους. Το Υπουργείο Εξωτερικών θα βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή και θα συνδράμει με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία το Υπουργείο Παιδείας, στην μεγάλη προσπάθεια για ανάδειξη των ελληνικών Α.Ε.Ι. στο εξωτερικό και στην προσέλκυση ενδιαφέροντος των μελών της Διασποράς στην παρακολούθηση των ξενόγλωσσων προγραμμάτων τους.

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση, Άγγελος Συρίγος, υπογράμμισε ότι φέτος το σύγχρονο ελληνικό κράτος συμπληρώνει 200 χρόνια ζωής. Η ελληνική διασπορά συνέβαλε αποφασιστικά στην προετοιμασία του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων. Αλλά και μετά τη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, οι ελληνικές Kοινότητες του Εξωτερικού διατήρησαν έναν αναβαθμισμένο πολιτικό ρόλο κατά τις περιόδους των εθνικών κρίσεων του Ελληνισμού. Οι ακατάλυτοι δεσμοί των Ελλήνων της διασποράς με την πατρίδα υπογραμμίστηκαν με τον ευεργετισμό και τις πρωτοβουλίες τους στο χώρο της παιδείας. Οι κοινότητες της ελληνικής διασποράς ήταν και θα είναι πάντα, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της Ελλάδας. Η εξωστρέφεια, η διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων πρέπει να ενισχύσει και την καλύτερη διασύνδεση της Ελλάδας με την ακαδημαϊκή, ερευνητική και επιχειρηματική κοινότητα της διασποράς.

Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς και βουλευτής της ΝΔ, Σάββας Αναστασιάδης, επισήμανε ότι τα Ελληνικά Πανεπιστήμια μαζί με τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης, των αρμοδίων φορέων και θεσμών και η επέτειος των  200 χρόνων από την Επανάσταση, μπορεί να προκαλέσουν «συναγερμό» του Ελληνισμού, στην προσπάθεια ανάτασης και αναγέννησης του Έθνους και της Πατρίδας μας.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, Ιωάννης Χρυσουλάκης, τόνισε το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων ομογενών, αλλά και αλλοδαπών υπηκόων, να εγγραφούν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, ενώ χαρακτήρισε του Έλληνες επιστήμονες που έχουν σπουδάσει στη χώρα μας και τώρα διαπρέπουν στο εξωτερικό ως πρεσβευτές της ελληνικής κουλτούρας και του πολιτισμού μας.

Ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αποστόλης Δημητρόπουλος, αναγνώρισε το ισχυρό ενδιαφέρον της Διασποράς για συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης,  «Οι γέφυρες που ενώνουν την Ελλάδα και τα ελληνικά πανεπιστήμια με τον ελληνισμό της Διασποράς είναι υπαρκτές, έχουν ισχυρά θεμέλια και σε εμάς αναλογεί πλέον η ευθύνη να τις ενισχύσουμε με σύγχρονα υλικά». Συμπλήρωσε επίσης πως «πρέπει να εργαστούμε για να δημιουργήσουμε συνθήκες επιστροφής των νέων μας και αντιστροφής του brain drain, ενισχύοντας την εξωστρέφεια των ελληνικών πανεπιστημίων ώστε να αναδειχθούν σε πόλους έλξεις για τους νέους της ομογένειας μαζί με εκείνους άλλων χωρών».

Οι Έλληνες που διαπρέπουν στο εξωτερικό αποδεικνύουν το υψηλό επίπεδο  των ελληνικών πανεπιστημίων, ενώ η διεθνοποίηση της εκπαίδευσης της χώρας που επιχειρείται σήμερα αποτελεί θετική πρωτοβουλία την οποία μπορεί να στηρίξει και να διαδώσει η ομογένεια, ανέφεραν οι καθηγητές Νικόλαος Παπαιωάννου, πρώην Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Α.Ε.Ι., Ζήσης Μαμούρης, Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Α.Ε.Ι., Μάρα Νικολαϊδου, Πρύτανης του  Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και Περικλής Μήτκας, Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.  

