Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Άρθρο του Γ. Πανούση: Απομάγευση

Πρέπει να πέσουν όλα τα τείχη στα Πανεπιστήμια και να μη χτιστούν νέα
Δημοσίευση: 06/02/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γιάννης Πανούσης, Oμότιμος Καθηγητής 

Παρά τα γεγονότα δεν άλλαξα πεποιθήσεις
Παραμένω ο αυτός με τις ίδιες ιδέες...
που κάνουν τόσους φίλους να με βλέπουν με οίκτο
σαν υπόθεση χαμένη
σα διάψευση των ελπίδων

Νάσος Βαγενάς,Απολογία

Οι μεν λένε «Θα φτιάξουμε το Πανεπιστήμιο του μέλλοντός μας».

Οι δε ανταπαντάνε «Θα καταστρέψουμε το Πανεπιστήμιο των εχθρών μας».

Οι τρίτοι σκέφτονται «Αυτή η γενιά δεν θα προκάνει ούτε να ονειρευτεί ούτε να ανατρέψει».

Και μέσα σ’ αυτό το χαλασμό, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι κρύβουν τις ένοχες πράξεις τους και τις εξίσου ένοχες σιωπές τους μέσα σε αυταπάτες και ιδεολογήματα, εμφανίζονται ως «από μηχανής μάγοι – ταχυδακτυλουργοί» οι νεκραναστημένες έννοιες της Ασφάλειας και της Ηλεκτρονικής Ευ-ταξίας.

Μαγικά κόλπα στην εποχή της Απομάγευσης.Το Πανεπιστήμιο της γνώσης, της ελευθερίας, της αριστείας, της ευθύνης, της συμμετοχής δεν έχει ανάγκη από νέα ή παλιά τρικ για μια ανούσια ανακατανομή εξουσιών (εντός/εκτός).

Το ελληνικό Πανεπιστήμιο ούτε ονειρεμένο είναι, ούτε κατεστραμμένο είναι. Διατρέχει όμως τον κίνδυνο να μην είναι «τίποτα» και να μην ενδιαφέρει «κανένα».

Υ. Γ.: Πρέπει να πέσουν όλα τα τείχη στα Πανεπιστήμια και να μη χτιστούν νέα. Για ιδεολογικούς, προσωπικούς και ιστορικούς λόγους διαφωνώ με κάθε μορφή βίας. Άλλωστε έχω ο ίδιος πέσει θύμα μέσα στο Πανεπιστήμιο.

Αλλά ποτέ ως δάσκαλος δεν πέρασε από το μυαλό μου να πάρω όπλο, να έχω πλάι μου φρουρό ή να κυνηγήσω τους όποιους νεαρούςδράστες με μηνύσεις. Την επόμενη μέρα πήγα στο μάθημά μου γιατί έτσι πρέπει να δίνουμε το παράδειγμα κι όχι μέσω απειλών. Όσο ακραίος κι αν είναι ο επιθετικός λόγος των νέων θεωρώ ότι είναι πιο συγνωστός από τα ακραία μέτρα καταστολής, συχνά άσκοπα και υπερβολικά.

 

Σχόλια (21)

 
@ΔΕΠ ΔΠΘ
09 Φεβ 2021 12:45

Πες τα χρυσόστομε! Είναι πραγματικά απίστευτο να έχεις κάνει τόση ζημια και μετά να κάνεις σα να έχουμε μνήμη χρυσόψαρου.

 
ΔΕΠ ΔΠΘ
09 Φεβ 2021 11:38

Αμέτρητα δεινά της καθημερινότητας των πανεπιστημιακών δασκάλων οφείλονται στο Νόμο 1268/1982 έμπνευσης του κυρίου Πανούση. Η νοοτροπία που εκφράστηκε σ' εκείνο τον νόμο εξελίχθηκε σε βασική αιτία του μεγαλύτερου μέρους της παθογένειας του ελληνικού πανεπιστημίου μέχρι τις μέρες μας. Ορισμένοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι προτιμότερο να σιωπούν πλέον και να μη προκαλούν τους πρώην συναδέλφους τους και την κοινωνία. Ανούσιες θεωρίες και κούφια λόγια δεν προσφέρουν τίποτα σήμερα. Κάποιοι έχτισαν ολόκληρες σταδιοδρομίες με τέτοια υλικά. Η κοινωνία αλλάζει και μαζί πρέπει να αλλάξει και το πανεπιστήμιο και να μην είναι ξέφραγο αμπέλι όπως θέλουν εκείνοι που το κατάντησαν έτσι.

