Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Σύλλογος μελών ΔΕΠ Παν. Αιγαίου: Να αποσυρθεί το Σχέδιο Νόμου του υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 29/01/2021
Πανεπιστήμιο αιγαίου
Alt Text: 
Πανεπιστήμιο αιγαίου
Title Text: 
Πανεπιστήμιο αιγαίου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Κεντρικό Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του την Τρίτη 26 Ιανουαρίου, με μεγάλη συμμετοχή των μελών του, συζήτησε πάνω στο νέο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση της ΝΔ.  Από τη συζήτηση αναδείχτηκε η κοινή απαίτηση για την άμεση απόσυρσή του και η ανάγκη για την ανάληψη συντονισμένης δράσης του συνόλου της πανεπιστημιακής κοινότητας, τόσο κατά την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή όσο και στη συνέχεια, με προκήρυξη απεργίας και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για την απόρριψή του.

Αναλυτικά:

Εν μέσω πανδημίας και lockdown σε όλη την Ελλάδα η κυβέρνηση νομοθετεί καταργώντας δικαιώματα και κατακτήσεις. Με άδεια πανεπιστήμια από φοιτητές εδώ και ένα χρόνο καταθέτει νομοσχέδιο το οποίο εισάγει την αστυνόμευση μέσα στα ιδρύματα, καταρτίζει πειθαρχικό δίκαιο για φοιτητές, θεσμοθετεί διαγραφές φοιτητών καθώς και ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο καταστολής, αστυνόμευσης, πειθάρχησης και νέων ταξικών φραγμών. Ειδικότερα:

Όσον αφορά στο νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια:

Η κυβέρνηση διακηρύσσει υποκριτικά ότι η αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα αναβαθμίσει την ποιότητα σπουδών των ιδρυμάτων. Εαν ενδιαφερόταν πραγματικά θα έπρεπε προηγουμένως να διασφαλίσει εναλλακτικές, σε σχέση με τις ακαδημαϊκές σπουδές, εκπαιδευτικές επιλογές, οργανώνοντας τη δημόσια και δωρεάν τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ενισχύοντας παράλληλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια σε ζητήματα φοιτητικής μέριμνας και υποδομών.

Η θέσπιση μιας (παραμετροποιημένης) ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) θα συμβάλει στον κοινωνικό αποκλεισμό δημιουργώντας ανισότητες πέραν των όσων ήδη υπάρχουν για μαθητές χαμηλής κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης. Προφανής στόχος της θέσπισης ΕΒΕ είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων, η περαιτέρω μείωση του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων από την πολιτεία, ο επανασχεδιασμός του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας με κατάργηση Τμημάτων και πιθανόν και Ιδρυμάτων. Η συμπλήρωση δε από τους υποψήφιους δύο τύπων μηχανογραφικού δημιουργεί πανεπιστήμια πολλών ταχυτήτων.

Ταυτόχρονα, οι υποψήφιοι/ες που απέτυχαν να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, θα μπορούν -όσοι και όσες από αυτούς/ές έχουν την οικονομική ευχέρεια πληρωμής διδάκτρων- να εγγράφονται στα ιδιωτικά κολλέγια (τα οποία σημειωτέον δεν έχουν βάση εισαγωγής) και, αφού ολοκληρώσουν τις «σπουδές» τους, θα απολαμβάνουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των αποφοίτων των δημόσιων πανεπιστημίων.

Όσον αφορά στο μέρος του νομοσχεδίου που «βαφτίζεται» ως «Προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος», με μια σειρά από διατάξεις επιδιώκει να εφαρμόσει στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα το Δόγμα «Ησυχία, Τάξις και Ασφάλεια». Προς τούτο, δημιουργεί πολλαπλά σώματα ελέγχου και αστυνόμευσης που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με το ακαδημαϊκό αξιακό σύστημα, δημιουργώντας εκφοβιστικό και συγκρουσιακό κλίμα με πλήθος τιμωρητικών διατάξεων.