«Μία από τις πιο ισχυρές σχέσεις που αντέχουν στο χρόνο, είναι η σχέση που διαμορφώνει ένας φοιτητής, ένας επιστήμονας, ένας επαγγελματίας με τη χώρα που τον βοήθησε να αποκτήσει γνώσεις ... Οι πλούσιες εμπειρίες που αποκτά κανείς σε μία χώρα, είναι αυτές που μετασχηματίζονται αβίαστα σε πολιτική υποστήριξη αυτής της χώρας και σε οικονομική δραστηριότητα με τους ανθρώπους αυτής της χώρας», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ενώ ο Μητροπολίτης Γουινέας Γεώργιος, ως εκπρόσωπος του Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Πατριαρχείου στον τομέα της εκπαίδευσης στην Αφρική και χαιρέτισε τις προσπάθειες ενίσχυσης της εξωστρέφειας της ελληνικής εκπαίδευσης.

Για τις υποτροφίες που παρέχει το ελληνικό κράτος μίλησε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, καθηγητής Μιχάλης Κουτσιλιέρης, ενώ τα ελληνόφωνα και αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών των ελληνικών πανεπιστημίων παρουσίασε ο επιστημονικός υπεύθυνος του «Study in Greece», καθηγητής Χρήστος Μιχαλακέλης.

Την εμπειρία τους από τη φοίτησή τους στα ελληνικά πανεπιστήμια, το υψηλό επίπεδο των σπουδών που αυτά προσφέρουν δωρεάν και την ανάγκη διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, τόνισαν επιφανείς Έλληνες που διαπρέπουν στο εξωτερικό, όπως ο Αλβέρτος Μπουρλά, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της PFIZER, ο Γιώργος Βέλμαχος, καθηγητής Χειρουργικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard και αποδέκτης του Βραβείου Argo (2020), η Μαρία Θέμελη¸ επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Αιματολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Άμστερνταμ και αποδέκτης του Βραβείου VIVA400 (2017), ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου MIT και αποδέκτης του Βραβείου Rolf Nevanlinna (2018), ο Γιώργος Αναγνώστου, καθηγητής Νεοελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Οχάιο (Έδρα  «Μιλιτιάδης Μαρινάκης» για τη νεοελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό)  και ο Θάνος Τσιρίκος, επικεφαλής του Κέντρου Σπονδυλικής Μονάδας και Σπονδυλικών Παραμορφώσεων Σκωτίας και Γιατρός της Χρονιάς 2011 στη Σκωτία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι τοποθετήσεις εκπροσώπων ελληνικών συλλόγων της διασποράς, όπως ο Σπύρος Μεζίτης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Ιατρικών Συλλόγων ΗΠΑ και Καναδά, ο Παναγιώτης Μανώλας, Πρόεδρος του Ελληνικού Ιατρικού Συλλόγου Νέας Υόρκης, ο Βασίλης (Bill) Παπαστεργιάδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Μελβούρνης και Βικτώριας, ο Βασίλης Μωσαϊδης, Εκτελεστικός Διευθυντής της AHEPA, ο Χρήστος Καβαλής, Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, η Ιωάννα Ζαχαράκη, Πρόεδρος του Δικτύου Ελλήνων Αιρετών Αυτοδιοίκησης της Ευρώπης, ο Λούης Λοΐζου, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Ηνωμένου Βασιλείου και ο Φώτης Καραντώνης, Πρόεδρος της National Hellenic Student Association, οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη θεσμοθέτησης της συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών και των ξένων πανεπιστημίων, καθώς και της συστηματικής ενημέρωσης της ομογένειας για τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που προσφέρει πλέον η χώρα μας.

Ο Δημήτρης  Κράλλης, Διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser (SFU) παρουσίασε την επίσημη πλατφόρμα εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας για τους Έλληνες της Ομογένειας www.staellinika.com, ενώ την ημερίδα έκλεισαν παρουσιάζοντας βέλτιστες πρακτικές από τις χώρες όπου υπηρετούν, ο Βίκτωρ Μαλιγκούδης, Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Τορόντο και ο Στράτος Ευθυμίου, Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στη Βοστώνη.

