Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Α. Τσίπρας: Ο νόμος “Κεραμέως”θα θέσει εκτός Πανεπιστημίου 25.000 υποψηφίους - Στα Κολλέγια το μόνο κριτήριο η συνεπής πληρωμή των διδάκτρων

"Δεν ξέρω τι θα είναι αυτό που θα πρέπει να πρωτοκαταργήσουμε όταν ο λαός μας δώσει την εντολή να κυβερνήσουμε "
Δημοσίευση: 03/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Από φέτος και κάθε χρόνο    25.000   παιδιά δεν θα έχουν τη δυνατότητα να μπουν στα δημόσια πανεπιστήμια, με βάσει το νέο νόμο που συζητείται στη Βουλή, είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας  στη  διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Δημοκρατία & εκπαίδευση: η κυβερνητική απειλή και η απάντηση της κοινωνίας»
 
Όσον αφορά την “τύχη” του συγκεκριμένου νομοσχεδίου ο Α. Τσίπρας σημείωσε: “Τόσα που γίνονται το τελευταίο διάστημα, δεν ξέρω τι θα είναι αυτό που θα πρέπει να πρωτοκαταργήσουμε όταν δοθεί η δυνατότητα και δημιουργηθούν οι συνθήκες εκείνες ώστε ο ελληνικός λαός να δώσει την εντολή για μια προοδευτική διακυβέρνηση στον τόπο”.

“Στα ιδιωτικά κολέγια δεν θα υπάρχει κανένα κριτήριο για την εισαγωγή, κανένα βαθμολογικό κριτήριο ή κριτήριο αριστείας, παρά μονάχα η συνεπής πληρωμή των διδάκτρων. Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί στους οποίους η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη λέει ότι δεν θα έχουν τη δυνατότητα αυτή τα 25.000 αυτά παιδιά που φέτος δε θα μπουν στα δημόσια πανεπιστήμια;”, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και υπογράμμισε:

  • Είναι οι νέοι που ως επί το πλείστον δεν ανήκουν στην κάστα των ισχυρών της ελληνικής κοινωνίας. Και είναι αυτοί που θα οδηγηθούν στο να γίνουν η νέα πελατεία μιας βιομηχανίας που έρχεται και εδώ στην Ελλάδα για να κάνει δουλειές με τις πλάτες μιας κυβέρνησης που αποδεικνύεται πολύ πρόθυμη να εξυπηρετήσει οικονομικά συμφέροντα.
  • Και πώς επιτυγχάνεται αυτό; Αυτό επιτυγχάνεται με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, κάνοντας δηλαδή ξανά κουρελόχαρτο το βαθμό απολυτηρίου και πετώντας «έξυπνα», πονηρά θα έλεγα, το μπαλάκι στα εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στα πανεπιστήμια, για να ορίσουν αυτά τον αριθμό των εισακτέων.
  • Τι θα προκαλέσει αυτή η απαράδεκτη μεθόδευση εναντίον των δημοσίων ΑΕΙ; Θα προκαλέσει πρώτα απ’ όλα αύξηση της μαθητικής διαρροής στο λύκειο και μείωση των αποφοίτων του λυκείου, λόγω της δυσκολίας εισαγωγής στα ΑΕΙ.
  • Δεύτερον, αύξηση της φοίτησης σε φροντιστήρια και των σχετικών οικογενειακών δαπανών, καθώς είναι προφανές ότι το φροντιστήριο πια, θα γίνεται σχεδόν απαραίτητο σε όλες τις τάξεις του λυκείου.
  • Τρίτον, θα προκαλέσει την πλήρη ακύρωση του μορφωτικού ρόλου του λυκείου σε όλες τις τάξεις, δεδομένης της έμφασης σε ό,τι είναι εξεταστικά χρήσιμο και όχι μαθησιακά.
  • Τέταρτον, θα προκαλέσει μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, δεδομένου ότι αυτή έχει συνδεθεί με τον αριθμό των φοιτητών και άρα σταδιακό κλείσιμο ή συγχώνευση ακόμα και τμημάτων με πολλές δεκαετίες λειτουργίας.
  • Τέλος, θα έχουμε και κλείσιμο και συγχώνευση τμημάτων και άρα περιορισμό του παραγόμενου ερευνητικού έργου των ελληνικών πανεπιστημίων και αύξηση κατ’ επέκταση της λεγόμενης διαρροής εγκεφάλων, αυτού που ονομάζουμε brain drain, δηλαδή της μετανάστευσης νέων και εξειδικευμένων ερευνητών στο εξωτερικό.
  • Αυτή λοιπόν κατά την άποψή μου είναι πιο η κρίσιμη πτυχή αυτού του νομοσχεδίου. Και δεν είναι τυχαίο που ξεκίνησα απ’ αυτό, ακριβώς διότι θεωρώ ότι έχουμε χρέος να ενημερώσουμε την ελληνική οικογένεια για το τι ακριβώς θέλει να πετύχει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη μ’ αυτές τις αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης.
  • Διότι αυτές οι αλλαγές είναι αλλαγές που θα έρθουν να επιβαρύνουν τον οικονομικό προϋπολογισμό του κάθε ελληνικού νοικοκυριού και να διευρύνουν τις ανισότητες ανάμεσα σ’ αυτό που ονομάζουμε λαϊκή οικογένεια ή μεσαία οικογένεια, μεσαία στρώματα, και στις ελίτ που έχουν τη δυνατότητα είτε σε κολέγια εντός της χώρας είτε εκτός της χώρας να σπουδάζουν τα παιδιά τους. Κατά την άποψή μου αυτό είναι πάρα πολύ κρίσιμο.