1000 νέες οργανικές θέσεις ειδικών φρουρών με θεσμοθετημένες αρμοδιότητες ελέγχων, ερευνών, προληπτικών περιπολιών, προανακριτικών καθηκόντων, συλλήψεων μέσα στα πανεπιστήμια, εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, λήψη μέτρων ελεγχόμενης πρόσβασης σε όλους τους χώρους των πανεπιστημίων, δημιουργία κέντρου ελέγχου και λήψης σημάτων και εικόνας, αποτελούν μεταξύ άλλων τα μέσα καταστολής, ελέγχου και ασφυκτικής επιτήρησης της πανεπιστημιακής ζωής.

Το Πειθαρχικό Δίκαιο και οι διαγραφές των φοιτητών αποτελούν τον πυρήνα της κατασταλτικής πολιτικής που επιχειρεί να εδραιώσει μέσα στα πανεπιστήμια. Συγκροτείται Πειθαρχικό Δίκαιο για τους φοιτητές που συμπεριλαμβάνει παραπτώματα με πειθαρχικές διώξεις και ποινές, πειθαρχικά όργανα, «καθήκον των οποίων αποτελεί η τιμωρία και η πειθαρχική δίωξη» με σημαντικότερο το «Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών» το οποίο μπορεί να επιβάλει και την οριστική διαγραφή ενός φοιτητή.

Στα «αδικήματα» που επιφέρουν πειθαρχικές ποινές συγκαταλέγονται κατά κύριο λόγο δράσεις του φοιτητικού κινήματος: παρεμβάσεις σε μαθήματα και συνεδριάσεις οργάνων, καταλήψεις πανεπιστημιακών χώρων, εκδηλώσεις μέσα στο πανεπιστήμιο. Οι ποινές φθάνουν μέχρι τη «φυλάκιση και χρηματική ποινή» για όποιον «διαταράσσει» λειτουργία «συλλογικού ή μονοπρόσωπου οργάνου». Δηλαδή η παρέμβαση σε μια συνεδρίαση της Συνέλευσης Τμήματος ή της Συγκλήτου ή μια παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο, κοσμήτορα ή πρύτανη μπορεί να επιφέρει ποινή φυλάκισης μέχρι 3 χρόνια και χρηματική ποινή. Η πειθάρχηση των φοιτητών ολοκληρώνεται με την επαναφορά των διαγραφών μετά τα ν+2 έτη για προγράμματα σπουδών 4ετούς φοίτησης ή τα ν+3 έτη για προγράμματα μεγαλύτερης διάρκειας φοίτησης.

Η αυξανόμενη επιτήρηση, η άσκοπη περιστολή δικαιωμάτων, τα οριζόντια πειθαρχικά μέτρα και η εντεινόμενη διοικητική αδιαφάνεια δεν αποτελούν τμήμα της σύγχρονης ακαδημαϊκότητας στις σύνθετες και περίπλοκες συνθήκες που διανύουμε.

Εν κατακλείδι, οι φοιτητές/τριες, που βάσει του νομοσχεδίου δεν νοούνται ως μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, αντιμετωπίζονται ως δυνάμει κακοποιά στοιχεία και  τα Πανεπιστήμια ως a priori άντρα ανομίας και παραβατικότητας. Δαιμονοποιούνται η πολιτική έκφραση και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και υιοθετείται η προσφυγή σε ένα αστυνομοκρατούμενο και ασφυκτικά ελεγχόμενο καθεστώς, στο οποίο τα μέλη ΔΕΠ και οι αρχές του Ιδρύματος καλούνται να παίξουν το ρόλο ανακριτών και δικαστών, σε πλήρη εναρμόνιση με το ρόλο των αστυνομικών αρχών.  Προς επίρρωση όλων των ανωτέρω, το νομοσχέδιο συνδέει άμεσα την υιοθέτηση των προτεινόμενων μέτρων με την κρατική χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων: «Σε περίπτωση μη έκδοσης των αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα του Α.Ε.Ι. εντός των προθεσμιών [...], και μη εφαρμογής και λειτουργίας συστήματος ελεγχόμενης πρόσβασης, αυτό λαμβάνεται υπόψη κατά την ετήσια τακτική επιχορήγηση του Α.Ε.Ι.».

