Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: 18 μήνες δουλεύουμε εντατικά, με προσήλωση, δημιουργικότητα και όραμα (Βίντεο)

Δημοσίευση: 25/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

18 μήνες τώρα δουλεύουμε εντατικά, με προσήλωση, δημιουργικότητα και όραμα για τον σχεδιασμό και υλοποίηση μιας σειράς μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία που βάζουν πρώτα τα παιδιά μας, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους σπουδαστές, το μέλλον τους. Χτίζοντας από κάτω προς τα πάνω, από τις βάσεις του οικοδομήματος, για να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στους νέους μας.

Είναι μια προσπάθεια συλλογική, για την ευόδωση της οποίας κάθε εκπαιδευτικός, από κάθε δομή και βαθμίδα, συμβάλλει καθοριστικά, υπερβάλλει εαυτόν.

Ευχαριστώ θερμά τους εκπαιδευτικούς μας και τα στελέχη εκπαίδευσης, τους Υφυπουργούς, τους Γενικούς Γραμματείς, τους υπαλλήλους και συνεργάτες στο Υπουργείο, για τη σκληρή δουλειά, την αφοσίωση στο στόχο και την αμέριστη προσφορά τους. Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα.

Νίκη Κεραμέως, υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (15)

 
Μ.Π
27 Ιαν 2021 09:54

Ναι, δουλευετε εντατικά, είναι αλήθεια.
Δεν βρηκατε επιπλέον τάξεις για να μειώσετε τον αριθμό των μαθητων ανά τμήμα, δεν παραδώσατε τις μασκες στην ώρα τους, δεν προσλάβατε επιπλέον καθηγητές, δεν αποσυρατε την τράπεζα θεμάτων (σε εποχη καραντίνας-τηλεκπαιδευσης)
Αλλά απειλείτε με προστιμα τους μαθητές προσλαμβανετε αστυνομικούς για τα Πανεπιστήμια, και προωθείτε την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών (σε εποχη καραντίνας-τηλεκπαιδευσης).
τι είναι άραγε πιο τραγικό? το ότι δεν ντρέπεστε να μιλάτε ή το ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που σας ακούνε?

 
Στρατηγικό σχέδιο για τα ΑΕΙ μέχρι το 2030
26 Ιαν 2021 22:52

Ακαδημαϊκά επιχειρήματα που να δικαιολογούν 450 τμήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας δεν υπάρχουν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση.

Ούτε η περιφέρεια αναπτύχθηκε τα τελευταία 40 χρόνια ως αποτέλεσμα της άκριτης διεύρυνσης, ούτε ανανεώθηκαν τα κεντρικά ΑΕΙ με την ύπαρξη πολλαπλών ομοειδών τμημάτων. Αυτό το χάος πλήττει τους νέους φοιτητές περισσότερο από όλους, που σίγουρα δεν ευθύνονται για τις στρεβλώσεις του παρελθόντος.

Οι νέοι εργαζόμενοι δεν ενδιαφέρονται να έχουν απλώς ένα τμήμα δίπλα στο σπίτι τους για να κινείται κάπως η τοπική οικονομία (ενοικιαζόμενα, καταστήματα εστίασης) αλλά να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές σπουδές σε όλες τις βαθμίδες που θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη της παραγωγής και της έρευνας.

Ας καταθέσει επισήμως το Υπουργείο και η ΕΘΑΑΕ τις προτάσεις τους για το πόσα Πανεπιστήμια πρέπει να λειτουργούν στην Ελλάδα, σε ποιες πόλεις θα συγκεντρωθούν οι σχολές και πώς θα εξασφαλιστεί η ομαλή ανάπτυξή τους για τα επόμενα χρόνια. Περιθώρια για πειραματισμούς που εξυπηρετούν μόνο συντεχνίες δεν υπάρχουν πια.

@ Κωνσταντίνος
26 Ιαν 2021 22:29

 
Κωνσταντίνος
26 Ιαν 2021 22:29

Αυτό το "πληρώνω και...", με ξεπερνάει. Μήπως νομίζετε πως μόνο εσείς πληρώνετε? Εμείς τι κάνουμε? Εκτός κι αν πιστεύετε ότι οι μισοί πρέπει να πληρώνουν για τους άλλους μισούς. Καλύτερα να αλλάξετε πλευρό. Περαστικά σας.

 
Τα συνήθη σοφίσματα και επικοινωνιακά βεγγαλικά
26 Ιαν 2021 21:14

Έχει, όμως, χιούμορ η Νίκη Κεραμέως, πρέπει να το παραδεχτούμε!
Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε, εκ του σύνεγγυς, πόσο εντατικά και "δημιουργικά" περιφρονείτε τη δημόσια εκπαίδευση.