 
ΔΕΠ2
08 Φεβ 2021 10:25

"ποτέ ως δάσκαλος δεν πέρασε από το μυαλό μου να πάρω όπλο, να έχω πλάι μου φρουρό ή να κυνηγήσω τους όποιους νεαρούς δράστες με μηνύσεις. Την επόμενη μέρα πήγα στο μάθημά μου"

Το άρθρο βρίθει μιας επικίνδυνης θυματοποίησης των ακαδημαϊκών δασκάλων και των όσων είναι εκεί για να δουλεψουν και να σπουδάσουν.

Έλεος κ. Πανούση. Εγώ πάλι ως δάσκαλος δε βλέπω ποιός γραφτός ή άγραφος κανόνας λέει ότι πρέπει εγώ, οι συνάδελφοί μου και το 95% των φοιτητών που θέλουν να μάθουν σε ένα ήρεμο περιβάλλον πρέπει να ανεχόμαστε και να "αντέχουμε" τη βία, τον εξευτέλισμό, το χάλασμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οχι, δεν είναι ο ρόλος μας να παρουμε όπλο. Αλλά ούτε και να τους ανεχόμαστε. ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΟΧΗ. Ο ρόλος για τον οποίο μιλάτε ανήκει στην αστυνομία και την όποια δύναμη φύλαξης του πανεπιστημίου. Και οι μηνύσεις είναι πολύ καλές για όποιους παραβαίνουν τους νόμους.

Η θυματοποίηση, η ανοχή στη βία δεν είναι ανεκτές πρακτικές σε πολλούς χώρους και χώρες. Δεν θα έπρεπε να είναι ούτε στο Πανεπιστήμιο. Παρ'όλα αυτά ίσως κάποιοι πάσχουμε από το Σύνδρομο της Στοκχόλμης.

 
Αντί σχολίου
07 Φεβ 2021 19:44

Απλά μία πληροφορία για να συνειδητοποιήσουμε σε ποιο στάδιο και σε ποιο πλανήτη είμαστε: Το κείμενο της "πρότασης ανοιχτού πλαισίου" της φοιτητικής παράταξης η οποία πλειοψήφισε σε συνέλευση φοιτητών πριν 3 μέρες, με συνέπεια την κατάληψη του τμήματος αρχικά για μια βδομάδα (σημειωτέον ότι είναι το μοναδικό τμήμα που τελεί υπό κατάληψη στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή), περιέχει δύο στόχους που παρατίθενται αυτολεξεί:

"- Κατάληψη διαρκείας της σχολής με παρεμπόδιση των ερευνητικών δραστηριοτήτων
- Παρέμβαση στον πρόεδρο της σχολής ... και ανακοίνωση προς αυτόν ότι ο Σύλλογος Φοιτητών του απαγορεύει τη συμμετοχή σε πειθαρχικό συμβούλιο"

Οι υπόλοιπες τρεις προτάσεις είναι οι γνωστές, κατάληψη πρυτανείας, συγκέντρωση, πορεία, κλπ.

Πείτε μου αξιότιμα μέλη ΔΕΠ και συνάδελφοι έναν τρόπο με τον οποίο να λύσουμε αυτό τον Γόρδιο Δεσμό και να συνεχίσουμε να κάνουμε την έρευνά μας - οι καταληκτικές ημερομηνίες και οι υποχρεώσεις μας δεν γνωρίζουν ούτε από πανδημία ούτε από καταλήψεις. Ευτυχώς που δεν μπορούν εύκολα να μας απαγορεύσουν να κάνουμε διαδικτυακό μάθημα!