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν αποβλέπουν στην ασφάλεια των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά στον περιορισμό κάθε δυνατότητας οργανωμένης και συλλογικής διαμαρτυρίας και στην καταστολή του φοιτητικού και του πανεπιστημιακού κινήματος. Στόχος είναι να εμποδιστεί με κάθε μέσο αλλά και να ποινικοποιηθεί ακόμη και η διαμαρτυρία ενάντια στη συνεχή εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου, ενάντια στη μετατροπή των πανεπιστημίων σε χώρους που λειτουργούν με όρους και κανονισμούς επιχειρήσεων. Κυρίαρχος σκοπός του νομοσχεδίου είναι εν τέλει η πλήρης απονοηματοδότηση του δημόσιου πανεπιστημίου ως χώρου δημοκρατίας, ελευθερίας και γόνιμης διαπάλης ιδεών, τόσο σε συμβολικό όσο και σε πραγματικό επίπεδο.

Ο Σύλλογος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Αιγαίου θεωρεί πως τα Πανεπιστήμια δεν έχουν ανάγκη από μέτρα καταστολής και πειθάρχησης. Έχουν ανάγκη νέων θέσεων διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, ανθρώπινων συνθηκών εργασίας και οικονομικών απολαβών, εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής, στήριξης οικογενειών χαμηλών εισοδημάτων για να σπουδάσουν τα παιδιά τους με μέτρα φοιτητικής μέριμνας, στελέχωσης των πανεπιστημίων με το απαραίτητο μόνιμο διοικητικό, τεχνικό προσωπικό και στη φάση που τώρα διανύουμε άμεσων μέτρων ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας.

•    Ζητάμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου και τη μη ψήφισή του.
•    Συντονιζόμαστε με άλλους συλλόγους ΔΕΠ και οργανώνουμε κοινές δράσεις ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου.
•    Επιδιώκουμε και συντονιζόμαστε με τους φοιτητικούς συλλόγους που ήδη ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις τους, με εργαζόμενους/ες και διδάσκοντες/ουσες στα πανεπιστήμια που αντιτίθενται.
•    Ενημερώνουμε τις τοπικές κοινωνίες και τη διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα για τις συνέπειες εφαρμογής αυτού του νομοσχεδίου.
•    Ζητάμε από τα Τμήματα και τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Αιγαίου να τοποθετηθούν επί του νομοσχεδίου και να ζητήσουν την απόσυρσή του.

Σχόλια (16)

 
Άμεση επανεκκίνηση των ΑΕΙ
03 Φεβ 2021 16:51

Με τη νέα δεκαετία υπάρχει βούληση για απομάκρυνση από κακές πρακτικές και νοοτροπίες στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Όλοι αναγνωρίζουν ότι η χώρα έχει φτάσει στα όριά της και χρειάζεται επανεκκίνηση των ΑΕΙ. Κανείς δεν πρόκειται να ψηφίσει για να συντηρούνται πανεπιστημιακές σχολές που δεν ανταποκρίνονται στον πρωταρχικό τους στόχο, την εκπαίδευση ικανών φοιτητών και την ανταγωνιστική βασική και εφαρμοσμένη έρευνα.

Οι νέοι φοιτητές που γεννήθηκαν μετά το 2005 τι προοπτικές θα έχουν σε απαξιωμένα τμήματα; Πόσα νέα μέλη ΔΕΠ που διορίστηκαν στα ελληνικά ΑΕΙ έχουν λάβει διδακτορικό από το εξωτερικό; Δεν μπορούμε να σπαταλάμε χρόνο αγνοώντας τη ρίζα του προβλήματος: Πάνω από 150 τμήματα πρέπει να συνενωθούν άμεσα με άλλα ομοειδή, με σαφή ακαδημαϊκά κριτήρια όχι απλώς αλλαγές στην "ταμπέλα" ή στις θέσεις εισακτέων.