Πανεπιστημιακή Αστυνομία

“Η δεύτερη σημαντική αντιδραστική παρέμβαση, ας μου επιτραπεί ο όρος, η δεύτερη κρίσιμη πτυχή του νομοσχεδίου, είναι αυτή που έχει να κάνει με τη συκοφάντηση του δημοσίου πανεπιστημίου για μια ακόμη φορά, ως χώρου, ως χώρων συνολικά τα πανεπιστήμια στη χώρα μας, ως χώρων εγκληματικών δράσεων ή ορμητηρίων εγκληματιών” είπε ο αρχηγόςντης αξιωματικής αντιπολίτευσης και τόνισε:.

  • Και η επικοινωνιακή υλοποίηση, εργαλειοποίηση, ας μου επιτραπεί ο όρος, ενός υπαρκτού προβλήματος εδώ, από την πλευρά της κυβέρνησης, όπως αυτού του προβλήματος της ασφάλειας και της παραβατικότητας σε ορισμένα ιδρύματα γίνεται ακριβώς για να χαϊδέψει τ’ αυτιά ενός συντηρητικού ακροατηρίου. Γίνεται για να επιδείξει πυγμή η κυβέρνηση, αλλά και για να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση από το βασικό επιδιωκόμενο, που είναι κατά την άποψή μου η εξυπηρέτηση των κολεγίων και η διεύρυνση των ανισοτήτων στον εκπαιδευτικό χώρο.
  • Είναι προφανές ότι η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, με ένστολους ειδικούς φρουρούς που θα υπάγονται απευθείας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, είναι μια ακραία πράξη ιδεοληπτικής εμμονής που κανείς σώφρων άνθρωπος δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα υπήρχε μια κυβέρνηση που θα την πρότεινε για να επιλύσει δήθεν προβλήματα.
  • Η αντιμετώπιση των κρουσμάτων βίας και παραβατικότητας, μπορεί να αντιμετωπιστεί με πάρα πολλούς τρόπους. Κυρίως, μπορεί ν' αντιμετωπισθεί με την αξιοποίηση των προτάσεων της ίδιας της πανεπιστημιακής κοινότητας. Και γνωρίζω, έχοντας συνομιλήσει με τους πρυτάνεις και τους αντιπρυτάνεις, ότι έχουν καταθέσει πολύ ενδιαφέρουσες και ρεαλιστικές προτάσεις.
  • Το μόνο βέβαια είναι ότι τα όποια υπαρκτά κρούσματα, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με ένοπλους, ανεκπαίδευτους, το τονίζω, ανεκπαίδευτους, ειδικούς φρουρούς.
  • Όλοι γνωρίζουμε το πόσα αρνητικά παραδείγματα έχουμε από τη δράση ανεκπαίδευτων ειδικών φρουρών έξω από τα πανεπιστήμια. Όχι κατ’ ανάγκη σε ζητήματα που άπτονται των κρουσμάτων βίας πέριξ των πανεπιστημίων, αλλά και στην αντιμετώπιση της κοινής παραβατικότητας. Όταν ένας αστυνομικός είναι ανεκπαίδευτος, τότε είναι προφανές ότι υπάρχει κίνδυνος, πόσο δε μάλλον μέσα στον ευαίσθητο πανεπιστημιακό χώρο.
  • Η κυβέρνηση, λοιπόν, είναι προφανές ότι επιχειρεί έναν μείζονα αντιπερισπασμό. Η κυβέρνηση είναι προφανές ότι επιλέγει, είναι επιλογή της, το κάνει επίτηδες δηλαδή, αυτό θέλω να πω, επιλέγει να το φτάσει στα άκρα. Και είναι χαρακτηριστική η δήλωση σήμερα του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, του κ. Χρυσοχοΐδη, αναφορικά με τους πρυτάνεις.
  • Είπε, ούτε λίγο ούτε πολύ, στη Βουλή, ότι οι πρυτάνεις είναι εθισμένοι στην απειλή κακοποίησης. Και νομίζω ότι αυτή η δήλωση είναι επίτηδες προσβλητική. Και θα μου επιτραπεί ο παραλληλισμός εδώ έχουμε μια παραλλαγή, μια παράφραση του επικοινωνιακού δόγματος του Τραμπ, του πρώην Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών.
  • Αναφέρεται ο κ. Χρυσοχοΐδης σε ένα ακροατήριο που τρέφεται με παρόμοια επιχειρήματα. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου η απάντηση από την πλευρά της Αριστεράς και του φοιτητικού κινήματος, των προοδευτικών δυνάμεων, δεν είναι να πέσουμε στο επίπεδο της τραμπικής έκφρασης επικοινωνίας που επιχειρεί σήμερα ο κ. Χρυσοχοΐδης εκπροσωπώντας την ελληνική Δεξιά, αν και προέρχεται από τον δημοκρατικό χώρο.
  • Αλλά ίσως αποδεικνύεται και στην ιστορία ότι οι πιο σκληροί Ταλιμπάν πολλές φορές είναι αυτοί οι οποίοι μεταπηδούν από τον ένα χώρο στον άλλον και ενδεχομένως και πιο αποτελεσματικοί σε αυτό που θέλουν να κάνουν.
  • Σε κάθε περίπτωση, αυτό που εδώ επιδιώκεται, πέραν της εμφανούς προσπάθειας του αποπροσανατολισμού και της εργαλειοποίησης ενός υπαρκτού προβλήματος, είναι η υλοποίηση ενός δόγματος -το είχε εκφράσει με μεγάλη καθαρότητα, αν δεν κάνω λάθος, και ο κ. Βορίδης και ο κ. Γεωργιάδης, οι δυο προερχόμενοι από την άκρα Δεξιά εκπρόσωποι υπουργοί της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη-, που ήταν «να τελειώνουμε επιτέλους με την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς που επιβλήθηκε στην ελληνική κοινωνία μετά τη Μεταπολίτευση».
  • Δεν είμαι καθόλου βέβαιος όμως ότι με αυτό το δρόμο και με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να τελειώσει αυτό που ονομάστηκε «ιδεολογική ηγεμονία» και δεν ήταν όμως τίποτε άλλο παρά η έκφραση των συνταγματικά προβλεπόμενων δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και της δημοκρατίας και της δυνατότητας της αυτονομίας της πανεπιστημιακής κοινότητας, του αυτοπροσδιορισμού και του αυτοελέγχου.
  • Θέλω να μη μακρηγορήσω γι' αυτό και θα κλείσω. Είπα πιο πριν ότι η απάντηση που πρέπει να δοθεί δεν πρέπει να είναι μια απάντηση ίδιου επιπέδου, πρόκληση απέναντι στην πρόκληση. Αλλά, απέναντι στην πρόκληση, επιχειρήματα. Όχι συνθήματα, επιχειρήματα.
  • Για μας η ασφάλεια των φοιτητών, των καθηγητών και των εργαζομένων στα ΑΕΙ αποτελεί προτεραιότητα, όπως και η ασφάλεια όλων των πολιτών. Είναι στοιχείο της δημοκρατίας. Είναι χρέος και ευθύνη του κράτους όμως να παρέχει τους πόρους εκείνους στα πανεπιστήμια, ώστε οι πρυτανικές Αρχές να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν έργα αναβάθμισης, ηλεκτροφωτισμός, συντηρήσεις των μεγάλων campus των πανεπιστημιακών και των χώρων των σχολών, για να έχουν τη δυνατότητα στον προϋπολογισμό τους, ώστε να συμπεριλαμβάνονται και σε συγκεκριμένες οργανικές θέσεις ανάλογα με την υπόδειξη κάθε ιδρύματος για την αποτελεσματική φύλαξη των ιδρυμάτων σε 24ωρη βάση.
  • Δεν είναι απολύτως κατανοητό σε εμένα πώς είναι δυνατό αυτοί οι οποίοι πριν από λίγα χρόνια απέλυαν εκατοντάδες χιλιάδες φύλακες, μεταξύ αυτών και πανεπιστημιακούς φύλακες, σήμερα να έρχονται να μας πουν ότι είναι πρόβλημα αυτό που και αυτοί με τις απολύσεις αυτές δημιούργησαν και θα λυθεί με ένοπλους ειδικούς φρουρούς μέσα στα πανεπιστημιακά Ιδρύματα και μάλιστα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
  • Επίσης, δεν μου είναι καθόλου κατανοητό πως είναι δυνατό οι όποιες πράξεις παραβατικότητας και ανομίας -ιδίως τα εγκλήματα κατά της ζωής- να μην πατάσσονται από τη στιγμή που το νομικό πλαίσιο έχει αλλάξει πολλές φορές τελευταία ακριβώς γι' αυτό τον λόγο και δεν υπάρχει πια καμία δικαιολογία, όπως υπήρχε μέχρι πρότινος δήθεν ότι το άσυλο ήταν αυτό που εμπόδιζε την Αστυνομία να πράξει αυτό που πράττει σε κάθε χώρο όπου υπάρχει έγκλημα κατά της ζωής.
  •  

