Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κατατέθηκε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Δείτε το Σχέδιο Νόμου
Δημοσίευση: 29/01/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις".

1. Πατήστε εδώ για να δείτε   το Σχέδιο Νόμου

2. Πατήστε εδώ για να δείτε   την Αιτιολογική Έκθεση

3. Πατήστε εδώ για να δείτε  την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

1.    Αναφορικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τη φοίτηση σε αυτά, με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται:

•    Ρυθμίσεις που αφορούν στη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ)

Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα θέτει ως ΕΒΕ ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των τεσσάρων μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζουν την προετοιμασία των φετινών υποψηφίων στις Πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους.

Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Στόχος: Η διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών.

•    Ρυθμίσεις για τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε δύο φάσεις

Στην Α φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο με συγκεκριμένο αριθμό επιλογών.

Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Α φάσης, οι μη εισαχθέντες θα συμμετέχουν στη Β φάση, κατά την οποία οι επιλογές τους θα περιλαμβάνουν όσα τμήματα εξακολουθούν να έχουν κενές θέσεις από την Α φάση χωρίς περιορισμό αριθμού επιλογών, εφόσον επιτυγχάνεται η καθορισμένη ΕΒΕ κάθε τμήματος.

Στόχος: Να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε Τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν.

Οι ρυθμίσεις αυτές για δύο φάσεις υποβολής μηχανογραφικού θα ισχύσουν από το 2022.

•    Ρυθμίσεις για την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού για την εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ

Δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ. Συνεπώς, ένας υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα α) μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις και β) μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

Στόχος: Οι νέοι μας να έχουν επιλογές, να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές που υπηρετούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους.

•    Ρυθμίσεις για τη θέσπιση ορίου φοίτησης στα ΑΕΙ

Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης ορίζεται ως εξής:

-    σε 4ετή προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, συν 2 έτη.

-    σε προγραμμάτων σπουδών στα οποία ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 έτη, συν 3 έτη.

Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για φοιτητές για τους οποίους συντρέχει σοβαρός λόγος υγείας στο πρόσωπο των ιδίων ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, στις οποίες περιπτώσεις είναι δυνατή η υπέρβαση του ανώτατου χρόνου.

Για τους ήδη φοιτούντες, ο ανώτατος χρόνος φοίτησης υπολογίζεται ως εξής:

α) για τους φοιτητές που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν έχουν υπερβεί την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω (4+2 έτη για τα τετραετή κ.ο.κ.) και

β) για τους φοιτητές που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν υπερβεί την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης του προγράμματος σπουδών, διαθέτουν για την ολοκλήρωση των σπουδών τους χρόνο ίσο προς την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης (4 έτη για τα  τετραετή κοκ).

Στόχος: Η βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης και η γρηγορότερη ενσωμάτωση  ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας.

2.    Σχετικά με την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος προβλέπονται ρυθμίσεις  όπως:

  • ελεγχόμενη είσοδος στα ΑΕΙ
  • ίδρυση Μονάδας και Επιτροπής ασφαλείας και προστασίας στα ΑΕΙ
  • θεσμοθέτηση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που θα υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία
  • πρόβλεψη ολοκληρωμένου πλαισίου πειθαρχικού δικαίου φοιτητών στα ΑΕΙ.

Στόχος: Η αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.

 

Σχόλια (22)

 
φοιτητης
01 Φεβ 2021 17:20

Συγνώμη μία διευκρινιστική ερώτηση. η εφαρμογη του νομου θα ξεκινήσει απο το τρέχον ακαδημαικο έτος; δηλαδη φοιτητης στο 5ο ετος φετος σε 5ετη σχολη ποσα χρονια θα εχει ακομα;