 
Οι νεαροί δράστες
07 Φεβ 2021 13:47

Τι κάνουμε, όμως, (α) όταν οι "νεαροί δράστες" καταστρέφουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για "Το Πανεπιστήμιο της γνώσης, της ελευθερίας, της αριστείας, της ευθύνης, της συμμετοχής" και (β) όσο "οι εμπλεκόμενοι κρύβουν τις ένοχες πράξεις τους και τις εξίσου ένοχες σιωπές τους μέσα σε αυταπάτες και ιδεολογήματα";
Και τα δύο παραπάνω συμπορεύονται και επικρατούν για 50 χρόνια, χωρίς να συνδαυλίζονται από τις "νεκραναστημένες έννοιες της Ασφάλειας και της Ηλεκτρονικής Ευ-ταξίας".
Απουσιάζουν στοχαστικές, αλλά ταυτόχρονα και λειτουργικές, προτάσεις.

 
Μελίτακας ο Α΄
07 Φεβ 2021 12:04

Γέροντος απομάγευση
Στην Κρήτη κυβερνούν το σπίτι οι γυναίκες. Αυτό το κατάλαβα από μικρό παιδί αφού και στα άλλα σπίτια του χωριού τα ίδια γίνονταν. Βεβαιώθηκα γι΄αυτόν τον άγραφο κρητικό νόμο όταν έγινα έφηβος κι άρχισα να διαβάζω τον Κρητικό μας Δάσκαλο. Παραθέτω ένα γνωστό απόσπασμα για να σχηματίσουν οι ανα-γνώστες μία σαφέστερη εικόνα: «...Ποτέ δεν είχα δει τη μητέρα μου να γελάει• χαμογελούσε μόνο, και τα βαθουλά μαύρα μάτια της κοίταζαν τους ανθρώπους γεμάτα υπομονή και καλοσύνη. Πηγαινοέρχονταν σαν πνέμα αγαθό μέσα στο σπίτι, κι όλα τα πρόφταινε ανέκοπα κι αθόρυβα, σαν να ‘χαν τα χέρια της μιαν καλοπροαίρετη μαγική δύναμη, που κυβερνούσε με καλοσύνη την καθημερινήν ανάγκη...»

Το 1977 ο παππούς μου υποκρίθηκε μίαν ανάγκη για να φύγει από το χωριό και να ταξιδέψει στην Αθήνα κρατώντας ένα δέμα με καλούδια, να βγάλει μια υπο-χρέωση. Είκοσι χρόνια είχε να κάνει αυτό το ταξίδι κι απ΄ τον Πειραιά έφτασε ρωτώντας στον σταθμό Πελοποννήσου κι απο εκεί στην Πάτρα! Ρωτώντας πάλι έφτασε στο Πανεπιστήμιό της κι άρχισε να ψάχνει... Τον εγγονό του έψαχνε που του ΄χε μεγάλη αδυναμία κι ήταν περήφανος γιατί σπουδάζε εκεί. Περιπλανήθηκε μάταια ο παππούς μου ώρα πολύ και για καλή του τύχη τον πλησίασε ένας Κρητικός φοιτητής που τον κατάλαβε. Τον ρώτησε τι ψάχνει και σε λίγη ώρα ο παππούς μου βρισκόταν στις αίθουσες της Σχολής μου να με ψάχνει μαζί με τον άγνωστο φοιτητή. Τους είδα πρώτος κι έφυγε η γη κάτω από τα πόδια μου. Ο νους μου πήγε στο κακό και με δύσκολα βήματα τους πλησίασα και αμέσως του είπα με τρεμάμενη φωνή:
- Παππού! Δεν μπορούσα να προσθέσω άλλη λέξη, να ρωτήσω για τη μάνα μου και τον πατέρα μου. Αυτός όμως κατάλαβε κι αμέσως μου ΄πε:
- Όλοι καλά είμαστε! Να σε δω ήρθα! Να σου γνωρίσω και τον Γιώργη που με βοήθησε να σε βρω, είναι από τις Δαφνές!...
Ησύχασα! Μια βαθιά εκπνοή ηρέμησε την καρδιά μου που χτυπούσε αλλόκοτα...
Και ξαφνικά, πριν προλάβω να τελειώσω το ευχαριστώ στον Γιώργη, ακούσαμε κι οι δυο μας τον παππού μου να λέει:
- Ντροπή! Ο τόπος εδώ βρομεί! Έτσι μωρέ είναι τα σπίτια μας; Εκατό μανάδες χρειάζονται για να τόνε συνεφέρουν!...

