Για τον Μάρτιο ορίστηκε η συνεδρίαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, προκειμένου να αποφανθεί επί της προσφυγής της Συγκλήτου του ΑΠΘ , η οποία ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων μετεγγραφών φοιτητών που προήλθαν από τμήματα ΤΕΙ, τα οποία με τους νόμους “Γαβρόγλου” το ακαδημαϊκό έτος 2018-19 έγιναν Πανεπιστήμια.
Η πρώτη εκδίκαση έγινε σε τμήμα του ΣτΕ στις 18 Δεκεμβρίου και λόγω της σοβαρότητας του θέματος η υπόθεση παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου για τον Μάρτιο.
Εάν η Ολομέλεια του ΣτΕ κάνει δεκτή την προσφυγή του ΑΠΘ, ουσιαστικά “σφυροκοπείται” το “οικοδόμημα” του πρώην υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου που με τους νόμους του τα ΤΕΙ έγιναν Πανεπιστήμια.
“Προσβάλλουμε με την παρούσα τις αποφάσεις μετεγγραφών στο Πανεπιστήμιό μας φοιτητών οι οποίοι προέρχονται από άλλοτε ΤΕΙ, που μετατράπηκαν σε Πανεπιστήμια, λόγω παράβασης των άρθρων 16 του Συντάγματος και της συνταγματικής αρχής της αξιοκρατίας”, τονίζεται στην προσφυγή του ΑΠΘ, και σημειώνονται τα εξής:
- Το ΑΠΘ ήταν από τα λίγα Πανεπιστήμια της χώρας που δεν υποχρεώθηκαν να υποδεχθούν στους κόλπους τους πανεπιστημιοποιημένα τμήματα ΤΕΙ.
- Το ΑΠΘ υποχρεώθηκε να δεχθεί λόγω μετεγγραφής , δυνάμει αποφάσεων της κεντρικής διοίκησης , φοιτητές των άλλοτε ΤΕΙ.
- Με τον τρόπο αυτό αλλοιώθηκε ποιοτικά επί τα χείρω το επίπεδο των φοιτητών του και επομένως των σπουδών του , σε αντίθεση με τις επιταγές του άρθρου 16, το οποίο έχει διαφυλάξει στα ΑΕΙ την παροχή υψηλού επιπέδου σπουδών, διακρίνοντας την τεχνολογική από τη λοιπή Ανώτατη Εκπαίδευση τόσο κατ αντικείμενο όσο και κατά την ποιότητα των σπουδών, στοιχεία που ανάγονται στον κύκλο της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων.
Πρέπει επιτέλους να δούμε το σύνολο της κοινωνίας και όχι ο καθένας για τον Χ ή Υ λόγο να απαιτεί ειδική μεταχείριση.
Ποιο το πρόβλημα αν τα ΤΕΙ είχαν ενσωματωθεί στα Πανεπιστήμια από το 2001; Κανένα, ισα-ισα οι σημερινοί απόφοιτοι δε θα είχαν χωριστεί σε πολλαπλές κατηγορίες ενώ οι φοιτητές θα απολάμβαναν αναβαθμισμένο επίπεδο σπουδών - και η έρευνα θα μπορούσε να ισχυροποιηθεί.
Από το να λειτουργούν τρία τμήματα με 15-20 μέλη ΔΕΠ χωρίς ακαδημαϊκό πλαίσιο, είναι καλύτερο ένα ισχυρό τμήμα με 50 μέλη ΔΕΠ και σαφές πρόγραμμα σπουδών, χωρίς εκπτώσεις στις θεωρητικές γνώσεις.
@ Ο άσχετος Τειτζής
28 Ιαν 2021 00:46
Δε μιλάμε για οριακές βαθμολογίες 8 ή 9 σε ένα μόνο μάθημα, αλλά ΓΕΝΙΚΟ μέσο όρο κάτω από 5/20, που σημαίνει ότι σε όλα τα μαθήματα έγραψε πολύ χαμηλά (από 1 έως 8).
Υπάρχουν τμήματα που διαχρονικά η βάση τους είναι σε τέτοια χαμηλά επίπεδα και δεν προσελκύουν κανένα αριστούχο, ενώ επίσης ελάχιστοι αποφοιτούν. Ποιος ο λόγος να λειτουργούν αδύναμες και υποβαθμισμένες σχολές, όταν με τους ίδιους πόρους μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερη ποιότητα σπουδών για όλους τους φοιτητές;
Οι θέσεις προσωπικού μπορούν να μεταφερθούν, όπως και οι θέσεις εισακτέων.
Πέρα από αυτό, το να κρίνονται οι υποψήφιοι εργαζόμενοι από έναν μόνο γραπτό διαγωνισμό αλλά να μην κρίνονται οι υποψήφιοι φοιτητές από 4 μαθήματα στα οποία προετοιμάζονται τρία χρόνια στο Λύκειο είναι οξύμωρο.
Τα παιδιά δε γράφουν 2 ή 3 στα 20 επειδή "δεν αγαπούν" τα μαθήματα, γράφουν άσχημα επειδή δεν υπάρχει σωστή κατεύθυνση και πορεία μάθησης έξι χρόνια, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, και αφήνονται να συσσωρεύουν κενά και αδυναμίες, που τελικά εμφανίζονται στις Πανελλαδικές.