 
περιφερειακά πανεπιστήμια
30 Ιαν 2021 20:25

η αλήθεια είναι ότι συντηρούν τις τοπικές κοινωνίες και προσφέρουν θέσεις εργασίας στους ντόπιους. Μέσα από πιέσεις βουλευτών ιδρύονται τμήματα, ιδρύματα κτλ κτλ προφανώς γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα, να στήσουν βιώσιμο αναπτυξιακό σχέδιο μετά από τόσα χρόνια με επιχορηγήσεις και καθισιό των ντόπιων.
Στα επόμενα χρόνια θα δούμε ακόμα περισσότερα Πανεπιστήμια από τα ψηλά βουνά (δήθεν ενδυναμώνουν τον κοινωνικό ιστό) μέχρι την τελευταία βραχονησίδα στο Αιγαίο (δήθεν φυλάνε Θερμοπύλες). Βέβαια θα καταλήγουν να υποστηρίζουν 3ετή ή 2ετή προγράμματα, κάτι παρακάτω από τα κολλέγια σε Αθήνα και Θεσ/νίκη.
Ήρθε το τέλος του University Boom, εξορθολογισμός, λίγα Πανεπιστήμια και λίγα τμήματα ανά θεματική ενότητα με κάλυψη του κενού που άφησαν τα ΤΕΙ με επανίδρυση τους, καθότι φαίνεται ότι δεν αποδίδει το εγχείρημα.

 
φοιτητης ΑΣΠΑΙΤΕ
30 Ιαν 2021 20:11

ΑΣΠΑΙΤΕ σας λεει κατι σαν σχολη? Η αποφασισατε να την τελειωσετε με την υποβαθμιση κ Κεραμεως?

 
Όριο φοίτησης για τα Πανεπιστήμια
30 Ιαν 2021 19:44

Όσοι είναι εγγεγραμμένοι πριν το 2010 ας έχουν περιθώριο να εξεταστούν σε μαθήματα μέχρι το 2024 - όσοι δεν εμφανιστούν, ας διαγράφονται από τους καταλόγους και μεμονωμένες περιπτώσεις μπορούν να παραπέμπονται στη Γενική Συνέλευση κάθε τμήματος τμημάτων. Είναι σίγουρο ότι λιγότερο από το 1/5 όσων εμφανίζονται σήμερα ως "αιώνιοι" έχει έτος γέννησης μετά το 1995, δηλαδή παρακολουθούν μαθήματα και συμμετέχουν σε εργαστήρια.

Για τους φοιτητές που θα εισαχθούν το 2021 μέχρι το 2024 ας τεθεί ένα όριο (2ν), ως μεταβατική περίοδος.

Μόλις το υπουργείο και η ΕΘΑΑΕ παρουσιάσουν έναν λειτουργικό ακαδημαϊκό χάρτη με σωστά οργανωμένα Πανεπιστήμια και όχι 420 τμήματα και σχολές σε 60 περιοχές, με διπλές σχολές και υποβαθμισμένα ιδρύματα, τότε μπορεί να τεθεί όριο φοίτησης (ν+2).

Το 70% των νέων μετά το 2025 θα πρέπει να εισάγεται στα ΑΕΙ για ακαδημαϊκές σπουδές και το 30% στα ΙΕΚ για επαγγελματική κατάρτιση - έτσι, σε μια δεκαετία θα μπει τάξη στο χάος που έχει δημιουργηθεί στην Τριτοβάθμια. Οι νέοι θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους απλώς το σύστημα στην εκπαίδευση και την αγορά εργασίας δεν προσφέρει καμία ευκαιρία.

 
Να μην μπουν διπλά τμήματα στο μηχανογραφικό
30 Ιαν 2021 19:37

Γιατί δεν έχει εκδόσει ακόμη η ΕΘΑΑΕ το σχεδιασμό για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη. Να μην μπουν στο φετινό μηχανογραφικό διπλά τμήματα στην ίδια περιφέρεια. Δε γίνεται να έχουμε διπλά Τμήματα ΗΜΜΥ σε Αττική, Πάτρα! και Κρήτη από πρώην ΤΕΙ. Με αυτά των ΤΕΙ πιάσαμε τα 10 τμήματα ηλεκτρολόγων για μα τους στέλνουμε για δουλειά... στη Γερμανία!
Ένα ανά περιφέρεια και πολλά είναι.

 
Αλλαγές στα ΑΕΙ
30 Ιαν 2021 19:36

Τα περιφερειακά πανεπιστήμια πρέπει να αναδιαμορφωθούν και να ενισχυθούν ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία σχολές που είναι βιώσιμες και με ακαδημαϊκή προοπτική.

Οι λόγοι της καθυστέρησης οφείλονται κυρίως σε οικονομική και κοινωνική κρίση, όχι στην αδιαφορία των φοιτητών. Απαραίτητος και ο εξορθολογισμός των ΠΠΣ, δεν είναι λογικό οι Έλληνες σπουδαστές να εξετάζονται σε 50 μαθήματα για πρώτο πτυχίο όταν σε όλη την Ευρώπη τα Πανεπιστήμια απονέμουν διπλώματα με 30 ή 35!