 
απλά ρωτώ
06 Φεβ 2021 23:48

Έχουμε κουραστεί και θυμώσει να βλέπουμε τόσα χρόνια να ρημάζουν τους πανεπιστημιακούς χώρους και να εξευτελίζουν καθηγητές. Την ώρα εκείνη δυσανασχετούμε και μετά ξεχνιέται σα να μην έγινε τίποτε. Ήρθε η ώρα να αλλάξει. Δε μπορεί η κουκούλα να γίνεται ανεκτή σε κανένα χώρο πόσο μάλλον στο πανεπιστήμιο,. Άσυλο δε σημαίνει να μπορώ να μπαίνω στο χώρο και να μείνω όσο θέλω να κάνω ό,τι θέλω. Η ασφάλεια με κάμερες στους κοινόχρηστους χώρους και στους εξωτερικούς είναι παράλογο; Ένας εργαζόμενος αρμόδιος για τη φύλαξη του πανεπιστημιακού χώρου είναι παράλογο; Μας πειράζει που θα το αναλάβει η αστυνομία; Μπορεί να μπει μέσα στο χώρο ανενόχλητος ο καθένας και να κάνει οτιδήποτε; Ποιος θα τον ενοχλήσει; Μήπως περιμένετε από τους διοικητικούς ή το κυλικείο να σπεύσουν; Γιατί μας ενοχλεί τόσο πολύ;

 
pacifist anarchist
06 Φεβ 2021 22:10

Ο Γ. Καστρινάκης στο βιβλίο του «Η σταύρωση ανθρώπου από άνθρωπο» αναφέρει: Η υπόσταση του ανθρώπου ισοδυναμεί με ελευθερία. Κι η ελευθερία ισοδυναμεί, ευθύς εξ αρχής, με αντιμετώπιση ενός διλήμματος επιλογής ανάμεσα σε καλό και κακό. Κακό είναι επιβουλή της ελευθερίας του πλησίον ανθρώπου. Ως ακραία κλιμάκωση αυτής της επιβουλής, κακό είναι κυρίως η ανθρώπινη επιθετικότητα. Ο Αναρχικός Μαλατέστα ξεκινά το δοκίμιό του "Βία και Αναρχία" ως εξής: Αναρχία σημαίνει μη βία. Όταν φτάσουμε σε τέτοιες κοινωνίες θα εκλείψει και η επιβουλή ανθρώπου σε άνθρωπο. Πανεπιστήμια ανοικτά σε όλους με σεβασμό στον πλουραλισμό και στη διαφορετικότητα. Με κάθε τρόπο οι ακραίοι που δεν σέβονται τον συνάνθρωπό τους πρέπει να απομονωθούν. Η υπόσταση του ανθρώπου ισοδυναμεί με απόλυτη ελευθερία. Όχι σε κάθε μορφή βίας.

 
Μελίτακας ο Α΄
06 Φεβ 2021 20:38

Όλα είναι θέμα Παιδείας, ακόμη κι αυτό που ζούμε 45 χρόνια τώρα και αφορά αποκλειστικά τα Πανεπιστήμια της Πατρίδας μας. Ούτε το καμένο Μετσόβιο Πολυτεχνείο δεν στάθηκε αρκετό για να προκαλέσει έναν θυμό, μία εσωτερική εξέγερση, μία συλλογική αφύπνιση της Αξιοπρέπειας. Ναι, της Αξιοπρέπειας της συλλογικής, των μικρών συλλόγων και των μεγάλων, και προπάντων της Πνευματικής Ηγεσίας που μας λείπει αφάνταστα εδώ και πολύ καιρό!...
Τι να πει και τι να σκεφτεί ο βασανισμένος λαός μας δάσκαλοί μου με δέλτα μικρό και Δάσκαλοί μου με δέλτα κεφαλαίο, αλλά κι εσείς εκλεγμένοι Πολιτικοί Εκπρόσωποί του;