Την εκδήλωση μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://studyingreece.edu.gr/bridges2021/

Σχόλια (5)

 
Αγορά εργασίας και ΑΕΙ
31 Ιαν 2021 01:45

Δεν υπάρχει απόλυτη αξιοκρατία στην αγορά εργασίας και σίγουρα τα κριτήρια δεν εφαρμόζονται στον Πανεπιστημιακό χώρο, σε καμία χώρα.

Όλα τα μαθήματα μπορούν να έχουν θέση και να διδαχθούν αποτελεσματικά, χωρίς να επιβαρύνονται δυσανάλογα οι φοιτητές - είναι κι ευθύνη των καθηγητών να αναγνωρίσουν πως το 2030 ή το 2040 οι σημερινοί 12χρονοι θα ζουν σε ένα διαφορετικό κόσμο και δεν πρέπει να στερηθούν ευκαιρίες εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια, που πια θα γίνει η νόρμα για όλους.

 
Επίπεδο φοιτητών μετά το 2010
31 Ιαν 2021 01:42

Το επίπεδο των φοιτητών στα περισσότερα τμήματα παραμένει υψηλό την τελευταία δεκαετία, καθώς 40% των *υποψηφίων* κάθε χρόνο γράφουν πάνω από 14.000 μόρια. Άρα αναλογικά τουλάχιστον ένα 70% των εισακτέων στα τμήματα που έχουν υψηλή βάση εισαγωγής (πάνω από 16) μπορεί να ανταπεξέλθει πλήρως στις απαιτήσεις των προπτυχιακών σπουδών.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στις 10.000 μετεγγραφές, που όμως ήταν απόφαση των ΑΕΙ και του κράτους να μην τεθεί ένα ανώτατο όριο (πχ. 150 φοιτητών ανά έτος σε όλα τα τμήματα) και να ενισχύσουν τις φοιτητικές παροχές ώστε οι φοιτητές να έχουν την άνεση να σπουδάσουν για τέσσερα χρόνια.

@ Το επίπεδο με πραγματικά γεγονότα
26 Ιαν 2021 22:35

Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ είναι επιβεβλημένες: δεν μπορεί στην Ελλάδα οι νέοι φοιτητές να εξετάζονται σε 55 μαθήματα με εργαστήρια όταν στο εξωτερικό οι συνομήλικοί τους παίρνουν το ίδιο δίπλωμα με μόλις 30 μαθήματα. Κανένα νόημα δεν έχουν οι 10 (!) ασκήσεις σε κάθε εξάμηνο όταν μετά οι φοιτητές θα ασχοληθούν με εντελώς άλλο τομεά.

Οι φοιτητές δεν πρέπει να εξετάζονται σε μαθήματα που δεν τους ενδιαφέρουν σαν ειδίκευση για μεταπτυχιακές σπουδές ή επαγγελματική εμπειρία - αρκούν 20-25 Υποχρεωτικά Μαθήματα (θεμελίωσης γνώσεων, αλλά με φροντιστήρια και εργασίες όχι απλώς τελικές εξετάσεις) και τα άλλα 10-15 Μαθήματα Επιλογής (με εξαμηνιαίες εργασίες και πρακτική άσκηση), ανάλογα με τον τομέα κάθε Σχολής.

Από το 2008 μέχρι το 2020 η Ελλάδα είναι σε οικονομική κρίση, άρα ας μην συνδέουμε την ποιότητα σπουδών με την επαγγελματική εξέλιξη.

Το πρόβλημα είναι συστημικό και αφορά περίπου 1 στους 6 μαθητές Λυκείου που εμφανίζουν χαμηλή βαθμολογία σε όλα τα χρόνια των σπουδών τους, ενδεχομένως και από το Γυμνάσιο. Στόχος δεν είναι να καταδικάσουμε μαθητές που έτυχε να γράψουν 12 ή 13 σε ένα μάθημα, ειδικά όταν με την ίδια απόδοση θα γίνουν δεκτοί σε εξαιρετικά Δημόσια Πανεπιστήμια της Ευρώπης, και θα έχουν όλη την υποστήριξη ώστε να αναπτυχθούν.