Υπερβολικές οι εκατέρωθεν αντιδράσεις για τους "αιώνιους" φοιτητές: Ο πραγματικός αριθμός τους είναι μικρότερος από 40.000 πανελλαδικά, αρκεί κάποιος να εξετάσει την ηλικία όσων φοιτητών είναι καταχωρισμένοι στα αρχεία των ΑΕΙ.

 
Καληνύχτα
30 Ιαν 2021 17:53

Ανώτατο Οριό Φοίτησης: Τρομερή πίεση στους φοιτητές, πέρασμα μαθημάτων με χαμηλές βαθμολογίες, μοχλός πίεσης από/σε καθηγητές

Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Νεες εντάσεις στα πανεπιστήμια, κατασπατάληση χρημάτων για την πρόσληψη νεων αστυνομικών

Ελάχιστη Βαση Εισαγωγής: Ραγδαία μείωση εισακτέων, τιμωρητικο εκπαιδευτικό συστημα, καταστροφή περιφερειακών τμημάτων (και περιοχών), ψυχολογική και οικονομική πίεση σε μαθητές και γονείς

2 Μηχανογραφικά: Απολυτο Μπάχαλο

Μηχανογραφικό ΙΕΚ: Ξεκάθαρες οι προθέσεις του υπουργείου, καλό μέτρο αν δεν ισχυαν τα υπόλοιπα

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
-Ανωτατη Φοίτηση στα 2ν χρόνια
-Ασφάλεια στα πανεπιστήμια με secirity και είσοδο των υπαρχόντων αστυνομικών
-Ελάχιστη Βαση Εισαγωγής: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
-2 Μηχανογραφικά: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ

 
Μητέρα
30 Ιαν 2021 17:05

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι τελειωμένη

 
δεν χρειάζεται να εισαι μάντης κύριε Πρωθυπουργέ
30 Ιαν 2021 15:18

για να καταλάβεις ότι θα είναι τέτοια η αναστάτωση των μαθητών κατα τις εισαγωγικές εξετάσεις με το πολύπλοκο σύστημα των ΕΒΕ, θα είναι τέτοια η αποτυχία για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, στην στέρηση της δυνατότητας στα λαϊκά στρώματα δεξιά και αριστερά...ΠΟΥ είναι βέβαιο ότι θα πληγεί ανεπανόρθωτα η ΝΔ στις επερχόμενες εκλογές, ακόμα και αν αλλάξει η ηγεσία στο υπουργείο τον Οκτώβριο που θα σκάσει το όλο εγχείρημα.
Καλή ξεκούραση την επόμενη τετραετία σε όσους έχουν υπερεκτίμηση την ανοχή του κόσμου, γιατί αυτή εξαντλείται όταν βλέπει τα παιδιά του να στερούνται μια ευκαιρία, όταν τα παιδιά των πολιτικών βρίσκονται σε ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού με την καριέρα να τους περιμένει....

 
Παρασκευή
30 Ιαν 2021 14:21

Δηλαδή αν είσαι 4 έτος έχεις άλλα 2, ενώ αν είσαι 5 έτος έχεις άλλα 4;;;;

 
επιτέλους
30 Ιαν 2021 13:59

ναι επιτέλους να μπει ένα τέλος στους αιώνιους φοιτητές, και στο παραμύθι ότι δεν κοστίζουν τίποτα. Λοιπόν κοστίζουν, γιατί το Πανεπιστήμιο είναι υποχρεωμένο να τους συντηρεί ακαδημαϊκά, να παρέχει εργαστήρια και προσωπικό, θέσεις στα αμφιθέατρα, και ατελείωτες προσπάθειες στις εξεταστικές. Επιπλέον, φροντίζουν να περιφέρονται ανάμεσα στους υπόλοιπους φοιτητές, ισχυρίζονται ότι ξέρουν τι πρέπει να κάνει κάποιος για να τελειώσει και τους στρέφουν προς την αδιαφορία αποδυναμώνοντας την συνοχή που απαιτείται στις σπουδές. Ε λοιπόν όχι, είναι καιρός να βρουν τον δρόμο τους και να αποδεσμεύσουν πόρους για φοιτητές που διαθέτουν την αντίστοιχη δέσμευση και προσοχή.
Ας μην ακούσω για εργαζόμενους και φοιτητές σε ανάγκη. Αυτοί που πραγματικά έχουν οικονομική ανάγκη και βέβαια όρεξη για τις σπουδές τους, είναι αυτοί που τελειώνουν στα 4 χρόνια, το έχω δει και δεν μασάω....

