Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

ΔΟΕ: Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση

Δημοσίευση: 02/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» , κήρυξε το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ).

Η ΔΟΕ καλεί  επιπλέον:

•    Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία - αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της επιχειρούμενης «αξιολόγησης».

•    Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. (θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες τις επόμενες μέρες εξειδικεύοντας τις νομικές ενέργειες σε συνεργασία με τη νομική μας σύμβουλο και θα πρέπει να ακολουθηθούν π.χ. αναλυτικά βήματα ή/και πρακτικά συλλόγου διδασκόντων κλπ.) και με βάση αυτή την απόφαση,  να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).

•    Ειδικά η ΔΟΕ καλει  τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση  ψήφισαν τον Ιούνιο του 2020, εν μέσω πανδημίας, ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο ανάμεσα σε άλλες αντιεκπαιδευτικές διατάξεις περιλαμβάνει την πρόβλεψη, σε συνέχεια αντίστοιχων προσπαθειών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την επιβολή της αντιδραστικής αξιολόγησης.

Τώρα, εν μέσω πανδημίας και πάλι, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να αγωνίζονται  να επιβιώσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα της μάθησης σε σχολεία ανοιχτά, δίχως καμία υγειονομική, υλικοτεχνική και παιδαγωγική στήριξη από την πλευρά της ίδιας της κυβέρνησης, που αποτελεί δική της ευθύνη, έπειτα από δίμηνη αναστολή λειτουργίας η  κυβέρνηση προχωρά στην έκδοση της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».

Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια, στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής της, ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Η πολιτική αυτή,  της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε, έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις θέσεις του κλάδου και επομένως απορρίπτεται.

Η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα αρνήθηκε πεισματικά να ακούσει τους εργαζόμενους, να συζητήσει με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε, στη βάση των ψηφισμένων θέσεων του κλάδου, για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Δημόσιου σχολείου.

Το περιεχόμενο της Υ.Α. είναι αποκαλυπτικό για τις πραγματικές στοχεύσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Η χρήση και μόνο του όρου «εξωτερική αξιολόγηση» δίνει τον τόνο της μετάθεσης του έργου έξω από το πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Το ίδιο και οι ποικίλες δημόσιες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία.

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αναλαμβάνει ρόλο εξωτερικού αξιολογητή της σχολικής μονάδας  με «όπλο του» μια δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης.

Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης,  ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης. Το πλαίσιο των οδηγιών στην αξιολόγηση των κριτηρίων προσδίδει έναν ελεγκτικό χαρακτήρα και η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (σύνδεση με χρηματοδότηση, επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς η οποία θα δημιουργήσει ταξικούς διαχωρισμούς, μεταφορά, αρχικά, δομών του δημόσιου σχολείου στην τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.)

Ακολουθεί σε λίγους μήνες, αφού με την Υ.Α. «χτίζεται», το πλαίσιο υλοποίησης της νέας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως ο ατομικός έλεγχος των εκπαιδευτικών για το κατά πόσο θα υλοποιούν τις κυβερνητικές πολιτικές.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης. Ο νικηφόρος αγώνας του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση του Π.Δ. 152/2013 και του ν.4024/2011 αποτελεί παρακαταθήκη και οδηγό μας.  Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για την αναμετάδοση του μαθήματος και τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή, έτσι και τώρα μπορούμε να εμποδίσουμε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.  

Κηρύσσουμε απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» και καλύπτουμε πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δυναμικά και υπεύθυνα οργανώνει όλες τις δράσεις που είναι αναγκαίες ώστε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., ακούγοντας τη φωνή των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά μόνοι τους τη μάχη για το δημόσιο σχολείο, να αποσύρει την Υ.Α. και τον νόμο 4692/2020.

Σε αυτή τη βάση, καλούμε επιπλέον:

•    Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία - αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της επιχειρούμενης «αξιολόγησης».

•    Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. (θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες τις επόμενες μέρες εξειδικεύοντας τις νομικές ενέργειες σε συνεργασία με τη νομική μας σύμβουλο και θα πρέπει να ακολουθηθούν π.χ. αναλυτικά βήματα ή/και πρακτικά συλλόγου διδασκόντων κλπ.) και με βάση αυτή την απόφαση,  να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).

•    Ειδικά καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή.

Σημειώνουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Άλλωστε η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων.

