Κατά την πρώτη εφαρμογή των εξετάσεων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής το έτος 2021, δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις έχουν αποκλειστικά οι μαθητές της Γ ́ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2018-2019 που ολοκλήρωσαν το πιλοτικό πρόγραμμα της υπό στοιχεία 211455/Δ2/6-12-2018 απόφασης , καθώς και οι μαθητές που θα ολοκληρώσουν παρόμοιο πρόγραμμα το σχολικό έτος 2020-2021.
Αυτό ορίζει απόφαση την οποία υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση κατά το έτος 2022, δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις έχουν οι μαθητές που θα ολοκληρώσουν παρόμοιο πρόγραμμα το σχολικό έτος 2021-2022.
Οι μαθητές που ολοκλήρωσαν και θα ολοκληρώσουν αυτά τα πιλοτικά προγράμματα θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στις εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορική
Ας καθιερωθεί ένα μάθημα γενικής παιδείας στην Επιστήμη της Πληροφορικής από την Α' Γυμνασίου μέχρι την Γ' Λυκείου κι ας αφήσουμε κατά μέρος τις εξετάσεις. Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει αυτή η ιστορία με τις κρατικές πιστοποιήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με μοναδικό χειροπιαστό αποτέλεσμα τη συντήρηση μιας βιομηχανίας παραγωγής σεμιναρίων.
Ενδεικτικά, στην Ολλανδία οι μαθητές που τελειώνουν το Λύκειο θεωρούνται πιστοποιημένοι [sic] χρήστες της Αγγλικής γλώσσας απλώς έχοντας παρακολουθήσει τα αντίστοιχα μαθήματα του σχολείου. Στην Ελλάδα τα παιδιά τα βάζουν από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο να κυνηγούν διπλώματα και πτυχία αντί να εστιάσουν στην ουσιαστική εκπαίδευση.
Ακόμα και στα Πανεπιστήμια, αντί να προσφέρουμε ευκαιρίες στους νέους στα ΠΠΣ και ΠΜΣ, ξεφυτρώνουν παντού επιδοτούμενα σεμινάρια λες και έτσι θα λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας.