Άνοιγμα Γυμνασίων-Λυκείων: Δεκαοκτώ ερωτήσεις- απαντήσεις

Σήμερα οι αποφάσεις για τις "κόκκινες" περιοχές που τα Λύκεια θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση

30/01/2021

Ενημερώθηκε: 01/02/2021, 09:39

Άκουσε το άρθρο

Κανονικά  , με δια ζώσης  διδασκαλία θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα  1η Φεβρουαρίου  τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, μ΄ εξαίρεση τις “κόκκινες” περιοχές στις οποίες οι μαθητές των Λυκείων θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής του υπουργείου Υγείας.

 Το esos, προκειμένου να βοηθήσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς  ετοίμασε 18 ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με το άνοιγμα των Γυμνασίων και Λυκείων:

1. Ακούσαμε ότι δεν θα ανοίξουν τα σχολεία σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, στις λεγόμενες «κόκκινες» περιοχές; Ποιες κατηγορίες σχολείων αφορά;

Για την ερχόμενη εβδομάδα σχετική απόφαση  προβλέπει (μέχρι 8 Φεβρουαρίου στις 6 το πρωί):

Α. Την  επαναλειτουργία δια ζώσης των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας, από τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου,
 
Β. Στις περιοχές με αυξημένο κιίνδυνο  μετάδοσης Κορωνοϊού  , στις λεγόμενες «κόκκινες» περιοχές,   τα Λύκεια  (συμπεριλαμβανομένων των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις) θα λειτουργούν   εξ αποστάσεως, με τηλεκπαίδευση, και όχι δια ζώσης.

2.   Ποιες είναι αυτές οι περιοχές;

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική απόφαση πρόκειται για τις εξής Πριφέρειες  όπου  τα Λύκεια  (συμπεριλαμβανομένων των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις) θα λειτουργούν   εξ αποστάσεως, με τηλεκπαίδευση, και όχι δια ζώσης:

α) η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων,

β) η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου,

γ) η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

δ) η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης,

ε) η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,

στ) η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

ζ) ο Δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,

η) ο Δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

θ) ο Δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,

ι) οι Δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,

ια) ο Δήμος Χαλκιδέων της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και

ιβ) ο Δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. 

3. Οι άλλες δομές εκπαίδευσης;

Όλες οι άλλες εκπαιδευτικές δομές, όπως Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης παραμένουν για την ώρα θα λειτουργήσουν με   εξ αποστάσεως διδασκαλία.

4. Γιατί δεν ανοίγουν τα Φροντιστήρια και ΚΞΓ;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας  ανησυχούν οι   ειδικοί του υπουργείου Υγείας  από την  ανάμειξη παιδιών «από διαφορετικές σχολικές μονάδες».

5. Για τη μετακίνησή τους οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου θα στέλνουν sms;

Οχι, εάν πρόκειται για μετακίνηση μόνο μαθητών χωρίς τη συνοδεία Γονέων και Κηδεμόνων. Κι αυτό διότι η κατοχή των κινητών από μαθητές απαγορεύεται στα σχολεία. Οι μαθητές εφόσον μετακινούνται μόνοι τους σε περίπτωση ελέγχου θα επιδείξουν στα αστυνομικά όργανα τη Βεβαίωση Μετακίνησης.Υποχρέωση αποστολής  sms στο  13033  με  τον αριθμό  4  έχουν μόνο οι γονείς , εφόσον συνοδεύουν τα παιδιά τους από και προς το σχολείο.

6. Από θα πάρουμε τη Βεβαίωση;

Η βεβαίωση χορηγείται από τον Διευθυντή του Σχολείου.

7. Κάθε πότε θα ανανεώνεται η βεβαίωση;

Η βεβαίωση κίνησης είναι πάγια, παρέχεται από τον Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας περιέχει δε το ονοματεπώνυμο του μαθητή/ της μαθήτριας, τον τόπο κατοικίας και τη διεύθυνση του σχολείου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης του μαθητή/της μαθήτριας .

8. Πόσο χρόνο θα έχω για τη μετακίνησή μου από το σχολείο στο σπίτι;

Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, αρμόδια για θέματα σχολείων Ζέττα Μακρή "σε εύλογο χρονικό διάστημα."