 
ΔΕΠ
06 Φεβ 2021 20:35

Κύριε καθηγητά. Πρέπει αμέσως να πω ότι δεν ανήκουμε στον ίδιο ιδεολογικό, πολιτικό χώρο. Το άρθρο σας με έθλιψε και με χαροποίησε ταυτόχρονα. Με έθλιψε διότι πρέπει να ομολογήσω ότι συμφωνώ με όσα γράφετε. Με χαροποίησε διότι οι θέσεις σας αυτή τη φορά έπαψαν να είναι (όπως παλαιότερα) εγωκεντρικές και μεταλλάχθηκαν σε οικουμενικές. Όμως τώρα πρέπει να "πληρώσετε" το τίμημα! Οι "συνάδελφοι" σας που (όπως έλεγε και ο ελληνικής καταγωγής Γεώργιος Γκουρτζίεφ, για να μιλήσω στη δική σας γλώσσα) είναι Άνθρωποι 1, ή Άνθρωποι 2 ή το πολύ Άνθρωποι 3, δηλαδή άνθρωποι κερματισμένοι δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε ανώτερες σφαίρες διανόησης, συναισθήματος και λογικής. Και δεν σας καταλαβαίνουν! Εσείς μιλάτε πλέον μια γλώσσα για Άνθρωπο 6 ή Άνθρωπο 7, άνθρωπο που έχει πλέον οικουμενική συνείδηση. Τελικά, είδατε; Εκεί που δεν θελήσατε να βρεθείτε στα τόσα χρόνια της ζωής σας, βρεθήκατε. Ίσως από την πιο δύσκολη διαδρομή. Όμως σας τιμά που τελικά βρεθήκατε εδώ. Ειλικρινά λυπάμαι για όλους εμάς τους υπόλοιπους "πεφωτισμένους" (ακόμα και εδώ μέσα από τα διάφορα σχόλια φαίνεται αυτό) που δεν μπορούμε, (ναι! δεν μπορούμε!) να κάνουμε μια πτήση σε ανώτερη σφαίρα και έχουμε αναφορά στο δικό μας μικρόκοσμο. Όντως, ένας Δάσκαλος ποτέ δεν βάζει το πιστόλι στον Μαθητή του. Ο Δάσκαλος έχει ιερό καθήκον να βρει Λύση, χωρίς πιστόλι. Αλλιώς, ας απομακρυνθεί από το ρόλο του Δάσκαλου, γιατί είναι επικίνδυνος και για τον Μαθητή του αλλά και για τον ίδιο του τον Εαυτό του.

 
Δημήτρης Μπαζιώτης
06 Φεβ 2021 20:34

Το άρθρο έχει τη μεστότητα και τη σοφία ενός παν/μιακού δασκάλου που βλέπει τα πράγματα στην ουσία τους και όχι ως επιφαινόμενα. Υπάρχει πρόβλημα, το παραδέχεται και ο ίδιος. και τα ιδεολογήματα της αριστεράς τα βλέπει και τα στηλιτεύει. Η αστυνόμευση, όμως, μπορεί ως σύλληψη, ως υιοθέτηση και ως εφαρμογή να δώση λύση σε ένα χώρο που συμπλέκονται ιδεολογικές, πνευματικές, κοινωνικές και πολιτικές αναζητήσεις, συνδυασμένες με ένα παρελθόν γεμάτο από πηγές έμπνευσης αγώνων για εκδημοκρατισμό όχι μόνο στο χώρο της Παιδείας αλλά και της Πολιτείας ευρύτερα; Δύσκολη εξίσωση που δεν επιδέχεται εύκολες λύσεις. Αλίμονο αν αντιμετωπιζόταν η πανεπιστημιακή ευταξία σαν Γόρδιος Δεσμός.

 
Είμαστε και θύτες και θύματα της βίας
06 Φεβ 2021 19:06

Η κυβέρνηση πριν ετοιμάσει το νομοσχέδιο θα έπρεπε να μαζέψει πρώτα γνώμες από κάθε ένα μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας ξεχωριστά, γιατί δυστυχώς το μοντέλο της δημοκρατικής αντιπροσώπευσης στα ΑΕΙ έχει αποτύχει - οι πρυτάνεις είναι διασπασμένοι και οι εργαζόμενοι και λειτουργοί ακόμα πιο διασπασμένοι. Με άλλα λόγια, οι εκλογές για πρυτάνεις στη χώρα μας είναι οι επόμενες πιο σημαντικές εκλογές μετά τις βουλευτικές, και συνεπώς δεν υπάρχει καμία ελπίδα για δημιουργική συναίνεση όχι μόνο στα ακαδημαϊκά θέματα της παιδείας, αλλά και στα θεσμικά. Συνεπώς, αν ακόμα μια φορά μετά 45 χρόνια πάλι δεν εφαρμοστεί κατά γράμμα ένα κάποιο νομοσχέδιο, με έστω λιγότερο προκλητική αντι-βία στην βία των γνωστών-αγνώστων, η κυβέρνηση θα έπρεπε να πέσει, όπερ άτοπον.