Σχόλια (42)

 
Σπουδές για τους νέους χωρίς αποκλεισμούς
05 Φεβ 2021 16:43

Το ζήτημα είναι ΟΛΟΙ οι μαθητές να έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πανεπιστημιακών μαθημάτων που θα τους ανοίξουν ορίζοντες για τα επόμενα 20 χρόνια, αντί να μιλάμε για δήθεν ανούσιες (!) σπουδές και ότι, για παράδειγμα, είναι καλύτερα να εργαστούν ως αυτοδίδακτοι προγραμματιστές και να βρουν μόνοι τους (!) τον δρόμο τους αντί να σπουδάσουν Πληροφορική σε κάποιο ΑΕΙ, με τη βοήθεια των καθηγητών και των συμφοιτητών τους.

Ας καταλάβουν όλοι ότι οι σπουδές στην Τριτοβάθμια απευθύνονται κυρίως στους νέους, το δικό τους μέλλον είναι που διαμορφώνουν όχι αυτό των ήδη εργαζομένων που μετεκπαιδεύονται. Ειδικά το ακαδημαϊκό περιβάλλον προσφέρει πολλά ερεθίσματα, κοινωνικά και εκπαιδευτικά, και σίγουρα ο αποκλεισμός μεγάλης μερίδας του πληθυσμού από αυτό δεν ευνοεί μια κοινωνία μακροπρόθεσμα.

Επίσης, και τα ΙΕΚ μπορούν να αναβαθμιστούν και να δίνουν ευκαιρίες για περαιτέρω μάθηση.

@ Manos
05 Φεβ 2021 14:08

Εννοείται πως δεν είναι αποδεκτό να μένουν εκτός Τριτοβάθμιας (ΑΕΙ ή ΙΕΚ) τόσες χιλιάδες νέοι. Ούτε είναι σωστό να υποβαθμίζουμε τα 18χρονα παιδιά μαθαίνοντας από νωρίς πως είναι προτιμότερο να αποφύγουν τις δυσκολίες που όλοι συναντούν στα πρώτα τους βήματα.

Έλεος πια με τα λογύδρια περι χαμηλού επιπέδου των μαθητών ή των φοιτητών, λες και ζούμε στο 1890 και αρκεί ένα δίπλωμα για να θεωρείσαι ειδικός στην Επιστήμη.