9. Για την πρώτη ημέρα, τη Δευτέρα, προβλέπεται κάποια ενημέρωση των μαθητών;

Την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων και κατά τις πρώτες δύο (2) ώρες του ωρολόγιου προγράμματος να γίνει υπενθύμιση όλων των μέτρων πρόληψης και αποφυγής της διασποράς του COVID-19, όπως αυτά αναφέρονται στις σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις Λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων και στις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενδεικτικά:

  •     η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
  •     τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,
  •     οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
  •     η χρήση αντισηπτικών,
  •     οι σχολαστικοί καθαρισμοί,
  •     οι τακτικοί αερισμοί των χώρων,
  •     τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.
  •     οι σχολικοί εορτασμοί με μέτρα,
  •     οι επισκέψεις / περίπατοι ανά τμήμα, κ.α.

10. Πώς θα γίνονται τα διαλείμματα

Με την εγκύκλιο προτείνεται ο κατ ́ ελάχιστον διαχωρισμός του συνόλου των τμημάτων της σχολικής μονάδας σε δύο σταθερές ομάδες (ΟΜΑΔΑ Ι και ΟΜΑΔΑ ΙΙ).

Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων για κάθε ομάδα μπορεί ενδεικτικά να διαμορφωθεί ως ακολούθως:

11. Για τα Εσπερινά Λύκεια τι προβλέπεται;

Με ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων των Εσπερινών Σχολείων.

12. Ποια μέτρα θα ληφθούν στα Γυμνάσια και Λύκεια , κατά τη λειτουργία τους;
 
- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,

- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,

- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

- η χρήση αντισηπτικών,

- οι σχολαστικοί καθαρισμοί,

- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων,

- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

- οι σχολικοί εορτασμοί με μέτρα,

- οι επισκέψεις / περίπατοι ανά τμήμα, κ.α.

13. Θα συνεχιστούν οι αιτήσεις για δωρεάν τεστ; Ποιοι μαθητές μπορούν να κάνουν αίτηση;

Έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί η ειδική πλατφόρμα edu.testing.gov.gr, μέσω της οποίας εκπαιδευτικοί και μαθητές άνω των 16 ετών μπορούν να αιτηθούν δωρεάν εξέταση για τον κορωνοϊό. Ενημερώνονται για το ραντεβού τους μέσω SMS για το πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα. Είναι μέτρο καθαρά προληπτικής φύσης αναφορικά με την επιδημιολογική εικόνα στα σχολεία.

14.  Πότε κλείνει ένα τμήμα ή ολόκληρο το σχολείο;

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση α/ του Διευθυντή της οικείας Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β/ του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του.

Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.

15. Ποιοι αποφασίζουν για το κλείσιμο σχολείου ή τμήματος;

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του

16. Ποια συμπτώματα είναι συμβατά με λοίμωξη COVID-19;

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

  •             πυρετός
  •             βήχας

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  •             δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
  •             μυαλγίες
  •             ρίγος
  •             πονοκέφαλος
  •             καταβολή δυνάμεων
  •             δυσκαταποσία
  •             απώλεια γεύσης ή/και οσμής
  •             ναυτία / έμετος
  •             κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

17. Ποια είναι η χρονική περίοδος μεταδοτικότητας

Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό  48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).

Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ.

18. Πως ορίζεται η  στενή  επαφή  στη σχολική μονάδα;

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

  •             Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •             Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •             [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
  •             Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
  •             Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
  •             Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
  •             Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.

Σχόλια (18)

ANGRY
|

Μαζί με τα εσπερινά σχολεία θα αναφέρω και αυτά της ειδικής αγωγής . Δεν έκλεισαν ούτε μια μέρα όπως και τα ΚΔΑΠ άλλωστε . Παιδιά που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν, που έχουν θέματα υγείας και που μπορούν, αν έτσι το επιθυμούν ,να μη φορούν μάσκα . Παιδιά που μετακινούνται σε γεμάτα λεωφορεία από διάφορες περιοχές της πόλης και είναι ηλικίας 5 έως 25 ετών. Αυτά τα σχολεία δεν έκλεισαν ούτε μια μέρα. Ποιον κοροϊδεύουν? Τα συμπεράσματα δικά σας!

υπάρχω, άρα σκέφτομαι
|

.....4. Γιατί δεν ανοίγουν τα Φροντιστήρια και ΚΞΓ;

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας ανησυχούν οι ειδικοί του υπουργείου Υγείας από την ανάμειξη παιδιών «από διαφορετικές σχολικές μονάδες».