Ετικέτες: 
ΔΟΕ

Σχόλια (17)

 
simon
06 Φεβ 2021 14:21

Ας επανδρώσουν τα πολυδύναμα σχολεία με:
Γραμματέα, γενικών καθηκόντων, υλικοτεχνικό εξοπλισμό (λάπτοπ, projectior, θρανία), συντήρηση σχολείων στα σοβαρά, τακτική επιχορήγηση που να επανέλθει σε ποσά όπως παλαιότερα, μόνιμη καθαρίστρια, τεχνικό - υπάλληλο του Δήμου για να επιδιορθώνει στα σχολεία τα προβλήματα ίντερνετ, ΠΣΔ να παρέχει 100 mbps στο δίκτυο μέσω cosmote και ....αφού διαγράψει από το νόμο τις τάχα ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των σχολείων, γιατί αν δεν το κάνει θα δημιουργηθεί μια φανερή ανισότητα στα σχολεία, και θα διαλέγουν οι γονείς σε ονομαστό θα στείλουν τα παιδιά τους, τότε και μόνο τότε, θα πρέπει να έρθει η αξιολόγηση μετά χαράς....
Όλα τα παραπάνω υπάρχουν πράγματι σε όλες τις χώρες της Ευρώπης?
Σε ποιες?
Αν ναι, τι είδους αξιολόγηση έχουν? Να αναφερθεί...
Πως αξιολογούν τα στελέχη?
Τι μισθό έχουν?
Ας βοηθήσει σε αυτό η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ... Ας κάνουν συγκρίσεις και προτάσεις... Να μάθουμε και μεις που δεν ξέρουμε....
Έτσι θα φανεί και η διαφορά απόψεων και τι πραγματικά επιδιώκει το υπουργείο και τι οι συνδικαλιστές, που τελικά αποφεύγουν προτάσεις προς εφαρμογή, αλλά μόνο αναφέρουν προβλήματα και θέματα που θα προκύψουν......
Αποτέλεσμα ..... ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ.....
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΑΣΙΜΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 35 ΧΡΟΝΙΑ.

 
Κάποια Αντιπρόταση;
03 Φεβ 2021 22:59

Όλα λειτουργούν τέλεια και δεν χρειάζεται αξιολόγηση. Η μήπως πραγματικά δεν γνωρίζετε τι σημαίνει αξιολόγηση στο σύγχρονο κόσμο και όχι στη δεκαετία του 60 και 70 που έχετε ως βίωμα!

 
Μαρία Κ.
03 Φεβ 2021 08:12

Να δούμε τώρα τους συνδικαλιστές τι θα κάνουν, έκλεισαν όλες τις πόρτες διαλόγου με το Υπουργείο λόγω της εμμονής τους με τις ηλεκτρονικές εκλογές και τώρα δεν τους ακούει κανείς. Η υποβάθμισή του συνδικαλιστικού κινήματος συνεχίζεται.....Έσπειραν ανέμους και μάζεψαν θύελλες. Όσο για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συγκροτήθηκαν προχθές σε όλη τη χώρα και για αυτούς που τυχόν παραιτηθούν (να δούμε πόσοι άραγε;;) υπάρχουν ικανές αιτήσεις να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό.

 
Σεραφίνο
03 Φεβ 2021 07:13

Τα είχανε πει και τους ψηφίσαμε. Τώρα τα λουζόμαστε.

 
pakis
02 Φεβ 2021 23:42

Μπράβο στη ΔΟΕ! η ΟΛΜΕ τι κάνει ;

 
Εκπαιδευτικος
02 Φεβ 2021 23:07

Μπράβο στη ΔΟΕ ,θα ακολουθήσουμε όλοι,όπως πριν.Επισης η ΔΟΕ έχει προτάσεις,εσείς δε θέλετε να τις διαβάσετε,γιατί θέλετε τη δημόσια εκπαίδευση στο τίποτα.

 
Ε. Μ.
02 Φεβ 2021 16:08

Κοιμήσου τον ύπνο του δικαίου!
Τώρα αρχίζουν τα ωραία...
Βεβαίως βεβαίως κ. Κεραμεως!

 
ΤΑΣΟΣ
02 Φεβ 2021 15:56

ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΧΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΛΑΛΙΣΤΕΣ!!! ΣΕ ΤΕΛΑΥΤΑΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΑΒΙΑΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΚΑΘΕΙΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ ΟΠΩΣ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΚΡΟΝΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ!