Τα παιδιά που γεννήθηκαν στον 21ο αιώνα δε πρέπει να συμβιβάζονται με τις μαθησιακές αδυναμίες και κενά που τυχόν έχουν γιατί η πορεία τους θα είναι μακριά - δεν αρκεί το ταλέντο και η κλίση σαν εφόδια, χρειάζεται οργανωμένη μελέτη και δυνατότητα προσήλωσης σε έναν στόχο. Αυτά διδάσκει η προσπάθεια για μια αξιοπρεπή πορεία στο Πανεπιστήμιο και το Σχολείο, ας μη βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες σε μαθητές ότι δήθεν "δεν κάνουν για σπουδές"!

 
bob mastoras
05 Φεβ 2021 16:28

@Manos
" μόνο πολύ μικρό ποσοστό που αποφοιτεί, κατέχει πραγματικά το αντικείμενο που σπούδασε "

Την πηγή αυτής της γνώσης μπορείτε να μας την αποκαλύψετε; Μήπως είναι πρωτογενής; Το ξέρετε εσείς και μας το ανακοινώνεται δηλαδή; Γιατί για να συμβαίνει αυτό θα πρέπει α) να είστε πραγματικός γνώστης μερικών αντικειμένων και β) να έχετε ικανή επαφή με επαρκή αριθμό συναδέλφων σας και να τους έχετε μετρήσει και ζυγίσει. Και να τους έχετε βρει ελλιπείς.

Μήπως στα αντικείμενα σας περιλαμβάνεται και η μηχανική;

 
Manos
05 Φεβ 2021 14:08

Αν σκεφτείς ότι μόνο πολύ μικρό ποσοστό που αποφοιτεί, κατέχει πραγματικά το αντικείμενο που σπούδασε και λιγότεροι από τους μισούς βρίσκονται στα όρια της αξιοπρέπειας, το να μείνει εκτός της Γ-βαθμιας ένα 30% των μαθητών είναι αποδεκτό. Αυτό που δεν ειναι αποδεκτό, είναι ο κακός επαγγελματικός προσανατολισμός. Το να έχει ταλέντο κάποιος πχ σαν προγραμματιστής, να τον πιέζουν οι γονείς του να μπει πολυτεχνείο γιατι θεωρούν το δίπλωμα του μηχανικού κάτι σαν τίτλο ευγενείας, να μην μπορει το παιδί να αποδώσει και τελικά να περνάει σε ΤΕΙ. Να το τελειώνει με μισή καρδιά και τελικά να μην κάνει τίποτα στη ζωή του. Να καταλήγει με μια ειδικότητα που τη μισεί, επειδή αυτό θέλανε κάποιοι άλλοι. Οπότε, καλύτερα λοιπόν να τον αποκλείσεις εξ' αρχής από τέτοια αδιέξοδα, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να βρει το δρόμο μόνος του, παρά χάνοντας την ώρα του σε σπουδές ανούσιες.

 
Και Fake News και Gialantzi
04 Φεβ 2021 22:20

@Άψογος
Αχαχαχα! Επίσης να συμπληρώσω, ότι ο εγγονός του Α. Τσίπρα μόλις πήρε το Διδακτορικό του από το Χάρβαρντ....
Αλλά έτσι είναι αγαπητέ μου, όταν κάναν τα fake news, σλόγκαν, αυτοί που τα εφηύραν.

@Giannis
Τι έχεις Γιάννη? Τί είχα πάντα....

 
Στην Ευρώπη το 50% των νέων είναι πτυχιούχοι
04 Φεβ 2021 22:18

Η Ελλάδα είναι πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μάλιστα υστερεί εμφανώς σε μεταπτυχιακές σπουδές στις ηλικίες 22 έως 34 σε σχέση με ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπου πάνω από το 50% των νέων είναι τουλάχιστον πτυχιούχοι ΑΕΙ.

Δείτε τα στοιχεία της ΕΕ για το 2019 κι ας σταματήσει η διακίνηση "θεωριών" ότι δήθεν στην Ελλάδα δε χρειάζονται να σπουδάζουν οι νέοι. Σε μια χώρα που δεν έχει ούτε βαριά βιομηχανία ούτε τεράστιες αγροτικές εκτάσεις, η είσοδος στο Πανεπιστήμιο και η μετεκπαίδευση είναι απαραίτητες για τον 21ο αιώνα.

Οι σημερινοί 15χρονοι θα πρέπει να έχουν τα εφόδια για να ζήσουν και να εργαστούν το 2030. Ας το σκεφτούν όσοι αναπολούν τις συνθήκες σπουδών το 1930, που ο μισός πληθυσμός στην Ελλάδα ήταν αγράμματος, και εργαζόταν σε απλές χειρωνακτικές θέσεις.

Κανένα συμφέρον δεν έχει η κοινωνία από τον αποκλεισμό των νέων από την γενική εκπαίδευση: Η φοίτηση στην Τριτοβάθμια είναι μονόδρομος για το ΣΥΝΟΛΟ των μαθητών που γεννήθηκαν μετά το 2005, σε αναλογία 70/30 σε ΑΕΙ και Δημόσια ΙΕΚ. Ούτε μπορεί ένας "πλούσιος" να αγοραζει πτυχία με μηδενική αξιολόγηση ικανοτήτων, γι'αυτό και τα ευρωπαϊκά κράτη πιστοποιούν τις ιδιωτικές επιχειρήσεις στον χώρο της Εκπαίδευσης είτε αυτές είναι σχολεία είτε είναι κολλέγια.

Πάντα θα υπάρχει μια μειονότητα που θα επιλέγει ιδιωτικές δομές, αυτό δεν συνεπάγεται αποδοχή της συστημικής αποτυχίας στη δημόσια παιδεία: Οι 9 στους 10 μαθητές, ανεξαρτητα από ποια κοινωνική τάξη προέρχονται, μπορούν να γράψουν τουλάχιστον τη βάση σε ΟΛΑ τα μαθήματα αρκεί να τους δοθεί η υποστήριξη από την Α' Δημοτικού μέχρι την Γ' Λυκείου.