Συγκεκριμένα, οι σχολές του Αιγαίου είναι απολύτως συναφείς με εκείνες του Πανεπιστημίου και Πολυτεχνείου Κρήτης και δεν έχουν κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα με την εξάπλωσή τους σε 6 νησιά, ένα αντικειμενικό δεδομένο που σύλλογος μελών ΔΕΠ ούτε καν θίγει στην ανακοίνωση.

 
Να κλείσουν πανεπιστήμια???
01 Φεβ 2021 23:50

@Ακαδημαϊκή Δομή για βιώσιμα τμήματα

Μιλάτε για ορειβατικό αδιάβροχο με σκανδιναβικό σημαιάκι, στη χώρα που έκανε 6 μήνες, για μια πάνινη μάσκα.

Χαίρομαι που είστε αισιόδοξος άνθρωπος αλλά φοβάμαι ότι εσείς ζείτε στο εξωτερικό κι εγώ στην Ελλάδα. Οι ψήφοι και οι "δουλειές", θα μετρήσουν στο τέλος αγαπητέ μου.

 
Ακαδημαϊκή Δομή για βιώσιμα τμήματα
01 Φεβ 2021 22:44

Ας σταματήσει επιτέλους η πρακτική να "ξεφυτρώνουν" τμήματα και σχολές σαν μανιτάρια σε όλη την επαρχία και οι απαιτήσεις να δεσμευτούν οι φοιτητές και οι καθηγητές σε αυτές.

Οι θέσεις μελών ΔΕΠ, η χρηματοδότηση για τα διάφορα ερευνητικά προγράμματα και οι θέσεις εισακτέων που αντιστοιχούν στον *πραγματικό αριθμό αποφοίτων* κάθε τμήματος (όχι σε πλασματικές εγγραφές) μπορούν να μεταφερθούν πολύ εύκολα σε πέντε ισχυρά ΑΕΙ της περιφέρειας (σε Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο, Πελοπόννησο και Κρήτη).

Έτσι, θα έχουμε πολλαπλάσιο όφελος για τα δημόσια ΑΕΙ και όλη την κοινωνία, ιδίως τους νέους ερευνητές και τους φοιτητές που αποτελούν το μέλλον. Αντιθέτως, επί χρόνια κατασπαταλήθηκαν κοινοτικοί και εθνικοί πόροι για σκοπούς που ουδεμία σχέση είχαν με την υγιή ακαδημαϊκή ανάπτυξη.

Οι υποδομές των πρώην ΤΕΙ και Πανεπιστημίων ανά την Ελλάδα μπορούν να αξιοποιηθούν για ερευνητικές ή τεχνολογικές δράσεις. Λύση δεν είναι πάντως να συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο, τιμωρώντας τους νέους φοιτητές για τις αποφάσεις του παρελθόντος.

Η ΕΘΑΑΕ και το Υπουργείο Παιδείας οφείλουν να χαράξουν Νέα Εθνική Στρατηγική για τα ΑΕΙ, που να καλύπτει όλη την χώρα, με σαφή ακαδημαϊκά, γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια και ορίζοντα δεκαετίας.

@ Να κλείσουν πανεπιστήμια???
31 Ιαν 2021 23:24

Ένα υποβαθμισμένο σχολείο και πανεπιστήμιο είναι σαν "φυλακή", αυτό αποδεικνύεται καθημερινά.

Ακριβώς επειδή η Ελλάδα βίωσε μια ανεπανάληπτη δεκαετία ύφεσης δεν έχει κανένα περιθώριο κατασπατάλησης των λιγοστών χρημάτων που διαθέτει για την Δημόσια Παιδεία. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα και αποτελεσματικά για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και αυτό είναι αδύνατον όσο συντηρούμε βαρίδια και στρεβλώσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη των ΑΕΙ.

Το θέμα δεν είναι πρωτίστως οικονομικό αλλά ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ: Ακόμα και τις δεκαετίες της οικονομικής ανάπτυξης, ήταν ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ επιλογή η ίδρυση 500 διάσπαρτων τμημάτων σε 70 περιοχές, χωρίς κατάλληλη δομή, χωρίς προσωπικό και χωρίς προοπτική.