Όμως είναι καιρός να μπει και μια τάξη σε εισακτέους και μετεγγραφές. Εξορθολογισμός Πανεπιστημίων, ώστε να μην ξεπερνάνε τα 12 ιδρύματα στην χώρα, συγκέντρωση τμημάτων σε περιορισμένο αριθμό περιφερειακών πόλεων που θα μπορούν να υποστηρίξουν με αντίστοιχες υποδομές φοιτητές και εργαζόμενους καθώς και ερευνητικές και αναπτυξιακές δομές που θα χρηματοδοτούνται από τις ίδιες τις περιφέρειες με δεσμεύσεις 30ετίας. Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να γίνει και έτσι, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα φθίνει, οι καλοί φοιτητές θα αρχίσουν να κινούνται προς τα κολλέγια και στην συνέχεια στο εξωτερικό. Ας μην ακούμε ότι οι ιδιώτες δεν έχουν τα λεφτά που απαιτούνται για ένα Πανεπιστήμιο, γιατί αυτοί δεν πετάνε τα λεφτά από το παράθυρο.

Τέλος θεωρώ ότι για τις εισαγωγικές δεν χρειάζεται η πολυπλοκότητα που προτείνεται. Προσωπικά δεν νοείται να έχει γράψει κάτω από 10 και να περνάς σε Πανεπιστήμιο, τέλος!! Οι υπόλοιποι σε περιορισμένο αριθμό θέσεων ώστε να έχουν αρκετούς καθηγητές, εργαστήρια και χώρους μάθησης. Αν χρειάζεται να χτιστεί κάτι είναι η ανώτερη εκπαίδευση σε όλους τους τομείς. Συγνώμη αλλά δεν χρειάζεται η νηπιαγωγός να είναι απόφοιτη ανώτατης εκπαίδευσης, ούτε η νοσηλεύτρια, ούτε ο μηχανικός, υπάρχουν διαβαθμίσεις που μπορούν να εξορθολογήσουν τις σπουδές και αυτό αρμόζει να γίνει για να δοθεί η αξία που αρμόζει σε κάθε στέλεχος στην εργασία.

 
fm
30 Ιαν 2021 12:14

Μου αρέσει που φοιτητές δεν καταλαβαίνουν την τελευταία παράγραφο του Σχεδίου Νόμου.
Μήπως έχει νόημα η θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής ?

 
Άκης
30 Ιαν 2021 11:40

Τελικά τα ΙΕΚ ανήκουν στην τριτοβάθμια μιας και γίνεται "υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ" ;

 
Δυστυχώς
30 Ιαν 2021 09:24

H ταφόπλακα της περιφέρειας

 
γιαννης προς φοιτητη
30 Ιαν 2021 09:11

Φοιτητής30 Ιαν 2021 00:34
Τι προβλέπεται για τους υφιστάμενους φοιτητές; Για αυτούς που δεν έχουν ξεπεράσει τα ν+2/ν+3 προβλέπεται η εφαρμογή του ν+2/ν+3; Για αυτούς που έχουν ξεπεράσει την προβλεπόμενη διάρκεια τι προβλέπεται; Πως ερμηνεύεται η πρόταση "...διαθέτουν για την ολοκλήρωση των σπουδών τους χρόνο ίσο προς την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης";

Αν δεν το αλλάξει παλι στην ψήφιση τοτε:
Οταν κατα την εναρξη εφαρμογης του νομου δεν εχεις ξεπερασει τα ν ετη τοτε εχεις ακομα ν+2/ν+3 που αρχιζουν τον 10/2021
Αν εχεις ξεπερασει τα ν ετη τοτε εχεις αλλα ν που αρχιζουν τον 10/2021

 
γιαννης
30 Ιαν 2021 08:58

Προς
βαγγελης30 Ιαν 2021 02:41
Εγω που ειμαι 8ο ετος σε 4ετη σχολη δηλαδη ποσο χρονο εχω ακομα για να ολοκληρωσω τις σπουδες μου ? οποιος καταλαβε αν μπορει ας μου απαντησει. ευχαριστω.