 
μελος δεπ
26 Ιαν 2021 17:25

Συγχαρητηρια. Προχωρηστε και βάλτε τάξη.Ο λαός που πληρώνει θέλει υψηλού επιπέδου ανώτατα ιδρύματα

 
Ανώτατη Εκπαίδευση 2025
26 Ιαν 2021 15:34

Η συζήτηση για τα ΑΕΙ πρέπει καταρχάς να τεθεί σε ακαδημαϊκό επίπεδο όχι υλικοτεχνικό, καθώς ακόμα κι αν είχαμε διαθέσιμους τους πόρους και το προσωπικό για τη λειτουργία 30 Σχολών Ιατρικής σε όλη την Ελλάδα πάλι αυτό δε θα ήταν σωστή επιλογή.

Στόχος δεν είναι "να πάρουν όλοι πτυχία" αλλά να φτάσουμε στο επίπεδο χωρών όπως Ολλανδία και Δανία. Προϋπόθεση για μια ισχυρή οικονομία στον 21ο αιώνα είναι η ισχυροποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Όπως τα ακαδημαϊκά κριτήρια επιβάλλουν πλέον τη απορρόφηση των πρώην ΤΕΙ από τις αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές, αντίστοιχα με γεωγραφικά-πληθυσμιακά κριτήρια πρέπει να καθοριστεί ένα εθνικό σχέδιο για το 2025 με τις πόλεις που θα φιλοξενούν ΑΕΙ. Αυτή είναι μια κρίσιμη απόφαση για το μέλλον της Ελλάδας την επόμενη δεκαετία, άρα δεν μπορεί να ληφθεί μεμονωμένα από τις συγκλήτους ή μέσω των επιλογών των φοιτητών.

Η ανάπτυξη όλης της χώρας θα έρθει μέσω της σωστής εκπαίδευσης και μετέπειτα δραστηριοποίηση των νέων αποφοίτων, όχι με τη λειτουργία ασύνδετων, υποστελεχωμένων και εν τέλει αχρείαστων τμημάτων σε αστικά κέντρα, χωριά και νησιά της Ελλάδας. Οι σπουδές είναι το πρώτο βήμα και πρέπει να γίνουν σε περιβάλλον που εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή αρχή για τους 20χρονους φοιτητές που θα εργαστούν τα επόμενα 40 χρόνια - πρέπει να εκλείψουν η υπερεξειδίκευση και ο πληθυωρισμός στα προγράμματα των βασικών προπτυχιακών σπουδών.

Επομένως, με τη λειτουργία συγκροτημένων και βιώσιμων Σχολών θα μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για τη νέα γενιά και, σε δεύτερο επίπεδο, θα γίνει καλύτερη διαχείριση των πόρων και του προσωπικού.

Το κάθε περιφερειακό Πανεπιστήμιο πρέπει να αποτελείται από περίπου 25 τμήματα, τα οποία θα έχουν τουλάχιστον 50 μόνιμα μέλη ΔΕΠ και θα μπορούν να δέχονται 120-150 εισακτέους κάθε έτος.

Ενδεικτικά, το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο Κρήτης έχουν σήμερα 16 και 5 Τμήματα και Σχολές, αντίστοιχα, άρα προφανώς μπορούν να θεωρηθούν ένα ενιαίο ίδρυμα. Το Πανεπιστήμιο Πατρών πριν το 2018 είχε 23 τμήματα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 21 τμήματα κοκ. - κάλλιστα να ενσωματωθούν σε αυτά το προσωπικό και τα προγράμματα σπουδών των ΤΕΙ.

Το ίδιο και στην Αττική, δεν υπάρχει ανάγκη για τη διατήρηση ξεχωριστών Οικονομικών ΑΕΙ (ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ) ή των θεματικών ιδρυμάτων (ΑΣΠΑΙΤΕ, Πάντειο, Χαροκόπειο) ή της μετεξέλιξης των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά (ΠΑΔΑ).

Υ.Γ. Το ΕΑΠ και μια Ανώτατη Ακαδημία Καλών Τεχνών μπορούν να αναπτύξουν δραστηριότητες σε 10-12 πόλεις της Ελλάδας, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις των άλλων Πανεπιστημίων.