Συνεπώς αναμένω δραστική τροποποίηση του νομοσχεδίου στα επίμαχα θέματα πριν ψηφιστεί και τζάμπα ανεβαίνει συνεχώς η θερμοκρασία και η πίεση των αρθρογράφων και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Δεν είναι ιστορικά δυνατό να περάσουμε από την πλήρη αταξία και ατιμωρησία σε ευνομούμενη κατάσταση, είναι το ίδιο παράλογο και ανιστόρητο σαν να περιμένουμε να μετατραπεί με ένα νόμο και ένα άρθρο "ο αραμπάς εις σύγχρονον αυτοκίνητον όχημα".

 
Eγκάθετος
06 Φεβ 2021 18:53

Στην Ελλάδα θα επικρατήσει η ''γκρίζα φυλή''. Αλίμονο στους νέους.

 
ΠΕ800
06 Φεβ 2021 18:26

@ΔΕΠ
Πόσο δίκιο έχετε. Να σας πω και τα "νέα": η ίδια κατάσταση έχει εμφανιστεί και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου εκπαιδευτικοί (και διευθυντές σχολείων) εκφοβίζονται, υλικοτεχνικές υποδομές βανδαλίζονται από "μαθητές" ...

 
ΜΑΝΩΛΗΣ
06 Φεβ 2021 16:53

Με καλύπτει απολυτα η τοποθέτηση του κυρίου Πανούση.
έτσι πρεπει να σκέφτεται ο δάσκαλος. Πάντα και παντού.
Αυτοί που πιστεύουν ότι με την βία θα λύσουν την βία είναι γελασμένοι.
Θα γεννηθεί νέο πρόβλημα αδιέξοδο.

 
Ιωάννης Κ.
06 Φεβ 2021 16:49

Η ελληνική αριστερή διανόηση έχει σοβαρό πρόβλημα αποδοχής της κοινής λογικής. Να υφιστασαι βία ως δάσκαλος και να λες πως ούτε καν μια μήνυση δεν μου περνάει από το μυαλό, μόνο υπό το πρίσμα μιας μαζοχιστικης θεώρησης των πραγμάτων δικαιολογείται.

 
Γιάννης Σώκος
06 Φεβ 2021 15:15

Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του κυρίου Πανούση. Έχω πάντα στο μυαλό μου έναν σχεδόν αγράμματο συγχωριανό μου που εξημέρωσε μία αλεπού. Δεν είναι χριστιανική παραβολή. Είναι γεγονός που έβλεπα με τα μάτια μου, καθώς το άγριο ζώο ακολουθούσε, για χρόνια, τον κυρ - Μιχάλη μέχρι το καφενείο και καθόταν στα πόδια του!
Σκέπτομαι, λοιπόν: όταν ένας απλός άνθρωπος -με κατάλληλη εκπαίδευση-μπορεί και κάνει φίλο ένα αγρίμι, είναι ακατόρθωτο να τα βρουν οι καθηγητές με τους φοιτητές; Βέβαια, η πονηρή αλεπού δεν έχει πολιτικές πεποιθήσεις και άλλες πνευματικές ανησυχίες, αλλά ένα μίνιμουμ "πεδίο συνάντησης" μεταξύ ανθρώπων θα έπρεπε να υπάρχει.
Στα χρόνια μας οι φοιτητές ήταν το μέλλον. Σήμερα οι φοιτητές βλέπουν να είναι οι άνεργοι του μέλλοντος. Ο θυμός κι οργή πλημμυρίζουν. Οι καθηγητές πρέπει να βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους, όπως ο συγχωριανός μου έβαζε γάλα στο τενεκεδάκι της αλεπούς. Και για να γίνει αυτό, ναι, πρέπει "να πέσουν τα τείχη" .

