Επταμελή Επιστημονική Ομάδα για την Τράπεζα Θεμάτων , εκ των οποίων τα τρία μέλη είναι Ομότιμοι Καθηγητές Πανεπιστημίου, όρισε η διοίκηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
Ειδικότερα η Επιστημονική Ομάδα έχει ως εξής:
- Ευστάθιος Στυλιάρης, Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού, Σχεδιασμού και Διασφάλισης της Ποιότητας των υπηρεσιών του ΙΕΠ, ως Υπεύθυνος της Πράξης
- Γεώργιος Καλκάνης, ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
- Γεώργιος Σπανός, ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
- Σταύρος Παπασταυρίδης, ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
- Κωνσταντίνος Στουραΐτης, Σύμβουλος Α’ του ΙΕΠ
- Πολυξένη Μπίστα, Σύμβουλος Α’ του ΙΕΠ
- Πολυξένη Μπίλλα, Σύμβουλος Β’ του ΙΕΠ.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021, η Τράπεζα Θεμάτων θα λειτουργήσει για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ Λυκείου.
Κατά τη β ́ φάση, σχολικό έτος 2021-2022, η Τ.Θ.Δ.Δ. θα λειτουργήσει και για τις προαγωγικές εξετάσεις της Β ́ Λυκείου με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων που αφορούν την Α ́ Λυκείου.
Κατά τη γ ́ φάση, σχολικό έτος 2022-2023, θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τ.Θ.Δ.Δ., καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ Λυκείου, με παράλληλο εμπλουτισμό των θεμάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων Λυκείου.
Η Τ.Θ.Δ.Δ. είναι ανοιχτή και προσβάσιμη στο σύνολό της από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από την πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.
Τυχαία επιλογή θεμάτων
1. Από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ ́ τάξης κάθε τύπου Λυκείου.
Ως θέμα νοείται κάθε εξεταστικό αντικείμενο που βαθμολογείται με το 1/4 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (25 μονάδες).
Κάθε ενότητα θεμάτων βαθμολογείται με το 1/2 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (50 μονάδες) και θεωρείται ότι αποτελείται από δύο (2) θέματα. Με απόφαση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.
Για τα θέματα που ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον/την διδάσκοντα/ουσα ή τους διδάσκοντες/ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, περιλαμβάνονται στην Τ.Θ.Δ.Δ. ενδεικτικά θέματα.
2. Κάθε Λύκειο καταρτίζει το πρόγραμμα των εξετάσεων για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα από την Τ.Θ.Δ.Δ., το κοινοποιεί ηλεκτρονικά μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των εξετάσεων στην οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και ενημερώνει τη σχετική ιστοσελίδα της Τ.Θ.Δ.Δ. στο Ι.Ε.Π.
3. Προβλέπεται η αυτόνομη λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ. για το Γενικό Λύκειο, το Λύκειο Ε.Α.Ε., το Επαγγελματικό Λύ- κειο και το Λύκειο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ - Λ. στην ίδια δικτυακή βάση.
4. Την ημέρα των εξετάσεων, κατά συγκεκριμένο μάθημα και Λύκειο, ο/η Διευθυντής/Διευθύντρια και ο/η οικείος/α ή οι οικείοι/ες διδάσκοντες/ουσες, με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο, κληρώνουν (έως δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας/Αρχαίων Ελληνικών, των Αγγλικών και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας/Νέων Ελληνικών), με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων του μαθήματος στο οποίο θα εξετασθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες.
5. Σε περίπτωση που για τεχνικούς λόγους σε κάποιο Λύκειο δεν καταστεί δυνατή η κλήρωση των θεμάτων, ενημερώνεται ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης και η σχετική κλήρωση πραγματοποιείται στα γραφεία της Διεύθυνσης. Τα θέματα αποστέλλονται στο σχολείο με τον προσφορότερο τρόπο.
6. Σε περίπτωση αναβολής προγραμματισμένης εξέτασης για οποιονδήποτε λόγο ή σε περίπτωση εξέτασης μαθητών που για λόγους ασθένειας δεν προσήλθαν στις προγραμματισμένες εξετάσεις, ενημερώνεται σχετικά η οικεία Διεύθυνση Δ.Ε. και καθορίζεται από το σχολείο νέα ημερομηνία εξέτασης, σύμφωνα με τα παραπάνω, για την οποία ενημερώνεται το Ι.Ε.Π.
7. Στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κατατακτήριες εξετάσεις, τα θέματα των προφορικών εξετάσεων καταρτίζονται από τους/τις οικείους/ες διδάσκοντες/ουσες.
Οι γραπτές εξετάσεις για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/ τριες (άρθρα 113 και 136 του ν. 4610/2019).
8. Στις επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες εξετάζονται σε θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, όπως και στις εξετάσεις Ιουνίου.
@Anastasia. Παραθέτω τα δικά σας λόγια:
"Μας δίνετε το περιθώριο να κουβεντιάσουμε με τους μαθητές μας για το τι είναι ο Νεοφιλελευθερισμός".
Ενδιαφέρουσα από πολλές απόψεις η αντίληψή σας και με ωθεί σε μερικές διευκρινιστικές ερωτήσεις.
1. Θεωρείτε ότι η τάξη είναι χώρος στον οποίο μπορείτε ή και πρέπει ακόμα να διακηρύξετε τις προσωπικές πολιτικές και κοινωνικές σας απόψεις στους μαθητές;
2. Πώς θα αντιδράσετε αν κάποιος μαθητής σας διαφωνήσει και υποστηρίξει ότι ο νεοφιλευθερισμός είναι μια χαρά θεωρία κι εσείς κάνετε απλώς αντιπροπαγάνδα;
3. Πιστεύετε πως όταν εκπαιδευτικοί συζητούν για τη σκοπιμότητα ή μη ενός εκπαιδευτικού ή εξεταστικού μέτρου, είναι μια κατάλληλη ευκαιρία για να εκδηλώσετε τις δικές σας πολιτικές απόψεις;
4. Πώς συνδέεται η τράπεζα θεμάτων με τον νεοφιλευθερισμό;
5. Θεωρείτε ότι έχουμε μια κυβέρνηση σήμερα που ασκεί νεοφιλελεύθερη πολιτική ενώ πριν δυο χρόνια πχ δεν συνέβαινε αυτό;
6. Πιστεύετε πως οποιοσδήποτε είναι υπέρ της τράπεζας θεμάτων έχει σαν στόχο την καταστροφή του σχολείου και την αγραμματοσύνη των μαθητών;
Θα ήμουν ευγνώμων για την εκ μέρους σας απάντηση στα ως άνω.
Μετά τιμής, Νίκος Παπαβασιλείου.