Δεν ανοίγουν γιατί πολύ απλά αυτοαξιολόγηση δεν πρόκειται να γίνει στα φροντιστηρια. Για αυτον τον λόγο ανοίγουν τα σχολεία, για την αυτοαξιολόγηση.

Ανοιχτά Σχολεία όλο το 2021
|

Τα σχολεία να ανοίξουν και να μην κλείσουν ξανά, ας μπει τέλος στην υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Έχουν περάσει πάνω από 9 μήνες από το ξέσπασμα της κρίσης και η κυβέρνηση οφείλει να λάβει μέτρα ώστε να προστατέψει αποτελεσματικά ΟΛΟΥΣ τους πολίτες στην Ελλάδα - είτε είναι 5 είτε είναι 45 είτε είναι 90 ετών. Οι ζωές όσων είναι κάτω των 50 ετών δεν είναι αναλώσιμες και δεν είναι αποδεκτή η συνεχιζόμενη υποβάθμιση, η εργασιακή και οικονομική ανασφάλεια, το πάγωμα της εκπαίδευσης και ο εκφοβισμός μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Οριζόντιες απαγορεύσεις και "μάντρωμα" παιδιών, εφήβων και νέων οδηγεί στην καταστροφή χιλιάδες οικογένειες, χωρίς να συνεισφέρει σε τίποτα στη σωστή διαχείριση της κατάστασης. Ήταν απλώς μια λύση έκτακτης ανάγκης την άνοιξη του 2020, δεν μπορεί να συνεχιστεί το ίδιο καθεστώς για τόσους μήνες.

Μάριος Κ.
|

Φαντάζομαι το ξέρετε ότι διδάσκουμε και σε γυμνάσια και σε λύκεια, ε; Πώς ακριβώς το φαντάζεστε να λειτουργεί στην πράξη; Πρώτη ώρα δια ζώσης, δεύτερη εξ αποστάσεως; Με ποιον ακριβώς τρόπο είναι αυτό δυνατόν να συμβεί;;;

SMDN
|

Θεωρείτε ισάξια η διαζώσης διδασκαλία με την εξ αποστάσεως . Πως εξασφαλίζεται η δίκαιη εξέταση των παιδιών στις πανελλήνιες αν μερικά παιδιά κάνουν διαζώσης και κάποια εξ αποστάσεως διδασκαλία.

covid, ξε-covid τίποτα δεν μας covi (-d)?
|

Μόνον από τον πίνακα με το προτεινόμενο ωράριο μαθημάτων+διαλειμμάτων (με 7-ωρο) αποδεικνύεται το πρακτικά ανεφάρμοστο του όλου "σχεδιασμού". Η πολύ εξειδίκευση (οι ομάδες ειδικών) για τις αποφάσεις περί λειτουργίας σχολείων, είναι αχρείαστη. Στους μαθητές δεν μπορεί να εφαρμόζονται μέτρα επιβολής λειτουργίας που είναι για φάμπρικες ή στρατόπεδα.
Το μόνον που θα επιτύχουν με το άνοιγμα των σχολείων κάτω από αυτές τις συνθήκες θα είναι το ίδιο κλίμα καταλήψεων+διαδηλώσεων που βιώσαμε με το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο. Και καλά θα κάνουν οι μαθητές, γιατί τους φέρονται ως "πειραματόζωα" για μελέτες της "επιτροπής ειδικών" και των υπουργών στο Παιδείας που πειραματίζονται δίχως καμία πρότερη εμπειρία στην λειτουργία της Α- και Β-βάθμιας εκπαίδευσης.
Τα σχολεία δεν είναι ούτε "πάρκινγκ" ούτε μέρος εκτόνωσης για την νεολαία. Τα "ευτράπελα" επακόλουθα με το άνοιγμα του Σεπτεμβρίου τα ξέχασαν ή θα επαναλάβουν πάλι το ίδιο "πείραμα" για να διαπιστώσουν αν είναι επαναλαμβανόμενα τα αποτελέσματα?
Κύριοι ειδικοί: covid, ξε-covid τίποτα δεν μας covi (-d)?

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ
|

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!! ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ!! ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ!! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΙΓΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ!!!

Ελισαβετ Βλαχουλη
|

Είναι λάθος να ανοίξετε τώρα τα σχολεία!!!!!καθυστερειστε το λίγο ακόμη!!!