 
Μεταρρύθμιση
26 Ιαν 2021 13:34

Πολλές θέσεις εισακτέων έμεναν κενές στην πραγματικότητα, αφού οι φοιτητές κατευθύνονται σε σχολές της Κύπρου, της Ιταλίας ή άλλων χωρών προκειμένου να πάρουν πτυχίο. Η εγκατάλειψη σπουδών μετά από 2-3 χρόνια είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που δε θα λυθεί με αποσπασματικά μέτρα

Ούτε αναβαθμίστηκε η περιφέρεια με τα δεκάδες τμήματα ΤΕΙ και πανεπιστημίων που ιδρύθηκαν, ούτε λύση για την Τριτοβάθμια αποτελούν τα κολλεγιακά προγράμματα. Αν το Υπουργείο θέλει να προχωρήσει σε τομές πρέπει να αλλάξουν ριζικά όλα τα ΑΕΙ και όχι μόνο ο αριθμός εισακτέων.

 
Χόλυγουντ και ναυάγια
26 Ιαν 2021 12:54

@Καλό το concept
Κάτι πιο ρομαντικό, όπως πχ αυτό του "Τιττανικού" με το τραγούδι την Celine Dion, θα ήταν πιο ταιριαστό πιστεύω. Και να εμφανιζόταν κι ο Μητσοτάκης στην πλώρη....
Αχ αυτό το καράβι.... Τζάμπα πήγε....

 
κιτσος
26 Ιαν 2021 12:23

μετα απο 18 μηνες κεραμεως ειναι ξεκαθαρο που παμε, κεραμιδαριο...

 
@Δουλεύετε μόνο για....
26 Ιαν 2021 11:26

Υποβάθμιση αγαπητε/η δεν είναι αυτό που λες. Υποβάθμιση είναι να αλλάζεις επιστολόχαρτο και ταμπέλες στα ΤΕΙ και να τα κάνεις "πανεπιστήμια" με μια υπογραφή χωρίς να έχεις αλλάξει/βελτιώσει τίποτε απο τις υποδομές, προγράμματα σπουδών, προσωπικό. Μερικά τμήματα δεν είχαν καν καθηγητές όταν υποδέχτηκαν φοιτητές. Υποβάθμιση είναι να διατηρείς τμήματα στις 4 γωνίες της επικράτειας με βάση εισαγωγής 3,4,5 για να σπουδάσει ο άλλος μαθηματικός ή φυσικός ενώ πιθανόν να μην ξέρει την προπαίδεια. Όποιος δίνει τα λεφτά του να πάει σε ιδιωτικό κολλέγιο, πανεπιστήμιο, οτιδήποτε δίνει τα δικά του λεφτά. Με γειά του με χαρά του. Αλλά η παραπάνω υποβαθμισμένη κατάσταση συντηρείται με τα λεφτά όλων μας γιατί για να δώσει το παιδί σου τα λεφτά σου στα σουβλατζίδηκα και νοίκια στην πόλη Χ πληρώνουμε όλοι για να υπάρχει "ΑΕΙ" εκεί να το δέχεται με το 3αράκι και να συντηρείται κτίριο, καθηγητές, γραμματείς κ.α.

 
Τ.Γ.Κ.
26 Ιαν 2021 11:02

Πετυχημένο το έργο σας. Δεκαοχτώ μήνες δουλεύετε εντατικά και με προσήλωση για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Μέρα με τη μέρα έρχεστε πιο κοντά στο όραμά σας.

 
Δουλεύετε μόνο για τα ιδιωτικά κολλέγια!
26 Ιαν 2021 08:52

Όλα γίνονται για να έχουν πελατεία τα ιδιωτικά κολλέγια. Τα λεφτά που θα ξόδευε κάποιος για ενοίκια στην επαρχία αναδρομολογόνται για δίδακτρα σε ξένα ιδιωτικά κολλέγια.

Αυτός είναι ο περίφημος στρατηγικός σχεδιασμός ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 
η αλήθειες
25 Ιαν 2021 22:19

Θεωρείται ένα από τα πιο απαιτητικά υπουργεία. Όποιος/α κι αν επέρασε δύσκολα άκουσε ένα ευχαριστώ, μία καλή κουβέντα. Μόνιμα ζητούσαν κάποιοι να αλλάξει και το ίδιο και στον επόμενο/η. Ένα είναι σίγουρο. Οι ώρες εργασίας ατελείωτες.

 
Συγχαρητήρια!
25 Ιαν 2021 21:01

Μπράβο, πολλά ΜΠΡΑΒΟ Κα Υπουργέ!

Ήδη προσφέρατε πολλά και έχετε ανέβασε ψηλά τον πήχη!

Προσδοκάμε ακόμα περισσότερα!

Να έχετε κουράγιο και υγεία να προσφέρετε συνεχώς!

Γονείς κ εκπαιδευτικοί σας ευχαριστούμε!

 
Καλό το concept
25 Ιαν 2021 20:37

Το βιντεάκι μου άρεσε αρκετά, αν εξαιρέσεις το stand up comedy και το άσχετο footage.. Βασικά, η χαρούμενη μουσική στο background πως λέγεται;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.