(Το ποσοστό εύρεσης εργασίας των διπλωματούχων του τμήματος, από 100% που ήταν πριν το 2004, βρίσκεται στο 20 με 30%.)

 
Το επίπεδο με πραγματικά γεγονότα
26 Ιαν 2021 22:35

Η περιγραφή αφορά τμήμα πολυτεχνικής σχολής από την προσωπική μου εμπειρία ως διδάσκοντα από το 1997. Μέχρι το 2002, ήταν από τα πρώτα σε προτίμηση τμήματα στο μηχανογραφικό. Από το 2003 και μετά ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε με τις μεταγραφές να αποτελούν κατά μέσον όρο το 1/3 άνω του ορίου των 200. Ταυτόχρονα, ιδρυόταν νέα τμήματα στο ίδιο αντικείμενο ανά την ελληνική περιφέρεια, με αισθητά χαμηλότερες βάσεις εισαγωγής, αλλά μεγάλα ποσοστά μεταγραφών προς το τμήμα μου. Το αποτέλεσμα:
Από το 2008, 1) σε όλα τα μαθήματα εργαστηρίων ο αριθμός ασκήσεων έγινε 5 (το μισό) από 10 ασκήσεις που ήταν ανά εξάμηνο, εξαιτίας περιορισμού χώρων και έλλειψη διδασκόντων, με εμφανές το έλλειμμα στην εκμάθηση συσκευών εργαστηρίου. Για τον ίδιο λόγο καταργήθηκαν και κάποια μαθήματα εργαστηρίων. 2) Στα υποχρεωτικά μαθήματα, το 80% των εξεταζομένων επιτυγχάνει βαθμολογία μεταξύ 2 και 3, ενώ στις διαλέξεις τους είχαν επισημανθεί τα θέματα και οι λύσεις τους, και παρά το γεγονός ότι η ύλη και το επίπεδο δυσκολίας έχουν μειωθεί στο μισό με πριν (=αδυναμία παρακολούθησης της διδασκόμενης ύλης). Για την διαχείριση κάποιας ομαλής ροής του αριθμού φοιτητών στα μαθήματα, όσοι γράφουν 2 και πάνω προάγονται. 3) Μέσος όρος αποφοίτησης τα 7 με 8 έτη. Το ποσοστό εύρεσης εργασίας των διπλωματούχων του τμήματος, από 100% που ήταν πριν το 2004, βρίσκεται στο 20 με 30%.
Αυτή είναι η μετατροπή του επιπέδου εκπαίδευσης από υψηλό πριν το 2004 σε θεμελιώδες επίπεδο τώρα. Επειδή το τμήμα μου δεν αποτελεί εξαίρεση σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα τμήματα, αυτή η ισοπέδωση αποτελεί τυπική κατάσταση του συστήματος.
Σύμφωνα και με τους κανόνες της φύσης, για να βρεθεί ένα σύστημα σε υψηλή κατάσταση πρέπει να εφαρμόζονται "κανόνες επιλογής". Όταν καταργούνται οι κανόνες επιλογής τότε το σύστημα μεταπίπτει αναγκαστικά στην θεμελιώδη κατάσταση (ελάχιστης ενέργειας). Αυτό που συνέβη από το 2003 και μετά (όχι την δεκαετία το 70 όπως νομίζουν κάποιοι στην διακυβέρνηση, που έχουν χάσει επαφή με την εκπαίδευση), αν δεν αποκατασταθεί επαναφέροντας τους κανόνες επιλογής στην εκπαίδευση, τότε η εκπαίδευση θα βρίσκεται στην θεμελιώδη κατάσταση, σε πλήρη αναντιστοιχία με την αγορά εργασίας που εφαρμόζει κανόνες επιλογής.

 
Επίπεδο στην Ελληνική Εκπαίδευση
26 Ιαν 2021 14:28

Το γενικό επίπεδο της Ελληνικής εκπαίδευσης δεν είναι ούτε χαμηλό ούτε υψηλό, είναι περίπου στον μέσο όρο της Ευρώπης. Υπάρχει ένα 15% αριστούχων φοιτητών και αποφοίτων ενώ το 75%-80% των υπολοίπων κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα.

Ας μην ξεχνάμε, όλες οι χώρες τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχουν εντείνει τις προσπάθειες διεύρυνσης της Τριτοβάθμιας - ως αποτέλεσμα, σε πολλές πάνω από τους μισούς νέους ηλικίας έως 30 ετών είναι κάτοχοι πανεπιστημιακού διπλώματος. Δε ζούμε στο 1950 ώστε η πρόσβαση στα ΑΕΙ να είναι προνόμιο των λίγων, μέχρι το 2050 είναι σίγουρο ότι η ανώτατη ή τεχνική θα αποτελεί μια υποχρεωτική βαθμίδα μετά τη βασική δευτεροβάθμια.

Το ζήτημα είναι πώς θα διορθωθούν οι επιδόσεις για στο κάτω άκρο του φάσματος, στο 10% των φοιτητών και μαθητών που έχουν πολύ χαμηλή απόδοση (πχ. βαθμολογία 5/20) και δεν έχουν καμία βοήθεια ώστε να βελτιωθούν στα Πανεπιστήμια και τα ΙΕΚ.

 
Πως διαπίστωσαν το υψηλό επίπεδο?
26 Ιαν 2021 10:03

Οι επιφανείς Έλληνες του εξωτερικού εξάγουν συμπεράσματα από τους "επιφανείς" Έλληνες απόφοιτους Ελληνικών πανεπιστημίων οι οποίοι είτε συνεχίζουν τις σπουδές τους ή την εργασία τους στο εξωτερικό. Πριν γενικεύσουν τα συμπεράσματά τους για το σύνολο καλό θα είναι να αντλούν στοιχεία και από τους "επιφανείς Έλληνες του εσωτερικού" για την εκφυλιστική κατάσταση που έχει περιέλθει η εκπαίδευση, όπου το πανεπιστήμιο έχει μετατραπεί σε Δημόσια Υπηρεσία απασχόλησης άνεργων νέων ή (ισοδύναμα και ως) Υπηρεσία εσωτερικού (χειμερινού) τουρισμού στα τμήματα της Ελληνικής υπαίθρου.
Το εκπαιδευτικό επίπεδο βρίσκεται στην θεμελιώδη κατάστασή του (ground state) καθόσον σε μια νύχτα τα ΤΕΙ βαφτίζονται πανεπιστήμια, σε πανεπιστήμια με (ουσιαστικά) δίχως βάσεις εισαγωγής, με ιδιωτικά κολλέγια να ισοτιμούνται με πανεπιστήμια, ενώ στην σειρά αναμονής βρίσκονται τώρα και τα ΙΕΚ για "πανεπιστημιο-ποίηση". Όλα αυτά δίχως καμία διαδικασία αξιολόγησης περί τήρησης ακαδημαϊκών κριτηρίων, με έκδοση υπουργικών αποφάσεων και νομοσχεδίων.
Μάλλον για διαφημιστική καμπάνια πρόκειται για προσέλκυση συναλλάγματος από εισαγωγή ξένων φοιτητών στα "υψηλού επιπέδου" ιδρύματα της Ελλάδας, προς αναπλήρωση της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό. Επομένως, η διαπίστωση περί "υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης" είναι προς άγρα "τουριστών" φοιτητών του εξωτερικού. Έτσι συμπληρώνεται ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο "υψηλού επιπέδου" για φοιτητές από το εσωτερικό και το εξωτερικό στα εκπαιδευτήρια της Ελλάδας.
Σύμφωνα με αυτό το γνωστό οικονομικό μοντέλο "ανάπτυξης", εργασία θα έχουν πάλι οι τομείς των "ξενοδοχείων", εστίασης, διασκέδασης κλπ. Οι πελάτες τους (πάλι) θα είναι οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι στα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