Προτεραιότητα στην εκπαίδευση
|

Τα σχολεία και τα πανεπιστήμια μπορούν και πρέπει να ανοίξουν τον Φεβρουάριο ώστε οι επιπτώσεις για όλη την κοινωνία να μην είναι βαριές τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Τα οριζόντια μέτρα είναι παραλογισμός που καταστρέφει τις ζωές, την υγεία και την ευημερία, εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και των οικογενειών τους. Αυτό πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό και να αλλάξει η στρατηγική αντιμετώπισης της ίωσης.

Στην Ελλάδα, από το 2020 μέχρι σήμερα (Ιανουάριος 2021) έχουν σημειωθεί λιγότερες από 1000 απώλειες σε ανθρώπους ηλικίας κάτω των 65 ετών - συγκεκριμένα 44 από 24 έως 39 ετών και 840 από 40 έως 64 ετών. Παρόλα αυτά ακόμα δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες για περιορισμό του συνωστισμού και των τυχαίων επαφών σε ανθρώπους που είναι ηλικωμένοι ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

@ Νίκη
27 Ιαν 2021 23:17

Την περίοδο των εορτών προφανώς οι έλεγχοι ήταν μειωμένοι, πολλές ημέρες λιγότερα από 10.000 τέστ συνολικά, και έτσι δεν αποτυπώθηκε η πραγματική εικόνα. Στην Ελλάδα είναι διαπιστωμένο ότι δεν υπάρχει ακριβής επιδημιολογική επιτήρηση ενώ παντού επικρατεί συνωστισμός σε κλειστούς χώρους εργασίας ή στα ΜΜΜ.

Για τον εμβολιασμό του πληθυσμού θα περάσουν τουλάχιστον άλλοι 5 μήνες, δεν υπάρχει περιθώριο να χαθεί ολόκληρο το σχολικό έτος.

Τα Δημοτικά Σχολεία είναι πυλώνας και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ υπηρεσία σε μια οργανωμένη κοινωνία, ακριβώς όπως τα καταστήματα τροφίμων και τα φαρμακεία.

Δεν πρέπει να τιμωρηθούν τα παιδιά, οι νέοι και γενικά όλοι οι άνθρωποι κάτω των 50 ετών εξαιτίας της ατολμίας των κρατών να στηρίξουν αποτελεσματικά την υγεία και την οικονομία.

Νίκη
|

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά δεν επηρέασαν καθόλου την κατιούσα πορεία των κρουσμάτων και νοσηλευομένων.Ανοιγουν τα δημοτικα και ιδού τα αποτελέσματα σε μόλις 2 εβδομάδες. Διπλασιάστηκαν τα κρούσματα. Και φυσικά άρχισαν ήδη να ενοχοποιούν την αγορά που όμως είναι πολύ νωρίς η μια εβδομάδα που λειτουργεί για να δικαιολογεί την αύξηση. Αλλά φυσικά στην τηλεόραση λέμε ό, τι μας συμφέρει. Σοβαρευτείτε. Ούτε οι εκπαιδευτικοι θέλουμε να πεθάνουμε από την δική σας ανευθυνότητα ούτε οι γονείς των μαθητών μας. Μέσα στα καλά θερμαινόμενα και αποστειρωμενα υπουργεία σας είναι πολύ εύκολο να παίρνετε αποφάσεις επικίνδυνες για τη ζωή μας. Έχουν πεθάνει ήδη αρκετοί εκπαιδευτικοί και συγγενείς αυτών !!!!!!

Εσπερινά λυκειο
|

Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη!

Εκπαιδευτικος
|

Μη τα λέτε αυτά.Αυριο έχει έκτακτη σύσκεψη η επιτροπή να μην ανοίξουν τα σχολεία,τουλάχιστον στην Αθήνα και πάει λέγοντας,όποτε,ιδωμέν Όσο για τα δημοτικά,δε λένε την αλήθεια.Πολλα τα κρούσματα.Εξαλλου φαίνεται και στην αύξηση

Χ.Λ.
|

Άλλα λέει το υπουργείο Παιδείας και άλλα λέει ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ κύριος Αρκουμανεας που εκπροσωπεί το υπουργείο Υγείας. Με βάση το άρθρο δεν ισχύουν οι φήμες για εξέταση της επαναλειτουργίας των Γυμνασίων και Λυκείων στην επιτροπή την Παρασκευή. Ο κύριος Αρκουμανεας σε σημερινές του δηλώσεις ανέφερε ότι στην Επιτροπή θα συζητηθεί ξανά το ζήτημα λαμβάνοντας υπόψιν τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα υπάρχουν μέχρι και αύριο. Ας αποφασίσουν τελικά στη κυβέρνηση τι ισχύει και τι όχι γιατί αυτές οι δηλώσεις δείχνουν έλλειψη συντονισμού. Δεν είναι δυνατόν άλλα να λέει το ένα υπουργείο και άλλα το άλλο.

