- Στην περίπτωση της Α΄ Λυκείου δεν έχουν διασφαλιστεί οι προϋποθέσεις, ώστε η εξεταστέα /διδακτέα ύλη να διδαχθεί και να εξεταστεί με ενιαίο τρόπο σε όλα τα σχολεία όλης της χώρας.
- Επομένως, είναι απόλυτη ανάγκη το ΥΠΑΙΘ, για λόγους παιδαγωγικούς και διδακτικούς, να προχωρήσει είτε σε αναβολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων είτε σε εξορθολογισμό και μείωση της ύλης των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου, ανάλογη με αυτή που αποφασίστηκε για τη Γ΄ Λυκείου.
Τα παραπάνω επισημαίνουν προς το υπουργείο Παιδείας , με κοινό ανακοινωθέν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντικής Μακεδονίας,και σημειώνουν τα εξής:
Α. Είναι γνωστό ότι, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές της Γ΄ τάξης όλων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις με ίσους όρους, προβλέπονται πάγιες διαδικασίες μηνιαίας παρακολούθησης και συντονισμού της διδασκαλίας της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα της μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα το ΥΠΑΙΘ, επειδή έλαβε υπόψη τα ιδιαίτερα προβλήματα που δημιουργούνται από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, προχώρησε –ορθώς– σε δραστική μείωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Β. Προβλήματα όμως με την κάλυψη της εξεταστέας /διδακτέας ύλης υπάρχουν και στις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου. Ιδιαίτερα μάλιστα για την Α΄ Λυκείου, αν συνεκτιμηθεί και η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να εφαρμοστεί τελικά από φέτος στις Προαγωγικές Εξετάσεις η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, υπολογίζεται ότι τα προβλήματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα, γιατί υπάρχουν τεράστιες διαφορές από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο ως προς τη διδαχθείσα μέχρι σήμερα ύλη, κάτι που εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί, αν γίνει η καταγραφή της για όλα τα σχολεία της χώρας με τη διαδικασία που ακολουθείται στην Γ΄ τάξη. Αν όμως η διδαχθείσα ύλη δεν είναι ίδια σε όλα τα σχολεία, πώς μπορούν να τεθούν θέματα από μια ενιαία Τράπεζα Θεμάτων;
Γ. Οι διαφορές στην κάλυψη της εξεταστέας /διδακτέας ύλης οφείλονται σε πολλούς λόγους και πρώτα από όλα στις ειδικές συνθήκες της φετινής χρονιάς με την παρατεταμένη εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης. Είναι γεγονός ότι η κάλυψη της ύλης στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία αφενός υστερεί πολύ ποιοτικά και ποσοτικά σε σύγκριση με τη διδασκαλία στη φυσική τάξη και αφετέρου εύλογα διαφέρει από σχολείο σε σχολείο ακόμη κι και από τμήμα σε τμήμα του ίδιου σχολείου. Επιπλέον, η ύλη αρκετών μαθημάτων είναι πολύ μεγάλη και -σε αρκετές περιπτώσεις- δυσανάλογη προς τις διδακτικές ώρες που προβλέπονται από το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας κάθε μαθήματος. Στα παραπάνω πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι σε αρκετά σχολεία η διδασκαλία κάποιων μαθημάτων ξεκίνησε αργά -σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις λίγο πριν τα Χριστούγεννα- λόγω καθυστερήσεων στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Μιλάω ως μαθήτρια α λυκείου που από τα ρηχά (γ γυμνασίου) βρεθήκαμε απότομα στα βαθιά στην α λυκείου και στην τράπεζα θεμάτων. Πραγματικά γιατί δεν μας ακούνε; Ενώ η πλειοψηφία αντιδρά για την τράπεζα, ενώ σχεδόν το 40 τοις εκατό έμεινε για μετεξεταστέες το 2014 γιατί τώρα το κάνουν αυτό; Ζούμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Πώς θα εφαρμοστεί τράπεζα όταν έχουμε κάνει μόνο ένα μήνα δια ζώσης εκπαίδευση(υπήρχαν καταλήψεις) και οι περισσότεροι μαθητές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις. Τα σχολεία άνοιξαν σε κάποιες περιοχές ενώ το ενδεχόμενο για τρίτο εγκλεισμό δεν αποκλείεται.. Γράφουμε τεστ, διαγωνίσματα χωρίς σταματημό γιατί πρέπει να αξιολογηθούμε... Από τις οχτώ ως τις δύο είμαστε μπροστά από μια οθόνη ενώ τις υπόλοιπες ώρες συνεχίζουμε να παραμένουμε προσκολλημένοι μιας και οι υποχρεώσεις μας δεν σταματάνε εκεί. Η ψυχολογία μας βρίσκεται στον πάτω ...Η καθημερινότητα μας; Σχολείο ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΉ και έπειτα μέχρι αργά το βράδυ διάβασμα αφού η ύλη πρέπει να διδαχτεί κανονικά. Έχουμε δύο μέρες για ξεκούραση το σουκου όμως οι καθηγητές μάς φορτώνουν με ασκήσεις...ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΧΕΙ ΡΟΛΟ ΔΡΑΚΟΥΛΑ λες και θέλουν να μας φοβίσουν. Μας χαντακώνουν νιώθουμε ότι πνιγόμαστε όμως όσο και να φωνάζουμε μπροστά υπάρχει τοίχος. Έχω κουραστεί να διαβάζω φυσική, μαθηματικά και αρχαία με τις ώρες. Πιέζομαι πολύ και ξεσπώ σε κλάματα ενώ έχω θέμα με την κρίση άγχους και με πιάνει πανικός...Γιατί είναι τόσο σημαντική η εφαρμογή της τράπεζας από φέτος; Γιατί πρέπει να βάλουν μπροστά το συμφέρον τους από την ψυχολογία μας; Άδικος κόπος κάνουν ότι επιθυμούν