Αν περιμένουμε στο τέλος του Λυκείου να λυθούν όλα τα συσσωρευμένα προβλήματα τότε μοιάζει λογικό το απόφθεγμα ότι «δεν τα παίρνουν όλοι τα γράμματα», όπως έλεγαν πριν από χρόνια και απέκλειαν τους μαθητές από το Γυμνάσιο ή τις γυναίκες από το Πανεπιστήμιο...

@ Σωτήρης
03 Φεβ 2021 15:4

Έχουμε τους περισσότερους πτυχιούχους τριτοβάθμιας σε όλη την Ευρώπη.

Παίρνει πτυχίο ο κάθε άσχετος και μετά έχει απαιτήσεις να διοριστεί στο δημόσιο και δεν πάει να μάθει κάποια τέχνη. Σου λέει εγώ είμαι επιστήμονας. Έτσι χαλάει η νοοτροπία και αυτό είναι το χειρότερο.

Με τις νέες ρυθμίσεις οι 9 στους 10 πλέον που δεν κάνουν για πανεπιστημιακές σπουδές θα πάρουν το δρόμο για τεχνικές ειδικεύσεις. Δεν είναι ρατσιστικό αυτό, είναι και προς συμφέρον και των ίδιων και της κοινωνίας .

 
Άψογος
04 Φεβ 2021 20:28

@Giannis 03 Φεβ 2021 07:48

> Νομίζω ότι ο γιός του κυρίου Τσίπρα σπουδάζει σε Κολλέγιο .
> Μήπως κάνω λάθος; δεν νομίζω.

Έχεις απόλυτο δίκαιο. Ο εντεκάχρονος γιος του Τσίπρα τελείωσε το λύκειο και μπήκε ήδη σε κολλέγιο. Εκτός αν μιλάς για το μικρό που είναι οχτώ.

Μήπως κάνεις λάθος; Δεν νομίζεις, ε;

 
Απόσυρση τώρα!!!
04 Φεβ 2021 17:40

@Σωτήρης
Δηλαδή, να ξαναγυρίσουμε στην εποχή που ο γιατρός θα βγάζει το παιδί του γιατρό και ο δικηγόρος το παιδί του δικηγόρο και ούτω καθ΄εξής, επειδή όπως λέτε το παιδί του γιατρού επιβάλλεται να γίνει γιατρός κι ας είναι ντουβάρι...
Θα βρει εκείνος τον τρόπο με τα λεφτά του να τον σπουδάσει κι όχι με τις ικανότητές του...
Άρα εμείς σαν κράτος να τον "διευκολύνουμε" λοιπόν και να του δώσουμε το πτυχίο του παιδιού του στο πιάτο...Γιατί αυτό κάνουμε...
Το παιδί του μεροκαματιάρη όμως αν έχει μια ατυχία στις πανελλαδικές, να καταδικαστεί να θάψει τα όνειρά του, αφού για τα παιδιά αυτά η μόνη μέριμνα, από δω και στο εξής θα είναι τα πτυχία 2ης κατηγορίας...
Εκτός από εσάς, που έχετε συμφέρον (κολεγιάρχες και πλούσιοι γονείς), έχετε σκεφτεί σε λίγα χρόνια πόσους άχρηστους πτυχιούχους θα έχουμε, οι οποίοι θα έχουν βγει από τα ιδιωτικά κολέγια;
Αναλογιστείτε λοιπόν, ότι όσοι επικροτείτε το νόμο Κεραμέως, ζητάτε να αμβλύνεται την ήδη υπάρχουσα ανισότητα.

 
ΑΝΤΙΔΕΞΙΟΣ - ΑΝΤΙΣΥΡΙΖΑ
04 Φεβ 2021 13:37

Κύριε γιατί ως πρωθυπουργός δεν καταργήσατε τα κολέγια; Γιατί εν μια νυκτί βαφτίσατε τα ΤΕΙ πανεπιστήμια; Μήπως θέλετε να "παράγουμε" πτυχιούχους χωρίς αντίκρισμα; Να ξέρετε έτσι πάτε ακόμη πιο μακριά από την εξουσία. Τελειώσατε.

 
ας καταργησει την παρουσια του
04 Φεβ 2021 11:21

θα επιτελεσει ανθρωπιστικό εργο..

 
ELLI
03 Φεβ 2021 22:59

@Σωτήρης
Μπορεί όπως λες αυτοί οι άνθρωποι να μην έχουν εφόδια και ικανότητες, αλλά έχουν κάθε δικαίωμα να αποκτήσουν. Δικαίωμα στην Εκπαίδευση πρέπει όλοι να έχουν.

 
Εθελοτυφλείτε
03 Φεβ 2021 21:02

@Σωτήρης@.Τη νοοτροπία δεν την ορίζει ο πτυχιούχος, αλλά ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας που προτιμά τα φθηνά (έως εξευτελιστικά φθηνά) εργατικά χέρια, με όλα όσα συνεπάγεται αυτή η τακτική. Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες έχουμε πληθώρα τέτοιων χεριών. Κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε?

 
Εθελοτυφλείτε
03 Φεβ 2021 20:09

@Σωτήρης@.Τη νοοτροπία δεν την ορίζει ο πτυχιούχος, αλλά ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας που προτιμά τα φθηνά (έως εξευτελιστικά φθηνά) εργατικά χέρια, με όλα όσα συνεπάγεται αυτή η τακτική. Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες έχουμε πληθώρα τέτοιων χεριών. Κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε?