Χρήστος
|

Αλλά λένε μέλη της επιτροπής των λοιμοξιολογων στη τηλεόραση άλλα λέει το υπουργείο Παιδείας. Για το υπουργείο Παιδείας αποτελούν φήμες τα της συζήτησης στην Επιτροπή για τυχόν επανεξέτασης του ανοίγματος των σχολείων και δεν υπάρχει στην ημερήσια διάταξη τέτοιο θέμα. Με βάση όμως αυτά που λένε οι λοιμοξιολογοι βγαίνοντας σε ενημερωτικές εκπομπές θα δουν τα στοιχεία του ΕΟΔΥ και αν διαπιστώσουν ότι υπάρχει πρόβλημα τότε υπάρχει περίπτωση να προτείνουν άρση της απόφασης για το άνοιγμα των σχολείων. Εκτός και αν δεν έχουν το δικαίωμα τα μέλη της επιτροπής των λοιμοξιολογων να προτείνουν κάποιο έκτακτο μέτρο ή να προτείνουν άρση μιας απόφασης περί ανοίγματος μιας δραστηριότητας βλέποντας τα δεδομένα του ΕΟΔΥ παρά μόνο να συζητούν ότι υπάρχει περασμένο στην ημερήσια διάταξη. Αν ισχύει κάτι τέτοιο κακώς ισχύει.

Στράτος
|

Χωρίς να αμφισβητεί κανείς τις δηλώσεις του ανώτατου στελέχους του ΥΠΑΙΘ στο esos, ποιος μπορεί να διαψεύσει τις άλλες δηλώσεις μελών της επιτροπής (και στο esos διαβάσαμε δηλώσεις Γώγου και Γιαμαρέλλου) αλλά και του πορέδρου του ΕΟΔΥ που κάνουν λόγο για επανεξέταση των δεδομένων πριν το οριστικό ΟΚ για το άνοιγμα των σχολείων.
Άλλωστε το άνοιγμα προγραμματίστηκε για την 1η Φεβρουαρίου και όχι την περασμένη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου, ακριβώς γιατί η επιτροπή ήθελε περισσότερο χρόνο για την παρακολούθηση της πορείας των επιδημιολογικών δεδομένων. Και δυστυχώς, αυτά τα δεδομένα, τουλάχιστον τις δύο τελευταίες μέρες, δεν είναι καλά. Κρούσματα και εισαγωγές στα νοσοκομεία έχουν πάρει την ανηφόρα.
Επομένως σίγουρα θα συζητηθεί το θέμα του ανοίγματος Γυμνασίων και Λυκείων στην επιτροπή την Παρασκευή.
Το σημαντικότερο, ότι ακόμη κι αν τα σχολεία (Γυμνάσια και Λύκεια) ανοίξουν την 1η Φεβρουαρίου, είναι άγνωστο για πόσο θα είναι δυνατή η συνέχιση της λειτουργίας τους με τα επιδημιολογικά δεδομένα να δυσκολεύουν την όλη εικόνα και πορεία της πανδημίας.

Γεώργιος
|

Αυτο ειναι το προφανές....... Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης παραμένουν για την ώρα θα λειτουργήσουν με εξ αποστάσεως διδασκαλία"......... Τα Εσπερινα Λυκεια με μ.ο. ηλικίας μαθητω
ών ανω των 40 δεν εχουν κινδυνο; Ενας φωστήρας σε ολες αυτες τις συνδεδριάσεις ειδικων δεν υπηρχε να το αναφέρει; Ήμαρτον πια

Pe19
|

Οι μαθητές απαγορεύεται να έχουν κινητό τηλέφωνο ..….. Σε ποιον αιώνα?????

Manolis
|

Με τις βεβαιώσεις μετακίνησης των εκπαιδευτικών τι θα γίνει; Πως θα είναι εξασφαλισμένοι οι εκπαιδευτικοί; Θα δοθούν ή θα πληρώνουμε πρόστιμο;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