 
Νικήτας Χιωτίνης
06 Φεβ 2021 14:22

Αγαπητέ Κε Πανούση, αγαπητέ Γιάννη,
θεωρώ πως θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψη μας δύο καίρια σημεία:
1. Η Πανεπιστημιακή κοινότητα δεν είναι ιδιοκτησία των καθηγητών τους και του κράτους και ως εκ τούτου διοικούμενη από αυτούς. Αναφέρομαι στο "δημόσιο" Πανεπιστήμιο. Αν θέλουμε "δημόσια" Πανεπιστήμια, θα πρέπει να φτιάξουμε δημόσια Πανεπιστήμια. Αυτά που έχουμε ψευδεπιγράφως ονομάζονται δημόσια .
2. Οι φοιτητές δεν είναι ανήλικοι και η πανεπιστημιακή κονότητα αποτελείται κυρίως από ενήλικους φοιτητές. Αν θέλουμε αυτοδιοίκηση της κοινότητάς τους και αυτονομία της, θα πρέπει να συνομολογηθούν νόμοι και τρόποι λειτουργίας τους από όλους. Κάτι σαν "κοινωνικό συμβόλαιο"

https://www.esos.gr/arthra/71443/aytodioikisi-aytonomia-kai-asylo

 
έτσι από περιέργεια
06 Φεβ 2021 13:05

"...Όσο ακραίος κι αν είναι ο επιθετικός λόγος των νέων θεωρώ ότι είναι πιο συγνωστός από τα ακραία μέτρα καταστολής, συχνά άσκοπα και υπερβολικά."
Υποθέτω ότι και η δολοφονια συμπεριλαμβάνεται στις ακρότητες που οφείλουμε να αποδεχόμαστε από τους νέους σύμφωνα με τον κυριο Καθηγητη εγκληματολογίας, διότι ως γνωστόν δεν απέχει και πολύ ο ακραίος λόγος από την πράξη. Τελικα ο κόσμος δεν ξέρει τι του γίνεται όταν δεν ακούν τους σοφούς

 
Μελίτακας ο Α΄
06 Φεβ 2021 12:25

Μαγικός ο τρόπος μεταμόρφωσης της πραγματικότητας σε φανταστικά σχήματα, όπου ο δάσκαλος οπλοφορεί ή κυνηγά νεαρούς δράστες και η χειροδικία μαζί με τον εξευτελισμό μεταμορφώνονται σε επιθετικό λόγο, ενώ στο βάθος φαντάζει ένας κακός, πολύ κακός και ακραίος! Μια λέξη μόνο με προβληματίζει, εκείνο το συχνά, αυτό γεννά μέσα μου έναν φόβο, γιατί με οδηγεί σ΄ένα ενίοτε. Χρειάζεται ενίοτε ο ακραίος κακός που θα καταστέλλει; Πότε θα τον αφήνουμε να δρα και πώς;... Βρε τι έχουμε πάθει σαράντα χρονιά τώρα!...

 
ΔΕΠ
06 Φεβ 2021 11:47

Εγώ όμως, που βλέπω το ρόλο μου ως δάσκαλο και όχι ως θύμα εκφοβισμού, πρέπει να υπομένω την ανωριμότητα και στρατευμένη βία στην καθημερινότητά μου; Πρέπει να λέω στους φοιτητές μου, που στην πλειοψηφία τους είναι αντίθετοι στον εκφοβισμό, ότι η βία είναι "αναγκαίο κακό για την αφύπνιση των συνειδήσεων" όπως λένε συνάδελφοι που ασπάζονται της σχετικής ιδεολογίας; 'Η μήπως από σοβαρή φοιτητική συνδικαλιστική δράση στο παρελθόν, ο σημερινός "φοιτητικός αγώνας" έχει εκφυλιστεί σε πολλές περιπτώσεις σε κοινό ποινικό χουλιγκανισμό και πρέπει να του συμπεριφερόμαστε αναλόγως ως κοινωνία; Μήπως η, συμφωνούσα με τις προτάσεις του ΥΠΠΑΙΘ, πλειοψηφία των Ελλήνων που πληρώνουν το λογαριασμό αλλά καταλήγουν να μην έχουν βασικό υλικοτεχνικό εξοπλισμό στα πανεπιστήμια να σπουδάσουν τα παιδιά τους, έχει και κάποιο δίκιο που η αλαζονεία της "πνευματικής αριστεράς" δεν μπορεί να δει;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