 
Να μην κάνει πίσω
03 Φεβ 2021 17:42

Θα ζητήσει, ο Τσίπρας συγνώμη από τα παιδιά και τις οικογένειες τους που θα είναι σε σχολές που δεν θα μπορούν να σπουδάσουν. Με 3,4 και 5 δεν μπορείς να σπουδάσεις, δεν κανείς για αυτό που δίνει και ζητάει το πανεπιστήμιο. Μπορείς όμως να προκόψεις, να καλλιεργηθείς, να είσαι ευτυχισμένος με μια άλλη εργασία, με μια τέχνη η κάτι άλλο.
Καταστρέφουμε τους νέους με το να τους υποσχόμαστε πτυχία που δεν θα τους κάνουν ευτυχισμένους αλλά να νοιωθουν πάντα μειονεκτικά προσπαθώντας να σπουδάσουν κάτι που δεν μπορούν.
Συνειδητές επιλογές βάση των πραγματικών θέλω και ικανοτήτων.
Καταστρέψαμε γενιές με αυτές τις μπαρούφες.
Μπράβο στο υπουργείο, να μην κανει πίσω

 
ΦΟΙΤΗΤΗΣ
03 Φεβ 2021 16:00

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΤΕ ΤΑ ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΠΥΔΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΤΕΡΓΗΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΚΑΤΙ?

 
Σωτήρης
03 Φεβ 2021 15:46

Όποιος γράφει 2 στις εξετάσεις συνήθως προέρχεται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα , δεν έχει την παραμικρή επαφή με τη γνώση και ούτε έχει χρήματα να γραφτεί σε κολλέγιο. Επομένως θα συνεχίσει σε κάποια σχολή του ΟΑΕΔ , άντε σε κάποιο ΙΕΚ ή κατευθείαν θα μαθητεύσει σε κάποιο τεχνίτη έξω στην αγορά για να μάθει κάποια τέχνη. Και έτσι είναι το σωστό να γίνει . Δεν γίνεται όλοι να μάθουν γράμματα. Αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν τα εφόδια και τις ικανότητες να ανταποκριθούν σε ανώτατες σπουδές. Τι λαϊκισμός είναι αυτός να μπουν όλοι στα πανεπιστήμια;
Τα κολλέγια είναι πανάκριβα και σπάνια θα υπάρξει μαθητής του 2 που έχει τα οικονομικά να γραφτεί εκεί. Αλλά ακόμα και αν υπάρξει μια μειοψηφία από τους μαθητές του 2 που θα γραφτεί σε κολλέγια καλύτερα τα λεφτά να μείνουν στην Ελλάδα παρά να πάνε στο εξωτερικό. Ο πλούσιος πάντα θα βρει τον τρόπο να σπουδάσει. Είτε μας αρέσει είτε όχι αυτόν δεν μπορείς να τον εμποδίσεις σε συνθήκες ευρωπαϊκής Ένωσης . Μπορεί να πάρει χαρτιά χωρίς κόπο αλλά όταν είσαι σε ευρωπαϊκή ένωση δεν μπορείς να βάλεις εμπόδια σε κολλέγια και ξένα πανεπιστήμια. Στο κάτω κάτω με τα δικά του λεφτά θα χρηματοδοτήσει τις σπουδές του και όχι με τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου.
Η κοινωνία χρειάζεται και τις τεχνικές χειρωνακτικές εργασίες για να προοδεύσει. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αλλαγή του μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Έχουμε τους περισσότερους πτυχιούχους τριτοβάθμιας σε όλη την Ευρώπη.
Παίρνει πτυχίο ο κάθε άσχετος και μετά έχει απαιτήσεις να διοριστεί στο δημόσιο και δεν πάει να μάθει κάποια τέχνη. Σου λέει εγώ είμαι επιστήμονας. Έτσι χαλάει η νοοτροπία και αυτό είναι το χειρότερο.
Με τις νέες ρυθμίσεις οι 9 στους 10 πλέον που δεν κάνουν για πανεπιστημιακές σπουδές θα πάρουν το δρόμο για τεχνικές ειδικεύσεις. Δεν είναι ρατσιστικό αυτό, είναι και προς συμφέρον και των ίδιων και της κοινωνίας .

 
@ΔΕΠ @Τσίπρας
03 Φεβ 2021 15:27

ΔΕΠ: Μάλλον δεν έχετε καταλάβει ορθώς... όταν υπάρχουν ΚΕΝΕΣ θέσεις (90% ημερήσια ΓΕΛ) σημαίνει, ότι (δυνητικά) μπαίνουν όλοι. Και όταν λέμε όλοι, εννοούμε ΟΛΟΙ! Περαιτέρω στην κατανομή των υποψηφίων ανά Τμήμα, που λέτε, αυτό είναι άλλο ζήτημα... Άρα, εδώ και αρκετά χρόνια "εκπαιδεύονται στα ΑΕΙ *όλοι* ακόμη και αυτοί με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα και τις εξετάσεις"! .

Ο μπουμπούνας και πλούσιος όχι μόνο θα "πάρει" το πτυχίο της αρεσκείας του (το πως, ξέρεις φαντάζομαι), αλλά θα πάρει (βυσματικά) και την (καλή) θέση-πόστο εργασίας, ενώ ο μελετηρός και επιτυχών στις πανελλήνιες θα μεταναστεύσει να βρει την τύχη του (εκτός και αν δεν ζεις Ελλάδα και δεν τα πιστεύεις αυτά)...

Τσίπρας: άλλο πράγμα ότι δεν θα μπαίνουν 25.000 παιδιά όπως (λαϊκίστικα προφανώς) αφήνεις να εννοηθεί (π.χ. μείωση εισακτέων) και άλλο πράγμα το να πρέπει να γράψουν και 5 αράδες, για να "κερδίσουν" την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Και είναι και άσχημο να θεωρείς εκ των προτέρων τα 25.000 παιδιά ως "αδιάβαστους"! Γιατί αυτών τα αυτιά (θες να) "χαϊδεύεις"...