 
Να κλείσουν πανεπιστήμια???
31 Ιαν 2021 23:24

- Λεφτά που πάνε στην παιδεία, ΠΟΤΕ δεν είναι πεταμένα λεφτά.
- Για κάθε σχολείο που κλείνει, μια φυλακή ανοίγει έλεγε ο μπάρμπας μου. Άρα πάλι θα πληρώνουμε έτσι κι αλλιώς. Σε ποιό από τα δύο προτιμάμε?
- Να κλείσει το Αιγαίου.... Μάλιστα.... Εγκαταστάσεις και υποδομές δισεκατομμυρίων ευρώ, τί θα τις κάνετε? Ξενοδοχεία? Ή Κέντρα Φύλαξης Μεταναστών? Και τους εργαστηριακούς εξοπλισμούς? Μετακόμιση ή ανακύκλωση?
- Και τα Ολυμπιακά έργα "έκλεισαν" μετά τους αγώνες. Τώρα βόσκουν πρόβατα....
- Τέλος, πείτε μου σας παρακαλώ. Από τα 2.000 ευρώ που πληρώνω κάθε χρόνο (για εφορία, ενφια, τέλη και έμμεσους φόρους κάθε είδους), ΠΟΣΑ ευρώ πάνε στην παιδεία? Ε δεν με πνίγουν τα 2 ευρώ που πάνε σε σχολειά και σε πανεπιστήμια!!! Ας "κλείσουν" καλύτερα τον ενφια.....

 
να κλείσει το πανεπιστήμιο αιγαίου ΧΤΕΣ
31 Ιαν 2021 21:18

ενίσχυση με δουλειές , στρατό, υγεία στην παραμεθόριο , κίνητρα για εγκατάσταση οικογενειών. απλά πράγματα όχι αυτό το χάλι. πανεπιστήμια μόνο αθήνα, θεσσαλονίκη , πάτρα , γιάννενα_λάρισα (άλλες σχολές) , θράκη , κρήτη. τέλος. κόψιμο οι πολλαπλές σχολές μηχανικών, πληροφορικής, γεωπονικά και άλλα πολλά κουλά.

 
Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
31 Ιαν 2021 19:49

Ας τοποθετηθεί ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ για την "αναγκαιότητα" λειτουργίας 18 τμημάτων σε 6 νησιά και πώς αυτή η δομή ενισχύει τη διδακτική και ερευνητική λειτουργία εδώ και τέσσερις δεκαετίες;

Τα πανεπιστήμια είναι εθνικά, και στόχος είναι οι κάτοικοι των νησιών να έχουν πρόσβαση σε σωστές σπουδές όχι απλώς να δημιουργούνται τμήματα για να κινηθεί ευκαιριακά η τοπική οικονομία, χωρίς κανένα παραγωγικό αποτέλεσμα.

Από το 1985 μέχρι σήμερα πόσοι μαθητές ευνοήθηκαν από την διεύρυνση των ΑΕΙ με πάνω από 500 τμήματα; Πόσες επιχειρήσεις αναπτύχθηκαν μέσω της υπερπαραγωγή πτυχιούχων που ταλαιπωρούνται επί χρόνια για να πάρουν ένα πτυχίο, σε ένα σύστημα γεμάτο στρεβλώσεις (βλ. 10.000 μετεγγραφές κάθε έτος);

Επενδύθηκαν πόροι και πολύτιμος χρόνος και είμαστε σε χειρότερο σημείο από εκείνο που ξεκινήσαμε ακριβώς επειδή πλέον πρέπει να λυθούν προβλήματα με επαγγελματικά δικαιώματα, τα δεκάδες τμήματα δεν έχουν μόνιμους καθηγητές, παραγωγικές θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν και απλώς συσσωρεύουμε προβλήματα στην πλάτη των νέων ανθρώπων.

 
Ακαδημαϊκή οργάνωση στα Δημόσια ΑΕΙ στην Ελλάδα
30 Ιαν 2021 19:52

Αναδιοργάνωση των σχολών ισοδυναμεί με αναβάθμιση σπουδών και αύξηση της αναλογίας εισακτέων/αποφοίτων. Τα περιφερειακά ΑΕΙ σε Κρήτη, Θεσσαλία, Θράκη, Ήπειρο και Πελοπόννησο αυτή τη στιγμή στερούνται πολύτιμους πόρους και θέσεις προσωπικού εξαιτίας των στρεβλώσεων στον ακαδημαϊκό χάρτη.