 
Εκπαιδευτικός
02 Φεβ 2021 15:55

Τα κριτήρια εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης δεν είναι πουθενά στον κόσμο προϊόν τυχοδιωκτισμού.
Αφορούν σε στόχευση και σχεδιασμό για το πού θέλει να πάει η κοινωνία τα επόμενα 20-50 χρόνια. Είναι προϊόν συνεργασίας με όλους τους φορείς .
Το νομοσχέδιο είναι μνημείο αντιεπιστημονικοτητας και τυχοδιωκτισμού.
Φυσικά έχει ξεκινήσει η επιμόρφωση των διευθυντών των σχολικών μονάδων στην αξιολόγηση, πράγμα που πολλοί δεν έχουν ακόμη αναφέρει στο σύλλογο διδασκόντων.
Επί της ουσίας: θα μετακυλίσουν την ευθύνη για τη χρόνια υποχρηματοδότηση στους δήμους .
Θα αυξηθούν τα φαινόμενα διαφθοράς: χαριστική βαθμολογία σε μαθητές παρεμβατικών γονέων.
Ικανοί όσοι " πηγαίνουν με τα νερά τους".
Κερδισμένη και σε αυτό το σημείο η ιδιωτική εκπαίδευση.

 
Ert
02 Φεβ 2021 15:45

Νοείται ότι δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά, απλά κανένας υπουργός δεν τους διώξε πειθαρχικά και ποινικά διότι δεν ήθελε συγκρούσεις. Επιτέλους ας απαντήσει το υπουργείο ώστε να διαλύσει αυτά τα ψεκαστήρια.....

 
..........
02 Φεβ 2021 15:42

Αυτήν ακριβώς την απεργία -αποχή έκαναν κι όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι στο δημόσιο!

 
Μ
02 Φεβ 2021 15:02

Βασικά θα έπρεπε να λογοδοτούν οι υπουργοί για τους μισθούς που παίρνουν οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, οι οποίοι υπαμείβονται!! Ντροπή για όλη την κοινωνία εκπαιδευτικοί με τέτοιες σπουδές μεταπτυχιακά καο διδακτορικά να αμείβονται με μισθούς πείνας. Η αξιολόγηση φυσικά και είναι απαραίτητη, αλλά όχι γιατί πληρώνουμε. Ας σοβαρευτούμε ως κοινωνία επιτέλους!

 
ερώτημα
02 Φεβ 2021 14:58

.....Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης, ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.................Με ποιο τρόπο ενοχοποιούνται οι μαθητές και οι οικογένειές τους για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία; Πώς το εννοείτε ακριβώς; Υπάρχει κάπου αυτό γραμμένο ή είναι αυθαίρετο;

 
Γιώργος
02 Φεβ 2021 14:55

Στ' άρματα στ άρματα εμπρός εις τον αγώνα.
Στο ίδιο έργο θεατές.

 
arte
02 Φεβ 2021 14:44

Χαιρετισμούς.. Σε όλους τους συνδικαλιστές. Ναι, μπορεί οι αξιολογικές προτάσεις να χρειάζονται βελτίωση.. Ναι, μπορεί να πρέπει οι επιστημονικά αποδεδειγμένες αξιολογικές αρχές να ενσωματώσουν την καθημερινή πρακτική και εμπειρία από τα ελληνικά σχολεία.. Ναι, θέλουν βελτίωση διάφορα επιμέρους. .ΑΛΛΑ αντί να προτείνετε ΕΣΕΙΣ που μας εκπροσωπείτε κάτι σε αυτή την κατεύθυνση, αντί να μας παραθέτετε προτάσεις συγκερασμού του καλού των εκπαιδευτικών ΚΑΙ του καλού των σχολείων, , αντί να αντιπαλεύετε όπου χρειάζεται το ΥΠΑΙΘ με τέτοιους όρους, όπως επιβάλλει η επιστημονική μας ταυτότητα ( των εκπαιδευτικών), για άλλη μια φορά λέτε σε όλα όχι.. Δεν έχετε προτάσεις; Επιστημονικές; Πρακτικές; Συγκερασμό;;; Και ενώ διαφωνούσα με την κατάργηση του συνδικαλισμού, αρχίζω να πιστευω ότι ο συνδικαλισμός, έτσι όπως λειτουργεί, ως μια παρωχημένη αντανάκλαση του παρελθόντος, όχι μόνο δεν χρειάζεται αλλά μας πάει και πίσω τους εκπαιδευτικούς. .Ελπίζω κάποια στιγμή να καταλάβετε ότι μιλάτε με όρους παρελθόντος...

 
κρύφτό
02 Φεβ 2021 14:30

Αντί να καταθέσουμε προτάσεις πως πρέπει και πως θέλουμε να γίνει κρυβόμαστε πίσω από ένα συνθηματικό ΟΧΙ και τελειώνει εδώ ο συνδικαλιστικός μας λόγος..... 35 χρόνια άρνηση . Θέση καμία. Πάντα ΟΧΙ σε όλα.

 
ΝΑΙ, Ε;;
02 Φεβ 2021 12:28

Κύριοι συνδικαλιστές,
Πάρτε το απόφαση: ΤΕΛΟΣ αυτά που ξέρατε!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!
Θα μάθετε να λογοδοτείτε για τους μισθούς που χρηματοδοτεί ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