Γενικό σχόλιο: τα πανεπιστήμια δεν είναι απαραίτητα για όλους... όποιος θέλει περαιτέρω (από τη δβθμια) μόρφωση (αναφαίρετο δικαίωμα για όλους) υπάρχουν και εναλλακτικές μορφές μάθησης (μη-τυπική, άτυπη, κ.λπ.)!

 
Evi
03 Φεβ 2021 15:25

Ελπίζω όσοι εδώ μέσα συμφωνούν με την υπουργό να μην είναι εκπαιδευτικοι...είναι αδιανόητο εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης να έχουν αυτές τις θέσεις κ να μην βλέπουν την εκπαιδευτική ανισότητα...όταν λοιπόν φτάσουμε στην ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών κυρίες κ κύριοι του esos οι θέσεις σας ίσως έχουν αξία.

 
...
03 Φεβ 2021 15:24

Αν τα καταργήσει όλα,ακόμα καλύτερα!

 
Άσχετοι με άποψη
03 Φεβ 2021 15:19

Μένουμε σαράντα χλμ μακριά από την πόλη. Ούτε φροντιστήριο υπάρχει εδώ πάνω, ούτε καν ανθρώπινη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Εσείς που κρίνετε εύκολα και αβασάνιστα τους άλλους (φαντάζομαι ποτέ τον εαυτό σας), θεωρείτε ισότιμο ένα παιδί με 5000- 6000 μόρια, αλλά ΟΛΑ δικά του, αποτέλεσμα των δικών του και ΜΟΝΟ προσπαθειών, με τα παιδάκια σας που ΚΑΙ φροντιστηριάκια κάνουν, ΚΑΙ ιδιαίτερα, ΚΑΙ με όλες τις ανέσεις? Προφανώς σας βολεύει να σπουδάζετε τα παιδάκια σας με ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΦΟΡΟΥΣ που ούτε δρόμο δεν έχουμε για να μετακινηθούμε. Αλλά πού να σκεφτείτε εσείς οι αποψάκηδες τέτοια πράγματα. Ελάτε για ένα χρόνο εδώ και μετά να δούμε αν θα λέτε τα ίδια. Τα καλά και συμφέροντα μόνο. Άιντε εδώ μέσα.

 
Χρήστος
03 Φεβ 2021 15:13

@Αν οι 25000,... Δηλαδή το γεγονός ότι πέρασε κάποιος όπως εγώ σε Πανεπιστήμιο για παράδειγμα με 12, 10, 5 και 2,5 αποτελεί για σένα πρόβλημα. Και για να λύσω και την απορία πήρα και 2 χρηματικές υποτροφίες από το ΙΚΥ λόγω των επιδόσεων μου και πήρα και πτυχίο με 9,7 με άριστα το 10. Για αυτό καλό είναι να μην γενικεύουμε και το ίδιο πρέπει να κάνει και η υπουργός όταν μιλάει στη Βουλή και λέει ότι κοροϊδεύουμε αυτούς που περνούν στα Πανεπιστήμια με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Να μην τους κοροϊδεύετε καθόλου!!!!!

 
Ενίσχυση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
03 Φεβ 2021 14:39

Η βαθμολογική απόδοση είναι συνάρτηση και οικονομικών-κοινωνικών συνθηκών, καλό να μην το ξεχνάμε. Πολύ εύκολα ένα 7/20 γίνεται 12/20 εαν υπάρχει υποστήριξη μέσω ιδιωτικής διδασκαλίας, σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα, που συχνά ξεκινούν από την Α' Γυμνασίου.

Μην μπερδεύουμε την ανάγκη εξορθολογισμού της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την εξίσου επιτακτική ανάγκη της ενίσχυσης της Δευτεροβάθμιας: Το υπουργείο πρέπει να καθιερώσει Ζώνη Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα για όλους τους μαθητές στο Γυμνάσιο και το Λύκειο - η απόδοση στις απολυτήριες πανελλαδικές εξετάσεις συνδέεται με όλη τη σχολική πορεία, και υπάρχουν περιοχές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπου οι μαθητές είναι αφημένοι στη μοίρα τους

Ούτε φυσικά είναι λογικό να ισχυριζόμαστε ότι όσοι έχουν την οικονομική άνεση μπορούν να "αγοράσουν" το δικαίωμα σε σπουδές, ανεξάρτητα αν έχουν ίδια ή χειρότερη απόδοση! Η Ευρώπη ρυθμίζει την απονομή τίτλων σε όλους τους τομείς, δεν παίρνει Πανεπιστημιακό πτυχίο κάποιος που έγραψε 3 απλώς επειδή έκανε εγγραφή σε μια ιδιωτική επιχείρηση.

Το ελληνικό κράτος πρέπει να επενδύσει στους νέους και να μην τους αφήνει εκτός δομών εκπαίδευσης - αν οι σημερινοί 18χρονοι δεν εκπαιδευτούν είτε σε Πανεπιστήμια είτε σε ΙΕΚ δε θα έχουν κανένα μέλλον στην αγορά εργασίας μετά το 2030.

@ ΔΕΠ
03 Φεβ 2021 10:00

Φυσικά! Κάποιοι μένουν πάντα εκτός ΑΕΙ. Οι πόροι είναι περιορισμένοι. Δεν είναι λογικό να εκπαιδεύονται στα ΑΕΙ *όλοι* ακόμη και αυτοί με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα και τις εξετάσεις. Οπότε ναι, καποιοι μένουν απ'έξω. Ετσι γίνεται σε όλο τον κόσμο.