Εχεις ακομα 4 χρονια που αρχιζουν απο τον οκτωβριο του 2021

 
Νωντας
30 Ιαν 2021 02:46

Ψηφιστέ το, το τιμημένο!!!
Δεν μπορώ, δεν μπορώ να περιμένω!!!

 
ΠΕ19
30 Ιαν 2021 02:46

Ρε κοπέλα μου γιατί ανοίγεις τα σχολεία ενώ κατεβάζεις το νομοσχέδιο ?
Θες να γίνεις Κοντογιαννόπουλος ?????
Δεν άφηνες τα σχολεία 2 βδομάδες ακόμα κλειστά τι θα κερδίσεις μόνο φασαρία !!! Νομίζω ότι σκοπός είναι η μπαχαλοποίηση του σχολείο και τίποτα άλλο.

 
βαγγελης
30 Ιαν 2021 02:41

Εγω που ειμαι 8ο ετος σε 4ετη σχολη δηλαδη ποσο χρονο εχω ακομα για να ολοκληρωσω τις σπουδες μου ? οποιος καταλαβε αν μπορει ας μου απαντησει. ευχαριστω.

 
Φοιτητής
30 Ιαν 2021 00:34

Τι προβλέπεται για τους υφιστάμενους φοιτητές; Για αυτούς που δεν έχουν ξεπεράσει τα ν+2/ν+3 προβλέπεται η εφαρμογή του ν+2/ν+3; Για αυτούς που έχουν ξεπεράσει την προβλεπόμενη διάρκεια τι προβλέπεται; Πως ερμηνεύεται η πρόταση "...διαθέτουν για την ολοκλήρωση των σπουδών τους χρόνο ίσο προς την ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης";

 
Ακαδημαϊκός Χάρτης 2021
30 Ιαν 2021 00:28

Ας παρουσιάσει τις προτάσεις για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη και πολλά από όσα αναφέρονται στο προτεινόμενο νομοσχέδιο θα δρομολογηθούν με φυσικό τρόπο. Πρέπει να προηγηθούν βαθιές τομές στη δομή των Σχολών, καθώς είναι αδύνατον ένα ΑΕΙ με πάνω από 30 τμήματα να ανανεώσει ουσιαστικά το ανθρώπινο δυναμικό του δεχόμενο πιστώσεις για μόλις 100 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ.

Από την άλλη, η ταχύτητα «ενσωμάτωσης φοιτητών/αποφοίτων στην αγορά εργασίας» δε σχετίζεται με τα έτη φοίτησης ή την ποιότητα ή ακόμα και το αντικείμενο των σπουδών στα ΑΕΙ αλλά με τις στρεβλώσεις που χαρακτηρίζουν την ελληνική οικονομία.

Στην Ελλάδα, πάνω από το 40% των νέων πτυχιούχων δεν έχουν ευκαιρίες για εργασία την τελευταία δεκαετία ή υποαπασχολούνται με μισθό πολύ χαμηλότερο των εργασιακών ωρών.

Αντιθέτως, στις ευρωπαϊκές χώρες οι επιχειρήσεις δέχονται αποφοίτους από κάθε σχολή, είτε STEM είτε Κοινωνικές Σπουδές, και τους εκπαιδεύουν εσωτερικά για 12 ή 18 μήνες. Επιπλέον, προσφέρουν στους δευτεροετείς ή τριτοετείς φοιτητές ευκαιρίες για ουσιαστική πρακτική άσκηση. Με αυτόν τον μηχανισμό τουλάχιστον 1 στους 3 πτυχιούχους ενσωματώνεται άμεσα στην αγορά εργασίας - αλλά αυτό προϋποθέτει ισχυρές επιχειρήσεις, με εξαγωγικά αγαθά.

Θαύματα δε γίνονται σε μια χώρα που ακόμα συζητάμε στο Κοινοβούλιο την «Επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης του Τμήματος Μουσειολογίας στον Πύργο»...

https://www.esos.gr/arthra/71376/yf-paideias-kathomaste-kai-paizoyme-opo...

 
επιτέλους
29 Ιαν 2021 23:00

Επιτέλους να τελειώνουμε με τις εκφοβιστικές συμπεριφορές και τους εξευτελισμούς καθηγητών. Για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και τέλος ο φόβος του κουκουλοφόρου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.