Διδακτική αναγκαιότητα η αναλογική μείωση της ύλης στα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

Γιάννης Καραγιάννης , Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών, 2ο ΠΕΚΕΣ Ν.Αιγαίου
Ένα ζήτημα που τίθεται, λόγω της αναστολής της διδασκαλίας με φυσική παρουσία, έγκειται στην αναλογική μείωση της διδακτέας στα Μαθηματικά (και πιθανόν και στα άλλα μαθήματα) όλων των τάξεων του Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. (όπως έγινε και με την ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων).
Η διδακτέα ύλη που έχει αρχικά καθοριστεί, σε συνάρτηση με τις συνολικά και ανά παράγραφο προτεινόμενες ώρες στις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης του Ι.Ε.Π. δεν επαρκούν, ώστε να ολοκληρωθεί συστηματικά και οργανωμένα η ύλη (αυτό οφείλεται, συν τις άλλοις, και στην τηλεκπαίδευση).
Η ιδιαίτερα δεσμευτική Υ.Α. που καθορίζει την διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Α' τάξης του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑ.Λ., λόγω της εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, θα πρέπει να αναθεωρηθεί έτσι ώστε να οριστεί νέα εξεταστέα ύλη συμβατή με τον πραγματικό ρυθμό διδασκαλίας και συνυπολογίζοντας τις ιδιαιτερότητες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης και όσων άλλων αρνητικών παραμέτρων επηρεάζουν την διδασκαλία.
Είναι διδακτικά και παιδαγωγικά αναγκαίο για την ομαλή συνέχιση της μαθησιακής πορείας των μαθητών όλων των τάξεων του Γυμνασίου, του ΓΕΛ, και του ΕΠΑΛ, τώρα που επιστρέψαμε (;) στη διδασκαλία με φυσική παρουσία, να αφιερωθεί επαρκής αριθμός διδακτικών ωρών στην επανάληψη ενοτήτων της διδακτέας ύλης που θεωρήθηκε ότι διδάχθηκαν με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Για το σκοπό αυτό, και εφόσον η επιστροφή στις αίθουσες διδασκαλίας συνεχιστεί, θεωρώ πως θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να εκδοθούν έκτακτες οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης σε κάθε μάθημα, οι οποίες θα περιλαμβάνουν και τις πιο σημαντικές ενότητες που θα πρέπει να (ξανά) διδαχθούν όταν επιστρέψουν οι μαθητές στον φυσικό χώρο του σχολείου.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- ΟΠΕΚΑ:Εκτιμάται ότι από την άλλη εβδομάδα θα συνεχιστεί η σίτιση των μαθητών
- Τι είπε η ΟΛΜΕ και τι απάντησαν Ν Κεραμέως-Ζ Μακρή στη δίωρη συνάντηση για αξιολόγηση, Υπηρεσιακά Συμβούλια και εξετά...
- Εγγραφές Δημοτικά-Νηπιαγωγεία: 16 ερωτήσεις απαντήσεις
- Κείμενο στήριξης του Πρύτανη του ΑΠΘ Ν.Παπαϊωάννου
- Διευκρινίσεις για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας
- Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Ελπίζουμε να επαναλειτουργήσουν σχολεία και λιανεμπόριο
- Ν. Κεραμέως: «Γίνεται πράξη το όραμά μας ώστε από λύση ανάγκης να αποτελέσει συνειδητή επιλογή και εργαλείο αναπτυξιακή...
- Ο ΣΥΡΙΖΑ για την παύση της σίτισης των μαθητών
- Ξεκινούν σήμερα οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία και στην Α’ τάξη Δημοτικού
- Υφ. Παιδείας:Οι κατατακτήριες θα γίνουν όταν υπάρξει βελτίωση στα επιδημιολογικά δεδομένα
Σχόλια (11)
Η ´αποψή σας πάντα ξεχώριζε ως προς τη λογική.Όσοι είμαστε σε τάξεις συμφωνούμε με τα γραφόμενά σας.¨ομως κάτι πρέπει να πείτε και για την αξιολόγηση που ετοιμάζεται!
Μα το θέμα δεν είναο πόση ύλη διδάσκεις και όλο το βιβλίο μπορείς να βγάλεις το θέμα είναι αν γίνονται όσα πρέπεο για να τα κατανοήσουν οι μαθητές αν έχουμε ορθή ανατροφοδότηση και αν όλα ίσα παραδίδουμε τα ακούν οι μαθητές ή απλά "συνδέονται".Εγω βλέπω και απο μένα και από πολλούς συναδέλφους ότι η ύλη της Α λυκείου δεν βγαίνει σωστά όπως καθορίστηκε και ο σύμβουλος έχει απόλυτο δίκαιο όπως τα περιγράφει!
..... είναι τα μόνα λογικά φέτος μαζί με παράταση του έτους , αν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά μας
Πάντως άλλοι Συντονιστές ζητάνε να βάλουμε φρένο στην ταχύτητα παράδοσης των μαθημάτων. Με τόσες παντός τύπου εκδρομές πιυ δεν έγιναν, με ελαχιστο πλήθος αδειών εκπαιδευτικών η ύλη προχώρησε όσο ποτέ άλλοτε. Αυτά βλέπουμε από τα βιβλία διδακτέας υλης, παντως... Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμςνίζουμε...
Όπως πάντα ο Σύμβουλος μας είναι η φωνή του ορθολογισμού.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΟ...
Αποτυχία η τράπεζα θεμάτων.Να καταργηθεί άμεσα.Ποιο το όφελος;
για να πολλαπλασιαστούν οι μετεξεταστέοι;
Κενά θα έχουν όσοι δεν παρακολουθούσαν ή δεν διάβαζαν. Το συμμάζεμα της ύλης είναι αναγκαίο γενικότερα. Απλώνεται και δεν βαθαίνει.
Επιτέλους, μια φωνή λογικής.
Τα παιδιά πέρσι και φέτος θα έχουν πολλά μαθησιακά κενά σε ίλα τα μαθήματα.
Σωστά τα λέτε αλλά πρέπει να μην ισχύσει η τράπεζα