 
αναρωτιέμαι
03 Φεβ 2021 14:29

............., θα έχουμε και κλείσιμο και συγχώνευση τμημάτων και άρα περιορισμό του παραγόμενου ερευνητικού έργου των ελληνικών πανεπιστημίων και αύξηση κατ’ επέκταση της λεγόμενης διαρροής εγκεφάλων, αυτού που ονομάζουμε brain drain, δηλαδή της μετανάστευσης νέων.............ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΤΕ ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ BRAIN DRAIN ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕ ΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ; ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΛΗ ΘΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΑΕΙ . ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΕΙ.

 
Τσίπρα
03 Φεβ 2021 14:02

Λαϊκιστή. Δεν θα ξαναβγείς ροζουλι πασοκαρα...

 
Διαρροή εγκεφάλων...
03 Φεβ 2021 13:48

Πράγματι...όλοι αυτοί οι 25000 που περνούν με 2, 3, 6, 4, γιατί περί αυτών πρόκειται και περί των ιδρυμάτων τα οποία συντηρούν, είναι προφανώς οι εγκέφαλοι της Ελλάδας...οι οποίοι αφού δεν θα γίνουν δεκτοί στα Ελληνικά ιδρύματα θα φύγουν για να διαπρέψουν στο εξωτερικό όπου τους περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες εκεί στο Χάρβαρντ, στην Οξφόρδη και ΜΙΤ... κλαυσίγελος!!!

 
Ουάου!!!
03 Φεβ 2021 13:41

Δλδ όλα τα υπόλοιπα παιδιά που θα γράψουν 14, 16, 18 19 ανήκουν στην κάστα των ισχυρών της Ελλάδας?????? Τα παιδιά των δασκάλων, των αγροτών, των καθαριστριών και εκατοντάδων άλλων γονιών τα οποία βλέπω ως εκπαιδευτικός (σε χωριό, απομακρυσμένο, μακριά από μεγάλα φροντιστήρια) να περνούν τη βάση του 10 και πολλά από αυτά να διαπρέπουν ανήκουν στην κάστα των ισχυρών!!!! ΑΙΔΩΣ!!!
Τα παιδιά που ανήκουν στην κάστα των ισχυρών δεν ασχολούνται καν με τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Φεύγουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού κατευθείαν!!!

 
Acis
03 Φεβ 2021 13:14

Επειδή η Ελληνική Κοινωνία ταλανίζεται χρόνια με τον Λαϊκισμό στα σοβαρά θέματα Παιδείας-με ευθύνη των κομμάτων- που δεν μπορούν να συμφωνήσουν, ας γίνει επιτέλους Δημοψήφισμα με τα εξής ερωτήματα:
1. ΝΑΙ η ΟΧΙ στη Βάση του 10;
2. ΝΑΙ η ΟΧΙ ΣΤΗ Φύλαξη των Πανεπιστημίων;
3. ΝΑΙ η ΟΧΙ στους Αιώνιους Φοιτητές;

 
Νίκος
03 Φεβ 2021 13:12

Έχουν γεμίσει τα Πανεπιστήμια αιώνιους φοιτητές από ανθρώπους που πέρασαν σε τμήματα που δεν μπορούν να τα τελειώσουν. Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό με αυτές τις αναλογίες φοιτητών/καθηγητές μας υποβιβάζει πολύ στο εξωτερικό. Η λύση ας μπουν όλοι στα Πανεπιστήμια είναι μια καλή λαϊκή πολιτική που την ακολουθούν πολλοί. Αυτοί που τα λένε ας θέσουν τον εαυτό τους πρώτα στο μέλλον αυτών των ανθρώπων πρώτα. Τι θα κάνουν τόσοι απόφοιτοι; Έχουμε ανάγκη και από τεχνίτες που θα αρχίσουν να μειώνονται!

 
Αντώνης
03 Φεβ 2021 12:45

Σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει αστυνομία στα Πανεπιστήμια μόνο σεκιούριτι. Ο αποκλεισμός 25.000 μαθητών από τα ΑΕΙ γίνεται ξαφνικά και χωρίς να ενημερωθούν από πριν οι υποψήφιοι. Δεν επιτρέπεται να αλλάζεις τους κανονισμούς του παιχνιδιού στη διάρκεια του αγώνα, τόσο απλό. Κύριε Τσίπρα από εσάς περιμένουμε να καταργήσετε αυτό το νομοσχέδιο και θα σας ψηφίσουμε μόνο για αυτό κι ας μην συμφωνούμε σε όλα μαζί σας.

 
Σκεφτομαι
03 Φεβ 2021 12:29

Ας μεινουν 25.000 φοιτητες εξω. εαν δεν αξιζουν. να εχει η πολιτεια στρατηγικο εθνικο σχεδιο για αυτα τα παιδια. Να μην τα αφησει. Εσυ σαν αντιπολιτευση στειλε προτασεις μετα απο σκεψη για αυτο το σχεδιο. Σαν τους ολους τους αλλους εχεις γινει.

 
Πέτρος
03 Φεβ 2021 12:17

@Αν οι 25000

Δηλαδή σε πειράζει που μπαίνουν στο δημόσιο Πανεπιστήμιο με βαθμούς κάτω από τη βάση, αλλά δέχεσαι να βγαίνουν δάσκαλοι, γιατροί κτλ από κολέγια στα οποία πλήρωσαν να μπουν άτομα με βαθμούς κάτω από τη βάση στις Πανελλήνιες.

Άριστα, μπράβο.

Και μην μου πεις το παραμύθι για το ότι εκεί θα μάθει. Όταν πληρώνεις είσαι πάντα άριστος. Μόνο στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο μπορείς να ισχυριστεί κανείς ότι, σε μεγάλο βαθμό, κάποιος με βάση κάτω του 10 έκατσε, ασχολήθηκε και μπόρεσε να πάρει δίκαια το πτυχίο του.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.