Ας μην κινδυνολογούμε: Τα Δημόσια ΑΕΙ δε θα καταργηθούν στην Ελλάδα, αλλά χρειάζεται να ισχυροποιηθούν οι σχολές σε κέντρο και περιφέρεια.

@ Observator
30 Ιαν 2021 00:49

Πληρώνουμε πολύ ακριβά για να εισάγονται 70 φοιτητές, με βαθμολογία από 4 έως 11, και ποσοστό επιλογής σε 1η έως 6η θέση μικρότερο από 20% σε Περιβαλλοντικές Σπουδές ή Πολιτισμική. Ας γίνει αναδιανομή των θέσεων εισακτέων και προσωπικού, η μόνη λογική λύση για να σταματήσει η υποβάθμιση των σπουδών και να διατεθούν πόροι εκεί που χρειάζονται - με σαφή ακαδημαϊκά και γεωγραφικά κριτήρια.

 
Observator
30 Ιαν 2021 00:49

πληρωνουμε φθηνα τα δημοσια αει. οταν δε θα υπαρχουν θα δειτε τη διαφορα

 
@δεπ
29 Ιαν 2021 22:42

από μέλος δεπ
Πες τα Χρυσόστομε.Εχει χαθεί η κοινή λογική.

 
Δομή των σπουδών στις σχολές
29 Ιαν 2021 21:47

Κανείς δε θέλει να σπουδάσει και να εργαστεί σε υποβαθμισμένες σχολές που ιδρύθηκαν χωρίς σχέδιο και προοπτική. Τα προβλήματα είναι χρόνια, δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά την τελευταία δεκαετία, εκατοντάδες φοιτητές και δεκάδες διδάσκοντες μετακινούνται προς άλλα ΑΕΙ

Πόσοι σπουδάζουν Περιβαλλοντολόγοι ή Κοινωνιολόγοι ή Τουρισμό στη Λέσβο; Τι ακριβώς προσφέρουν η Πολιτισμική Πληροφορική ή οι Μηχανικοί Οικονομίας, γιατί δεν αποτελούν διετή μεταπτυχιακά πρόγραμματα; Ας ανοίξουν τμήματα Ναυτιλίας στην Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα εκτός από τον Πειραιά - τα υπόλοιπα (Διοίκηση, Μαθηματικά, Παιδαγωγικά, Διατροφή κ.α.) υπάρχουν ήδη παντού.

Δεν υπάρχουν "εθνικά" πανεπιστήμια, η εκπαίδευση είναι ίδια για όλους. Ούτε οι ντόπιοι μαθητές ωφελούνται σε κάτι από την ύπαρξη αυτών των σχολών, αντιθέτως στερούνται πόρους που θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε βιώσιμα περιφερειακά ΑΕΙ και τα οποία επιλέγουν οι υποψήφιοι κατά προτεραιότητα (πχ. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)

 
ΠΑΠΑΣ
29 Ιαν 2021 16:07

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ....!!!
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, ΜΙΑ ΑΦΊΣΑ , Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.....ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ.....ΤΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΓΡΑΦΕΙΩΝ...ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΑΙΘΟΥΣΩΝ....ΤΟ ΒΑΨΙΜΟ ΧΩΡΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ , ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ,ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ;
ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ....ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΒΟΥΝ ΚΑΙ ΓΚΡΙΖΑ ΣΗΜΕΙΑ.....ΙΣΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΦΑΙΘΟΥΝ ΓΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΓΙΑ ΑΡΧΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΧΘΟΥΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ , ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΙΣΘΗΜΑ ΑΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ, ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ , Η ΑΝΟΜΙΑ.
ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ......ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΙΠΟΤΑ...!!!

 
Αλλαγή στη δομή των Δημοσίων ΑΕΙ
29 Ιαν 2021 15:57

Πανεπιστήμιο με τμήματα διάσπαρτα σε 6 νησιά (!) δεν εκπληρώνει ούτε την ακαδημαϊκή ούτε την ερευνητική αποστολή του.

Τα περιφερειακά πανεπιστήμια πρέπει να έχουν έδρα σε δύο ή το πολύ τρεις πόλεις, που θα καθοριστούν με βάση γεωγραφικά και πληθυσμιακά κριτήρια. Για παράδειγμα, πρέπει να λειτουργεί σχολή στην Ξάνθη αλλά όχι στη Χαλκίδα.

Το μόνο νησί στην Ελλάδα που πρέπει να φιλοξενεί ΑΕΙ είναι η Κρήτη, αλλά φυσικά ένα ενιαίο Πανεπιστήμιο Κρήτης και Αιγαίου και όχι τρία ξεχωριστά ιδρύματα, με επικαλύψεις τμημάτων, σε πέντε πόλεις.

 
Νηπιαγωγός
29 Ιαν 2021 14:26

Κριτήριο για να επιλέξεις μια σχολή είναι τι ακριβώς σε ενδιαφέρει να σπουδάσεις. Οχι ποιό πανεπιστήμιο λειτουργεί στην πόλη σου.

 
ΔΕΠ - Common sense
29 Ιαν 2021 14:05

Ιδεοληψίες και λαϊκισμοί σε μια χώρα που θεωρητικά ανήκει στο δυτικό πολιτισμό!

 
κάτι δεν έχω καταλάβει καλά
29 Ιαν 2021 12:47

Αν υπάρχει δημόσιο πανεπιστήμιο, που πληρώνουμε σαν πολίτες, και δεν το προτιμούν οι φοιτητές, πρέπει έτσι και αλλιώς να το διατηρούμε, και να πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά σε ενοίκια και μισθούς ντόπιων σε θέσεις υπαλλήλων???
Συγκεκριμένα στο Παν. Αιγαίου μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πολλοί ντόπιοι στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν σε άλλα ιδρύματα (ακόμα και όταν υπάρχει η ίδια η σχολή στο νησί τους), οπότε πως έχει ο σύλλογος την απαίτηση να χτιστούν εστίες, να δοθούν και άλλα χρήματα?? Κάτι δεν γίνεται καλά στο Πανεπιστήμιο για να μην μπορεί να κρατήσει ούτε τους ντόπιους μαθητές.
Σε αυτό τι έχουν να απαντήσουν οι καθηγητές???
Λοιπόν, τέλος στα ιδρύματα που δήθεν εξυπηρετούν εθνικούς και άλλους σκοπούς. Ας φροντίσουν οι τοπικές κοινωνίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν, να φτιάξουν υποδομές, να πάψουν να εκμεταλλεύονται οικονομικά τους φοιτητές ώστε στην συνέχεια να απαιτούν την όποια ιδιαίτερη μεταχείριση.

 
ΔΕΠ
29 Ιαν 2021 10:07

Διαμαρτύρονται στο Αιγαίου γιατί λεει "η παρέμβαση σε μια συνεδρίαση της Συνέλευσης Τμήματος ή της Συγκλήτου ή μια παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο, κοσμήτορα ή πρύτανη μπορεί να επιφέρει ποινή φυλάκισης μέχρι 3 χρόνια και χρηματική ποινή." ΝΑΙ! ΑΜΗΝ! Πίσω από την λεξούλα "παρέμβαση" (βέβαια είναι δική τους) έχουμε υποστεί μπόλικη βία. Ξύλο, πρυτάνεις στο νοσοκομείο, πρυτάνεις σε διαπόμπευση, φυσική βία στο αμφιθέατρο, σπάσιμο εκλογών, παραλίγο μέλος συγκλήτου να φύγει απ'το παράθυρο, σε γραφείο καθηγητή είχε τοποθετηθεί βόμβα παλιά, ομηρίες, και πολλές πολλές υλικές καταστροφές. Οπότε ΝΑΙ! ΜΑΚΑΡΙ οποιος τα κάνει αυτά να μπαίνει μέσα για 3 χρόνια. Γιατί το θεωρείτε "κακό" κκ. του Π. Αιγαίου;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